راه پیروزی مایکروسافت مقابل سونی در نبرد کنسول ها

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
تغییرات بزرگ در مدیریت و استراتژی های مارکتینگ مایکروسافت در صحنه گیمینگ بر کسی پوشیده نیست. در حالی که در این نسل PlayStation جایگاه مقتدرانه ای دارد و به نظرهم نمی رسد که قصدی برای رها کردنش داشته باشد، مایکروسافت که حالا در نزدیکی عرضه کنسول نسل جدیدش  Xbox Series X قرار گرفته، باید هرچه در توان دارد را انجام دهد تا با بازگرداندن فن های قدیمی این اکوسیستم به Xbox Series X به جایگاه مطلوب و مورد انتظارش برسد.
بدون هیچ شکی در حال حاضر از بهترین افراد این صنعت مشغول کار بر روی XBOX و مارکتینگ آن هستند تا بتوانند در سال 2020 بهترین تقابل را با رقیب خود یعنی PS5 داشته باشند. با این حال فیل اسپنسر (Phil Spencer) در آخرین پیام های خود، استراتژی جدیدی را نمایان ساخت که می تواند Xbox Series X را به عنوان یک رقیب بسیار جدی برای پلی استیشن 5 معرفی کند.
همکاری با بازیسازهای ژاپنی
بگذارید اینگونه شروع کنیم. ما و خیلی از گیمرها در تمام دنیا شیفته بازیهای ژاپنی و فرهنگ آنها هستیم. با این...

Continue reading...
 
Last edited by a moderator:

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
ps2 با 159 میلیون فروش نسل بعدش به 88 میلیون سقوط کرد
XBOX 360 با 83 میلیون فروش نسل فعلی به حداکثر 50 میلیون فروش سقوط کرد
XBOX با فروش 24 میلیونی نسل بعدش به 83 میلیون رسید
PS4 به راحتی PS3 رو پشت سر گذاشت و به فروش 106 میلیونی رسید
سوئیچ هم فروش 13 میلیونی wii u رو توی همون سال اول کیلومتر ها پشت سر گذاشت

تمام این موارد داره داد میزنه هیچ نسل جدیدی متکی به نسل قبلش نیس مایکرو اگر قوی کار کنه به راحتی میتونه فروش پایین one رو به خاطره ها بسپاره کار سختی هم نیس همه هم میدونن نقطه ضعف های نسل فعلیش چی بود
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد قهرمان بلامناظع نسل قبلی نه سونی بود نه ماکرو بلکه نینتندو بود ;) سونی که اول نسل گند زد ماکرو هم دقیقا این وسط کاری که خودش باید میکرد رو کرد دادن یـ کنسول با کیفیت که بعد سر اون چراغ مرگ و اون صحبتا اونم دستی دستی گور خودش رو کند نینتندو اومد نشون داد باید چجوری کنسول بفروشی

بعد نینتندو به باقی نشون داد چه طوری باید بازی ترد پارتی بفروشی؟
چه طوری شبکه آنلاین رو بترکونی؟

کاربرهای لایو و فروش وسط نسل کینکت و انحصاری هایی که رکورد فروش میزدن و میزان فروش بازیهای ترد پارتی و همه پشم
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
مایکروسافت قشنگ از اشتباهات این نسل داره درس عبرت می‌گیره، واسه همینه که تو سال آخر نسل میشه سری Yakuza و Final Fantasy و Kingdom Hearts و خیلی دیگه از بازی‌های ژاپنی رو روی گیم پس تجربه کرد. قطعا این سیاست رو برای نسل بعد با جدیت بیشتری دنبال می‌کنه. حالا اینکه بتونه با این کار بیشتر از سونی کنسول بفروشه که محاله ولی بیشتر از این نسل میتونن کنسول بفروشن و سهم بیشتری تو بازار داشته باشن. در نهایت هم برنده اصلی گیمرها هستن چون با هزینه کم، می‌تونن تعداد بیشتری بازی باکیفیت انجام بدن.
مسلما اشتباهات ماکرو این نبوده که مثلاً یاکوزا حالا رو کنسولش اومده یا نیومده اینا دارن زور میزنن به هر روشی بتونن فروش کنسولوشون تو ژاپن از ۷۰۰ تا دونه بیشتر کنن وگرنه حالا خرید یک استودیو ژاپنی چه تاثیری برای فروش ماکرو تو بازار غرب داره
 
  • Like
Reactions: masoud101

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
سونی PS1 از هیچ و پوچ اومد بازار رو قبضه کرد لابد اونم اینستال بیس داشت قبلش ؟ اینیستال بیس هیچ ربطی به موفقیت کنسول تو نسل بعدش نداره نهایتش بتونه اول نسل فروش کنسول رو بوست کنه ولی تو دراز مدت این عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری خود کنسول هست که تعیین کننده هستش بعدم از کی تا حالا موفقیت یـ برند نسبت به استاندارد های خودش پیروزی بلامنازع میشه ؟ متراژ جدید ما خبر نداشتیم ؟
شما داری بحث مع الفارغ میکنی. مقایسه ps1 با رقباش هیچ ارتباطی به این بحث نداره. حمایت استودیوهای تردپارتی از ps1 نسبت به رقبا بسیار بیشتر بود. علاوه بر این خروجی این کنسول از لحاظ گرافیکی قابل قیاس با بقیه کنسول های اون دوره نبود. اختلاف فاحشی هم در کار با ps1 نسبت به سترن و... برای دولوپرها وجود داشت که همین عامل باعث شده بود تعداد بسیار بیشتری بازی برای این کنسول ساخته بشه.
همه اینها در کنار هم باعث شد سونی نیازی به اینستال بیس نداشته باشه، هرچند که آوازه برند سونی در اون زمان تا حدی به فروش ps1 هم کمک کرد.
این از روز هم روشن تره که سونی با تمام هزینه هایی که از ابتدا برای طراحی و ساخت ps3 کرد و ضررهایی که در اوایل عرضه روی هر کنسول به فروش رفته داد از طرفی psn رایگان و ده ها انحصاری ریز و درشت و.... در نهایت نسبت به پتانسیل بلقوه ای که داشت، بازنده نسل پیش بود.
سونی در نسل پیش میتونست درصد بسیار زیادی از اینستال بیسش رو به ps3 منتقل کنه که به دلایل زیادی نتونست در این مهم موفق بشه.
مشابه این اشتباهات توسط مایکروسافت در این نسل هم تکرار شد. که نتیجش از دست دادن خیل زیادی از هاردکور گیمرها در ابتدای نسل بود. تو متن خبرهم کاملا به این موضوع اشاره شده.
بازهم اگر درک قدرت اینستال بیس برات مشکله، راحت ترین مثالش گوشی های شرکت اپل
 

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
بحث اینستال بیس یه بحث بسیار بسیار مهمی هست که اصلا شوخی بردار نیست. یعنی به حدی مهمه که هر شرکتی حاضره میلیاردها دلار خرج کنه که همچین چیزی به دست بیاره. همین تخفیف وحشتناکی که مایکروسافت سر گیم پس داده، تخفیف ها و آفرهایی که اپیک میده همه نوید از اهمیت این موضوع داره. شما می تونی همین مورد رو در رابطه با ناتی داگ، پلی گراند، سی دی پراجکت رد و راک استار ببینی که طرفدارهای هرکدوم قبل از اومدن نسخه ی بعدی استدیو چقدر انتظار می کشن که نشون دهنده ی اینستال بیس بزرگ این ها داره که حق تک تک هر کدوم هم هست. PS3 نسل قبل هم اگه به لطف PS2 نبود همون اول نسل با خاک یکسان میشد. همین مورد به سونی کمک کرد که تونست اونجوری آخر نسل غوغا کنه. این مورد رو هم بگم که تاثیر اینستال بیس یک نسل تو موفقیت نسل بعد به فاکتورهای زیادی من جمله راضی بودن طرفدارها، خدمات ارائه داده شده و عادت کردن به پلتفرم خاص بستگی داره که سونی تو این مورد موفق بود.

