رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
«Shanon Loftis» رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمرده‌اند و فکر نمی‌کند زمانی برسد که بازی‌های تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوال‌هایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربه‌هایی با کیفیت بیشتر با هزینه‌های بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره می‌شوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیچیده شده است.

MSGS-1-1024x577.jpg

«توسعه‌ی بازی‌ها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازی‌ها مرده اما وضعیت اقتصادی بازی‌هایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده‌ تر شده. بازیکن‌ها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازی‌ها میخوان.»

او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی را می‌دهد یکی از روش‌هایی است که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از آن به بازی‌هایی که تنها بخش تکنفره را شامل ‌می‌شوند سرمایه بدهد.

«درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازی‌ها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعه‌ای از بازیکن‌ها رو حول محور اینگونه تجربه‌ها تشکیل بدیم.»


Read the whole post here.
 
این لینکی هم دادی در واقع OWNERS یعنی صاحبان PUBG رو نشون میده . من منظورم بصورت رسمی بگن مثلا این تعداد میلیون نسخه به دست مشتری دادیم . مثل بازی های دیگه . مثلا راک استار میگه 80 میلیون جی تی ای فروختیم . یا سونی میگه 42 میلیون نسخه انچارتد فروختیم . این مدلی منظورم . به هر اگه اما فروش جی تی ای 80 میلیون باشه پلیرهایی که تاکنون جی تی ای بازی کردن الان خیلی خیلی بیشتر از 80 میلیون هستش

به هر حال من در این مورد گنگ هستم :D
PC بازی دست دوم نداره و شیرینگ هم تو رو Owner بازی نمی کنه. این 26 میلیون تک تکشون باز رو فول پرایس خریدن و عدد هم تا همون 150 هزار تا خطایی که گفته شده دقیقه، چون از داده های خود استیم به دست میاد.
 
خب مگه Halo5 باعث فروش X1 نشده ؟ حالا از این بحث کنسول سازها بگذریم که سریع همه چی رو سونیvsمایکروسافت میکنید... اتفاقا برای نینتندو، سونی و حتی مایکروسافت ساخت بازیهای داستانی حالا چون باعث فروش کنسول هاش میشه سرمایه گذاری مقبول تری هست، ولی خب وقتی شما صرفا یک ناشر هستی میای RE7 که اتفاقا بازی باکیفیت و از یک فرانچایز بسیار محبوب و شناخته شده هست رو میسازی و بعده چهار فصل حدود 5 میلیون نسخه میفروشی اما از اونطرف عنوان جدیدی مثل پابجی که برامده از خلاقیت هست ولی از جنس مولتی پلیر تا الان 30 میلیون پلیر داره، تو این شرایط صد در صد میگی که وضعیت اقتصادی بازیهای سینگل پلیر پیچیده شده.

منم سمت شما هست WWII رو فقط به خاطر سینگل پلیرش از چند ماه قبل دیجیتالی پیش خرید کرده بودم و فقط در حدی مولتی پلیرشو بازی کردم که اچیومنت کشتن ده نفر رو بهم داد همین و بس.

باید از دید سازنده ها به وضعیت نگاه کرد پتانسیل جذب مخاطب توسط یک بازی مولتی پلیر از یک بازی سینگل پلیر بیشتره و این رو میتونیم یک فکت حساب کنیم. بهترین و پرفروشترین بازی سینگل پلیر این نسل رو U4 حساب کنیم قبوله ؟ بذار مقابل بهترین و پرفروشترین بازی مولتی پلیر حساب کار دستت میاد.

پ.ن: بعد حالا من چنتا مثال هم از فعالیت های مایکروسافت تو محتوای تکنفره(نه فقط داستانی) این نسل زدم ولی خب نمیدونم چرا فقط اسم بخش استوری هیلو5 میاد. کم کاری مایکروسافت هست کاملترین بازی تاریخ ریسینگ رو در بخش محتوای تکنفره ساخته ؟ و ...
صد در صد بازی بزرگی مثل هیلو کنسول سلر هستش و توش هیچ شکی نیست ! ولی اینو خودتون میدونید هیلو 5 اصلا تو بخش داستانی سر و صدایی نکرد و صنعت گیم ر تحت تاثیر خودش قرار نداد ! فکر کنم تونستم توضیح بدم ! مثلا همین آنچارتد 4 به خاطر خیلی چیزاش مورد توجه منتقدین و کارشناس های صنعت گیم شد و کلی در رابطه با این بازی صحبت شد !

شما اگه یکم من رو بشناسین میدونین هیچ وقت وارد فاز بحث و جدال رقابت دو کنسول پلی استیشن و ایکس باکس به معنای کل کل و این چیزا نشدم ! خودم نسل قبل هم کنسول ایکس باکس 360 داشتم و سال های آخر پلی استیشن 3 رو خریدم ! و کلا دیدم نسبت به صنعت گیم اینه که رقابت هر چه بیشتر باشه به نفع تمامی گیمر ها و اصلا کل صنعت گیم هستش و مثلا اومدن همین کنسول سوییچ که بی نظیر عمل کرده شما شک نکنین سونی و مایکرو از این به بعد بازم تلاششون رو بیشتر میکنن و بازی های بهتر و خدمات بهتری برای من و شما ارائه میدن !

واقعا سخته من درباره این بازی های سینگل و اعتبار و ارزششون در صنعت گیم صحبت کنم ! واقعا سخته اصلا بخوام توضیح بدم که چرا بازی های سینگل تاثیرات روانی و اعتبار بیشتر و ارزش بیشتری در صنعت گیم دارن ! فکر کنم متوجه منظورم شدین که ؟ سونی تو این نسل هشتم هم چند ای پی جدید معرفی کرد و این بازی ها فروش خوبی هم داشتن ! و باعث فروش بیشتر کنسول پلی استیشن 4 هم شدن در کنار یه سری موارد دیگه ......

شما ببینید همین بازی هورایزون فروش خوبی داشت ( بازی که ای پی جدید بود ) و هم خود سونی و هم خود استدیوی سازنده راضی بودن ! ببینید یه بخشش فروش بازی هستش و یه بخش اعتبار و ارزشی هست که سونی ( حالا به هر دلیلی ) برای صنعت گیم قائل هستش و اصلا به خاطر همین بازی های متنوع انحصاریش هستش که کنسول پلی استیشن 4 داره فروش عالی میکنه !

شما نسل قبل رو یادتون میاد که ! پلی استیشن 3 فاجعه بار شروع کرد و ایکس باکس 360 واقعا ترکونده بود و از اواسط نسل هفتم به بعد سونی سیاست هاش رو عوض کرد و بازی های انحصاری عالی داد بیرون و بازی مثل TLOU اصلا کنسول پلی استیشن 3 رو زنده کرد !!! تونستم توضیح بدم ؟؟!

یه بازی داستانی بی نظیر و به شدت سطح بالا و در کتارش هم مولتیش عالی بود ولی خب این بازی به خاطر بخش داستانیش وحشتناک معروف شده بود و سونی و کنسول پلی استیشن 3 اعتبارشون رفت بالا !! فکر کنم تونستم توضیح بدم !

درسته که بازی های مولتی شاید سود بیشتری داشته باشن و از این صحبت ها ولی همه چیز که فقط سود نیست ! البته یه کنسول اگه بازی های انحصاری داستانی متنوع در سبک های مختلف ارائه بده میتونه باعث به فروش رفتن کنسول مربوطه هم بشه ! ارزش و اعتبار اون کمپانی و کنسول بالا میره و اسپانسر ها و تبلیغات و فروش این چیزای مربوط به شخصت ها هستن ( اسمش یادم رفته و این مجسمه های کوچیکشون که میفروشن ) و خیلی چیزای دیگه که از کتار این بازی های داستانی و ظهور شخصیت های جدید میشه درامد زایی کرد !

الان مایکروسافت تو بخش بازی ماشینی بدون شک بی نظیر عمل کرده و تو این بخش صد در صد از سونی بهتر عمل کرده ! ولی خب سونی در مجموع هم بازی های آنلاین داره در کنار بازی های بخش داستانی ( که فوکوس اصلیشون بازی های داستان محور هستش ) و یه بالانس عالی تو ارائه بازی های خودش انجام داده و برنامه ریزی کرده !

صحبت اصلا سر دعوای مسخره سونی و مایکرو از دید فن بازی و این مسخره بازی ها نیست و صحبت سر عملکردشون هستش !

مایکرو کلا تو نسل هشتم پر اشتباه شروع کرد با سیاست های عجیب و غریبش و آروم آروم داره به راه درستی میره و اسپنسر بعد عرضه کنسول قدرتمند ایکس باکس وان ایکس گفته حالا وقتشه که بازی های aaa خودمون رو بیشتر کنیم و یه بالانس در این بخش ایجاد کنیم !

پیچیدگی بازی های داستان محور شاید بشه گفت در نسل هشتم وجود داره ولی با برنامه ریزی درست میشه از همین بخش داستانی هم سود آوری کرد و ارزش و اعتیار اون کمپانی بالا بره ! از دید شخص من بخش آفلاین و آنلاین هر دو باید باشن و در کنار هم به نوعی به راه خودشون ادامه بدن و مکمل هم باشن و هیچ کدوم از این دو بخش فدای اون یکی نشه ! ولی به نظر من ! بخش آفلاین و مد داستانی نفس و اعتبار و پیشرفت و ایده و خلاقیت صنعت گیم هستش و اولویت اصلی سازندگان ! و بخش آنلاین هم صد در صد خلاقیت و ایده تو ساختشون هستش ولی خب به نسبت بخش داستانی و دنیای بازی های داستانی واقعا چیزی برای گفتن ندارن ! شما این رو در نظر بگیر تمامی خاطرات و شاید بهتر بگم بخش بزرگی از خاطرات ما در صنعت گیم ساخته شده و به وجود اومده اکثریتش خاطرات لحظه های بخش های داستانی بوده ! مثل بازی مافیا و صحنه آخر بازی و بازی مکس پین و کلی بازی دیگه که همین طوری باید نام برد . این tlou بود که باعث شده صنعت گیم چند قدم رو به جلو حرکت کنه و یه زمانی بازی فرا شاهکار هالف لایف 2 باعث شده بود چنین اتقاقی بیفته و خیلی از بازی های دیگه که میشه نام برد .

درباره یکی دیگه از دوستان گفت بتسدا سر بازی های داستانی خودش خیلی در مبحث فروش خوب کار نکرده من در کل اصلا قبول ندارم و شاید یکی دو بازی بوده دور از انتظار بوده ولی در مجموع خود بتسدا هم راضی بوده که بیخیال بازی های داستاتی خودش نشده ! و با توجه به بودجه ساخت بازی هاشون فروش خوبی هم در کنارشون داشتن صد در صد .
 
سلام
بعضی دوستان چه مقاومت عجیبی نسبت به بازیهای آنلاین دارند.:D به نظرم علتش اینه که مزه یه بازی خوب آنلاین مثل دوتا 2 رو نچشیدن. مثلا همین عنوان دوتا 2 گیم پلی ای داره که میشه روزها راجع بهش بحث بشه. موضوعی که فکر نکنم تو بازیهای سینگل پلیر بشه شاهدش بود.
 
سلام
بعضی دوستان چه مقاومت عجیبی نسبت به بازیهای آنلاین دارند.:D به نظرم علتش اینه که مزه یه بازی خوب آنلاین مثل دوتا 2 رو نچشیدن. مثلا همین عنوان دوتا 2 گیم پلی ای داره که میشه روزها راجع بهش بحث بشه. موضوعی که فکر نکنم تو بازیهای سینگل پلیر بشه شاهدش بود.
من در مورد گیم پلی سری آرکام و خصوصا همین آخری آرکام نایت میتونم ماهها بحث کنم :D
 
بازی battlefield کاملا ثابت کرد مولتی پلیر بقدری جذاب هست که میتونه جای سینگل رو هم بگیره به شخصه تا یه ماهه اول خرید اصلا صفحه سینگل bf1 رو باز هم نکردمو و بود نبودش فرقی نداره برام
بازی باید یا مولتی باشه یا سینگل نه اینکه ماس مالی کنن یه مولتی یا سینگل بچپونن تو بازی
در اخر سینگل و مولتی فرقی نداره کیفیت بازی مهمه
 
  • Like
Reactions: lomis
وقتی میگن بازی های سینگل پلیر نمیفروشن یا وضعیت پیچیده ای دارن، یاد حرکت تاریخیه لانچ سوییچ و فروش زلدا میفتم!:-"
تعداد فروش بازس زلدا، از خود کنسول بیشتر شده بود:-" :))

بله...بله...وضعیتشون پیچیده ست!:|
 
کلیف بی قبل از اینکه بازیLawbreaker رو بده بیرون راجب این موضوع صحبت کرد که قشنگ یادمه گفت قسمت سینگل یه بازی نزدیک 70 درصد بودجه ساخت بازی رو میگیره اما فقط 10 15 ساعت طول میکشه تا تموم بشه و بزارینش کنار ولی قسمت انلاین بازی با هزینه کمتر سود دهی خیلی بیشتری داره که البته بیشتر منظورش محتوای قابل خرید تو بازیا بود من با خودم گفتم فاتحه... کسی که یکی از قشنگ ترین و بزرگترین فرانچایزهای نسل قبل رو ساخته طرز فکرش شده این وای به حال بقیه اما به نظرم چیزی که بازی سازای عزیز فراموش کردن اینه اکثر کاراکتر هایی که واسه همه ی ما خاطره شدن حالا عکس پروفایلمونه اکشن فیگور داریم یا هرچی بازی هایی بودن که سینگل قوی داشتن و اون کاراکتر طی داستانی که تو قسمت سینگل درگیر اون میشه و خودش رو تو دل ما جا میکنه (میدونم شخصیت های آنلاین محبوب هم کم نداریم اما به طور کلی میگم) یه مثال خیلی ساده و نه چندان قدیمی بزنم هنوزم که هنوزه به کسی بگین بهترین نسخه COD که بازی کردی کدومه اگه مثل من خر پیره باشه طرف میگه نسخه 2 اگه باز سنش از کمتر باشه میگه Modern 1 2 و Black ops 1 اما ندیدم به شخصه کسی از 3 4 تا نسخه اخر حرفی بزنه با اینکه از لحاظ مولتی هزار برابر بهتر شدن اما به هیچ عنوان از لحاظ داستانی قابل مقایسه با نسخه های قبل نیستن
آقا خیلی ساده شما یه بازی میخری 60$ واسه بخش آنلاین کلی لوازم و کوفت و زهرمار میخری 10$ 5$ یهو میبینی تو یه سال 1 سال 2 برابر پول بازی پول خرید درون برنامه ای دادی !!
 
من خودم به شخصه بازی ای که سینگل نداشته باشه رو سمتش نمیرم . بازی های تمام مولتی یا آنلاین فاقد یه سری المان هایی هستن که من ازشون خوشم میاد . خیلی وقت بذارم تنها میتونم سینگل بازی ها رو با دوستان و co-op تموم میکنم .
 
شما سینگل خوب بساز وضعیت اقتصادیشون پیچیده نمیشه مگه FH3 وضعیت اقتصادی پیچیده ای پیدا کرد؟بیشتر ماه ها در بین 10 بازی بعضی از ما ها هم در بین 20 بازی قرار داره.پس ربطی به سینگل نداره ربط به کیفیت سینگل داره.وقتی شما اشغال بسازی خوب مسلما به وضع اقتصادی پیچیده دچار میشی.
بازی های آنلاین هم ارزش خودشونو دارن مخصوصا در دنیای امروز اما سینگل ها هیچ وقت نمی میرن چون اساس گیم سینگله پیشرفت های صنعت گیم با سینگل بوده و 95% شاهکارهای صنعت گیم هم سینگل هستن
خود من هم سینگل بازم.و ارزش یک سینگل اساسی 5 ساعته رو برتر از صدها آنلاین می دونم.
 
هردوش باید باشه . یه وقتایی دوست داری تنهایی تو جهان بزرگ و زیبای ویچر و اساسین و هورایزن غرق بشی یه وقتایی هم باید بشینی پای بتل و اورواچ و رینبو لذت کشت و کشتار رودر کنار دوستات تجربه کنی :دی
 
  • Like
Reactions: Polaris
آقا باشه، شما همتون از رئیس استودیو های مایکروسافت که همه آمار های فروش و ... در اختیارشه بیشتر در مورد وضعیت اقتصادی می دونید:))
راست میگه خوب بنده خدا. هزینه ساخت PUBG شاید یک درصد آنچارتد 4 باشه، فروشش 10 برابر بیشتر بود اما. بحث این نیست شما خوشتون میاد یا نه، بحث اینه که با وجود هزینه کمتر بازی های مولتی پلیر، فروششون بیشتر از بازی های تک نفرست. با آمار که نمی شه بحث کرد، می شه؟

پ.ن: اون عددا البته دقیق نیست و اغراق شده توشون، اما کلیت قضیه همینه.
 
آقا باشه، شما همتون از رئیس استودیو های مایکروسافت که همه آمار های فروش و ... در اختیارشه بیشتر در مورد وضعیت اقتصادی می دونید:))
راست میگه خوب بنده خدا. هزینه ساخت PUBG شاید یک درصد آنچارتد 4 باشه، فروشش 10 برابر بیشتر بود اما. بحث این نیست شما خوشتون میاد یا نه، بحث اینه که با وجود هزینه کمتر بازی های مولتی پلیر، فروششون بیشتر از بازی های تک نفرست. با آمار که نمی شه بحث کرد، می شه؟

پ.ن: اون عددا البته دقیق نیست و اغراق شده توشون، اما کلیت قضیه همینه.

بله بی نهایت اغراق شده توشون و کلیت قضیه هم این نیست .

هزینه ساخت uncharted 4 و PUBG رو بزار ببینیم چقد بودن .

درامدشون رو هم بزار با همدیگه قیاس کنیم .

اصلا همین که UNCHARTED 4 رو قیاس کردی خودش پر از ایراده . چون طرف بحث ، قیاس بازی های سینگل پلیر و مولتی پلیر هستش . UNCHARTED 4 دارای بخش مولتی در کنار سینگل هستش .

شما از کجا میدونی PUBG بیشتر از UNCHARTED سود داشته اینو هم برامون شرح کن . با منطق . منم میتونم بگم UNCHARTED پر درامد ترین بازیه تاریخه :| و به همین جمله که خودم نوشتم استناد کنم :|

بازی های هستن مثل COD WW II که اخیرا وارد بازار شده ، با توجه به اینکه فروشش هنوز به 10 میلیون نسخه نرسیده بود اعلام کردند 1 بیلیون دلار فروش کردند . اینو گفتم پا نشی امار پلیر های PUBG رو بزاری و نتیجه بگیری چند بیلیون درامد داشته .

این طبیعی هستش که یه شرکتی مثل مایکروسافت با توجه به سیاست هاش نتونسته از بازی های تک نفره سودی رو حاصل کنه ، نظرش این باشه . ولی این فکت هستش ؟ جواب : خیر

برخی شرکت های که نونشون داره از بازی های تک نفره بدست میاد قطعا همچین نظری ندارن . نمونه هایی مثل BETHESDA و CD PROJECT RED و ...

FALLOUT 4 در 24 ساعت اول 12 میلیون نسخه شیپ کرد . WITCHER 3 فروشش مرز 20 میلیون خیلی سریع گذشت . یا SKYRIM و ... راک استار با GTA و RED DEAD نینندو با زلدا و ماریو و ... که میشه تا صبح مثال نوشت .
بازی هایی که درامدشون با فروششون خیلی فرق داره چون قیمت بازی از 60 دلار هم حتی فراتر میره و کلی پرداخت درون مایه ای و ... رو درامدشون تاثیر بسیار زیادی میزاره .

حالا اگ مایکروسافت یکی دوتا از این بازی ها داشتش قطعا دیدگاه و نظر دیگه ای میداشت . خب وقتی میبینه بازی های سینگل رو کنسولش نمیفروشن و یا کم میفروشن معلومه میاد میگه قضیه پیچیدس .

خیلی جالبه یه استثنا مثل BUBG داره تا اینجور موارد پیش میاد میگیم مولتی پرفروش تر از سینگل . کلا بهتره یه مقایسه کلی بین بازی های مولتی و سینگل در سال بشه ببینیم کدوم بیشتر فروختن در کل .

از اونجایی هم که شما یه بازی مثل UNCHARTED 4 رو مثال زدی پس در نتیجه بازی هایی مثل CALL OF DUTY و BATTLEFIELD و STAR WARS و ... هم جزو دسته بازی های سینگل حساب میشن .

در نتیجه با فرمون شما بریم جلو بازی مولتی پیش سینگل پلی ها هیچی نیستن :D
 
30 ملیون 10 برابر 14 ملیونه؟
تعداد یوزر هم نشان دهنده میزان فروشه؟
60 دلار هم دو برابر 30 دلار نیست!
حالا این مباحث به کنار تاثیر وحشتناک U4 رو فروش PS4 تازه مد نظر قرار نمیگیره تو این مقایسه !!!
که به راحتی چند ملیون PS4 تحت تاثیر همین بازی فروخته شده ...
 
بله بی نهایت اغراق شده توشون و کلیت قضیه هم این نیست .

هزینه ساخت uncharted 4 و PUBG رو بزار ببینیم چقد بودن .

درامدشون رو هم بزار با همدیگه قیاس کنیم .

اصلا همین که UNCHARTED 4 رو قیاس کردی خودش پر از ایراده . چون طرف بحث ، قیاس بازی های سینگل پلیر و مولتی پلیر هستش . UNCHARTED 4 دارای بخش مولتی در کنار سینگل هستش .

شما از کجا میدونی PUBG بیشتر از UNCHARTED سود داشته اینو هم برامون شرح کن . با منطق . منم میتونم بگم UNCHARTED پر درامد ترین بازیه تاریخه :| و به همین جمله که خودم نوشتم استناد کنم :|

بازی های هستن مثل COD WW II که اخیرا وارد بازار شده ، با توجه به اینکه فروشش هنوز به 10 میلیون نسخه نرسیده بود اعلام کردند 1 بیلیون دلار فروش کردند . اینو گفتم پا نشی امار پلیر های PUBG رو بزاری و نتیجه بگیری چند بیلیون درامد داشته .

این طبیعی هستش که یه شرکتی مثل مایکروسافت با توجه به سیاست هاش نتونسته از بازی های تک نفره سودی رو حاصل کنه ، نظرش این باشه . ولی این فکت هستش ؟ جواب : خیر

برخی شرکت های که نونشون داره از بازی های تک نفره بدست میاد قطعا همچین نظری ندارن . نمونه هایی مثل BETHESDA و CD PROJECT RED و ...

FALLOUT 4 در 24 ساعت اول 12 میلیون نسخه شیپ کرد . WITCHER 3 فروشش مرز 20 میلیون خیلی سریع گذشت . یا SKYRIM و ... راک استار با GTA و RED DEAD نینندو با زلدا و ماریو و ... که میشه تا صبح مثال نوشت .
بازی هایی که درامدشون با فروششون خیلی فرق داره چون قیمت بازی از 60 دلار هم حتی فراتر میره و کلی پرداخت درون مایه ای و ... رو درامدشون تاثیر بسیار زیادی میزاره .

حالا اگ مایکروسافت یکی دوتا از این بازی ها داشتش قطعا دیدگاه و نظر دیگه ای میداشت . خب وقتی میبینه بازی های سینگل رو کنسولش نمیفروشن و یا کم میفروشن معلومه میاد میگه قضیه پیچیدس .

خیلی جالبه یه استثنا مثل BUBG داره تا اینجور موارد پیش میاد میگیم مولتی پرفروش تر از سینگل . کلا بهتره یه مقایسه کلی بین بازی های مولتی و سینگل در سال بشه ببینیم کدوم بیشتر فروختن در کل .

از اونجایی هم که شما یه بازی مثل UNCHARTED 4 رو مثال زدی پس در نتیجه بازی هایی مثل CALL OF DUTY و BATTLEFIELD و STAR WARS و ... هم جزو دسته بازی های سینگل حساب میشن .

در نتیجه با فرمون شما بریم جلو بازی مولتی پیش سینگل پلی ها هیچی نیستن :D

30 ملیون 10 برابر 14 ملیونه؟
تعداد یوزر هم نشان دهنده میزان فروشه؟
60 دلار هم دو برابر 30 دلار نیست!
حالا این مباحث به کنار تاثیر وحشتناک U4 رو فروش PS4 تازه مد نظر قرار نمیگیره تو این مقایسه !!!
که به راحتی چند ملیون PS4 تحت تاثیر همین بازی فروخته شده ...
آماری که توی Steamspy هست تعداد کسایی رو نشون می ده که بازی رو خریدن. از قصا آمار فروش هم آمار کسایی رو نشون می ده که بازی رو خریدن. 2 + 2 = 4ـش دیگه با خودتون. اینو یه چند صفحه ازش بنویسید شاید فهمیدید برای بار 3000ـم تکرار نکردید.
اگه فکر می کنید بازی که از یه موتور آماده استفاده کرده، توی کره ساخته شده، گرافیک خییلی بالایی نداره، اصلا اپتیمایز نشده و فقط 1 مپ داره(البته الان 2 مپ شده، اما خوب تعداد زیادی Asset Reuse شدن، 1.5 مپ خوبه؟:D) و مارکتینگ زیادی هم نداشته و تیم سازنده هم اونقدر بزرگ نبوده هزینه ساختش حداقل 50 درصد (من گفتم اون عددا اغراق دارن، که خوشبختانه اغراق هم نمی دونید چیه) بازی که موتورش دست سازه، گرافیکش بهترینه صنعته، توی آمریکا ساخته شده و کلی مپ تو شرایط مختلف داره و کلی وقت صرف اپتیمایزش شده و یه تیم خیلی بزرگ با مارکتینگ خیلی زیاد اون رو ساخته نیست هم واقعا نمی دونم چی بگم.
PUBG حدودا 30 میلیون فروش داشته، قیمت 30 دلار. 60 دلار بود می شد 15 میلیون فروش. خوب اینکه PUBG با هزینه خیییییلی کمتر فروشش از آنچارتد 4 بیشتر بوده چی رو می رسونه؟
اصلا ببخشید، آنچارتد 4 نه، اون مولتی داره. فروشش عملا از تک تک بازی های سینگل پلیر هم هزینه خودش بیشتر بود. COD و SW BFـی که مثال می زنید اینقدر فروش دارن دلیلش چیه؟ کل ملت واسه سینگل می خرن؟ PUBG هم قبول ندارید برید دوتا 2 رو نگاه کنید. LoL رو نگاه کنید. CS GO رو نگاه کنید. تک تک اینا در آمد سالانشون چیزیه که بازی های سینگل پلیر انگشت شماری بهش رسیدن. اینکه PUBG استثناست خنده داره، والو به اون عظمت به خاطر همین استثنا ها کلا تک نفره ساختن رو کنار گذاشت، CDP الان قسمت زیادی از تواناییشو صرف ساختن بازی کارتی استثنا می کنه، بلیزارد هم 2-3 تا بازی استثنا داره، کلیف بی رفت تو کار استثنا ساختن، EA دیگه بازی تک نفره خیلی کمتر می سازه، یوبیسافت همه بازیاش که معرفی می شن باید تحقیق کنیم ببینیم تک نفره هم دارن یا نه و ...

پ.ن: تاثیر فروش آنچارتد 4 روی PS4 چه ربطی داشت آخه؟ الان یه بازی که فروش زیادی داشته باشه حتما باید تک نفره باشه که تاثیر بزاره؟ چند نفره باشه قبول نیست؟

با توجه به اینکه فروشش هنوز به 10 میلیون نسخه نرسیده بود اعلام کردند 1 بیلیون دلار فروش کردند
همینطور که پایین تر نوشتی، اون به خاطر Microtransaction، یکی از سر جهازی های بازی های آنلاینه که عملا توی بازی های تک نفره دیده نمی شه و اگرم بشه استقبال چندانی نمی شه ازش. مرسی که حرف منو ثابت کردی:))

این طبیعی هستش که یه شرکتی مثل مایکروسافت با توجه به سیاست هاش نتونسته از بازی های تک نفره سودی رو حاصل کنه ، نظرش این باشه . ولی این فکت هستش ؟ جواب : خیر
باشه مایکروسافت نتونسته، راکستار هم حتما نتونسته که الان 5 ساله چسبیده به آنلاین و ... و حتی یه DLC تک نفره هم واسه GTA V نداد!

به خدا منم بازی آفلاین بیشتر دوست دارم، ولی واقعیت صنعت و آمار های موجود اینه. این لیست پر فروش ترین بازی های استیمه:
The Top Sellers of 2017
کلا 2 تاشون تک نفرن! استودیو سازنده League of Legends ماهی 150 میلیون دلار درامد داشته و چندین ساله همین درامد رو به صورت مستمر داره!
League of Legends generates $150m a month - SuperData

با آمار نمی شه بحث کرد.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or