شایعه زمان معرفی و طراحی کنسول PS5 Pro افشا شد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
ps5pro.jpg

شایعه شده است که کنسول میان نسلی سونی پلی استیشن 5 در هفته‌های آینده معرفی خواهد شد. Billbil-kun کاربر Dealabs که سابقه طولانی در افشای بازی‌ها و سخت افزارها دارد، می‌گوید کنسول جدید PS5 Pro نام خواهد داشت. گفته شده است که این معرفی در نیمه اول سپتامبر اتفاق خواهد افتاد. همچنین ادعا شده است که به طراحی بسته بندی PS5 Pro دسترسی دارند، اما به دلیل اینکه نمی‌توانند تصاویر دارای حق چاپ را به اشتراک بگذارند، در عوض با طرحی، ظاهر کنسول را نشان داده‌اند. طبق تصویر، طراحی کنسول شبیه به PS5 Slim خواهد بود و همچنان سفید رنگ خواهد بود. تفاوت اصلی اضافه شدن سه نوار مشکی در وسط کنسول است که آن را از سایر مدل های PS5 متمایز می‌کند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد PS5 Pro کمی ضخیم‌تر از PS5 Slim است، اما نشان می‌دهد که طراحی صفحات جانبی به این معنی است که ممکن است همچنان با صفحه‌های جانبی PS5 Slim موجود در بازار، سازگار باشد.

چیزی که billbil-kun هنوز نمی‌تواند تأیید کند این است که آیا PS5 Pro دارای دیسک درایو خواهد بود، زیرا تصویری که آنها دریافت کرده‌اند PS5 Pro را بدون دیسک نشان می‌دهد. بنابراین مشخص نیست که آیا دو مدل از PS5 Pro وجود خواهد داشت (یکی با دیسک درایو و دیگری بدون دیسک درایو) و یا اینکه این نسخه تنها نسخه دیجیتالی خواهد بود که امکان خرید جداگانه درایو دیسک برای بازیکنان را دارد، درست مانند PS5 Slim فقط دیجیتالی وجود دارد. یک تئوری ارائه شده توسط billbil-kun این است که کنسول ممکن است بدون درایو دیسک ارسال شود تا هزینه ها کمتر شود. این گزارش همچنین می‌گوید که PS5 Pro با همان کنترلر سفید استاندارد DualSense عرضه خواهد شد.
 
Dlss که برای پی سی و کارتای انویدیا هست و دخلی به کنسولا نداره.
تکنیکای آپ اسکیل amd هم به درد لای جرز میخورن و کیفیت تصویر رو خیلی کم میکنن.
خودم به شخصه تست کردم.
در مورد rt هم باید استودیوهای داخلی سونی و ترد پارتی دست به کار بشن و تکنیکای rt رو افزایش بدن که شامل همه بازیا نمیشه.

بله اسلحه نمیزاره روی سر کسی ولی قطعا کاری میکنه که خیلیا یه کرمی میوفته تو وجودشون و کنسول رو ارتقا میدن.
نسل پیش پسر خاله خودم هرکاری کرد نتونست جلوی خودش رو بگیره و ps4 معمولی رو فروخت و ps4 pro گرفت.
فعلا کسی نمیدونه برنامه آینده سونی برای ساخت انحصاری چیه و همین باعث میشه فروش کنسول کم بشه و در نتیجه سونی با تبلیغات و فروش سخت افزار جدید( که از نظر من شیردوشیه) سودی به جیب میزنه و این مدتی طرفداراش رو سرگرم میکنه.

قدیما وقتی یه نفر کنسول میخرید خیالش راحت بود که مثلا تا ۵ ۶ سال این کنسول تنها گزینه موجوده و بازیا با بیشترین کیفیت روی همون میان و بعدشم نسخه بعدی رو میخره.
این که میان همون قبلی رو یکم تقویت میکنن و میگن برای کیفیت بیشتر دوباره بخرید از نظر حرکت جالبی نیست
عه خوب شد گفتی نمیدونستم DLSS چیه :D دوست عزیز من دارم میگم PSSR (همونطور که از اسمش مشخصه) کاستیوم مخصوص کنسول هست هم اگر بتونه همون کار رو کنه عالی میشه و اصلا احتیاجی به 4Kنیتیو که فقط سخت افزار حروم میکنه نیست ،کسی هنوز نتیجه PSSR و RDNA4 رو ندیده که پرونده آپ اسکیل و RTیش رو ببندیم . ری تریسینگ رو کنسول های الان تهش دیگه اسپایدرمن2 هست و استدیوهای ثردپارتی و فرست پارتی دیگه جادو نمیتونن بکنن :D
ببین کسی که کنسول خریده تا آخر نسل براش جوابه و بازی ها تا جایی که ممکنه براش اوپتیمایز میشن همون PS4pro رو خیلیا نخریدن و مشکلی هم پیش نیومد تا آخر نسل تلو2 و گوست و ... زدن با نهایت بهینه سازی . دیگه کسی کرم بیفته تو وجودش تقصیر اینا نیست که ، سونی فقط باید از این سکوت خبری مسخره بیاد بیرون و برنامه آینده بازی هاشو بگه (حالا شوکیس ، سوپ یا هر کوفت دیگه ای) و اون هرمن هالست تو مخی هم دقیقا بگه استدیوها تا آخر نسل چه غلطی میکنن
 
آخرین ویرایش:
با صبر کرد تا رونمایی رسمی و دید هدف کنسول فقط فریم و رزولوشن هست یا گرافیکم هدف قرار داده
کلا ماها عادتمون شده وقتی از چیزی اطلاع نداریم مدام در موردش نظر بدیم
فعلا که هیچی معلوم نیست ولی با توجه به شایعات قدرت سه برابری بهبود جزیی نیست .
چجوری تارگت هوریزون PS4 بود ولی بهترین گرافیک نسل ۹ هم شد ؟ الان منی که کنسول پایه دارم بتونم کنسولم توی دیوار بالای ۲۰ تومنه بفروشم و ۱۰ تا ۱۵ تومن بذارم روش پرو بگیرم مشکلش چیه ؟
باشه اصلا ۶ برابر، وقتی بهبود پرفورمنس و کیفیت کاملا در کنترل سازنده باشه ارزش آپگرید پایین نمیاد؟ مثلا اگر یه بازی قبل از PS5 Pro ریلیز بشه تضمینی هست که سازنده وقت بذاره و هزینه بکنه برای آپگرید بازی؟ همین الانش کلی بازی از نسل قبل داریم که حتی FPS cap شون برداشته نشده.
 
باشه اصلا ۶ برابر، وقتی بهبود پرفورمنس و کیفیت کاملا در کنترل سازنده باشه ارزش آپگرید پایین نمیاد؟ مثلا اگر یه بازی قبل از PS5 Pro ریلیز بشه تضمینی هست که سازنده وقت بذاره و هزینه بکنه برای آپگرید بازی؟
PlayStation 5 Pro Enhanced requirements allegedly leaked — upscaled 4K at constant 60 FPS with ray tracing is the new target
leaked info verified by Tom Henderson at Insider Gaming points toward the specific requirements for games to receive "PS5 Pro Enhanced" labeling, codenamed "Trinity Enhanced" internally.
سازنده ها اجبارا باید بازی که برای PS5 پایه میدن را برای پرو Enhanced کنن تا لیبل مخصوص PS5 Pro Enhanced بهش داده بشه.
همین الانش کلی بازی از نسل قبل داریم که حتی FPS cap شون برداشته نشده.
اون بازیهای نسل قبل چه ربطی به کنسول میان نسلی داره؟ نسل قبل تموم شده اگر منظورت RDR2 هست راکستار باید نسخه نیتیو PS5 شو بده که اینکارم میکنه ولی چون میخواد پولشو بگیره بنابراین میخواد نسخه ی ریمستر چیزی بده باید صبر کرد. وگرنه همین الان RDR2 رو کنسول PS5 های مدیفایر شده داره 60FPS میده. پس کاری برای سازنده نداره با دوخط کد میتونه انلاک کنه ولی اونم تو فکر پول درآوردن از نسخه ریمسترش هست.

 
تو ایران نسخه معمولی کنسول مذکور توجیح خرید نداره چه برسه به پرو
سونی کارش بلده اینکه کنفرانس نمیگزاره و بازی معرفی نمیکنه همه به خاطر اینکه میخواد همزمان با معرفی پرو کلی کنسول بندازه به مردم
 
این موضوع "روانشناختی!"برای همه چیز صادقه! مثلا الان میری برای ریگت 150 200 چوق می دی 5ماه بعد یه چیز خفن میاد که حسرت به دل سخت افزار جدید می مونی
در مورد پلتفرم کنسول صحبت کردیم ربطی به ریگ و pc نداشت، البته شما مثالهایی از بی ثباتی در دنیای کنسول هم زدی که در تایید فرمایشت میخوام بگم اونم اشتباست و باید رفع بشه. پلتفرم کنسول اولین و بزرگترین امتیازش ثباتش هست که اینو ازش بگیری دیگه به لعنت خدا نمیرزه. ببین اصلاً کی گفته هر وقت تکنولوژی جدیدی معرفی شد فرداش باید یه کنسول پرو بسازن که اون فیچر رو داشته باشه؟ این ایده اساساً غلطه. ثبات کنسول رو نباید بهم زد. از مایکروسافت خوشم اومد، این نسل همون ابتدا کنسول رو با دو کانفیگ مختلف تولید کرد و گفت از الان هرچی فیچر جدید اختراع شد میزاریم برای نسل بعد. این درسته، کنسول یعنی این. اگه بخوام هر روز تکنولوژی جدید استفاده کنم خب میرم pc میبندم تازه اونم نمیشه هر روز ارتقاش داد یعنی عاقلانه نیست.
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: Vice City FM
کاش مایکروسافت هم کنسول میان نسلیش رو میذاشت بجای اینکه اول نسل بده همین ایام میداد‌ .
اینطوری حداقل شاهد هیت ورزی فنبوی هایشان به یک قطعه سخت افزاری جدید نبودیم.
اما مایکروسافت ۱۲ ترافلافل میان نسلیش رو همون اول نسل داد و همون ۳۰ درصد پایه نصبش رو فدای مابقی ۷۰ درصد پایه نصب سری اس کرد که قدرتش به لعنت خدا که نمیارزه هیچ، بلکه باعث درجا زدن اون یکی کنسول میان نسلی اکسباکس هم شد. کلی هم بازی تردپارتی از دست دادند و بازهم از دست خواهند داد بخاطر همین اسکم سری اس.

The Xbox Series X Is Considered by Microsoft Its Mid-Gen Refresh, as the Xbox Series S Is Their Standard Machine


https://www.techpowerup.com/310304/...itially-designed-as-a-mid-gen-console-refresh
 
با اختلاف مضخرف ترین نسل همین نسل 9 هست بازی های لانچ افتضاح نسبت به نسل قبل کلا انحصاری نداره همش شده ریمستر و ریمیک کنسولی که سال چهارم عمرشه این باید باشه 😤
خدایش نسل 7و8 بهشت بود
قیمتا هم که الی ماشاءالله
داخل بازی

Black Myth: Wukong​

قشنگ میشه قدرت کنسول محک زد مخصوصاً تو مد quality دیگه نتیجه با خودتون
حالا GTA بیاد داستان تازه شروع میشه
کلا هر نسل انگار داره بدتر میشه
2 سال دیگه هم لابد 6 معرفی میکنن
ماکرو سافت که اصلا ولش کن گیم پس نداشت تا الان فاتحش خونده شده بود
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: eddprime
با اختلاف مضخرف ترین نسل همین نسل 9 هست بازی های لانچ افتضاح نسبت به نسل قبل کلا انحصاری نداره همش شده ریمستر و ریمیک کنسولی که سال چهارم عمرشه این باید باشه 😤
خدایش نسل 7و8 بهشت بود
قیمتا هم که الی ماشاءالله
قدرت کنسول 5 کلا جواب گو این نسل نیست نمونش تو همین بازی

Black Myth: Wukong​

میشه قشنگ میشه باهاش کنسول محک زد مخصوصاً تو مد quality
حالا GTA بیاد داستان تازه شروع میشه
کلا هر نسل انگار داره بدتر میشه
2 سال دیگه هم لابد 6 معرفی میکنن
ماکرو سافت که اصلا ولش کن گیم پس نداشت تا الان فاتحش خونده شده بود
من این نسل بیشتر از هر نسل دیگه بازی کردم.
اصلا یاد ندارم تو نیمه اول یک نسل انقدر بازی خوب اومده باشه ،هم تو انحصاری ها و هم تو تردپارتی ها. انقدر بازی برای پلی دادن بود که فقط سه تا ssd مجبور شدم بگیرم که بازیهارو انتقال بدم روش .
اون ووکونگ هم که بچه های همین فروم براحتی رو PS5 بازیش کردن و بعد سی چهل ساعت تمومش هم کردند و هیچ ایراد و مشکلی هم ندیدند. نمونش @SΛDrA-HhH
من نمیفهمم چرا میگید جوابگو نبوده. این حرفها رو از کجا در میارید به ماهم بگید :))
 
درمورد این قضیه آپدیت بازیا برای pro یه معضلی که نسل پیش بود این بود که تمام بازیا فریم هاشون رو 30 لاک شده بود و استدیوها هم حتما باید آپدیت میدادن واسه این قضیه. ولی این نسل مخصوصا بازیایی که یا فقط مود 30 فریم دارن یا تفاوت بین کوالیتی و پرفورمنسشون زیاده یه مود رو حالت کوالیتی دارن که فریم رو آنلاک میکنه که قاعدتا وقتی رو pro اجرا شه 60 فریم رو میده دیگه. حالا آپدیتم ندادن اونقدر کمرشکن نیست قضیه :D
 
درمورد این قضیه آپدیت بازیا برای pro یه معضلی که نسل پیش بود این بود که تمام بازیا فریم هاشون رو 30 لاک شده بود و استدیوها هم حتما باید آپدیت میدادن واسه این قضیه. ولی این نسل مخصوصا بازیایی که یا فقط مود 30 فریم دارن یا تفاوت بین کوالیتی و پرفورمنسشون زیاده یه مود رو حالت کوالیتی دارن که فریم رو آنلاک میکنه که قاعدتا وقتی رو pro اجرا شه 60 فریم رو میده دیگه. حالا آپدیتم ندادن اونقدر کمرشکن نیست قضیه :D
یه نکته ای که در مورد PSSR گفته شده ظاهرا بدون دادن پچ برای بازیها خودش رو همه بازیها اعمال میشه. بدین ترتیب رو تموم بازیهایی که تا الان تو این نسل اومد و حتی نسل قبل خودبخود اعمال میشه.
یعنی نیاز نیست سازنده پچ بده .
مثل dlss که باید حتما پچ بده اگر میخواد dlss رو میخواد اضافه کنه به بازیش.

اینجا کامل توضیح داده:

Unlocking the Power of PSSR: What It Means for the PS5 Pro and Your Gaming Experience
 
کسی خبر نداره پشت پرده سونی داره چه غلطی میکنه, اما هواداران میدونن امسال 30 سالگی کنسول PlayStation هست و اگه مسئولین این شرکت یه مراسم پر زرق و برق برای این سال نمادین تدارک ندیده باشن دیگه گور پدرشون, برن بمیرن بهتره.
 
هنوز راکستار یک اپدیت خشک و خالی برا نسل نه نداده دل خوش کردید به gta
بیشترین بهینه سازی رو فرست پارتی ها انجام میدن رو مولتی ها دل خوش نکنید
مرد حسابی کجای کاری :)) به گزارشی که CNBC داد یکی از دلایل مهم ساخت همین کنسول PS5 Pro فقط GTA 6 عه.
اینو باندلش رو هم میدن.
هم سونی و هم راکستار رو این قضیه خیلی حساب کردند.

https://www.cnbc.com/2024/02/20/ps5...eshed-playstation-5-in-2024-analysts-say.html

راکستار آپدیت نداده برای رددد برای اینکه بعدا میخواد ریمسترش رو فرو کنه. نمیدونم پس کی میخوای متوجه این موضوع بشی :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or