سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
Fallout 76 cancellation floated by Xbox boss Phil Spencer

خبر مال 4 روز پیش هستش و مربوط به همون اسناد لو رفته هستش.بازی فال اوت 76 سال 2018 عرضه شد.اسپنسر در سال 2021 میخواست دکمه کنسل بازی رو بزنه اگه نتونه به 10 میلیون پلیر برسه بازی که گویا رسیده و هنوز هم حذف نشده!
تعجب کردم هیچ یک از رسانه های فارسی زبان اینو کاور نکردن
 
بلومبرگ مصاحبه ای با رئیس کپکام(سوجیموتو) داشته که خلاصه حرفاشو می گم
.

در ابتدا ازش می پرسن مایکی اکتی خریده، و زمزمه های بیشتری از M&A تو صنعت می شنویم، نظر شما چیه؟ میگه ما به صورت ارگانیک استدیو ها و منابعمون رو گسترش میدیم، یا حتی با تردپارتی ها می تونیم همکاری کنیم، اینکار رو به خرید استدیو ترجیح می دیم
.
ازش می پرسن اگه مایکی برای خرید شما علاقه مند باشه، واکنشتون چیه؟!

سوجیموتو در پاسخ میگه، من این پیشنهاد رو رد می کنم و دوست دارم شرکایی در شرایط مساوی باهم باشیم
.
.
.
یک نکته ای دیگه ای هم که اضافه می کنه، میگه پلتفرم اصلی ما pc هست و به این مسیر ادامه می دیم
 
هیدکی کامیا، یکی از بنیانگذاران PlatinumGames،این استودیو را در 12 اکتبر 2023 ترک می کند.
حیف واقعا! چقدر واسه Wii U و Switch بازی تولید کردن.
امیدوارم استودیوشون همچنان به کار خودش ادامه بده و تعطیل نشه.
 
میکامی و کامیا بعد از همکاری توی کپکام، توی مرحوم Clover هم کنار همدیگه بودن (که البته اونم زیرمجموعه کپکام بود). بعدش هم رفتن PlatinumGames رو تأسیس کردن که میکامی بعد از یه مدت اومد بیرون و Tango رو تأسیس کرد و کامیا هم موندگار شد، تا الآن که هر دو به فاصله چند ماه، از استودیوهای خودشون خارج شدن. :D
جالب می‌شد اگه دوباره با کمک هم یه استودیوی جدید تأسیس می‌کردن. درسته که دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند و از این حرفا، ولی مثلاً یه استودیویی راه مینداختن که هرکدوم پروژه‌های مخصوص خودشون رو داشته باشن. :D البته وضعیت صنعت بازی هم مثل قدیم نیست که بشه راحت از این کارها کرد، ولی به هر حال بامزه می‌شد که برای چندمین بار کنار همدیگه قرار بگیرن.
 
میکامی و کامیا بعد از همکاری توی کپکام، توی مرحوم Clover هم کنار همدیگه بودن (که البته اونم زیرمجموعه کپکام بود). بعدش هم رفتن PlatinumGames رو تأسیس کردن که میکامی بعد از یه مدت اومد بیرون و Tango رو تأسیس کرد و کامیا هم موندگار شد، تا الآن که هر دو به فاصله چند ماه، از استودیوهای خودشون خارج شدن. :D
جالب می‌شد اگه دوباره با کمک هم یه استودیوی جدید تأسیس می‌کردن. درسته که دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند و از این حرفا، ولی مثلاً یه استودیویی راه مینداختن که هرکدوم پروژه‌های مخصوص خودشون رو داشته باشن. :D البته وضعیت صنعت بازی هم مثل قدیم نیست که بشه راحت از این کارها کرد، ولی به هر حال بامزه می‌شد که برای چندمین بار کنار همدیگه قرار بگیرن.
کپکام کامبک زده و برگشته به دوران اوجش، بهترین حرکت اینه که برگردن سرخونه اول و روی برخی پروژه های مهم مثل RE دوباره با هم کار کنن، جدا از منابعی که در اختیارشونه، انجین RE خودش دلیلیه برای پیاده کردن ایده های خوفناک. کپکام خودش هم علاقه منده و برای برخی پروژه ها با میکامی مشورت کرده. اگر میکامی می خواست بره سر وقت استودیو جدید، فکر نمی کنم استودیو خودشو رها می کرد و حتی مشخص نیست برنامش برای آینده کارگردانیه یا خیر. از نظر من هر دو به اندازه ای که در کپکام می تونن موفقیت های گذشتشونو تکرار کنن، با رفتن به استودیوهای دیگه یا تاسیس استودیو جدید با توجه به سابقه ای که از جدایی افراد مهم صنعت از کمپانی ها از جمله همین میکامی دیدیم، نمی تونن اونطور که بایدوشاید با توجه به انتظارات قوی ظاهر بشن
 
