راه پیروزی مایکروسافت مقابل سونی در نبرد کنسول ها

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,765
تغییرات بزرگ در مدیریت و استراتژی های مارکتینگ مایکروسافت در صحنه گیمینگ بر کسی پوشیده نیست. در حالی که در این نسل PlayStation جایگاه مقتدرانه ای دارد و به نظرهم نمی رسد که قصدی برای رها کردنش داشته باشد، مایکروسافت که حالا در نزدیکی عرضه کنسول نسل جدیدش  Xbox Series X قرار گرفته، باید هرچه در توان دارد را انجام دهد تا با بازگرداندن فن های قدیمی این اکوسیستم به Xbox Series X به جایگاه مطلوب و مورد انتظارش برسد.
بدون هیچ شکی در حال حاضر از بهترین افراد این صنعت مشغول کار بر روی XBOX و مارکتینگ آن هستند تا بتوانند در سال 2020 بهترین تقابل را با رقیب خود یعنی PS5 داشته باشند. با این حال فیل اسپنسر (Phil Spencer) در آخرین پیام های خود، استراتژی جدیدی را نمایان ساخت که می تواند Xbox Series X را به عنوان یک رقیب بسیار جدی برای پلی استیشن 5 معرفی کند.
همکاری با بازیسازهای ژاپنی
بگذارید اینگونه شروع کنیم. ما و خیلی از گیمرها در تمام دنیا شیفته بازیهای ژاپنی و فرهنگ آنها هستیم. با این...

Continue reading...
 
Last edited by a moderator:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,918
کار خوبی میکنن
نمیدونم استدیو MistWalker رو هنوز تحت مالکیت دارن یا نه، ولی برای نسل بعد میتونن همون استدیو رو بودجه در اختیارش بذارن ساکاگوچی یه JRPG انحصاری بسازه
 
  • Like
Reactions: g4mer

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
کار خوبی میکنن
نمیدونم استدیو MistWalker رو هنوز تحت مالکیت دارن یا نه، ولی برای نسل بعد میتونن همون استدیو رو بودجه در اختیارش بذارن ساکاگوچی یه JRPG انحصاری بسازه
از اولش هم نداشتن ولی مثل اینکه برای چندتا پروژه قرارداد بسته بودن و بعد از Blue Dragon قراردادشون رو فسخ کردن. بخاطر فروش بد.
دوتا پروژه ای که ساکاگوچی ساخت به نظرم خیلی خوب بودن و حیف شد. یک بازی هم که در دست ساخت داشت به اسم cry on فکر کنم که بی خیالش شدن.
تیم الان xbox تو ژاپن خیلی کوچیک هستش و با توجه به شایعات چند وقت اخیر، مثل اینکه برنامه دارن که یک استدیو بزرگ تو ژاپن بخرن که کارهای تبلیغاتی و انتشار بازی ها رو تو ژاپن انجام بده، یا با یک شرکت بزرگ قرارداد ببندن و همکاری کنن سر این موضوع، صحبت هم از کونامی یا کپکام بودش.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
مایکروسافت نسل قبل اینکارو کرد. همه بازی های JRPG بزرگ رو با صرف هزینه های هنگفت مولتی کرد (FFXIII)، خیلی از سری های بزرگ PS رو تبدیل کرد به انحصاری های خودش (Star Ocean و Tales و ...) و با بزرگ ترین بازیسازهای ژاپنی وارد قرارداد شد تا IP های جدید انحصاری براش بسازن (LO و BD و The Last Remnant و ....). اما با وجود همه این اقدامات و عملکرد قدرتمند در مورد بازای های غربی و این واقعیت که رقیبش ضعیف ترین کنسول برند PS بود باز نتونست کنسول وار رو ببره. حالا اینکه فکر کنید صرفا با ساخت چندتا بازی ژاپنی میتونه این PS فعلی رو شکست بده و جایگاهش رو بگیره بی نهایت خوشبینانه و در حد یه نگاه فنبویانه به شدت سطحیه.

کلا مایکرو خودشم میدونه که هیچ وقت نمیتونه با برند PS رقابت برابر داشته باشه. به همین دلیلم مدام تاکید میکنن هدفشون رقابت با سونی و PS نیست، بلکه میخوان باشن و بازار خودشون رو داشته باشن. همین. مایکرو باید تلاش کنه بمونه تو بازار و چیزی که تا الان بدست آورده رو به راحتی از دست نده. این نهایت کاری هست که از دستش بر میاد.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
مایکروسافت قشنگ از اشتباهات این نسل داره درس عبرت می‌گیره، واسه همینه که تو سال آخر نسل میشه سری Yakuza و Final Fantasy و Kingdom Hearts و خیلی دیگه از بازی‌های ژاپنی رو روی گیم پس تجربه کرد. قطعا این سیاست رو برای نسل بعد با جدیت بیشتری دنبال می‌کنه. حالا اینکه بتونه با این کار بیشتر از سونی کنسول بفروشه که محاله ولی بیشتر از این نسل میتونن کنسول بفروشن و سهم بیشتری تو بازار داشته باشن. در نهایت هم برنده اصلی گیمرها هستن چون با هزینه کم، می‌تونن تعداد بیشتری بازی باکیفیت انجام بدن.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
کلا مایکرو خودشم میدونه که هیچ وقت نمیتونه با برند PS رقابت برابر داشته باشه. به همین دلیلم مدام تاکید میکنن هدفشون رقابت با سونی و PS نیست، بلکه میخوان باشن و بازار خودشون رو داشته باشن.

البته این کار رو نینتندو هم بعد Game Cube کرد "دقیقا" و نتیجه اش رو همه دیدیم :D
سیاست اقیانوس آزاد اگه درست اجرا شه نتیجه اش خیلی میتونه مثبت باشه
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,765
مایکروسافت نسل قبل اینکارو کرد. همه بازی های JRPG بزرگ رو با صرف هزینه های هنگفت مولتی کرد (FFXIII)، خیلی از سری های بزرگ PS رو تبدیل کرد به انحصاری های خودش (Star Ocean و Tales و ...) و با بزرگ ترین بازیسازهای ژاپنی وارد قرارداد شد تا IP های جدید انحصاری براش بسازن (LO و BD و The Last Remnant و ....). اما با وجود همه این اقدامات و عملکرد قدرتمند در مورد بازای های غربی و این واقعیت که رقیبش ضعیف ترین کنسول برند PS بود باز نتونست کنسول وار رو ببره. حالا اینکه فکر کنید صرفا با ساخت چندتا بازی ژاپنی میتونه این PS فعلی رو شکست بده و جایگاهش رو بگیره بی نهایت خوشبینانه و در حد یه نگاه فنبویانه به شدت سطحیه.

کلا مایکرو خودشم میدونه که هیچ وقت نمیتونه با برند PS رقابت برابر داشته باشه. به همین دلیلم مدام تاکید میکنن هدفشون رقابت با سونی و PS نیست، بلکه میخوان باشن و بازار خودشون رو داشته باشن. همین. مایکرو باید تلاش کنه بمونه تو بازار و چیزی که تا الان بدست آورده رو به راحتی از دست نده. این نهایت کاری هست که از دستش بر میاد.
پیروز بلامنازع نسل قبل مایکروسافت بود. حالا تعریف شما از برنده شدن چیه، خودش نیاز به یه ویکی داره!
پلتفرمی که با اینستال بیس 24 میلیونی موفق به فروش 83 میلیون میشه برنده است.
پلتفرمی که با اینستال بیس 159 میلیونی، بعد از تمام هزینه های گزاف در اواخر نسل برای خلق عناوین انحصاری کنسول سلر، نهایتن موفق به فروش 88 میلیونی میشه، قطعا بازنده محض این رقابته!
چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد. واقعیت مارکتینگ رو نمیشه با علم کم (!؟) خودمون عوض کنیم.
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,375
نام
رامین
پیروز بلامنازع نسل قبل مایکروسافت بود. حالا تعریف شما از برنده شدن چیه، خودش نیاز به یه ویکی داره!
پلتفرمی که با اینستال بیس 24 میلیونی موفق به فروش 83 میلیون میشه برنده است.
پلتفرمی که با اینستال بیس 159 میلیونی، بعد از تمام هزینه های گزاف در اواخر نسل برای خلق عناوین انحصاری کنسول سلر، نهایتن موفق به فروش 88 میلیونی میشه، قطعا بازنده محض این رقابته!
چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد. واقعیت مارکتینگ رو نمیشه با علم کم (!؟) خودمون عوض کنیم.
باشه، حالا اشکاتو پاک کن :)):)):)):)):)):)):)):)):))
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
پیروز بلامنازع نسل قبل مایکروسافت بود. حالا تعریف شما از برنده شدن چیه، خودش نیاز به یه ویکی داره!
پلتفرمی که با اینستال بیس 24 میلیونی موفق به فروش 83 میلیون میشه برنده است.
پلتفرمی که با اینستال بیس 159 میلیونی، بعد از تمام هزینه های گزاف در اواخر نسل برای خلق عناوین انحصاری کنسول سلر، نهایتن موفق به فروش 88 میلیونی میشه، قطعا بازنده محض این رقابته!
چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد. واقعیت مارکتینگ رو نمیشه با علم کم (!؟) خودمون عوض کنیم.

ببخشید کنسول های بودن که بیشتر از زمان PS1 قدمت و اینستال بیس داشتن اما زیر پایی PS1 و PS2 خورد شدن و از بازار کنار رفتن این حرفا چیه .

Wii با فروش 102 خورده ای میلیونی با اون همه انیستال بیس با Wii u شکست بزرگی خورد مشخص نبود اگه switch موفق نبود چی به سر نینتندو میومد و فقط خودش در بند کنسول دستی میکرد یا کنسول خانگی کلا بی خیال میشد که الان یک کنسول دو منظوره داره که بیشتر دستی حساب میشه.

انیستال بیس فقط یک پایه هستش که نشون میده کنسول موفقی بوده جز طرفدار های سر سخت کنسول هیچ کسی به این شرور ها براش مهم نیست که اگه این کنسول موفق حتما کنسول بعدی هم موفق میشه و طرفدار ها خارج از هرچیزی کنسول میخرن .

کنسولی که با 600 دلار عرضه میشه و با تمام مشکلاتش بازم از کنسولی که ارزونتر بوده و در بیشتر بازی ها مولتی پلتفرم تا سال های اخرش بازی بدتر اجرا میکرده و از نظر فروش رقیبش پشت سر میزاره قطعا بازنده نیست بازنده اون کسی هستش که این همه دلیل برای موفقیت داره اما بازم نمیتونه نسل برنده بشه با وجود این همه برگ برنده قیمت کمتر اینستال بیس بیشتر در زمان عرضه در مقایسه با رقیب اجرای بازی های مولتی بهتر هک شدن کنسول رقیب و مولتی شدن کلی از عنوان های انحصاری کنسول رقیب و ... موارد دیگه .

این جوک های که میگین واقعا فقط برای فن های کنسول ها شاید قابل قبول باشه اما با یک نگاه مشخص میشه گفت که اصلا اینجوری نیست و واقعیت چیز دیگه ای نشون میده .

بهتره به جای طرفداری الکی واقعیت ها رو قبول کنین به جای در دیوار زدن الکی و حرف های خنده دار زدن .
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
ببخشید کنسول های بودن که بیشتر از زمان PS1 قدمت و اینستال بیس داشتن اما زیر پایی PS1 و PS2 خورد شدن و از بازار کنار رفتن این حرفا چیه .

Wii با فروش 102 خورده ای میلیونی با اون همه انیستال بیس با Wii u شکست بزرگی خورد مشخص نبود اگه switch موفق نبود چی به سر نینتندو میومد و فقط خودش در بند کنسول دستی میکرد یا کنسول خانگی کلا بی خیال میشد که الان یک کنسول دو منظوره داره که بیشتر دستی حساب میشه.

انیستال بیس فقط یک پایه هستش که نشون میده کنسول موفقی بوده جز طرفدار های سر سخت کنسول هیچ کسی به این شرور ها براش مهم نیست که اگه این کنسول موفق حتما کنسول بعدی هم موفق میشه و طرفدار ها خارج از هرچیزی کنسول میخرن .

کنسولی که با 600 دلار عرضه میشه و با تمام مشکلاتش بازم از کنسولی که ارزونتر بوده و در بیشتر بازی ها مولتی پلتفرم تا سال های اخرش بازی بدتر اجرا میکرده و از نظر فروش رقیبش پشت سر میزاره قطعا بازنده نیست بازنده اون کسی هستش که این همه دلیل برای موفقیت داره اما بازم نمیتونه نسل برنده بشه با وجود این همه برگ برنده قیمت کمتر اینستال بیس بیشتر در زمان عرضه در مقایسه با رقیب اجرای بازی های مولتی بهتر هک شدن کنسول رقیب و مولتی شدن کلی از عنوان های انحصاری کنسول رقیب و ... موارد دیگه .

این جوک های که میگین واقعا فقط برای فن های کنسول ها شاید قابل قبول باشه اما با یک نگاه مشخص میشه گفت که اصلا اینجوری نیست و واقعیت چیز دیگه ای نشون میده .

بهتره به جای طرفداری الکی واقعیت ها رو قبول کنین به جای در دیوار زدن الکی و حرف های خنده دار زدن .
کنسولی که از فروش ۲۵ میلیونی میرسه به ۸۵ میلیون قطعا بازنده نیست :D بعدش مسابقه ورزشی نیست که حتما یکی برنده باشه و یکی بازنده. از این حرف‌ها که بگذریم، قیمت پلی ۳ موقع لانچ برای مدل ۲۰ گیگ ۵۰۰ دلار بود، اون ۶۰۰ دلار واسه مدل ۶۰ گیگ بوده.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد....
چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد قهرمان بلامناظع نسل قبلی نه سونی بود نه ماکرو بلکه نینتندو بود ;) سونی که اول نسل گند زد ماکرو هم دقیقا این وسط کاری که خودش باید میکرد رو کرد دادن یـ کنسول با کیفیت که بعد سر اون چراغ مرگ و اون صحبتا اونم دستی دستی گور خودش رو کند نینتندو اومد نشون داد باید چجوری کنسول بفروشی
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,765
ببخشید کنسول های بودن که بیشتر از زمان PS1 قدمت و اینستال بیس داشتن اما زیر پایی PS1 و PS2 خورد شدن و از بازار کنار رفتن این حرفا چیه .

Wii با فروش 102 خورده ای میلیونی با اون همه انیستال بیس با Wii u شکست بزرگی خورد مشخص نبود اگه switch موفق نبود چی به سر نینتندو میومد و فقط خودش در بند کنسول دستی میکرد یا کنسول خانگی کلا بی خیال میشد که الان یک کنسول دو منظوره داره که بیشتر دستی حساب میشه.

انیستال بیس فقط یک پایه هستش که نشون میده کنسول موفقی بوده جز طرفدار های سر سخت کنسول هیچ کسی به این شرور ها براش مهم نیست که اگه این کنسول موفق حتما کنسول بعدی هم موفق میشه و طرفدار ها خارج از هرچیزی کنسول میخرن .

کنسولی که با 600 دلار عرضه میشه و با تمام مشکلاتش بازم از کنسولی که ارزونتر بوده و در بیشتر بازی ها مولتی پلتفرم تا سال های اخرش بازی بدتر اجرا میکرده و از نظر فروش رقیبش پشت سر میزاره قطعا بازنده نیست بازنده اون کسی هستش که این همه دلیل برای موفقیت داره اما بازم نمیتونه نسل برنده بشه با وجود این همه برگ برنده قیمت کمتر اینستال بیس بیشتر در زمان عرضه در مقایسه با رقیب اجرای بازی های مولتی بهتر هک شدن کنسول رقیب و مولتی شدن کلی از عنوان های انحصاری کنسول رقیب و ... موارد دیگه .

این جوک های که میگین واقعا فقط برای فن های کنسول ها شاید قابل قبول باشه اما با یک نگاه مشخص میشه گفت که اصلا اینجوری نیست و واقعیت چیز دیگه ای نشون میده .

بهتره به جای طرفداری الکی واقعیت ها رو قبول کنین به جای در دیوار زدن الکی و حرف های خنده دار زدن .
من معمولن جواب کامنت هایی با این ادبیات رو نمیدم. ولی خیلی کوتاه:

شما تو متنی که نوشتی خودت جواب خودت رو دادی! یک بار دیگه چیزی که نوشتی رو بخون متوجه میشی!
اینکه ps3 چند دلار بوده و چه مشکلاتی داشته، ترحم کسی رو بر نمی انگیزه.
از این دیدگاه، 360 هم مشکلات کم نداشت.
اینستال بیس یکی از مهمترین فاکتور ها برای موفقیت هر برندیه. حالا اینکه بخام اینجا واسه شما چرخ رو از اول اختراع کنم، از حوصلم خارجه.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
اینستال بیس یکی از مهمترین فاکتور ها برای موفقیت هر برندیه. حالا اینکه بخام اینجا واسه شما چرخ رو از اول اختراع کنم، از حوصلم خارجه.
سونی PS1 از هیچ و پوچ اومد بازار رو قبضه کرد لابد اونم اینستال بیس داشت قبلش ؟ اینیستال بیس هیچ ربطی به موفقیت کنسول تو نسل بعدش نداره نهایتش بتونه اول نسل فروش کنسول رو بوست کنه ولی تو دراز مدت این عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری خود کنسول هست که تعیین کننده هستش بعدم از کی تا حالا موفقیت یـ برند نسبت به استاندارد های خودش پیروزی بلامنازع میشه ؟ متراژ جدید ما خبر نداشتیم ؟
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
من معمولن جواب کامنت هایی با این ادبیات رو نمیدم. ولی خیلی کوتاه:

شما تو متنی که نوشتی خودت جواب خودت رو دادی! یک بار دیگه چیزی که نوشتی رو بخون متوجه میشی!
اینکه ps3 چند دلار بوده و چه مشکلاتی داشته، ترحم کسی رو بر نمی انگیزه.
از این دیدگاه، 360 هم مشکلات کم نداشت.
اینستال بیس یکی از مهمترین فاکتور ها برای موفقیت هر برندیه. حالا اینکه بخام اینجا واسه شما چرخ رو از اول اختراع کنم، از حوصلم خارجه.
اره دقيقا جالب اين بود كه جواب خودشو داده بود :D

بهرحال با گيم پس و قدرت كنسول و استديوهاي درجه يك مايكرو هر ادم عاقلي مي دونه نسل بعد مثله اين نسل نيست

ضمن اينكه اگه واقعا باور دارين سوني برنده است چرا انقدر زووور ميزنين؟:D
 
  • Like
Reactions: z2s sas

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
کنسولی که از فروش ۲۵ میلیونی میرسه به ۸۵ میلیون قطعا بازنده نیست :D بعدش مسابقه ورزشی نیست که حتما یکی برنده باشه و یکی بازنده. از این حرف‌ها که بگذریم، قیمت پلی ۳ موقع لانچ برای مدل ۲۰ گیگ ۵۰۰ دلار بود، اون ۶۰۰ دلار واسه مدل ۶۰ گیگ بوده. قیمت ۳۶۰ برای مدل ۲۰ گیگ ۴۰۰ دلار بوده. البته یه مدل ارزون تر هم داشت که رسماً داغون بود :D نه هارد داشت، نه کنترلر بی سیم، نه خروجی HD و ...

منظورم بازنده رقابت فروش بیشتر کنسولی هستش XBOX 360 در مقایسه با رقیب مستقیم وگرنه موفق ترین کنسول ماکروسافت بوده به نظرم واقعا نسل قبل کنسول عالی بوده من کاری با خوب بودن کنسول ندارم که اصلا شکی درش نیست که 360 کنسول عالی بود مشکلاتی داشت اما عالی بود خودم 3 تا خریدم با تمام مشکلاتش . مقایسه بالاتر قرار گرفتن از نظر فروش هستش .

بخش قرمز خوب این حرف چرا به دوستمون نمیزنی ؟ :
قطعا بازنده محض این رقابته!

محمد اینجاست که میگم برخورد دوستان یک طرفه هستش بعد میگین چرا همش در مقابل ماکروسافت قرار میگیری خوب منم قبول دارم مسابقه ورزشی نیست و ... اما یک رتبه بندی داریم که قطعا کسی که کنسول بیشتر هر نسل فروخته برنده اون نسل حالا هر چقدر میخواد بقیه سود کرده باشن مشخصا نینتندو برنده نسل قبل بوده با توجه به حضورش در بخش کنسول خانگی .

بله اما 1 سال زودتر در بازار بوده محمد این مقایسه زمانی هستش که سال بعد قیمت 360 اون نبود زمان عرضه PS3 اگه خاطرت باشه کنسول 360 قیمتش روی 350-370 بود وقتی سونی گرون ترین کنسولش 600 دلار بود و همه ملت میدونستن نیاز به هارد بیشتر دارن اون کنسول 400 دلاری سونی دقیقا مثل کنسول ارزون ماکروسافت بی فایده بود من همون چند ماه اول مجبور شدم هارد اون 60 گیگ عوض کنم ببرم بالا که بشه استفاده کرد .

من معمولن جواب کامنت هایی با این ادبیات رو نمیدم. ولی خیلی کوتاه:

شما تو متنی که نوشتی خودت جواب خودت رو دادی! یک بار دیگه چیزی که نوشتی رو بخون متوجه میشی!
اینکه ps3 چند دلار بوده و چه مشکلاتی داشته، ترحم کسی رو بر نمی انگیزه.
از این دیدگاه، 360 هم مشکلات کم نداشت.
اینستال بیس یکی از مهمترین فاکتور ها برای موفقیت هر برندیه. حالا اینکه بخام اینجا واسه شما چرخ رو از اول اختراع کنم، از حوصلم خارجه.

ادبیات من مشکلی نداره بلکه بهتره یاد بگیریم که واقعیت ها رو جوری که دوست داریم تغییر یا جلوه ندیم . دقیقا مشکلی که کل این مملکت داره همه بر اساس دوست داشتن خودشون واقعیت جوری که دوست دارن جلوه میدن یک سری چیز ها Fact با دوست داشتن من یا شما تغییر نمیکنه .

کنسول PS3 در مقایسه با PS2 برای سونی یک شکست حساب میشه نه برای بازار که کنسول رقیبش پشت سر گزاشته تازه کلی بازی انحصاری عالی داشته کلی سونی فعالیت کرده که تونسته کنسول با این همه مشکلات از رقیب به این قدری جلو بندازه پس نمیتونه شکست باشه .

360 مشکلاتش هم کم نبود درسته اما دیگه به اندازه PS3 نبود دیگه قیمت خودش یک فاکتور مهم هستش انلاین بهتر درسته پولی بود پارتی چت تا یکی دو سال PS3 نداشت استور PS3 زمان عرضه یک سایت بود تا فروشگاه حالا بازم مقایسه کنم ؟

اینستال بیس فقط یک عدد برای موفقیت یک کنسول اگه میگی طرفدار واقعی میشه گفت ماکروسافت حدود 30-40 میلیون طرفدار واقعی کنسول داره میخوای مقایسه کنیم با سونی ؟ امار فروش Ps3 سال های اول یادت هستش حتی مثل ماکروسافت اعلام نمیکرد تا چند وقت چقدر کنسول فروخته سونی پس انیستال بیس تا وقتی که کنسول خوب عمل نکنه هیچ کسی احمق نیست پول بابت چیز بدرد نخور و بد بده نمونش wii u وقتی بدرد نمیخروره کسی هم نمیخره باشه کنسول قبلی موفق بوده باشه 150 میلیون فروخته مهم اینکه الان چی داره برای عرضه الان کنسول بعدی سونی گند بزنه مشخصا فقط کسایی که طرفدار بازی های انحصاری سونی هستن میخرن وگرنه بقیه ملت میرن طرف کنسول های دیگه .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر