دیوید کیج: هیچ کس نباید برای بازی‌ها حد و مرزی تعیین کند!

Cloud Strife

کاربر سایت
آقای دیوید کیج، رییس استدیو Quantic Dream‌ و خالق بازی Beyond: Two Souls در مصاحبه‌ای با سایت گیم اسپات می‌گوید:

برخی اشخاص دیدگاهی سنتی نسبت به مقوله گیم دارند که این مساله، برخی اوقات ناامید کننده هست. بعضی از مردم دوست دارن بازی‌ها شبیه همون چیزی که از 30 سال گذشته وجود داشته باقی بمونن و فقط از نظر گرافیکی پیشرفت کنند. هیچ کس نباید به خودش اجازه بده برای بازی‌ها و چیزی که باید باشن حد و مرز تعیین کنه؛ هیچ کس همچین قدرتی نداره!

بازی‌های ویدیویی می‌تونن چیزهای بسیار متفاوتی باشن. Angry Bird یه بازیه، Call of Duty یه بازیه، World of Warcraft یه بازیه و Gone Home هم یه بازی. کی می‌تونه و اجازه داره تصمیم بگیره که "تو یه بازی هستی"، "تو یه بازی نیستی" و یا "تو عضوی از این خانواده نیستی!"؟ نه! بزارید این عرصه رو برای هرکسی که یک ایده جدید و متفاوت داره باز بزاریم و این خیلی خوبه که ما ببینیم کسی داره بازی می‌سازه که توش تیر انداختن اصلی‌ترین نکته نیست!

دو طیف از اشخاصی وجود دارن که ما باید ان‌ها رو متقاعدشون کنیم. دسته اول گیمرهای حرفه‌ای هستن که فکر می‌کنن بازی‌ها فقط باید درمورد شلیک کردن، کشتن، تحرک داشتن، رقابت کردن و بالا رفتن آدرنالین و هیجان باشن. ما باید متقاعدشون کنیم که Beyond رو بازی کنن و ان‌ها بگن "آره، این یه چیز متفاوته!". بله، این بازی در مورد یه دختر جوونه، نه، ان نمی‌تونه تفنگ داشته باشه. ولی شاید از تجربه این بازی لذت ببری چون یه تحربه متفاوت هست و قبلا چیزی شبیه این رو بازی نکردی.

دسته دوم افرادی هستن که اصلا گیمر محسوب نمی‌شن و ممکنه درک نکنن یک بازی چی می‌تونه باشه. اگه این دسته از اشخاص Beyond رو تجربه کنن ممکنه پی ببرن بازی‌ها می‌تونن بعضی وقت‌ها متفاوت‌تر از ان چیزی که توی ذهنشون هست و شکل گرفته باشن. ان‌ها فکر می‌کنن بازی‌های رایانه‌ای خیلی خشن هستن، برای همین چیزی برای ان‌ها ندارن که بخوان از تجربش لذت ببرن یا بازی‌ها بیش از اندازه پیچیده هستن و یا اصلا تیر اندازی و شلیک کردن جذابیتی برای ان‌ها نداره. و شما می‌گی که نه، یه لحظه صبر کن، بازی‌های کامپیوتری ممکنه یه چیز دیگه باشن! بیا Beyond رو بازی کن و ببین خوشت میاد یا نه!

Beyond: Two Souls روز گذشته به صورت انحصاری برای کنسول PS3 منتشر شد.
 
آخرین ویرایش:
بهترین کنسول های بازی dvd player ها و blu-ray player هان

تازه گیر cpu و gpu و ram اشم نیستید دیگه راحت می تونید بیشینید از بی نهایت بازی ای که میاد براشون لذت ببرید نیازی به کپی خو رهم ندارن همشون کارخونه ای هم کپی می خونن هم اوریج انحصاری هم ندارن تازه

مایلو رو می گی؟:دی چیز دیگه ای به ذهنم نرسید:دی
هیچ وقت واقعی نشد ولی من الان دارم راحت بازیش می کنم بدون کنسول، کپی خور و هیچی!:دی
 
هر چیزی اصول و قاعده خودش رو داره دنیایی بازی بر پایه گیم پلی بنا شده نه فیلم سینمایی که بشه با دکمه زدن کنترلش کرد
اینکه هر کسی می تونه یک تحول در صنعت گیم ایجاد کنه حرف خوبی هست اما تحول درست نه تحولی که بنیاد گیم رو بهم بریزه خیلی از بازیساز اومدن و تحول ایجاد کردن و مورد تقدیر هم قرار گرفتن به خاطر اینکه روح گیم رو از بین نبردن

حل این مشکل خیلی راحته! شما دوست ندارید، بازی نکنید! :)
 
مایلو رو می گی؟:biggrin1: چیز دیگه ای به ذهنم نرسید:biggrin1:
نه Agent رو میگه :دی
==
چیزی که مسلمه اینه که دیوید کیج از برخوردی که با بازیش شده راضی نیست. دیروز تو تاپیکش صحبت این بود که کیح به هدفش رسیده که خب حرفهای کیج اون صحبت ها رو نقض میکنه :دی
 
نه Agent رو میگه :دی
==
چیزی که مسلمه اینه که دیوید کیج از برخوردی که با بازیش شده راضی نیست. دیروز تو تاپیکش صحبت این بود که کیح به هدفش رسیده که خب حرفهای کیج اون صحبت ها رو نقض میکنه :دی
کجاش نقض میکنه ؟

هدف کیج مگه ساخت چیزیه که منتقدا رو راضی نگه داره ؟ خب معلومه که کیج از برخورد با بازیش راضی نیست ولی این هدفش نبوده .کجا گفته بود من هدفم اینه منتقدا ازم تعریف کنن؟ کیج از اولش هم سبکشو اینطوری ادامه داده

چیزی که سازنده و در این مورد دیوید کیج رو به هدفش میرسونه رضایت طرفداراشه و رسوندن اون چیزی که تو فکر خودش بوده . نه شکایت سیاهی لشگره همیشه حاضر در صحنه
 
انوقت این لوگوی x360 توی پروفایل شما چیه؟؟؟

اون 360 رو فقط به واسطه کینکتش نگه داشتم که هفته ای 1-2 بار یه قری به تن و بدن بدم یا وقتی مهمون میاد بپر بپر باهاش کنیم!
من واقعا نمیدونستم که برای خرید 360 باید از شوما اجازشو بگیرم . شما به بزرگواریت ببخش! .
 
کجاش نقض میکنه ؟

هدف کیج مگه ساخت چیزیه که منتقدا رو راضی نگه داره ؟ سره HR چی شد ؟ خب معلومه که کیج از برخورد با بازیش راضی نیست ولی این هدفش نبوده . چون کیج از اولش هم اینطوری ادامه داده

چیزی که کیج رو به هدفش میرسونه رضایت طرفداراشه نه شکایت سیاهی لشگره همیشه حاضر در صحنه
نه شکایت سیاهی لشگره همیشه حاضر در صحنه
سیاهی لشگره همیشه حاضر در صحنه
لشگر

منظورت ماکرو فن هاست دیگه :d

شما ماکروفن ها بهتره برین ماینکرافتتون رو بازی کنید. :))
 
آخرین ویرایش:
من نمیگم دیوید کیج بازی‌ساز بدیه، اما اگه فیلمساز میشد موفق‌تر بود. اگر هم خیلی از کیفیت آثارش مطمئنه لازم نیست خودشه توضیح بده اینطوری از ارزش جرئتی که برای ساختن بازی‌ای متفاوت و نوآوارنه بخرج داده، کم میشه.
فارنهایت خوب بود، HR هم خوب بود اینکه Beyond اونی هست که همه اصرار دارن هست رو زمان تعیین میکنه نه تعدد پست‌های مثبت موافق‌ها. مثال؛ این همه سال از ساخت Monkey Island و Syberia میگذره اما همه‌ی کسای که تجربه‌شون کردن الانم یادشونه چه شاهکارهایی بودن. بعد از 10 سال باید دید ارزش Beyond چقدره.
 
واقعا ببخشید من از تمام فن های سونی عذر میخوام که به این شاهکاره قرن 21 تیکه انداختم...یادم رفته بود هر چی سونی و دار و دستش بسازه شاهکاره حتی اگه ride to hell باشه !
اصلا بازی چه معنی میده؟آدم بشینه فیلم رمانتیک نگاه کنه خیلی بهتره ...بازی ماله بچه هاست اصلا...
شکایت سیاهی لشگره همیشه حاضر در صحنه
خس و خاشاک بگو خودتو راحت کن...
 
کجاش نقض میکنه ؟

هدف کیج مگه ساخت چیزیه که منتقدا رو راضی نگه داره ؟ خب معلومه که کیج از برخورد با بازیش راضی نیست ولی این هدفش نبوده .کجا گفته بود من هدفم اینه منتقدا ازم تعریف کنن؟ کیج از اولش هم سبکشو اینطوری ادامه داده

چیزی که سازنده و در این مورد دیوید کیج رو به هدفش میرسونه رضایت طرفداراشه و رسوندن اون چیزی که تو فکر خودش بوده . نه شکایت سیاهی لشگره همیشه حاضر در صحنه
هدفش اینه که چیزی که میسازه رو به عنوان بازی در نظر بگیرن، صحبتش داره میگه از اینکه بعضیا چیزی که ساخته رو بازی در نظر نمی گیرن، ناراضیه. بحث تعریف و انتقاد نیست، ریشه ای تر از این حرفهاست :دی البته فکر کنم تو بخش فروش با اقبال بهتری روبرو بشه و ملت استقبال کنن از بازیش که خیلی هم عالیه :دی
 
هدفش اینه که چیزی که میسازه رو به عنوان بازی در نظر بگیرن، صحبتش داره میگه از اینکه بعضیا چیزی که ساخته رو بازی در نظر نمی گیرن، ناراضیه. بحث تعریف و انتقاد نیست، ریشه ای تر از این حرفهاست :دی البته فکر کنم تو بخش فروش با اقبال بهتری روبرو بشه و ملت استقبال کنن از بازیش که خیلی هم عالیه :دی
چیزی رو که ساخته شما نمیتونی بگی بازیه یا نه .

بین نمرات بازی هم 10 وجود داره هم 4 . این نهایت سلیقه ای بودن رو میرسونه . هیچوقت شما نمیتونی بگی ملاک صنعت گیم فلان بازیه و هر عنوانی که ازش فاصله بگیره بازی نیست
چند تا عنوان به این سبک تو یه نسل دیدی . همیشه به تکرار لبیک میگیم

تو همین سایت برو تو تاپیک این بازی ببین نظرات کسایی که تمومش کردن چی بوده . همین تاپیک ببین کیا دارن از بازی بد میگن . تو خودت و دوستات الان واسه چی از نمرات کم این بازی خوشحالین . خودمونو دیگه گول نزنیم
 
چند بار هم جای دیگه گفتم که دیوید کیج به یک مکمل و تکمیل کننده ی قوی در کنار خودش نیاز داره که ایده ها و خواسته هاش رو در کنار اون شخص پیاده کنه تا گیم پلی هم پا به پای سایر آثارش بیاد!
 
اون زمان که بازیش متای 87 گرفت از این بیشتر ازش انتقاد شد:دی
حالا وای بحال اینکه بازیش متای درستی هم نگیره:دی
در هر صورت کیج غلط میکنه اسم اثرش رو بازی میزاره!:دی
 
آخرین ویرایش:
من نمیگم دیوید کیج بازی‌ساز بدیه، اما اگه فیلمساز میشد موفق‌تر بود. اگر هم خیلی از کیفیت آثارش مطمئنه لازم نیست خودشه توضیح بده اینطوری از ارزش جرئتی که برای ساختن بازی‌ای متفاوت و نوآوارنه بخرج داده، کم میشه.
فارنهایت خوب بود، HR هم خوب بود اینکه Beyond اونی هست که همه اصرار دارن هست رو زمان تعیین میکنه نه تعدد پست‌های مثبت موافق‌ها. مثال؛ این همه سال از ساخت Monkey Island و Syberia میگذره اما همه‌ی کسای که تجربه‌شون کردن الانم یادشونه چه شاهکارهایی بودن. بعد از 10 سال باید دید ارزش Beyond چقدره.

همه اون چیزی که باید گفت همون قسمت بولد شده صحبت های شماسات که میشه اینطوری بیانش کرد: مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید! ;;)

فردوسی هم می فرماید: بزرگی سراسر به گفتار نیست دو صد گفته چو نیم کردار نیست!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or