ساخت بازي با برنامه‌يgame maker

خب چون اسمتون رو نمیدونستیم مجبور شدیم با نام کاربری که دارید صداتون کنیم . ولی از این به بعد چشم آقا محمد . شما کرک کدوم ورژن رو میخوای . بگو تا برات قرار بدم ...
 
اقا ببخشید منم اسم شما رو نمیدونم:biggrin1:
اخرین ورژن رو دارم کرک همونو بدین ممنون
میشه اگه خودتون یک بازی ساختید بهترین بازی که ساختین بدین؟؟
خیلی ممنون
 
كرك game maker7

اقا ببخشید منم اسم شما رو نمیدونم:biggrin1:
اخرین ورژن رو دارم کرک همونو بدین ممنون
میشه اگه خودتون یک بازی ساختید بهترین بازی که ساختین بدین؟؟
خیلی ممنون
اين كرك game maker7
بعد از اينكه فايل فشرده رو باز كردي يه فايلي هست به نام drxj بعد كه نصبش كردي هروقت ميخواي باز كني باهمون drxj يا game maker pro باز ميكني .
منم اگه وقت كردم بازي كه ساختم ميزارم.
 

Attachments

خیلی خیلی ممنون از همگی دوستان ، اینطوری که خیلی طول میکشه ، دوستان اگه میشه توی یاهو یک کنفرانسی یا چیزی بذاریم که همه جمع بشیم و اونطوری یاد بگیریم بهتر نیست ؟؟؟

یا اینکه دوستانی که واردن آموزشها رو واسه دانلود پشت سر هم بذارن تا دوستان هم سریعتر یاد بگیرن و واسه ما مبتدی ها اگه میشه با تصویر آموزش بدین ....

اگه میشه یک وقتی رو تعیین کنید یا به طور جدی آموزش بدین و ولش نکنین لطفا ....

از همه دوستان تشکر میکنم ////
 
کسایی که این تایپیک رو ساختن دستشون درد نکنه.افرادی هم که فکر میکنن Game maker ضعیفه یه تحقیقی در باره DLL که برای این نرم افزار با نام Ultimate 3d ساخته شده انجام بدن.
 
من کاملا موافقم چون کار با این برنامه برای افرادی هم که با برنامه نویسی آشنا نیستن ممکنه...
مطمئن باشید با گزاشتن اولین آموزش افراد زیادی جذب تاپیک می شم
ممنون... :love: ;)
 
خوب میخوام یه توضیحی در مورد gml یا همون زبان گیم میکر (ساخت بازی با گیم میکر از طریق برنامه نویسی)
شاید به نظر برسه اموزشها پراکنده شدن ولی با امزشهایی که در صفحات قبلی دادم فکر کنم بهتر باشه یه ذره جلو تر بریم:cool:
 
شما بايد براي اينكه يك برنامه با برنامه نويسي بنويسيد كمي با نشانه ها و زبان آن آشنا شويد. كه اكنون مختصرا به آن مي پردازم.
{
<statement>;
<statement>;
...
}
خب آن چيزي كه در بالا مي بينيد يك چند جملة برنامه نويسي است:
‍{ = ما براي اينكه عبارتي را شروع كنيم كه بايد از بقيه متمايز باشد از اين نشانه براي شروع آن استفاده مي كينم.
‌} = اين نشانه هم براي پايان آن بكار مي رود.
; = در پايان هر جمله يا عبارت از آن استفاده مي شود. مانند نمونة بالا.

خب اين ها نشانه هايي بودند كه در هر برنامه نويسي از آنها استفاده مي شود. از الان به بعد هر عبارت را نوشته و مختصرا به توضيح آن مي پردازم:
if something
do this
اين عبارت به ما مي گويد كه اگر متغيير قبول شد اين كار را انجام بده، مثلا:
if Timer=1
do this
در اين مثال گفته شده كه اگر زمان يك بود كاري را كه مشخص خواهيد كد انجام بده
if distance_to_object(me) = 10
do this
اين هم يك مثال ديگر بود كه مي گويد اگر فاصلة كاراكتر تا آبجكت 10 بود كاري را كه مشخص كرده ايم انجام دهد.
خب دوست دارم بگوييد با توجه به مطالبي كه تا حالا گفته شد اگر بخواهيم بگوييم كه اگر زمان يك نبود كاري را انجام دهد را چگونه نوشت.
if not Timer = 1
do this
خب اميدوارم كه مثل بالا اين كد را ننويسيد و بايد بدانيد كه كدي كه بجاي مساوي نبودن ميگذاريم اينگونه است:
if !Timer = 1
do this

خب حالا كه مطالب امروز تمام شد بهتر است اين چند نشانه را به خاطر بسپاريم:
&& = and
|| = or
^^ = xor
=
برابر بودن را نشان مي دهد.( نشانة بالايي)
==
علامت دو مساوي بر درست بودن كار دلالت دارد.(True)
!=
علامت بالا بر درست نبودن دلالت دارد. (False)

اميد وارم كه از اين آموزش استفاده هاي كافي را برده باشيد.
 
اینم قسمت دوم:love::cool:
خب دلم براي گيم ميكر تنگ شده بود گفتم يه چند مطلب ديگه هم بزارم شايد به دردتون بخوره:
كد:
if (<expression>)
{ <statement>}else{ <statement>}

اين دستور كه يادتون هست؟ فقط بگم كه else به ما ميگه كه اگر if درست نبود كار ديگه رو انجام بده...
كد:
repeat (<expression>) <statement>


اين هم كه آسونترين نوع كده كه به موتور ميگه عبارت مورد نظر رو تكرار كن...
كد:
{ repeat (5) instance_create(random(400),random(400),ball);}


اين هم يك مثال بود براي تكرار...
كد:
{ while (!place_free(x,y)) { x = random(room_width); y = random(room_height); }}

حالا اين كد هم ميگه كه هروقت .....( ببينم خودتون مي تونيد بفهميد اين كد چي ميگه؟)
كد:
while (<expression>) <statement>

اين هم كد اصلي while است ببينم مي تونيد با توجه به اين به سوال بالا جواب بديد؟
كد:
do <statement> until(<expression>)

اين هم ميگه كه عبارت رو انجام بده تا ....

خب حالا يكم به كدهاي عمومي برنامه مي پردازم كه در قسمت حركات به كار ميره:
X و y رو كه ديگه همه مي شناسيد... همون رياضي خودمون كه تو سوم راهنمايي خونديم(يادش بخير...)
Xprevious و yprevious اين دو عبارت هم به معني يكي قبل از ايگرگ و يكي قبل از ايكس هستند.
اين هم يه كد كه خيلي بدردتون مي خوره: place_free(x,y)
مي تونيد از اين عبارت بيشتر در قسمت هاي شرطي ايف استفاده كنيد مثلا:

كد:
If(place_free(1,1)){
…..
}
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or