راهنماي كامل بازي ها

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
راهنمای کامل هر بازی

من خودم میخام با راهنمای بازی SPLINTER SELL 4 شروع کنم.

مرحله ی 1
بازی از جایی شروع میشود که سم به درون آب میرود.به سمت پایگاه روبرو بروید ودر انتها به درون آب رفته سوراخی میبینید که شما را به آن طرف دیوار هدایت میکند.از آن بگذرید سطح آب یخ زده است یخها را بشکنید و از آب بیرون بیایید .در نزدیکی شما اتاقی وجود دارد .وارد اتاق شوید ودر انتهای اتاق جعبه ی برقی وجود دارد سیم را بریده و به سمت کامپیوتر بروید ایمیل ها را بخوانید و از اتاق خارج شوید.به سمت یارتان بروید و کنار آن بایستیدتا از شما بالا رود.از تورها بالا روید و در سمت دیگر از نبردبان بالا روید با استفاده از سیم برق به سمت دیگر پایگاه بروید.یک نفر میبینید آن را کشته و از پله ها پایین بیایید.مواظب باشید تا کسی شما را نبیند.دو نفر را کشته و به سمت درب بزرگ توری بروید در اینجا سویچی میبینید که با هک کردن آن میتوانید درب را باز کنید.روش هک کردن به این گونه است که شما 4 ردیف افقی میبینید در هر ردیف یکی از اعداد عوض نمیشودباید آن ها را انتخاب کنید بعد از باز شدن در دو نفر را کشته و در انتهای مسیر از نبردبان بالا روید ودر طرف دیگر از پله ها پایین بیایید مسیر را ادامه داده تا به پله ها برسید .از پله ها تا جایی که به هواکش برسید بالا روید به درون هواکش رفته و در طرف دیگر به دیوارها بچسبید در اینجا صحنه ای از کشته شدن یارتان میبینید.شما باید خودتان را به موشکی برسانید و آن را هک کنید.از لبه ی دیوار به آخر مسیر در سمت چپ بروید.از پله ها پایین بروید و سویچ درون اتاق کوچک را بزنید تا مسیر عوض شود از پله ها بالا بیایید و به سمت دیوار روبرو رفته تا به لوله برسید از آن بالا بروید مسیر را ادامه دهید تا به آخر لولهی آهنی برسید با استفاده از طناب از آن پایین بیایید در اینجا شخصی را بکشید بر روی موشک جایی را برای هک کردن میبینید موشک را هک کنید ودر کنارتان از نبردبان بالا بروید در سمت چپ هلی کوپتر را در بالای سرتان میبینید طنابی از آن آویزان شده از آن بالا رفته و سوار بر هلی کوپتر شوی


مرحله ی 2
بازی از جایی شروع میشود که سم در اتاق زندان است بعد از اتمام صحبت های جیم چاقو را از او بگیرید اکنون شما مامور دو جانبه هستید و باید برای دو گروه ان اس ای و جی بی ای کار کنید. در پایین سمت چپ تصویر کادر کوچکی وجود دارد که نشانگر رضایتمندی هر دو گروه است شما باید مواظب باشید که خط هیچ کدام از این گروه تمام نشود و گرنه به شما شک میکنند. باید هر دو گروه را راضی نگه دارید.اکنون پوستر روی دیوار را بکنید و از سوراخ به طرف دیگر بروید از لوله بالا رفته در سمت راست از کانال عبور کرده در سمت چپ در آخر مسیر از روی کانال راه بروید و دریچه را باز کنید مسیر را ادامه دهید و در را باز کنید و به درون اتاق بروید نگهبان را کشته و به سمت کامپیوتر برویدیکی از ایمیل ها را هک کنید و بقیه را بخوانید.به سمت در رفته و قفل آن را باز کنیددر آخر مسیر در کنار در یک سویچ وجود دارد آن را هک کنید تا در باز شود شخصی را بکشید و در آخر مسیر در را با چاقو باز کنید.در این محیط در سمت چپ دری را پیدا کنید در آخر مسیر نگهبان را کشته و در را با چاقو باز کنید نگهبان دیگر را از بین برده و مسیر را ادامه داده تا به کامپیوتر برسید ایمیل ها را بخوانید و به طبقه ی بالا روید کامپیوتر دیگری میبینید یکی از ایمیل ها را هک کنید تا تمام درهای زندان باز شودبه طبقه ی بالاتر رفته تا به آسانسور برسید آن را هک کنید تا در باز شود با استفاده از آسانسور به طبقه ی بالا رفته نگهبانها را بکشید و در سمت راست از شیشه های شکسته عبور کنید از لوله بالا برویدمسیر را ادامه داده تا شخصی را ببینید که جیم را گرفته است او را بکشید به پایین پله ها بروید از مسیر کوچکی عبور کرده و وارد اتاق شوید از نبردبان درون اتاق به بالا بروید در اینجا صحنه ای را میبینید که سم هلی کوپتر را گرفته است

مرحله 3
اکنون شما در ساختمانی هستید که مقر گروه جی بی ای می باشد. در این مرحله شما فقط باید چند کار برای آموزش دیدن انجام دهید و مدارکی را برای ان اس ای جمع آوری کنید.به دنبال جیم بروید تا محل استراحت شما را نشان دهد صحنه ای از صحبت چند نفر با هم می بینید اکنون به دنبال ماس بروید که به شما بگوید چکار کنید او به شما می گوید که باید از راهی عبور کرده و بدون برخود با لیزر ها به گاوصندوق برسید و قفل آن را باز کنید تمام راه را ادامه داده تا به گاوصندوق برسید حالا باید در گاوصندوق راباز کنید برای باز کردن آن قفل آن را هک کنید طریقه ی هک کردن آن بدین صورت می باشد که سه دایره با سه شیار وجود دارد باید به ترتیب از دایره ی اول تا سوم شیارهای آن را به سمت بال قرار دهید دایره ها را به ترتیب از یک تا سومی بچرخانید تا سبز شوند بعد از باز کردن آن از در خارج شوید و در آخر مسیر از نبردبان بالا روید و دریچه ی را باز کنید وبیرون آیید.اکنون به درون اتاق تیر اندازی بروید شما باید 75 امتیاز بگیرید سعی کنید به وسط سیبل بر نقطه ی قرمز شلیک کنید برای بهتر شلیک کردن کلیک راست را بگیرید حالا از اتاق خارج شوید به وسط ساختمان بروید در آن طبقه نبردبانی وجود دارد که شما را به طبقه ی بالا هدایت می کند از آن بالا روید در آن طرف از هواکش گذشته از نبردبان بالا بروید در نقشه مربع سفیدی در بالا ی پشتبام می بینید آن را پیدا کنید .جعبه ای آن جا وجود دارد قفل آن را باز کنید وسپس آن را هک کنید تمام مسیر را به سمت پایین برگردید اکنون به پایین ترین طبقه بروید در روبروی شما مسیری وجود دارد آن را ادامه داده دری را میبینید که بالای آن چراغ سفیدی وجود دارد چراغ را خاموش کنید و بدون آنکه دیده شوید سویچ در را هک کنید وارد اتاق شوید از کنار دیوار خود را به در دیگر برسانید آن را باز کرده مواظب باشید کسی شما را نبیند صبر کنید تا چند نفر خارج شوند و بعد از چند پله بالا بیایید و از مردی که با کامپیوتر کار می کند بگذرید ودر آخر سر باید سرور جی بی ای راهک کنید تمام مسیر را تا جایی که ماس به شما گفت که گاوصندوق را باز کنید برگشته و ماس را پیدا کنید .بعد از صحبت های او به دنبالش بروید در اتاقی امیل به شما اصلحه ای می دهد و به شما میگوید که باید خلبان را که اکنون به لوله بسته شده و صورت او خونی است را بکشید تصمیم با شماس

مرحله 4
بعد از پریدن از هلی کوپتر در نزدیکی زمین چتر نجات خود را باز کرده و فرود آیید دو نگهبان را بکشید و به دنبال وسایل خود که از درون هلی کوپتر پرت کردید بگردید و آن ها را بردارید در سمت راست به درون آب بروید از درون آب به سمت دیگر رفته سطح آب یخ زده است از زیر یخ ها نگهبان را گرفته و او را نابود کنید به بالای یخ ها بیایید.در روبرو مسیر را ادامه دهید تا کلبه ای ببینید نگهبان درون آن را بکشید وبا استفاده از کامپیوتر ایمیل ها را چک کنید.در سمت راست رفته بشکه ی آتش زده ای را می بینید پشت آ« میزی وجود دارد کهبر روی آن دستگاهی با چراغ سبز وجود دارد بر روی آن کلیک کنید و ایمیل را هک کنید جلوتر رفته و نگهبان را بکشید. با استفاده از نقشه مربع سفید را در گوشه ببینید به آنجا بروید و بدرون آب رفته و خود را به پایین برسانید

مرحله

دو نگهبان را از زیر یخ ها نابود کنید بر روی یخ ها بیایید به درو ن آب بروید مرد درون قایق بادی را کشته و به مسیر روبرو ادامه دهید تا بجایی که یک پلژکتور روشن هست برسید بر روی چوب ها رفته .یک سویچ برای پایین آوردن قایق بادی بر روی جعبه ها وجود دارد آن را بزنید سوار قایق شوید و ویچ آن را بزنید اکنون بر روی کشتی هستید .بازی را ذخیره کنید.شما باید کنترل کامل کشتی را از دست نگهبان ها در آورده و از کشتی خارج شوید ابتدا با استفاده از نقشه به دکل رادار که در بالا ترین نقطه ی کشتی ودر وسط کشتی است بروید بر روی آن سویچی قرار دارد آن را هک کنید در کنارتان یک دریچه وجود دارد آن را باز کنید و از نبردبان پایین روید در این منطقه هواکشی وجود دارد که یک دود زا باید به درون آن بندازید به مسیر خود ادامه دهید تا به کانال برسید از آ« عبور کنید و خارج شویدحالا باید به انتهای کشتی که مرکز نگه داری گاز ونفت می باشد بروید تمام افراد آن محل را بکشید در سمت راست دکلی که هک کردید پایین پله ها دریچه زمینی دیگری پیدا کنید و وارد شوید در این محل نیز باید تمام افراد رابکشید به جایی بروید که یک شخص منوری بر دست دارد و از مخزن گاز محافظت می کند دقیقا این محل زیر باند هلی کوپتر است که باید از همان راه زمینی آنجا بروید شخص را کشته از نبردبان بالا بیایید در بر روی سقف را باز کنید و سوار هلی کوپتر شوید.اگر تمام افراد کنترل کننده را نکشته باشید نمی توانید مرحله را تمام کنید پس همه ی آ« ها را نابود کنی

مرحله 5
اکنون شما درون هلی کوپتر هستید صحنه ای از کشته شدن خلبان می بینید.امیل به شما دستور می دهد که هلی کوپتر را کنترل کنید.مواظب باشید که زیاد به سمت پایین نیایید بر روی ساختمان بزرگ مشکی فرود بیایید.امیل و ماس را می بینید .ماس با شما صحبت کرده و با امیل میرود.به طرف در توری رفته.بهترین کار این است که تور را با چاقو ببرید.2 نگهبان را بکشید در سمت راست بالای پله ها بالابری میبینید.ابتدا در پشتتان جعبه ی کنترل بالابر را پیدا کنید و باز کنید.اولی را هک کنید تا مسیر بالابر تغییر کند از نبردبان پشت بالابر بالا بیایید واز روی آن بگذرید با استفاده از طناب به پایین ساختمان بروید به دیوار بچسبید و در سمت چپ مسیر را ادامه دهید تا به لوله ای که لامپ آن روشن خاموش میشود برسید از آن پایین بیایید و دوباره به لبه ی دیوار بچسبید اکنون در روبروی شما اتاقی وجود دارد که کارمندی پشت میز خود نشسته است از آن هم بگذرید به سمت راست حرکت کنید تا جایی که بازی ذخیره شود.از طناب استفاده کرده و به پایین بیایید امیل را در یکی از اتاق ها میبینید مسیر را تا آخر پایین بیایید دوباره به لبه ی دیوار بچسبید و به سمت چپ حرکت کنید.در این حنگام هلی کوپتر را می بینید مواظب باشید شما را نبیند مردی را میبینید که کت وشلوار سفیدی به تن کرده و پنجره ی کانالی شکل را باز می کند صبر کنید تا او برود داخل شوید در سمت چپ مرد را بکشید و یچه را باز کرده مسیر را ادامه دهید وبه بیرون بیایید در روبرو سمت راست در سفیدی را میبینید وارد شوید و دو نفر را بکشید سوار آسانسور شده و به طبقه ی دیگر بروید بازی ذخیره می شود.از آسانسور خارج شوید.در سمت راست وارد در شده کسی را میبینید که در حال شستن دست هایش می باشد او را بکشید در سمت چپ مسیر را ادامه دهید تا به کامپیوتر برسید اولی را هک کنید تا دوربین مخفی از کار بیفتد.از اتاق خارج شده و از در چوبی عبور کنید .جلوتر امیل را میبینید صبر کنید تا از آنجا برود آهسته به جایی که امیل بود بروید دری را میبینید کنار در گاوصندوقی وجود دارد آن را باز کنید و مدارک درون آن را جست وجو کنید اکنون وارد در کنارتان بشوید حفاظ سقف کنده شده است از آن عبور کنید تا آخر مسیر را ادامه دهید و از نبردبان پایین رفته با استفاده از کامپیوتر ایمیل ها را چک کنید و از نبردبان روبرویتان بالا بروید در سمت راست میله ای طوری رنگ وجود دارد با استفاده از طناب پایین رفته منتظر باشید تا آسانسور بیاید بر روی آن بروید وقتی که پایین رفت به سمت راست بروید و روی آسانسور دیگر بروید اکنون در پایین یک راه به آن طرف وجود دارد مواظب باشید پایین نیفتید.مسیر را ادامه دهید اکنون چند در وجود دارد در سمت راست از دو در عبور کنید ودر آ«جا راهی میبینید که به در تاریکی ختم میشود و سمت راست آن گلدانی بدون گیاه و گل میباشد بازی را ذخیره کنید و وارد در شوید ابتدا 4 نفر را کلا با اصلحه بکشید و بعد در اتاقسمت راست تختی را میبینید که بر روی آن پلژکتوری روشن است نور پلژکتور به یک گاوصندوق ختم میشود گاوصندوق را باز کرده و مدارک درون آن را جست وجو کنید اکنون در اتاق سمت چپ کنارپنجره منتظر بمانید تا هلی کوپتر بیاید بپرید و طناب را بگیرید وسوار هلی کوپتر شوید

مرحله ی 6
در بیرون اداره ی مرکزی جی بی ای هستید صحنه ای از صحبت های سم با لمبرت میبینید.بعد از اتمام صحبت تان به اداره برگشته در راه انریکا را میبینید بعد از اتمام صحبت به دنبال انریکا بروید اکنون به شما کار جدیدی محول میشود بر روی دستگاه کلیک کنید شما باید لوله ها را دقیقا به وسط دایره برسانید به طوری که سبز شود بعد از پر کردن 10 لوله آزمایشگاه بازی را ذخیره کنید.به جایی بروید که قبلا سرور جی بی ای راهک کردید امیل را میبینید که پشت میز کامپیوتر نشسته است با استفاده از میکروفون صدای او را ضبط کنید صبر کنید تا بلند شود و به سمتی دیگر برود سریعا به سمت کامپیوتر بروید و یکی از ایمیل ها راهک کنید وبه طبقه ی بالا برگردید سمت راست یک در باز میبینید از راه پله به طبقه ی بالا بروید دری را میبینید که بسته میباشد و در کنار آن سویچی وجود دارد بر روی سویچ کلیک کنید سم میکروفون را بر روی آ« قرار میدهد و در باز میشود آ]سته به سمت راست حرکت کنید در سمت راستتان در شیشه ای میبینید. قفل آن را باز کنید و به در دیگر بروید آن را هک کنید و در را باز کنید اینجا دفتر امیل میباشد وارد شوید و روبروی میز کامپیوتر مدارک درون کشو را جست وجو کنید بعد به سراغ کامپیوتر روید و یکی از ایمیل ها را هک کنید اکنون صدای آمدن امیل وصحبت های او را میشنوید سریعا خودتان را در کمد یا زیر میز کامپیوتر پنهان کنید بعد از رفتن جیم امیل بر روی صندلی میشیند حالا از مخفیگاه خود خارج شوید و سراغ گاوصندوق بروید و مدارک درون آن را جست و جو کنید.از در پشت سرتان خارج شوید و وارد حیاط شوید روبرویتان چند جعبه وجود دارد از آ«ها بالا بروید و وارد پنجره شوید اینجا دفتر انریکا می باشد به سمت در بروید انریکا وارد میشود بعد از اتمام صحبت های او مرحله 6 تمام میشود

مرحله ی 7
شما در یکی از اتاق های یک کشتی هستید.گلوله ها را از کنار تلویزیون برداشته واز در شیشه ای خارج شوید به آن طرف میله ها بروید و به میله ها آویزون شوید به سمت راست حرکت کنید تا جایی که دو مامور را میبینید از آن ها هم بگذرید و به بالا بیایید .مواظب باشید کسی شما را نبیند در صورت دیده شدن حتما از اصلحه ی خودتان استفاده کنید در روبرویتان آخر مسیر سمت راست اتاقی وجود دارد خودتان را به آنجا برسانید. در اتاق یک دریچه ی کوچک بر روی دیوار میباشد یک دودزا درون آن بیندازید در کنار دریچه یک جعبه کنترل قرار دارد قفل آن را باز کنید و یکی از ایمیل ها را هک کنید از اتاق خارج شوید و به سمت چپ حرکت کنید در را با استفاده از چاقو باز کنید به بالای پله ها بروید شخصی را بکشید و در را باز کنید حالا در محیطی قرار دارید که سمت راستتان یک آکواریم وجود دارد. باید خودتان را به راه روی روبرویتان برسانید.در مقابل شما باز میباشد و دو نفر در آنجا وجود دارند بهترین راه این است که یک نارنجک میان آنها پرتاپ کنید و آنها را نابود کنید.سویچ کنار آسانسور را بزنید تا در آسانسور باز شود بعد از ذخیره شدن بازی انریکا که شما را راهنمایی می کند با شما صحبت می کند در آسانسور باز میشود ماموری به سمت شما می آید او را با چاغو بکشید و بدن او را در سمت چپ مخفی کنید به جلو بروید صبر کنید دو نگهبان نزدیکتان به سمت چپ بروند بعد بدون آن که کسی شما را ببیند به درون آب استخر بروید.به سمت جلو شنا کنید و از آب بیرون بیایید.تصویری از غروب خورشید میبینید به پشت تصویر برویدلوله ای پشت تصویر میباشد از آن بالا روید به میله ی سمت چپ آویزان شوید و به طبقه ی بالا بروید بدون این که نگهبان ببیند وارد در وسط شوید از سمت راست حرکت کنید تا به یک سنا برسید از سکوی سونا بالا روید و دوباره بالا روید تا بجایی برسید که از آن بخار می آید.کانالی میبینید آن را با چاقو باز کنید و وارد کانال شوید از کانال خارج نشوید تا مردی که درون دستشویی میباشد برود وارد دستشویی شوید و از دستشویی خارج شوید روبرویتان در شیشه ای میباشد آن را هک کنید تا باز شود از پله ها پایین بروید.روبرویتان یک در وجود دارد بدون اینکه کسی شما را ببیند در را باز کنید و به بیرون بروید سمت راستتان یک نفر از گروه ان اس ای ایستاده است و بالای سر او طنابی وجود دارد که شما را به پایین هدایت میکند بدون اینکه او را بکشید از طناب آویزان شوید و به پایین کشتی بروید در پایین تر روبرویتان یک اتاق که بر بالای آن یک دکل کوچک میباشد میبینید به بالای اتاق بروید و روی دکل سویچی را فشار دهید به پایین بیایید و وارد اتاق شوید.در گوشه اتاق سمت چپ بر روی دیوار کلیک کنید تا بمبی را بر روی دیوار قرار دهیو دوباره بر روی بمب کلیک کنید تا آ« را هک کنید به این ترتیب کنترل بمب دست شما می باشد و در جلوتر باید آن را خودتان کنترل کنید.از اتاق خارج شوید سمت راست بروید دوباره سمت راست را نگاه کنید تا زیر پله یک در ببینید یک سویچ کنار در وجود دارد آن را باز کنید وسپس نوشته آن را چک کنید تا در باز شود. از در عبور کنید و به جلو بروید تا سم به درون دریا شیرجه بزن


مرحله ی8
امیل را میبینید که به محل استراحت شما می آید با شما صحبتی می کند و درباره ی چیزی صحبت میکند که شما باید آ« را انجام دهید.به دنبال امیل بروید.او شما را به اتاقی میبرد که دو کامپیوتر وجود دارد به شما ماموریتی میدهد که باید آن را انجام دهید بعد از رفتن او بر روی کامپیوتر کلیک کنید یک مربع سه بعدی میبینید باید تمام اعداد را که از 000 شروع میشود جوری در این مربع ها بچینید که همه ی این مربع ها یک عدد داشته باشند طریقه ی چیدن اعداد نیز به این صورت است که هر عدد به طور مثال 000 باید 3 تا از مربع ها را پر کند به طوری که قرمز نشود علاوه بر میکروفون یک دستگاه دارید که اثر انگشت افراد را اسکن میکند نور آ« را بر روی موس کامپیوتر بندازید تا اثر انگشت ها نمایان شوند با استفاده از نقشه وارد اتاق انریکا شوید کامپیوتر او را هک کنید و به در دیگر بروید.در نقشه محلی نمایان میشود خود را به آ«جا برسانید و صبر کنید تا ماس برود و بعد کامپیوتر را هک کرده و از آنجا خارج شوید.بعد از اتمام وقت به پیش امیل بروید بعد از نمایش بمب گزینه اول را بزنید تا بمب متوقف شود در این زمان انریکا کشته میشو

مرحله 9
در این مرحله شما باید صحبت های امیل را در اتاق کنفرانس برای ان اس ای ضبط کنید با استفاده از نقشه اتاق را پیدا کرده و از میله ها به وسط اتاق بروید با طناب آویزان شوید و میکروفون را درون ظرف بیندازید و به بالا بیایید بعد از صحبت های امیل به پارکینگ برگردید.اکنون شما در یک منطقه جنگی هستید هوا پیما را پیدا کنید و به بالای برجک بروید با استفاده از اصلحه دوربین دار یک نفر در ساختمان روبرو را بکشید

مرحله ی 10
امیل شما را به یک اتاق میبرد و به شما میگوید که لمبرت را بکشید اصلحه را به طرف جیم بگیرید و او را نابود کنید از چشم او استفاده کنید .به اتاق تیر اندازی رفته و وسایل خود را بر دارید در همان طبقه با استفاده از تصویر چشم جیم در را باز کنید در راه امیل را پیدا کرده و بکشید و از نبردبان بالا بروید در سمت راست بمب را از مخزن بیرون بیاورید.در قسمت بعد شما درون کشتی هستید زمانی که ماس به اتاق کنترل میرود به اتاق بروید و او را بکشید و بمب را هک کرده و از کشتی به درون آب بپرید.
البته باید بگم این مال یکی از بچه های بازی سنتر هستش که خودم یکمی ویرایش کردم:biggrin1: :blushing: بچه ها هر کس مال هر بازی روداره بزاره شاید ه درد کس دیگه ای خورد!!!:cheesygri
 
اگر امکان داره قدم به قدم{syberia-2}.خیلی ممنون میشوم.
باشه ولی اینی که من میزارم مال شرکت دارینوسه.((با عرض شرمندگی;نرید بعدا بگید من متقبما:blushing:
قسمت اول : رومانسبورگ
قطار
هانس در انتهاى قطار مشغول کار است . به آنجا رفته و با او صحبت کنيد . به سمت ديگر قطار برويد . در طول مسير
اسکار با شما تماس گرفته و مى گويد به ايستگاه رومانسبورگ رسيده ايد . قبل از ادامه مسير بهتر است تلفن هاى
زده شده را کنترل کنيد . "براى اين کار با راست کليک روى تلفن همراه کليک کرده و از کليدهاى حافظه ( فلش هاى بالا
و پايين ) استفاده کنيد . "
ايستگاه رومانسبورگ و مغازه کنلل
از قطار خارج شويد . با کلنل گ واچف صحبت کنيد . وارد مغازه روبرو شويد و بار ديگر با ک لنل صحبت کنيد . " رومانسبورگ
آخرين ايستگاه قبل از رسيدن به طبيعت وحشى سيبرى است " . از مغازه خارج شده و در ابتداى قطار اسکار را ملاقات
کنيد . با او صحبت کنيد .
آنها را رد کنيد .* Esc * اگر گفتگوها طولانى يا تکرارى است مى توانيد با راست کليک يا کليد
به سمت دستگاه کوک کننده قطار برويد . چرخ را بچرخانيد ، سپس دسته را بکشيد و بار ديگر چرخ را بچرخانيد . دوبار ه
با اسکار صحبت کنيد . براى ادامه مسير نياز به ذغال سنگ داريد . برگرديد و اهرم ماشين انتقال ذغال سنگ ( قبل از
مغازه ) را بکشيد ، ذغال سنگى وجود ندارد که به قطار انتقال دهيد . در پايين پل نيز شما دختربچه اى به نام مال کا را
مى بينيد با او صحبت کنيد .
براى تهيه ذغال سنگ به محله پايينى شهر برويد . براى رفتن به محله پايينى ، به سمت دروازه که در انتهاى سمت
راست قطار قرار گرفته برويد و آن را امتحان کنيد . با کليک روى سوراخ کليد متوجه مى شويد قفل است .
* براى بازگشت از اين صفحه روى فلش گوشه پايين سمت راست کليک کنيد .*
به مغازه باز گرديد و با کلنل راجع به مشکل خود صحبت کنيد . " کليد دروازه گم شده است ". در اطراف جستجو کنيد و
از دختربچه اى هم که در زير پل ديديد سوالى بکنيد و به مغازه برگرديد . در کنا ر در ، ماشين آب نبات را ام تحان کنيد . در
پيشخوان کنارى ، يک ماشين آب نبات خ راب قراردارد ، کليد کنار آن را برداريد . حال به سمت ماشين هاى سالم آب
نبات باز گرديد . کليد را روى اولين ماشين از سمت راست اعمال کنيد . سکه ها را از داخل ماشين برداريد . *با راست
کليک سکه ها در بالاى صفحه ظا هر مى شوند .* سکه پنجم از سمت چپ را داخل ماشين سمت چپ بياندازيد و
دسته را بچرخانيد ، شکلات هاى ر نگى را برداريد . سکه دوم از سمت چپ را نيز داخل ماشين وسط انداخته و آب نبات
هاى ماهى را برداريد . با کليد ، در ماشين را باز کرده و سکه هاى خود را برداريد . از مغ ازه خارج شده و به سمت
دستگاه ماشين انتقال ذغال سنگ برويد و با مالکا صحبت کنيد . با انداختن آب نبات هاى رنگى براى مالکا ، او کليد
دروازه را با بادکنک براى شما مى فر ستد . با کمک اين کليد دروازه را بازکرده و پايين برويد ."رئيس کيت درنيو يورک براى
يافتن او کاراگاهى به نام نيک کانتين را استخدام مى کند " .
محله پايين شهر
دستگاه انتقال ذغال سنگ زير پل را امتحان کنيد . در سمت ديگر مالکا را خواهيد يافت . با او صحبت کنيد . " برادران
بورگوف مى دانند دستگاه انتقال ذغال سنگ چگونه کار مى کند . " در سمت چپ به بخش پايينى دستگاه انتقال ذغالسنگ مى رسيد . کليد قرمز را فشار دهيد . "دستگاه نياز به سوخت دارد " . ظرف قرمزرنگ خالى را برداريد . درروبروى
جايى که مالکا ايستاده کافه سيرکاس قرار دارد .
کافه سيرکاس
با سيرکاس صحبت کنيد ." او هانس را مى شناسد و مى خواهد اسب هايش توسط او تعميرشوند " . سپس اسبهاى
مکانيکى را امتحان و بار ديگر باسيرکاس صحبت کنيد ." او حاضر به همکارى نيست " . مسير را ادامه دهيد . روى آخرين
پوستر کليک کنيد تا پوستر را پاره کرده و وارد خانه براردان بورگوف شويد .
خانه برادران بورگوف
روى صندوق بزرگ وسط محوطه کليک و قفل آن راباز کنيدتايوکى فرار کند . برادرکوچکتر يعنى ايوان به دنبال آن مى رود .
کمى جلوتر برروى يک بشکه يک ظرف پر از سوخت قرمز رنگ قرار دارد . با کليک روى آن ظرف خالى خود را جايگزين
کنيد . با برادر بزرگتر يعنى ايگور صحبت کرده تا ايوان شما را بيرون کن د . مسير را ادامه دهيد . دستگاه کنار پل را امتحان
و از پل عبور کنيد . " اين مسير به دير ختم مى شود" . باز گرديد تا به دستگاه انتقال ذغال سنگ برسيد . گازوئيل را در
دستگاه ريخته و کليدقرمز را فشار دهيد . " دستگاه شروع به کارمى کند " . بارديگر با مالکا صحبت کنيد . حالا مى توانيد
به بالا برگشته و اهرم دستگاه را بکشيد . ذغال سنگ به قطار انتقال مى يابد . اسکار به سمت شما مى آيد . " هانس
ناپديد شده است " . بار ديگر پايين رفته و با مالکا صحبت کنيد : " هانس پيش سيرکاس رفته است ". به کافه
سيرکاس برويد .
کافه سيرکاس
" هانس درحال هذيان گفتن است " . با هانس صحبت کنيد . سپس با اسکارصحبت کنيد . " هانس نياز به دکتر دارد" .
بار ديگر پايين رفته و با مالکا صحبت کنيد : " راهبان دير و کشيش با دارو مى توانند به هانس کمک کنند " . با سيرکاس
صحبت کنيد . " دير قوانين عجيبى در مورد بيماران دارد و مالکا مى تواند در اين مورد کيت را راهنمايى کند " . با مالکا
صحبت کنيد : " براى ورود به دير ابتدا بايد روى صورت بيمار پارچه اى قرار داد و پارچه را به دير برد " . پارچه مخصوص اين
کار در دستگاه کنار پل قرار دارد . مالکا وسيله باز کردن دستگاه ر ا به شما مى دهد . از مسير سمت چپ تا پل رفته و
سکه را روى دستگاه اعمال کنيد . با کشيدن اهرم در دستگاه باز مى شود . يک پارچه برداشته و نزد هانس باز گرديد .
قطار
پارچه را روى صورت هانس اعمال کنيد .
مغازه کنلل
به مغازه رفته و با ک لنل صحبت کنيد . او نردبان را براى شما پايين مى آورد تا از طريق آن به اتاقک زير شيروانى برويد و
از آنجا لباس گرم براى خود برداريد . به قطار برگرديد .
قطار
کنار در ورودى در حمام است وارد آن شويد تا کيت لباسهاى تازه را بپوشد . در ابتداى قطار اسکار را خواهيد يافت . با او
صحبت کنيد . در مغازه بار ديگر با کلنل صحبت کنيد . " راهى جزرفتن به ديربراى معالجه هانس باقى نمانده است " .
پايين رفته و از مسير چپ تا دير برويد .
دير
طناب را بکشيد ولى راهب شما را راه نمى دهد . از مسير سمت راست تا کنار رودخانه برويد و با راهب ى که درحال
شستن لباس است صحبت کنيد . " زنان اجازه ورود به دير را ندارند ". در ضمن متوجه مى شويد او به دنبال پرنده اى به
نام مرولا آلبا است . به مغازه کلنل باز گرديد و سه سوت شکار را از او بگيريد . نزد راهب باز گرديد و سوت نقره اى را به
او بدهيد . او به دنبال پرنده مى رود و شما مى توانيد يکى از رداها را برداشته و بپوشيد . به سمت در رفته و طناب را
بکشيد . اين بار مى توانيد وارد شويد . از روى اجاق سمت چپ سراى ورودى بسته کبريت را برداريد . وارد محوطه
شده تا به کليسا برسيد . براى ورود به کليسا بايد مسير سمت چپ را انتخاب کنيد . در کليسا مى توانيد با کشيش
اعظم صحبت کنيد . در نهايت او راضى به معاينه هانس مى شود .
کار آگاه نيويورکى هنوز به دنبال شماست . هانس نيز به دير آورده شده ولى کشيش اميدى به بهبود آن ندارد . با
کشيش صحبت کنيد . قبل از ادامه مسير بهتر است با اسکار تماس بگيريد .
کليک کنيد . *داخل Send *براى ا ين کار شماره او را از حافظه انتخاب و روى کليد
ساختمان شده و با هانس صحبت کنيد . او به دنبال برادر آلکس براى معالجه
است . از اتاق خارج شده و با راهب صحبت کنيد تا طومارى را به شما دهد .
*راست کليک کرده و روى فلش سمت راست منو اسناد کليک کن ي د . روى کليد
چشم کليک ؛ نشان ماموت و طومار را از نزديک مشاهده کنيد . * حالا وارد
محوطه شده و از کنار سطل برس را برداريد . به کليسا رفته و با کشيش صحبت
کنيد . او اجازه خروج هانس را نمى دهد . در راهرو کليسا يکى از نقاش يهاى
سمت چپ قابل ديدن است . با برسى که از کنار سطل برداشته بوديد روى آن
را تميز کنيد . علامتى را مشاهده مى کنيد . از کليسا خارج شده و وارد کتابخانه
شويد . کتابخانه در ساختمان کنار ات اق هانس است . از مسير سمت راست
پايين برويد تا به صحن کتابخانه بر سيد . وسيله روشن کردن شمع ها را برداريد .
ترتيب روشن کردن شمع ها مشابه علامت کنار نقاشى داخل کليسا است : شمع بالاى صليب روشن ، د و شمع
درطرفين آن خاموش و دو شمع بعدى روشن و سه شمع پايين صليب خاموش . اگر کار را درست انجام دهيد يک دريچه
باز مى شود .
به طبقه بالاى کتابخانه برويد . از دريچه باز شده مى توان يد تمام رومانسبورگ را ببي نيد . سپس نشان ماموت را برداشته
و روى دريچه قرار دهيد . روى چهاربخش باز شده دريچه ، از پايين و سمت راست کليک کنيد تا نقش ماموت ب ر روى
ديوار روبرويى ، درسمت ديگر ظاهر شود . به مکانى برويد که نقش ماموت روى آن افتاده است . روى چشم نقش
ماموت کليک کنيد تا تصوير بزرگ شود . روى دايره وسط تصوير کليک کنيد تادرى باز شود . به مکان مخفى باز شده وارد
شويد . کتاب را برداشته و مطالعه کنيد . کتاب ، حاوى يادداشت هاى آلکس توکيانف در رابطه با سايبريا است ( منظوراز مطالعه کتاب ورق زدن تمام صفحات آن است ) . سپس شى عتيقه از يوکولها را هم برداريد . از ساختم ان کتابخانه
خارج شويد و مسير سر پايينى درون دير را طى کنيد تا به يک فرغون برسيد . آن را بررسى کرده و از داخلش قيچى
باغبانى را برداريد . بازگرديد و وارد گورستان در کنار کتابخانه شويد . راهبى در حال کندن قبر است . نگاهى به شکاف
درون ديوار و تابوت روى زمين بيندازيد " به نظر راهى براى فرار مى رسد ! " درسمت ديگر گورستان ، سنگ قبرى
پوشيده از خار و علف مشاهده مى کنيد . باقيچى باغبانى خارها را ببريد . "سنگ قبر متعلق به توکيانف است " .
خارهاى بريده شده را برداريد .
به ورودى دير بر و يد و به اجاق نگاهى دوباره بياندازيد . درکتاب يادداشتهاى توکيانف به روش معالجه اى براساس
خارهاى بريده شده اشاره شده است .
براى درست کردن شمع به صورت زير عمل کنيد :
١. دسته سمت چپ را بکشيد .
٢. خارها را داخل ظرف روى اجاق بريزيد .
٣. ظرف زير شير را باز کنيد .
٤. يک فتيله از سمت چپ اجاق داخل ظرف کوچک قرار دهيد
( اين کار بطورخودکار با کليک روى فتيله انجام مى شود ) .
٥. ظرف را ببنديد .
٦. شير را باز کنيد .
٧. بار ديگر ظرف را باز کرده و شمع ساخته شده را برداريد .
به اتاق هانس بازگرديد . ظرف عتيقه يوکول ها را روى ميز قرار ده يد و شمع را داخل آن قرار دهيد . با کبريت شمع را
روشن کنيد . سايه ماموتها ظاهرشده و هانس بطور معجزه آس ايى سلامت خود را پي دا مى کند . با اوصحبت کنيد .
"حال زمان فرار رسيده است " .
وارد کليسا و سپس جايگاه مقدس شويد . کليد را از داخل جايگاهش برداريد . با اين کليد قفل کنار در ورودى را باز کنيد
و داخل شويد . طناب زنگ را به صدا در آوريد تا تمام راهبان در کليسا جمع شوند . به گورستان باز گرديد . حال ديگر در
کنار شکاف ديوار کسى نيست . نگاهى به آن بيانداز يد . حال روى تابوت کليک کنيد تا در وضعيت صحيح قرار گير د .
نزدهانس برگشته و با او صحبت کنيد . " شاهد فرار هانس و کيت باشيد" .
محله پايين شهر
بار ديگر به شهر باز گشته ايد . باهانس صحبت کنيد . او به شما قلب مکانيکى
اسب هاى سيرکاس را مى دهد . بار ديگر با او صحبت کنيد . " قبل از ادامه سفر
بايد اسب هاى کافه راه بيافتند" . با کلنل و مالکا صحبت کنيد . وارد کافه شده و
با سيرکاس صحبت کنيد . به سراغ اسب ها برويد و روى دريچه جلوى اسب ها
کليک کنيد تا باز شود . قلب مکانيکى را درون آن قرار دهيد . با کليک روى قلب ،
آن را آنقدر ب چرخانيد تا قلب مکانيکى در منتهى اليه سمت راست قرار گيرد . با
کليک روى سوراخ ها ، لوله ها را به صورت شکل روبرو وصل کنيد .
حال با کليک روى قلب اسب ها راه مى افتند . ولى ناگهان ... .
" قطار بدون شما راه افتاده است ؟؟! "
با تلفن همراه خود با اسکار تماس بگيريد " ايوان و ايگور قطار را دزديده اند ؟ ." بار
ديگرسعى کنيد تا تماس بگيريد ولى جوابى نمى آيد . اهرم سمت راست ابتداى ريل را بکشيد تا يک وسيله نقليه
مکانيکى ظاهر شود . سوار آن شويد . اين وسيله شما را تا انتهاى ايستگاه مى رساند ولى توان ادامه حرکت را ندارد .
"بايد به فکر راه انداختن اين وسيله بود " . با کلنل و مالکا در اين مورد صحبت کنيد . صحبت با مالکا را تا جايى ادامه
دهيد که ايده استفاده از يوکى را به شما بدهد . به نزد سيرکاس رفته و با او در مورد قرض گرفتن يوکى صحبت کنيد .
يوکى را در حياط ايوان و ايگور خواهيد يافت . قبل از هر کارى روزنامه روى ميز را مشاهده کنيد . " ايوان و ايگور به طمع
عاج ماموت ها به سايبريا رفته اند " . با کمک آب نباتهاى ماهى يوکى را با خود ببريد . شما به دنبال قطار مى رويد ولى
قطار پس از فرو ريختن پل متوقف مى شود .
قسمت دوم : سرزمين يخ زده شمالى
بين شما و قطار پلى شکسته قرار دارد . براى شروع از مسير سمت راست برويد . ايوان را خواهيد ديد که مى گويد :
"عاج ها مال ماست ! ."
بارديگر از مسير سمت راست خود حرکت کنيد . به جغد سفيد روى شاخه توجه کنيد . روبروى آن ماهى يخ زده اى را بر
روى سنگى مى بينيد . بايد يخ روى ماهى را آب کن يد . مسير را ادامه دهيد تا به کنار رودخانه برسيد . دقت کنيد از دو
راهى آخر ، به سمت راست برويد . خانه اى در سمت ديگر رود خواهيد ديد . کنار سنگها مقدارى شاخه خواهيد يافت .
آنها را برداريد . شاخه هارا زير ماهى يخ زده ق راردهيد و ب ا کبريت آتشى روشن کنيد . يخ باز خواهد شد و شما مى توانيد
ماهى را برد اريد . حال ماهى را به يوکى دهيد تا آرام شود . درختى روى رودخانه افتاده است . ازروى آن به سمت ديگر
رود برويد .
مسير را ادامه دهيد . " کانتين هنوز به دنبال شماست و به رومانسبورگ رسيده است " .
بر سردوراهى به سمت چپ برويد .
پل
پل شکسته را بازديد کنيد . در سمت راست خود به کلبه اى به شکل صومعه خواهيد رسيد وارد آن شويد .کلبه
ازبالاى شومينه عروسک ، تبر و کتاب را برداريد . ازکنار اجاق نيزظرف نگهدارى ماهى را برداريد . ازدرخارج شويد ." خرس
راه را بسته است" ! به سمت در انتهاى اتاق رفته و از آن خارج شويد . پايين
برويد . يوکى وخرس قزل آلاى نارنجى را دوست دار ن د . کتابى که برداشته ايد
درباره روش صيد قزل آلاست . آن را مطالعه کنيد . حال وقت گرفتن ماهى براى
دور کردن خرس است . چوب ماهى گيرى را برداريد . روى جعبه طعمه ها کليک
و اولين طعمه سمت راست رديف بالا راانتخاب کنيد . قزل آلاى نارنجى را مى
توانيد با انداختن قلاب ماهيگيرى درناحيه سمت راست رود صيد کنيد . پس از
گرفتن آن به کلبه باز گرديد . از پنجره ماهى را براى خرس بياندازيد تا آن را خورده
و از ج لوى در دور شود . حالا از کلبه خارج شويد و از جاييکه ماهى را براى خرس
انداخته بوديد ، استخوان ماهى را برداريد ، سپس به سمت پل شکسته باز گرديد .
پل
تبر را روى طناب پل اعمال کنيد تا طنابى با چوب در انتهاى آن بدست آوريد . طناب را به درخت آو يزان کنيد تا بتوانيد به
سمت ديگر برويد . حرکت کنيد ، ناگهان يوکى به دنبال جغد سفيد مى رود . او را دنبال کنيد تا به صخره برسيد .
" هواپيمايى دربالاى صخره سقوط مى کند . "حال وقت بالا رفتن است . براى بالارفتن بصورت زيرعمل کنيد . ابتدا تبر را
روى صخره اعمال کنيد . سپس مى توانيد مراحل را بصورت زير انجام دهيد :
بالا ، بالا . راست ، راست . بالا ، بالا ، بالا ، بالا . چپ ، چپ ، چپ ، چپ . بالا ، بالا . راست ، راست . بالا ، بالا. راست،
راست . بالا ، بالا ، بالا ، بالا .
البته مسيرهاى ديگرى را نيز مى توانيد طى کنيد .
به حرکت خود ادامه دهيد . از سمت چپ ايوان و ايگور درحالي که هانس باآنها است ، ازجلوى کيت عبور مى کنند . در
سمت راست ، قطار را پشت درختان خواهيد ديد . به سمت چپ حرکت کنيد تا رادار را ببينيد .
برج رادار
از برج رادار بالا برويد و آن را بچرخانيد . به اتاقک کنار رادار برويد . مى توان تجهيزات آنجا را تنظيم کرد . باز گرديد و به بالا
برويد تا به محل سقوط هواپيما برسيد .
هواپيما
مسير را به جلو ادامه دهيد تا به خلبان در حالت آويزان شده از درخت برسيد . با او صحبت کنيد . او خوابيده است .
دقت کنيد : او بوريس است ، همان خلبان کومکولزگراد . بايد او را بيدار کرد . وارد هواپيم اى سقوط کرده شويد . به
صورت زير عمل کنيد :
١- ابتدا دستگاه کنترل را با کليد بالايى سمت چپ روشن کنيد .
را ببنديد تا چراغ سبز خاموش B را روشن نگاه داشته و سوئيچ A ٢- سوئيچ
شود .
٣- کليد پايين سمت راست را باز کنيد . اين کليد کنار چراغ در رديف وسط
وجود دارد . چراغ س بزکنار آن روشن و صفحه نمايش اعداد چشمک زن
ظاهرمى شود .
٤- حال بايد دو کليد بالايى سمت چپ چراغ سبز به بالا و کليد آخر به پايين
باشد تا عدد 03 به نمايش در آيد .
را روشن ک نيد . چراغ سبز ه نوز بايد روشن باشد . B ر ا خاموش و A ٥- کليد
حال بار ديگر کليدهاى مربوط به صفحه اعداد را طورى تغييردهيد تا عدد
28 ظاهر شود .
فرکانس مورد نياز شما 0328 است . با اين فرکانس مى توانيد با گوشى روى گوش بوريس ارتباط برقرارو او را بيدار کنيد .
به برج رادار باز گرديد و به اتاق کنترل برويد . صفحه نمايش رادار را روشن کنيد . با کمک کليدها ى قرمز فرکانس را روى
0328 تنظيم کنيد . بازدن کليد ميکروفون با بوريس صحبت کنيد . اگر کارها را درست انجام د اد ه باشيد مى توانيد با
بوريس ا رتباط برقرار کنيد . نزد بوريس باز گرديد و با او صحبت کنيد . بوريس پيشنهاد مى کند با صندلى پرتاب شونده به
سمت قطار پرتاب شويد . به کابين هواپيما برويد و از بخش کليدهاى سمت چپ کليد گرد بزرگ را بزنيد . بيرون آمده و
باز هم با بوريس صحبت کنيد . " بايد جهت و زاويه مناسب براى پرتاب را بيابيد " . پس مختصات قطار مورد نياز است .
تنظيم شود . حال مختصات را مى توانيد ازصفحه داخل اتاق B به سمت رادار باز گرديد و از برج بالا برويد . جهت بايد روى
کنترل مشاهده کنيد : 20 افقى و 80 عمودى . به هواپيما باز گرديد . مختصات سمت چپ را 80 و سمت راست را 20
بدهيد و پرتاب شويد . " درست به هدف ! در کنار قطار فرود خواهيد آمد ".
به سمت لوکوموتيو برويد تا اس کار را بيابيد . تلفن زنگ مى زند . در حين صحبت با تلفن يوکى را مى بينيد که چيزى
روى برف ها پيدا کرده است . جلو برويد و نگاهى به آن بياندازيد . " اسکار است ! " با او صحبت کنيد تا اطلاعاتى از
اوضاع پيدا کنيد . وارد واگن مسافرى شويد .
قطار
از اتاق آخر نقشه قط ار و روغن دان را بر داريد ." شايد اسکار با کمک آنها بتواند کارى کند ". نزد اسکار برگرديد و روغن
دان رابه او بدهيد ." اسکارراه مى افتد" . به واگن مسافرى برگرديد ." قطار اشکالى دارد و راه نمى افتد " . با اسکار
تماس بگيريد . براى صحبت بيشتر با اسکار به واگن جل ويى لوکوموتيو برويد و با او صحبت کنيد . براى تعمير بخش خرا ب
٣ و ٥ ، به واگن مسافرى باز گرديد . حالا با اسکار تماس بگيريد . اسکاربخش روى کف را باز مى کند . روى گيره هاى ١
کليک کنيد تا قطار راه بيافتد .قسمت سوم :دهکده يو کول ها
گويى به پايان راه نزديک شد ه ايم . ريل به پايان رسيده و شما به دهکده يوکولها وارد شده ايد . به س مت مجسمه
ماموت برويد . تلفنى از اسکارخواهيد داشت : " او در قطار مى ماند" . به ماشين برفى نگاهى بياندازيد . از کيف پشت
آن پوشش تورى را برداريد . سپس به مجسمه پرنده نگاهى بي اندازيد . صدايى که از دهان آن خارج مى شود را مى توان
باقرار دادن پوشش در آن قطع کرد . باز گردي د و در سمت ديگر قطار به سمت راست برويد تا ايگور را ببينيد . صداى خارج
شده از دهان مجسمه پرنده او را ترسانده است . با صحبت او را آرام کنيد تا با ماشين برفى برود .
باز گرديد و از جايى که ماشين برفى قرار داشت کفشهاى کوه نوردى را برداريد . نگاهى به جغد سفيدى بياندازيد که
همه جا دنبا ل شماست . سپس از سر بالايى بالا برويد . حرکت کنيد . ايوان عاج ها راجمع کرده و شما را گير مى اندازد .
براى رهايى از دست او با اسکار تماس بگيريد . او به هيچ ع نوان قطار را ترک نمى کند ولى بوق قطار را به صدا در مى
آورد تا حواس ايوان پرت شود . نگاهى به سورتمه بياندازيد و چاقوى داخل آن را برداريد . طناب سورتمه را ببريد . ايوان
متوجه مى شود ولى " ناگهان سقوط و نجات توسط يوکول ها ... " .
ازپنجره نگاهى به بيرون بياند ازيد و ازکلبه خارج شويد . رئيس يوکول ها کناردرانتظار شمارا مى کشد . با اوصحبت کنيد :
" هانس بيمارشده و نزد زن جادوگر است " . ازداخل ظرف کناردريک شاخ گوزن شمالى رابرداريد . حال بهتراست نگاهى
کلى به کل دهکده بياندازيدو با بخش هاى مختلف آن آشناشويد . ( البته مى توانيد اين کار رابعدا هم انجام دهيد ) . اگر
گشتى زده ايدکنار در باز گرديد و به راست برويد . به دو طبل بزرگ مى رسيد . روى چوب هاى عظيم آن کليک کنيد و لى
نمى توا نيدعبور کنيد . باز گرديده و در سمت چپ جغد سفيد ى را خواهيد ديد . نگاهى به محل نشستن آن بياندازيد . از
سمت راست حرکت کنيد . با کمى دقت در سمت راست بعد از پوست ها مى توانيد يک ريسمان چرمى پيدا کنيد . آن
را برداريد . حال با نگاهى به وسايل خود مى ت وانيد يک تيرو کمان ساخته شده از شاخ و ريسمان را بيابيد . حال به
سمت طبل ها باز گرديد . مکانيسم طبل ها منطبق بر چرخ آبى است . حال به بالاى پرچم سمت چپ با دقت نگاهى
بياندازيد . با تيرو کم ان روى قنديل مورد نظر کليک کنيد تا افتاده و چرخ آبى را از کار بياندازد . حال مى توانيد وارد محل
زندگى زن جادوگر شويد .
کلبه زن جادوگر
هانس را در و ضعيت عجيبى مشاهده خواهيد کرد . با زن جادوگر صحبت کنيد : "هانس در روياهاى خود سير مى کند و
براى باز گرداندن او از آن دنيا بايد کيت راهنماى او باشد . اين امر ني از به ميو ه هاى عجيب و ناياب از درخت بهارى دارد " .
از سمت راست اتا ق يک نقاب برداريد . از ميز سمت چپ نيز چرخ دعا را برداريد . کناردرخ روجى وسيله آويزان شده را
امتحان کنيد و از در خارج شويد . مستقيم حرکت کنيد و از مکانى که تسمه چرمى ر اپيدا کرده ايد عبور کنيد . به
دستگاهى متشکل از چند اهرم مى رسيد . چوپ پنبه را از زمين و کيسه خالى را از روى دستگ اه برداريد . کيسه را به
انتهاى طناب ، دربالاى دستگاه وصل کنيد . دسته را بچرخانيد تا کيسه به آب برسد . سپس آن را بالا کشيده و برداريد .
مسير سمت چپ را ادامه دهيد تا به غار برسيد .
غار
وارد غار شده و از مسير سمت چپ حرکت کرده تا به مکانى برسيد ، که در آنجا با کمى دقت مو ش ى راروى زمين
خواهيد ديد . از نز ديک به ديوار نگاه کنيد . به نظر مى رسد ميوه هاى مورد نياز شما پشت يخ ها است . بايد کارى
کنيد که موش ميوه را براى شما بياورد !
براى اين کار به صورت زير عمل کنيد :
١. با چوب پنبه اولين سوراخ پايين سمت راست را ببنديد .
٢. درسمت راست ديواره يخى محل نشستن جغد وجود دارد . چرخ دعا را
روى آن نصب و بچرخانيد تا جغد بيايد . اين امر باعث ترسيدن موش
مى شود .
٣. بار ديگر به ديواره نگاه کنيد . موش داخل تونل قرار دارد .
٤. چوپ پنبه را از اولين سوراخ ديواره براشته و سوراخ وسط ( درست
جلوى موش) را بپوشانيد .
٥. حال سو راخ پايين سمت چپ را بپو شانيد و از سوراخ بالاى سمت چپ
با کيسه اى که قبلا آن را پر از آب کرده ايد آب بريزيد تا ستون خالى پر از
آب شود .. موش ميوه را بر مى دارد . استخوان ماهى را به عنوان نردبان از سوراخ
بالايى بياندازيد . حال مى توانيد ميوه هاى مورد نظر را برداريد .
دقت کنيد قبل از رفتن چرخ دعا را برداريد .
کلبه زن جادوگر
نزد جادوگر باز گرديد و با او صحبت کنيد .
روياى هانس
"جادو و ... شما در دنبال روياهاى هانس هستيد" .
به انتهاى غار رفته و مجسمه ماموت را برداريد . سپس از غار خارج شويد .
مرگ خانم آنا وارلبرگ ) را بازى کرده باشيد مسيرها برايتان آشنا خواهد بود . * ) Syberia I *اگر
مسير را ادامه ده يد تا به دختر بچه اى برسيد . او آنا است و هانس حال در اتاق زير شيروانى زندانى است . مسير را
باز هم ادامه دهيد تا به در کارخانه (سمت راست خيابان ) برسيد . وارد کارخانه شويد . از مسير سمت راست به خانه
خواهيد رسيد . ابتدا در اتاق مطالعه با پدر هانس صحبت کنيد . از پله ها با لا برويد و در را امتحان کنيد . در قفل است .
٧ : باز گرديد و نگاهى به ساعت ى که در کنار پله هاست بياندازيد . نزد آنا باز گرديد و با او ص حبت کنيد : "پدر ساعت ١٥
هر روز به کارخانه مى ر ود ". بار ديگر به خانه باز گشته و سراغ ساعت برويد . صفحه بالايى ساعت را از نزديک نگاه
کنيد . دربدنه دو آدمک با زنگ و دو ک ليد در زير آن دو براى تنظيم ساعت قرار دارد . ابتدا بايد با استفاده از کليدهاى
٢ تنظيم کنيد دقت کنيد که کليد سمت چپ ٣* دقيقه و کليد سمت راست ١٥ دقيقه به / تنظيم سا عت آنرا را روى ٤٥
آن اض افه ميکند ( اگر با اعداد يونانى آشنايى نداريد از صفحه ساعت استفاده کنيد ). سپس بايد پاندول سمت راست را
٧ دقيقه تنظيم کنيد . و روى زنگ / پايين بکشيد تا ساعت شروع بکار کند . حال بايد طبق شيوه قبل ساعت را روى ١٥
وسط دو آدمک کليک کنيد تا ساعت زنگ بزند . (دقت کنيد در طول کار با ساعت به هيچ وجه با عقربه ها کار نداشته
باشيد . پاندول سمت راست نيز بايد پايين باشد . ) حالا ساعت زنگ زده و آقاى وارلبرگ به کارخانه مى رود . به اتاق
مطالعه برگشته و کليد اتاق زير شيروانى را از روى ميز برداريد . به طبقه بالا رفته و با کليد در اتاق زير شيروانى را باز
کنيد . باهانس صحبت کنيد . اوجواب نمى دهد . مجسمه ماموت رابه او بدهيد . او از خودش ، اسکار ، ماموت ها و قلب
اسکار با شما صحبت مى کند . در پايان روى مجسمه سوسک طلايى روى ميز کليک کنيد تا از رويا خارج شده و باز
گرديد . با اسکار تماس بگيريد : " گويى قطار مورد حمله قرار گرفته است " . کنار در روى صفحه سمت راست کليک
کنيد تاصداى آنا رابشنويد . خارج شويد و به مسير اد امه دهيد تا به چرخ آب برسيد . به سمت چپ بچرخيد و مسير را
ادامه بدهيد تابه نردبان استخوانى برسيد . ازنردبان ب الابرويد . ازپله هاى سمت چپ بالا رفته و راه را از مسير چپ ادامه
دهيد تا در بالاترين ارتفاع به چرخ دنده بزرگى برسيد . اهرم سمت راست را بکشيد . سپس از پله ها پايين بياييد ولى
به جاى پايين آمدن از نردبان به سمت ديگر برويد تا در دهانه غار به يوکول ها برسيد . اسکار يوکولها را ترسانده . به
سمت قطار برويد و کابل را امتحان کنيد .
قطار
وارد لوکوموتيو شده و با اسکار صحبت کنيد . او نقاب مى زند تا يوکول ها نترسند .
بارديگر با يوکولها صحبت کني د تا کابل را به قطار وصل کنند . بار ديگر کابل را امتحان کنيد و اهرم را بکشيد تا طناب سخت
شده و اهرم جاى خود قرار گيرد . بار ديگر به سمت چرخ بزرگ برويد . اهرم سمت راست را بکشيد و حرکت قطار را به
داخل نگاه کنيد . به قطار رفته و با اسکار صحبت کنيد : " هانس براى شفا يافتن نيازبه قلب فلزى اسکار دارد". اسکار
آماده مرگ به خاطر سازنده اش است و نزد زن جادوگر مى رود . شما نيز به آنجا برويد . روى اسکار کليک کنيد . قلب او
9 و 3 کليک کنيد . قلب را برداريد و شاهد يکى شدن هانس ، 6 ، 12 ، 7، را خواهيد ديد . براى باز شدن قلب روى 3
و اسکار باشيد . با هانس و زن جادوگر صحبت کنيد . حال بايد قطار را براى مرحله پايانى سفرآماده کنيد .
به قطارباز گرديد و وارد لوکوموتيو شويد . روى کنسول کنترل کليک کنيد تا بزرگ شود . ابتدا کليد وارلبرگ را بين دو درجه
بالايى قرار دهيد .
ساير مراحل به صورت زير است :
١- روى اهرم بالايى سمت چپ کليک کنيد .
٢- کليد سمت چپ ( کنار چرخ ) را کليک کنيد تا آب تامين شود .
٣- روى اهرم بالاى راست کليک کنيد .
٤- بار ديگر روى اهرم بالاى سمت چپ کليک کنيد .
٥- کليد سمت راست ( کنار چرخ ) را کليک کنيد تا ذغال سنگ تامين شود
(حال دو درجه پر را نشان مى دهد ) .
٦- چرخ سمت چپ را بچرخانيد تا بخار آماده شود .
٧- کليد سمت چپ پايين را کليک کنيد .
٨- چرخ بزرگ پايين سمت چپ را بچرخانيد ." يخ ها آب مى شود و قطار آماده حرکت است ".
پايين آمده و به سمت راست برويد . هانس در حال رفتن به طرف قايق ماموت است .
از پل عبور کنيد و رئيس قبيله را ملاقات نماييد . باز گرديد و باز هم از پل عبور کنيد . دوباره پايين برويد تا به آغل يوکى ها
برسيد . در آغل را باز کنيد تا يوکى خارج شود . حال مى توانيد به کشتى باز گرديد . دروازه باز مى شود و کشتى
حرکت مى کند و شما را به جزيره پنگوئن ها مى رساند .
قسمت چهارم :جزيره پنگوئن ها
کشتى
با هانس صحبت کنيد . بايد کشتى به راهش ادامه دهد . براى رفع مشکل خارج شده و از مسير سمت راست برويد .
جزيره پنگوئن ها
کنار يکى از اسکلت ها يک دندان نهنگ خواهيد يافت . آن را برداشته و مسير را ت ا لنگر گير کرده کشتى ادامه دهيد .
لنگر را با دندان نهنگ آزاد کنيد . به سمت کشتى برگرديد :" بار ديگر ايوان !؟ "
دوباره باز گرديد تا به دسته پنگوئن ها برسيد . گروه کوچکى از پنگوئن ها هم در سمت راست قرار دارند . از آنجا روى
کشتى کليک کنيد و حرکت يخ ها را به سمت آن ببينيد . باز گرديد و از مسير سمت چپ به دو تخم پنگوئن برسيد .
مجسمه کوچک را داخل لانه ، کنار تخم ها قرار دهيد . مشاهده مى کنيد پنگوئن ها به سمت تخم ها مى آيند . حال
به شبه جزيره برگشته ، با دندان نهنگ يخ را ببريد و به کشتى برسيد .
کشتى
به سمت چپ و انتهاى اتاق برويد . به ط رح هاى روى پوست نگاه کنيد . به جلوى ات اق باز گرديد . اهرم را بکشيد ، کار
نمى کند . بشکه را برداريد و بار ديگر اهرم را بکشيد . به تيرچه نگاهى بياندازيد . حال در کوچک سمت راست را باز
کرده و وارد اتاق ديگر شويد . با هانس صحبت کنيد . از نردبان وسط اتاق بالا برويد . قلاب سفيد رنگ ايوان را برداريد و
نگاهى به لنگر بياندازيد . به پايين برگشته و در اتاق اول از بشکه بالا برويد . قلاب را وصل کرده و روى طناب کليک کنيد
تا دور قلاب گره بخورد . پايين برويد و اهرم را بکشيد . بادبان باز شده و ايوان بين پنگوئن ها مى افتد .
"و حال ادامه سفر به سايبريا " .
قسمت پنجم :سايبريا
کشتى
بالاخره به سايبريا رسيديد . هانس به خشکى مى رود . به اتاقک پايين کشتى برويد . يوکى را درحال خواب مشاهده
مى کنيد . از کشتى خارج شده و به سمت راست برويد .
اسکلت يوکول
از برج بالا برويد . شخصى آنجا است . روى اوکليک کنيد : " اسکلت مى افتد !؟ "
روى گردن او کليک کرده و مدال يوکول ها را برداريد . پايين آمده و به سمت چپ برويد . در سر دو راهى به طرف پايين
( سمت صندوق ها ) برويد . سه صفحه سنگى روى يکى ازصندوق ها را برداريد . برگرديد و از مسير بالا به راه خود
ادامه دهيد . به محض ورود به سراى عاج ها روى گل هاى س مت راست کليک و چهارمين صفحه سنگى را به همراه
گل سايبريا برداريد . بار ديگر نگاهى به دفترچه برادر آلکس بياندازيد :" اين گلها بسيار مفيد خواهند بود ! " ب ه سمت
چپ رفته و با هانس صحبت کنيد :" اينجا سايبريا است" . اهرم سمت چپ چرخ رابکشيد . چرخ پايين آمده و در آن باز
مى شود . " نياز به يوکى داريم ! ." به کشتى باز گشته و پايين برويد . سعى کنيد يوکى را بيدار کنيد . گل سايبريا را
روى او اعمال کنيد تا بيدار شود : "يوکى راه مى افتد ! " نزد ه انس باز گرديد . يوکى دروازه را باز مى کند . به دنبال
هانس رفته و با او صحبت کنيد : " براى آمدن ماموتها بايد فلوت به روش باستانى به صدا در آيد ."
صفحات سنگى
از پله ها پايين ب رويد و روى دستگاه کليک
کنيد تا بزرگ شود . ابتدا تکه پنجم از
صفحات سنگى را از ق سمتى که در ب الاى
سمت چپ صفحه سنگى قرارداردبرداريد .
ترتيب چيدن بخش هاى گمشده از صفحه
سنگى بزرگ ، مشابه مدالى است که يافته
ايد . ( صفحه داخلى مدال را نگاه کنيد ) .
دسته را بچرخانيد . اگر کار را صحيح انجام
داده باشيد . کليدى در وسط صفحه
ظاهرمى شود . کليد رابرداريد . به سمت
ديگر ، مکانى که هانس نشسته برويد .
دستگاه را بزرگ کنيد .
شيپور ماموتها
کليد را درجاى خودش قرار دهيد تا صفحه باز شود . سپس کليد را بار ديگر
برداشته و در سطر آخر و ستون سوم از سمت راست قرار دهيد . چرخ را بچرخانيد .
( تا شيپور در وضعيت مناسب قرار گيرد . )حال به صفحه کنارى لوله ها نگاه کنيد به صورت زير آنها را مرتب کنيد :
سطر بالايى از راست باز ، نيمه باز ، باز
سطر پايينى از راست باز ، بسته ، نيمه باز
دسته هاى پايين لوله ها را بچرخانيد تا شاهد پايان ماجرا باشيد !
هانس مى رود تا به زندگى ادامه دهد و کيت ... .
باید ببخشید که عکساش نیفتاد چون من این رو از روی pdf گرفتم وکپی کردم.
 
باید ببخشید که من اینها رو از سایتهای دیگه میگیرم
من این کارو برای این میکنم که یک مجموعه ی کامل درست کنم
تا کسی برای پیدا کردن مشکلش این قدر دردسر نداشته باشه

با عرض پوزش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or