حواشی بازی ها

پیرو بحثی که برا وضعیت اسکوئر پیش اومده...
ماساهیرو ساکورای یک حرف جالبی زده که اتفاقا دوای درد اسکوئر همینه‌...
View attachment 371482
میگه بازیساز های ژاپنی باید برای مخاطب های همون ژاپن و کلا مخاطب های خودشون بازی بسازند...تا بخوان بزور تلاش کنن برای مخاطب غربی بازی بسازن

چون اتفاقا برعکس فکر اینا...مخاطب های بازی های ژاپنی که تو غرب هستند...اصلا این تغییر رو دوست ندارن و همون اصل بازی های مارو دوست دارند...

در نتیجه باید واقعا بازی که خودشون عاشقشن رو بسازن...
.
پ ن:وضعیت اسکوئر بحث های دیگه رو هم طلب می کنه‌... سر فرصتی دیگر می پردازیم:دی
1000001591.jpg
.
.
.
حالا با پول ته جیبت بیا اسکوئر رو بخر و اون سینک رو وارد هدکوارتر کن:دی
 
سطح دیالوگارو انصافا. من نظرم اینه که شدوز رو فقط به قصد توهین و تمسخر پلیرا ساختن. دیگه دیدن کمپانی همینطوریش داره به فنا میره جمع شدن گفتن یه پروژه ترول استارت بزنیم ببینیم تا چه حد میشه پلیر جذب کرد. روشم شرطای مختلفی بستن حتما.

View attachment Savvy (@MadamSavvy) - X.mp4
 
سطح دیالوگارو انصافا. من نظرم اینه که شدوز رو فقط به قصد توهین و تمسخر پلیرا ساختن. دیگه دیدن کمپانی همینطوریش داره به فنا میره جمع شدن گفتن یه پروژه ترول استارت بزنیم ببینیم تا چه حد میشه پلیر جذب کرد. روشم شرطای مختلفی بستن حتما.

View attachment 371633
سازنده ها وقتی دارن این بازیهای مثلا rpg رو میسازن و آپشنهای انتخاب مکالمه ای تا این حد فشل و بی خاصیت رو میچپونن تو بازی خودشون واقعا خندشون نمیگیره؟
مارو احمق فرض میکنن یا چی واقعا؟

این اگه بی احترامی به مخاطب و نادون فرض کردنش نیست پس چی میتونه باشه؟

نباید بابت این سیستم مکالمه هایی که کار نمیکنن از بازی نمره کم کرد؟
حالا نه فقط این بازی ، خیلی بازیهای مثلا rpg دیگه که این شکل خودشون و پلیرها رو مسخره میکنن رو میگم.
 
سازنده ها وقتی دارن این بازیهای مثلا rpg رو میسازن و آپشنهای انتخاب مکالمه ای تا این حد فشل و بی خاصیت رو میچپونن تو بازی خودشون واقعا خندشون نمیگیره؟
مارو احمق فرض میکنن یا چی واقعا؟

این اگه بی احترامی به مخاطب و نادون فرض کردنش نیست پس چی میتونه باشه؟

نباید بابت این سیستم مکالمه هایی که کار نمیکنن از بازی نمره کم کرد؟
حالا نه فقط این بازی ، خیلی بازیهای مثلا rpg دیگه که این شکل خودشون و پلیرها رو مسخره میکنن رو میگم.
یه چیزی میدونستن که اون حالت canon mode رو اضافه کردن که حداقل روان پلیر تو انتخاب دیالوگ بین آشغال و آشغال تر صدمه بیشتری نبینه. مطمئنم این مود رو تو همین چند ماه بعد از تستایی که گرفتن اضافه کردن چون دیگه نمیشده دیالوگا تغییر کنه.

حالا تاد هاوارد بنده خدا این چند ساله زیاد حمله شد بهش ولی واقعا ستمه به بازی های بتسدا بگی آر پی جی، به این اراجیفی هم که به اسم آر پی جی به خوردمون میدن هم همینو بگی. تو فالوت ها لذت بخش ترین قسمتش برای من دیالوگاش بود اصلا.

حالا سناریو رو بذاریم کنار کارگردانی کات سین ها هم تو سطح خیلی بالایی انجام شده مثل اینکه :D حالا به جز این سکانس شاهکار که از سینمای هند دهه 60 به این طرف دیگه چنین چیزی ندیدیم اپنینگ بازی یه صحنه داشت جدا بعد از اپنینگ devil may cry 3 همچین کارگردانی ای ندیدم بودم.

View attachment Colonel Otaku Gatekeeper 🇯🇵 on X- 'This is an actual scene from Assassin's Creed Shadows. Wes...mp4
 
سازنده ها وقتی دارن این بازیهای مثلا rpg رو میسازن و آپشنهای انتخاب مکالمه ای تا این حد فشل و بی خاصیت رو میچپونن تو بازی خودشون واقعا خندشون نمیگیره؟
مارو احمق فرض میکنن یا چی واقعا؟

این اگه بی احترامی به مخاطب و نادون فرض کردنش نیست پس چی میتونه باشه؟

نباید بابت این سیستم مکالمه هایی که کار نمیکنن از بازی نمره کم کرد؟
حالا نه فقط این بازی ، خیلی بازیهای مثلا rpg دیگه که این شکل خودشون و پلیرها رو مسخره میکنن رو میگم.
یه زمانی هم انتخاب دیالوگ های مثل سه گانه مس افکت داشتیم که بخاطر همین که همه دیالوگ رو تجربه کنیم چند بار کل سه گانه رو تموم میکردیم
 
یه چیزی میدونستن که اون حالت canon mode رو اضافه کردن که حداقل روان پلیر تو انتخاب دیالوگ بین آشغال و آشغال تر صدمه بیشتری نبینه. مطمئنم این مود رو تو همین چند ماه بعد از تستایی که گرفتن اضافه کردن چون دیگه نمیشده دیالوگا تغییر کنه.

حالا تاد هاوارد بنده خدا این چند ساله زیاد حمله شد بهش ولی واقعا ستمه به بازی های بتسدا بگی آر پی جی، به این اراجیفی هم که به اسم آر پی جی به خوردمون میدن هم همینو بگی. تو فالوت ها لذت بخش ترین قسمتش برای من دیالوگاش بود اصلا.

حالا سناریو رو بذاریم کنار کارگردانی کات سین ها هم تو سطح خیلی بالایی انجام شده مثل اینکه :D حالا به جز این سکانس شاهکار که از سینمای هند دهه 60 به این طرف دیگه چنین چیزی ندیدیم اپنینگ بازی یه صحنه داشت جدا بعد از اپنینگ devil may cry 3 همچین کارگردانی ای ندیدم بودم.

View attachment 371651
حالا اگه اشتباه میکنم اصلاح کنین که این مسیرهای درِهم گذاری :D انتخابیه و میشه نادیده گرفتشون.
ولی مکانیکی که کار نکنه چرا باید تو بازی باشه؟

انصافا بعد این اگه بازی جدیدی بیاد و همچنان بخواد اینطوری سر ملت رو با سیستم دیالوگی که فقط یه پوسته ظاهریه رو شیره بماله باید حداقل یک نمره ازش کم کرد.
نمیدونم برای Shadows این اتفاق افتاده یا نه که ازش به این دلیل نمره کم کنن.

تو هورایزن های پلی استیشن هم 4تا گزینه دیالوگ داریم که پلیر بین اونها انتخاب کنه که اگه توضیح بیشتر بخواد بتونه با این روش داشته باشه.
البته اون هم به نظرم اشتباست و وقتی تا این حد سطحیه واقعا نباید تو بازی باشه ولی باز بارها از این خیلی بهتره.

چی فکر کردن پیش خودشون واقعا نمیدونم.

این که هشتصدتا استودیو با هم جمع میشن و بعد این حد هوا تو بازی میبینیم خیلی نتیجه نهایی رو تاریک تر میکنه.
بدتر از اون اینکه Ubisoft Osaka (که الان بسته شده) هم هست جزو استودیوها:))
Screenshot 2025-03-20 001214.jpg
 
دوست دارم بدونم مشاور فرهنگ ژاپنشون به غیر از اون سهمیه ای که یاسوکه رو زورچپون کرد تو بازی دیگه کی بوده؟
واقعا یکی رو نداشتن بهشون مشورت بده که اینجا اونجا نیست و باید با حساسیت بیشتری به ویژگیهای فرهنگی ژاپن احترام گذاشت و در بازی رعایت بشن؟

خوبه این بازی بعد از بازی ساکرپانچ ساخته شده و داره میاد ، یه کم از اونها یاد نگرفتن که ببینن باید چطور دل هوادارهای ژاپنی رو به دست بیارن.
خودزنی واقعا تا چه حد آخه؟
ایشون بوده :دی :

1742422670122.png

MadamSavvy-1879984260267868447-01-20250116.jpg MadamSavvy-1879984260267868447-02-20250116.jpg


1742422867145.png

:-&:-&:-&
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or