سازندگان Lords of Shadow 2 از محیط های بازی و Satan می گویند

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
17731430315787738263.jpg


دومین ویدئو از خاطرات و توضیحات (dev diary) سازندگان بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 نیز منتشر شده است که در آن به محیط های بازی و بازگشت Satan اشاره می شود.
Enric Alvarez (رئیس استدیو Mercurysteam):
این بار ما شاهد یک دنیای بدون وقفه هستیم. دنیایی که خبری از Loading در آن نیست، دنیایی برای گشت و گذار. دوربین بازی آزاد است و شما می توانید با نگاه به محیط اطراف بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. دنیایی که ما داریم به مرور طی پیشرفت شما آزاد خواهد شد. مردم به نظرم از مشاهده اینکه ترکیب یک شهر مدرن قصر مانند چگونه خواهد شد هم لذت می برند هم غافلگیر می شوند.

46700510762664313572.jpg


(چیزی که در واقعیت هم شاهد آن هستیم. ترکیب معماری قدیمی و جدید)

Dace Cox (تهیه کننده - رئیس استدیو):
این بازی در شهری مدرن طی یک شب اتفاق می افتد. شما در شهر مدرن و قصر دراکولا، که خود بخشی از شهر است به کاوش می پردازید. همینطور که به داستان ادامه می دهید، مکان های جدید آزاد می شود و بدلیل بزرگ بودن شهر شما بایستی بین قصر و شهر Teleport کنید که این کار به کمک یک آیتم محقق خواهد بود. این شهر مدرن را شما در هیچ گونه بازی دیگری مشاهده نکرده اید. ما دراکولا را وسط میدان Time قرار نمیدهیم که دور خودش بچرخد. شهر مدرن کاملا مطابق با دنیای Castlevania با طراحی Gothic است. این مسئله مانند یک سری از شهر های اروپایی است که شما معماری قدیمی و مدرن را یکجا در کنار یکدیگر دارید. ما هم اکنون در اسپانیا اقامت داریم و از آنجایی که برخی شهرهای این کشور مملوع از قصر هستند، ما برخی طراحی های خود را از ساختمان های واقعی الهام میگیریم. تنوع دشمنان بسیار زیاد است و مخصوصا قرار گرفتن در یک دنیای مدرن و وجود سلاح های گرم در برابر شمشیر و شلاق، بسیار جالب است.

99207856713946825107.jpg


(لیستی متنوع از دشمنان و موجودات مختلف)
آقای Dace Cox درباره طراحی Satan می گویند:
سیطن به زمین برمیگردد و او تهدید اصلی است. او دیگر اینبار می داند در برابر یک دشمن قوی قرار خواهد گرفت و برای همین زمانی که بر می گردد آماده خواهد بود. سیطن در مقایسه با حضور در اولین Lords of Shadow کاملا متفاوت خواهد بود. نه فقط از نظر طراحی، بلکه اهدافش، شخصیتش و اینکه چطور متحول شده است و چه چیزهایی می خواهد بدست بیاورد. رویارویی سیطن و دراکولا بسیار قوی خواهد بود و بازیکنان از این مورد و تغییراتی که بروی سیطن انجام داده ایم راضی خواهند شد.


30642295882425217211.jpg



(سیطن متحول شده است. کاملا آگاه است که با چه کسی درگیر خواهد شد)

اینطور که به نظر می رسد شهر مدرن از طراحی بی نظیری بهره می برد و گبریل نیز دشمنان جدیدی را برای خود خواهد یافت. نظر شما درباره Castlevania: Lords of Shadow 2 چیست؟



 
Last edited by a moderator:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
@ Soheil

چه نقضی کردم؟ درست متوجه نشدی. میگم مهم پیاده سازی سیستم هست نه صرفا اینکه چجوریه. همین سیستم مبارزات نسبتا ساده ی GOW به قدری جذاب و روون بوده که از 2005 تا الان با کمترین تغییرات به بهترین صورت جواب داده و تقریبا تمام طرفداراش هم (که تعدادشون هم اصلا کم نیست) راضی هستن ازش.

گرافیک هنری رو اصلا قبول ندارم که LOS سر تر هست. میشه با تک تک نسخه های GOW مقایسه کرد و هیچکدوم هم کم نمیارن. پلتفرمینگ هم همینطور. تو بهترین حالت میشه گفت تو این دو مورد حداقل تو یه سطح هستن.
از نظر داستان و شخصیت پردازی هم که مشخصه. کریتوس یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم هست و داستان و یونیورس GOW هم به مراتب عظیم تر از LoS (دقت کنید LoS، نه Castlevania) هست. حالا این مورد رو هم اصلا میذاریم به حساب سلیقه.
از اونور از نظر گرافیکی LoS جلوی GOW هیچ حرفی برا گفتن نداره. (LoS سی فریم یا بهترین بگیم 20-25 فریم و GOW بین 40 تا 60 فریم. بقیه مشتقات گرافیک هم بهتره صرف نظر کنیم.)
حالا موارد دیگه مثل همین ایراد های بنیادی سیستم مبارزات LoS، بالانس بودن کلی فاکتور های گیم پلی، DLC کردن یکی از مهم ترین قسمت های داستان، ریتم کند و... رو هم که در نظر بگیریم...

بهنام من بالا هم نظرم رو در مورد سيستم مبارزات گفتم نمي خوام اين بحث رو ادامه بدم.مني كه دارم باهات در اين بحث شركت ميكنم عاشق اين سبك هستم و تك تك بازيهاش رو چندين بار با دقت بازي كردم و حتي متوسط ترين بازي هاي اين سبك رو به بازي هاي شاخ FPS شوتر براي مثال ترجيح ميدم و دقيقا سعي ميكنم منصفانه نظر بدم.فكر كنم علي هم اينطور باشه.اصلا براي ما سودي نداره كه تلاش بكنيم فلان بازي رو سرتر يا هم سطح بازي ديگه قرار بديم چون همشون را به اندازه ارزش كاريشون دوست داريم.


من خيلي راحت قبول ميكنم كه گرافيك تكنيكي نسخه سوم GOW3 از تمام H&S هاي ديگه سرتر هستش ولي انصافا گرافيك هنري Castlevania قطعا جز بهترين هاي تاريخ هستش.يعني شايد روي تك تك مراحل و صحنه ها حتي ريز به ريز كار شده.من خودم توي سبك H&S اين نسل فقط مرحله Paradiso و چند جاي ديگه Bayonetta رو در حد Castlevania ميبينم و بقيه بازي ها به نظر من ازش پايين ترند.GOW 1 و به خصوص GOW2 به لحاظ هنري خيلي بهتر از GOW3 كار شده بودند و من خودم به جز چند قمست بازي احساس ميكردم كه تمركز بيش از حد روي مثال تكنيكي باعث شده تيم آن چنان روي مسائل هنري كار نكنن.

GOW3 به لحاظ گرافيك هنري يك بازي خوبه ولي Castlevania رسما دهشتناكه از اين لحاظ.يعني دقيقا آدم بعضي جاها بازي رو ول كنه فقط چند دقيقه خيره بشه به صحنه هاي بازي.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
بهنام اختلاف سیستم مبارزات LoS و GoW اونقدری که فکر میکنی کم نیست. علاوه بر Focus Meter و جادوهای روشنایی و تاریکی که باعث میشن سیستم مبارزات LoS از پایه با GoW تفاوت داشته باشه، LoS از سلاح های دوم هم استفاده میکنه که هر کدوم از اونا روی دشمن های مختلف تاثیر های متفاوتی میزارن و میشه ازشون توی مبارزات استفاده کرد. علاوه بر اون میشه سلاح های دوم رو با جادوهای روشنایی و تاریکی ترکیب کرده و اثرات خاصی رو درشون ایجاد کرد، که این موضوع باعث عمیقتر شدن سیستم مبارزات LoS میشه.

درسته LoS در حد DMC یا بیونتا نیست ولی خب بازم سیستم مبارزات عمیقتری نسبت به GoW داره :D

تقریبا همه چی. از گرافیک هنری گرفته تا موسیقی و المان های گیم پلیش از پلتفرمینگ تا پازل ها و حتی همین سیستم مبارزه ی به قول شما ساده ـش :biggrin1:. تک تک این مواردی که گفتم رو دیدیم که بازی های هم سبکش یا کلون کردن یا به نوعی ازش الهام گرفتن.
تنها بازی که سعی کرد بشدت از GoW الهام بگیره Dante Inferno بود که خب یه چیز خیلی مسخره ای از آب در اومد و EA هم کلا بیخیالش شد :D به جز این بازی من یادم نمیاد HnS دیگه ای سعی کرده باشه راه GoW رو دنبال کنه. DS هم هست که اون فقط یه نوع پلتفورمینگش رو از GoW برداشت وگرنه توی باقی بخش ها بازی کلهم باهاش تفاوت داره. (خصوصا نسخه 2 که کاملا راه خودش رو رفت)

اگه عنوان دیگه ای مد نظرته بگو شاید من چیزی یادم نمیاد ولی تا اونجایی که من میبینم اکثر بازی های HnS استایل مخصوص خودشون رو دنبال میکنند یا سعی دارن استایل های موجود رو متحول کنند (کاری که Bayonetta با DMC4 انجام داد)

اینم اضافه کنم تاثیری که GOW تو این سبک رو بازی های هم سبک بعد از خودش گذاشت هیچ HnS ــی نتونست بذاره.
با این بخش از حرفت کاملا مخالفم. خداییش این رو از سر فن بازی نمیگم ولی اگه بخوای حساب کنی تاثیری که DMC1 روی سبک HnS گذاشت خیلی خیلی بیشتر از GoW یا هر عنوان دیگه ای بوده. تمام ایده هایی که توی GoW و باقی عناوین HnS میبینی برای اولین بار در DMC1 استفاده شدند و خالق اصلیشون کامیاست.(بحز QTE)

DMC1 اولین عنوانیه که تاکید زیادی روی New Game+ داشت و اون رو به یه استاندارد تبدیل کرد. اولین HnS ـیه که روی پلتفرمینگ تاکید میکرد و اون رو بخشی از گیم پلی خودش قرار داد. اولین بازییه که سیستم مبارزاتش رو کاملا هدفدار طراحی کرد طوری که هر دشمن نسبت به سلاح خاصی ضعیفتر از بقیه باشه و همه سلاح های بازی کاربردی باشن. اولین HnS سه بعدی که این جونور سواری ها و بخش های خاص گیم پلی (مثل شنا و مبارزه در آب) رو مطرح و به خوبی ازشون استفاده کرد.

کلا DMC1 پدر سبک HnS سه بعدیه و اگه بخاطر کامیا و DMC1 نبود الان سبک HnS به این صورتی که میبینیم وجود نداشت. عنوان های بعدیش هم بدون استثنا همگی از ایده ها و استاندارد هایی که کامیا در DMC1 به وجود آورد استفاده کردن.


به نظر من هم بحث دیگه خیلی داره طولانی میشه و بعید هم میدونم به نتیجه ای برسه پس بهتره که ادامه اش ندیم.
 
آخرین ویرایش:

Dreamy

کاربر سایت
Aug 31, 2010
606
واسه این قضیه سیستم مبارزات، بنظرم استدلال به پیچیدگی واسه برتری هر موضوعی بی معنی ـه. یعنی هیچ دلیلی نیست که چیزی که پیچدگی بیشتری داره جذاب تر از هم از آب دربیاد، GOW مبارزاتش چه ساده تر چه پیچیده تر برای اکثریت جذابن. البته می دونم تو H&S این بحث تعداد سلاحها و Magic ـها و کمبوها چقدر اهمیّت داره ولی خب بنظر من که شدنی ـه که یه بازی تو تعداد سلاحها و آیتم ها کاستی داشته باشه یا کمبوهای ساده تری داشته باشه ولی در عوض مبارزاتش جذابیت و لذت بیشتری داشته باشن حالا بقیه رو نمی دونم.

با این بخش از حرفت کاملا مخالفم. خداییش این رو از سر فن بازی نمیگم ولی اگه بخوای حساب کنی تاثیری که DMC1 روی سبک HnS گذاشت خیلی خیلی بیشتر از GoW یا هر عنوان دیگه ای بوده

