تمرکز بازی Death Stranding بر داستان‌سرایی است

Fardad Maboudi

کاربر سایت
Death-Stranding-2.jpg

تمرکز بازی Death Stranding به مانند تمامی آثاری که پیش از این هیدئو کوجیما تولید کرده روی روایت داستان خواهد بود. این بازیساز بزرگ ژاپنی همواره در تمامی عناوین خود تمرکز ویژه و مهمی روی داستان داشته با این حال ضعف بخش داستانی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که ناامیدی مخاطبین از بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را به همراه داشت.
رویکرد سازندگان برای ساخت یک اثر جهان باز سبب شد تا در The Phantom Pain، مکانیک‌ها و گیم‌پلی در مرکز بازی قرار بگیرد و داستان به حاشیه رانده شود. اکنون Death Stranding، ساخته جدید کوجیما نیز رویکرد جهان باز را برای خود اتخاذ کرده و همین مسئله موجب شده تا بسیاری نگران شوند که این بازی هم به مشکلاتی مشابه Metal Gear Solid 5 دچار شود. اما به گفته خود کوجیما چنین موضوعی پیش نخواهد آمد. رئیس استودیو Kojima Productions به تازگی در گفتگویی که با 4Players...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:
نمونه میخای از اینکه چه بازیهایی داستان مهمترین عنصر بوده توشون... هزار تا نمونه برات میارم ( فک کنم این عناوین جزو پایه های صنعت گیم باشن دیگه یا سمت شما چیزه دیگه ای میگه!

عناوین استودیو کوانتیک دریم ( فارنهایت - هوی رین - بیاند- دیترویت)​
متا گیرها (داستان حرف اولو آخرو میزنه)​
بازیهای فامیتو اودا (آیکو و شادو و لست گاردین که کل بازی از داستان نشعت میگیره)​
رزیدنت ها ( که داستان حرف اولو میزنه)​
گاد آف وارها ... ( هرچند استثنایی که براش قائل شدیم با چیزی که میبینیم تناقض داره و داستان باز هم حرف اول رو میزنه)​
اسسینس کریدها ( بسته به نوع داستان و زمان روایتش کل بازی شکل گرفته)​
آنچارتدها و لست آف آس ( با توجه به داستان ، عنصرهای اصلیه بازی شکل گرفتن)​
سری کستلوانیا​
فاینال ها​
....

ولمون کن رفیق یه گیم پلیت برس ، تو سمت خودت حال کن... مارو هم اذیت نکن :D

سمت ما تم بازی هم زیر مجموعۀ داستان بحساب میاد... چون بدون داستان تمی وجود نداره !
خواننده عاقل ، شما به هر چی دوس داری استناد کن. فک میکنم دیگه بحثو ادامه ندیم و الکی زمانو هدر ندیم!
الان تو رزیدنت ها داستان حرف اول رو میزنه؟ :دی جدی اینارو از کجا در میارید؟
لطف کردی برا گاد استثنا با شک قائل شدی خوشا به سعادتمون:دی
باز هم تحلیل شخصی و و حرف بدون سند و مدرک. چون فلان بازی داستانش رو دوست دارم پس حتما بازی حول داستان شکل گرفته :دی باشه :دی

من والا همه سمتی حال میکنم :دی شمایی که چسبیدی به یه نقطه فکر میکنی مرکز ثقل عالمه :دی

هر تمی زیر مجموعه داستانه؟ مثلا تم گرافیکی میشه زیر مجموعه داستان؟ :دی
بدون داستان تمی وجود نداره؟ :دی جدی هستی الان؟ :دی شمایی که تحریریه هستی باید یکم در استفاده از این لغات بیشتر دقت کنی دوست عزیز. اتفاقا از تمه که به داستان میرسن . دیگه اینا مفاهیم پایه ایه نویسندگی هستش. بیخیال واقعا. در یه عالم موازی رفتی مفاهیم هم برا خودت داری تغییر میدی:دی
 
کاری به بحثتون ندارم ولی این بازی ها رو دیدم جالبه که اکثرشون شخصیت پردازی های عالی دارن
نظر من اینه که داستان و حتی گیم پلی با یه شخصیت پردازی خوب موندگار میشن ، اکثر نوستالژی ها با کاراکترهای مختلف هست ، گیم پلی قدیمی میشه داستان تکراری میشه ولی شخصیت ها همیشه موندگار میمونن (نمونه نینتندوییش ماریو و زلدا و ...)
به نظر من هم داستان هم گیم پلی در صورتی کامل میشن که کاراکترهای قوی پشتش باشه در غیر این صورت با گذر زمان محو میشن پس میتونه مهمترین بخش باشه

نمیشه باهات مخالفت کرد... ولی بحث من (که به نتیجه هم رسیدیم) این بود که یه بخش خوبی از بازی های AAA موفق اصن رو پایه داستان عظیم و روایت درگیر کننده بنا نشده... یه بخش خوب دیگه اش شده ها... ولی قانون کلی ای نداریم که یه بازی بدون بنا شدن روی پایه ی داستان قوی محکوم به شکست و فراموشی باشه
 
کاری به بحثتون ندارم ولی این بازی ها رو دیدم جالبه که اکثرشون شخصیت پردازی های عالی دارن
نظر من اینه که داستان و حتی گیم پلی با یه شخصیت پردازی خوب موندگار میشن ، اکثر نوستالژی ها با کاراکترهای مختلف هست ، گیم پلی قدیمی میشه داستان تکراری میشه ولی شخصیت ها همیشه موندگار میمونن (نمونه نینتندوییش ماریو و زلدا و ...)
به نظر من هم داستان هم گیم پلی در صورتی کامل میشن که کاراکترهای قوی پشتش باشه در غیر این صورت با گذر زمان محو میشن پس میتونه مهمترین بخش باشه
دقیقا... کاراکتر از دل داستان میاد بیرون و اون کارگردانی و هنر نابی که سازنده پشت اون شخصیت قرار میده... باعث موندگاریش میشه... ی استودیو میاد ی بازی مثل جورنی میسازه و انقدر داستان شفاف و عمیقی رو ارائه میده که با اینکه کلا ۹۰۰ مگ بود و گیم‌پلی ساده‌ای داشت بفهمیم هنر ناب یعنی چی... و صدالبته که موندگار هم شد!
به گفتهٔ خودت که قبولم دارم حرفتو... گیم پلی‌خوب تکراری میشه... دقیقا بارها شده ی بازی آرکید رو بازی کردم و خیلی حرفه‌ای و رکوردها بالا !برای یمدت جواب میده ولی بعدش تکراری میشه... هنر ناب هیچوقت تکراری نمیشه... که در مورد این بازی‌ها صدق نمیکنه!!!
افراد و استودیوهایی که همه‌مون میشناسیم... که با کار قوی و احترام به شعور مخاطب بازی میسازن... و انصافا هم کارشون قابل احترامه...خاطرات گیمینگ مارو ساختن.
شاید از بازیهای آرکید که گیم‌پلی توشون مهم‌تره ، شخصیت های موندگاری هم وجود داشته باشه از نظر من بازی‌هایی مثل Rayman یا Patapon‌های psp :D:D:D

یا مثلا بازیهایی مثل بایونتا یا کالاف دیوتی که گیم‌پلی فاکتور اصلی در بازیه

ولی قطعا بازیهای داستان محور بیشتر از آرکیدها تونستن موندگار بشن
تعداد سازنده‌هایی که درگیر کردن گیمر با بازی رو خوب بلدن انگشت شماره... قوی و با کیفیت هم کار میکنن که دمشون گرم
 
نمیشه باهات مخالفت کرد... ولی بحث من (که به نتیجه هم رسیدیم) این بود که یه بخش خوبی از بازی های AAA موفق اصن رو پایه داستان عظیم و روایت درگیر کننده بنا نشده... یه بخش خوب دیگه اش شده ها... ولی قانون کلی ای نداریم که یه بازی بدون بنا شدن روی پایه ی داستان قوی محکوم به شکست و فراموشی باشه
قانونی که وجود نداره ولی صحبت سر موفقیت بیشتره بازیهای داستان محوره... و تکراری شدن ی گیم‌پلی خوب...
که موضوع تکراری شدن در مورد ی داستان و شخصیت خوب کاملا برعکسه!!!
از نظر من هنوز هم داستان مهم‌ترین بخش بحساب میاد
 