البته این انتظار به خاطر اعتبار سونیه. مگه نسل پیش چنین کاری برای کوجیما نکرد

کوجیما خیلی فرق داشت. واقعا معروفیت و شهرت این دو نفر مثل تفاوت بین اصغر فرهادی و ایرج ملکیه:D کامیا خیلی خفنه، اما جز یه کامیونتی محدود از گیمرها برای کس دیگه ای شناخته شده نیست.

از طرف دیگه با توجه به لیست بلند بالای کم و کسرهای ژانری سونی واقعا الان مساله شون داشتن یه بازی HnS کامیا طوری نیست و ایشون برعکس بیشتر به درد مایکروسافت میخوره:D خودشم که خیلی علاقه داشت با فیل داداشی بشه:D به نظرم فیل اسپنسر ایشون رو بیاره یه استدیو راه بندازه و براش Scalebound رو زنده کنه دوباره بهترین گزینه برای همه گیمرهاست.

پ.ن: سونی باید بچسبه به استدیو و یا آدم هایی که میتونن براش RPG بسازن.
پ.پ.ن: تو یکی از ایمیل های جیمبو هم امده بود که دوشواری از بابت FPS ندارن چون در حال ساختن چیزهای جذابن که البته هرچی هست به طلسم جیمو ایفکت دچار شده قرار نیست هیچ وقت ببینیمشون:D
 
کوجیما خیلی فرق داشت. واقعا معروفیت و شهرت این دو نفر مثل تفاوت بین اصغر فرهادی و ایرج ملکیه:D کامیا خیلی خفنه، اما جز یه کامیونتی محدود از گیمرها برای کس دیگه ای شناخته شده نیست.

از طرف دیگه با توجه به لیست بلند بالای کم و کسرهای ژانری سونی واقعا الان مساله شون داشتن یه بازی HnS کامیا طوری نیست و ایشون برعکس بیشتر به درد مایکروسافت میخوره:D خودشم که خیلی علاقه داشت با فیل داداشی بشه:D به نظرم فیل اسپنسر ایشون رو بیاره یه استدیو راه بندازه و براش Scalebound رو زنده کنه دوباره بهترین گزینه برای همه گیمرهاست.

پ.ن: سونی باید بچسبه به استدیو و یا آدم هایی که میتونن براش RPG بسازن.
پ.پ.ن: تو یکی از ایمیل های جیمبو هم امده بود که دوشواری از بابت FPS ندارن چون در حال ساختن چیزهای جذابن که البته هرچی هست به طلسم جیمو ایفکت دچار شده قرار نیست هیچ وقت ببینیمشون:D
مایکرو به حد کافی مفت خور داره که دیگه حقیقتا جا واسه یکی مثل کامیا نیست. :دی
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
مایکرو به حد کافی مفت خور داره که دیگه حقیقتا جا واسه یکی مثل کامیا نیست. :D

حسین خدایی مفت خور نیست کامیا:D برعکس به نظرم بره زیرمجموعه مایکرو باشه و ساپورت مالی و فنی کنن ازش، میتونه یه IP تازه خفن رو با عشق تقدیم عموم کنه:D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or