خرسندی جان کارمک از کنسول PS4

  • Thread starter Thread starter uriel
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

uriel

کاربر سایت
3333kjkj.jpg



جان کارمک برنامه نویس ارشد id software میگوید سونی تنها با معرفی کنسول جدید خود انتخاب ها و آپشن های فراوانی را برای برنامه نویسان فراهم ساخت.



برنامه نویس ارشد و کهنه کار و یکی از طراحان استودیوی id software در پیغامی که در توییتر خود منتشر کرد اظهار خشنودی ورضایت خود از اختصاصات و ویژگی های کنسول نسل بعد سونی یعنی PS4 را اعلام کرد.
وی گفت: من نمیتوانم بطور کامل درباره ی کنسول PS4 اظهار نظر کنم ولی حالا که اطلاعاتی از ویژگی های این کنسول منتشر شده میتوانم بگویم که سونی انتخاب ها و آپشن های وسیعی را برای برنامه نویسی و انجین سازان فراهم ساخته است.
این در حالی است که وی سال پیش طی بیانیه ای در ارتباط با نسل بعد کنسول ها اظهار داشت که چندان هیجان زده نیست.وی همچنین گفته بود که مایکروسافت و سونی همچنان بر افزایش قدرت فنی متمرکز هستند در حالی که آن ها حقیقتا باید برای ساخت تجربه های جدید برای کنسول های نسل بعد مشغول به کار شوند.
او گفته بود که مایکروسافت و سونی بیش از حد بر سر GPU ها و.... در حال رقابت و مبارزه هستند در حالی که این موارد در نهایت آنچنان باعث تفاوت در محصولاتشان نخواهد شد.
طی این هفته سونی در همایشی که در نیویورک انجام شد از کنسول نسل بعدی خود یعنی ps 4 رو نمایی به عمل آورد . این کنسول در بازه ی زمانی ای حول و حوش تعطیلات 2013 در دسترس خواهد بود.
id software سال گدشته تمامی پروژه های موبایل و دیگر عناوین خود را برای متمرکز کردن فعالیت های استودیو بر روی عنوان Doom 4 کنسل کرد.

منبع:
 
استاد همیشه درست میگه.
بسوزن اونهایی که میگن استاد چرت گفته. >:d<

آره هر ننه قمر دیگه ای مثل Sony Santa Monica و NaughtyDog می تونن رو این کنسول بازی با گرافیک بسازن. ننه قمر داریم تا ننه قمر.
 
آخرین ویرایش:
اینکه کارمک آدم گنده ای تو این صنعته حرفی نیست.
منتهی بهتر بود یکم محتاطانه در مورد PS3 صحبت می کرد.شرکت های First Party سونی نشون دادن که چطوری می شه از سخت افزار PS3 کار کشید در حالیکه برنامه نویسی براش به مراتب سخت تر از 360 بود.
از اون طرف Rage رو هم دیدیم . با این حال که بازی خوبی بود ولی کلی مشکل تکنیکی گرافیکی داشت.
این صحبتا نشون می ده که بازی سازا خیلی حال و حوصله سر وکله زدن با سخت افزارای پیچیده برای عرضه یه محصول بهتر رو ندارن و یه چیز می خوان تو مایه های هلو بپر تو گلو.
پول در بیاد مهم نیست محصول چه کیفیتی داشته باشه.:>
 
چيزي كه موجب خرسندي حتي غولهاي كدنويس و برنامه نويسي مثل جان كارمك ميشه Game developing با زمان و انرژي به مراتب كمتر از ps3 با پردازنده Cell بد غلغش، براي كنسولي مثل ps4 هست كه با مشخصاتي كه براش تاييد شده،عملا شامل پيكربندي يك سخت افزار pc هست كه customize شده در غالب يك كنسول صرفا در اختيار پردازش گرافيكي سطح بالا كه اين در وحله اول يعني cross-platform در زمان كمتر بين pc و كنسول.
البته من حرفمو كلي زدم والا در هر شرايطي ميشه از سخت ترينها،بهترينها رو ارائه داد
نمونش تيم Naughty Dog با شاهكار سري Uncharted
 
اینکه کارمک آدم گنده ای تو این صنعته حرفی نیست.
منتهی بهتر بود یکم محتاطانه در مورد PS3 صحبت می کرد.شرکت های First Party سونی نشون دادن که چطوری می شه از سخت افزار PS3 کار کشید در حالیکه برنامه نویسی براش به مراتب سخت تر از 360 بود.
از اون طرف Rage رو هم دیدیم . با این حال که بازی خوبی بود ولی کلی مشکل تکنیکی گرافیکی داشت.
این صحبتا نشون می ده که بازی سازا خیلی حال و حوصله سر وکله زدن با سخت افزارای پیچیده برای عرضه یه محصول بهتر رو ندارن و یه چیز می خوان تو مایه های هلو بپر تو گلو.
پول در بیاد مهم نیست محصول چه کیفیتی داشته باشه.:>

یعنی چی محتاطانه حرف میزد. نظرش رو گفت. برای گفتن نظر هم باید از فن های یه کنسول اجازه گرفت؟ بعد هم کارمک گفت که کار با 360 خیلی راحت تر از PS3 هست که این حرفش حقیقت محضه. خود سونی هم فهمید استفاده از پردازنده ی Cell یه اشتباه بزرگ بود چون سیستمش با بقیه پردازنده ها خیلی متفاوت بود و یه شرکت 3rd Party نمیاد یه عالمه وقت و هزینه برای یه بازی بزاره تا بلکه 10% بهتر عمل کنه. فن های سونی و PS3 بودن که یکدفعه به رگ غیرتشون بر خورد و هرچی (یعنی هرچی از توهین و مسخره کردن بگیر تا فحش های ...) نثار بزرگ ترین فرد تاریخ بازی سازی کردن.
نمیخوام اسم بیارم کیا توی همین بازی سنتر ایشون رو احمق، نفهم و "گاگول" صدا زدن. الآن هم که گفته معماری خیلی عالی داره برای همین که دقیقا مثل یه PC اپتمایز شده برای بازی عمل میکنه.
اولین کامنت گفتم دوباره هم میگم کسایی که به کارمک (که اتفاقا "استاد" واقعی ایشون هست که توی دانشگاه درس میده نه برخی دیگه که دوستان بهش لقب استاد میدن) توهین کردن اصلا و ابدا حق ندارن این جا طرفداریش رو بکنن.
من توی یکی از همین تاپیک ها که داشت به ایشون توهین میشد فقط و فقط ازش دفاع کردم و یکی از ناظمین که فن شدید سونی هست و همه ایشون رو میشناسن منو بن دائم کرد. به خاطر همین به هیچ عنوان اجازه نمیدم یه عده افراد فرصت طلب از اسم جان کارمک برای دعوای های کنسولیشون سو استفاده بکنن.
 
اینکه کارمک آدم گنده ای تو این صنعته حرفی نیست.
منتهی بهتر بود یکم محتاطانه در مورد PS3 صحبت می کرد.شرکت های First Party سونی نشون دادن که چطوری می شه از سخت افزار PS3 کار کشید در حالیکه برنامه نویسی براش به مراتب سخت تر از 360 بود.
از اون طرف Rage رو هم دیدیم . با این حال که بازی خوبی بود ولی کلی مشکل تکنیکی گرافیکی داشت.
این صحبتا نشون می ده که بازی سازا خیلی حال و حوصله سر وکله زدن با سخت افزارای پیچیده برای عرضه یه محصول بهتر رو ندارن و یه چیز می خوان تو مایه های هلو بپر تو گلو.
پول در بیاد مهم نیست محصول چه کیفیتی داشته باشه.:>
شرکت های First Party سونی مجبورن با مشکلات کنار بیان و با سخت افزار کشتی بگیرن ولی دیگران نه. موضوع حوصله و اندازه کالیبر رو اینا نیست. منابع محدود وقت کم هزینه های بالا و خیلی چیزهای دیگه باعث میشه 3rd Party ها کلنجار رفتن رو پیشه نکنن.
 
شرکت های First Party سونی مجبورن با مشکلات کنار بیان و با سخت افزار کشتی بگیرن ولی دیگران نه.

نخیر مجبور نیستن. Team ICE برای PS3 یه Middle-Ware نوشتن که استدیوهای 1st Party از ان استفاده میکنن و مشقت چندانی روی دوششون نیست.
 
نخیر مجبور نیستن. Team ICE برای PS3 یه Middle-Ware نوشتن که استدیوهای 1st Party از ان استفاده میکنن و مشقت چندانی روی دوششون نیست.

ای lol ماکان pa na pa میخواستی اونها ام با سخت افزار شرکت خودشون مشکل داشته باشند؟ بعد این Middle Ware کاربرد چندانی نداشت چون اوایل نسل از insomniac چند تن رفته بودن nd برای رفع و رجوع برخی از مشکلات. بکشید اون کله رو بیرون از برف


Sent from my MT25i
 
فریدون تو اول تکلیفت رو با خودت مشخص کن, بالاخره:

شرکت های First Party سونی مجبورن با مشکلات کنار بیان و با سخت افزار کشتی بگیرن

یا

ای lol ماکان pa na pa میخواستی اونها ام با سخت افزار شرکت خودشون مشکل داشته باشند؟

مشکل داشتن یا نداشتن؟

در اینکه سخت افزار PS3 بدرد عمه کوتاراگی میخوره که کسی شکی نداره. کلا CELL درسته قوی بود اما با پیچیدگی و قیمت بالایی که داشت دهن سونی رو سرویس کرد. برای همین هم این همه دارن روی راحتی سخت افزار PS4 مانور میدن (که البته بازم معماری Xbox 3 از PS4 به PC نزدیک تره) من فقط ان قسمت از صحبتت رو نقل قول کردم که گفتی 1st Party های سونی مجبورن با CELL سر و کله بزنن برای همین خیلی بازی هاشون خوبه. منم گفتم نخیر, هیچ انا هم بلد نیستن!:دی اگه Team ICE ان میدل ور رو نمینوشت استدیوهای خود سونی هم لنگ در هوا میموندن!:دی
 
فریدون تو اول تکلیفت رو با خودت مشخص کن, بالاخره:
مشکل داشتن که از insomniac کمک گرفتن. حتماً مشکلی بوده که Middle Ware نوشتن یا حتماً مشکلی بوده که Skyrim اونطوری شد و مابقی ماجرا.
حتماً یه مشکلی بوده که RDR روی 360 ّا 1280x720 2xAA اجرا میشه و روی ps3 ا 1152x640 QAA.
اینکه شما میگی چون 1st party داریم درحده Uncharted 2 پس هرکی هرچی بگه از کالیبره بالاشه غلطه. سونی مجبوره وقت بده، سرمایه بده، تکنولوژی (نرم افزار) در اختیارشون بزاره برای داشتن Triple A انحصاری ولی سازنده های دیگه از اون امکانات بی بهره هستن. گرفتی متن کلام رو؟

پ.ن. این Team ICE هم اگر باغبون بود باغ خودش رو (TLG) رو بیل میزد :دی.


 
پ.ن. این Team ICE هم اگر باغبون بود باغ خودش رو (TLG) رو بیل میزد :دی.
ICE Team هیچ ربطی به TLG نداره:دی! یک تیم فوق العاده فوق العاده قدرتمند از نظر خلق الگو های تکنیک های برنامه نویسی گرافیک/AI و قسمتی از Naughty Dog هست که به استودیو های زیر مجموعه سونی وقتی که با مشکلی برخورده باشن کمک میکنه (مثلاً خلق 18x AA یا تکنیک MLAA در GOW3) . سرپرست برنامه نویسی هوش مصنوعی The Last of Us مبتنی بر پردازشگر Cell هم بعهده همین آیس تیم هست!
In addition, Naughty Dog is home to the ICE Team, one of Sony's World Wide Studios central technology groups. The ICE Team focuses on creating core graphics technologies for Sony's worldwide first party published titles, including low level game engine components, graphics processing pipelines, supporting tools, and graphics profiling and debugging tools.
http://en.wikipedia.org/wiki/SCE_Worldwide_Studios
 
آخرین ویرایش:
ICE Team هیچ ربطی به TLG نداره:دی! یک تیم فوق العاده فوق العاده قدرتمند از نظر خلق الگو های تکنیک های برنامه نویسی گرافیک/AI و قسمتی از Naughty Dog هست که به استودیو های زیر مجموعه سونی وقتی که با مشکلی برخورده باشن کمک میکنه (مثلاً خلق 18x AA یا تکنیک MLAA در GOW3) . سرپرست برنامه نویسی هوش مصنوعی The Last of Us مبتنی بر پردازشگر Cell هم بعهده همین آیس تیم هست!
In addition, Naughty Dog is home to the ICE Team, one of Sony's World Wide Studios central technology groups. The ICE Team focuses on creating core graphics technologies for Sony's worldwide first party published titles, including low level game engine components, graphics processing pipelines, supporting tools, and graphics profiling and debugging tools.
SCE Worldwide Studios - Wikipedia, the free encyclopedia
خُ چرا هروقت حرف از TLG میشد اسم این Team ICO رو میاوردن (دید)؟
درهرحال، نمیدونستم اینقدر شاخن!.
 
مشکل داشتن که از insomniac کمک گرفتن. حتماً مشکلی بوده که Middle Ware نوشتن یا حتماً مشکلی بوده که Skyrim اونطوری شد و مابقی ماجرا.

خوب پس چرا میگی "میخواستی اونها ام با سخت افزار شرکت خودشون مشکل داشته باشند؟". من با ترد پارتی ها کار ندارم. نمیگمم همشون با PS3 افتاب بالانس میزدن. از دم استدیوها دهنشون سر PS3 صاف شد. تو از اولش گفتی استدیوهای 1st Party سونی سر کار با PS3 فلان شدن و بهمان، منم گفتم نخیر اینطور نیست چون Team ICE کارشون رو راحت کرده. همین! حالا چطور ربطش میدی به اسکایریم و ... از همون کریت ا بامبول های خودت هست که میگی!:دی

پ.ن. این Team ICE هم اگر باغبون بود باغ خودش رو (TLG) رو بیل میزد :biggrin1:.

Team ICE چه ربطی به Team ICO داره؟ Team ICE یه تیم نرم افزاری از زیر مجموعه ND هستن که به تیم های مختلف سونی اضافه میشن و براشون میدل ور مینویسن تا بهتر از CELL استفاده کنن. حتی سر پورت Bayonetta چندتاشون به SEGA هم اضافه شدن. اما TEAM ICO یکی از استدیوهای Sony JAPAN هست که فامیتو اودا خدا بیامرز رییسش بود.
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or