شایعه زمان معرفی و طراحی کنسول PS5 Pro افشا شد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
ps5pro.jpg

شایعه شده است که کنسول میان نسلی سونی پلی استیشن 5 در هفته‌های آینده معرفی خواهد شد. Billbil-kun کاربر Dealabs که سابقه طولانی در افشای بازی‌ها و سخت افزارها دارد، می‌گوید کنسول جدید PS5 Pro نام خواهد داشت. گفته شده است که این معرفی در نیمه اول سپتامبر اتفاق خواهد افتاد. همچنین ادعا شده است که به طراحی بسته بندی PS5 Pro دسترسی دارند، اما به دلیل اینکه نمی‌توانند تصاویر دارای حق چاپ را به اشتراک بگذارند، در عوض با طرحی، ظاهر کنسول را نشان داده‌اند. طبق تصویر، طراحی کنسول شبیه به PS5 Slim خواهد بود و همچنان سفید رنگ خواهد بود. تفاوت اصلی اضافه شدن سه نوار مشکی در وسط کنسول است که آن را از سایر مدل های PS5 متمایز می‌کند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد PS5 Pro کمی ضخیم‌تر از PS5 Slim است، اما نشان می‌دهد که طراحی صفحات جانبی به این معنی است که ممکن است همچنان با صفحه‌های جانبی PS5 Slim موجود در بازار، سازگار باشد.

چیزی که billbil-kun هنوز نمی‌تواند تأیید کند این است که آیا PS5 Pro دارای دیسک درایو خواهد بود، زیرا تصویری که آنها دریافت کرده‌اند PS5 Pro را بدون دیسک نشان می‌دهد. بنابراین مشخص نیست که آیا دو مدل از PS5 Pro وجود خواهد داشت (یکی با دیسک درایو و دیگری بدون دیسک درایو) و یا اینکه این نسخه تنها نسخه دیجیتالی خواهد بود که امکان خرید جداگانه درایو دیسک برای بازیکنان را دارد، درست مانند PS5 Slim فقط دیجیتالی وجود دارد. یک تئوری ارائه شده توسط billbil-kun این است که کنسول ممکن است بدون درایو دیسک ارسال شود تا هزینه ها کمتر شود. این گزارش همچنین می‌گوید که PS5 Pro با همان کنترلر سفید استاندارد DualSense عرضه خواهد شد.
 
یک جا دیگه هم گفتم . برای مقایسه برید بازه های ده ساله قبل رو مقایسه کنید بازیهاشون رو تا بفهمید چه نسل بیخودی از نظر پیشرفت گرافیکی و ... بوده .
برید بازی های سال 1995 رو با 2005 ، 2005 رو با 2015 و حالا 2015 رو با 2025 مقایسه کنید . اصلا جهش چشمگیری در حد دوره های قبل نداشتیم.
پیشرفت که هیچی پسرفت هم داشته. الان ویچر ۳ رو جدی با همون گرافیک ۲۰۱۵ عرضه میکردن عمرا میفهمیدی مال نسل قبله
 
تو 4 pro بخشی از آپگرید گرافیک با باتل نک cpu حیف و میل شد
اینجام کارت در حد ۳۰۹۰ اسیر کلاک ۳.۵ تا ۴ GHz بشه، اتلاف منابعست.
مخصوصا تو ow مثل gta باید از حجم و تنوع اون ترافیک و شلوغی که نمایش دادن کم کنن تا rt و فریم و رزولوشنی که کارت میتونه هندل کنه، پشت زور زدن پردازنده، قفل و محدود نشه
فکر کن مهندسی که تو سونی نشسته اینو نمیدونسته ولی تو میگی باتلنک میشه :))
صدبار گفتم هیچ موقع سخت افزار رو یک کنسول رو 1:1 با PC مقایسه نکنید. حتی API شون هم شدیدا با هم متفاوته. مثلا به گفته خود سرنی تو PS5 چیپ IO معادل 11 هسته ZEN2 هست. همین باعث میشه کلی اورهد برداشته بشه که CPU خود کنسول را آزاد نگه میداره. برای پردازش صدا هم چیپ و پردازشگر جدا گذاشتن که همینم به میزان خوبی CPU کنسول رو آزاد نگه میداره.

به نقل از مارک سرنی:
The memory mapping and SSD I/O co-processors remove these task from the CPU. While the coherency engines assist the cache scrubbers on the GPU.
All of these things free up processing, improve memory management, and eliminate wasted cycles and unnecessary data in memory & cache.
Now adding an I/O Chip that handles decompression, memory mapping, direct memory access, cache scrubbing, and controls the SSD I/O, adding 11 Zen 2 cores worth the processing, well, that might just make a significant impact.

شما حتی اگر یه Ryzen 3800x پردازنده معادل در PS5 رو با یک 7700XT چیزی که در مورد GPU فایو پرو گفته میشه ببرید داخل یک محاسبه گر باتلنک می‌بینید که فقط چیزی حدود ۲ درصد باتلنک داره. حالا با شرایطی که بالا توضیح دادم عملا هیچ باتلنکی تو این کنسول نخواهد بود.

IMG_20240901_202310_162.jpg

ضمن اینکه غیرممکنه با وجود تکنولوژیهایی مثل PSSR و Frame Generation عنوان GTA 6 رو کنسول PS5 Pro شصت فریم نده.
حالا هی بشین تا صبح بگو باتلنک.
تنها چیزی که ممکنه باعث ۳۰ فریم شدن بازی بشه GTA Online هست که شاید راکستار تصمیم بگیره برای اینکه دارندگان پرو برتری پرفورمنس نسبت به سه کنسول دیگه نداشته باشن اون موقع ۳۰ فریم لاک کنه. ولی چیزی که مشخصه قطعا از نظر فنی مشکلی تو ۶۰ فریم بودن بازی روی پرو نخواهد بود.
 
آخرین ویرایش:
gta 6 طوری طراحی شده که بتونه شیره cpu رو بکشه
اگه بازی 30 فریم باشه امکان نداره بتونه 60 بشه رو PRO
تنها حالت به نظرم با fg بتونن بهش برسن .که احتما با روش های دیگه ای بشه میزان تاخیر رو بیارن پایین
دیگه در بهترین حالت ممکن gpu pro در حد 4070 باشه .معجزه که نمیتونه کنه
مشکل اصلی cpu که بهبودی نداشته
CPU PS5PRO بین 3600 و 3700X
1725210123731.png

اگه GTA 6 روی PS5PRO حدود 60 فریم ( 45 تا 60 فریم محدوده VRR ) اجرا نشه روی 90 درصد CPU های PC گیمر ها هم 60 فریم اجرا نخواهد شد / هیچ CPU نمی تونه بازی بالای 144 فریم ( حداقل فریم قابل قبول برای PCMR ها ) اجرا کنه
 
صدرا فکر میکنم کسی منظورش این نیست که بازی نیست، به هر حال کور که نیستیم. این همه بازی خوب داره میاد، رو همه کنسول ها بازی های خفن داشتیم انصافی، با هر سلیقه ای میشه ازشون لذت برد. ولی بازی نسل بعدی واقعا نداشتیم. اکثر این بازی ها منها کیفیتشون، بازی های نسل قبلی هستن، گلچینی از کراس جن ها. بازی هایی که اگرم منحصرن برای این نسل امدن اونطور که باید و شاید قدرت کنسول ها رو به چالش نکشیدن، در نتیجه اینطور به ذهن همه متبادر میشه که اون جهش رو چون ندیدیم، و یه ایده به واقع نو رو نشد، پس بازی نداشتیم. ضمن اینکه این بازی نداشتن رو میشه به ایده تازه و معرفی نشدن کارکترهای جدید هم تعبیر کرد. یعنی یه New IP نیومده که ویژوال و انیمیشن و روایت نسل بعدی داشته باشه، یه داستان تازه بگه، یه شخصیت جدید معرفی کنه که همه بتونیم دوست داشته باشیمش و ...

