راهنمای UNBRICK کردن PS3

vaio12

کاربر سایت
Jul 25, 2011
3
سلام دوستان..از بابت مطالبتون ممنون..من یک ps3 دارم که به روش صفحه اول اومدم عمل کردم..در حین انجام در 99% خطایی رخ داد به نام 8002f14e :(

حالا نمی دونم باید چی کار کنم...در ضمن ps3 من اسلیم نیست ...مدلش clh04 هم هست..با 2 پورت usb...ممنون می شم کمک کنید..در ضمن من تازه واردم و زیاد با قوانین اینجا اشنا نیستم
اگه مطلبم تکراری هست یا اینکه بد جایی گذاشتمش عذرخواهم...
دستم به دامنتون امانت بود مثلا :d
 

Constantine

کاربر سایت
Apr 5, 2006
560
راهنمایی می خواستم
یه فت 40 دارم که رد اسکرین هست...فریمور 3.55 kmeaw روش نصب بود.ریکاوری بالا میاد آپدی هم 100% میزنه ولی باز رد اسکرین میده؟؟
یه اسلیم 160 دارم به محض اینکه روشن میکنم خاموش میشه..فریمور 3.55 kmeaw روش نصب بود.تا برق رو نکشم دوباره همون چند لحظه هم روشن نمیشه؟؟

هر دو روشن بودن یه دفعه اینچوری شدن..........چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
 

yaray

کاربر سایت
Jul 31, 2011
4
سلام

ببخشید من همه این صفحاتو خوندم اما متوجه نشدم مشکل پی اس 3 من چیه؟
وقتی روشن میکنم میگه فایل هاردت خراب شده برای رستور شدم کلید روی دسته رو فشار بده وقتی فشار میدم شروع به رستور میکنه و 100در صد کامل میشه و رستارت میکنه اما دوباره از همون پیام شروع میشه و رستور میخواد
لطفا کمکم کنید چکار کنم
 

majestic

کاربر سایت
Aug 8, 2011
1
با سلام و عرض ادب خدمت همه اساتید محترم.
من 1 دستگاه PS3 80 دارم که بدون دلیل RSOD شده است.
فریم ویر موجود 3.62 است که چندین بار افدام به اپدیت شده (از 3.41)
دستگاه سالم بود ولی 1 بار که روشن کردیم دیگه بالا نیومد.
Recovery Consol هم بالا می اید.
لطفا مرا راهنمایی کنید یا یک تعمیر کار معرفی فرمایی.
با تشکر فراوان.
 

eng.aghakhani

کاربر سایت
Aug 8, 2011
5
[h=2]با هارد جدید کار نمیکنه[/h]
من دستگاهم هارد 160 داره
من یه هارد توشیبا 500 دارم میخام بزارم تو دستگاهم
چند روش کار کردم
اول که وقتی هارد جدید رو میزارم اصلا وارد منوهای دستگاه نمیشه فقط این پیغام ها رو میده
The System Software Cannot Be Run Correctly.Press The PS Button to restart the system.

If the system cannot be restarted, the system partition of the hard disc must be reformatted and you must re-install the system software.

Insert Sorage Media That Contains update data of version 355 or later. then press the start and select buttons at the same time.
هم هارد جدید رو فرمت فت 32 کردم
هم بدون فرمت گذاشتم
تو این حالت من ورژن 3.55 اصلی رو گذاشتم تو فلش و آپدیت کردم اما باز هم همین میاد
بک آپ گرفتم با خود دستگاه رو فلش از هارد قبلی بازم وقتی میرم تو ریکاوریش همین پیغام میاد.کلافه شدم.کمکم کنید
ضمنا روز اول که دستگهم رو خریدم با wireless به اینترنت وصل شدم اما الان ااصلا چراغ سبز وایرلسش دیگه روشن نمیشه و شبکه رو چیدا نمیکنه.کشگل کجاست؟



---------- نوشته در 02:34 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:34 PM ارسال شده بود ----------

مشکل با فعال شدن وایرلس
من تازه دستگاهم رو خریدم.2-3 روز اول قشنگ باهاش به اینترنت وصل میشد البته با وایرلس
اما 2 روز وقتی اسکن میکنم هیچی پیدا نمیکنه.اصلا چراغ سبز وایر لیس دیگه روشن نمیشه که سرچ کنه.با کابل مشکلی نداره وصل میشه اما چراغ سبز دیگه روشن نمیشه.اتوماتیک و دستی اطلاعات وایرلس رو میدم اما اصلا نه چراغش روشن میشه نه پیدا میکنه
یعنی سوخته وایرلس دستگاهم؟
چطور عوضش کنم؟کار خودم هست؟
 

eng.aghakhani

کاربر سایت
Aug 8, 2011
5
مشکل من که حل شد اما این فروم رو ببندید بهتره.یک هفتست سوال کردم یک مسلمون پیدا نمیشه حداقل بگه نمیدونم.درشو گل بگیرید بابا بره

---------- نوشته در 09:27 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:26 AM ارسال شده بود ----------


 

VAHID1983

کاربر سایت
Jan 29, 2011
3
سلام به همه دوستان
کاستوم فریمور من kmeaw ورژن 2 بود
تغییرش دادم به ریباگ2
ارور تروفی میداد بازی هارو اجرا نمیکرد
یه کاستوم فریمور جدید نصب کردم بنام PS3A-Revision کاره یه تیم فرانسوی بود منتهی اشتباه کردمو به 3.55 اصلی نرفتم و بعدش اینو نصب کنم یراس نصبش کردم و دستگاهم RSOD شد یه صفحه آی که یه جمله رو به زبونای مختلف نشون میداد و میخواست که دکمه X رو بزنی بعد رسیت میشد و دوباره همینجور.
اول یخورده زدم تو سرم بعد خودمو جمع و جور کردم رفتم سراغ KMEAW ورژن2 نصب کردم مشکلم براحتی حل شد خواستم شما هم در جریان باشید که اگه موقع نصب کاستومفریمور دستگاهتون اینجوری شد یه تستی بزنید امیدوارم که هر کی مشکله اینجوری داره با این روش حل بشه البته نمیدونم اسمشو میشه روش گذاشت یا نه ...
 

NOMED

کاربر سایت
Sep 2, 2010
6
من چون نتونستم کاریش کنم تو همین مرحله بردمش پیشه یه تعمیرکار .اونم دمش گرم کامل درستش کرد .به هر صورت دمتووووووووووون گرمممممم که راهنمایی کردید که دوباره من ps3 دار شم .
مرسی از کمک ها.

دوست عزیز مشکل منم مو به مو مثل شماست آدرس یا شماره تلفنی از این که دستگاهتو بردی پیشش نداری به من بدی ممنون میشم
 

NOMED

کاربر سایت
Sep 2, 2010
6
دوست عزیز من تمام این کارها رو کردم ولی با ارور 8002F281 مواجه شدم باید چیکار کنم

---------- نوشته در 12:58 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:57 PM ارسال شده بود ----------

بله، این دوستمون درست می گن روش آنبریک کردن PS3 جواب میده. من خودم تست کردم و جواب گرفتم و باید بگم که دیگه یه دستگاه مرده رو زنده کردم و الانم مثل روز اول داره کار می کنه.
تا اونجایی که من تجربه کردم دستگاه ها به 2 نوع بریک میشن:
بریک کامل و ناقص
این رو خودم اسم گذاشتم از روی تجربه ای که کردم
دستگاههایی که بعد از بریک شدن میشه اونها رو تا زمان و حد منوی ریکاوری شون رسوند یعنی زمانی که دکمه پاور رو میگیرین تا به منوی ریکاوری بیاد همون تعداد بوق هایی رو که در حالت عادی به ریکاوری مود میرید میزنه و سریع خاموش میشه و تصویر ندارید.
و دستگاه هایی که بعد از بریک شدن اونها رو نمیشه به ریکاوری و بوق های ممتد رسوند و سریع خاموش میشند یعنی زمانی رو که دکمه پاور رو میگیرید تا به منوی ریکاوری برسه به یک ثانیه نرسیده خاموش میشه و اصلا اون تعداد بوق رو نمی زنه.

به هر حال این روش روی دستگاههایی که بریک ناقص شدن جواب میده و تو اندک از سایتهای مطرح خارجی هم کم و و بیش در مورد اینکه میشه بعضی از PS3 رو بعد از بریک شدن نجات داد درسته کما اینکه منم خودم نتیجه گرفتم.
من فکر می کنم البته" نظر شخصی خودمه بریک ناقص رو PS3 FAT و کامل هم روی SILM ها بیشتر رخ میده"، که یکی از دوستان هم میگفته SILM اش اینجوری بوده. به هر حال این یه تئوری از من هست غلط یا درستش رو باید دیگران هم تایید کنند.

کاری رو که من برای نجات دستگاه کردم اینه که،
فایلی رو که این دوستمون در لینک بالا دادند رو دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کردم
و به همراه فریمور مود دیفالت شده 3.55 (Modified 3.55 PUP) یعنی PS3_355_FW_UPDATE OFFICAL رو از حالت فشرده خارج کرده و در یک فلش مموری فرمت شده با فرمت 32 FAT ریخته و به کنسول PS3 وصل کردم.
یعنی در واقع فقط Lv2diag.self و PS3UPDAT.PUP باید در فلش مموری تون باشه،
یه نکته مهم اینجا اینه که شما فقط باید فایلی رو که در پوشه Lv2diag.self FILE 1 هست رو در روت فلش مموری کپی کنید نه Lv2diag.self FILE 2 رو به با همون نام فایل که در داخلش هست.

بعد از اینکه این کار رو کردید شما باید فلش رو به کنسول وصل و به حال ریکاوری مود گفته شده دستتون رو رو پاور بزارید تا اون بوق هایی رو که برای ریکاوری مود زده میشه انجام بشه و بزنه و زمانی رو که دو بوق آخری پشت سر هم و سریع زده شد دستتون رو از روی دکمه پاور بردارید دستگاه روشن میشه
و هیچ تصویری نشون داده نمیشه و صفحه نمایش سیاه هست و کنسول خود به خود شروع به چشمک زدن چراغ سبز میکنه و شروع به نصب فریمور می کنه.

در این مرحله شما باید 15 دقیقه صبر کنید البته پیشنهاد من 15 دقیقه هست ولی نرمال 13 فکر می کنم بهتر باشه.
به هر حال وقتی که این 15 دقیقه ای رو که این فریمور در حال نصب روی سیستم هست تموم شد
دستگاه خود به خود خاموش نمیشه چون اصلا فعلا فلش پرید و نمی تونه
تشخیص بده که نصب تموم شده یا نه و خاموش بشه،
خودتون دستتون رو یکی دو بار به مدت دو سه ثانیه روی دکمه پاور نگه دارید تا کنسول خاموش بشه، نه اینکه بزنید در کمتر از یک ثانیه بردارید و خاموش نشه که اینجوری امکانش هست خاموش نشه،

سپس فلش مموری رو از کنسول خارج کرده و فایل های اون رو کاملا پاک کنید در فلش مموری یک فایل دیگه با نام UPDATER_LOG.txt هم پیدا می کنید که اضافه شده داخل اون که گزارش هایی از خرابی های فایل فلش دستگاه و همچنین آبدیت هایی که در حالت سیاه بودن صفحه تو این 15 دقیقه انجام شده به شما میده.

بعد از این کمپلت 3 تا فایل رو پاک کنید و در درون پوشه Lv2diag.self FILE 2 برید و فایل مشابه هم نامی رو که به اسم Lv2diag.self هست رو کپی بگیرید و در root فلش مموری پیس کنید
سپس در همون فلش مموری در کنار فایل Lv2diag.self یک پوشه به نام PS3 ایجاد کنید سپس به درون پوشه PS3 که ایجاد کردید برید و یک پوشه دیگه هم به نام UPDATE درست کنید و فایل آبدیت رسمی ورژن 3.55 آفیکال رو که در بالا گفتم رو در درون اون قرار بدید که نامش هم باید PS3UPDAT.PUP باشه و در یک کلام به صورت زیر باشه:

USB/PS3/UPDATE/PS3UPDAT.PUP
USB/Lv2diag.self
سپس فلش مموری رو به کنسول وصل کرده و دوباره به حالت Recovery mode دکمه پاور رو نگه دارید و بالا بیاریدش خب، یکم خوش حال خوشحال باشید،
شما با پیغامی رو به رو میشید که میگه باید کابل USB شارژ دسته رو به کنسول و دسته وصل کنید تا به Recovery mode بیاید.
شما الان نرمال به Recovery mode اومدید و تصویر یک صفحه 6 گزینه ای رو دارید،

نکته: دلتون رو خوش نکنید که فعلا به XMB برید و سیستم راحت بالا بیاد بلکه الان فعلا Recovery mode به حالت نرمال همیشگی روی سیستم بالا اومده با تصویر ولی هنوز فریموری روی کنسول ریخته نشده که XMB داشته باشه و وارد اون بشید بلکه الان موقشه و باید نصب بشه.

خب، فلش مموری رو به کنسول وصل کنید و روی گزینه آخری یعنی System Update ضربدر رو بزنید سپس به شما پیغامی میده که باید دکمه های START و SELECT رو با هم همزمان بگیرید تا سیستم شروع به چک و شناسایی آبدیت بکنه و تا زمانی که چک آبدیت شروع نشده دستتون رو از روی دکمه های START و SELECT بر ندارید.

خب، اصلا و به هیج وجه به چیزی دست نزنید و کنسول رو هم خاموش نکنید تا زمانی که درصد تنظیمات آبدیت به 0 برسه و به صورت اتوماتیک خودش restart بشه،
بعد ار restart شدن سیستم آبدیت داخل فلش رو شناخته ورژنش رو به به شما اعلام میکنه و همینطور پیغامی مبنی بر استفاده دسته به صورت وایرلس رو به شما میده که من به شما پیشنهاد می کنم سیم کابل USB رو نکشید تا به صورت بیسیم دربیاد، چون بعد از نصب آبدیت نیاز هست تا تنظیمات اولیه سیستم دوباره با اتصال این کابل انجام بشه.

خب، دکمه شیشه ای PS رو از دسته فشار بدبد و منتظر بمونید تا چک برای آبدیت تموم بشه و به شما شرایط آبدیت رو بده و قبول کنید و با زدن دکمه ضربدر آبدیت پایانی روی سسیتم شروع به نصب می کنه و پایان می یابه.

بعد از اینکه آبدیت به پایان رسید الان دیگه XMB روی سیستم کاملا نصب شده و خدا رو شکر سیستم بالا اومده، مثل یک کنسول نو شما باید در حالی که سیم شارژ به دسته وصل هست تنظیمات اولیه اعم از ساعت و موقعیت شهر، و نوع کانکشن اینترنت و غیره.... رو برای اون تنظیم کنید و جلو برید و در نهایت به داخل XMB وارد میشد.

و دیگه سیستم مثل روز اول درست شده و به آخرین ورژن فریموری که قبلا نصب کرده بودید آبدیت شده و می تونید با خیال راحت ازش استفاده کنید.

فقط یک نکته مهم رو به کاربران عزیز بگم که فایل داخل پوشه Lv2diag.self FILE 1 که این دوست عزیز در پست اول لینک دادند به هیج وج برای من عمل نکرد
و من خودم از فایل های Lv2diag_355 که از جای دیگه ای گرفته بودم استفاده کردم و این کار انجام شد و با اون سیستم رو ریکاوری اولیه کردم،
ولی فایل داخل پوشه Lv2diag.self FILE 2 که این دوستمون گذاشته بود کار کرد و ریکاوری مود دومی با تصویر نیز بالا اومد.

همچنین من برای سهولت دوستان عزیز این دو فایل رو که 0 برای من کار کردند و در آرشیو خودم داشتم رو، رو نت آپلود کردم
و لینکش رو اینجا برای کاربران عزیز می زارم که اگر خدای نکرده دستگاهشون بریک شد بتونن ازش استفاده کنند و کنسول رو خودشون زنده کنند.
PS3_Recovery_mode_Lv2diag_355
و همچنین لینک دانلود فریمور رسمی ورژن 3.55 رو برای نصب این روش روی کنسول های بریک شده.
PS3_355_FW_UPDATE OFFICAL

دوست عزیز من تمام این کارها رو کردم ولی با ارور 8002F281 مواجه شدم باید چیکار کنم
 

saeedde

کاربر سایت
Jan 6, 2012
8
من خریدار یه کنسول پی اس 3 کارکرده هستم. به قیمت خوبی میخرم فریمر باید 3.55 باشه .اسلیم و هار حداقل 120 تا 250
اهواز هستم از کل خوزستان حضوری ولی اگه کسی از شهرستان هست هزینه پست با خودش.تا 350 هزار تومن هم حاضرم پول بدم
با تشکر
09393245360 زنگ یا SMS بدین(24 ساعت)
 

skype2010

کاربر سایت
Jul 10, 2011
235
من خریدار یه کنسول پی اس 3 کارکرده هستم. به قیمت خوبی میخرم فریمر باید 3.55 باشه .اسلیم و هار حداقل 120 تا 250
اهواز هستم از کل خوزستان حضوری ولی اگه کسی از شهرستان هست هزینه پست با خودش.تا 350 هزار تومن هم حاضرم پول بدم
با تشکر
09393245360 زنگ یا SMS بدین(24 ساعت)
دوست عزییز اینجا محل خرید و فروش نیست که !!!! شما باید بری بازارچه ی سایت . لطفا قوانین رو رعایت کنین
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر