دوستان یه سوءتفاهماتی پیش اومده که منو واقعاً ناراحت می کنه.
خطاب به اون یه عدّه دوستانی که می گن فقط ماریو و زلدا و متروید،نینتندو رو نگه داشتند:
اوّلاً که هنر هر شرکتی موندگار کردن Ip هاشه.یوبیسافت یذره داره مایکروسافت یه ذره بیشتر داره،سونی از اونم بیشتر داره.ولی نینتندو هر سه تای اینا رو با هم قورت میده و از وضعیّت متا و فروش بازیهاش تو بدترین موقعیّت ها میشه اینو فهمید!!!و این نقطه ضعف که نیست،نقطه قوّته!!!همین زلدا هنوزم از خیـــــــلی از Ip های انحصاری رقبا بیشتر طرفدار داره(فکر کنم تو همین مسابقه گیم اسپات،تنها انحصاری ای بود که تا یک هشتم نهایی دووم اورد)و چه تو زمینه فروش و چه تو زمینه نمرات بر خیلی بازیها سروری می کنه(نمونه زیاده)
این پایداری Ip های نینتندو اتّفاقاً یه چیز خفنیه که اگه سونی بلد بود با این قدرت تو GOW A و B:TS خراب نمی کرد.من به غیر از سری GTA واقعاً سری ای ندیدم که مثل زلدا تو 27 سال عمر سری اش از 17 بازی فقط دو بازی متای زیر 90 داشته باشه و بقیه همه بالای 90!!!
خطاب به اون یه عدّه که میگن بازی های نینتندو نوآوری ندارند:
خب این افراد بسیار مریض اند.اون آقایی که بعد از بازی کردن OoT 3D پشیمون شده نباید فکت صادر کنه که....!!!
الآن تعداد افرادی که از زلدا بدشون میاد در برابر فن هاش دقیقاً نسبت فن های نینتندو به فن های سونی تو ایرانه!!!بلکه ام بدتر!!اون بازی ای که شما ازش بدتون میاد و می گید بی نوآوری متای 94 داره.متایی که هیچ بازی بازسازی شده ای که نداره،هیچ!!!کمتر بازی کنسول دستی ای هم میتونه همچین متایی بدست بیاره!!
من در مورد زلدا میگم که شما می گید نوآوری نداره،اوّلاً تا یه بازی رو بازی نکردید نظر ندید:
1.The Legend of Zelda:بازی ای هشت بیتی با دوربین بالا سر که بر اساس مبارزات چهار جهته و گشت و گذار در محیطهای باز(Open World)ساخته شده
2.Adventure of Link:بازی ای هشت بیتی با دوربین بالا سر در مراحل گردش که در مبارزات به دوربین دو بعدی(مخصوص سبک پلتفرمر)تغییر پیدا می کرد،مبارزات بسیار پیشرفته تر و ایتم های بسیار زیادتر این نسخه نسبت به نسخه قبلی هم از تغییرات مهم این نسخه است.
3.A Link to The Past:جهشی بی نظیر سری به دنیای بازی های 16 بیتی،وسعت محیط بازی بسیار بیشتر شده بود و داستان سری از این نسخه کم کم شکل می گرفت،بازی به قالب اوّلین زلدا بیتر نزدیک بود تا دوّمین زلدا،آیتم و ها جادوها و شخصیّت های بسیاری در این سری از این شماره اضافه شدند
4.Ocarina of Time:کلّ بازی های نسل پنجم رو قورت داد این بازی.سفر این سری از دنیای بازی های 16 بیتی به سه بعدی.نه تنها داستان رو جذّاب تر کرد بلکه گیم پلی رو هم دگرگون کرد،مکانیزم سفر در زمان و اکارینا و سیستم مبارزات جدید و سه بعدی بازی بی شک تغییراتی بزرگ چه در این سری و چه در تاریخ گیم به شمار میاید
5.Majora's Mask:تاریک ترین جوّ داستانی بین تمام زلداها،داستان از هر لحاظ با تمام زلداها متفاوت تر بود بعلاوه مکانیزم ماسک ها کمک زیادی در تنوّع گیم پلی به دنبال داشته
6.The Wind Waker:تغییر سبک گرافیکی از نیمه رئال/نیمه کارتونی به Toon Shade بزرگترین تغییر بازیه،امّا تغییر بزرگتر تغیر لوکیشن بازی از خشکی به اقیانوس بوده که به شخصه در عمر گرمری ام دریانوردی ای به این زیبایی رو تجربه نکرده بودمبعلاوه از مکانیزم کار با خود The Wind Waker نباید غافل شد،پیدا کردن گنج ها،رد کردن سیاهچاله ها به صورت دو نفره و.... که از مخ شما به شخصه خارجه!!
7.Twilight Princess:این بار سبک گرافیکی بازی به سبک تمام رئال تغییر یافته بود که علاوه بر حفظ زیبایی تم تاریک زیادی به همراه داشت،مکانیزم Wolf Link و بسیاری از المان ها متنوّع گیم پلی از عوامل جذّابیت این بازی بود
8.Skyward Sword:سبک گرافیکی بازی این بار دوباره به همون سبک رئال/کارتونی تبدیل شد و به شدّت زیبا از آب در آمد به طوری که تمام محیط ها شبیه نقاشی های روی بوم بودند.از سویی مکانیم کار با Fi و وجود شهر زیبای Skyloft در میان آسمان ها و گشت و گذار در ابرها از تغییرات مهم در گیم پلی بودند.داستان بازی هم این بار اختلافات زیادی با قالب اصلی سری داشت و بسیار سینماتیک تر و (و اندکی دراماتیک تر) بود.و برای اوّلین بار در سری تم های اصلی بازی ارکستال نواخته می شدند
خب مرد میخوام بیاد نقض کنه این دلایل رو من هنوزم حرف دارم فقط یک کم خسته ام به زودی پست بعدیم رو میذارم تا سوء تفاهم ها رفع شه