فکر کنم منظور بهنام اینه که GOW صاحب سبکه که فکر کنم یه جورایی غیر قابل انکار باشه. یعنی مسئله این نیست که GOW چند تا دونه المان تازه وارد H&S کرده و چند تا بازی ازش وام گرفتن، قضیه اینه که Santa Monica سال 2005 هر طور بود یه سبک و سیاق مختص به خودش رو معرفی کرد و تونست خیلی از کسایی که هیچ علاقه ای به H&S نداشتن مثل خود من رو بکشونه طرف خودش. David Jaffe اومد با نیم نگاهی به بازیهای هم سبک یک چیز تازه رو پی ریزی کرد و Boss Fight و استفاده بجا از QTE و خیلی مسائل ریز و درشت دیگه رو انصافاً دوباره معنی کرد و تا همین GOW III هم بنظر من تو کارگردانی و مچ کردن قسمتهای گیم پلی بهتر از استدیوهای رقیبشون کار کردن که خودش هنره و قطعاً استدیوهای دیگم بدشون نمیاد بتونن همچین بالانسی رو تو گیم پلی بازیهاشون حاکم کنن.

تنها بازی که سعی کرد بشدت از GoW الهام بگیره Dante Inferno بود که خب یه چیز خیلی مسخره ای از آب در اومد و EA هم کلا بیخیالش شد :biggrin1: به جز این بازی من یادم نمیاد HnS دیگه ای سعی کرده باشه راه GoW رو دنبال کنه.

الهام گرفتن که معنیش این نیست که ما عیناً بتونیم 10 تا بازی مثل GOW اسم ببریم که، اگه اینقدر ملموس بود که کلاً اسمش الهام نبود بهش می گفتن تقلید مثل همین Dante Inferno!:d هر چند بازم قابل شناسایی ـه و از 2005 به اینطرف بلاخره اکثر بازیهای H&S از مسائل ریز و درشتی که GOW روشون تأکید داشت و استفاده به مراتب بهتری به نسبت قبل ازشون کرده بود الگو گرفتن حالا این می تونه از شخصیت پردازی ـهاشون نمود داشته باشه تا گیم پلی و طراحی های Boss Fight و QTE و استفاده از Set-piece ـها و... LOS هم حداقل بنظر من یکی از GOW و SotC تأثیر زیادی گرفته و البته اصلاً هم چیز بدی بحساب نمیاد چون کلاً تو این صنعت همه از همه الگو می گیرن منتها یه سری متأخرترن، خود GOW هم قطعاً تحت تاثیر H&S ـهای قبل خودش بوده.

کلاً DMC و GOW و LOS هر سه تاشون از گنده لات ها و شناخته شده های H&S ـن و قطعاً همه ـشون روی هم به مرور زمان تاثیر گذاشتن و بحث سر اینکه کدوم به کدوم برتری داره سلیقه ـست و غیر ممکنه نتیجه ای از این مدل بحثها در بیاد که هر دو طرف رو راضی کنه ولی خب بازم اطلاعات خوبی لا به لای این بحثها دستگیر آدم میشه که از این نظر موردی نداره:d
 

franticfixer

کاربر سایت
Mar 5, 2011
395
دوستان چرا اصرار دارم بحث و تموم کنن؟یکی از معدود تاپیکای بازی سنتره که خیلی خوبو اصولی جلو میره.مگه هدف از بحث اینه که حتما یه نفر اون یکی رو قانع کنه؟!خواهشا دوستان به بحث خوب و جامع و بالغی که اینجا دارن ادامه بدن ما هم کلی چیزه جدید از بازی هایی که دوست داریم دستگیرمون میشه.مرسی

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

Javidmojallal

کاربر سایت
Nov 4, 2006
562
نام
جاوید
دوستانی که از LOS خوششون اومده،نمیدونم شماره های قبلی این سری رو بازی کردن یا نه که این نظر رو میدن.LOS یه بازی ترکیبی از GOW و SOTC بود با گرافیک هنری و تکنیکی بسیار بالا(البته در کنارش افت فریم!).حالا تقلید ایراد نداره چون اضافه کردن المانهای موفق،باعث ارتقا میشه ولی بحث اینجاس که به کل بزنی پیکر خوش ساخت بازی رو تغییر بیخود بدی.روزی رو دارم میبینم که طرفدارای این سری میان حرف از بازگشت به ریشه ها میزنن.دقیقا اتفاقی که تو سری Resident Evil افتاد و وقتی RE4 اومد،ما داد زدیم که این بازی فوق العاده(RE4)دور شده از مسیر سری،ولی همه تو کف Re4 بودن و بعد از چند سال فهمیدن کجا قضیه خراب شد.همین اتفاق با روندی که LOS داره،واسه سری Castlevania میوفته،شک نکنین.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر