رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
«Shanon Loftis» رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمرده‌اند و فکر نمی‌کند زمانی برسد که بازی‌های تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوال‌هایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربه‌هایی با کیفیت بیشتر با هزینه‌های بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره می‌شوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیچیده شده است.

MSGS-1-1024x577.jpg

«توسعه‌ی بازی‌ها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازی‌ها مرده اما وضعیت اقتصادی بازی‌هایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده‌ تر شده. بازیکن‌ها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازی‌ها میخوان.»

او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی را می‌دهد یکی از روش‌هایی است که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از آن به بازی‌هایی که تنها بخش تکنفره را شامل ‌می‌شوند سرمایه بدهد.

«درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازی‌ها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعه‌ای از بازیکن‌ها رو حول محور اینگونه تجربه‌ها تشکیل بدیم.»


Read the whole post here.
 
نمیدونم شما کامنت من رو خوندید یا نه فقط خواستید ریپلی بزنید ولی خب محض اطلاع هیلو5 در عرض سه ماه 5 میلیون فروخت، بذار مقابل فروش همین زلدا و horizon ...

بحث خیلی واضح هست شما به عنوان یک کمپانی سازنده میخوای 100+-20 میلیون خرج یک بازی AAA کنی تمرکز رو بذاری روی مولتی پلیر میتونی بیشتر مخاطب جذب کنی یا روی سینگل پلیر؟
از اون ور هم فکر اینو کردی شما که همین بازی هایی مثل آنچارتد و هورایزون و کلی بازی انحصاری و ظهور ای پی های جدید باعث فروش کنسول پلی اشتیشن 4 شده ! از این دید هم باید شما نگاه کنین .

بازی های داستان محور و سینگل پلیر هم تاثیرات خودشون رو در صنعت گیم دارن و حتی بیشتر از بازی های مولتی در دراز مدت تاثیرات خودشون رو میذارن تو کل صنعت گیم !

مایکرو تو مبحث بازی های انحصاری و بخش سینگل در نسل هشتم در کل ضعیف عمل کرده و هم بخش داستانی هیلو 5 و هم بخش داستانی گیرز اون انتظاری که ازشون میرفت رو نتونستن در کل براورده کنن !

اگه این دیدی که شما داری و فقط به تعداد فروش یه بازی فکر میکنی که دیگه سونی پس دیوانست داره این همه سرمایه گذاری میکنه روی بازی های داستان محور ؟

هم بخش آفلاین و هم بخش آنلاین در کنار هم میتونن با حیات خودشون ادامه بدن ولی کم کاری مایکرو در مبحث بازی های داستان محور و ظهور ای پی های جدید در نسل هشتم رو هیچ جوره نمیشه کتمان کرد .

هورایزون یه بازی با ای پی جدید هستش و برای اولین نسخش فروش بسیار خوبی تا بدین جا داشته و اصلا نمیشه با ای پی بسیار معروفی مثل هیلو که نسخه پنجمش هست و همه میشناسنش مقایسه کرد و زلدا هم تو حد و اندازه های فروش کنسول نینتندو عالی عمل کرده و باعث شده کلی کنسول سوییچ باز هم خریداری بشه . خیلی ها به خاطر همین بازی رفتن سوییچ خریدن ! و همین طور ماریو و ......

مایکرو ضعیف عمل کرده در نسل هشتم در مبحث بازی های داستانی و ای پی های جدید و این صحبت های مدیرانش فقط شونه خالی کردن از کم کاری هایی هست که در این بخش کردن .
 
آخرین ویرایش:
آواتار من تایکاندریوس فرمانده لژیون سوزان در آزروث هست (محض اطلاع) :D
اگه دستکم از ۱۵ سال پیش گیمر بوده باشی میدونی که اون موقع هیچکدوم از این کمپانی ها تمام تمرکزشون روی مولتی نبود و از نسل هفتم اینطوری شد! اون بتسدا هم که گفتم منظورم بتسدای سازنده نیست. منظور بتسدای ناشر هست که بازیهای سینگل محور مثل ولفنشتاین و دووم رو زیر چتر خودش گرفته. سپاس.

عزیزم من الان دست کم 14 15 ساله وارکرافت و مهم تر از اون دوتا بازی میکنم و بالانار اسم کرکتریه که رو پروفایلته، توی داستان هم که اسمش Tichondrius بود که شباهت زیادی هم به مالگانس داره! اگه World of Warcraft تمام تمرکزش روی انلاین و مولتی پلیر نیست پس چیه؟!

همین بتسدای ناشری که میگی اگه مثل مایکروسافت فکر میکرد چرا مسئولیت بازی های سینگل پلیر رو قبول میکرد و بابتش سرمایه میکرد؟

نمیدونم شما کامنت من رو خوندید یا نه فقط خواستید ریپلی بزنید ولی خب محض اطلاع هیلو5 در عرض سه ماه 5 میلیون فروخت، بذار مقابل فروش همین زلدا و horizon ...

بحث خیلی واضح هست شما به عنوان یک کمپانی سازنده میخوای 100+-20 میلیون خرج یک بازی AAA کنی تمرکز رو بذاری روی مولتی پلیر میتونی بیشتر مخاطب جذب کنی یا روی سینگل پلیر؟

اتفاقا انگار شما حرف خودتون رو فراموش کردید! شما گفتید اگه یه بازی سینگل محور که 5 میلیون فروش کرده رو تبدیلش میکردن به مولتی محور فروشش میشد 20 میلیون،
سوال منم همینه، هیلو که بزرگترین فرنچایز مایکروسافته و پر فروش ترین بازیه این برند هم هست، چرا بعد از مولتی محور شدنش فروشش کمتر شد؟ حرفیه که خودتون زدید الان دارید خلافشو میگید.

بعدشم چرا باید فروش هیلو رو بذاریم جلوی زلدا و هورایزن؟ زلدایی که برای کنسول تازه لانچ شده اومده و هورایزنی که ای پی جدیده! چطوره فروش هیلو 5 رو بذاریم جلوی ریمستره TLoU؟ یک بازیه مولتی محور و یک بازیه داستان محور! به حرف شما باید هیلو 20 میلیون فروش داشته باشه و TLoU پنج میلیون درسته؟!
 
اگر بخش سینگل بازی‌ها وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای داشت، بتسدا اینقدر سرمایه گذاری روی بازی‌های تک نفره نمیکرده. آی پی های نینتندو اینقدر بازی نمیشد و اینطور از طرف منتقدین و بازیکن ها مورد استقبال قرار نمی گرفت. بازی‌هایی مثل NiOH و Horizon و ... نبودن
این بین هم آثاری مثل آنچارتد و TLOU و Titanfall 2 و ... هم هستند که هم بخش داستانی خوبی دارند هم بخش مالتی پلیر جذاب. همین TLOU رو هنوز داریم آنلاین بازی میکنیم :D هنوز هم جذاب هست و هنوز هم بازیکن داره.

مطمئنا اگه یه روزی بازی های تک نفره و داستانی تولید نشن کل صنعت گیم با مشکل مواجه میشه.

در مورد اینکه میگین وضعیت اقتصادی پیچیده ندارن بازی های سینگل پلیر جندان درست نیست !
الان چندین سال هست که بازی ها قیمتی در حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار دارن و این قیمت طی این سال ها ثابت مونده در حالی که مخارج بازی سازی به شدت افزایش داشته ! کمپانی ها هم با سیاست نگه داشتن این استاندارد و به جای اون اضافه کردن بخش چند نفره و خرجای مداومی که بازیکن برای این بخش میکنه اون قیمت ثابت رو جبران میکنن یا اضافه کردن محتوای اضافه و ...
همچنین باید در نظر بگیرین که فروشگاهای آنلاین XBL ، PSN و Steam در فروش این بازی ها سهیم هستن . البته این درمورد بازی های انحصاری صادق نیست.
درباره ی بازی‌های Bethesda هم فکر نکنم لازم باشه اشاره کنم اکثرشون از نظر فروش چندان موفق نبودن ( Dishonored 2 ، The Evil Within 2 و حتی Wolfenstein 2 ) و تخفیفای به شدت زیادی رو تجربه میکنن تا فروش کلی بالاتر بره .
آی پی های نینتندو حرفی در کیفیتشون نیست ولی آیا واقعا بودجه ای در حد AAA های پر ذرق و برق دارن ؟ ( به جز مثلا عنوان زلدا که فک کنم پرخرجترین عنوان تاریخ نینتندو باشه با توجه به اینکه گفته بودن باید ۲ میلیون نسخه بفروشه تا تازه برابر بشه با بودجش :D ) الان به نظرتون بودجه‌ی بازیی مثل ماریو یا زنوبلید و ... در حد یه سینگل پلیر مثل آنچارتد و ... هست ؟ ( چه از نظر ساخت چه از نظر تبلیغات ) این بازی ها حتی با فروش کمتر هم (در حالی که قیمت برابری با عناوین بقیه‌ی کمپانی‌ها دارن ) میتونن سود زیادی برای نینتندو داشته باشن و باعث بشن این کمپانی سمت ساخت همچین بازی هایی بره ( علاوه بر اینکه فروش بازی های کنسول سوئیچ به عنوان مثال، به خاطر فروش زیاد کنسول هست و اینکه گزینه های پر سر و صدای چندان زیادی در دسترس نیست و هرکس سوئیچ میخره معمولا یک زلدا ( که اول فروش کنسول اصلا گزینه ی خاص دیگه ای به جز این مورد نبود ) یا ماریو هم در کنارش میخره و این یه رابطه ی متقابله که فروش سوئیچ باعث فروش بیشتر بازی میشه و بازی ها باعث فروش بیشتر سوئیچ و فقط یک طرفه نیست)
اون بخش از طرف منتقدین و بازیکن ها مورد استقبال قرار گرفتن هم که بحث جدایی هست خیلی از بازیها ممکنه از نظر منتقدها و بازیکن ها خیلی خوب باشن اما حتما فروش خوبی هم تجربه میکنن ؟
بازی های انحصاری هم مثال زدین که مثال درستی نیست دیگه این رو فک کنم بشه از مصاحبه ای که Kaz Hirai در گذشته انجام داده بود و بارها نقل شده فهمید. بازی های انحصاری لزوما سودآور نیستن. حالا یک کمپانی مثل سونی ترجیح میده به همین روش ادامه بده ( فروش بسیار بیشتر کنسول PS4 که موجب میشه در حالت پایه تعداد بیشتری از افراد برای خریدن بازی‌ها وجود داشته باشن و به طور کلی فروش میانگین بیشتر رو این کنسول هم تأثیر بسزایی در این امر داره ) و یک کمپانی مثل مایکروسافت با در نظر گرفتن تعداد کمتر مخاطبی که در این نسل داره ترجیح داده تا الان که تمرکز چندانی روی بخش تکنفره نزاره و به جای اون با تمرکز بیشتر روی بخش چند نفره با اینکه کنسولش کمتر فروخته ولی سود کلی از بازی هاش رو به رقیب نزدیکتر کنه.
درنهایت مسلما عناوین تک نفره مهمن و ارزش بسیار بسیار بالایی دارن اما اینکه بگیم وضعیتشون از نظر اقتصادی ایده آله و فرقی با بازی هایی که بخش چند نفره ‌ی خوبی دارن نداره، درست نیست به نظرم.
 
من اولش حس میکردم این خبر رو قبلا هم دیدم الان که دقت کردم تاپیک واسه دو ماه پیش هست! :D به هر حال حرف اشتباهی نزده مایکروسافت، همین Bethesda که دوستان مثال زدن فروش بازی های اخیرش واقعا خوب نبوده. اون Zelda و Horizon ـی که مثال زدید هم ربطی به بحث نداره، به نظر میاد بازی هایی مثل Quantum Break رو گفته که مدت زمان گیم پلی محدودی دارن و در عوض 60 دلار قیمتشون هست. مثلا من برای Zelda که چک کردم مثل اینکه به پایان رسوندن ماموریت های اصلی حدود 50 ساعت زمان لازم داره. وگرنه مایکروسافت اگر می خواست بیخیال بخش داستانی بشه که اینقدر تغییرات تو 343 نمیداد، مثلا اینجا به مشکلات داستانی اشاره کردن: https://kotaku.com/the-lack-of-master-chief-was-the-least-of-halo-5-s-camp-1794755683 و در ادامه هم داستان نویس اصلی رو بیرون کردن و به جاش طراح داستانی سری Batman Arkham رو جایگزین کردن. پس مشخصه که دارن تلاش میکنن بخش داستانی و تک نفره بازی هاشون رو بهتر کنن. البته در زمینه خلق ip های تک نفره جدید باید خیلی بهتر عمل کنن و بحثی در این مورد وجود نداره.
 
آخرین ویرایش:
از اون ور هم فکر اینو کردی شما که همین بازی هایی مثل آنچارتد و هورایزون و کلی بازی انحصاری و ظهور ای پی های جدید باعث فروش کنسول پلی اشتیشن 4 شده ! از این دید هم باید شما نگاه کنین .

بازی های داستان محور و سینگل پلیر هم تاثیرات خودشون رو در صنعت گیم دارن و حتی بیشتر از بازی های مولتی در دراز مدت تاثیرات خودشون رو میذارن تو کل صنعت گیم !

مایکرو تو مبحث بازی های انحصاری و بخش سینگل در نسل هشتم در کل ضعیف عمل کرده و هم بخش داستانی هیلو 5 و هم بخش داستانی گیرز اون انتظاری که ازشون میرفت رو نتونستن در کل براورده کنن !

اگه این دیدی که شما داری و فقط به تعداد فروش یه بازی فکر میکنی که دیگه سونی پس دیوانست داره این همه سرمایه گذاری میکنه روی بازی های داستان محور ؟

هم بخش آفلاین و هم بخش آنلاین در کنار هم میتونن با حیات خودشون ادامه بدن ولی کم کاری مایکرو در مبحث بازی های داستان محور و ظهور ای پی های جدید در نسل هشتم رو هیچ جوره نمیشه کتمان کرد .

هورایزون یه بازی با ای پی جدید هستش و برای اولین نسخش فروش بسیار خوبی تا بدین جا داشته و اصلا نمیشه با ای پی بسیار معروفی مثل هیلو که نسخه پنجمش هست و همه میشناسنش مقایسه کرد و زلدا هم تو حد و اندازه های فروش کنسول نینتندو عالی عمل کرده و باعث شده کلی کنسول سوییچ باز هم خریداری بشه . خیلی ها به خاطر همین بازی رفتن سوییچ خریدن ! و همین طور ماریو و ......

مایکرو ضعیف عمل کرده در نسل هشتم در مبحث بازی های داستانی و ای پی های جدید و این صحبت های مدیرانش فقط شون خالی کردن از کم کاری هایی هست که در این بخش کردن .

خب مگه Halo5 باعث فروش X1 نشده ؟ حالا از این بحث کنسول سازها بگذریم که سریع همه چی رو سونیvsمایکروسافت میکنید... اتفاقا برای نینتندو، سونی و حتی مایکروسافت ساخت بازیهای داستانی حالا چون باعث فروش کنسول هاش میشه سرمایه گذاری مقبول تری هست، ولی خب وقتی شما صرفا یک ناشر هستی میای RE7 که اتفاقا بازی باکیفیت و از یک فرانچایز بسیار محبوب و شناخته شده هست رو میسازی و بعده چهار فصل حدود 5 میلیون نسخه میفروشی اما از اونطرف عنوان جدیدی مثل پابجی که برامده از خلاقیت هست ولی از جنس مولتی پلیر تا الان 30 میلیون پلیر داره، تو این شرایط صد در صد میگی که وضعیت اقتصادی بازیهای سینگل پلیر پیچیده شده.

منم سمت شما هست WWII رو فقط به خاطر سینگل پلیرش از چند ماه قبل دیجیتالی پیش خرید کرده بودم و فقط در حدی مولتی پلیرشو بازی کردم که اچیومنت کشتن ده نفر رو بهم داد همین و بس.

باید از دید سازنده ها به وضعیت نگاه کرد پتانسیل جذب مخاطب توسط یک بازی مولتی پلیر از یک بازی سینگل پلیر بیشتره و این رو میتونیم یک فکت حساب کنیم. بهترین و پرفروشترین بازی سینگل پلیر این نسل رو U4 حساب کنیم قبوله ؟ بذار مقابل بهترین و پرفروشترین بازی مولتی پلیر حساب کار دستت میاد.

پ.ن: بعد حالا من چنتا مثال هم از فعالیت های مایکروسافت تو محتوای تکنفره(نه فقط داستانی) این نسل زدم ولی خب نمیدونم چرا فقط اسم بخش استوری هیلو5 میاد. کم کاری مایکروسافت هست کاملترین بازی تاریخ ریسینگ رو در بخش محتوای تکنفره ساخته ؟ و ...
 
اتفاقا انگار شما حرف خودتون رو فراموش کردید! شما گفتید اگه یه بازی سینگل محور که 5 میلیون فروش کرده رو تبدیلش میکردن به مولتی محور فروشش میشد 20 میلیون،
سوال منم همینه، هیلو که بزرگترین فرنچایز مایکروسافته و پر فروش ترین بازیه این برند هم هست، چرا بعد از مولتی محور شدنش فروشش کمتر شد؟ حرفیه که خودتون زدید الان دارید خلافشو میگید.

بعدشم چرا باید فروش هیلو رو بذاریم جلوی زلدا و هورایزن؟ زلدایی که برای کنسول تازه لانچ شده اومده و هورایزنی که ای پی جدیده! چطوره فروش هیلو 5 رو بذاریم جلوی ریمستره TLoU؟ یک بازیه مولتی محور و یک بازیه داستان محور! به حرف شما باید هیلو 20 میلیون فروش داشته باشه و TLoU پنج میلیون درسته؟!

من جواب شما رو تو پست بالایی با یک مثال دادم. دوباره ساده بگم پرفروشترین بازی سینگل پلیر رو شما بذار مقابل پرفروشترین بازی مولتی پلیر به جواب میرسی بخوایم فقط دوتا بازی رو مقایسه کنیم به صدتا عامل از جمله پلتفرم های مقصد، قیمت، کیفیت و اعتماد مردم به برند و ... توجه کنیم

پ.ن: ربطی به تاپیک نداره ولی اتفاقا شرایط فروش مناسب برای زلدا نسبت به halo و حتی انچارتد خیلی فراهم تر بوده. روی یک پلتفرم تازه با کلی هایپ بدون حتی یک رقیب عرضه شد، حالا شما هیلو رو ببین هم چقدر روی One شوتر اول شخص پرفروش هست و بازیهای ادونچر روی ps4
 
ینی وضعیت اقتصادیه هورایزون پیچیدس؟ یا مثلا بلادبورن سود ده نبوده؟ انچارتد، لست، گاد، زلدا، ماریو و هزارتا نمونه دیگه! اینا در طول چند سال گذشته سودهیشون به مراتب از خیلی بازی های انلاین بیشتر بوده!

پس وقتی عروس رقص بلد نیست نباید کج بودن زمینو بهونه کرد!
مثل اینکه شما متوجه نیستی من چی گفتم و مایکی چی گفته. کسی نمیگه بلادبورن سوده نبوده یا بقیه بازی های موفق (این حرفا رو چجوری برداشت میکنید؟) با شکست مواجه شدن، فقط بازی های تک نفره با کیفیت و موفق، علاوه بر اینکه هزینه بسیار زیادی برای ساختشون میطلبن، فقط در حد جبران هزینه ساخت بازی و بعد از اون به سود دهی میرسن و بعد از یه جایی فروششون عملا به صفر میل میکنه. عنوان Dead Space 2 با فروش 5 میلیونی نتونست انتظارات شرکت پولداری مثل EA رو برآورده کنه و توی بسته شدن استودیوی بازی و عدم ادامه ساخت نسخه های بعدی توی این سری نقش اساسی داشت این موضوع. از اونور یه بازی داریم مثل PUBG که با گرافیک نه چندان خوب و فقط 1 مپ، کمپانی Valve و 2تا بازی پرطرفدار آنلاینش رو کشیده زیر سوال و فروش 26 میلیون نسخه ایش، کاملا گویای این مطلب هست که اون جمله بولد شده-تون شبیه یه جک بی مزه هست.

اگر فکر میکنی بازی تک نفره ای مثل بلاد یا ... سودهی به مراتب بیشتری نسبت به بازی های آنلاین داشته، به طرز اسفناکی در اشتباهید. رجوع شود به آخرین جمله پاراگراف بالا.

پ.ن: PUBG تا الان توی Early Access همچین فروشی داشته. حالا که از این فاز خارج شده و قراره بزرگتر بشه.... . به این میگن سود خالص با هزینه ساخت کمتر. بله، بازی های تک نفره اوضاع اقتصادی پیچیده ای دارن;) حالا اینکه مایکی کارنامه این نسلش چطوری بوده و چیکار کرده، دلیل بر اشتباه بودن این حرفش نیست. البته با این میزان هیت نسبت به مایکی طبیعیه که این چیزا گفته بشه و همین حرف رو اگر یکی دیگه میزد، میشد جمله ای که باید آب و طلا گرفت.
 
از اونور یه بازی داریم مثل PUBG که با گرافیک نه چندان خوب و فقط 1 مپ، کمپانی Valve و 2تا بازی پرطرفدار آنلاینش رو کشیده زیر سوال و فروش 26 میلیون نسخه ایش،

من جایی ندیدم بگن فروش بازی 26 میلیون نسخه بوده . اگه لینک و منبع دارید قرار بدید . ممنون

اما اگه استنادتون به تعداد پلیر هستش که به هیچ وجه نشون دهنده امار دقیق فروش نیست . مثلا یادمه بازی destiny در بازه زمانی taken king اعلام کردند که تعداد پلیرهاش 30 میلیون هستش ولی فروش خود بازی 15-20 میلیون هم نبود .

قیمت بازی PUBG فک کنم 29 دلار هستش .
 
من جایی ندیدم بگن فروش بازی 26 میلیون نسخه بوده . اگه لینک و منبع دارید قرار بدید . ممنون

اما اگه استنادتون به تعداد پلیر هستش که به هیچ وجه نشون دهنده امار دقیق فروش نیست . مثلا یادمه بازی destiny در بازه زمانی taken king اعلام کردند که تعداد پلیرهاش 30 میلیون هستش ولی فروش خود بازی 15-20 میلیون هم نبود .

قیمت بازی PUBG فک کنم 29 دلار هستش .

Owners: 26,094,440 ± 151,229
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS -

تازه این فقط نسخه پی سی هست، روی وان در دو روز یک میلیون پلیر جذب کرد!!
 
Owners: 26,094,440 ± 151,229
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS -

تازه این فقط نسخه پی سی هست، روی وان در دو روز یک میلیون پلیر جذب کرد!!

با عرض شرمندگی من باز متوجه نشدم :D

این الان امار پلیر های موجود هستش ، مگه نه ؟

من میخوام ببینم امار فروش چقدر هست . در مثال بالا هم DESTINY رو مثال زدم که منظورم به چه صورت هست .

چون به هر حال بجث شیرینگ در بازی دیجیتالی الان خیلی زیاد شده ، هر دو نفر 1 عدد 29 دلار برای بازی پرداخت میکنن ولی در امار ضربدر 2 میشن . چون خیلی بازی ها هستن مثل DESTINY و RAINBOW SIX و ... که تعداد پلیر انلاینشون خیلی بیشتر از فروششون هست .

مثال بالا DESTINY هم که امار پلیرش 30 میلیون بود ولی فروشش خیلی کمنر واسه همین بود که روشن بشم :D

این لینکی هم دادی در واقع OWNERS یعنی صاحبان PUBG رو نشون میده . من منظورم بصورت رسمی بگن مثلا این تعداد میلیون نسخه به دست مشتری دادیم . مثل بازی های دیگه . مثلا راک استار میگه 80 میلیون جی تی ای فروختیم . یا سونی میگه 42 میلیون نسخه انچارتد فروختیم . این مدلی منظورم . به هر اگه اما فروش جی تی ای 80 میلیون باشه پلیرهایی که تاکنون جی تی ای بازی کردن الان خیلی خیلی بیشتر از 80 میلیون هستش

به هر حال من در این مورد گنگ هستم :D
 
  • Like
Reactions: beh1382
در مورد اینکه میگین وضعیت اقتصادی پیچیده ندارن بازی های سینگل پلیر جندان درست نیست !
الان چندین سال هست که بازی ها قیمتی در حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار دارن و این قیمت طی این سال ها ثابت مونده در حالی که مخارج بازی سازی به شدت افزایش داشته ! کمپانی ها هم با سیاست نگه داشتن این استاندارد و به جای اون اضافه کردن بخش چند نفره و خرجای مداومی که بازیکن برای این بخش میکنه اون قیمت ثابت رو جبران میکنن یا اضافه کردن محتوای اضافه و ...
همچنین باید در نظر بگیرین که فروشگاهای آنلاین XBL ، PSN و Steam در فروش این بازی ها سهیم هستن . البته این درمورد بازی های انحصاری صادق نیست.
درباره ی بازی‌های Bethesda هم فکر نکنم لازم باشه اشاره کنم اکثرشون از نظر فروش چندان موفق نبودن ( Dishonored 2 ، The Evil Within 2 و حتی Wolfenstein 2 ) و تخفیفای به شدت زیادی رو تجربه میکنن تا فروش کلی بالاتر بره .
آی پی های نینتندو حرفی در کیفیتشون نیست ولی آیا واقعا بودجه ای در حد AAA های پر ذرق و برق دارن ؟ ( به جز مثلا عنوان زلدا که فک کنم پرخرجترین عنوان تاریخ نینتندو باشه با توجه به اینکه گفته بودن باید ۲ میلیون نسخه بفروشه تا تازه برابر بشه با بودجش :D ) الان به نظرتون بودجه‌ی بازیی مثل ماریو یا زنوبلید و ... در حد یه سینگل پلیر مثل آنچارتد و ... هست ؟ ( چه از نظر ساخت چه از نظر تبلیغات ) این بازی ها حتی با فروش کمتر هم (در حالی که قیمت برابری با عناوین بقیه‌ی کمپانی‌ها دارن ) میتونن سود زیادی برای نینتندو داشته باشن و باعث بشن این کمپانی سمت ساخت همچین بازی هایی بره ( علاوه بر اینکه فروش بازی های کنسول سوئیچ به عنوان مثال، به خاطر فروش زیاد کنسول هست و اینکه گزینه های پر سر و صدای چندان زیادی در دسترس نیست و هرکس سوئیچ میخره معمولا یک زلدا ( که اول فروش کنسول اصلا گزینه ی خاص دیگه ای به جز این مورد نبود ) یا ماریو هم در کنارش میخره و این یه رابطه ی متقابله که فروش سوئیچ باعث فروش بیشتر بازی میشه و بازی ها باعث فروش بیشتر سوئیچ و فقط یک طرفه نیست)
اون بخش از طرف منتقدین و بازیکن ها مورد استقبال قرار گرفتن هم که بحث جدایی هست خیلی از بازیها ممکنه از نظر منتقدها و بازیکن ها خیلی خوب باشن اما حتما فروش خوبی هم تجربه میکنن ؟
بازی های انحصاری هم مثال زدین که مثال درستی نیست دیگه این رو فک کنم بشه از مصاحبه ای که Kaz Hirai در گذشته انجام داده بود و بارها نقل شده فهمید. بازی های انحصاری لزوما سودآور نیستن. حالا یک کمپانی مثل سونی ترجیح میده به همین روش ادامه بده ( فروش بسیار بیشتر کنسول PS4 که موجب میشه در حالت پایه تعداد بیشتری از افراد برای خریدن بازی‌ها وجود داشته باشن و به طور کلی فروش میانگین بیشتر رو این کنسول هم تأثیر بسزایی در این امر داره ) و یک کمپانی مثل مایکروسافت با در نظر گرفتن تعداد کمتر مخاطبی که در این نسل داره ترجیح داده تا الان که تمرکز چندانی روی بخش تکنفره نزاره و به جای اون با تمرکز بیشتر روی بخش چند نفره با اینکه کنسولش کمتر فروخته ولی سود کلی از بازی هاش رو به رقیب نزدیکتر کنه.
درنهایت مسلما عناوین تک نفره مهمن و ارزش بسیار بسیار بالایی دارن اما اینکه بگیم وضعیتشون از نظر اقتصادی ایده آله و فرقی با بازی هایی که بخش چند نفره ‌ی خوبی دارن نداره، درست نیست به نظرم.

تمام این بحث‌ها درست ولی این دلیل نمیشه که یک نفر بخواد عملکرد ضعیف کمپانی خودش رو در این بخش رو توجیه کنه و کلا بگه بخش سینگل وضعیت بغرنجی داره. اگر وضعیت اینقدر بغرنج بود که بخش سینگل در حال مرگ باشه باید برای بقیه کمپانی ها هم همینطور باشه
 
  • Like
Reactions: AMIN-1399F
با عرض شرمندگی من باز متوجه نشدم :D

این الان امار پلیر های موجود هستش ، مگه نه ؟

من میخوام ببینم امار فروش چقدر هست . در مثال بالا هم DESTINY رو مثال زدم که منظورم به چه صورت هست .

چون به هر حال بجث شیرینگ در بازی دیجیتالی الان خیلی زیاد شده ، هر دو نفر 1 عدد 29 دلار برای بازی پرداخت میکنن ولی در امار ضربدر 2 میشن . چون خیلی بازی ها هستن مثل DESTINY و RAINBOW SIX و ... که تعداد پلیر انلاینشون خیلی بیشتر از فروششون هست .

مثال بالا DESTINY هم که امار پلیرش 30 میلیون بود ولی فروشش خیلی کمنر واسه همین بود که روشن بشم :D

این لینکی هم دادی در واقع OWNERS یعنی صاحبان PUBG رو نشون میده . من منظورم بصورت رسمی بگن مثلا این تعداد میلیون نسخه به دست مشتری دادیم . مثل بازی های دیگه . مثلا راک استار میگه 80 میلیون جی تی ای فروختیم . یا سونی میگه 42 میلیون نسخه انچارتد فروختیم . این مدلی منظورم . به هر اگه اما فروش جی تی ای 80 میلیون باشه پلیرهایی که تاکنون جی تی ای بازی کردن الان خیلی خیلی بیشتر از 80 میلیون هستش

به هر حال من در این مورد گنگ هستم :D

این 26 میلیون تعداد فروش بازی هست دقیقا :D، امار اسپای استیم با ضریب خطایی که نشون میده مثلا برای همین پابجی 151,229± هست کاملا قابل اتکائه و تو فروم های معتبر ازش استفاده میشه.

Steam Spy is Steam stats service based on Web API provided by Valve and cool idea of Kyle Orland from Ars Technica. Steam Spy automatically gathers data from Steam user profiles, analyzes it and presents in simple, yet beautiful, manner.

اون تعداد پلیر بازیهایی مثل دستینی و رینبو و باقی چون اخر هفته های رایگان زیادی رو تجربه میکنند و خرید دیسک دست دوم با تعداد امار فروش واقعی مغایر هست. ولی خب برای بازی پابجی که همچین مواردی نداشته میشه روی حرف سازنده و امار اسپای استیم حساب باز کرد.

پ.ن: بعد اون قضیه شیرینگ زیاد جدی نیست چون من فروم هارو دنبال میکنم حداقل بین غربی ها خیلی ندیدم استفاده بشه به جز همون اعضای خانواده، چون باید حداقل یکبار رمز رو به طرف بدی و داستان های خودش رو داره...
 
  • Like
Reactions: saphire
رفقا چرا هم چی ر‌و نبدیل به معادله چند مجهول میکنید ؟

بازی ها داستان محور هم برا اساس بودجه که برا ساختشون تامین میشه فروشش رو داره و به ناشر سود میرسونه اینجور باشه مگه سونی و بقیه ناشر ها مغز خر خوردن هزینه کنن

بازی HORZION بازی جدیدی نگاه کنید چقدر فروخته یا بازی TLOU نسخه ریمستر چقدر فروخته اگه هم سوده نبود مگه سونی عاشق چشم ابرو ما هست بازی داستان محور بزنه

ولی بازی مولتی پلتفرم اگه عالی باشه شبییه Ranbow یا owerwatch و Distiny 2 صد درصد فروش داره ولی اگه بد باشه یا اسیر خودخواهی ناشر شده

بازی lawbaker بازی خوبی بوده ولی امار پلیر کمی داره

حرف این‌‌ اقا توجیه کم کاری خودشون رو میرسونه
 
درسته فروش بازی های مولتی و مولتی محور خیلی خوبه و داره بهتر هم میشه ولی این اصلا به این معنی نیست که بازی های تک نفره وضعیت اقتصادی پیچیده ای دارند ! درسته بازی مثل PUBG یه استثنا بزرگ هست ولی فروش بقیه بازی های صرفا آنلاین محور خیلی هم فضایی نیست (مگر اینکه کم خرج و ارزون یا فری تو پلی باشند من منظورم AAA هست) بلکه ترکیب سینگل و مولتی خوب باعث بهترین عملکرد ممکن میشه (چون متقاضیان بازی سینگل اونم از نوع خوبش به شدت زیاده و تنوع خیلی بیشتری هم دارند برا همین فروششون در هر سبکی متفاوته) , مثال واضح دو بازی خفن پرفروش COD که در هر 2 بخش طرفدار داره و GTA V که فروشش نجومیه همه میدونیم تا یه مدت هم GTA Online هنوز بهش اضافه نشده بود ولی فروشش از اول وحشتناک بود که با اضافه شدن Online بهش باعث شد بهترین ترکیب به وجود بیاد و تا هنوزم که هنوزه عملکردش عالی باشه , در RDR 2 هم همین اتفاق خواهد افتاد . اگر بخش سینگل اهمیتی در فروش نداشت ما شاهد این نبودیم که در قسمت های دوم دو بازی تایتان فال و دستینی بخش سینگل اضافه کنند . فروش عالی آنچارتد و TLOU اتفاقا فقط بخاطر سینگل عالی نیست بلکه ترکیب سینگل عالی با بخش آنلاین خیلی خوبه , مثلا هم گیرز 4 هم هیلو 5 بخش آنلاین عالی داشتند ولی در بخش سینگل خیلی خوب نبودند نتیجش شد افت فروش هر دو نسبت به قبل مخصوصا گیرز 4 (پس چرا با وجود بحش آنلاین قوی اینقدر افت داشتند مخضوضا گیرز ؟) در هر دو مورد فقط آنلاین و فقط سینگل استثنا هست مثل PUBG یا هورایزن و زلدا و ... ولی به نظرم از نظر فروش بهترین عملکرد ترکیب این دو بخش هست . من خودم شخصا با سینگل قوی خیلی بیشتر حال میکنم چون خاطره و نوستالژی میشه برام حتی بعد n سال ولی از نظره فروش فکر میکنم با توجه به نیاز بازار ترکیب این دو بخش باعث فروش بهتر میشه
 
آخرین ویرایش:
با این موضوع که بازیهای آنلاین سرویس محور مخاطب بیشتری جذب میکنه و سودآوری بیشتری داره کاری ندارم و برام اهمیتی نداره

من و خیلیای دیگه سینگل پلیر گیمریم.
و به شخصه هیچوقت با بازیهای آنلاین بی محتوا(نظر شخصی) ارتباط برقرار نکرده و نخواهم کرد.

اگر روزی اقتضای صنعت گیم ایجاب کنه که بازی سینگل پلیر داستان محور نداشته باشیم، اون روز پایان عمر گیمری من خواهد بود. [که البته هیچوقت این اتفاق نخواهد افتاد]

پس بجای سعی در تحمیل عقایدمون به طرف مقابلمون که هیچگاه عملی نمیشه از بازی لذت ببریم که عمر بسی کوتاه است و بازیِ نکرده همی زیاد...:D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or