راهنما بازی ها wii

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی G-Force


1264525809g%20force.jpg



نام بازی: G-force

سازنده : Disney interacive

پلتفورم: Wii

سبک بازی: اکشن

درجه سنی: 7+

درجه سختی : آسان رو به متوسط

زمان یادگیری: حدود 10 دقیقه

در دنیای واقعی ٬ موش های آزمایشگاهی در حقیقت موشهایی هستند که در آلودگی زندگی میکنند وزندگی پس از مرگ خود را نیز در یک جعبه ی کفش کهنه میگذارنند . در دنیای بازیهایرایانه ای ٬ آنها تسلیحات فوق پیشرفته بر تن کرده و حتی جت پک هم بر پشتشان مجهزدارند . بنابراین زمانی که سرنوشت سیاره بر پنجه های کوچک این موشهای اهلی متکیباشد ٬ شاد باشید زیرا این فقط در یک بازی رایانه ای اتفاق می افتد نه در واقعیت .خوشبختانه ٬ این قهرمانان غیر منتظره هدفشان تنها نجات بشریت نیست.


بلکه بازی برای ایجاد سرگرمی نیر مناسب است ! هر چند این بازی چیزخاصی در سبک پلتفرمینگ های سه بعدی ندارد و نبود تنوع باعث به وجود آمدن اندکیخستگی شود اما G-Force یک تجربهی عالی از ترکیب مبارزات ٬ پازل و معماهای ماهرانه و گردش به خاطر جایزه است .دربیشتر زمان بازی در بالای ۱۰ ساعت گیمپلی مفید ٬ شما در نقشDarwin هستید٬ رهبر میدان گروه G-Force . یک موجودشریر با مدارهای حساس خود به لوازم آشپزخانه شک وارد کرده است که این کار باعث شدهاین لوازم به صاحبان خود با نیروهای بیرحم حمله کنند . در این بازی داستانیسورپرایز کننده با اکشنی در میان وجود دارد . در هر دقیقه ی G-Force شما باید با تیم پشتیبانی خود رفت و برگشتانجام دهید . و هرچند این تبادل ها شما را در مسیر درست قرار میدهند اما سرگرم کننده نیستند ٬ در واقع خیلی زیاد تکرار میشوند . این تاخیر ها به اکشن بازی زیادآسیب نمیزنند.

8349179182.jpg

اکشن بازی لذت بخش و خوب است . از اولین لحظات بازی ٬ جایی که مراحل راهنمای بازیحرکات مهم را به شما آموزش میدهند ٬ کاملا واضح است که کنترل در G-Force یکی ازبهترین هاست . چه شما از میله ها تاب میخورید ٬ چه از مسیر تیغ الکتریکی سرمیخورید ٬ و چه از جت پک خود استفاده میکنید تا به قسمت های بالاتر برسید ٬ همهچیز در G-Force با دقت پاسخ داده میشوند .


تعداد زیادی مبارزات در G-Force وجود دارند و هر چند سلاح های زیادی در بازی برای انتخاب کردن وجود ندارند اما باز همسر گرم کننده هستند . دشمنان با چندین شکل و روش حمله میکنند و نیازمند این هستندکه شما از استراتژی های مختلف برای غلبه بر آنها استفاده کنید . یک کامپیوتر میزکار شیطانی میتواند با در معرض نمایش گذاشتن مدار های خود به شما آسیب بزند ٬تهویه کننده ی هوا با پخش کردن گازهای مضر هوا را آلوده میسازد و به شما آسیب میزند و ... .


جریان تنوع دشمنان با پیشرفت در بازی کمتر میشود اما هنوز هم دشمنان بینظیر کافی برای تازه نگه داشتن مبارزات وجود دارند .وقتی شمادر حال مبارزه با دشمنان موجود در بازی نیستید باید معماهای مختلفی حل کنید ٬ مثلاباید بفهمید چگونه باید درهای قفل شده را باز کنید یا تجهیزات کامپیوتری حساس راهک کنید . تنوع این قسمت خوب است و بهترین لحظات این بخش ها هم مربوط میشود بهزمانی که شما کنترل یار پروازی خود یعنی Mooch را برعهده میگیرید . درست است که او مانند Darwin تا دندان مسلح نیست اما میتواند در تمام قسمتهای محیط پرواز کند و این هم خیلی خنده دار و سرگرم کننده است . شما همچنینمیتوانید با او زمان را آهسته کنید که با اینکار اجازه ی عبور از تیغه های سریعپنکه گردان و موانع مشابه را پیدا میکنید . این تکنیک در بخش های پایانی بازی به شدت کارآمد خواهد بود .


G-Force کار خودرا در ترکیب کردن مبارزات و حل معما به خوبی انجام داده است و شما در انجام دادنیک ماموریت مدت زیادی معطل نخواهید شد اما یک نواختی در همان چند ساعت اول گریبانشما را خواهد گرفت . در بازیتعداد کمی محیط یگانه وجود دارد که آنها هم بسیار شبیه قبلی ها به نظر میرسند ٬بدین ترتیب شما همیشه راه خود را از میان تجهیزات دولتی بی تنوع باز خواهید کرد آنهم بدون هیچ گونه گوناگونی گرافیکی برای زنده نگه داشتن اشیا . اگر چه مبارزات وحل کردن معماها جالب هستند اما لحظات به یاد ماندنی زیادی برای جلوگیری از تکراریشدن اینها وجود ندارد ٬ مثلا هیچ گونه مبارزات با غول آخری طراحی نشده است .


فقط دوبار در طول کل بازی با همستر موتوری خود وارد جاده خواهید شد که زیاد هم خوبنیستند . کنترل کردن این وسیله ی نقلیه ی موشی شل و سست است و خیلی سخت است کهبتوان راحت پیچ ها را رد کرد و یا به دشمنان شلیک کرد . به هر حال بازی کردن G-Force لذت بخش باقی میماند زیرا بخش های ویژه بسیارخوب کار شده اند اما اگر پشت سر هم بازی را بازی کنید ممکن است برایتان تکراری شود.

0000198102.jpg


اکشن بازی ممکن است زیاد از استاندارد ها تغییر جهت نداده باشد اما جلوه های بصریمطمئنا منحصر به فرد است . افکت آن کاملا راضی کننده است . اکشن ومبارزات لذت بخش G-Force را به یک بازی ویدیویی بسیار خوب برای فیلم blockbuster کرده است .


گیمرهای جوانتر نیز به خاطر معماها و اکشن بازی بهتر است این بازی را نیز انجام دهند . G-Force تنها یک بازی سرگرم کننده مقایسه شده با سایر بازیهای لیسانسی نیست ٬ بلکه میتواند از پاهای خزی خود بلند تر نیز بیاستد .


داستان بازی 7/10

گیم پلی 6/10

گرافیک6/10

صداگذاری 7/10
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
cover_large.jpg



Publisher: Nintendo

Developer: Next Level Games

Genre: Sports

Tags: Weapons

Players: 4

Release Date: 30th Jul 2007

بلاخره امروز تصمیم گرفتم بازی Mario Strikers Charged رو یه بررسی کنم و به همه کسایی که کنسول wii رو دارن و این بازی رو هنوز نگرفتن پیشنهاد میکنم در اولین فرصت این بازی رو هم انجام بدن ;)

این بازی هم یکی از بازی های خوب و خوش ساخت Wii هست که همان طور که از اسمش معلومه فوتبال به سبک ماریو هست

این فوتبال با دیگر فوتبال هایی که تا حالا بازی کردین فرق داره و تو این بازی مانند سوباسا اینا:cheesygri(فوتبالیستای خودمون رو میگم) میتونید شوتهای قدرتی- برشهای بلند تا آسمون ها- اتش گرفتن توپ هنگام شوت زدن را بزنید و همچنین پاس های دیدنی و جذاب بزنید.


large.jpg


علاوه بر شوت و بازی به سبک کارتون فوتبالیستا شما میتونید با تکون دادن دسته wii بازیکن حریف رو هم بزنیت تا توپ رو از ان خود کنید((بازی داور نداره:p)) .

همچنین بازی دارای اوت نیز نیست و دور زمین فوتبال رو یک حصار کشیدن که وقتی بازیکن به اون میخوره برق میگیرتش که در نوع خودش بازی رو دو چندان خنده دار میکنه.

بازی های چند نفرش که خیلی خیلی خنده داره و خیلی خوب کار شده و اگر تو بازی چند نفره یک دفعه به خودتون امدین و دیدین به جای بازی فوتبال هی دارین همدیگرو میزنید تعجب نکنید:-".

گرافیک بازی هم نسبت به دیگر بازی های wii عالی هست و از افکت های زیبایی هنگام شوت و پاس استفاده میشه.

همچنین بازی از موسیقی خوبی هم برخوردار هست گرچه تنوع موسیقی زیاد نیست اما همین تعداد هم زیبا هستن.

همه شخصیت هایی که تو سری بازی های ماریو هستن تو این بازی نیز حضور دارن و هر کدوم هم برای خودشون یک شیوه جالب و اکروباتی برای گل زدن دارن که لبخندو به لبای شما هدیه میارن:blushing:

large.jpg
 
آخرین ویرایش:

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی Monster Hunter 3 Tri


cover_large.jpg



Publisher: Capcom

Developer:
Capcom

Genre:
Action, Adventure

Tags:
Monsters, Third Person, Creatures

Players:
2

Release Date:
20th Apr 2010
Series: Monster Hunter

Controller Support:
Nunchuk + Wii Remote, Classic, USB Keyboard

Feature Support:
480p, Widescreen 16:9, Wi-Fi Connection, Local multiplayer

Also Known As:
Monster Hunter Tri

سری Monster Hunter یکی از بازی های پر طرفدار به سبک RPG در کشور ژاپن هست. شماره ی سوم این سری کپکام بازی به صورت انحصاری برای wii عرضه کرد.


همونطور که از اسم بازی معلومه شما باید تو بازی به شکار هیولا و حیوانات بپردازید. تنوع موجودات بازی از هیولا های عظیم الجثه گرفته تا حیوانات معمولی بسیار عالی هستند.

سبک بازی RPG هست و شما تو بازی با رفتن به Level های بالاتر میتونید به شکار حیوانات سخت جون تر برید.


تو بازی میتونید هم از خود دسته ی وی استفاده کنید و هم از Classic کنترلر که بازی کردن با دسته ی کلاسیک راحتتره.



بازی Monster Huner 3 از بازی های Hard Core بر روی کنسول Wii هست .


large.jpg



این بازی اکشن سوم شخص با کشتار وحشیانه و سیستم کسب آیتم اعتیاد آور را برای مخاطبان جدید خود دارد . برای طرفدارن قدیمی خود یک تجربه بسیار آشنا به همان اندازه شماره های قبلی جذاب ، هر چند با پیشرفت های قابل توجه در کنترل دوربین ، گرافیک و تجربه آنلاین کم نظیر به ارمغان آورده است . این بازی را میتوان به دو بخش متفاوت افلاین و انلاین تقسیم کرد . بهترین تجربه بازی ، بازی با دیگران و قسمت انلاین آن هست که تجربه بی نظیری بر روی کنسول Wii به شما می دهد . البته توصیه می کنم در ابتدا به بخش افلاین رفته و به ساختن و تنظیم کردن تجهیزات خود بپردازید .این بازی نقش آفرینی با یک داستان کوچک و شخصیت پردازی کم می باشد که به راحتی می توان از داستان آن صرف نظر کرد . دلیل اصلی شما برای بازی کردن این است که با هیولاهای غول پیکر ( اژدها ) درگیر بشوید و بعد از آن با غنیمت های جنگی به ارتقا آیتم های خود بپردازید . در بازی تنها یک روستا برای گرفتن و تحویل دادن ماموریت ها ، خرید آیتم ، اسلحه و لباس و ارتقا دادن آنها وجود دارد.


در بازی شخصیت های غیر بازیکن (NPC) وجود دارد که با شما ارتباط بر قرار میکنند اما دلیل اصلی که با انها صحبت می کنید باری خرید یا قبول کردن ماموریت ها است . برای کسانی که داستان بازی مهم است این بازی نا امید کننده خواهد بود . داشتن تمام ماموریت ها و وجود تمام فروشندگان در یک مکان این امکان را به بازیباز می دهد که وسایل و اسلحه های مورد نیاز خود را به خوبی مدیریت کند و این باعث صرفه جویی در وقت شما میشود و اینکه شما با بروزرسانی قدرت هایتان فقط به فکر ماموریت بعدی باشد . بازی بطور کامل بی داستان نمی باشد اما یک موجود دریایی به نام Lagiacras است که برای زندگی ماهیگیران دهکده مشکل ایجاد کرده است .


در ساعات اولیه بازی به عنوان یک شکارچی باید یک آموزش و نحوه ارتقاء را یاد بگیرید . در ابتدای بازی مقدار زیادی ماموریت های مقدماتی مثل کشتن دشمنان ساده یا برداشت منابع به شما کمک می کند که با اصول اولیه مبارزه و نقشه و آیتم ها آشنا بشوید . به زودی خواهید دید در بازی هیچ شخصیت مستقیم یا اصلی وجود ندارد ! به این معنی شما فقط برای کسب امتیاز و ان هم برای کشتن تلاش خواهید کرد . قدرت شما با خریداری و جمع آوری زره و با بروز رسانی اسلحه صورت میگیرد . بهترین کار ، تنها کشتن هیولاهای قدرتمند بازی ( BOSS) در بازی و استفاده ار اجزا آن است به همین دلیل تنها رویداد در بازی مواجه شدن با رئیس جدید است . در هر کدام از مبارزات با یک چالش جدید مواجه می شوید که نیاز به زاه حل متفاوت دارد اما بعد از مبارزه شما قدرت جدیدی از تجهیزات می توانید بدست بیاورید . بازی به شما یاد میدهد که چگونه دوباره به سراغ Boss ها بروید و آیتم جمع آوری کنید برای بدست آوردن لباس جدید و ... . اما اگر شما از آن دسته بازیباز ها هستین که ترجیح میدهد به جلو حرکت کند و پشت سر خود هم نگاه نکند باز هم این بازی برای شما هست . با این حال اینکه با یک Boss چندین بار مبارزه کنید برای بدست آوری آیتم ها هرگز خسته کننده نخواهد بود .


large.jpg



قبل از مبارزه باید آماده باشید ! آیا برای رفتن به جنگ در یک صحرای گرم آماده اید ؟ شما باید یک نوشیدنی خنک و غذا برای بازیابی سلامتی و یک سنگ برای تیز کردن سلاح خود به همراه داشته باشد . از انجا که همه این موارد در دسترس و قابل خرید هستند ، شما فقط نیاز به بررسی چگونگی منابع و ترکیب آنان در کوله پشتی خود دارید . بعد از آماده کردن تمام ایتم ها می توانید یک سرهم فروشنده اسلحه بزنید و تصمیم بگیرید کدام سبک مبارزه را انتخاب می کنید . در باری 5 نوع سلاح مختلف وجود دارد که انتخاب هر کدام تاثیر مستقیم بر روی تواناهی شما دارد . اگر شما با شمشیر بزرگ به مبارزه بروید نیاز دارید یک موقیت مناسب قرار بگیرید زیرا سرعت حمله و جابجایی شما کم خواهد بود . در مبارزات کار دفاعی شما فقط با جابجایی و سپر شما خواهد بود . تنوع در مبارزه سبک های زیادی را فراهم میکند و این انعطاف پذیری می تواند جذابیتی باشد که شما را وادار کند زمان زیادی را صرف آن کنید تا عمق تجربه از گیم پلی را بدست بیاورید .


هر کدام از Boss ها استراتژی خاص خود را هنگام حمله دارند مثلا Rathdlos به سمت شما آتش پرتاب می کند و یا Logiacrus اطراف خود ترشحات الکتریکی وارد میکند که توجه به آن در موفقیت شما بسیار مهم و اساسی است . در حالت آفلاین شما بعد از انجام دادن 5 ماموریت ، بازی به سطح دشوارتری میرود . که این میتواند برای بعضی ها بازی را غیر قابل ادامه کند اما اگر بتوانید بازی را ادامه بدهید ایتم های ارزشمندی بدست می آورید . خوشبختانه مثل نسخه Psp بازی شما یک کمک کننده دارید به اسم Cha-Cha که توسط هوش مصنوعی کنترل می شود . این موجود کمک های زیادی به شما می کند از جمله بازگرداندن جان شما (Heal ( و ضربه زدن به دشمنان از نمونه این کمک هاست . البته آن همواره قابل اعتماد نیست اما مطمئنا در موقع بازی افلاین می تواند کمک مفیدی باشد . اگر میبینید که به قدر کافی مهارت کسب کرده اید و آمادگی برای آنلاین دارید ، شما با پیوستن یا پیدا کردن نا 4 نفر دیگر می توانید سراغ ماموریت های آنلاین بروید .


در قسمت آنلاین بازی دارای دشمنان سخت تری است اما پس از شکست آنها شما لباس و ایتم های بهتری بدست می آورید . این قسمت چالش های بیشتری برای بازیباز های بیشتری نسبت به قسمت افلاین دارد . همچنین بازی در حالت آنلاین با توجه به کار تیمی بسیار جذاب تر و پویا تر هست . همکاری با دیگران برای غلبه به دشمن های بزرگ بسیار هیجانی خواهد بود و هر بازیباز PvE MMO میتواند در این مورد گواهی بدهد . برای ورود به پارتی یکدیگر نیاز به کد Wii نخواهید داشت و این سیستم به طور کلی مجزا می باشد و به شما اجازه می دهد در فضاهای عمومی دیگر بازیبازها را ملاقات کرده و به همراه آنان به ماموریت بروید و با آنها صحبت کنید یا پیغام متنی بدهید . و همچنین می توانید وضعیت آنلاین آنها بررسی کنید . به این طریق می توانید بهترین گروه را تشکیل بدهید و به انجام ماموریت بپردازید اما اگر دوستان یا گروه مناسبی پیدا نکردید می توانید به صورت تصادفی همراه یک گروه به ماموریت بروید . چه کسی میداند شاید این گروه تصادفی از بهترین بازیبازها باشد اما در بدترین حالت حداقل سه هدف دیگر برای دشمن وجود دارد که می توانند حداقل کار Cha-Cha را انجام دهند . سیستم ماموریت آنلاین براساس رتبه آفلاین شما برای شما ماموریت باز می کند . قسمت آنلاین بازی براحتی می تواند صدها ساعت شما سرگرم کند اما اگر شما امکان بازی به صورت انلاین ندارید می توانید به صورت split – screen و 2 نفره ماموریت های بازی را انجام بدهید و حداقل حسن این قسمت این است کع میتوانید نحوه بازی را به دیگری توضیح و آموزش بدهید .


large.jpg



یکی از مهمترین بخش های بازی بخش کنترل آن است . اینکه دوربین زمان مبارزه در جای درستی باشد یا نباشد می تواند تکلیف پیروزی یا شکست شما را معین کند و در بازی شما با استفاده از کنترل کلاسیک یا نسخه حرفه ای آن می توانید دوربین را به راحتی کنترل کنید . اگر فقط Wii-mote و Nunchuk دارید میتوانید به بازی بپردازید اما استفاده از آنان کنترل بازی وحشتناک خواهد بود مخصوصا هنگام مبارزه بشدت آزار دهنده هست و به هر حال توصیه می کنم برای این بازی از کنترلر کلاسیک یا نسخه حرفه ای آن استفاده مکنید .


در یکی از قسمت های بازی شما باید زیر آب بروید و به مبارزه بپردازید . اما اینکه چگونه یک شخص می تواند با آن همه زره های سنگین و سلاحی که سه برابر خود وزن دارد به درون آب برود و مبارزه کند زیاد ایده آل نیست . شما بطور کامل امکان از بین بردن موجودات و گردش کامل داخل آب میباشید . طراحی کلی بازی زیبا است . محیز دارای تنوع می باشد . طراحی اسلحه ها و زره ها عالی کار شده اند و به آنها دقت ویژه ای شده است . طراحی Boss ها هم کامل و با ابهت است .


جمع بندی نهایی

بازی Monster Hunter Tri برای همه نیست و با بقیه عنوان های Wii متفاوت هست . برای بازی کردن این عنوان بازیباز نیاز به صبر ، استقامت و تمایل به آموختن از اشتباهات خود است . بازیباز به راحتی نمی تواند مراحل را پشت سر بگذارد بلکه برای هر Boss نیاز به برنامه ریزی و استراتژی دارد . بازی دارای قابلیت آفلاین و آنلاین است و. قسمت آنلاین آن یکی از بهترین عنوان ها برای Wii است . در نهایت این بازی برای فن های نقش آفرینی لذت بخش خواهد بود .



large.jpg

 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
فکر کنم خیلی ها بازی مونوپولی میشناسن یه بازی کارتی هستش


که بازی کامپیوتریش برای اکثر کنسول ها هست


برای آشنایی بیشتر لینک زیر ببینید

بازی مونوپولی (روپولی خودمون) جدید و بسیار شیک | « مجله پونز »



و حالا مونوپولی زلدا The Legend of Zelda Monopoly



630x.jpg



6 نوع کارت بازی زلدا داره


Goddess Harp

Wind Walker

Minish Cap

Spirit Flute

Phantom Hourglass

Ocarina of Time





630x.jpg




630x.jpg
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

بررسی Silent Hill : Shattered Memories

cover_large.jpg

Publisher: Konami

Developer:
Climax Entertainment

Genre:
Action, Adventure

Tags:
Horror, Mystery

Players:
1

Release Date:
8th Dec 2009

Controller Support: Nunchuk + Wii Remote

Feature Support:
Widescreen 16:9, 480p

Official Site:
konami.com

خب من این بازی رو میخوام بررسی کنم به دلیل اتمام نکردن بازی و مشغله و ..... اگه نقد و بررسی کامل و خوبی نبود به بزرگواری خودتون ببخشید.

مختصری در مورد داستان بازی

هری میسن و دخترش شریل در سفربه شهر کوچک Midwesten برای تعطیلات بودن. ناگهان هری در وسط جاده یک جسم تاریک میبیند و ماشین را منحرف میکند.


و به صورت جدی تصادف می کند. بعد از بهوش امدن هری متوجه می شود که ضربه ای به او و ماشینش امده و در این بین شریل نیز گم شده است. شما باید هری را راهنمایی کنید.


تا دخترش را از میان شهر عجیب سایلنت هیل (تپه خاموش ) پیدا کند. در حالی که او دخترش را جستجو می کند ایا هری خواهد توانست دخترش را نجات دهد و از شهر سایلنت هیل فرار کند.


403794-silent-hill-shattered-memories-wii-screenshot-welcome-back.jpg




جزییاتی در مورد گیم پلی

به خوبی از کنترلر مخصوص کنسول Wii در بازی قرار داده شده است. کنترل Silent hill:Shattered Memories با کنترلر خود از راه دور به صورت مشعل و موبایل مورد استفاده قرار می گیرد.مشعل برای روشن کردن ساختمانهای متروکه در سایلنت هیل هست و موبایل برای کاربردهای دیگری برای پیدا کردن مسیر و راه های مخفی توسط GPS کاربرد خواهدداشت و می توان از عناصر مختلف در بازی نیز عکس گرفت.


چنین تکنولوژی در زمان انتشار نسخه اولیه بازی در سال 1999 در دسترس نبود و ان هست که کونامی در برابر ان تسلیم شده و تصمیم به امتحان این روش جدید و تکنولوژی جدید بر روی بازی کرده است.


گرافیک این بازی در حد wii فوق العادست . در این بازی اول شما با یک دکتر روانشناس حرف میزنید با جواب دادن چند سوال از ما وارد بازی میشوید .


راستی بازی با توجه به نحوه پاسخ دادن شما به سوالات روانشناس تغییر میکنه،یعنی ممکنه شخصیتهایی که میبینید و یا نحوه لباس پوشیدن،برخورد و یا حتی یک سری جزییات بازی عوض بشه،توی پایان بازی هم تاثیر میذاره.مثلا دفعه اول که بازی کردم توی کافه یه زن که انگار صاحب کافه بود دیدم ولی دفعه دوم یه پلیس!توصیه میکنم حتما دو بار بازی رو تموم کنید و جوابهای مختلف بدید.


بازی از اونجایی شروع میشه که شما سوار ماشین هستید و با یک تصادف به یک شهرک کوچک میروید . شما فقط یک چراغ قوه در دست دارید که با گرفتن ریموت سمت اجسام اون هم به همون سمت میره .


بازی در حد wii فوق العاده کار شده و یکی از بهترین بازی های wii هست .

9496268.jpg


کاراکتر های بازی


Cheryl Mason


حضور در بازی های سایلنت هیل.
شرلی دختر هری است که رازی دلسرد کننده دارد.
که به موجب ان بدون ترس در خیابان های سایلنت هیل حرکت میکند.
او دختر شادمانی است و پدرش را خیلی دوست دارد.
حضور در...Sh1..Sh3 و Sh:Sm

-------------------------------------------------------

Cybil Bennett

این کاراکتر حاضر در بازی و فیلم اینده خواهد بود.
او افسر پلیس یکی از شهرهای کناری است.

---------------------------------------------------------

Dahlia Gillespie

کاراکتر حاضر درقسمتهای Sh1 ..Shrigins و فیلم.
یکی از سرسخترین دشمن دختر جوان در بازی.

-------------------------------------------------------

Dr. Michael Kaufmann

دکتر مایکل کافمن کاراکتر حاضر در بازی و Sh1 و Shrigins
حالا او با نام "Dr. K" شناخته خواهد شد.

-----------------------------------------------------

Harry Mason

هری یکی از شخصیت های اصلی سری سایلنت هیل است.
حضور در Sh1 و sh3 در Sh3 پدر هئدر بود که کشته شد.
( پیدا کردن جسد پدر توسط دختر در Sh3 برای خود من بسیار به یاد ماندنی بود.)
او و دخترش یک رازی مرموز دارند.

------------------------------------------------------------------

Lisa Garland

لیزا کاراکتر حاضر در سری سایلنت هیل هست.
Sh1...Sh:Origins ...Sh:Sm
او یک پرستار در بیمارستان Alchemilla است.

--------------------------------------------------------------

Michelle (Silent Hill
کاراکتر حاضر در این قسمت از بازی
میشل و هری بارها هم در دبیرستان ملاقات کردند اما او به یاد نمی اورد
او تصمیم میگیرد تا به هری برای پیدا کردن دخترش کمک کند.

------------------------------------------------------------------



large.jpg
 
آخرین ویرایش:

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

نقد و بررسی Splinter Cell: Double Agent

cover_large.jpg



Publisher: Ubisoft

Developer:
Ubisoft

Genre:
Adventure

Tags:
Secret Agent

Players:
1

Release Date:
28th Nov 2006 USA
22nd Dec 2006 UK/EU

Series:
Tom Clancy, Splinter Cell

Also Known As:
Splinter Cell: Double Agent

نظري كلي بر اكشن مخفي كاري

آيا تابحال سري بازي هاي معروف Splinter Cell و سبك Intelligence را تجربه كرده ايد؟ امروزه صنعت داغ بازيهاي ويديويي براي بيان درگيري سياسي، ديپلماسي و تروريستي براي تحقق مفاهيمي چون Peace و Independence بازيسازان را بر آن داشت تا سبكي بنام اكشن مخفي كاري را در دنياي بازيها خلق نمايند كه از جمله اين بازيها ميتوان به بازيهاي Splinter Cell و Metal Gear Solid اشاره نمود كه پايه و اساس اين سبك بشمار ميروند.



نگاهي گذرا بر سري Splinter Cell

اولين بازيي كه درسبك Action/Stealth روانه بازار شد، بازي بياد ماندني Metal Gear Solid 1 بود كه در سال 1998 تنها توسط گروه 20 نفره هيدئو كوجيما براي كنسول ps ساخته شد و در آن زمان طوفاني به پا كرد كه به عنوان پايه اي براي طرفداران اين بازي تا كنون مبدل شد و بعد از 2 سال براي PC منظور گشت. اين بازي به قبل كه هنوز صنعت بازي پيشرفت نكرده بود بر مي گردد. پس از گذشت چندين سال و زمان نسبتا طولاني كه سبك ناب اكشن/مخفي كاري در حال نابودي بود، توسط كمپاني نام آشنا و مشهور Ubisoft احيا گشت. اينبار Ubisoft آمده بود تا دنياي بازيهاي كامپيوتري با ابر بازي اي به نام Splinter Cell متحول سازد كه اولين شماره اين بازي را در سپتامبر سال ميلادي 2002 براي PC به بازار روانه كرد كه با استقبال ويژه اي همراه شد و توانست عنوان Marvelous Game (بازي حيرت آور) را براي خود رقم بزند .شخصيت اول بازي فردي به نام Sam Fisher بود كه يكي از ماهرترين و زبده ترين ماموران ويژه سازمان NSA بشمار ميرفت. اين بازي با گرافيك و نورپردازي عالي خود حس واقعي جاسوسي را به آدمي القا مي نمود.


در اولين نسخه‌ي اين بازي گرافيگ و مخصوصا نورپردازي كه بصورت Preparatory HDR بود يكي از نقاط قوت بازي به شمار مي رفت. بعد از موفقيت شماره‌ي يك اين بازي Ubisoft تصميم گرفت كه نسخه دوم اين بازي را براي PC توليد و بسط و گسترش نمايد و سرانجام در سال 2004 ميلادي اين بازي با نام Splinter Cell Pandora Tomorrow روانه‌ي بازار شد و توانست مدال ويژه Editors Choice را به خود اختصاص دهد وثابت كرد كه سري بازيهاي Splinter Cell هميشه موفق بوده و خواهد بود. نورپردازي بازي بسيار پيشرفت كرده بود و توانسته بود عنوان HDR Average را به خود اختصاص دهد. نورپردازي بازي به قدري قوي و زيبا كار شده بود كه نظر همه‌ي منتقدان بازي را به خود جلب كرد و در اين زمينه با ابر بازي هاي زمان خود مانند Doom 3 به جدال پرداخت. هم چينين صدا گذاري اين بازي بصورت دالبي (dolby) ضبط شده بود كه هر چه بيشتر به زيبايي صداي اين بازي مي افزود.


و حالا بعد از يك سال سام فيشر با چهره اي دگرگون و سري تراشيده با Splinter Cell Double Agent مي آيد تا بفهماند اين بازي چيزي از بازي هاي هم طراز خود كم ندارد و مي آيد تا نام بازي هايي را كه در اين سبك قرار دارند از دنياي مجازي بازي پاك سازد. شركت Ubisoft پس از ساخت قسمت سوم اين بازي به فكر افتاد تا قسمت چهارم بازي را در قالبي خاص و متفاوت تر از ساير نسخه هاي اين بازي توليد نمايد كه در نهايت به تغيير شكل كلي داستان انجاميد كه به بررسي آن مي پردازيم.

12249-6-splinter-cell-double-agent-B.jpg



داستان

Tom Clancy نويسنده‌ي معروف سري بازي هاي Splinter Cell به طور قطع توانست با سناريو و داستان نويسي بازيهاي سبك جاسوسي و تروريستي مانند Rainbow Six به اوج شهرت خود برسد. شركت Ubisoft باور اين را نداشت كه بتواند به اين زودي داستان نسخه‌ي چهار اين بازي را پيدا و تكميل نمايد. تام كلنسي با ارائه‌ي خط داستاني زيبا و پر معما توجه همه سايتهاي بازي را به خود جلب نمود بطوري كه توانست با راي 25 درصدي بهترين خط داستاني اين سبك را رقم زند. داستان بازي بر اساس گفته هاي آقاي Julian Gerighty كه يكي از اعضاي Ubisoft Montreal مي باشد ،



از اين قرار است:

شخصيت بازي يعني Sam Fisher كه در گروه Third Echelon مشغول فعاليت بود پس از مرگ دخترش Sara بر اثر تصادف كه به وسيله يك گروه تروريستي بنام JBA اعمال شده بود بسيار افسرده و غمگين مي‌شود و چون سازمان پليس آمريكا كه قادر به انحدام اين گروه ها نبود، باعث شد تا سازمان NSA طرحي در مورد ورود به تشكيلات سري اين گروه بكشد و در نتيجه Sam Fisher را با بهانه قرار دادن مرگ دخترش بوسيله گروه JBA ترغيب نمود تا بعنوان يك جاسوس مخفي در اين گروه نفوذ و آنرا از درون نابود سازد. در حقيقت سام تنها فردي است كه مي تواند از پس اين ماموريت بسيار خطرناك و خطير برآيد. در نهايت سام فيشر با ارتكاب جرم هايي مانند دزدي، آدم ربايي و ... در تلاش براي ساخت مدارك جرم قلابي و سابقه خرابي بود تا از اين طريق به زندان افتاده و با فردي بنام Jamie Washington كه در گروه JBA فعاليت ميكرده و اكنون به زندان افتاده ارتباط برقرار نمايد تا بتواند در سازمان تروريستي JBA نفوذ كند. پس از اين ارتباط Jamie با همكاري سام فيشر موفق به گريز از زندان مي شوند. پس از فرار از زندان جيمي به او پيشنهاد ميكند تا به گروه JBA ملحق شود. از اين به بعد سام وارد گروه JBA ميشود؛ اما Moss كه رييس گروه است براي اعتماد هر چه بيشتر از او ميخواهد تا يك خلبان بيگناه را به قتل برساند. از اين به بعد مفهوم مامور دوجانبه معني مي يابد. از حالا كار سام شروع ميشود و روند داستاني بازي ديگر دست شماست. داستان بازي با پيچيدگي خاص خود زيبايي بخصوصي به بازي داده است. داستان بازي همينجا پايان مي يابد و تا آمدن بازي داستان قطعي و حقيقي آن روشن نمي‌شود.



سازمان ها و تشكيلات سري


اكنون به بررسي سازمان ها و گروه هاي سري اين بازي ميپردازم.


سازمان NSA: اين سازمان كه در واقع خلاصه شده National Security Agency (سازمان امنيت ملي) مي‌باشد، از جمله مهترين سازمانهاي سري و جاسوسي كشور آمريكا بشمار مي‌رود كه متشكل از باهوش ترين هكر ها و قدرتمند ترين جاسوسان كار آموخته و همچنين زبده ترين مهندسان ماهواره اي و كامپوتري مي‌باشد كه داراي چندين شاخه و زير مجموعه است.


مهمترين گروه اين سازمان Third Echelon بوده كه Sam Fisher در آنجا فعاليت مي‌كند و از جمله افراد Splinter Cell به شمار مي‌رود


تشكيلات تروريستي JBA: اين سازمان كه خلاصه شده‌ي John Brown Army ميباشد از ماهرترين و زيرك ترين و در عين حال خطرناكترين افراد تروريستي تشكيل يافته است. در رأس اين سازمان Carson Moss و افرادي چون Jamie Washington و Enrica قرار دارند كه Sam Fisher هم بعدا به اين گروه ملحق مي‌شود. اين گروه از خطر ناكترين افراد تروريست تشكيل شده است و اين سازمان با داشتن عواملي در ستاد اجرايي قوانين، قوانين را نقص و به سود خود به پايان مي رساندند.


گروه TE: اين گروه كه خلاصه شده Third Echelon مي باشد از ماهرين ومتخصصين جاسوسي، ماهواره‌اي و هكرها تشكيل شده است كه كار امنيت آمريكا را برعهده دارند. رييس اين گروه فردي بنام Colonel است كه در طي ماموريت‌ها به شما دستورات لازم را مي دهد. افراد ديگر در اين گروه عبارتند از: William ، Sam Fisher ، Anna و Hisham Hamza. بدست آوردن و محافظت از اطلاعات سري مهمترين ركن اين گروه ميباشد.در واقع اين گروه اركان اصلي NSA و عامل اجرايي سازمان ميباشد .

افراد Splinter Cell: مطمئنا تا بحال پيش آمده است كه از خود بپرسيد معني Splinter Cell چيست؟! در سازمان NSA زيرك ترين و قدرتمندترين افراد در زمينه هاي جاسوسي با نام Splinter Cell خوانده مي‌شوند كه سام فيشر نيز جزو اين افراد است و نام بازي هم برگرفته از همين زمينه مي باشد.

12248-5-splinter-cell-double-agent-B.jpg



شخصيت هاي بازي


در اينجا به بررسي جامع و كوتاهي در مورد شخصيتهاي بازي ميپردازم.


Sam Fisher: شخصيت اصلي سري داستانهاي Splinter Cell مي‌باشد كه در گروه TE فعاليت مي‌كند . او زبده ترين و قدرتمندترين و كارآزموده ترين فرد در كل تشكيلات NSA مي‌باشد كه بيشتر عمر خود را در راه جاسوسي براي تأمين امنيت آمريكا گذرانده است. او در اين بازي پيرتر با سري تراشيده، ولي در عين حال ماهر تر و زيركتر شده است.


Anna : اين فرد يكي از سه شخصيت زن بازي ميباشد كه در گروه TE فعاليت ميكند. اين شخص در طول برخي مأموريت هاي تان با بدست آوردن اطلاعات جاسوسي و هك رايانه ها به شما كمك خواهد كرد.


Colonel : اين فرد يكي از دو رئيس شما دربازي خواهد بود .در حقيقت او رئيس سازمان TE مي باشد. او تجارب بسياري دارد و همچنين فردي بسيار باهوش و زبده است و در قديم يكي از افراد Splinter Cell بوده است. اينك نيز يكي از بزرگترين رؤساي سازمان NSA ميباشد.


Hisham Hamza : اين فرد يكي از دوستان شما در بازي مي‌باشد كه در انجام برخي مأموريت هاي خطرناك به ياري شما خواهد آمد. اين فرد نيز عضو افراد Splinter Cell بوده و كمك بسزايي به شما خواهد كرد.


William: اين فرد نيز از اعضاي TE مي باشد كه بسيار باهوش و زبده است. او در بخش فناوري سلاح ها كار ميكند و مي تواند در انتخاب اسلحه ها به شما راهنمايي هايي ارزنده اي داشته باشد.


Jamie Washington : او يكي از افراد تيز سازمان JBA و از اصلي ترين مهره هاي بازي مي باشد كه در بعضي مراحل بخصوص در فرار از زندان شما را ياري خواهد كرد. در حقيقت او يكي از سه نفري است كه دربازي با او پيشروي خواهيد كرد.


Enrica : او هم يكي سه شخصيت زن بازي مي باشد كه از اعضاي گروه JBA مي باشد و مراحل معدودي را هم با اين فرد پيشروي خواهيد كرد . چنين بنظر مي رسد كه سام فيشر در طول ماموريت هاي خود به تدريج عاشق اين فرد تبهكار مي شود.


Carson Moss : اين فرد هم يكي از دو رئيس شما در بازي مي‌باشد كه بسيار زيرك، قد بلند و در عين حال قدرتمند مي باشد كه تأمين امنيت سازمان JBA را بر عهده دارد و در اواخر بازي به شما شك مي كند، آيا مأموريت سام فيشر لو مي رود؟! جواب اين سوال هنوز معلوم نيست و يوبي سافت هنوز اطلاعات زيادي در اين مورد نداده است.


sara : او دختر مهربان Sam Fisher بود كه 25 سال داشت و در اوايل بازي به دلايل نامعلومي به قتل مي رسد. علت مرگ سارا هنوز معلوم نيست و بايد تا آمدن بازي صبر كنيم. او نيز مانند پدرش اهل آمريكا بود وپس از مرگ مادرش تنها باپدرش زندگي ميكرد.

12246-3-splinter-cell-double-agent-B.jpg



روند بازي و هوش مصنوعي دشمنان

همانطور كه ميدانيد اين بازي بصورت سوم شخص مي‌باشد و به گفته سازندگان راه هاي گوناگوني را براي اجرا و پايان رساندن بازي خواهيد داشت . مناطق بازي بسيار بزرگتر و زيباتر شده اند و در بازي براي انجام دادن ماموريت هاي خود دو راه را ميتوانيد انتخاب كنيد: اولي Aasault Package مي باشد كه در اين صورت بايد افراد را در طول ماموريت تان بكشيدكه باعث حملات پرسرو صدايي مي شود كه انتخاب عاقلانه اي نيست، چون كه در محوطه هاي زندان بيش از 100 نفر وجود خواهند داشت. گزينه دومي Stealth Package مي باشد كه با انتخاب اين گزينه مي توانيد عمليات را بدون كوچكترين صر و صدايي و بدون كشتن افراد پيش بريد كه انتخاب عاقلانه اي است.


در اين بازي ماموريت هاي شما درمناطق بسيار مختلفي همچون آفريقا، آمريكا، آسيا، اروپا، قطب جنوب، نيويورك، شانگهاي چين وديگر مناطق انجام مي شود كه اين تنوع بسيار جذاب باعث بالا رفتن هيجان بازي خواهد بود. در قسمتهايي از بازي كه هوا مه آلود يا تاريك است كمك زيادي در روند بازي خواهد داشت و شما با حركت كردن در سايه ها مي توانيد از ديد دشمن در امان بمانيد. در بازي تاثيرات آب و هوايي نيز مانند تند باد، طوفان و برف و باران وجود خواهد داشت كه پيشروي را كمي مشكل خواهد ساخت.


شما در بازي بايد به حرفهاي دو رئيس تان نيز عمل كنيد و در حالي كه ماموريت اصلي خود را انجام ميدهيد، بايد به حرفهاي Moss نيز عمل نماييد تا به شما شك نكنند. در بازي حس همكاري به وضوح ديده وي شود و در زندان نيز بايد با همكاري جيمي نگهبانان زندان را فريب دهيد. مثلا در حالي كه Jamie خود را به نگهبانان تسليم و با اين كار سر آنها را گرم ميكند شما نيز بايستي از فرصت استفاده كرده و نگهبانان را از پشت غافلگير نماييد.


AI يا هوش مصنوعي يك بازي از اركان اصلي بازي بشمار ميرود كه در بيشتر بازيها كمبود آن احساس مي شود ولي در سري بازيهاي Splinter Cell هميشه هوش دشمنان در بالاترين حد خود قرار داشته است. در اين بازي نيز شاهد دشمناني با هوش بالا خواهيد بود كه بسيار حساس مي باشند و نسبت به كوچكترين صداي ايجاد شده، درهاي باز شده وحتي نور ليزر تفنگ شما واكنش نشان مي دهند كه حاكي از اين است Ubisoft بر روي هوش دشمنان برنامه ريزي هاي بسياري كرده است.


اسلحه و تجهيزات بازي

در اين نسخه سلاح ها پيشرفت چشمگيري داشته بطوري كه علاوه بر سلاح هاي قبلي كه sc20k و sc pistol كل اسلحه هاي شما را تشكيل مي داد ، سلاح ها و ابزارهاي جديدي مانند: وينچستر، mp5 ، niper را در اختيار خواهيد داشت كه اين سلاح ها مربوط به سازمان JBA مي‌باشد. از جمله سلاح ها و تجهيزاتي كه سازمان NSA در اختيار شما خواهد گذاشت يكي sc pistol و ديگري سلاح sc20k با امكانات sticky camera (دوربين دقيق)، sticky shocker (شوك سخت)، emf (نيروي برقراني) و wall mine (حفر ديوار) و ابزارهايي مانند: Wave Vision (ديد موجي) و Laser Mic (ميكرفن ليزري) خواهد بود كه ابزار Night Vision (شب بين) وHeat Vision (گرما بين) كه مخصوص مخفي كاري و جاسوسي مي باشد و در طول بازي كمك بسزايي به شما خواهد كرد در بيشتر مراحل وجود نخواهد داشت و بايد بيشتر بر پايه‌ي استفاده ار نورهاي محيط اطراف خود تكيه كنيد. همچنين در اين بازي مانند نسخه‌ي قبلي چاقو نيز خواهيد داشت كه در شكستن قفل و بريدن چادرهاي افراد و سيم هاي ارتباطي دشمن به شما كمك خواهد كرد.


تكنيك هاي فني Sam Fisher

در اين بازي Sam Fisher با تجارب و مهارتهايي فراوان مي آيد تا تكنيك هاي زيباي خود را دوباره به نمايش بگذارد. تكنيك هايي مانند آويزان شدن از ميله، گروگانگيري، باز كردن 180 درجه اي پا بين دو ديوار، با لارفتن از طناب، غلت و چرخ خوردن بر روي زمين، شنا كردن، چتر بازي و حتي خلباني كه همگي توانايي و مهارت بالاي سام فيشر را نشان مي دهند. همچنين در اين بازي مي توانيد به لوله‌ي زيرين ماشين بچسبيد و همراه ماشين به حركت در آييد، در زير يخهاي سرد قطبي داخل آب بمانيد و هنگام عبور دشمن از آنجا او را غرق نماييد ، افراد را زير آب خفه نماييد و علاوه بر اين ها مي توانيد محل فرود خود با چتر را نيز مشخص نماييد و به هر طرف كه دلتان ميخواهد شنا كنيد كه همه و همه نشان دهنده‌ي افزايش مهارت و تاكتيك هاي سام فيشر مي باشد.

12245-2-splinter-cell-double-agent-B.jpg



گرافيك و نور پردازي

يوبي سافت روی گرافیک بازی خوب کار کرده است . طراحی مراحل پيشرفت بسيار زيادي داشته است. همچنين نور پردازي بازي باز هم ترقي نموده بود كه از تكنيك Advanced HDR بصورت ديناميك و پويا بهره مي برد.



صداگذاري

صداگذاري بازي كه همچنان بصورت dolby است برعهده گروه Creative مي باشد. اين گروه در ساير نسخه هاي بازي عالي كار كرده بود و با صداگذاري مخصوص و زيبايي بر هيجان بازي مي افزود. صداي گذاري سام فيشر نيز دوباره برعهده‌ي Michael Ironside (مايكل آيرون سايد) هست كه با صداي فراگير خود توانست نظر يوبي سافت را به خود جلب نمايد تا سري بازيهاي Splinter Cell با صداي او جان بگيرند. در اين گونه بازيها صداگذاري از اهميت بالايي برخوردار است به همين دليل Ubisoft بيشتر تلاش خود را صرف صداگذاري و افكت هاي صوتي اين بازي كرده است و در واقع بايد اعتراف كنيم كه يوبي سافت در تمام نسخه هايش در ارتباط با صداگذاري سنگ تمام گذاشته است.


كلام آخر

شركت Ubisoft اينبار با سبك Action/Stealth بازي زيباي Splinter Cell Double Agent را دگرگون ساخت . اين بازي نسبت به ساير نسخه هايش تغييرات زيادي كرده است و تمام فاكتورهاي يك بازي خوب را دارا مي باشد و با داستان زيباي خود رقيبان خود را كنار زد و از جمله بازيهايي مي باشد كه طرفداران بسيار زيادي را داراست.





 

3line

کاربر سایت
Mar 17, 2010
842
نام
مهدی

Link.Zelda

کاربر سایت
Dec 18, 2013
367
ممنون من بازی رو نصب کردم ولی وقتی بازی رو اجرا میکنم این اخطار رو میده. This channel can't be used
سلام کنسولت pal یا ntsc ؟
اگه بخوای بازی wiiware رو همینطوری از wiimenu اجرا کنی باید باتوجه به ریجن کنسول نصب کنی
برو از داخل usbloader اجرا کن هر ریجنی رو اجرا میکنه
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

3line

کاربر سایت
Mar 17, 2010
842
نام
مهدی
سلام کنسولت pal یا ntsc ؟
اگه بخوای بازی wiiware رو همینطوری از wiimenu اجرا کنی باید باتوجه به ریجن کنسول نصب کنی
برو از داخل usbloader اجرا کن هر ریجنی رو اجرا میکنه
فکر میکنم پال باشهusb loader که من دارم ورژن gx وقتی اجرا میکنمش فریز میشه
 

3line

کاربر سایت
Mar 17, 2010
842
نام
مهدی
خیلی ممنون از همه دوستان با usb loader اجرا کردم
highlight داداش اگه سایت داری آدرسش رو برام پیام خصوصی کن
یه چندتا بازی wiiware خوب هم معرفی کنید
 

Link.Zelda

کاربر سایت
Dec 18, 2013
367

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر