دایرکس 12 مشکلات xbox one از قبیل رزولوشن و غیره را بر طرف خواهد کرد

hosein me

کاربر سایت


درود

Brad Wardell مدیر شرکت Stardock درTwitterپیامی را ارسال کرد با استفاده از DirectX 12 مشکلات زیادی XBOX ONE مثل رزولوشن حل خواهد شد



Brad Wardell می گوید
اگر به معماری کنسول XBOX ONE درست نگاه کنیم خواهیم دید از 8 هسته اصلی CPU تنها یک هسته در اختیار DirectX 11 است اما در حالت DirectX 12 تمامی 8 هسته می تواند از توانایی های DirectX استفاده کند


بعد از این خبر یکی از کاربران در پاسخ به آقای Wardell گفت در حال حاضر همه هسته های CPU کنسول XBOX ONE همین کار را انجام می دهند اما آقای Wardell گفت شما اشتباه می کنید زیرا مشکل دستگاه در زمینه over headو قسمت های اضافی نیست بلکه در حالت dx11نمی توان از 8 هسته cpuبطور واحد و یکجا استفاده کرد

من فکر می کنم که به وسیله dx12 می توان این مشکل و کمبود را حل کرد و رزولوشن بالاتری و کیفیت بهتری را از طریق این کنسول بنمایش گذاشت
درهفته پیش نیز تعدای از سازندگان اشاره کردن که با استفاده از dx12 قدرت gpuکنسول 50 تا 100درصد افزایش خواهد یافت


به نظر شما dx12می تواند تمامی مشکلات xbox oneرا حل کند ؟

منبع
 
آخرین ویرایش:
حداقل 50 تا كارشناس اينجا تاييد نكردن شما منتظر ديجيتال فاندري نباش.
هرج و مرج و مغلطه، سیاستی غریزی که اکثر انسان ها هنگام حس شکست و تحمل فشار نا خوداگاه اعمال میکنند.. ادامه بدین ما هم فیض میبریم:d
عزيزم اين حرفهايي كه ميگي برازنده خودتونه.

چنان ميگي حس شكست يكي ندونه فكر ميكنه من سهام دار اصلي اين شركتم.

همون موقع كه يك عده كارشناس و Insider صنعت اومدن گفتن PS4 قوي تره داشتيد ملت رو اعدام ميكنيد الان هم يك عده ديگه بعد معرفي DirectX اومدن گفتن كه DirectX روي Performance ايكس باكس تاثير بسزايي خواهد داشت كه اين مورد براي شما و يك عده ديگه تحملش سخته.

من نديدم كسي توي اين مدت گفته باشه اين تفييرات باعث ميشه كه Xbox قوتي تر از PS4 بشه، با اين وجود نميدونم چرا يك عده نميتونن تحمل كنن.
جالبه همین الان هم داری هرج و مرج و مغلطه میکنی:d برای اینکه بهت ثابت بشه من فقط پست بچه گانه شما راجع به 50 کارشناس تو بازیسنتر نقل و قول کردم فکر نمیکنم جایی هم نشون داده باشم از پیشرفت x1 ناراحت میشم اتفاقا بارها گفتم امیدوارم مشکلاتش حل بشه که رقابت در صنعت باقی بمونه... اومدی یه پست جالب دادی منم جواب تو دادم دیگه همش نزن داش:d
اگه حوصله داری تو تک تک پستهام بگرد اگه دیدی جایی مغلطه کرده باشم یا کسیو اعدام کرده باشم حرفه شما درسته... ولی خودتم میدونی نیاز نیست تو پستهات بگردم که این چیزارو پیدا کنم ماشالا زیاد بکار میبری:d ربطی به سهام اینا نداره مغلطه نکن دوست عزیز ... طرف امده میگه تا df تایید نکنه باور نمیکنه که حرفشم منطقیه شما اومدی با مسخره بازی جواب دادی... اونوقت من چشم ندارم من فلان من بیسار:d

ارزش جواب دادن نداره
منم جات بودم جوابی نداشتم بلاخره مغلطه هم حدی داره دیگه:d
راست ميگين چيزهايي كه شما دوست دارين فكته چيزهايي كه دوست ندارين مغلطه
ببین دوست گرامی, مغلطه اینه که در جواب " تا df تایید نکنه" میای بامزه بازی در میاری... مغلطه اینه که من فقط به اون پسته بچه بازیت ایراد گرفتم در جواب میگی "چشم ندارم بهتر شدن x1 ببینم" ... اینا اسمش مغلطست, من راجع به dx12 و x1 حرف نزدم که اینارو ردیف کردی رسما بحث و عوض کردی... اسم این برخورد مغلطست عزیزم, روبروی سازمان ملل و سومالی و خیابون بهشتی و میدون ازادی و بازیسنتر هم نداره... هرکی جواب نداشته باشه و تحت فشار باشه مغلطه و هرج و مرج به وجود میاره شما هم به جای اینکه کش بدی و توجیه کنی میتونی حداقل تو خودت واقعیتُ بپذیری که بعید میدونم... کلا با مغلطه و پیچوندن پیش میری اینم یه نمونش
همين بساط توي تاپيك بهترين هاي سال هم ماشالله پهنه.
حالا اینا چه ربطی به بحث اینجا داره خدا هم نمیدونه فقط شما میدونی:d
 
آخرین ویرایش:
هرج و مرج و مغلطه، سیاستی غریزی که اکثر انسان ها هنگام حس شکست و تحمل فشار نا خوداگاه اعمال میکنند.. ادامه بدین ما هم فیض میبریم:d

عزيزم اين حرفهايي كه ميگي برازنده خودتونه.

چنان ميگي حس شكست يكي ندونه فكر ميكنه من سهام دار اصلي اين شركتم.

همون موقع كه يك عده كارشناس و Insider صنعت اومدن گفتن PS4 قوي تره داشتيد ملت رو اعدام ميكنيد الان هم يك عده ديگه بعد معرفي DirectX اومدن گفتن كه DirectX روي Performance ايكس باكس تاثير بسزايي خواهد داشت كه اين مورد براي شما و يك عده ديگه تحملش سخته.

من نديدم كسي توي اين مدت گفته باشه اين تفييرات باعث ميشه كه Xbox قوتي تر از PS4 بشه، با اين وجود نميدونم چرا يك عده نميتونن تحمل كنن.
 
عزيزم اين حرفهايي كه ميگي برازنده خودتونه.

چنان ميگي حس شكست يكي ندونه فكر ميكنه من سهام دار اصلي اين شركتم.

همون موقع كه يك عده كارشناس و Insider صنعت اومدن گفتن PS4 قوي تره داشتيد ملت رو اعدام ميكنيد الان هم يك عده ديگه بعد معرفي DirectX اومدن گفتن كه DirectX روي Performance ايكس باكس تاثير بسزايي خواهد داشت كه اين مورد براي شما و يك عده ديگه تحملش سخته.

من نديدم كسي توي اين مدت گفته باشه اين تفييرات باعث ميشه كه Xbox قوتي تر از PS4 بشه، با اين وجود نميدونم چرا يك عده نميتونن تحمل كنن.

بیش از حد با این جمله ها موافقم

اگه فکت رو برام معنی کنی با هر تعریفی که بدی من میتونم اونو برات ثابت کنم
اگر یه نموره از سخت افزار سردربیاری (لازمم نیست مهندس باشی) متوجه اختلاف میشی البته اگه خودت بخوای متوجه شی که شک دارم !!!

میدونی فکت چیه : کسی میگه من تلو رو دوست ندارم میشه ترولر ، میگه tf فروش بیشتری توی XO نسبت به IFتوی PSA بازم میشه ترولر ، میگه DX12 خوبه میشه ادعا
کسی طرف مایکرو هست میگه هوا ابری هست میگید نه روشنه اما میاد طرف سونی همون فرد حرفهاش رو برعکس میکنه میگه سیاه سفیده میگید خیلی بلده!!
 
آخرین ویرایش:
همون موقع كه يك عده كارشناس و Insider صنعت اومدن گفتن PS4 قوي تره داشتيد ملت رو اعدام ميكنيد الان هم يك عده ديگه بعد معرفي DirectX اومدن گفتن كه DirectX روي Performance ايكس باكس تاثير بسزايي خواهد داشت كه اين مورد براي شما و يك عده ديگه تحملش سخته.
جالبه فکت رو با ادعا مقایسه میکنی
دوستمون راجع به مغلطه حق داره براستی

راست ميگين چيزهايي كه شما دوست دارين فكته چيزهايي كه دوست ندارين مغلطه.

همين بساط توي تاپيك بهترين هاي سال هم ماشالله پهنه.
اگه فکت رو برام معنی کنی با هر تعریفی که بدی من میتونم اونو برات ثابت کنم
اگر یه نموره از سخت افزار سردربیاری (لازمم نیست مهندس باشی) متوجه اختلاف میشی البته اگه خودت بخوای متوجه شی که شک دارم !!!

میدونی فکت چیه : کسی میگه من تلو رو دوست ندارم میشه ترولر ، میگه tf فروش بیشتری توی XO نسبت به IFتوی PSA بازم میشه ترولر ، میگه DX12 خوبه میشه ادعا
کسی طرف مایکرو هست میگه هوا ابری هست میگید نه روشنه اما میاد طرف سونی همون فرد حرفهاش رو برعکس میکنه میگه سیاه سفیده میگید خیلی بلده!!
ها؟!:-/:d
 
آخرین ویرایش:
جالبه فکت رو با ادعا مقایسه میکنی
دوستمون راجع به مغلطه حق داره براستی :d

راست ميگين چيزهايي كه شما دوست دارين فكته چيزهايي كه دوست ندارين مغلطه.

همين بساط توي تاپيك بهترين هاي سال هم ماشالله پهنه.


جالبه همین الان هم داری هرج و مرج و مغلطه میکنی:d برای اینکه بهت ثابت بشه من فقط پست بچه گانه شما راجع به 50 کارشناس تو بازیسنتر نقل و قول کردم فکر نمیکنم جایی هم نشون داده باشم از پیشرفت x1 ناراحت میشم اتفاقا بارها گفتم امیدوارم مشکلاتش حل بشه که رقابت در صنعت باقی بمونه... اومدی یه پست جالب دادی منم جواب تو دادم دیگه همش نزن داش:d
اگه حوصله داری تو تک تک پستهام بگرد اگه دیدی جایی مغلطه کرده باشم یا کسیو اعدام کرده باشم حرفه شما درسته... ولی خودتم میدونی نیاز نیست تو پستهات بگردم که این چیزارو پیدا کنم ماشالا زیاد بکار میبری:d ربطی به سهام اینا نداره مغلطه نکن دوست عزیز ... طرف امده میگه تا df تایید نکنه باور نمیکنه که حرفشم منطقیه شما اومدی با مسخره بازی جواب دادی... اونوقت من چشم ندارم من فلان من بیسار؟:d

ارزش جواب دادن نداره/


اگه فکت رو برام معنی کنی با هر تعریفی که بدی من میتونم اونو برات ثابت کنم
اگر یه نموره از سخت افزار سردربیاری (لازمم نیست مهندس باشی) متوجه اختلاف میشی البته اگه خودت بخوای متوجه شی که شک دارم !!!


ها؟!:-/:d


مثل اينكه شما هم فرق چاله ميدون رو با فروم بازيسنتر نميدوني يا احتمالا خونه هم همينطوري با هم بحث ميكنيد كه برات عادي شده.

دفعه بعد به جاي جواب دادن ريپورت ميكنم.حواست باشه.
 
آخرین ویرایش:
هر dx جدید که میاد یک تعداد features جدید که در gpu ها قرار گرفته را قابل استفاده میکنه وقتی dx12 به روی xo میاد یعنی اینکه یک تعداد features جدید روی اون gpu قرار داشته و قابل استفاده میشه که خیلی مهمتر از قدرت خام و پهنای باند و rop هست.
4870x2 کارت dx10 با 2400 گیگا فلاپس قدرت و پهنای باند 230 گیگ بر ثانیه هست که 32 تا rop داره.
5750 کارت dx11 با 1000 گیگافلاپس قدرت و پهنای باند 73 گیگ بر ثانیه هست که 16 عدد rop داره.
4870x2 در بازیهای قدیمی که با انجین بر پایه dx10 ساخته شدند بهتر هست ولی هیچ بازی dx11 رو نمیتونه اجرا کنه با اینکه سخت افزار بهتری داره ولی نبود یک سری قابلیت سخت افزاری که برای dx11 نیاز هست باعث میشه این کارت توانایی ارائه گرافیک مدرن نداشته باشه چون اجرای نرم افزاری برخی ویژگیها بر روی سخت افزار قدیمی انجام شدنی نیست و یا در صورت انجام بسیار اثر نامطلوب بر روی عملکردهای دیگر داره.
 
هر dx جدید که میاد یک تعداد features جدید که در gpu ها قرار گرفته را قابل استفاده میکنه وقتی dx12 به روی xo میاد یعنی اینکه یک تعداد features جدید روی اون gpu قرار داشته و قابل استفاده میشه که خیلی مهمتر از قدرت خام و پهنای باند و rop هست.
4870x2 کارت dx10 با 2400 گیگا فلاپس قدرت و پهنای باند 230 گیگ بر ثانیه هست که 32 تا rop داره.
5750 کارت dx11 با 1000 گیگافلاپس قدرت و پهنای باند 73 گیگ بر ثانیه هست که 16 عدد rop داره.
4870x2 در بازیهای قدیمی که با انجین بر پایه dx10 ساخته شدند بهتر هست ولی هیچ بازی dx11 رو نمیتونه اجرا کنه با اینکه سخت افزار بهتری داره ولی نبود یک سری قابلیت سخت افزاری که برای dx11 نیاز هست باعث میشه این کارت توانایی ارائه گرافیک مدرن نداشته باشه چون اجرای نرم افزاری برخی ویژگیها بر روی سخت افزار قدیمی انجام شدنی نیست و یا در صورت انجام بسیار اثر نامطلوب بر روی عملکردهای دیگر داره.

:-ox_x:huh::shocked::scare::o
 
مثل اینکه داره بعضی مسائل مشخص میشه داخل سخت افزار xo یک دکودر jpeg قرار گرفته برای منتقل کردن تکسچرها داخل sub-rectangle درون esram برای تایل تکسچرینگ یا مستقیما به عنوان تکسچر داخل بازی اگر این دکودره سخت افزاری داخل xo قرار نمگیرفت دکود کردن فرمت jpeg با سرعتی که پاسخگو یه رندر ریل تایم 30 یا 60 فریم بر ثانیه ای باشد غیر ممکن به نظر میرسد dx12 به عنوان اولین api در جهان قابلیت استفاده از این فرمت را برای تکسچرینگ فراهم می آورد وبسایت وزین anadtech استفاده از این فرمت فشرده برای تکسچرینگ توسط مایکروسافت را نشانه ای از اطلاع مایکروسافت از آینده طراحی و توسعه سخت افزار گرافیکی دانسته.

AnandTech | Microsoft Announces DirectX 12: Low Level Graphics Programming Comes To DirectX

خبر دیگری که برای دو روز قبل هست از دکودر jpeg بر روی پردازنده amd پرده برداری کرده که قدرت پردازش و دکود کردن این فرمت را بیش از 156 درصد افزایش داده.

96587331468225232280.png


AMD Makes JPEGs Suck Less - SemiAccurate
 
خدایی طرف برگشته گفته ا گر به معماری کنسول XBOX ONE درست نگاه کنیم خواهیم دید از 8 هسته اصلی CPU تنها یک هسته در اختیار DirectX 11 است اما در حالت DirectX 12 تمامی 8 هسته می تواند از توانایی های DirectX استفاده کند ؟ :))
 
خدایی طرف برگشته گفته ا گر به معماری کنسول XBOX ONE درست نگاه کنیم خواهیم دید از 8 هسته اصلی CPU تنها یک هسته در اختیار DirectX 11 است اما در حالت DirectX 12 تمامی 8 هسته می تواند از توانایی های DirectX استفاده کند ؟ :))

داداش اینا شب خواب میبینن صبح بیدار میشن میان پستش میکنن اینجا!با این اوصاف در آینده نزدیک قدرت X1 هشت برابر میشه!:))
 
داداش اینا شب خواب میبینن صبح بیدار میشن میان پستش میکنن اینجا!با این اوصاف در آینده نزدیک قدرت X1 هشت برابر میشه!:))

نه اخه لایه گیم xbox one کلا فقط به 6 تا هسته دسترسی داره. ولی اگه خودت بری اسلاید هارو بخونی میبینی که احتمالا طرف منظورش این بوده که توی DX11 هر هسته فقط یک ترد برای رندرینگ داشت ولی توی DX12 انطور نخواهد بود و این مسلما باعث بهبود استفاده CPU میشه ولی فکر کنم منظورشو بد بیان کرده. ولی ادم انتظار داره کسی که داره بازی میسازه برای وان بدون که فقط 6 هستش برای بازی سازها قابل دسترسیه
 
نه اخه لایه گیم xbox one کلا فقط به 6 تا هسته دسترسی داره. ولی اگه خودت بری اسلاید هارو بخونی میبینی که احتمالا طرف منظورش این بوده که توی DX11 هر هسته فقط یک ترد برای رندرینگ داشت ولی توی DX12 انطور نخواهد بود و این مسلما باعث بهبود استفاده CPU میشه ولی فکر کنم منظورشو بد بیان کرده. ولی ادم انتظار داره کسی که داره بازی میسازه برای وان بدون که فقط 6 هستش برای بازی سازها قابل دسترسیه

این برای این هست که براد واردل یک برنامه نویس pc هست و فقط خواسته اصل مطلب را که بهتر شدن گرافیک و کارایی با پخش شدن کدها بر روی cpu هست بیان کنه.

این یه دمو از star swarm هست که با پخش کردن api روی همه هسته های یک cpu توانستن فریم ثابت بگیرن و بسیار عجیب تر اینکه موشن بلور که وابسته به gpu و vertex/geometry shader و یا pixel shader هست بعد از پخش شدن کدها روی cpu به راحتی اجرا شده!

Star Swarm Demonstration - YouTube
 
آخرین ویرایش:
این برای این هست که براد واردل یک برنامه نویس pc هست و فقط خواسته اصل مطلب را که بهتر شدن گرافیک و کارایی با پخش شدن کدها بر روی cpu هست بیان کنه.

این یه دمو از star swarm هست که با پخش کردن api روی همه هسته های یک cpu توانستن فریم ثابت بگیرن و بسیار عجیب تر اینکه موشن بلور که وابسته به gpu و vertex/geometry shader و یا pixel shader هست بعد از پخش شدن کدها روی cpu به راحتی اجرا شده!

Star Swarm Demonstration - YouTube

اگه حرفایی که تو ویدئو میزنه گوش کنی متوجه میشی عجیب نیست ولی خیلی جالبه!!
خانومه داره میگه که ده هزارتا آبجکت با هم همزمان روی صحنه هستن با فیزیک مستقل و ...
نتیجه اینکه روی منتل که کدها روی CPU درست Scale شده بازی با موشن بلور به راحتی اجرا میشه روی DX11 همون صحنه ها با موشن بلور به شدت افت فریم (تک رقمی) پیدا میکنه ولی بدون موشن بلور به راحتی و با فریم بالا اجرا میشه ولی اینجا اصلا قضیه GPU Bound نیست رزولوشن و عمق رنگ و پالیگنها ثابته و برای GPU فرقی نداره چه حجمی از پیکسلهارو موشن بلور بزنه فقط باید بدونه کجاهارو (آدرس پیکسلها) باید بلور بزنه چون تعداد آبجکتها زیاد شده CPU باید Draw call بفرسته به GPU تا مشخص بشه کجا ها باید موشن بلور بخوره برای همین قضیه یک سناریو CPU Bound هست و محدودیت از سمت CPU اعمال شده درحالیکه ممکنه همه فکر کنن تو DX11 محدودیت از سمت GPU بوده یعنی اگر تو اون صحنه رزولوشن رو از 4K میاوردن روی 640x480 بازم فریم ریت بازی تک رقمی میشد خلاصه اینکه که این نشون میده نقش CPU تو آینده بازیها که کامپلکسیتی بالا میره چقدر میتونه مهم باشه.
 
مثل اینکه داره بعضی مسائل مشخص میشه داخل سخت افزار xo یک دکودر jpeg قرار گرفته برای منتقل کردن تکسچرها داخل sub-rectangle درون esram برای تایل تکسچرینگ یا مستقیما به عنوان تکسچر داخل بازی اگر این دکودره سخت افزاری داخل xo قرار نمگیرفت دکود کردن فرمت jpeg با سرعتی که پاسخگو یه رندر ریل تایم 30 یا 60 فریم بر ثانیه ای باشد غیر ممکن به نظر میرسد dx12 به عنوان اولین api در جهان قابلیت استفاده از این فرمت را برای تکسچرینگ فراهم می آورد وبسایت وزین anadtech استفاده از این فرمت فشرده برای تکسچرینگ توسط مایکروسافت را نشانه ای از اطلاع مایکروسافت از آینده طراحی و توسعه سخت افزار گرافیکی دانسته.

AnandTech | Microsoft Announces DirectX 12: Low Level Graphics Programming Comes To DirectX

خبر دیگری که برای دو روز قبل هست از دکودر jpeg بر روی پردازنده amd پرده برداری کرده که قدرت پردازش و دکود کردن این فرمت را بیش از 156 درصد افزایش داده.

96587331468225232280.png


AMD Makes JPEGs Suck Less - SemiAccurate
کلا همه اینها نشونه اینه که طراحی کنسول مایکرو برای اینده نیست از ESRAM بگیر تا DME ها و این قابلیت jpeg که تازه میخوان تو طراحی تراشه های اینده ازش استفاده کنند . شما فقط بچسب به DDR3 که مایکرو استفاده کرده به همین خاطر تاریخ گذشتست .
-------------
حالا بدور از بعضی واقعیت ها که بعضی ها نمیخوان قبول کنند ولی همین مسائل تکسچرینگ که تو کنسول مایکرو میشه استفاده کرد که ظاهرا نشون میده در اینده با استفاده از این روش ها میشه تکسچرهای بسیار HIGH رزولوشن استفاده کرد تو یه مقاله که چند وقت پیش اومده بود همین ها را اشاره کرده بود براشون و گفته بود این کنسول و طراحیه X1 همون چیزیه که جناب جانکارمک سالها از سخت افزار ها انتظار داشته که براورده نشده .
ولی حیف که الان خودش دیگه تو بازیسازی نیست خیلی دوست داشتم جانکارمک باز بازی میساخت میدیدم چیکار میکرد .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or