خرسندی جان کارمک از کنسول PS4

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
3333kjkj.jpg



جان کارمک برنامه نویس ارشد id software میگوید سونی تنها با معرفی کنسول جدید خود انتخاب ها و آپشن های فراوانی را برای برنامه نویسان فراهم ساخت.



برنامه نویس ارشد و کهنه کار و یکی از طراحان استودیوی id software در پیغامی که در توییتر خود منتشر کرد اظهار خشنودی ورضایت خود از اختصاصات و ویژگی های کنسول نسل بعد سونی یعنی PS4 را اعلام کرد.
وی گفت: من نمیتوانم بطور کامل درباره ی کنسول PS4 اظهار نظر کنم ولی حالا که اطلاعاتی از ویژگی های این کنسول منتشر شده میتوانم بگویم که سونی انتخاب ها و آپشن های وسیعی را برای برنامه نویسی و انجین سازان فراهم ساخته است.
این در حالی است که وی سال پیش طی بیانیه ای در ارتباط با نسل بعد کنسول ها اظهار داشت که چندان هیجان زده نیست.وی همچنین گفته بود که مایکروسافت و سونی همچنان بر افزایش قدرت فنی متمرکز هستند در حالی که آن ها حقیقتا باید برای ساخت تجربه های جدید برای کنسول های نسل بعد مشغول به کار شوند.
او گفته بود که مایکروسافت و سونی بیش از حد بر سر GPU ها و.... در حال رقابت و مبارزه هستند در حالی که این موارد در نهایت آنچنان باعث تفاوت در محصولاتشان نخواهد شد.
طی این هفته سونی در همایشی که در نیویورک انجام شد از کنسول نسل بعدی خود یعنی ps 4 رو نمایی به عمل آورد . این کنسول در بازه ی زمانی ای حول و حوش تعطیلات 2013 در دسترس خواهد بود.
id software سال گدشته تمامی پروژه های موبایل و دیگر عناوین خود را برای متمرکز کردن فعالیت های استودیو بر روی عنوان Doom 4 کنسل کرد.

منبع:
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
جناب usa پس قدرت سخت افزاری یک وسیله رو با اندازه رم میسنجند! خیلی باحالی .
با رم نمیسنجند ولی رم خیلی خیلی مهمه ! مهمه که کرایتک تو درخواستش فقط صحبت از رم کرده و میگه ما 8 گیگ رم میخوایم یا مثلا همین dice هم گفته ما رم اضافه میخوایم . برای بازی سازها بیشترین دغدغه مقدار رم هست و نسل بعد کنسولها هم تماما از افکتهای مربوط به dx11 را ساپورت میکنه و با کدنویسیها و تکنیکهای مخصوص خودشون میتون مشکلات را حل کنن ولی اگه رم کم باشه بازیساز کارش خیلی سخته . تو این نسل هم بیشترین تفاوت بین بازیهای pc و کنسول تو بعضی عناوین کیفیت تکسچرها و مقدار ابجکتهای محیطی بود که دقیقا ربط مستقیم با میزان رم داره .
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,860
نام
malek
فکر کنم اونایی که هی میزنن رو سر کنسول قبل متعصب ترین فن های سونی دلشون تپ تپ میزنه واسه دیدن و شنیدن اخبار جدید.به قول جناب نظامی"اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی":x
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,127
نام
حسین
البته این وسط یه نکته خیلی جالب وجود داره.

زمانی که کرایتک درخواست 8 گیگ رم کرد،و تاپیکش تو بخش اخبار زده شد،تقریبا اکثریت میگفتن کرایتک توهم زده.یه عده از همین کارشناسها هم میگفتن که 8 گیگ رم چجوری میخواد تو کنسول جا بشه!!!!:|خلاصه اینکه همه میگفتن امکان نداره کنسول نسل بعد این مقدارم رم رو داشته باشه.

اون حرفها رو بزارید کنار این حرفها.اونوقت چند شبانه روز میوفتید به این حال=))
 

GT5

کاربر سایت
Nov 4, 2010
821
نام
امين
اگر یه نگاه به آنچارتد 3 بندازیم و مشخصات کنسول PS3 رو در نظر بگیریم
و یه گوشه چشمی هم به مشخصات PS4 داشته باشیم و اونو با PS3 مقایسه کنیم
متوجه میشیم که PS4 چندین برابر قویتر شده
پس به همون اندازه انتظار میره که برای PS4 بازی هایی رو ببینیم که چندین برابر قدرتمند تر از آنچارتد 3 باشه
بازی هایی مثل Deep Down ...
که از قضا این چنین گرافیک ها چرت هستن برای نسل بعد
و اصولا گیمر ها خیلی غلت کردن که راضی هستن
اصولا نباید باشن،چون با یه قوطی حلبی 500 دلاری باید گرافیک بیشتری رو انتظار داشت
مثلا من خودم شخصا انتظار داشتم PS4 قادر باشه 10 تا کرایسیس 3 رو در مقیاس تصویر 4k با هم و همزمان روی 120 فریم رندر کنه
و راستی دوستان من فردا دارم میرم بازار که یه آفتابه فلزی اصل بخرم که بندازم رو سیستم...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر