رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
«Shanon Loftis» رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمرده‌اند و فکر نمی‌کند زمانی برسد که بازی‌های تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوال‌هایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربه‌هایی با کیفیت بیشتر با هزینه‌های بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره می‌شوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیچیده شده است.

MSGS-1-1024x577.jpg

«توسعه‌ی بازی‌ها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازی‌ها مرده اما وضعیت اقتصادی بازی‌هایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده‌ تر شده. بازیکن‌ها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازی‌ها میخوان.»

او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای با بیش از ۱۰۰ بازی را می‌دهد یکی از روش‌هایی است که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از آن به بازی‌هایی که تنها بخش تکنفره را شامل ‌می‌شوند سرمایه بدهد.

«درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازی‌ها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعه‌ای از بازیکن‌ها رو حول محور اینگونه تجربه‌ها تشکیل بدیم.»


Read the whole post here.
 
دوربین مخفیه یا واقعا مولتیه TLOU ترول شد ؟ :)):-j
تقاضا دارم کسی که مولتیه تلو رو از نزدیک ندیده از این جکای بی مزه نگه تازه U هم مولتیه کاملا فانی داره ولی اینکه MP بی نظیر و فوق العاده موفق TLOU ترول شه خیلی خنده داره دیگ
 
و ربطش به پست من چیه؟ حداقل پست رو درست بخونید و تا اسم این بازی هارو میشنوید رگ غیرت کنسولیتون باد نکنه. برعکس من دارم میگم مولتی گیرز و هیلو عالی بودن.



ممد بیخیال. کمپین گیرز آشغال محض بود. اون چه چرت و پرتی بود اینا ساختن؟ مالتیش خیلی خوب بود. من خودم سیستم هایی که ساخته بودن رو خیلی دوست داشتم. مخصوصا CCC ها که فوقالعاده فان بودن. اما سینگلش رسما تو دیوار بود. عظمت Gears های نسل قبل کجا و این یکی کجا. میخوای بشینیم ایراداتی که داشت رو لبیست کنیم مقایسه کنیم با شماره های قبلی ببینیم واقعا فاصله انقدری که من میگم هست یا نه. البته شاید تو انتظارت خیلی کم بوده و با همینم حال کردی اما میدونی که من بخاطر ایشون X1 خریدم، ولی اصلا حال نکردم باهاش و راضی نیستم.

مایکروسافت کلا بلد نیست بازی سینگل بسازه و چون تجربیاتش مثل QB بد و نزدیک به شکست تجاری بودن دچار این فکر اشتباه شده که سینگل پلیر بدرد نمیخوره و کسی نمیخره.
دقیقا منم موندم اینا از چی کمپین گرز تعریف میکنن اون شخصیت های بی مزه و نچسب با دیالوگ های چرت و پرت نداشتن مراحل با ادرنالین واقعا معلوم بود کلا وقت نزاشته بودن رو افلاین انلاینشم الان خالی شده من با یکی از بچه های قدیمی گرز صحبت میکردم میگفت گند زدن سرور ها خالیه همه وقتی وقت نمیزارتن درست و تیم چفت و بست نباشه همین میشه عاقبتش رو گرز جدید دو سالم وقت نزاشتن حتی انمیشن های بخش کمپینش یکسریش تکراری بود
 
هیج وقت بخش تک نفره نخواهد مرد- همین چند سال اخیر تمام برندگان بهترین بازی های سال از دراگون ایج و ویچر و فالوت و ... همه با زیها تک نفره با بخش های داستانی عظیم بودند. اینکه از دید اقتصادی مثل این بابا بیاییم نگاه کنیم به این قضیه اشتباهه- چون مخاطب داره بازی میکنه گیمر قدیمی میدونه چی میخواد تا وقتی مخاطب است هیچ مشکلی نیست- اینها میخوان یک بازی تک نفره رو با بک بازی که 30 میلیوین کاربر اونلاین داره مقایسه کنن؟ از بعد اقتصادی؟؟ بازی های بزرگ و خوب همیشه تک نفره بوده اند و کنارشون بخش اونلاین هم و.جود داشته- همین الان ولف 2 غول جدید عرضه شده فاقد بخش اونلاین ولی شاهکار روایی و موسیقی و دیالوگ ها و گیم پلی و .. نمرش از خیلی از شوترهای اونلاین بیشتر شده- پس نمیشه گفت چون بتلفیلد 20 میلیون بازی کننده داره دیگه همه چی تخته بریم اونلاین بسازیم- البته این شرکت های بزرگ خطرناکن اینا میان طرز تفکر خودشون رو برهمه فورس میکنند - مخصوصا توسعه دهنده های خودشون- . در کل من هیچ وقت اهمیتی به یان صحبت های این مقامات نمیدم- اینها اکثرا یک بازی تو عمرشون بازی نکرده اند . CEO هستند ، چارت فروش میبنین فقط. بخش تک نفره همیشه وجود خواهد داشت-
 
رئیس استدیو‌های کمپانی «Microsoft»:«عناوین تکنفره نمرده‌اند ولی وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای دارند.»
کاملا موافقم. نمونه ش Zelda BOTW یا horizon zero dawn ... لول
بلد نیستن بازی تو این سبک بسازن اونوقت فکت صادر میکنند
واقعا جای تاسف داره چنین طرز فکری دارن
 
کاملا موافقم. نمونه ش Zelda BOTW یا horizon zero dawn ... لول
بلد نیستن بازی تو این سبک بسازن اونوقت فکت صادر میکنند
واقعا جای تاسف داره چنین طرز فکری دارن
مگه گفته مردن؟
گفته وضعیت اقتصادی پیچیده ای دارن که همینطور هم هست. الان خیلی از کمپانی ها براشون عناوین تک نفره سود دهی ندارن و به زور هم شده یه مولتی توشون میچپونن یا کنارش 4تا بازی مولتی و آنلاین هم میسازن. شاید بهتر باشه یه نگاه به وضعیت صنعت بازی بندازین و ببینین اوضاع چقدر داغونه و عناوین آنلاین و چند نفره چجوری دارن بازار رو توی دستشون میگیرن و برای سازنده-شون پول در میارن.
 
مگه گفته مردن؟
گفته وضعیت اقتصادی پیچیده ای دارن که همینطور هم هست. الان خیلی از کمپانی ها براشون عناوین تک نفره سود دهی ندارن و به زور هم شده یه مولتی توشون میچپونن یا کنارش 4تا بازی مولتی و آنلاین هم میسازن. شاید بهتر باشه یه نگاه به وضعیت صنعت بازی بندازین و ببینین اوضاع چقدر داغونه و عناوین آنلاین و چند نفره چجوری دارن بازار رو توی دستشون میگیرن و برای سازنده-شون پول در میارن.
بازی های تک نفره وضع اقتصادی پیچیده رو وقتی دارن که یه کمپانی عظیم مثل مایکروسافت پشتشون نباشه
وگرنه اگه پول باشه و تخصصم باشه راحت میتونن تو این سبک آی پی هاشون رو ادامه بدن و یا آی پی جدید بسازن
باید میگفت ما نتونستیم و ازش سود نبردیم اینطوری بهتر بود چون سونی و نینتندو دارن از همین بازیها پول درمیارن.
یه نگاه به بازیهای تاپ امسال غلط بودن ادعای ایشون رو نشون میده اونم بدجور!
 
نمیدونم قضیه چیه شما QB رو سمبل کردید! در صورتیکه نه فقط مایکروسافت بلکه اکثر ناشران غربی از جمله EA و اکتیویژن و بلیزارد و حتی valve تمرکز رو گذاشتن رو مولتی. اون وسط فقط یه دونه Bethesda مونده که صادقانه به سینگل توجه میکنه.
این شرکتایی که گفتی رسالت اولشون مولتی پلیر نیست احیانا؟ والو و بلیزارد که کلا بازی انلاین میسازن، EA و اکتیویژن هم که از قدیم نقل گیم نت ها و تورنامونت ها بودن با بازی های مولتی پلیرشون! بتسدا بازی هاش همیشه بر پایه داستانه... ناموسا چیو به چی ربط میدی؟
تویی که عکس بالانار رو گذاشتی پروفایلت ینی نمیدونی بلیزارد 99 درصد بازی هاش کلا انلاین هستن؟!
 
مگه گفته مردن؟
گفته وضعیت اقتصادی پیچیده ای دارن که همینطور هم هست. الان خیلی از کمپانی ها براشون عناوین تک نفره سود دهی ندارن و به زور هم شده یه مولتی توشون میچپونن یا کنارش 4تا بازی مولتی و آنلاین هم میسازن. شاید بهتر باشه یه نگاه به وضعیت صنعت بازی بندازین و ببینین اوضاع چقدر داغونه و عناوین آنلاین و چند نفره چجوری دارن بازار رو توی دستشون میگیرن و برای سازنده-شون پول در میارن.

ینی وضعیت اقتصادیه هورایزون پیچیدس؟ یا مثلا بلادبورن سود ده نبوده؟ انچارتد، لست، گاد، زلدا، ماریو و هزارتا نمونه دیگه! اینا در طول چند سال گذشته سودهیشون به مراتب از خیلی بازی های انلاین بیشتر بوده!

پس وقتی عروس رقص بلد نیست نباید کج بودن زمینو بهونه کرد!
 
کاملا موافقم. نمونه ش Zelda BOTW یا horizon zero dawn ... لول
بلد نیستن بازی تو این سبک بسازن اونوقت فکت صادر میکنند
واقعا جای تاسف داره چنین طرز فکری دارن


بازیهای چند وقت اخیر مایکروسافت اکثرا بخش تکنفره داشتند و اکثرا هم بازیهای با کیفیتی بودند از Cuphead بگیر که فروش دو میلیون نسخه ای رو همین چند روز پیش رد کرد تا FM7 کاملترین محتوای افلاین بین تمام ریسینگ هارو داره تا اول سال Halo Wars و بخش داستانی خوبی که داشت و همینطور برگردیم عقب تر به Geow4 و FH3 میرسیم که هردوتا بازی محتوای تکنفره کامل و بی نظیری در سبک خودشون داشتند و باز شما برو عقب تر و ....

چیزی که متن میگه و شما اصلا متوجه نشدی بازیهای تکنفره وضعیت اقتصادی پیچیده ایی دارند یعنی همون Zelda و Horizon با اون کیفیت خیلی بالایی که دارند تا الان که نزدیک سه تا فصل از عرضه اشون گذشته به فروش 5 میلیون نسخه ایی رسیدند ولی همین بازیها اگر با این کیفیت مولتی پلیر محور بودند 20 میلیون پلیر داشتند!
 
بازیهای چند وقت اخیر مایکروسافت اکثرا بخش تکنفره داشتند و اکثرا هم بازیهای با کیفیتی بودند از Cuphead بگیر که فروش دو میلیون نسخه ای رو همین چند روز پیش رد کرد تا FM7 کاملترین محتوای افلاین بین تمام ریسینگ هارو داره تا اول سال Halo Wars و بخش داستانی خوبی که داشت و همینطور برگردیم عقب تر به Geow4 و FH3 میرسیم که هردوتا بازی محتوای تکنفره کامل و بی نظیری در سبک خودشون داشتند و باز شما برو عقب تر و ....

چیزی که متن میگه و شما اصلا متوجه نشدی بازیهای تکنفره وضعیت اقتصادی پیچیده ایی دارند یعنی همون Zelda و Horizon با اون کیفیت خیلی بالایی که دارند تا الان که نزدیک سه تا فصل از عرضه اشون گذشته به فروش 5 میلیون نسخه ایی رسیدند ولی همین بازیها اگر با این کیفیت مولتی پلیر محور بودند 20 میلیون پلیر داشتند!

الان هیلو 5 20 میلیون فروخته؟ :/
 
دیگه همینو کم داشتیم که بخش کمپین هم خود ترولی بشه از جانب مایکرو .
تنها چیزی که ثابت شده اوضاع وخیم و پیچیده ای داره در بخش عناوین تکنفره ، فقط و فقط بخش بی لیاقت ایکس باکسه ، جدا از اینکه کاری برای بهبود FPهاش نکرد ، دس به ترور تک تکشون هم زد ، MDHR که بازی نساخته برای X و W ؟ فقط جایزه برد توی سبک R&G ، کار خاص دیگه ای نکردو باعث نشد مایکرو سرشو یکم بالا بگیره ! (تازه سعی کرد روی AAAهم ریسک نکنه ) ، ربط دادن گچبری سقف به پارکت کف (آفلاین و آنلاین) مقوله ایه برای فرار از تکلیفی که از عهده ی بخش ایکس باکس برنمیاد ، برا همین شکستهایی که پشت سر هم خوردنو ربطش میدن به عناوین تکنفره که پولساز نیس ! ، حالا خوبه آنلاین مونده واسشون ، وگرنه میگفتن XO نمرده ولی از لحاظ اقتصادی وضعیتش پیچ پیچیه ، بخش XB باید از این رخوت بیاد بیرونو جون تازه ای بگیره ، چسبیدن به داشته ها خوبه ولی تلاش برای رسیدن به نداشته هایی که آرزوی داشتنشونو داری افتخار بزرگیه ، حالا این افتخار ، دس نیافتنی شده و محکوم به شکست !!! .
با این حرفایی که الان زده نسبتا مشخص میکنه چشم انداز مایکرو چی هست و برای بخش کمپین در E3 برنامش چیه ، 4K
 
این شرکتایی که گفتی رسالت اولشون مولتی پلیر نیست احیانا؟ والو و بلیزارد که کلا بازی انلاین میسازن، EA و اکتیویژن هم که از قدیم نقل گیم نت ها و تورنامونت ها بودن با بازی های مولتی پلیرشون! بتسدا بازی هاش همیشه بر پایه داستانه... ناموسا چیو به چی ربط میدی؟
تویی که عکس بالانار رو گذاشتی پروفایلت ینی نمیدونی بلیزارد 99 درصد بازی هاش کلا انلاین هستن؟!
آواتار من تایکاندریوس فرمانده لژیون سوزان در آزروث هست (محض اطلاع) :D
اگه دستکم از ۱۵ سال پیش گیمر بوده باشی میدونی که اون موقع هیچکدوم از این کمپانی ها تمام تمرکزشون روی مولتی نبود و از نسل هفتم اینطوری شد! اون بتسدا هم که گفتم منظورم بتسدای سازنده نیست. منظور بتسدای ناشر هست که بازیهای سینگل محور مثل ولفنشتاین و دووم رو زیر چتر خودش گرفته. سپاس.
 
الان هیلو 5 20 میلیون فروخته؟ :/

نمیدونم شما کامنت من رو خوندید یا نه فقط خواستید ریپلی بزنید ولی خب محض اطلاع هیلو5 در عرض سه ماه 5 میلیون فروخت، بذار مقابل فروش همین زلدا و horizon ...

بحث خیلی واضح هست شما به عنوان یک کمپانی سازنده میخوای 100+-20 میلیون خرج یک بازی AAA کنی تمرکز رو بذاری روی مولتی پلیر میتونی بیشتر مخاطب جذب کنی یا روی سینگل پلیر؟
 
اگر بخش سینگل بازی‌ها وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای داشت، بتسدا اینقدر سرمایه گذاری روی بازی‌های تک نفره نمیکرده. آی پی های نینتندو اینقدر بازی نمیشد و اینطور از طرف منتقدین و بازیکن ها مورد استقبال قرار نمی گرفت. بازی‌هایی مثل NiOH و Horizon و ... نبودن
این بین هم آثاری مثل آنچارتد و TLOU و Titanfall 2 و ... هم هستند که هم بخش داستانی خوبی دارند هم بخش مالتی پلیر جذاب. همین TLOU رو هنوز داریم آنلاین بازی میکنیم :دی هنوز هم جذاب هست و هنوز هم بازیکن داره.

مطمئنا اگه یه روزی بازی های تک نفره و داستانی تولید نشن کل صنعت گیم با مشکل مواجه میشه.
 
بخش چند نفره چیزی هست که خواهان زیادی داره و برای کسی که سالی شاید ۳-۴ تا بازی بخره خیلی اهمیت داره که چقدر میتونه سرگرمش کنه حتی سونی هم پرفروش ترین ip خودش رو تمام آنلاین کرده
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or