الان تو رزیدنت ها داستان حرف اول رو میزنه؟ :D جدی اینارو از کجا در میارید؟
لطف کردی برا گاد استثنا با شک قائل شدی خوشا به سعادتمون:D
باز هم تحلیل شخصی و و حرف بدون سند و مدرک. چون فلان بازی داستانش رو دوست دارم پس حتما بازی حول داستان شکل گرفته :D باشه :D

من والا همه سمتی حال میکنم :D شمایی که چسبیدی به یه نقطه فکر میکنی مرکز ثقل عالمه :D

هر تمی زیر مجموعه داستانه؟ مثلا تم گرافیکی میشه زیر مجموعه داستان؟ :D
بدون داستان تمی وجود نداره؟ :D جدی هستی الان؟ :D شمایی که تحریریه هستی باید یکم در استفاده از این لغات بیشتر دقت کنی دوست عزیز. اتفاقا از تمه که به داستان میرسن . دیگه اینا مفاهیم پایه ایه نویسندگی هستش. بیخیال واقعا. در یه عالم موازی رفتی مفاهیم هم برا خودت داری تغییر میدی:D
خب اگه داستان و شخصیت پردازی قوی در رزیدنت ۵ و ۶ و ۷ وجود داشت که اونجوری به F نمیرفت... جالبه که رزیدنت ۵ گیم‌پلی قوی‌ای هم داشت... ، نبود داستان تاثیرگذار باعث افول سری رزیدنت شد.
یعنی انقد سخته فهمیدن این موضوع که در اکثر مواقع داستان حرف اولو میزنه...
مگه اینکه هدف بازی ارائه داستان نباشه که اونموقع گیم‌پلی میشه پایهٔ اصلیه بازی... اینجور بازیها بعد یمدت تکراری میشن غیر از چند تا آرکید قوی !
بازیهایی که من قبولشون دارم بیشتر داستان محورن و هیچ حرفی توشون نیست !!!
:D:D:D
اول میخاستم همین سه تا ایموجی رو برات بفرستم تمام!
ولی گفتم قبلش مشخص کنم که لحن صحبت و حرفات بحثو عوض میکنه!
پس احترامتو رعایت کن ، در مورد تحریریه سایت هم فک نمیکنم هیچ‌جوره به شما ارتباطی داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
اینجور بازیها بعد یمدت تکراری میشن غیر از چند تا آرکید قوی !

این الان فکت ـه... :D
اگه هست باید بگم اصن قبول ندارم...[-(

اون هایی که تکراری میشن دقیقا مشابه همون مشکل داستانی ای که گفتی رو دارن و نتونستن کانسپت گیم پلی شون رو تازه نگه دارن... ربطی به بنیان شون نداره
این جوری بخوایم بریم جلو، اتفاقا مجموعه بازی های داستان-محور زیادی هم هستن که در ادامه خسته کننده شدن...
 
آخرین ویرایش:
خب اگه داستان و شخصیت پردازی قوی در رزیدنت ۵ و ۶ و ۷ وجود داشت که اونجوری به F نمیرفت... جالبه که در رزیدنت ۵ گیم‌پلی قوی‌ای هم داشت... ، نبود داستان تاثیرگذار باعث افول سری رزیدنت شد.
یعنی انقد سخته فهمیدن این موضوع که در اکثر مواقع داستان حرف اولو میزنه...
مگه اینکه هدف بازی ارائه داستان نباشه که اونموقع گیم‌پلی میشه پایهٔ اصلیه بازی... اینجور بازیها بعد یمدت تکراری میشن غیر از چند تا آرکید قوی !
بازیهایی که من قبولشون دارم بیشتر داستان محورن و هیچ حرفی توشون نیست !!!
:D:D:D
اول میخاستم همین سه تا ایموجی رو برات بفرستم تمام!
ولی گفتم قبلش مشخص کنم که لحن صحبت و حرفات بحثو عوض میکنه!
پس احترامتو رعایت کن ، در مورد تحریریه سایت هم فک نمیکنم هیچ‌جوره به شما ارتباطی داشته باشه.
آقا شما برات هرچی مهم هست بچسب بهش برا من واقعا اهمیتی نداره. بحث خسته کننده ای شده حقیقتا. بکش بیرون از ما
لحن صحبت منم هیچ مشکلی نداره و کاملا درسته. فک میکنی بهت بی احترامی شده میتونی گزارش کنی رسیدگی شه :)
شما فرق تم با داستان رو نمیدونستی ولی چون گفتم مثلا تحریریه ای بهت بر خورده صحبت از لحن و سایت میکنی :sweatsmile: موفق باشی
 
مقایسه انیمیشن ه
خب اگه داستان و شخصیت پردازی قوی در رزیدنت ۵ و ۶ و ۷ وجود داشت که اونجوری به F نمیرفت... جالبه که رزیدنت ۵ گیم‌پلی قوی‌ای هم داشت... ، نبود داستان تاثیرگذار باعث افول سری رزیدنت شد.
یعنی انقد سخته فهمیدن این موضوع که در اکثر مواقع داستان حرف اولو میزنه...
مگه اینکه هدف بازی ارائه داستان نباشه که اونموقع گیم‌پلی میشه پایهٔ اصلیه بازی... اینجور بازیها بعد یمدت تکراری میشن غیر از چند تا آرکید قوی !
بازیهایی که من قبولشون دارم بیشتر داستان محورن و هیچ حرفی توشون نیست !!!
:D:D:D
اول میخاستم همین سه تا ایموجی رو برات بفرستم تمام!
ولی گفتم قبلش مشخص کنم که لحن صحبت و حرفات بحثو عوض میکنه!
پس احترامتو رعایت کن ، در مورد تحریریه سایت هم فک نمیکنم هیچ‌جوره به شما ارتباطی داشته باشه.
اویل 5 نه لول دیزاین درست حسابی داشت و نه گیم پلی قوی(نسبت به 4). در مورد 7 هم شوخیه دیگه؟ به اف رفت؟ یکی از بهترین بازیای 2017 بود.فروش خوبی هم داشت. حسابی هم تحویل گرفته شد. اینکه مشکلات 5-6 رو تو نبود داستان جذاب خلاصه کنیم اصلا حرف درستی نیست. همون 1-2-3-4 هم خیلی داستان ساده ای داشتن.
 
همین که طرف میاد میگه رزیدنت اویل به خاطر داستان هست که به اینجا رسیده یعنی بیخیال بحث باهاش
مرد حسابی همین اویل 2 ریمیک که همه ما خودمون رو پاره کردیم +s توش بگیریم به سلاح های خوب دست پیدا کنیم فقط و فقط و فقط به خاطر گیم پلی به شدت اعتیاد اورش هست طرف توی همین فروم داره میگه بیش از 10 بار اویل 2 رو تموم کرده
الان داستان رو از کجات دراوردی؟؟؟؟؟
بازی های توی این صنعت با گیم پلی بزرگ شدن و رشد کردن
شورش در شهری که تمام سگا بازها باهاش خاطره دارن به خاطر کدوم بخشش بود؟؟؟
دوربین مخفیه یا ما رو فیلم کردین؟؟؟؟
تمام دنیا میدونه بازی های کوانتیک دریم کم طرفدارن و فروششون هم به گرد پای دیگر عناوین AAA نمیرسه دلیلش هم فقط گیم پلی هست چون شما دوست داری توی بازی دکمه بزنی و فیلم سینمایی نگاه کنی قرار نیست فکت صادر کنی
تمام پیشرفت ها توی این صنعت بر پایه گیم پلی داره جلو میره
گیم پلی هست که هر روز فلان سازنده از تغییر و ریسک و الهام ازش صحبت میکنه
بازم میگم هیچ کس حاضر نیست به فیلم سینمایی 500 تومن بده مگه اینکه فقط طرفدار همون کات سین های طولانی و فیلم سینمایی باشه که من در عوض بهش پیشنهاد میکنم به جای اینکه 500 تومن بری پول حروم کنی از یوتیوب بگیر با 3 گیگ کارت رو راه میندازه
خواهشا به خاطر علاقه شخصی به یک یا چند بازی فکت صادر نکنین و مهم ترین رکن یک بازی که گیم پلی باشه رو به حاشیه نبرین و به جاش به تماشای یک فیلم سینمایی بنشینید
 
آقا شما برات هرچی مهم هست بچسب بهش برا من واقعا اهمیتی نداره. بحث خسته کننده ای شده حقیقتا. بکش بیرون از ما
لحن صحبت منم هیچ مشکلی نداره و کاملا درسته. فک میکنی بهت بی احترامی شده میتونی گزارش کنی رسیدگی شه :)
شما فرق تم با داستان رو نمیدونستی ولی چون گفتم مثلا تحریریه ای بهت بر خورده صحبت از لحن و سایت میکنی :sweatsmile: موفق باشی
8-|=;
 
مهم ترین رکن یک بازی که گیم پلی باشه رو به حاشیه نبرین
من به دیدن کات سین علااقه ای ندارم.. البته باید باشه...
ولی بازم میگم داستان مهم‌ترین بخش در یک بازیه... البته گیم‌پلی هم مهمه ولی نه به اندازۀ داستان
دیگه حرفی ندارم (:|
 
آخرین ویرایش:
به شخصه برای منم مثل bfmv توی سینگل پلیر داستان مهم ترین چیزه وگرنه خیلی وقت پیش با سینگل پلیر خداحافظی میکردم مثلا doom با اینکه یکی از بهترین گیم پلی های رو ارائه میده ولی وقتی بازی کردم احساس کردم هیچ هدف خاصی ندارم زود پاکش کردم
به شخصه به داستان های غم انگیز و سنگین علاقه دارم برای همین هزار بار لست او اس ، mgs 4، mgs 3 و ............. بازی کردم برای اینکه اون داستان رو خودم میتونستم پیش ببرم جلو خیلی لذت بخش بود
دقت کنید اکثر کار های ماندگار درسته گیم پلیشون فوق العادست ولی بخاطر داستانشونه که ماندگار شدن
بازی های انلاین که بحثش جداست قطعا فاکتور اصلی گیم پلیه
 
خب اگه داستان و شخصیت پردازی قوی در رزیدنت ۵ و ۶ و ۷ وجود داشت که اونجوری به F نمیرفت... جالبه که رزیدنت ۵ گیم‌پلی قوی‌ای هم داشت... ، نبود داستان تاثیرگذار باعث افول سری رزیدنت شد.
یعنی انقد سخته فهمیدن این موضوع که در اکثر مواقع داستان حرف اولو میزنه...
مگه اینکه هدف بازی ارائه داستان نباشه که اونموقع گیم‌پلی میشه پایهٔ اصلیه بازی... اینجور بازیها بعد یمدت تکراری میشن غیر از چند تا آرکید قوی !
بازیهایی که من قبولشون دارم بیشتر داستان محورن و هیچ حرفی توشون نیست !!!
:D:D:D
اول میخاستم همین سه تا ایموجی رو برات بفرستم تمام!
ولی گفتم قبلش مشخص کنم که لحن صحبت و حرفات بحثو عوض میکنه!
پس احترامتو رعایت کن ، در مورد تحریریه سایت هم فک نمیکنم هیچ‌جوره به شما ارتباطی داشته باشه.
جدا از بحث اصلی ولی رزیدنت 5 هر ایرادی هم داشت توی داستان حداقل یک سر و گردن از 4 بهتر بود که کل داستان در نجات دختر رئیس جمهور آمریکا بود بیشترین ایرادی که به 5 وارد لول دیزاین و ترسناک نبودن و اکشن زیاد و شخصیت پردازی بد شوا بود حداقل توی داستان 5 مرک مهمترین بدمن سری(آلبرت) میبینیم
 
آخرین ویرایش:
ولی بازم میگم داستان مهم‌ترین بخش در یک بازیه... البته گیم‌پلی هم مهمه ولی نه به اندازۀ داستان
ولی بازم میگم داستان مهم‌ترین بخش در یک بازیه...
داستان مهم‌ترین بخش در یک بازیه...
داستان... مهم‌ترین بخش...
ezgif.com-video-to-gif.gif
 
  • Like
Reactions: Z-fan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or