رئیس Activision ملقب به "کیسه پول" سال 2012 بالغ بر 64.9 میلیون دلار درآمد داشته است.

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
activision_55094.jpg

درود.

بی‌شک روئسای هر شرکت، مخصوصا در صنعت گیم، با ارائه عناوین پول‌ساز می‌توانند سود کلانی را از این امر بدست آورند. در همین راستا طبق مقاله ای که خبرگذاری Reuters آن را منتشر کرده است، پر درآمدترین رئیس آمریکا در سال 2012 را مشخص نمود که کسی نبود جز آقای Bobby Kotick رئیس شرکت Activision. وی که با ارائه عناوین مهم و پرفروشی چون سری Call of Duty , World of Warcraft , Diablo 3 میلیون‌‍‌ها دلار کسب نموده است، در سال پیش توانست بالغ بر 64.9 میلیون دلار پول بدست آورد.

وی که در آمریکا با نام مستعار "کیسه پول" معروف است، طبق آمار رویترز در ماه بالای 2 میلیون دلار درآمد دارد و از این بابت توانسته است رکورد سال 2011 خود را نیز بشکند و پردرآمدترین رئیس آمریکا در سال 2012 شناخته شود. رویترز در ادامه می‌افزاید Activision Blizzard در سال 2012 بالغ بر $4.856 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند که این رقم نسبت به سال 2011 که 1.149 میلیارد بود بسیار افزایش داشته است.

در آخر نیز باید اذعان کنیم Activision Blizzard مااهانه از بازی World of Warcraft چیزی حدود 100 میلیون دلار , 1میلیارد دلار از Call of Duty و 720 میلیون دلار از Diablo 3 درآمد کسب می‌کنند.


pixelenemy
 
بعضی ها واقعا مثل بچه های داخل امضای بالایی هستن...
بزرگ بشین کمی, پول در اورده نوش جونش, فحش که نباید بدین!

حرفی که میزنی رو قبول دارم اما میدونی مشکل کجاست ؟

وقتی ما هر سال انقدر جیب اینها رو پر میکنیم نمیتونیم از اینها انتظار بازی خوب هم داشته باشیم ؟ و بازی متنوع ؟ دنیای اینها شده فقط یک COD که هر سال دارن شیرش رو میدوشن بعد بازی های دیگه در حد چرت و ... عرضه میکنن .

یک سری از افراد هم که فکر میکنن وقتی یکی راجب COD صحبت میکنه طرفدار BF هستش و.... بعد هم .... .

بابا این همه پول در میارین یه 4 تا بازی عالی هم باید در کنارش بسازی تازه رفتن یه destiny داره میسازه که مشخصه برای چی به خاطر اینکه bungie سازنده HALO هستش و مشخصه کلی هم طرفدار داره یک راه دیگه مفت برای پول در اوردن هستش .
 
آوووووووو صنعت گیم!!!! پیشرفت جامعه صنعت گیمری!!! :-b
بابا تورو خدا دست از این حرفای قلمبه سلمبه بردارید یه جوری صنعت , صنعت و جامعه گیم و گیمر میکنید که هر کی ندونه فکر میکنه پدر بازیهای کامپیوتری هستید...
معادله خیلی سادس , بازی ای ساخته شده که مخاطبش زیاده یعنی اینکه برعکس اون عده که فکر میکنن بازیش آشغاله خیلی بیشتر آدم تو دنیا هست که فکر میکنه این بازی باحاله و ارزش پول دادن و خریدن داره من نمیدونم این مسئله چه ضربه ای به صنعت گیم زده؟
نمیخواستم بحثو ادامه بدم فقط اینکه میدونید مشکل فن های این بازی چیه؟ روی واقعیت ها سرپوش میزارین الان من بیشتر از چندین استادیو واست نام میبرم که ابراز نارضایتی کردن از اینکه Cod این صنعت رو به شکل دیگه ای پیش برده که حتی جوری شده خیلی از شرکت ها از قبیل THQ با اونهمه ip نابی که داشت به فنا میره با این وضع اقتصادی که پیش اومده خیلی از شرکت ها از قبیل 2K هم در حال ورشکستگی به سر میبرن یا اینکه توقع دارین همه کال فن بشن و شرکت ها هم بازیشون الهام گرفته از این بازی و راه این شرکتو پیش بگیرن که ورشکست نشن؟! ولی این شرکت با تمام درامد ها و موقعیتی که داره از قبیل :
پر درآمدترین رئیس آمریکا در سال 2012
در سال 2012 بالغ بر $4.856 میلیارد دلار درآمد
در سال پیش توانست بالغ بر 64.9 میلیون دلار پول بدست آورد.
1میلیارد دلار از Call of Duty
و...

ولی یه انجین اختصاصی ندارن ! تا هر سال یک عنوان رو به عنوان copy-paste تحویل جامعه ندن. از اونور بهترین ip ها و کمپانی از بین میرن . چون این جامعه ای که الان تبدیل noob پسند شده و خیلی ها سنگشو به سینه میزنن غافل از اینکه بازیشون رو یه اشخاصی مثل Vince Zampella , Jason West بوجود اوردن و انجین تاریخ گذاشته ای هم که هرساله ازش استفاده میکنن شخص بزرگی مثل john carmack بوجود اورده که الان Activision شده "این" . طرز برخوردشون با اون دونفر که اخراج شدن هم واقا قابل تحسینه که بدلیل ناشی گری های اکتی الان در وضعیت خوبی بسر نمیبرن ... بعد ایشون ثروت و اموالشو به رخ "جامعه ی گیمری" که بهش اشاره کردی میکشه و شما میگی به به! حالا که اینقدر پول داره به بازیشون میدیم 10از 10‌! بهترین کار فن های عزیز اینکه هر سال لطفا بازیرو بصورت اورجینال تهیه کنید تا حداقل از ساپورت کردن این شرکت بی بهره نمونین!
 
من نمیگم COD ها عالی هستند.
ولی خدائی از نیمی از بازی هایی که ساخته میشند و پول های هنگفت هم پاش میریزن بهتر بودن.
حداقلش این بود که FPS رو از یک سبک بزن و برو جلو کشید بیرون و باعث یک شوک به این سبک شد . . .
درباره کپی پست هر سال هم کار درستی نیست ولی باز هم COD ها هر کدوم که کپی پست میشد در نوع خودش نسبت به خیلی از FPS های هرساله سطح بالاتری قرار داش . . .

کلا میگم، صرفا کسی اگر بتونه در آمدزائی خوبی داشته باشه دلیل نمیشه که آدم بدی باشه.
این آقا در حالی در آمد های هنگفت برای خودش جمع میکنه که شرکت اکتی رو هم رو پا نگه داشته و باعث شده این شرکت هم موفق باشه و شغل های گوناگونی رو ساخته. در حال حاضر هم نیاز جامعه رو میشناسه.
شما جامعه ات وقتی نیازش پراید باشه، بری سمند بدی دستشون قطعا با شکست روبرو میشی.

این ربطی به شخص نداره. این نیاز جامعه است که COD میطلبه، وقتی یک بازی میاد فروش میلیونی میکنه و متا های خوب و تمجید میشه واقعا نمیدونم چرا باید . . .
درضمن منافع همیشه بر اکثریته، نمیشه اکثریت به قول بعضی از دوستان Noob رو گذاشت کنار و چسبید به اقلیت به قول خودتون Pro که . . .
این شرکت ها با صلوات و میزان سختی که برای گیمر ها درست میکنن تا بازی رو رد کنند اداره نمیشن نیاز به پول دارن.
 
یا دوستان سنشون کمه که یقین دارم سن بیشتر دوستان دیگه به شماره های 1 و 2 و 4 کال میرسه که در زمان خودشون چه شاهکاری بودن از موتور گرافیکی و تغییرات در گیم پلی بگیرین .........کال بعد شماره 4 به یک بازی تکراری تبدیل شد نه تغییرات چشمگیر موتور گرافیکی و نه چیز دیگه ای . وقتی بازی به مانند دارکنس که در زمان خودش یک شاهکار به تمام معنا بود فروش خوبی نکرد ولی وقتی شمار های آخر کال که افول زیادی داشتن ولی باز هم فروش خوبی کردن به خیلی چیز ها شک میکنم ...بعد دوستان میگن که شرکت ها فقط برای پول در آوردن کار میکنن و همه مثل هم هستن پس راکستار با عنوان بزرگ خودش مثل gta میتونه هر سال یک شماره از این بازی بده و جیب ملت رو خالی کنه پس چرا این کار رو نمیکنه . نه دوستان بعضی شرکت ها علاوه بر پول در آوردن به شخصیت و شعور گیمر ها احترام میذارن . و همه چیز پول نیست . خلاقیت ،نوآوری ،و طرز فکر سازندگان بزرگ و شرکت های بزرگ با هم فرق میکنه . همین الان میلیون ها گیمر برای شماره بعدی Half life دیگه تحمل ندارن و میخوان این بازی عرضه بشه ولی شرکت valve به خاطر هوادار هاش میخواد عنوانی رو عرضه کنه که همگی وقتی بازی به نمایش در اومد از کیفیت بالای بازی شوکه بشن و به علاقه گیمرها به این بازی احترام میذاره . بازی RDR دو سال ونیم ساخته شد و وقتی اعضای ارشد راکستار بازی رو دیدن و حاصل کار خوب از آب در نیومده بود دستور دادن بازی از نو ساخته بشه ........... صحبت زیاد هستش و حوصله ای نیست و در پایان باید بگم کال عنوانی بود که در زمان های قدیم هر وقت عرضه میشد سبک بازی های شوتر رو یک گام به جلو میبرد ولی بعد از شماره 4 کال عنوانی عادی و بدون هیچ نو آروی در هیچ زمینه ای به کار خودش ادامه داد و فروشش هم روز به روز بهتر شد. به هر حال دنیایی گیم هستش و دنیای کژوال در این صنعت . امروزه دیگه دنیای گیم همانند قدیم تاب و توان این رو نداره که بازی های سخت و پیچیده بسازه چون در خواست این جور بازی ها در بازار کم شده و گیمر ها باز های ساده و سریع و هیجانی رو دوست دارن دیگه بازی های سخت کمتر و کمتر شده ............باری در آخر بگم به هر حال امروزه کال در سرارسر جهان طرفداران بی شماری داره و در ایران هم کم نیستن و از همین کال های جدید هم راضین و نظرشون قابل احترام ولی دوستان عاشق کال شما هم باید به نظر دوستانی به مانند من که نظرم رو درباره کال گفتیم احترام بذارین .همه چیز در فروش یک بازی خلاصه نمیشه و آیا چون یک بازی فروش افسانه ای داره نباید هیچ کس هیچ انتقادی به اون محصول داشته باشن ؟ ...پاینده باشین
 
آخرین ویرایش:
من نمیفهمم، وقتی داره بازی هر سال فروش میکنه، یعنی مخاطب هایی هستند که از بازی راضی هستند دیگه؟ این چه توهینی به شعور میشه؟
وقتی بازی دارکنیس که به نظر شما بازی خوبی بود ولی به نظر من واقعا بازی خوبی نبود، فروش نمیکنه یعنی مخاطب راضی نیست. این ربطی به کژوال یا نمیدونم هرچیز دیگه ای نداره.
این مربوط به سلیقه مخاطب میشه.
واقعیت امر اینجاست که توی زمان های گذشته، بازی ها خرج زیادی برای ساخت نیاز نداشتن، یک زمانی روی PS2 با 500 هزار نسخه هزینه ساخت بازی در میومد یک سری سود هم میکردن، الان با فروش 6 یا 7 میلیونی بعضی از بازی ها باز هم میبینیم که سازنده ها اعلام میکنند ضرر کردن. پس سازنده کمتر میاد ریسک کنه و بازی ای میسازه که قبلا جوابشو پس داده نه هی بره سراغ چیز جدید.
هون سازنده دارکنیس الان به یه استودیو کوچولو تبدیل شده که چهار روز دیگه قطعن درش بسته میشه به خاطر همین سعی در خاص بودنش!
اینجا دیگه مخاطب و سلیقه اش مربوط میشه.
اگه مخاطب COD رو نخره و بره سراغ همون دارکنیس که شما میگی، سازنده هم بیکار نیست بیاد COD بسازه . . .

این بحث من حرفه ای تو تازه کار رو هم کنار بزارید، گیم یک زمانی یک بازار کوچیک بود الان شده یک صنعت که اگر توش هر کمپانی سعی نکنه گلیم خودشو از آب بکشه بیرون تمومه کارش.
همون R* که میگید، پارسال به خاطر عدم فروش مکس پین 3 مجبور شد یکی از استودیو های خلاقش رو ببنده، پس فکر میکنم کاملا واضح باشه اوضاع از چه قراره!
 
من نمیفهمم، وقتی داره بازی هر سال فروش میکنه، یعنی مخاطب هایی هستند که از بازی راضی هستند دیگه؟
مخاطب داره یا نداره ، راضی هستن و هرسال واسش انتظار میکشنو ول کن . مهم اینه که ما از این وضع راضی نیستیم . فکر نمیکنم فهمیدن این موضوع همراه با دلایل قانع کننده کار زیاد سختی باشه! تعداد افراد مخالف (از قول شما هیتر) هم کم نداره .
 
مخاطب داره یا نداره ، راضی هستن و هرسال واسش انتظار میکشنو ول کن . مهم اینه که ما از این وضع راضی نیستیم . فکر نمیکنم فهمیدن این موضوع همراه با دلایل قانع کننده کار زیاد سختی باشه! تعداد افراد مخالف (از قول شما هیتر) هم کم نداره .
مهم اینه ما راضی نیستی؟ ما یعنی دقیقا کیا؟
یکی از بچه ها حرفی قشنگی زد، هرسال COD عرضه میشه کلی غر میزنند ولی در پایان میرن میخرن و تمومش میکنند و لحظه آخر بازی هم کلی احساساتی میشند.
حالا، مسئله اینجاست که COD یک روند خیلی خوب رو طی کرد، که به نظرم قابلیت ارتقاء زیادی نداشت یا باید کلا بیخیال میشد چند سال یا اینکه همینطوری میداد بیرون.
هیتراش کم نیستند ولی اگر هیتراش از علاقمند هاش بیشتر بودن الان مثل MOH میشد و سازنده یا بیخیال میشد یا یک فکر اساسی براش میکرد.
 
مخاطب داره یا نداره ، راضی هستن و هرسال واسش انتظار میکشنو ول کن . مهم اینه که ما از این وضع راضی نیستیم . فکر نمیکنم فهمیدن این موضوع همراه با دلایل قانع کننده کار زیاد سختی باشه! تعداد افراد مخالف (از قول شما هیتر) هم کم نداره .
اتفاقا مهم اينه طرفداراي بازي كه خيلي وسيعن و ميليونها پلير هستن راضي باشن
طرفداراي بازي هم اونقدري وسيع هستند كه لازم نيس همه رو راضي كنن(٢٥ ميليون طرفدار كافيه بقيه دنيا هر چقدرم مخالف ميخوان باشن:d)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or