خب بهبود جزیی به چه درد میخوره وقتی تارگت سازنده بازم باید کنسول پایه باشه؟ ۲۰۰ دلار اضافه واسه بالا بردن رزولوشن و فریم ریت روی کنسول میان نسل واقعا بیخوده. برای کسی که هنوز PS5 نخریده شاید یه کم منطقی باشه ولی برای کسی که داره واقعا نیست مخصوصا که هنوزم واسه بهبود پرفورمنس بازی های قدیمی روی کنسول باید ناز سازنده و ناشر رو بکشی. همین PS5 پایه خیلی از بازی ها رو باید ۶۰ فریم اجرا کنه که نمیکنه چون فریم ریت بازی قفله.
کدام بهبود جزیی؟
سایبرپانک هم تارگت سازنده تو پایینترین حدش Xbox One هم بوده ولی الان برید ببینید بازی با ری تریسینگ چه شکلی شده.
با این استدلال پس استودیوهای اکسباکس هم تارگت شون سریز اس هست ...اینو هم قبول داری؟
همینطور سه چهار نفری میدید دَمش و از بدیهاش میگید ولی دقیقا کدوم بدیها؟
اصلا مگه سونی تاحالا حرفی راجب این کنسولش زده؟ مگه تاحالا ویدیو مقایسه و بررسی چیزی اومده که میگید سونی دروغ گفته یا چمیدونم بهبود جزیی داره؟ هر اطلاعاتی بوده حرفهای لیکرها بوده .
ولی طبق همین اطلاعاتی که لیکرها دادند اگر همین حرفها را فعلا معیار قرار بدیم این کنسول قراره فقط تو بخش ری تریسینگ تا چهار برابر سریعتر قراره عمل کنه. طبق آخرین صحبتی که لیکر kepler_l2 کرده قدرت فایو پرو در رسترازیشن چیزی بین 7700xt و 7800xt خواهد بود ولی در ری تریسینگ به دلیل معماری RDNA4 بسیار قویتر از اینها خواهد بود . به اینها اضافه کنید بخش AI Cores هایی که بهش اضافه کردند که میتونه اپسکیلینگ رو بوسیله دیپ لرنینگ انجام بده که باعث میشه علاوه بر IQ بالا، پرفورمنس بازیها هم بالا باشه. طبق اخرین لیکها AI Performance ش چیزی حدود 300tops هست که بالاتر از ۳۰۹۰ با 288tops قرار داره.
شما تصور کنید سازنده ها از این به بعد مطمئن خواهند بود که رزولوشن رندر بازیشون رو 1080P تنظیم کنند چون قراره بوسیله دیپ لرنینگ به 4K اپسکیل بشه همین باعث میشه تا جایی که توانشو دارن رو ویژوال بازی و ری تریسینگ کار کنند و این باعث میشه ویژال بازی عالی بشه. چرا سازنده ای که بازیشو برای حداقل ۵۰ مدل کارت گرافیک بهینه میکنه باید کمبود وقت یا ترس اینو داشته باشه که بازیشو برای یک کنسول اضافه تر که از قضا خیلی قویتر هم هست پورت کنه؟ بی شک از خداشونه کنسول قویتری در اختیارشون باشه تا بهترین خروجی ممکنو ازش بگیرن.
تازه اینم در نظر بگیرید امثال کاربر کپلر این صحبتا را بر اساس مشخصات سخت افزاری رو کاغذ میگن ولی همه میدونیم کنسول چه از لحاظ سخت افزاری و چه API تا خرتناق بهینه سازی میشه و سازنده ها بالاترین میزان خروجی رو میتونن ازش بگیرن . نشون به اون نشون که همین Ps5 رو اوایل نسل با 5700xt مقایسه میکردن بعد اگه ویدیوهای DF رو دقت میکردید بعدا تو بررسی هاشون با 2060 بعدش با 2060Super بعدش با 2070Super و جدیدا هم با 3070 و 3070ti مقایسه میکنه.
پس اگر معجزه API رو هم به مطالب بالا اضافه کنید قطعا با یه کنسول واقعا قدرتمند طرف هستیم.
در مورد PS4 Pro شاید دهها بار تو این فروم گفتم بازم میگم اون کنسول برای این اومد که خروجی 4K که TV های 4K جدید اون زمان نیاز داشتند رو کاور کنه. نه وعده ای برای ۶۰ فریم دادند نه ویژوال. اون روزها قشنگ یادمه رسما گفتند از نظر ستینگ گرافیکی و فریم ریت قرار نیست تفاوتی با PS4 پایه باشه فقط خروجی 4K میده حالا چه نییتو چه بصورت چکربردینگ که رو تی ویهای جدید کاربرها بتونن کیفیت بالایی رو تجربه کنند. اما PS5 Pro کلا زده معماری رو عوض کرده و AI Cores بهش اضافه کرده و هدفش هم فریم ریت بالاتره و هم رزولوشن بالاتر و همچنين فیچرهایی مثل ری تریسینگ. والسلام