داستان بازی spoiler!!!!- Darksiders II

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
masoud_s54
کسری جان خیلی زحمت می کشی خدایش ولی احساس می کنم دیگه نمی خوایی یا وقت ترجمه نداری کاش می تونستی ادامه بدی

ممنون. چرا میخوام ادامه بدم ولی وقت کافی ندارم. بازی هم طولانیه و معما و دیالوگ هم زیاد داره . سعی میکنم سریع انجامش بدم.

در همین پست پارت جدید قرار میگیردد

part 7

-در قسمتی بودیم که مرگ به گذشته black stone رفت, تا سامائل را پیدا کند. سرانجام پس از جستجوی بسیار مرگ در گذشته با سامائل روبرو میشود.



سامائل (Samael)

سامائل: پس شورای سوخته (charred council) تنها یک سوار رو فرستاده ......... حتی در گذشته.

_مرگ آرام آرام از پله ها پایین می آید و به سامائل نزدیکتر میشود.

سامائل: نه, این ملاقات ...... بدون فرمان و اجازه شورا صورت گرفته. در حقیقت, هیچکس نمیدونه که تو اینجایی.
مرگ: (با اطمینان میگوید) حتی یک روح مرده هم خبر نداره. حالا کلید (demon key) رو تحویل بده. این میتونه یه راز کوچیک .... بین ما باشه.

_به یکباره سامائل از توانایی غیب شدنش استفاده میکند و در یک حرکت پشت سر مرگ ظاهر میشود و سپس با یک جادوی قوی مرگ را از زمین بلند میکند و در آسمان شناور میکند, فشار زیادی بر بدن مرگ وارد میشود.

سامائل: (به مرگ می گوید) رقت انگیز. (یعنی مایه تاسف و ترحم)

سپس سامائل مرگ را محکم به گوشه ای پرتاب میکند.

سامائل: ( رو به مرگ) یک شکل و ترکیب ناقص و نامناسب از یک قالب درست و بی عیب. (منظور همان شکل و ظاهر death میباشد که سامائل اینگونه به او طعنه میزند) absalom همیشه از بقیه شما قویتر بود .....

_سامائل دوباره به مرگ حمله میکند, اما اینبار با دفاع مرگ روبرو میشود.

مرگ: تو خواهی فهمید که من به اندازه کافی قوی هستم سامائل!

_مرگ با دفاعش, سامائل را به عقب میراند.

سامائل: بله, تو بر موانع زیادی پیروز شدی که تونستی به اینجا بیای و جلوی من وایسی. اما بعضی وقت ها, قهرمان در پایان میمیره! از برادرت بپرس! (منظور سامائل از برادرش, (war ) میباشد, که اگر یادتان باشد در قسمت اول بازی, در ابتدای بازی جنگ به دست استراگا کشته شد و به محضر شورای سوخته برده شد و در حال حاضر, هنوز هم زندانی میباشد)

مرگ: آیا تو کلید رو به من تحویل میدی؟ یا اینکه خودم اونو به زور ازت بگیرم؟
سامائل: سوارکار, تو همین حالا و از قبل هم جواب رو میدونی.

_پس همانطور که سامائل گفت, او قصد ندارد در تحویل دادن کلید با مرگ همکاری کند و این دو با هم وارد نبرد و پیکار میشوند. بعد از مقداری مبارزه ( که به طرز عجیبی کوتاه و بسیار ساده ساده بود), مرگ موفق میشود سامائل را سرانجام مقلوب کند.

سامائل: جالبه, به نظر میاد تو سرانجام تونستی بعد از همه اینا, موفق بشی.

_سامائل کلید شیطانی (demon key) را در دستان خودش ظاهر میکند.

سامائل: با تمام اتفاقاتی که افتاد, این کاملاً یک نمود و نمایش اثبات, خواهد شد.

_سامائل کلید شیطانی (که سیاه رنگ میباشد) را روی زمین می اندازد و سپس ناپدید و محو میشود. پس مرگ کلید شیطانی را هم بدست می آورد. حالا مرگ هر دو کلید را برای ورود به دروازه ارواح (well of souls) در اختیار دارد. حالا مرگ باید نزد crowfather باز گردد. مرگ با استفاده از قابلیت سفر سریع (fast travel) خود را به محل crowfather که در نزدیکی درخت زندگی قرار دارد میرساند.

مرگ: من کلید رو دارم, crowfather.
crowfather: پس سرانجام, تو میتونی به Well of souls (دروازه ارواح) وارد بشی. اما یکبار دیگه بهت تعهد و قول میدم که راه برگشتی در این جاده وجود نداره.
مرگ: من تا اینجای راه رو اومدم, crowfather. من نمیخوام برگردم.
crowfather: پس آگاه باش, سوار مرگ (death). تعدادی نگهبان در دروازه حضوری تاریک دارند. و بذرهای آلودگی مکان رو به هم زده است.

(نکته فرعی: در مورد عبارت well of souls: معنی لغوی عبارت well of souls شاید در اینجا به معنی کامیابی ارواح یا فرجام و سرانجام ارواح باشد, اما در حقیقت این مکان یک دروازه است و برای همین است که من در طول ترجمه مرتب لغت دروازه رو تکرار میکنم. برای اطلاعات بیشتر میتونید در سایت wikia شرح و توصیف این محل رو ببینید. ابتدای مطلب با این جمله شروع میشه: The Well of Souls is a supernatural gate that is guarded by the Archangel Azrael. )

مرگ: دروازه ارواح آلوده شده.
crowfather: بله, اما نه مثل موجودات بی نام و نشانی که تا اینجا باهاشون روبرو شدی. نه, آلودگی یک قهرمان (champion) رو برگزیده, یک صدا که شیپور فراخوانی و دعوت به نظر میرسه.
مرگ: پس من این موجود کامل و بی عیب (finished) رو خواهم دید, همینجا و همین حالا.
crowfather: چیزی که فهمیدی رو به خاطر داشته باش, سوارکار. آلودگی پایان و فرجام همه چیز هاست ......... حتی مرگ (death)!
مرگ: درخت, کلیدها, دروازه _ چرا من احساس میکنم که تو میخوای منو آزمایش و تست کنی؟
crowfather: تو خودت, خودتو تست میکنی, دوست قدیمی. برای کاری که انجام دادی, برای کاری که باید انجام بدی. و حالا تو با آزمایش نهایی روبرو میشی. آیا تو موجب مرگ خواهی شد یا زندگی خواهی بخشید؟

_مرگ از crowfather جدا میشود و به سمت دروازه میرود. او هر دو کلید را در جایگاه مخصوص خود وارد میکند. و سپس دروازه بزرگ باز میشود. مرگ از دروازه عبور میکند و وارد مکان well of souls میشود و با کمی پیشروی با چیزی که انتظار او را میکشد, سرانجام روبرو میشود.

صدا: تو شگفت زده شدی, مرگ؟ چرا تو دست نخورده موندی, در حالی که همه چیزهای اطراف تو پژمرده شدن و در چنگ آلودگی فاسد شدن؟ آیا این نمیتونه به این خاطر باشه که تو پیش از این بخاطر انجام گناه خیانت لکه دار و سیاه شدی؟

_بله این صدا متعلق به کسی نیست بجز absalom, اولین نفر در نژاد نفیلیم, کسی که در گذشته خود و افراد سپاهش به دست مرگ قتل عام شدند. چون همانطور که مرگ گفت, ارتش نفیلیم برای تعادل و بالانس یک تهدید به حساب می آمد. و در ادامه absalom باعث ایجاد آلودگی در جهان شد.

absalom: چطور تونستی بر جوش و خروش قلبت غلبه کنی؟

_تصویر از روی صورت absalom تغییر میکند و او را تمام قد نشان میدهد. absalom به نوعی منبع و منشاء تمامی آلودگی ها میباشد.


absalom

absalom: تو نمیتونی من رو بدون اینکه روح خودت رو برای همیشه لعنت کنی متوقف کنی!
مرگ: پس ناگزیر قبولش میکنم!

_پس مرگ و absalom با هم درگیر و وارد مبارزه میشوند. بازی از نام نمود و تصویر هرج و مرج و بی نظمی (Avatar chaos) برای absalom استفاده میکند. مرگ باید absalom را نابود کند تا well of souls را از آلودگی پاک کند.

(نکته اصلی و مهم:زمانی که مرگ تمامی افراد ارتش نفیلیم از جمله رهبرشان absalom را قتل عام کرد و به نوعی همانطور که absalom گفت: به یاران سابقش خیانت کرد و این لکه سیاه را در کارنامه خود (به گفته absalom) ثبت کرد, کینه و دشمنی absalom نسبت به مرگ (death) شروع شد, و همین منجر به ایجاد آلودگی شد. و حالا absalom قصد دارد پس از مدتها انتظار, سرانجام انتقام خود را از مرگ (death) بگیرد و ثابت کند که خودش قویترین جنگجو میباشد نه مرگ (death). چون قبل از این دیدید که سامائل هم در ابتدای رویارویی با مرگ, به وی گفت: همیشه absalom از تو (مرگ) قویتر بود. )

_سرانجام در یک نبرد حماسی, مرگ موفق میشود Absalom را از پا دربیاورد و باز هم ثابت میکند که برگزیده ترین جنگجو میباشد. مرگ داس خود را در کتف absalom فرو میکند و absalom سرانجام نقش بر زمین میشود. مرگ کنار absalom که روی زمین افتاده میرود و absalom از او یکبار دیگر میخواهد که دستش را بگیرد. (به مانند دفعه قبل که در اول بازی نشان داده شد, در آنجا زمانی که مرگ میخواست دست absalom را بگیرد, absalom در آلودگی فرو رفت)

absalom:برادر یکبار دیگه دست منو بگیر!

_مرگ هم دستش را به سمت absalom دراز میکند, اما در کمال خونسردی به جای این که دست absalom را بگیرد, داس خود را محکم از کتف absalom بیرون میکشد و در این جا کار absalom به پایان میرسد و وی نابود میشود. مرگ که از نبرد با absalom بسیار خسته شده, با قدمهایی سنگین خود را به آستانه well of souls (دروازه اوراح) که جایی شبیه به یک پرتگاه است, میرساند.

مرگ: من Absalom رو کشتم, آلودگی (corruption) رو متوقف کردم. من سرانجام در جلوی well of souls (دروازه ارواح) ایستادم .......... ( مرگ با خنده ادامه میدهد ) اما هیچ ایده ای ندارم که بعدش باید چیکار کنم!

_در اینجا صدای crowfather که در کنار او ایستاده به گوش میرسد:

crowfather: این کاملا ساده میباشد, با این حال سخت ترین کار هم هست.
مرگ: من حوصله معما و چیستان ندارم, crowfather!
crowfather: تو قدرت این رو داری که بوسیله well, دنیای انسانها (kingdom of man) رو احیا و زنده کنی ........... یا اینکه میتونی نفیلیم (Nephilim) رو احیا کنی. اما من میدونم که انتخاب یکی از اونا, دیگری رو برای همیشه مجازات میکنه.

_مرگ یک آ ه بلند میکشد.

مرگ: برادر من, جنگ (war) ......... من میخوام به طور عمده از اون (جنگ یا war) محافظت و حمایت کنم.
crowfather: برای بازگردوندن نسل بشر به زمین, یک قربانی لازمه.

_مرگ به نقش ارواح بر روی قفسه سینه اش نگاه میکند. این ارواح متعلق به سپاه کشته شده نفیلیم میباشد. مرگ به جلوی پرتگاه well of souls میرود, مرگ ماسکش را در می آورد و به crowfather میدهد. البته دوربین به هیچ وجه چهره اصلی مرگ (death) را که زیر ماسک قرار دارد نشان نمیدهد. مرگ با آغوش باز خود را از پرتگاه به پایین پرتاب میکند. به این ترتیب او ارواح نفیلیم را قربانی میکند. (چون خود مرگ که کشته و نابود نمیشود)


مرگ (death) خود را از پرتگاه well of souls به پایین می اندازد

crowfather: به این ترتیب, مرگ (death) زندگی بخشید. و بذر و دانه نسل بشر دوباره از نو کاشته میشود. اما سفر مرگ در اینجا به پایان نرسید.

_تصویر تغییر میکند و تصاویر را به صورت کمیک نشان میدهد. تصویر جنگ (war) و اوریل (uriel) را نشان میدهد.

crowfather (راوی) : در خرد شدن و شکسته شدن زمین, برادر (منظور از برادر جنگ است) او (منظور از او, مرگ میباشد) ویرانگر (Destroyer) را نابود کرد.

_تصویر اوریل و دیالوگهایش را در پایان شماره اول بازی نشان میدهد. این قسمت بعد از این است که جنگ, watcher و ویرانگر (که همان abaddon بود) را نابود کرده است.

اوریل: تو مورد تعقیب قرار خواهی گرفت! مخصوصا از جبهه فرشتگان (white city) ........ شورا (council) ......... و افراد دیگه ای هم خواهند بود! تو میخوای در این جنگ تنها باشی!؟

جنگ: نه.

_جنگ (war) به سه نقطه نورانی در آسمان اشاره میکند.

جنگ: تنها نه.

crowfather (راوی): جنگ هفتمین مهر را برای فراخواندن سوارهای آخر و زمانی شکست. و تعداد سوار ها باید 4 تا باشد.

_تصویر سه سوار دیگر را به همراه جنگ (war) نشان میدهد. تصویر مرگ (death) بدون ماسک, در سایه ای از ابهام نشان داده میشود و چهره اش کاملا مشخص نیست.

بعد از Creidits:

_بعد از پایان یافتن Creidits (اسامی تیم ساخت) یک تصویر پخش میشود. در تصویر نشان داده میشود که Lilith با یک شیطان ناشناخته (احتمالا لوسیفر : اینو ویکیپدیا گفته نه من) در حال صحبت است. این شیطان یا هیولای ناشناس از اینکه مرگ (death) انتخاب کرد, نسل بشر را در مقابل ارتش نفیلیم احیا کند و در حقیقت نفیلیم را قربانی کرد بسیار عصبانی و ناراحت است. و در اینجا Lilith یک قول و وعده به این شیطان میدهد و آن این است او بایستی منتظر مجازات و تنبیه حتمی مرگ (death) در آینده باشد!!!!

The End
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: masoud101

yashar58

کاربر سایت
Sep 28, 2010
118
من ی چیزو نفهمیدم!بالاخره corruption absalomوdestroyer abadon باهم چه ارتباطی دارن؟یکی رو وار میکشه .یکی رو مرگ..ولی این دوتا باس چه ارتباطی باهم دارن؟
 
آخرین ویرایش:

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
من ی چیزو نفهمیدم!بالاخره corruption absalomوdestroyer abadon باهم چه ارتباطی دارن؟یکی رو وار میکشه .یکی رو مرگ..ولی این دوتا باس چه ارتباطی باهم دارن؟
absalom ارتباطی با ویرانگر (destroyer) نداره, اگر قسمت اول رو بازی کرده باشید می بینید که abaddon همون ویرانگر یا به قول معروف destroyer هست. ببین تمام کارهایی که مرگ (death) در این بازی انجام داد, نتیجش رو در شماره یک (1) دیدیم که به جنگ (war) یک فرصت دیگه داده شد تا نام خودش رو از اتهام وارد شده پاک کنه و ویرانگر (abaddon) رو نابود کنه و بعدش هفت مهر مقدس رو برای فراخواندن هر چهار سوار بشکنه. اگر دقت کنی در پایان بازی یه شرح کوتاه از اتفاقاتی که بعد از این برای جنگ (war) افتاده نشون میده. یعنی جایی که اوریل داره با جنگ صحبت میکنه. دقیقا همون دیالوگ هایی که در پایان بازی اول گفته شد.
 
آخرین ویرایش:

Kiarash_Nasiri

کاربر سایت
Sep 11, 2012
8
نام
کیارش
با سلام و درود
با تشکر از اقا کسری که زحمت ترجمه بازی رو کشیدند, شما دوستان عزیز میتوانید ترجمه داستان بازی Darksiders 2 به صورت نسخه کتاب الکترونیکی یا همان pdf با ویرایشی دقیقتر و زیباتر و عکسهایی با ابعاد و کیفیتهای بیشتر از هم اکنون در همین پست با لینک مستقیم و اسان دانلود نمائید.توجه داشته باشید که برای باز شدن این فایل ها میبایست نرم افزار Adobe Reader روی ویندوز شما نصب شده باشد.با ارزوی موفقیت شما.


قسمت اول تکمیل شد (5-7-1391)
قسمت دوم اضافه شد (6-7-1391)
قسمت سوم اضافه شد (7-7-1391)
قسمت چهارم اضافه شد (9-7-1391)
قسمت پنجم اضافه شد (17-7-1391)
قسمت اخر اضافه شد (19-7-1391)

دانلود داستان فارسی بازی Darksiders 2 در قالب فایل PDF قسمت اول ( Part 1)

دانلود داستان فارسی بازی Darksiders 2 در قالب فایل PDF قسمت دوم ( Part 2 & 3)

دانلود داستان فارسی بازی Darksiders 2 در قالب فایل PDF قسمت سوم ( Part 4 )

دانلود داستان فارسی بازی Darksiders 2 در قالب فایل PDF قسمت چهارم (Part 5)

دانلود داستان فارسی بازی Darksiders 2 در قالب فایل PDF قسمت پنجم (Part 6 )

دانلود داستان فارسی بازی Darksiders 2 در قالب فایل PDF قسمت اخر (Part 7) اضافه شد
 
آخرین ویرایش:

saeedgreat

کاربر سایت
Jun 26, 2010
24
خیلی با ترجمتون حال کردم.پس مرگ هنوز زندس.در ضمن بعد از Creidits بازی یه cutsence کوتاه میاد اونو هم ترجمه کنید ممنون میشم.ولی فک نکنم شماره 3 بازی بیاد بازی کم فروش کرده.حیف شد خیلی حیف شد.
 

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
خیلی با ترجمتون حال کردم.پس مرگ هنوز زندس.در ضمن بعد از Creidits بازی یه cutsence کوتاه میاد اونو هم ترجمه کنید ممنون میشم.ولی فک نکنم شماره 3 بازی بیاد بازی کم فروش کرده.حیف شد خیلی حیف شد.

من Creidits رو با ESC رد کردم و متاسفانه اون کات سین رو ندیدیم. ولی رفتم در این مورد تحقیق کردم. اینو به پارت آخر اضافه میکنم. ممنون از لطفتون

ویرایش: به پارت آخر اضافه شد.
 
آخرین ویرایش:

ezio-king

کاربر سایت
Sep 6, 2012
17
نام
shahab
داداش تو قسمت پارت 6 نوشتی که اوریل در جنگ با زامبی ها میگه برای abbaddon خوب مگه اوریل تو قسمت یک بازی که جنگ مگه بهش نگفت که ویرانگر همون abbadon هستش پس چرا میگه برای abbabon????
 

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
داداش تو قسمت پارت 6 نوشتی که اوریل در جنگ با زامبی ها میگه برای abbaddon خوب مگه اوریل تو قسمت یک بازی که جنگ مگه بهش نگفت که ویرانگر همون abbadon هستش پس چرا میگه برای abbabon????
دوست عزیز من چند بار در طول داستان گفتم زمانی که مرگ به زمین میره و اوریل رو میبینه, هنوز ماموریت جنگ و اثبات هویت واقعی ویرانگر شروع نشده. اوریل هنوز نمیدونه که رهبر سابقشون یعنی abaddon بهشون خیانت کرده. چون هنوز ماموریت مرگ بعد از صد سال زندانی در شورا شروع نشده. اگر یادت باشه وقتی مرگ در ابتدای شماره اول به دست استراگا کشته میشه و پیش شورا میره, بعد از 100 سال به زمین فرستاده میشه تا بی گناهیشو ثابت کنه. مرگ در شماره دوم قبل از این به زمین اومده.
 
آخرین ویرایش:

ezio-king

کاربر سایت
Sep 6, 2012
17
نام
shahab
دوست عزیز من چند بار در طول داستان گفتم زمانی که مرگ به زمین میره و اوریل رو میبینه, هنوز ماموریت جنگ و اثبات هویت واقعی ویرانگر شروع نشده. اوریل هنوز نمیدونه که رهبر سابقشون یعنی abaddon بهشون خیانت کرده. چون هنوز ماموریت مرگ بعد از صد سال زندانی در شورا شروع نشده. اگر یادت باشه وقتی مرگ در ابتدای شماره اول به دست استراگا کشته میشه و پیش شورا میره, بعد از 100 سال به زمین فرستاده میشه تا بی گناهیشو ثابت کنه. مرگ در شماره دوم قبل از این به زمین اومده.
اقا کسری واقعا عذر میخوام هواسم نبود بعد از اینکه نوشتم وقتی چک کردم دیدم نوشتی خیلی ناراحت شدم که وقتتو الکی گرفتم ببخشید:">:">
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر