در دسترس بودن تا 5.5 گیگابایت از 8 گیگابایت رم موجود در PS4 برای سازندگان بازی

  • Thread starter Thread starter Evil007
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    ps4
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Evil007

کاربر سایت
در دسترس بودن تا 5 گیگابایت از 8 گیگابایت رم موجود در PS4 برای سازندگان بازی

[h=1]PlayStation 4 gives up to 5GB of RAM to game developers[/h]​

طبق خبر جدیدی که در سایت یوروگیمر قرار گرفته سازندگان بازی به 4.5 گیگ از 8 گیگ رم قرار داده شده در PS4 برای ساخت بازی دسترسی دارند و مابقی برای OS در نظر گرفته شده البته گفته شده که در صورت نیاز سازنده می تواند از 1 گیگابایت اضافه رم برای ارتقای بازی خود استفاده کند
همچنین گفته شده که سونی سعی بر آن دارد تا مثل آنچه روی PS3 انجام داد مقدار رم نیاز برای OS رو کاهش دهد تا دست سازندگان بیشتر باز باشد
با احتساب وجود CPU های مشابه و این خبر بیش از پیش به نزدیکی قدرت دو کنسوا نسل بعد پی میبریم

Update
Eurogamer یک بروز رسانی روسی سایتش قرار داده به ایصورت که اون یک گیگ رم Flexible Memory (حافظه منعطف) رو به این صورت شرح داده که منظورشون این بوده که فقط 512 مگ از یک گیگ که شامل حافظه واقعی و مجازی!!! میشه در دسترس بازی سازها هست و مابقی رو مشخص نکرده چی میشه؟؟؟
طبق نوشته این سایت به واسطه منابع خبریش : دسترسی به فقط 4.5 گیگ از رم توسط بازیسازها گارانتی شده

UPDATE: A new source familiar with the matter has provided additional information to Digital Foundry that confirms only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers right now, while also clarifying how the PS4's "flexible memory" works in practice.

In real terms, an additional 512MB of physical RAM may be available in addition to the 4.5GB mentioned in the SDK. Flexible memory consists of physical and virtual spaces, and the latter introduces paging issues which impact performance. In our original story we combined them together.

For practical game applications, the correct figures for this story, as we understand it now, are a guaranteed 4.5GB for development and a further 512MB from the flexible pool. We have updated the headline accordingly.

و در آخر گفته شده که باز آپدیت های خبری دیگه در راهه
منبع
سایت یویروگیمر
PlayStation 4 gives up to 5.5GB of RAM to game developers • News • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:
اشتباه به قضیه نگاه می کنید، سونی زیادی روی سخت افزارش مانور می ده برای تبلیغ، دلیلی نداره شرکت دیگه بیاد مثل اون عمل کنه، نمونش نینتندو هم هست، اونم اطلاعاتی از کنسول های به عامه مردم نمی ده
نتیجه این می شه که ویتا با کله می خوره زمین از آخر قرار بشه کنترلر ps4، جای این که بازی براش بیاد به سخت افزارش می نازه سونی
این شمایی که با هزار تا پروفایل داری از سر فن بوی بازی برای خودت بهانه می تراشی.
ما نگفتیم به عموم مردم بده به چند تا کارشناس درست و حسابی مثل همین DF جزئیاتش رو بگه. چرا به کارشناس ها نمیگه؟
ویتا هم قرار نیست بشه کنترلر PS 4 ، در بعضی از بازی ها میشه ازش استفاده کرد که من نمیدونم مشکلش چیه.
بازی هم قراره براش بیاد نمونش هم Killzone mercenary .
 
نسل قبل به خاطر همون محدودیت رم، سونی نمیتونست یه چیز ساده مثل Cross game chat بگذاره:دی حالا فریز کردن های پیاپی XMB بماند.
اینا از الان انقدر رم رو رزرو کردن تا اگه مایکروسافت چیزی اضافه کرد بعدا کم نیارن و باز قضیه cross game chat تکرار نشه. الان OS خیلی مهم تر از اونی شده که فکر میکنید.
این مقدار رم هم حتما برای CPU و GPU کافی بوده. ما نمیتونیم از پشت صفحه مانیتور تشخیص بدیم کافی نیست. میبینید که بازیسازها هم هیچ اعتراضی نکردن.
 
[h=2]Octodad Dev on PS4′s 5.5 GB RAM Rumor: “Nothing for Anyone Besides a Dev to Worry About”[/h]

87017161310928473140.jpg
 
من اینو نمیفهمم، دموی فوریه ی Killzone: SF از 4.5 گیگ رم استفاده کرده بود، پس با این حساب یه لانچ تایتل از کل رم در دسترس [موقع عرضه] کنسول استفاده کرده؟ :d

مردشور OS. اگه منو میذاشتی 10 مگ بیشتر برای OSـه کنسول ها بیشتر نمیذاشتم، نه داشبوردی نه تنظیماتی چیزی. بازی ها رو با command line اجرا میکردم! :d
 
هیچ شرکتی هیچ جای دنیا نمیاد قدرت یه قطعه سخت افزاریش رو با تعداد ترانزیستور معرفی بکنه.
پس یه بیکاری نشسته ترانزیستور هارو شمرده اعلام کرده؟:-w
هیچ شرکتی:
AMD Phenom Processor Transistors
AMD launches $999 Radeon HD 7990 with 8 games, 8.6 billion transistors | Games | Geek.com
Nvidia Debuts GK110-based 7.1 Billion Transistor Super GPU
NVIDIA Reveals GK110 GPU - Kepler at 7.1B Transistors, 15 SMX Units | PC Perspective
این مدل آمار دادنا فقط برای طفره رفتن از حقیقت هست و بس.
از اینا خوبه؟:
 
آخرین ویرایش:
من اینو نمیفهمم، دموی فوریه ی Killzone: SF از 4.5 گیگ رم استفاده کرده بود، پس با این حساب یه لانچ تایتل از کل رم در دسترس [موقع عرضه] کنسول استفاده کرده؟ :d
این حرف اصلا معنی نداره. طرف میتونه یه shitcode ده خطی بنویسه که از کل رم موجود استفاده کنه، بازی لانچ تایتل که بماند. اگه طرف گفته ما از فلان قدر استفاده کردیم طبق معمول بازی با اعداد بوده (حالا به جای درصد شده چند گیگ رم:دی).
استفاده کردن کار شاقی نیست، درست استفاده کردنش مهمه. تو همین نسل مثلا Perfect Dark Zero هم از کل رم 360 استفاده کرد، Halo 4 هم از کل رم 360 استفاده کرد...:دی بازی ها روز به روز بهینه تر میشن، به همون شکل OS هم روز به روز بهینه تر میشه.
 
کلا سونی تو os داغونه
چیزی که من 21 may دیدم که با گفتن چند کلمه از 5 forza سویچ شد برای دیدن فیلم و چت تصویری همزمان و دوباره برگشتن و بازی کردن بدون هیچ لودینگی برای من قابل هضم نبود
 
20 صفحه اومدن ترول کردن هیشکی هیچی نمیگه 20 صفحه اومدن هر چی دری وری از دهنشون در اومد گفتن هیچ اتفاقی نیوفتاد , بعد من یه پست دادم که این بچه بازی ها رو بزارید کنار و انقدر کنسوله حریفو ترول نکنید پستم باید پاک شه؟؟؟
واقعا خنده داره. واقعا.
اونی که پست من و پاک کرده لطفا پیام خصوصی بده بهم که بحث تاپیک هم منحرف نشه و دوستان به ادامه ی ترولشون بپردازن ما هم با هم صحبت کنیم خیلی برام جالبه ببینم که علتش چی بوده
 
این شمایی که با هزار تا پروفایل داری از سر فن بوی بازی برای خودت بهانه می تراشی.
ما نگفتیم به عموم مردم بده به چند تا کارشناس درست و حسابی مثل همین DF جزئیاتش رو بگه. چرا به کارشناس ها نمیگه؟
ویتا هم قرار نیست بشه کنترلر PS 4 ، در بعضی از بازی ها میشه ازش استفاده کرد که من نمیدونم مشکلش چیه.
بازی هم قراره براش بیاد نمونش هم Killzone mercenary .

دلیلی نداره که بگه ، در نهایت قرار روی اون کنسول بازی اجرا بشه ، ابزار این کار هم مایکروسافت در اختیار سازندگان بازی قرار می ده، به کارشناس فلان سایت چه که bw اه بین cpu و ram مثلا 20 گیگه یا 18 گیگ، سونی میاد این موارد رو بیان می کنه تا مثلا تبلیغ بکنه واسه خودش

شما و بعضی های دیگه کلتون رو کردید زیر برف فکر می کنید شما دانایید و بقیه نادان ;)

epic fail شدن ویتا انقدر بدیهیه که ارزش بحث نداره، google it
 
ما تا الان هرچی در مورد سخت افزار گفتیم با استناد به DF بوده در نتیجه الان هم فرضمون بر درست بودن این خبر هست و شخصا نیازی به تایید سونی ندارم اما اصلا مشکلی هم در این قضیه نمیبینم!

سونی از اول هرکاری که کرده با بازیسازها قبلش مشورت کرده و اینکه امده 4.5 یا 5.5 گیگ از فضای رم رو به بازی اختصاص داده هم قطعا دوباره با نظر بازیسازها و از روی برنامه بوده. ما تا الان زیاد خبر خوندیم که اکثرا گفتن رم کنسول خیلی خوبه و نمیدونیم باهاش چیکار کنیم و ... خوب رم زیادی هم که بدرد نمیخوره چون یه مقدار مشخصیش رو استفاده میکنن.

در مقابل سونی امده زیاد به OS چسبیده که جلوی مایکروسافت کم نیاره. چون مایکرو امکانات فرعی زیادی میخواد ارایه بده و سونی هم قطعا برنامش مقابله با این امکانات هست. یعنی بعدی نیست تو GC سونی بیاد امکانات آنلاین زیادی رو رونمایی کنه یا همین قابلیت های زیادی که PSN داره نیازمند این حجم از Ram هست. مثل سوییچ کردن بین بازی ها و ...

البته این قابلیت ها از دم بدرد ما نمیخورن و من همیشه تزم این بوده که دیگی که برای من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه!:دی برای همین سونی هزاران امکانات رو هم که ارایه بده که نتونم ازش استفاده کنم بدرد عمش میخوره در نتیجه اگه این کاهش رم تاثیری در کیفیت بازی ها داشته باشه خدا از سه نقطه سونی رو لعنت کنه و دهنش سرویس. اگر تاثیری نداره که خوب نو پرابلم!:دی

در کل شخصا امیدوارم این کاهش فضای رمی که در اختیار بازیسازها هست رو سونی با مشورت با خودشون انجام داده باشه و رو هوا تکنیک نزده باشه چون سونی هم در زدن حرکات سوپر احمقانه ید طولایی داره!
 
بازم بحثای الکی.کسی که بخواد بخره مگه به اینا نگاه میکنه؟؟

من اگه سونی یه گیگ رم قابل استفاده بزاره بازم میرم همونو میخرم.طرفداری ایکس باکسم همینطور.بقیه فن هام همین کارو میکنند.مگه کنسول داره بخاطر قدرت سخت افزاری میفروشه؟این بازیهای انحصاریه که فروش کنسول رو مشخص میکنه.بعد اینایی که بحث از رم میکنند و میگن بلللدم بلللدم :دی خداییش همین الانش نسبت به نسل قبل چقد پیشرفت داشته دقت کردید؟مگه چقد لازمه برای بازیهای این نسل؟اصلا با Pc نباید مقایسه کنید ،مثل این این نسل که با این رمشون چه بازیهای فک بر اندازی رو اجرا کردند.نسل بد خدا بخیر کنه حتی با ۲ گیگ رم هم من افقهای روشنی رو برای کنسولها میبینیم.:دی
 
یوروگیمر خبرو آپدیت کرد
UPDATE #2: Sony has issued a statement:
We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.
The actual true distinction is that:

  • "Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
  • "Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.
 
این بحث ها رو ول کنین to the real gamers game are what counts :d
پست بالائیه @mahmoud
منطقی ترین پست این تاپیک تا به الان :bighug:
 
جا داره بعد از 20 صفحه جنجال بی مورد یه خسته نباشید به دو طرف مناقشه بگم.
فکر نکنم خود مایکرو و سونی بعد از گذشت این همه سال به اندازه یک سوم پست های این تاپیک نسبت به هم جدل و توهین کرده باشن.
الان به نظرتون بعد از این 20 صفحه حتی تونستید نظر یک نفر رو به سمت کنسول مد نظرتون جلب کنید؟
نه به خدا
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or