این که دوستان می گن "افزایش دارندگان برند ایکس باکس از 30-20 میلیون به 80-70 نشون دهنده ی پیروزی هست" می تونه جمله ی درستی باشه، چراکه تقریبا 150-200 میلیون نفر هستند که هر نسل کنسول تهیه می کنن که اصولا تقسیم این مقدار بین مایکروسافت و سونی در حال نوسان هست. حالا تو نسل قبل MS موفق شد 50-40 میلیون نفر از سهم PS رو به دست بیاره که با توجه به افزایش سود بخش XBOX موفقیت بی نظیری به شمار میاد.

این مورد رو هم باید اشاره کرد که با توجه به آمارها به نظر میرسه بازار نینتندو یه بازار جدایی هست که این باعث میشه نینتندو چندان در حالت رقابتی نباشه(به شدت مایکروسافت و سونی). پس دو حالت وجود داره این که بین سونی و مایکروسافت چه کسی برنده هست؟ و اینکه در بین این 3 کدوم برنده هست؟ فارق از همه ی این ها نمیشه تو هیچ نسلی به این ها شکست خورده گفت تا زمانی که سود منفی داشته باشن که به نظر میرسه که هیچکدوم وارد چنین وضعیتی نشدن.
یه چیزی رو قبول کن همون طور که اینستال بیس بزرگ XBOX 360 تعداد زیادی شون سره ONE از دست رفتن و همون طور اینستال بیس به شدت عظیم PS2 به سمت PS3 نرفتن میشه نتیجه گرفت نسل جدید به نسل قبلش متکی نیس
کوچک ترین اشتباه از سوی سونی و مایکرو به کل نتیجه رو عوض میکنه
اینکه بگیم چون سونی اینستال بیس 106 میلیونی داره پس از الان PS5 موفقیتش تضمینه خیلی ساده لوحانه هست
 
  • Like
Reactions: vivanred

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
لول مگه مسابقه بود که برنده بازنده داشته باشه، نسل قبل مایکروسافت خیلی خوب عمل کرد، اولش سونی هم ضعیف بود ولی تونست خودشو برسونه هردوتا برنده هستن حالا برنده بودن مایکرو بیشتره ولی سونی کمتر
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
من نمیدونم این انیستال بس چرا نجات بخش شرکت های مشهور نمیشه وقتی دارن با مخ مرین پایین این حرف ها کشک چون وقتی شرکتی گند میزنه اینستال بیس عقل داره شعور داره چرا شما همه ملت احمق فرض میکنین فکر میکنین طرف خراب هم بکنه به خاطر اینکه عمری از اون برند استفاده کرده پای برند وای میسته ؟ پولش خرج اون برند میکنه .

این حرف ها رو چرا به نینتندو یا نوکیا یا ... شرکت دیگه نمیزنین یا همین سونی که چندین سال پیش به قول شما با این همه انیستال بیس داشت با مخ میرفت پایین حرف های میزنین شما ملت چی فرض میکنین اینستال بیس فقط یک شهرت برای یک برند که ملت بشناسنش وگرنه هیچ کسی به هیچ چیزی متعهد نیست که بخواد تا اخر عمرش ازش استفاده کنه یا طرف گند بزنه پاش وایسه .

موفقیت بر اساس کیفیت نه بر اساس اینکه چند نفر شما رو میشناسن یا چندتا کلا قبلا فروختی یا قبلا چیکار کردی اینجوری بود الان نوکیا باید تو دنیا آقایی میکرد کجاست الان ؟
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
ps3 دو سال اول مشکلات زیادی داشت 2008 به بعد با کاهش قیمت و مدل اسلیم و طوفان انحصاری ها دوباره برگشت
128240
128241

-------------------------
ژاپن که هیچ (در بهترین دوران 360 به 1.65 میلیون رسید الان با one حدود 110 هزار :-j ) با وجود هیولای مثل نینتندو سال های اینده هم به جای نمی رسه
امریکا ps4 بین 30 تا 33 میلیون xbox one بین 25 تا 28 میلیون
US sales

2018 sales estimate:
NSW: 5.64M
PS4: 5.33M
XB1: 4.34M

2019 sales estimate:
NSW: 6.5M
PS4: 3.87M
XB1: 3.05M

مشکل مایکروسافت اروپاست
 

Attachments

  • 1580322185397.png
    1580322185397.png
    98.9 KB · مشاهده: 11

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
موضوع اینستال بیس تو نسل 9 رو اصلا مقایسه نکنید با نسل 6-7... الان مفهوم کاربری یه برند تو گیمینگ تو یه دنیای دیگه سیر میکنه
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
ps3 دو سال اول مشکلات زیادی داشت 2008 به بعد با کاهش قیمت و مدل اسلیم و طوفان انحصاری ها دوباره برگشت
View attachment 128240
View attachment 128241

-------------------------
ژاپن که هیچ (در بهترین دوران 360 به 1.65 میلیون رسید الان با one حدود 110 هزار :-j ) با وجود هیولای مثل نینتندو سال های اینده هم به جای نمی رسه
امریکا ps4 بین 30 تا 33 میلیون xbox one بین 25 تا 28 میلیون
US sales

2018 sales estimate:
NSW: 5.64M
PS4: 5.33M
XB1: 4.34M

2019 sales estimate:
NSW: 6.5M
PS4: 3.87M
XB1: 3.05M

مشکل مایکروسافت اروپاست
دوباره بدون اینکه حتی متن رو بخونی اومدی کامنت دادی؟ کی میخای این عادت رو ترک کنی؟:))
تو متن مقاله/خبر به صراحت به این موضوع اشاره شده:
به هر حال ما اینجا در مورد هدف قرار گرفتن بازار گیمینگ ژاپن توسط مایکروسافت صحبت نمی کنیم. گرچه تا الان آنها در رسیدن به این هدف ناکام بوده اند. صحبت ما درباره (امکان) همکاری مایکروسافت با ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت عناوین انحصاری برای XBOX است.

قضیه از این قراره: فیل اسپنسر رفته جاپن با تعدادی ناشر و استودیو صحبت کرده. تحلیلگر منبع (که اتفاقن سونی فن هم هستند) برآوردش این بوده که نتیجه این سفر ساخت عناوین انحصاری برای xbox خواهد بود. که همین امر هم میتونه عامل پیروزی اونها در نبرد کنسول ها باشه.
در مورد کیفیت و کمیت این استودیو ها و بازیهای در دست ساختشون هیچکسی چیزی نمیدونه! (البته به جز فیل و تیم xbox)

اینجا نه مایکروسافت نه هیچ کس دیگه ای هیچ صحبتی راجع به سهیم شدن xbox در بازار جاپن نکرده! منظور اینکه خیالت راحت باشه!
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
پیروز بلامنازع نسل قبل مایکروسافت بود. حالا تعریف شما از برنده شدن چیه، خودش نیاز به یه ویکی داره!
پلتفرمی که با اینستال بیس 24 میلیونی موفق به فروش 83 میلیون میشه برنده است.
پلتفرمی که با اینستال بیس 159 میلیونی، بعد از تمام هزینه های گزاف در اواخر نسل برای خلق عناوین انحصاری کنسول سلر، نهایتن موفق به فروش 88 میلیونی میشه، قطعا بازنده محض این رقابته!
چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد. واقعیت مارکتینگ رو نمیشه با علم کم (!؟) خودمون عوض کنیم.
:)):)):)):)):|
طبق منطق شما 83>>>88
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
دوباره بدون اینکه حتی متن رو بخونی اومدی کامنت دادی؟ کی میخای این عادت رو ترک کنی؟:))
تو متن مقاله/خبر به صراحت به این موضوع اشاره شده:


قضیه از این قراره: فیل اسپنسر رفته جاپن با تعدادی ناشر و استودیو صحبت کرده. تحلیلگر منبع (که اتفاقن سونی فن هم هستند) برآوردش این بوده که نتیجه این سفر ساخت عناوین انحصاری برای xbox خواهد بود. که همین امر هم میتونه عامل پیروزی اونها در نبرد کنسول ها باشه.
در مورد کیفیت و کمیت این استودیو ها و بازیهای در دست ساختشون هیچکسی چیزی نمیدونه! (البته به جز فیل و تیم xbox)

اینجا نه مایکروسافت نه هیچ کس دیگه ای هیچ صحبتی راجع به سهیم شدن xbox در بازار جاپن نکرده! منظور اینکه خیالت راحت باشه!
خودت متن خوندی :-j
بعضی از درخشان ترین عناوین نسل حاضر در پی همکاری و پشتیبانی شرکت های سازنده کنسول با استودیو های تحسین شده ژاپنی، ساخته شده اند. چه بخواهیم در مورد سرمایه گذاری سونی در ساخت عنوان پرحاشیه Death Stranding صحبت کنیم یا نجات سری بازیهای Bayonetta توسط نینتندو و یا احیای عنوان Phantasy Star Online 2 در غرب به وسیله مایکروسافت. در همه آنها نتیجه حمایت از توسعه دهندگان ژاپنی توانست نظر فعالین و مخاطبین صحنه گیم را به خود جلب کند. چیزی که در حمایت از بازیهای غیر ژاپنی به ندرت اتفاق افتاده است. در همین راستا حتی می توان به عرضه چند بازی از سری YAKUZA برای دارندگان Xbox One نیز اشاره کرد.


علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد، یک جدایی کاملا واضح بین PlayStation و استودیوهای خاص و کوچک ژاپنی پدید آمده است. ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی از اینکه سونی تلاش میکند آنها را مجبور به غربی سازی بازی هایشان بکند، خوشحال نیستند. نهایتا این تغییرات و بومی سازی ها آنها را شدیدا محدود کرده و در نتیجه منجر به حذف قسمتی از بازی یا سانسور به اشکال مختلف می شود. این نه تنها باعث رنجش بخش قابل توجهی از توسعه دهندگان شده، بلکه موجب شکل گیری اعتراضات گسترده مخالفان سانسور در جامعه گیمینگ شده است.


سیاست سانسور سونی در حال خارج شدن از کنترل است. به نوعی که هربار به طور سخت گیرانه تری توسعه دهندگان و ناشران را مجبور به سانسور بازیهای خود به طرق مختلف می کند. Devil May Cry 5 یکی از آخرین قربانی های سیاست اعمال سانسور توسط سونی بود. با این اوصاف مخاطبان پلتفرم های PlayStation باید نگران حذفیات در بازیهای پیش رو، مانند عنوان مورد انتظار Cyberpunk 2077 نیز باشند.


اینجا زمانی است که Xbox Series X با توجه روابط ناخوشایند بین سونی و توسعه دهندگان ژاپنی:(:))، می تواند بهره ببرد و جایگاه مناسبی برای خود فراهم کند. در حالی که سونی احتمالا با عرضه PS5 مخاطبان بیشتری در عرصه جهانی پیدا خواهد کرد، مایکروسافت و تیم Xbox Series X باید بهترین تلاششان را برای متقاعد کردن توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت بازی های جدید و انحصاری بر روی پلتفرم هایشان ، بکنند. حتی اگر این عناوین در انحصار Xbox Series X هم نباشد، بازهم عرضه بازیها روی پلتفرمهای مختلف مایکروسافت میتواند باعث تغییر توجهات از PS5 به XBOX شود. و این یعنی قرار گرفتن XBOX در جایگاهی مساوی در رقابت با PS5.

------------------------------
به هر حال ما اینجا در مورد هدف قرار گرفتن بازار گیمینگ ژاپن توسط مایکروسافت صحبت نمی کنیم. گرچه تا الان آنها در رسیدن به این هدف ناکام بوده اند. صحبت ما درباره (امکان) همکاری مایکروسافت با ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت عناوین انحصاری برای XBOX است
پس مایکروسافت با همکاری با استودیو های ژاپنی قراره جایگاه مناسبی در کجا پیدا کنه ؟
مایکروسافت برای رقابت با سونی باید غول های مثل god of war و uncharted عرضه کنه قراداد با چند تا استودیو ژاپنی دردی از مایکروسافت دوا نمیکنه
کل سری yakuza کل سری 12 میلیون نسخه فروش داشته uncharted 4 به تنهای بیش از 16 میلیون
In Japan, Bayonetta 2 sold approximately 39,000 units in its first week of release,much fewer than were sold of the original Bayonetta in its debut week. After its third week of release, Bayonetta 2 had sold approximately 50,000 units in Japan.The title was the seventh best-selling game in the UK in its first week of release, but was absent from the Top 40 best-seller list in its second week.]

The Nintendo Switch version of Bayonetta 2 sold 9,532 copies within its first week on sale in Japan, which placed it at number 14 on the all format sales chart. As of March 2018, the game has sold nearly 700,000 units worldwide, including approximately 400,000 on the Switch and nearly 300,000 on the Wii U​



علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد، یک جدایی کاملا واضح بین PlayStation و استودیوهای خاص و کوچک ژاپنی پدید آمده است. ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی از اینکه سونی تلاش میکند آنها را مجبور به غربی سازی بازی هایشان بکند
دقیقا کدوم استودیو مجبور کرده ؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
  • Smile
Reactions: Cj_sa and z2s sas

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
موفقیت بر اساس کیفیت نه بر اساس اینکه چند نفر شما رو میشناسن یا چندتا کلا قبلا فروختی یا قبلا چیکار کردی اینجوری بود الان نوکیا باید تو دنیا آقایی میکرد کجاست الان ؟
مشکل اصلی ما اینجاست که باید درباره موضوعاتی بحث کنیم که طرف مقابل حتی تعریف کلی از اون موضوع رو نمی دونه ولی کماکان به حرفش پافشاری می کنه. و این خیلی عذاب آوره.
شما وقتی یک محصول از یک برند خاص میخرید، اگر نیازهاتون رو برطرف کنه و همون چیزی باشه که ازش انتظار داشتید، اینجا شما وارد اینستال بیس اون برند شدید. و تا زمانی که اون برند بتونه همواره نیازها و خواسته های شمارو برطرف کنه، بدون هیچ تاملی محصول جدیدش رو خواهید خرید. این روند تا جایی ادامه پیدا میکنه که برند مذکور در ارایه محصولات جدیدش دچار کاستی ها یا مشکلات "جدی و زیاد" بشه. اونجاست که شما دنبال یک جایگزین جدید براش می گردید. و این روند همینطور ادامه خواهد داشت. نوکیا هم مثال خوبیه. اگر نوکیا میتونست به همون روند ادامه بده، و اون اشتباهات فاحش رو مرتکب نشه، شاید الان خیلی از برندهایی که محبوب هستند، اصلا وجود خارجی نداشتند!
دوستمون @Forgotten به بهترین شکل در باره اهمیت اینستال بیس توضیح دادن. توصیه میکنم دوباره کامنتشو بخونید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر