رالف فالتون: NFS: Shift تقلیدی کامل از GRID است!!

  • Thread starter Thread starter Nomad
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Nomad

کاربر سایت
سلام؛
آقای Ralph Fulton مدیر بخش طراحی Codemaster بیان کرد:" ْEA با ساخت Shift تقلیدی کامل از GRID کرده است."
ْGRID یک بازی ای میان یک بازی آرکید و یک شبیه ساز رانندگی بود که نمرات بالایی را کسب کرد و همچنین میزبان جوایز زیادی بود.
میزان فروش کم و نا امید کننده ی NFS:Undercover در پارسال EA را مجاب به ساخت 3 NFS در سال بعد کرد. Shift که توسط استدیوی Slightly Mad ساخته میشود ، که بیشتر شبیه یک شبیه ساز رانندگی است، World Online که یک بازی MMORG مجانی برای PC است و Nitro که یک بازی معمولی است که برای DS و Wii عرضه می شود.

nfs-shift-582px-013009b.jpg


وقتی که ما نظر Fulton را در مورد این تقلید EA پرسیدیم او در جواب به ما گفت:" من واقعا نمیتوانم بیش از این نظرم را درباره ی کاری که در شرکت ها در حال انجام شدن است را بگویم اما ما واقعا معتقدیم که برای نگه داشتن یک برند و به موفقیت رسیدن آن از طریق متمرکز بودن بر بازی است تا کسی که بازی را می خرد بفهمد از بازی چه به دست می آورد. این خیلی در حفظ یک برند مهم است. فکر کنم شما متوجه حرفم شده باشید.
Fulton که در حال حاضر مدیر بخش طراحی Dirt 2 است افزود:" من میخواهم به عنوان یکی از افراد تیم سازنده ی GRID بگویم که ما کاملا مورد تقلید قرار گرفتیم."
NFS:Shift در 18 سپتامبر برای PC ، X360 ، PS3 و PSP عرضه خواهد شد.
منبع
 
آخرین ویرایش:
حالا قرار نیست این بازی شبیه گرن توریسمو بشه!
گرید سبکش مخلوطی از آرکید و سیمولیشن بود اینم به همین شکل هست برای همین به نظر من اون لذت و هیجان بازی هنوز وجود داره.البته فقط نمی شه خیلی خوشحال بازی کرد. باید کمی دقت تو رانندگی کرد و هم تمرین زیادی کرد.من که خیلی بیشتر به این سبک علاقه دارم چون وقتی حرفه ای بشی واقعا یه حس حرفه ای بودن بهت دست میده و به این راحتی هر آدم تازه کاری نمی تونه یه دور رو برنده بشه:biggrin1:
گرچه یه مشکل بزرگ تو بازی هست اونم فیزیکش هست.مثلا توی یکی از تریلر ها راننده با سرعت تمام به دیواره کناری پیست برخورد کرد فقط تصویر کمی لرزید و یه خورده جلوی ماشین تو رفت و بعد ادامه داد.اگه گرید بود الان ماشین له شده بود.این موضوع خیلی تو زوق من خورد چون تصادفات واقعی یکی از مهم ترین فاکتورای گرید بود.
 
البته شماره های اول nfs بیشتر بیابانی و جنگلی بود:) یعنی مسیر ها از بین مناطق خارج از شهر رد میشد ...کلا یه حال و هوای دیگه ای داشت
تغییر اصلی تو روند nfs هم از UG1 بود که به مسابقات خیابانی(یا مسابقات زیرزمینی) رو اورد, که بهترین اشون هم همون شماره بود.یعنی بنظرم اخرین nfs ـی که میشه بهش لقب 'عالی' داد, همون underground 1 بود.MW هم پتانسیل تبدیل به یه بازی فوق العاده رو داشت ولی خود بازی هر چند خوب بود ولی نتونست موفقیتی مثل ug1 رو تکرار کنه
 
البته شماره های اول nfs بیشتر بیابانی و جنگلی بود:) یعنی مسیر ها از بین مناطق خارج از شهر رد میشد ...کلا یه حال و هوای دیگه ای داشت
تغییر اصلی تو روند nfs هم از UG1 بود که به مسابقات خیابانی(یا مسابقات زیرزمینی) رو اورد, که بهترین اشون هم همون شماره بود.یعنی بنظرم اخرین nfs ـی که میشه بهش لقب 'عالی' داد, همون underground 1 بود.MW هم پتانسیل تبدیل به یه بازی فوق العاده رو داشت ولی خود بازی هر چند خوب بود ولی نتونست موفقیتی مثل ug1 رو تکرار کنه
هر کس نظری داره ، ولی به نظر من جذابیت MW خیلی بیشتر از UG 1&2 بود !
 
خیلی جالبه بعد از 3 صفحه گفتگو ملت دوباره بر میگردن سر پله اول.

اصلا بیخیال بحث کردن در این تاپیک بی مفهومه و وقت تلف کردن.
 
وقت تلف کردن نیست. بلاخره داره خاطراتی برامون زنده می شه و اینجا جاییه که می تونیم در مورد بازیه محبوبمون که داره نابود می شه حرف بزنیم!!
من که نمی فهمم این EA همون EA قبل از سال 2006 ه؟ نمی دونم چرا ولی احساس می کنم بازی های EA بعد کربن و بلک دیگه حال و هوای قبل رو نداره!! دیگه اون هیجانی که آدم رو به وجد میاورد تو بازی هاش نیست!! مثلا بلک و سری NFS و اکثر بازی های EA مثل مدال افتخار و غیره با اینکه مفهوم نداشتند ولی آخر هیجان و انفجار بودند!! من هنوز تو کف اون مارک EA که اول بازی های 2005 تا 2006 میومد مثل موست وانتد و بلک و کربن و غیره ، موندم!! از همون مارک اول بازی که با هیجان خاصی میومد آدم عاشق EA و بازیش می شد!! حتی یکی از آشناهام که اصلا اهل بازی نیست از EA خوشش میومد!! البته قبل از 2006 که دیده بود و بعد اون دیگه ندیده بازی های EA رو.
در کل بهترین شرکت مورد علاقه ی من دیگه نابود شده:(:(:(
 
محمد منم با تو موافقم اما :

اوج NFS بر اساس مسابقات خیابانی بود که یکدفعه به مسابقات پیست کشیده شد ( نظر شخصیم بود و قصد تحمیل کردن نظرم و ندارم )

شاید EA میتوانست این بازی را با نام دیگری عرضه کند و موفقیتم کسب کند و برای اینکار از اسم سری NFS استفاده نمیکرد .
Correct!!
میدونی؟!احساس میکنم این اواخر که EA زدو گشت تو NFS به این دلیل بود که دیگه ایده و نوآوری نداشت!
نسخه های اخیر NFS همه تکرار مکررات تازه با سطح بصری پایین تر بودن...
GRID اولاً یه IP جدید بود،دوماً Codemasters رو گرافیکش زحمت کشید نه مثل EA که این اواخر هرچی میساخت انتظار داشت مردم به به و چه چه کنن...
خداوکیل من اولین Racing ی که بازی کردم NFS 1 روی PC بود(سال 1376)(یادمه بازی از روی درایو اجرا میشد!)و از همون موقع شیفته ی بازی شدم و تمام قسمت هاشو دنبال کردم ولی شاید باورت نشه روی 360 فقط MW رو دارم!!
دلیلشم همونه که گفتی...قاطی شدن با سبکی که NFS باهاش بیگانه بود...
 
حرف دوستمون رو در مورد موست وانتد تایید می کنم. فقط موست وانتد نبود که عالی بود بلکه دو شماره ی قبلی اون هم واقعا عالی بودند. موست وانتد نقطه ی عطفی بود برای این سری که بعد اون کربن اومد و ایده های خوبی داشت ولی چون به شب برگشته بود کار رو خراب کرد. چون ملت از گرافیک روز موست وانتد حیرت زده شده بودند(مثل خودم).
در مورد این تقلید هم اگه کاملا تقلید باشه خوب نیست ولی اگه ایده گرفته باشه نمی شه به این کار گفت تقلید. اگه بگیم تقلید پس همه ی بازی های FPS از Doom و کواک تقلید کردند!!
ولی به نظر خودم هم زیادی ایده گرفته و آدم رو یاد گرید میاندازه!! البته اگه طعم گیم پلی اش جدید باشه برا خودش یه بازیه مستقل می شه!! منظور از طعم گیم پلی اینه که وقتی بازی می کنی حس نکنی گرید داری بازی می کنی!! که فکر نکنم مثل گرید باشه.

بله درست میگید ولی عکس و دمو هایی که من دیدم از grid هم بدتر بوده و راستیتش اینه که این ماشین سواری هست چیچی میتونن توش بزارن اون اینا که توی ساخت خود بازی موندن چه برسه به نو آوری این نسل قدرت اتوموبیل رانی دست codemaster هست اولdirt را داشتیم بعد grid حالا هم که داره dirt2 با dx 11 میاد دیگه چی میخواهید تازمانی که این nfs نفهمه میخواد چیکار کنه هیچی درست نمیشه حالا یعنی چی ؟ یعنی باید مشخص کنه آقا میخواد بازی arcade بسازه یا simoulation مساله اینه چیز بین این دو نمیشه چون اون دور زدن های nfs under ground2 والا با نرمترین ماشین ها هم نمیشه چه برسه به اون پونتیاکی که اونطور دور میزد حالا مهم نیست هیچ وقت راه بسته نیست برای اینکه پسرفتی هم نباشه من این را پیشنهاد میکنم
سبک بازی از نظر ساختمان کلی underground2 باشه
گرافیک را بیارن در سطح همین shift
محیط را بزرگ کنن
در شهر از آدم استفاده کنن یعنی شهر خالی نباشه مثل شهر زامبی ها
سیستم تیونینگ را دقیقا عین همون آندر گراند کنن
میشه بهترین بازی تخیلی اوتومبیل رانی حالا حول :cool:
 
بله درست میگید ولی عکس و دمو هایی که من دیدم از grid هم بدتر بوده و راستیتش اینه که این ماشین سواری هست چیچی میتونن توش بزارن اون اینا که توی ساخت خود بازی موندن چه برسه به نو آوری این نسل قدرت اتوموبیل رانی دست codemaster هست اولdirt را داشتیم بعد grid حالا هم که داره dirt2 با dx 11 میاد دیگه چی میخواهید تازمانی که این nfs نفهمه میخواد چیکار کنه هیچی درست نمیشه حالا یعنی چی ؟ یعنی باید مشخص کنه آقا میخواد بازی arcade بسازه یا simoulation مساله اینه چیز بین این دو نمیشه چون اون دور زدن های nfs under ground2 والا با نرمترین ماشین ها هم نمیشه چه برسه به اون پونتیاکی که اونطور دور میزد حالا مهم نیست هیچ وقت راه بسته نیست برای اینکه پسرفتی هم نباشه من این را پیشنهاد میکنم
سبک بازی از نظر ساختمان کلی underground2 باشه
گرافیک را بیارن در سطح همین shift
محیط را بزرگ کنن
در شهر از آدم استفاده کنن یعنی شهر خالی نباشه مثل شهر زامبی ها
سیستم تیونینگ را دقیقا عین همون آندر گراند کنن
میشه بهترین بازی تخیلی اوتومبیل رانی حالا حول :cool:
ایده و نوآوری خیلی هست ولی نمی دونم این EA چش شده. سری NFS توی خیابون خیلی بیشتر از سه نسخه می شد عالی در اورد ولی EA با اون همه متخصص و طراح که هرچی بهشون بگی می تونند بسازند، نتونست بیشتر از سه نسخه داخل خیابون نوآوری داشته باشه.
مثلا گیم پلی خیلی هیجانی و شبیه واقعیت گرید رو ببری داخل شهر چی می شه؟ مطمئنن عالی در میاد. حالا این هیچ. شاید کار احمقانه ای باشه ولی کار های دیگه ای هم می شد کرد:
مثلا بعد موست وانتد این بازی نسل جدید کامل شد. پس می تونستند جزئیات رو خیلی بالا ببرند. مثلا اگزوز ماشین وقتی گاز میدی بلرزه و یا فیزیک ماشین ها رو نسل جدید می کردند و وقتی داخل دست انداز می شد یا جایی می خورد دوربین می لرزید(شبیه گرید). حداقل باید فیزیک رو ارتقاع می دادند و به کمک اون یه چند تا تصادف واقعی تر می ساختند با کمی تخریب پذیری. مثلا یه بازی شبیه آندگراند 2 که شیشه ای مانند بود. منتها با شیشه ای مانند نسل جدید که همهچی براق و نورانی باشه. مثلا وقتی از کنار یه شهر بازی رنگارنگ رد می شه آتیش بازی باشه و آسمون پر از نورهای مختلف بشه!! اون وقت چه حالی می داد!!:love: گرید یه مرحله تو شب داشت خیلی از گرافیکش خوشم اومد و خیلی حال می دا. واقعا شلوغ بود و زمینش با شیدر نورمال مپ بدجوری دلچسب شده بود!!
 
در شهر از آدم استفاده کنن یعنی شهر خالی نباشه مثل شهر زامبی ها
خیلی مسخره میشه. یعنی میشه مثل مید تون مدنس که وقتی به سمت آدما میرفتی هی میپریدن این ور اون ور. خیلی ضایع بود. البته اگه این ایده ی شما رو درست اجرا کنند و یه جوری که به ذهن من نمیرسه شاید چیز خوبی بشه و شاید مفید در طبیعی تر کردن بازی.
ممنون
 
من آخر نفهمیدم که چرا بعد از موست وانتد و کربن که با استقبالی عالی مواجه شدند ، اومد پرواستریت رو زد ؟
قضیه اش مفصله ولی یه مختصر تو ضیح می دم:
در اصل تقصیر چند تا از کارمندان(شاید هم یه نفر- درست یادم نیست) احمق سازنده ی این بازی بود. اونها بعد از موست وانتد از سازنده های کربن جدا شدند و تصمیم گرفتند تحولی در NFS ایجاد کنند. این تحول احمقانه چیزی نبود جز پرو استریت!! البته سازندگان کربن ابتدا مخالفت کردن باهاشون ولی اونها اهمیت ندادند و بعد از موست وانتد رفتند سراغ پرو استریت و کربن رو رها کردند. سازندگان کربن هم بعد اتمام ساخت کربن چون دیگه رو پرو استریت کار و هزینه شده بود مجبور شدند بروند و تو ساخت اون کمک کنند. یعنی روال کار باید اینجوری می شد که یه نسخه تو شب بزنند و یه نسخه تو روز با نو آوری های خاص خودش که اون چند نفر احمق کار رو خراب کردند و آخرش این شد که همه مون دیدیم!!:sick::evil: یعنی به جای اینکه یه موست وانتد دیگه بعد کربن ببینیم، آشغالی به اسم پرو استریت رو دیدیم!!:sick::sick::sick::sick::sick::sick::sick:
حالا امید همه ی ما طرفدارهای NFS خیابانی اینه که ببینیم چه زمانی سازنده های برن اوت NFS ای که دارند روش کار می کنند رو می دن بیرون. شاید 2010 یا 2011 باشه. ولی مطمئنن عالی در میاد!! البته مشکل اینجاست که دیگه برن اوت جدید رو تا چند سال دیگه نمی بینیم!!
 
حالا امید همه ی ما طرفدارهای NFS خیابانی اینه که ببینیم چه زمانی سازنده های برن اوت NFS ای که دارند روش کار می کنند رو می دن بیرون. شاید 2010 یا 2011 باشه. ولی مطمئنن عالی در میاد!!
از کجا میدونی که علی در میاد؟
 
از کجا میدونی که علی در میاد؟
چیه میخوای بگی لورد بازی سازی ریسینگ نمی تونه NFS رو خوب در بیاره؟ برو امتیازات بازی های ساخته شده توسط سازنده ی برن اوت یعنی کریتریون رو ببین بعد بگو شاید نتونه!! اصلا انجین Render ware رو اونها ساختند که تو خیلی از بازی های PS2 از اون استفاده شد!! مثل GTA. می تونی تو ویکی پدیا در مورد RenderWare سرچ کنی!!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or