این سکوت محض سونی و بی خبری هم مزید بر علت شده باز، شاید اگه بازی بعدی فرست پارتی ها معرفی شده بود و میدونستیم چی دارن میسازن انقدر در این فاز غرق نمیشدیم.

در کل من بعد گذشت این چند سال واقعا هنوز منتظرم نسل شروع بشه! تغییر نسل رو هم صرفا تو RT و تکسچرهای بهتر نمیبینم. بیشتر دوست دارم یه سیستم انیمیشن تازه ببینم، یه فیزیک خفن، یه AI پشم ریزون واقعی، یه گیم پلی که به لطف این همه تکنولوژی واقعا آپگرید شده و میتونه یه تجربه تازه رو بسازه. اون لول دیزاین هایی که اول نسل این همه قولش رو دادن و گفتن از از دی میتونه کارشون رو متحول کنه و از اساس یه چیز تازه ببینیم! کوشن پس این وعده وعیدها؟:دی اینایی که تا لان امدن دنباله همون بازی های PS4 هستن، با یه پچ گرافیکی. حالا بعضا ممکنه ویژال های خفنی هم داشته باشن، اما آیا تجربه گیم پلی نسل بعدی هم ساختن؟ قطعا نه!

مثلا من شخصا از بازی بعدی ND فقط انتظار یه گرافیک فوتو ریلستیک ندارم. دلم میخواد مثل اون تریلر E3 ـه 2018 لست یه چیزی نشون بدن که از فرط خفنیت همه فکر کنن فیکه! و این الزاما تو گرافیک نیست، چون دیگه با این انجین های تازه میشه واقعا رندرهای خفن گرفت و این کارو چینی ها هم میکنن! تکسچرهای فوتوگرمتری شده با نورپردازی خفن و RT = با افتادن فک همه. نکته تو آرت دایرکشن ها خفنه، نکته تو انیمیشن های خفنه. هم گیم پلی و هم سینمتیک. مثلا ملی هایی رو ببینیم که واقعا دیگه همشون انیمیشن های تکراری نیستن و موشن مچینگ های پیشرفته داره، فیشال انیمیشن ها انقدر تغییر کنه که روایت بره تو یه لول دیگه. فیزیک و AI انقدر خفن بشه که بتونن نوع جدیدی از دشمن هارو بسازن و اساسا موقعیت های گیم پلی فوق خفن بسازن. باعث بشه مخفی کاری متحول بشه مثلا، اکشن بره تو یه لول دیگه. این SSD که این همه پزش رو دادن، واقعا لول دیزاین رو متحول کنه. آیا کسی میتونه یه بازی با این خصوصیت اسم ببره؟ من به همین دلیل میگم نسل هنوز برام شروع نشده و منتظرم ND بیاد یه بازی واقعا نسل بعدی با این خصوصیات بسازه.

من شخصا فك نكنم جهش گرافيكى فنى خاصى رو ديگه شاهد باشيم الان ديگه اگه قرار بر جهشى هم باشه متمركز بر جزييات ميشه كه شايد خيليم زمانبر و پر هزينه باشن.
البته ژانر هاى ويديو گيم هم به نوعى همه يه استاپى كردن و فرمول ها تازه نميشه.
 
بنظرم اگه فقط gta 6 رو پرو

فکر کن مهندسی که تو سونی نشسته اینو نمیدونسته ولی تو میگی باتلنک میشه :))
صدبار گفتم هیچ موقع سخت افزار رو یک کنسول رو 1:1 با PC مقایسه نکنید. حتی API شون هم شدیدا با هم متفاوته. مثلا به گفته خود سرنی تو PS5 چیپ IO معادل 11 هسته ZEN2 هست. همین باعث میشه کلی اورهد برداشته بشه که CPU خود کنسول را آزاد نگه میداره. برای پردازش صدا هم چیپ و پردازشگر جدا گذاشتن که همینم به میزان خوبی CPU کنسول رو آزاد نگه میداره.

به نقل از مارک سرنی:



شما حتی اگر یه Ryzen 3800x پردازنده معادل در PS5 رو با یک 7700XT چیزی که در مورد GPU فایو پرو گفته میشه ببرید داخل یک محاسبه گر باتلنک می‌بینید که فقط چیزی حدود ۲ درصد باتلنک داره. حالا با شرایطی که بالا توضیح دادم عملا هیچ باتلنکی تو این کنسول نخواهد بود.

View attachment 348338

ضمن اینکه غیرممکنه با وجود تکنولوژیهایی مثل PSSR و Frame Generation عنوان GTA 6 رو کنسول PS5 Pro شصت فریم نده.
حالا هی بشین تا صبح بگو باتلنک.
تنها چیزی که ممکنه باعث ۳۰ فریم شدن بازی بشه GTA Online هست که شاید راکستار تصمیم بگیره برای اینکه دارندگان پرو برتری پرفورمنس نسبت به سه کنسول دیگه نداشته باشن اون موقع ۳۰ فریم لاک کنه. ولی چیزی که مشخصه قطعا از نظر فنی مشکلی تو ۶۰ فریم بودن بازی روی پرو نخواهد بود.
حاج رولی نسل قبل هم همین راکستار میتونست در کنار رزولوشن native 4k که برای RDR 2 روی ONE X قفل کرد و فریم رو به ۳۰ محدود کرد بیاد یه مود پرفورمنس بذاره و رزولوشن رو بکنه ۱۰۸۰ و مطمئن باش ONE X هم بالای ۵۰ فریم خروجی میداد
ولی چکار کرد؟؟؟
حتی اگر PRO توانایی اجرای ۶۰ فریم رو هم داشته باش راکستار لا..شی تر از این حرفاست که از پول ریمستر GTA برای نسل بعد بگذره
 
CPU PS5PRO بین 3600 و 3700X
View attachment 348340

اگه GTA 6 روی PS5PRO حدود 60 فریم ( 45 تا 60 فریم محدوده VRR ) اجرا نشه روی 90 درصد CPU های PC گیمر ها هم 60 فریم اجرا نخواهد شد / هیچ CPU نمی تونه بازی بالای 144 فریم ( حداقل فریم قابل قبول برای PCMR ها ) اجرا کنه
مشخصات سیستم اجرایی gta 6 هیچ ارتباطی با سخت افزار مثلا 7 سال قبلش نداره با توجه به عرضه حدود 2027 رو pc
همونطور که gta 5 اینطور بود
gta به مراتب در کنسول ها بهینه تره
من حتی بازی بعدی نوتی داگ رو هم 30 فریم میدونم
اگه میخوایم یه پیشرفت واقعی رو ببینیم باید به 30 راضی باشیم وگرنه میشه مثل بازیهایی فعلی میان نسلی
 
هی میگین چهار برابر قوی تره
آقا صد برابر قوی تر. وقتی بازی نیست که سخت افزار رو به چالش بکشه به چه دردی میخوره؟؟؟
این نسل تنها بازی نسل بعدی آلن ویک ۲ بوده.
شما یه سر هلبلید۲ رو بازی کن گرافیک آلن ویک۲ رو فراموش میکنی
 
من شخصا فك نكنم جهش گرافيكى فنى خاصى رو ديگه شاهد باشيم الان ديگه اگه قرار بر جهشى هم باشه متمركز بر جزييات ميشه كه شايد خيليم زمانبر و پر هزينه باشن.
البته ژانر هاى ويديو گيم هم به نوعى همه يه استاپى كردن و فرمول ها تازه نميشه.

برعکس تو من فکر میکنم بازی تازه داره شروع میشه:دی بازی بعدی ND هم از نظر انیمیشن و هم از نظر AI قطعا یه Next Level حقیقی خواهد بود. ایمان دارم بهش. یعنی هم خفن ترین و طبیعی ترین انیمیشن های موجود تو کامبت یه بازی رو شاهد خواهیم بود، هم طبیعی ترین انیمیشن های صورت و بدن که بهترین روایت رو ممکن کنه. هم یه AI پشم ریزون و خفن میسازن که کامبت بازی هاشون رو ببره یه مرحله تازه. همونطور که با Last 2 اینکارو کردن. از حیث گرافیک هم که کلا بدیهی هست و بحثی نداریم.
 
حاج رولی نسل قبل هم همین راکستار میتونست در کنار رزولوشن native 4k که برای RDR 2 روی ONE X قفل کرد و فریم رو به ۳۰ محدود کرد بیاد یه مود پرفورمنس بذاره و رزولوشن رو بکنه ۱۰۸۰ و مطمئن باش ONE X هم بالای ۵۰ فریم خروجی میداد
ولی چکار کرد؟؟؟
حتی اگر PRO توانایی اجرای ۶۰ فریم رو هم داشته باش راکستار لا..شی تر از این حرفاست که از پول ریمستر GTA برای نسل بعد بگذره
لاو کنسول جان‌ من میگم شما بیا راجب این کشف عجیب غریبی که کردی یه توییت بزن یا یه مقاله بفرست حتما بازدید زیادی میخوره . :D من از نظر فنی گفتم قطعا ۶۰ فریم میتونن خروجی بگیرن و کاری به لاشی بازی راکستار ندارم.
و راستش برای من فرقی نداره چون در هر صورت رو ۳۰ فریم بازی میکنم چون میخوام رو نهایت تنظیمات گرافیکی باشه . این نسل هم رو کنسول اکثر بازیها رو رو مود ۳۰ فریم بازی کردم چون رزولوشن و ری تریس و این چیزا برام تو اولویته.

 
آخرین ویرایش:
برعکس تو من فکر میکنم بازی تازه داره شروع میشه:دی بازی بعدی ND هم از نظر انیمیشن و هم از نظر AI قطعا یه Next Level حقیقی خواهد بود. ایمان دارم بهش. یعنی هم خفن ترین و طبیعی ترین انیمیشن های موجود تو کامبت یه بازی رو شاهد خواهیم بود، هم طبیعی ترین انیمیشن های صورت و بدن که بهترین روایت رو ممکن کنه. هم یه AI پشم ریزون و خفن میسازن که کامبت بازی هاشون رو ببره یه مرحله تازه. همونطور که با Last 2 اینکارو کردن. از حیث گرافیک هم که کلا بدیهی هست و بحثی نداریم.
فعلا که یه سری شایعات میگن ممکنه بازی بعدیشون اول شخص باشه...

خیلیییییی ضدحاله چنین چیزی برای من حداقل... و نصف مواردی که نوشتی هم میره تو دیوار(یا خیلی کمتر میشه تمرکز روشون نسبت به سوم شخص)
 
یک جا دیگه هم گفتم . برای مقایسه برید بازه های ده ساله قبل رو مقایسه کنید بازیهاشون رو تا بفهمید چه نسل بیخودی از نظر پیشرفت گرافیکی و ... بوده .
برید بازی های سال 1995 رو با 2005 ، 2005 رو با 2015 و حالا 2015 رو با 2025 مقایسه کنید . اصلا جهش چشمگیری در حد دوره های قبل نداشتیم.
جهش گرافیکی مثل قبله ولی به چشم نمیاد چون در کنسول های آغاز کننده دوران گرافیک سه بعدی مثل ps1 بلاک های سازنده آبجکتها خیلی ابتدایی بودن و قشنگ توی ذوق میزدن وقتی رفتیم به ps2 جهش بزرگی به نظر اومد ولی از ps2 به ps3 زیاد به چشم نیومد چون اون بلاک ها برای اینکه ارتقاء گرافیکی رو به رخ بکشن باید به صورت تصاعدی بالا میرفتن. بعنوان مثال حس لامسه ما تفاوت زبری یک دیوار گچی و سطح یک شیشه رو به خوبی متوجه میشه ولی تفاوت صافی سطح شیشه معمولی با محافظ gorilla glass 3 رو به سادگی متوجه نمیشه. همین اتفاق برای گرافیک و چشم ما میفته، از یه جایی به بعد سازنده بازی باید خیلی زور بزنه که یک ارتقاء گرافیکی قانع کننده توسط چشم انسان تشخیص داده بشه که دیگه صرفا افزایش تراکم بافت جوابگو نیست و از تکنیک های دیگر هم باید کمک بگیره.
 
آخرین ویرایش:
سونی و مایکروسافت با کنسول پرو رسماً این موضوع رو جا انداختن که وقتی کنسول اورجینال میخری نباید توقع ۶۰ فریم داشته باشی. به نظرم همین کافیه که متوجه بشیم چه فاجعه ای در صنعت گیم رخ داده. قبل از شروع این مسخره بازی ها استدیوها باسنشون رو تنگ میکردن بازی رو بهینه میکردن، الان میگن شما کنسول اورجینال داری؟ ۳۰ فریم برای تو بسه 😑
 
فعلا که یه سری شایعات میگن ممکنه بازی بعدیشون اول شخص باشه...

خیلیییییی ضدحاله چنین چیزی برای من حداقل... و نصف مواردی که نوشتی هم میره تو دیوار(یا خیلی کمتر میشه تمرکز روشون نسبت به سوم شخص)

In Naughty Dog We Trust

من که واقعا سر سوزنی به کارشون شک ندارم. حتا اگه اول شخص هم باشه نکته اینجاست که قطعا چون ایده های خفنی داشتن رفتن سراغش. اما در کل برای من مهم ترین چیز رفتن سراغ یه ایده تازه است. چون این ایده تازه باب گیم پلی های تازه و تجربیات جدیدتر رو براشون باز میکنه و وقتی که برمیگردن سراغ بازی های قبلی، مثل Last 3، این تجربیات هم لحاظ شده و یه گیم بهتر و کامل تر میبینیم.

مثلا Last 1 خودش بر پایه Uncharted ساخته شد، اما با تمرکز روی مخفی کاری. تو UC4 امدن دست آوردشون تو Last رو به گیم پلی بازی اضافه کردن و لایه مخفی کاری و کاورگیری و بعد ترکیبش با اکشن خیلی بهتر و پخته تر شد و بعد تو Last 2 هم باز ملی کامبت های UC4 رو اضافه کردن بهش و .... بازی بعدیشون یه تجربه تازه باشه گیم پلی لیرهای تازه رو بهشون اضافه میکنه.
 
من این نسل بیشتر از هر نسل دیگه بازی کردم.
اصلا یاد ندارم تو نیمه اول یک نسل انقدر بازی خوب اومده باشه ،هم تو انحصاری ها و هم تو تردپارتی ها. انقدر بازی برای پلی دادن بود که فقط سه تا ssd مجبور شدم بگیرم که بازیهارو انتقال بدم روش .
اون ووکونگ هم که بچه های همین فروم براحتی رو PS5 بازیش کردن و بعد سی چهل ساعت تمومش هم کردند و هیچ ایراد و مشکلی هم ندیدند. نمونش @SΛDrA-HhH
من نمیفهمم چرا میگید جوابگو نبوده. این حرفها رو از کجا در میارید به ماهم بگید :))
خب شما تازه واردی :D
چون اینو دیگه هر کسی میدونه که 7و8 مخصوصا 7 کلا تو لول دیگه بود
کمیت مهم نیست کیفیت مهمه وگرنه پر کردن هارد کاری نداره فکر کنم یکی از هارداتو برای کالاف گذاشتی کنار :))
ووکونگ شاید خوب اجرا بشه ولی عالی نیست
نقد df رو شما ببین متوجه میشی از کجا در اوردیم:D:> در ضمن اگه این کنسول جوابگو کل نسل به راحتی بود سونی نسخه پرو با این مشخصات خفن نمیداد;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or