رئیس اپیک: UWP مایکروسافت نابود خواهد شد

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
leko_tim.jpg



آقای «Tim Sweeney» رئیس «Epic Games» حمله‌ای غیر منتظره به «Universal Windows Platform» یا همان «UWP» «مایکروسافت» انجام داد. در ادامه با بازی‌سنتر همراه شوید.



تیم سوینی رئیس استودیوی سازنده «Gears of War» طی بیانیه‌ای به «Guardian» موضع خود را در مقابل UWP مایکروسافت اعلام کرد.


ایشان صنعت بازی‌ را به مبارزه با این پلتفورم و اجازه ندادن به کنترل شدن توسط این اکوسیستم قفل شده دعوت کرد.


سوینی ادامه داد:
« آن‌ها کاربران را محدود به نصب یک نرم‌افزار کامل PC می‌کنند و رابطه‌ی مستقیم بازی‌سازان و ناشران با مشتریان را خراب می‌کنند. »


سوینی همچنین گفت که مخالف وجود یک فروشگاه مخصوص مایکروسافت در «ویندوز 10» نیست. ایشان فقط صنعت گیم را به قرار گرفتن در مقابل سیستم UWP فرا می‌خواند. سوینی بر این باور است که مایکروسافت این سیستم عامل را می‌سازد که به فروشگاه خود رونق دهد و نکته‌ی مثبتی بر آن باشد اما به طرز ناعادلانه‌ای مابقی فروشگاه‌های دیجیتالی رقیب را محروم می‌کند.


سوینی می‌گوید:
« مشکل اصلی آنجا است که این سیستم به ظاهر پر ذرق و برق مایکروسافت یعنی UWP قفل شده است. به طور معمول نرم‌افزار UWP از وبسایت‌های بازی‌سازان و ناشران قابل دانلود برای نصب و بروز رسانی و انجام تجارت روی آن خارج از فروشگاه مایکروسافت نیست. »


طبق گفته‌ی سوینی ساختن یک پلتفورم روباز و علنی چیزی شبیه به «Win32 API» که بصورت همگانی مورد استفاده قرار گرفت، تنها راه پیش رو است و برای انجام آن مایکروسافت باید اجازه‌ی دانلود و استفاده از نرم‌افزارهای UWP را از هر جا بر روی اینترنت به کاربران بدهد.


ادامه داد:
« مایکروسافت همچنین باید به Vlave, GOG و بقیه اجازه دهد که فروشگاه‌هایی بر پایه‌ی UWP داشته باشند بدون اینکه آن‌ها را مسدود و حتی محدود کند و شبیه شهرواندان درجه دو با آن‌ها برخورد کند و همچنین مشتریان با بازیسازان به طور مستقیم از نظر تبلیغات و تجارت در ازتباط باشند بدون اینکه مایکروسافت 30 درصد سهم از آن بگیرد. »
« از نظر من اگر مایکروسافت این سیستم PC UWP را به این شکل راه اندازی نکند این سیستم می‌تواند نابود شود و باید نابود شود و نابود خواهد شد. »


سوینی در آخر گفت:

« تا زمانی که مایکروسافت جواب‌های گریزان و مبهم به سوالات در مورد آینده‌ی UWP می‌دهد و این کارش را به مشکلات ناشی از روابط عمومی ربط می‌دهد، بازیسازان و بازیبازان به او اعتماد نخواهند کرد. »

++++
بروز رسانی خبر

آقای «Kevin Gallo» معاون رئیس بخش ویندوز در مایکروسافت طی بیانیه‌ای به گاردین گفت که UWP یک اکوسیستم روباز بوده و برای تمامی بازیسازان در دسترس است و از هر فروشگاهی نیز پشتیبانی می‌کند.



=====
منبع
 
آخرین ویرایش:
کاش بجای استفاده از قدرت تخیل برید visual studio دو خط کد بنویسید ، تا متوجه شید این به قولی گفتنی universal app همون جفنگ winrt ِـه که مایکروسافت داره به زور تحمیل میکنه و حقیقتا بدرد همون معماری های arms می خوره و از لحاظ power consumption و resource management از win32 معماری X64 میشه گفت بهتر عمل کرده ، که حقیقتا می تونستند همین win32 رو ارتقا بدن نه اینکه همه مجبور کنند از پلتفرم جدید استفاده کنند . بعد این یوزری که توی تویتر جواب داده مشخصه از رو هوا داره حرف میزنه ، الان دیگه هر کی که دو خط helloworld نوشته باشه توی winRT می دونه که برنامه های winRT بصورت مجزا قابل انتقال و نصب نیستند و نیاز اجباری به microsoft store داره .

پ ن : universal app همون پلتفرم winRT ـه rehash کردند .

بدون نیاز به استور هم میشه برنامه‌ها رو دانلود و نصب کرد، ولی خب میشه انتظار داشت در آینده پروسه نصب رو راحت تر کنن یا اجازه بدن استورهای دیگه‌ای هم روی UWP شکل بگیرن (که از حرفهاشون اینطور برمیاد). این تستی هست که یکی از کاربرهای NeoGaf انجام داده:

NeoGAF - View Single Post - Tim Sweeney:MS wants to monopolise games development on PC–and we must fight it
 
این لینکی که دادی یه extractor ساده است که نیاز به dev license ـه مایکروسافت داره ، این قابلیت opt-in ـه visual studio های جدیده و فقط چند تا دستور برای invoke استخراج کننده اجرا کرده. (از همون موقع که winRt programming اومد جزء toolkit های vs بوده.
به زبان ساده تر : این پکیج برنامه رو نصب میکنه ولی برای اجرا نیاز مستلزم به dev license داره (Aka : DRM license ) دلیلش هم همون "فقط برای شرایط تحت تست و آموزش" استفاده میشه و امکان distribute بدون Dev license نداره.

پ ن : من خودم dev license دارم، و هر کسی می تونه بگیره و برنامه هایی که بهش نیاز دارند جزء دسته در دست توسعه قرار می گیرند، نه محصولات آماده برای توزیع .
 
ایشون غلط کرده.
میدونید مشکل این آقا چیه؟ مشکل این آقا این کلاینت مسخره اپیکه که تحت استور دیگه پر پر.
اتفاقا اسن استراتژی مایکرو عالیه. گیمینگ در چند سطح. آماتورش میشه کنسول کسی اطلاعات نداره فریم ریت و.... براش مهم نیست . حرفه ایش pc های قدرتمند. مطمئن باشید اگر این راه با جدیت ادامه بده این نسل و نسل بعدی برد بزرگی خواهد کرد.
 
aiat gamer
شما هم برو تو لیست آدم های بیکاری که نمی دونم کین ولی کامل آمار پست های من رو دارن و با ولع دنبال میکنن.
تکنیک جدیده که یه جا زدی ترکوندی کسی بهت یاد اوری نکنه؟ نیاز بهت یاداوری کنم دنیایی که واسه خودت ساختی صرفا مال خودته می تونی تو فروم مطرح نکنی:d

30 سال پیش: apple II تجربه کامپیوتر خانگی میده بیاین سیستم عامل خانگی بسازیم.
15 سال پیش: سونی با پلی استیشن بازار بسیار خوبی ساخته دنیای گیم هم داره میگیره دستش بیاین کنسول بسازیم xbox.
10 سال پیش: اپل با ایپاد دنیای موسیقی همراه را گرفته تمام ناشر ها هم باهاش قرارداد می بندند بیاین portable audio system بسازیم zune
:d
5-10 سال اخیر: اپ استور اپل را ببین چرا ما همچین چیزی نداشته باشیم؟ استیم چه می کنه... چطور ما تا حالا فروشگاه خفن نساختیم؟ یونیورسال بسازیم که هم کار اپل را بکنیم هم تجارت والو را بگیریم.

مایکروسافت انحصار طلبه. نمیشه بهش ایراد گرفت. چون عملکردش وسیعه . روز به روز هم داره وسیع تر میشه. مایکروسافت هدفش اینه که تا 20 سال اینده تمام نتورک و تکنولوژی دستش باشه.

من ترجیح می دادم مایکروسافت ensemble studios را گسترده کنه تا ببنده. 15 سال پیش جوی استیک فول هماهنگ با ویندوز بسازه. به جای هیلو وارز قبل از وارکرفت halo mmorpg بسازه. برای ویندوز انحصاری rpg بسازه. که من مرغوب شم رو ویندوز هم بازی کنم.
مایکروسافت بستر به وجود اورده. خودش استفاده نکرده چون xbox در مقابل playstation نیاز به توجه داره. استیم میاد از این بستر استفاده میکنه. و حالا استیم و باقی را مجبور می کنه برای ادامه استفاده اون بستر را اجاره کنند. نفع مایکروسافت؟ سادست. جواب داد. حالا نوبت خودمه. این ها دزدی ایده نیست که داستان درست کردین. این اسمش انحصار طلبیه. بازیساز هایی که بازی شون رو استیم و باقی میومد مجبورند بازی را رو استور مایکرو عرضه کنند. بله یوزر شاید براش فرقی نکنه تو شرایط یکسان ولی در نهایت این یک سیستم تک قطبیه که عملا به رقیبان اجازه رقابت داده نمی شه. همه مثل سونی بازار جدا ندارند. من فکر نمی کنم موفق بشه. بهتر بگم این فکرم فقط یک امیدواریه..
Heska
قسمت اول حرفات طوری با اعتماد بنفس نوشته بودی که انگار فکته جوابشم گرفتی
الانم نپیچونید، پست قبلی من حرف غیر منطقی داشت؟ همه چیز رو با منطق و منبع نشون دادم بازم میگید بازی با کلمات
یه کلمه یاد گرفتید
بازی با کلمات
طومارت حاصل فکر کوچیکته. رفتی لینک اوردی ثابت کنی پست من اشتباه بود و xbox خیلی قدیمی تره. چه ربطی به منظور کلی پست من داشت؟. انتظار داری نظر من با طومارت عوض شه؟ اخر پست نوشتم نظر شخصی بعد چون شما فن بازیت جوش اورد انگار فکته من بدهکار شدم؟ تگ داری مثلا. شخصیت خودت حفظ کن. مجبور نیستی وارد بحث بشی وقتی توان بحث نداری. مسابقه ندادیم که این طوری بحث می کنی. لطفا ادامه ندین.
اون طوماری که در موردش حرف میزنی توضیح Universal App بود که خب میدونم شاید توانایی درکش برای شما کمی سخت بوده باشه
راست میگی نباید از همون اول با کسی که از دنیای اطرافش اطلاعات کامل نداره و حرفاش از باد معده زده میشد بحث میکردم


اره فقط تو درك می كنی:d جواب كه ندادی اخرش. ادامه هم نده.
 
آخرین ویرایش:
تکنیک جدیده که یه جا زدی ترکوندی کسی بهت یاد اوری نکنه؟ نیاز بهت یاداوری کنم دنیایی که واسه خودت ساختی صرفا مال خودته می تونی تو فروم مطرح نکنی:d



مایکروسافت انحصار طلبه. نمیشه بهش ایراد گرفت. چون عملکردش وسیعه . روز به روز هم داره وسیع تر میشه. مایکروسافت هدفش اینه که تا 20 سال اینده تمام نتورک و تکنولوژی دستش باشه.

من ترجیح می دادم مایکروسافت ensemble studios را گسترده کنه تا ببنده. 15 سال پیش جوی استیک فول هماهنگ با ویندوز بسازه. به جای هیلو وارز قبل از وارکرفت halo mmorpg بسازه. برای ویندوز انحصاری rpg بسازه. که من مرغوب شم رو ویندوز هم بازی کنم.
مایکروسافت بستر به وجود اورده. خودش استفاده نکرده چون xbox در مقابل playstation نیاز به توجه داره. استیم میاد از این بستر استفاده میکنه. و حالا استیم و باقی را مجبور می کنه برای ادامه استفاده اون بستر را اجاره کنند. نفع مایکروسافت؟ سادست. جواب داد. حالا نوبت خودمه. این ها دزدی ایده نیست که داستان درست کردین. این اسمش انحصار طلبیه. بازیساز هایی که بازی شون رو استیم و باقی میومد مجبورند بازی را رو استور مایکرو عرضه کنند. بله یوزر شاید براش فرقی نکنه تو شرایط یکسان ولی در نهایت این یک سیستم تک قطبیه که عملا به رقیبان اجازه رقابت داده نمی شه. همه مثل سونی بازار جدا ندارند. من فکر نمی کنم موفق بشه. بهتر بگم این فکرم فقط یک امیدواریه..
Heska

طومارت حاصل فکر کوچیکته. رفتی لینک اوردی ثابت کنی پست من اشتباه بود و xbox خیلی قدیمی تره. چه ربطی به منظور کلی پست من داشت؟. انتظار داری نظر من با طومارت عوض شه؟ اخر پست نوشتم نظر شخصی بعد چون شما فن بازیت جوش اورد انگار فکته من بدهکار شدم؟ تگ داری مثلا. شخصیت خودت حفظ کن. مجبور نیستی وارد بحث بشی وقتی توان بحث نداری. مسابقه ندادیم که این طوری بحث می کنی. لطفا ادامه ندین.
If Microsoft’s UWP is as bad as Tim Sweeney says, it’s already doomed - PC Gamer
 
تکنیک جدیده که یه جا زدی ترکوندی کسی بهت یاد اوری نکنه؟ نیاز بهت یاداوری کنم دنیایی که واسه خودت ساختی صرفا مال خودته می تونی تو فروم مطرح نکنی:d



مایکروسافت انحصار طلبه. نمیشه بهش ایراد گرفت. چون عملکردش وسیعه . روز به روز هم داره وسیع تر میشه. مایکروسافت هدفش اینه که تا 20 سال اینده تمام نتورک و تکنولوژی دستش باشه.

من ترجیح می دادم مایکروسافت ensemble studios را گسترده کنه تا ببنده. 15 سال پیش جوی استیک فول هماهنگ با ویندوز بسازه. به جای هیلو وارز قبل از وارکرفت halo mmorpg بسازه. برای ویندوز انحصاری rpg بسازه. که من مرغوب شم رو ویندوز هم بازی کنم.
مایکروسافت بستر به وجود اورده. خودش استفاده نکرده چون xbox در مقابل playstation نیاز به توجه داره. استیم میاد از این بستر استفاده میکنه. و حالا استیم و باقی را مجبور می کنه برای ادامه استفاده اون بستر را اجاره کنند. نفع مایکروسافت؟ سادست. جواب داد. حالا نوبت خودمه. این ها دزدی ایده نیست که داستان درست کردین. این اسمش انحصار طلبیه. بازیساز هایی که بازی شون رو استیم و باقی میومد مجبورند بازی را رو استور مایکرو عرضه کنند. بله یوزر شاید براش فرقی نکنه تو شرایط یکسان ولی در نهایت این یک سیستم تک قطبیه که عملا به رقیبان اجازه رقابت داده نمی شه. همه مثل سونی بازار جدا ندارند. من فکر نمی کنم موفق بشه. بهتر بگم این فکرم فقط یک امیدواریه..
Heska

طومارت حاصل فکر کوچیکته. رفتی لینک اوردی ثابت کنی پست من اشتباه بود و xbox خیلی قدیمی تره. چه ربطی به منظور کلی پست من داشت؟. انتظار داری نظر من با طومارت عوض شه؟ اخر پست نوشتم نظر شخصی بعد چون شما فن بازیت جوش اورد انگار فکته من بدهکار شدم؟ تگ داری مثلا. شخصیت خودت حفظ کن. مجبور نیستی وارد بحث بشی وقتی توان بحث نداری. مسابقه ندادیم که این طوری بحث می کنی. لطفا ادامه ندین.
اون طوماری که در موردش حرف میزنی توضیح Universal App بود که خب میدونم شاید توانایی درکش برای شما کمی سخت بوده باشه
راست میگی نباید از همون اول با کسی که از دنیای اطرافش اطلاعات کامل نداره و حرفاش از باد معده زده میشد بحث میکردم
من یه PC گیمرم Xbox One هم ندارم که بخواد رگم براش بیرون بزنه
تگ مگ هم نکنید وقتی حرف برای گفتن ندارید;)
 
آخرین ویرایش:
چقدر خوبه جوابه همدیگر رو مودبانه بدیم.حتی اگه می خواییم حرف طرف رو نقد کنیم و بگیم که اشتباه گفتی.
درخت هر چی پر بارتر شاخه هاش افتاده تر.
جوابای تحقیر آمیز هیچ ارزشی برای منه تماشاگر و خواننده ی نوشته ها نداره.
 
ﺟﺪا اﺯ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﺎﻱ اﻳﻦ ﺩﻭﺳﺘﻤﻮﻥ ﻛﻪ ﺧﺪاﻳﻲ ﺳﺮﻭ ﺗﻪ ﻧﺪاﺭﻩ, ﻳﻪ ﺟﺎﻱ ﺧﺒﺮ ﺭﻭ ﻧﺪﻳﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ:
بدون اینکه مایکروسافت 30 درصد سهم از آن بگیرد
ﺗﺎ اﻭﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻣﻲ ﺩﻭﻧﻢ اﻳﻦ 30 ﺩﺭﺻﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﻣﻌﻤﻮﻟﻪ و valve ﻫﻢ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻩ.
 
حتما رئیس اپیک چیزیی میدونه که این رو به زبان اورده
بنظرم این uwpبا شکست رو به رو میشه
باید که فکر عاقبت از ابتدا کنیم

ایشون از یسری چیزها ترس دارن، خودش هم گفته مایکروسافت کاری نکرده.

+++++++++++++

امروز هم یه مصاحبه جدید ازش بیرون امده که میتونید توی این لینک بخونید:
Why Epic's Tim Sweeney blasted Microsoft in bid to keep Windows 10 open | GamesBeat | Games | by Dean Takahashi

چیزی که من از این صحبتها متوجه شدم این هست که تیم سوینی به طور جدی UWP رو پلتفرم بعدی مایکروسافت و ویندوز میدونه و با وجود اینکه گفته نسبت به Win32 یسری مشکلات و کمبودها داره (در کنار یسری مزایا و قابلیتهای بهترش نسبت به Win32) گفته که انتظار داره مایکروسافت این مشکلات و ضعفها رو در ادامه رفعشون بکنه. بعد در ادامه گفته که مایکروسافت با قابلیتهای جدیدی که توی UWP گذاشته توسعه دهندگان رو مجبور میکنه (بخاطر مزیتهاش) بیان سمت این پلتفرم و ازش استفاده کنن. ترسش این هست که مایکروسافت بخواد این پلتفرم رو بسته نگه داره (مثل iOS و ...) و اینطوری بخواد به تجارت بقیه شرکتها و ... که همه کارشون مبتنی بر Win32 هست ضربه بزنه.

معنی این حرف اینه که مایکروسافت خیلی برای UWP کار کرده و واقعاً تمام شرکت پشت این طرح هستن و همونطور که قبلاً هم گفتم شبیه به Windows 95 هست برای مایکروسافت. زمان Windows 95 هم خیلیها مقاومت کردن و نمیخواستن از MS-DOS جدا بشن و مثلاً مایکروسافت DirectX رو برای آوردن بازیسازها روی Windows طراحی کرد تا کارشون راحت بشه و ... و جواب هم گرفت (البته DX تا DirectX 3.x خیلی کیفیت بالایی نداشت). الان هم که مایکروسافت گقته UWP اپن هست و حتی استورهای دیگه هم میتونن روش باشن و ... منتهی تیم سوینی سختی عوض کردن مرورگر یا برنامه های دیفالت ویندوز (که البته سختی چندانی هم نداره ولی برای کاربرهای تازه کار شاید یکم پیچیده باشه) رو یک نشونه آغاز حرکت مایکروسافت برای نابود کردن تجارت‌های بزرگ روی ویندوز میدونه، چیزی که فایرفاکس هم بهش اعتراض کرده بود در اوایل عرضه شدن ویندوز 10.

نکته بعدی اینه که مایکروسافت با استفاده از منابع داخلی خودش و شرکای نزدیکش داره مقدمات کار رو فراهم و یکی یکی نقصهای این پلتفرم رو رفع میکنه. مثلاً برای بازیهای AAA و تمام نیازهاشون مایکروسافت هنوز کار خاصی رو توی UWP و ویندوز استور انجام نداده. اما میدونن که چنین مشکلاتی هم هست و دارن تلاش میکنن رفعشون کنن. یا مثلاً تیم Forza با عرضه Forza Motorsport 6: Apex یا Forza Horizon 3: Opus هم به نوعی بخشی از مشکلات مربوط به سبک ریسینگ رو حل خواهند کرد (ساپورت از فرمان‌ها و ... برای UWP). یا مثلاً Remedy جزو اولین استدیوهایی هست که بازیش رو برای UWP ساخته و مثل هر پلتفرمی که در ابتدای لانچش مشکل داره اونها هم با آوردن QB روی UWP مشکلهایی داشتن. حتی پورت برنامه‌های کاربردی تحت Win32 به UWP هم کاری هست که مایکروسافت چند وقتی هست شروعش کرده و مثلاً پورت Office دسکتاپ (که Win32 هست) به UWP یکی دیگه از این تلاشهاست که مطمعناً در ابتدای کار سختی های خودش رو داره. یعنی یک مقدار طول میکشه تا تمام مشکلات رفع بشن و زمینه برای حضور بقیه شرکتها و شرکای مایکروسافت مهیا بشه.

در کل با این صحبتهای سوینی به نظر میاد کم کم داریم به سمت نسل بعدی ویندوز میریم و شاید روزی برسه که Desktop و محیط Win32 هم تبدیل به یک قابلیت جانبی مثل cmd یا Command Prompt در ویندوزهای کنونی بشه. نکته مهم هم اینه که این بار مایکروسافت خودش زودتر از بقیه دست به کار شده و وقتی شرکتهای دیگه بخوان به سمت UWP بیان دیگه خود مایکروسافت در موضع ضعف نیست و یک استور قوی و ... داره و مثلاً امثال Steam و Origin و ... که روی Win32 قدرتمند هستن تازه باید برای رسیدن به همون حالت روی UWP کار خودشون رو شروع کنن. یعنی باید سریعتر کار خودشون رو شروع کنن (که البته مایکروسافت هم داره روی ابزارهای لازم برای کمک بهشون کار میکنه مثل ابزار لازم برای پورت نرم افزارهای تحت Win32 به UWP).
 
آخرین ویرایش:
من کاری به کاربرهای بازی سنتر ندارم و اصلا موضوع های بحث شون رو نمیدونم و فقط خبر رو خوندم و نظر خودم رو میگم.
در وحله ی اول ایشون که اینقدر از اکوسیستم بسته متنفر ه پس چرا برای اکوسیستم های بسته تری مثل اکوسیستم اپل یا گوگل عناوین منتشر میکنه؟خوب این اصلا مهم نیست.به نظر نمیاد این دلسوزی باشه.
و مهم تر آپدیت ای هست که توی خبر هم منتشر شده.نمی دونم چرا دوستان همیشه می خوان رو حواشی بحث کنن که فلان شد و بیسار شد؟اصل مطلب این بود که ایشون با یک فروشگاه بسته مخالف هستش،بعدش هم که جواب اومد که بقیه ناشرا هم میتونن با این استور همکاری کنن.
همین جناب استیم به راحتی میتونی اپلیکیشن Win32 خودش رو به Universal App پورت کنه و باقی دولوپر ها هم بازی های قدیمی شونو خواستن پورت کنن و بازی های جدیدشون رو هم با سیستم Universal App عرضه کنه.
اونایی که میگن چه دلیلی برای این کار ها وجود داره،دلیلش اینه که الان ویندوز 10 نزدیک 120 میلیون کاربر داره در 6 ماه یعنی الان با ساختن یک بازی بر اساس یونیورسال اپ دولوپر با برای یک جامعه ی 120 میلیونی بازی رو منتشر کرده بدون اینکه نیاز باشه برای پی سی جدا کد بزنه برا کنسول جدا.هدف اصلی هم 1 میلیارد کاربر در ظرف 5 سال هست و مسلما برنامه ای که مایکروسافت میخواد پیاده کنه شوخی بردار و مسخره بازی نیست که یک کاری رو بخوان دیمی انجام بدن و اینجور که معلومه با یک پلن بزرگ طرف هستیم.تازه این فقط پلنی ه که برا ویندوز 10 دارن و خدا میدونه که چه پلن دیگه ای برای Xbox App دارن،فکر کنید که این Xbox App برای کامپیوتر های مک یا حتی گوشی ها هم عرضه بشه و یک دولوپر با ساختن بازی برای این پلتفورم یک باره بدون نیاز به هیچ پورت یا ... بازی اش روی مک و هم ویندوز هم اجرا میشه!کدوم سازنده ی دیوانه ای پیدا میشه که نخواد به همین راحتی با یک جامعه ی بزرگ و میلیونی کاربر در تماس باشه؟
دلیل این موضع گیری ها رو متوجه نمیشم.
احساس میکنم انگار اگر پیشرفتی برای مایکروسافت اتفاق بیوفته دوستان احساس میکنن بهشون توهین شده.
 
آخرین ویرایش:
ایشون یک تنه اپیک رو نابود کرد و هرچی که کلیف و راد درست کرده بودن رو خراب کرد بعد الان داره چی میگه واسه خودش!؟ انحصار کجا بود الان کلی خبر هست که Valve و ماکرو می خوان با هم همکاری کنن و دامین سایتشم ثبت شده بعد بعض ها شدن وکیل Valve!!!
 
ایشون یک تنه اپیک رو نابود کرد و هرچی که کلیف و راد درست کرده بودن رو خراب کرد بعد الان داره چی میگه واسه خودش!؟ انحصار کجا بود الان کلی خبر هست که Valve و ماکرو می خوان با هم همکاری کنن و دامین سایتشم ثبت شده بعد بعض ها شدن وکیل Valve!!!

ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺸﻪ ﮔﻔﺖ. ﻛﻼ ﻓﻮﻛﻮﺱ ﺭﻭ ﺑﺮﺩن ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻧﺠﻴﻦ ﺳﺎﺯﻱ ﻛﻪ ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﺑﺎﺯﻱ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺭﻳﺴﻚ ﻛﻤﺘﺮﻱ ﺩاﺭﻩ. ﺑﻪ ﺟﺰ gears ﻫﻢ ﭼﻴﺰ ﺧﺎﺻﻲ ﻧﺪاﺷﺖ اﭘﻴﻚ ﻛﻪ ﺑﮕﻴﻢ ip ﻫﺎﺵ ﺣﻴﻔﻪ ﺑﻤﻮﻧﻪ.
 
ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺸﻪ ﮔﻔﺖ. ﻛﻼ ﻓﻮﻛﻮﺱ ﺭﻭ ﺑﺮﺩن ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻧﺠﻴﻦ ﺳﺎﺯﻱ ﻛﻪ ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﺑﺎﺯﻱ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺭﻳﺴﻚ ﻛﻤﺘﺮﻱ ﺩاﺭﻩ. ﺑﻪ ﺟﺰ gears ﻫﻢ ﭼﻴﺰ ﺧﺎﺻﻲ ﻧﺪاﺷﺖ اﭘﻴﻚ ﻛﻪ ﺑﮕﻴﻢ ip ﻫﺎﺵ ﺣﻴﻔﻪ ﺑﻤﻮﻧﻪ.

بابا نسل قبل از هر سه بازی یکیش با UE3 ساخته می شد اینا همه به خار اون ععظمت گرز بود که ویترین این موتور گرافیکی قلمداد می شد اما این نسل هیچی برای ارائه نداشتن و کسی هم گویا سمت موتورشون نرفته چشم دوختن به گرز4 که براشون مشتری جمع کنه همون ععنوانی که دادنش شوهر! همه اینها به خار مدیریت ضعیف این آقا بوده
 
من که کاملا با حرفاش مخالفم

درسته که بازی های PC روی استیم و GOG فروش خیلی بیشتری دارن ولی از اون جایی که مایکروسافت میخواد اکثر بازی های انحصاریه خودشو برای ویندوز بده، حق داره که یه فروشگاه مخصوص برای بازیهای PC بسازه

Win 10 مال خود مایکروسافته و دلش میخواد بازیاش فقط رو این پلتفرم عرضه و اجرا بشن و کسی هم نمیتونه اعتراض کنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or