تمرکز بازی Death Stranding بر داستان‌سرایی است

Fardad Maboudi

کاربر سایت
Death-Stranding-2.jpg

تمرکز بازی Death Stranding به مانند تمامی آثاری که پیش از این هیدئو کوجیما تولید کرده روی روایت داستان خواهد بود. این بازیساز بزرگ ژاپنی همواره در تمامی عناوین خود تمرکز ویژه و مهمی روی داستان داشته با این حال ضعف بخش داستانی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که ناامیدی مخاطبین از بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را به همراه داشت.
رویکرد سازندگان برای ساخت یک اثر جهان باز سبب شد تا در The Phantom Pain، مکانیک‌ها و گیم‌پلی در مرکز بازی قرار بگیرد و داستان به حاشیه رانده شود. اکنون Death Stranding، ساخته جدید کوجیما نیز رویکرد جهان باز را برای خود اتخاذ کرده و همین مسئله موجب شده تا بسیاری نگران شوند که این بازی هم به مشکلاتی مشابه Metal Gear Solid 5 دچار شود. اما به گفته خود کوجیما چنین موضوعی پیش نخواهد آمد. رئیس استودیو Kojima Productions به تازگی در گفتگویی که با 4Players...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:
برید خیلی سخت بود... آره... دلم میخواد دوباره برمش... من Completionist نیستم آخه... ولی واقعا کار پازل شبیهش نیومد دیگه در اون حد باحال و سخت... خود ویتنس جاناتان بلو بود که نزدیک شد... FEZ هم باحال بود
نه دیگه الان دوباره جواب نمیده... ولی پایان دومو میتونی تو یوتوب ببینی

البته دوستانی که بازی Braid رو تجربه نکردن حتما برن دنبالش (کاراکتر بازی راه بیفته و موزیک پخش بشه عاشق بازی میشین)

ی عکس از محیط بازی میزارم تا هایپ شین :D برین دنبال یکی از بهترین و سخت‌ترین پازل پلتفرمر های ساخته شده
IMG_4584.JPG
 
آخرین ویرایش:
نه دیگه الان دوباره جواب نمیده... ولی پایان دومو میتونی تو یوتوب ببینی

البته دوستانی که بازی Braid رو تجربه نکردن حتما برن دنبالش (کاراکتر بازی راه بیفته و موزیک پخش بشه عاشق بازی میشین)

ی عکس از محیط بازی میزارم تا هایپ شین :D برین دنبال یکی از بهترین و سخت‌ترین پازل پلتفرمر های ساخته شده
View attachment 114496
تو یه ویدیویی دیده بودم این از اون دسته بازیایه که با دقت زیاد به داستان متوجه میشی که شخصیت منفی خودتی درست مثل لیمبو درست میگم؟
 
تو یه ویدیویی دیده بودم این از اون دسته بازیایه که با دقت زیاد به داستان متوجه میشی که شخصیت منفی خودتی درست مثل لیمبو درست میگم؟
والا هر کسی برداشت خودشو داره...

ولی چیزی که در مورد داستان بازی خیلی به چشم میاد... تلاش Tim شخصیت بازی برای رسیدن به پرنسس و عشقش هستش... و در این مسیر تلاش زیادی میکنه... شخصیت بد داستان هم مانستره که پرنسسو دزدیده...

حالا تعاملاتی که تو بازی بین پرنسس و Tim نشون داده میشه و کارایی که برای هم انجام میدن...شاید بشه برداشتی که میگی از داستان بازی داشت. ولی بنظرم ظاهر دوست داشتنیه شخصیت بازی اصلا برداشت بدی رو القا نمیکنه :D
 
  • Like
Reactions: JohnnySilverhand
ببین عزیز توضیح این جریان سخته ولی گیم پلی قطعا مهم ترین رکن بازی هست
الن ویک داستان پردازی خیلی خوبی داره یا حتی کوانتوم بریک اما وقتی نمیتونه با گیم پلی ش گیمر رو از خودش زده نکنه حالا اصلا بگو داستان بهترین چیزی هست که تا حالا نوشته شده اما کارساز نیست
کوانتوم بریک هم همین طور
بازی های کوانتیک دریم بهترین مثال هست داستان های خیلی خوب اما گیم پلی فقط برو کلید بزن
گیم پلی هست که منو پشت بازی نگه میداره وگرنه اگه فقط بخوایم داستان رو بررسی کنیم پاشیم بریم فیلم ببینیم بهتره
بازیهای کوآنتیک دریم بهترین تجربه‌های من تو دنیای بازیها بوده...
انقدر بازی گیراست که با گیم‌پلی معمولی هم پیشروی میکنی تو بازی تا فرازو نشیب‌های داستان رو ببینی...
خب معلومه که ی گیم‌پلی بهتر پکیج رو بهتر میکنه ولی اهمیتش در حد داستان نیست
 
  • Like
Reactions: dark spartan
مام نگفتیم ایشون چنین چیزی گفتن:D ولی ایشون یه ادعایی کردن که زیادی تخیلی بود:D گفتن اکثر بازیهای بزرگ بر پایه داستان ساخته شدن و گیم پلی نقشش جانبی تره، که خب ادعای بسیار غلطیست:D تو همون مثالی هم که خودشون گفتن حرفشون فیل شد :D
کجا دقیقا بگو مام بفهمیم!!! بالا که همه چی واضحه
بله خیلی بازیها هستن ک داستان خاصی ندارن و گیم‌پلی سطح بالاشون باعث شده که جزو بهترین آثار بحساب بیان.
ولی مث اینکه کل داستانو نگرفتی!
گیم‌پلی خیلی مهمه و پل ارتباطی بین نقاط مهم داستانه... ولی وقتی داستان از حالت چند جمله‌ای خارج بشه...! این داستانه که حرف اولو میزنه
فک نکنم تو کلیت موضوع فیل جایی جا بگیره :D
 
  • Like
Reactions: dark spartan
کجا دقیقا بگو مام بفهمیم!!! بالا که همه چی واضحه
شما یه ادعایی کردی که هیچ سندیتی نداشت(اکثر بازیهای بزرگ بر پایه داستان ساخته میشن نه گیم پلی) تهش هم گفتی اینا سلیقیه پروندش بسته شد دیگه. از GOW مثال زدی گفتم حرفت درست نیست برو مستند ساخت اولین GOW که دوید جفی ساخته رو نگاه کن جوابت رو میگیری خیلی قبل از اینکه وارد فضای داستانی بشن داشتن مکانیزمهای گیم پلی رو تست میکردن. دیگه بیشتر از این نمیتونم توضیح بدم واقعا
 
شما یه ادعایی کردی که هیچ سندیتی نداشت(اکثر بازیهای بزرگ بر پایه داستان ساخته میشن نه گیم پلی) تهش هم گفتی اینا سلیقیه پروندش بسته شد دیگه. از GOW مثال زدی گفتم حرفت درست نیست برو مستند ساخت اولین GOW که دوید جفی ساخته رو نگاه کن جوابت رو میگیری خیلی قبل از اینکه وارد فضای داستانی بشن داشتن مکانیزمهای گیم پلی رو تست میکردن. دیگه بیشتر از این نمیتونم توضیح بدم واقعا
شاید فقط در مورد گاد آف وار حرفت درست باشه!
 
کجا دقیقا بگو مام بفهمیم!!! بالا که همه چی واضحه
بله خیلی بازیها هستن ک داستان خاصی ندارن و گیم‌پلی سطح بالاشون باعث شده که جزو بهترین آثار بحساب بیان.
ولی مث اینکه کل داستانو نگرفتی!
گیم‌پلی خیلی مهمه و پل ارتباطی بین نقاط مهم داستانه... ولی وقتی داستان از حالت چند جمله‌ای خارج بشه...! این داستانه که حرف اولو میزنه
فک نکنم تو کلیت موضوع فیل جایی جا بگیره :D
شاید فقط در مورد گاد آف وار حرفت درست باشه!
ویرایش کردی باید دوبار نقل قول کنم :D
ببین فکر کنم مسئله اینه که شما بازی های بزرگ رو داری فقط در محدوده بازیهای داستان محور سینماتیک میبینی بیشتر:D من چنین محدودیتی قائل نیستم براش. هر بازی که پروداکشنش AAA باشه و از منظر متا یا فروش یا جوایز و این چیزها موفق هم بوده باشه قطعا یه بازی بزرگ هستش، فارغ از اینکه داستان محور سینماتیک باشه یا نباشه.
اینی هم که میگید گیم پلی پل ارتباطی داستانه باز هم بارها ثابت شده الزاما درست نیست. به عنوان مثال اگه اشتباه نکنم سر سکیرو هم گفته شد که مراحل مختلف بازی جدا از هم طراحی شدن و در آخر با یه داستان به همدیگه وصل شدن. یعنی اول لول دیزاین بوده بعد داستان. از این مدل مثالها خیلی زیاده. حداقل من چندتا مثال مستند دارم میگم کاش شما هم یدونه بگی بدونیم آخه این حرفها بر اساس پروداکشن کدوم بازی داره میاد:D
 
اصلا حوصله دوباره ۳۰ دقیقه ۴۰ دقیقه کات سین نداریم کوجیما تازه داشت عادتش میزاشت کنار D اون گیم پلی V واقعا تمام و کمال و بی نقص بود کلا دو راه در بازی های OW بیشتر وجود نداره یا داستان خیلی بهش اهمیت بدی و خطی طراحیش کنی مثل RDR2 که جاهای دیگه ضعف به وجود میاد یا بیخیال داستان بشی و داستان در سایه باشه
 
ویرایش کردی باید دوبار نقل قول کنم :D
ببین فکر کنم مسئله اینه که شما بازی های بزرگ رو داری فقط در محدوده بازیهای داستان محور سینماتیک میبینی بیشتر:D من چنین محدودیتی قائل نیستم براش. هر بازی که پروداکشنش AAA باشه و از منظر متا یا فروش یا جوایز و این چیزها موفق هم بوده باشه قطعا یه بازی بزرگ هستش، فارغ از اینکه داستان محور سینماتیک باشه یا نباشه.
اینی هم که میگید گیم پلی پل ارتباطی داستانه باز هم بارها ثابت شده الزاما درست نیست. به عنوان مثال اگه اشتباه نکنم سر سکیرو هم گفته شد که مراحل مختلف بازی جدا از هم طراحی شدن و در آخر با یه داستان به همدیگه وصل شدن. یعنی اول لول دیزاین بوده بعد داستان. از این مدل مثالها خیلی زیاده. حداقل من چندتا مثال مستند دارم میگم کاش شما هم یدونه بگی بدونیم آخه این حرفها بر اساس پروداکشن کدوم بازی داره میاد:D
اینی که میگی فلان بازی اینجوری بوده بعد فلان شده چه ربطی داره... هزارتا استثنا هم وجود داره اینکه دلیل نمیشه (همه جای دنیا شبو روز در حال گردشه ولی ی جاهایی ۶ ماه ۶ ماه شب یا روزه! الان استناد به این مناطق میشه گفت شب ۶ ماه طول میکشه!!!!)

ببین نمیدونم چجوری دیگه منظورمو برسونم...!
در گیم‌پلی یک بازی ، سلاحی که وجود داره (یا هر وسیله‌ای که شخصیت بازی دستش میگیره و ازش برای پیشروی استفاده میکنه)
دشمنان ، باس‌ها ، محیط‌ها ، موزیک ووو و حتی در بعضی مواقع منوی بازی !! همه و همه به داستان مربوط میشه و در داستان این مسائل تعریف میشن... هر چند اگه مشخصا بهشون اشاره نشه...

یعنی وقتی داستان ی بازی در مورد جنگ جهانیه ، نمیشه موزیکای فانی داشته باشه... یا وقتی داستان تو اساطیر مختلف روایت میشه نمیشه توش کلاشینکف برای شخصیت بازی تعریف کرد... وقتی داستان ی بازی حماسیه نمیشه موزیک شاد داشته باشه... و هزارتا مثال مشابه.... و میگم مهم بودن داستان رو میرسونه....
هر بازی از بخشهای مختلفی تشکیل شده و همه هم مهمن... ولی داستان مهم ترین بخشه....
در مورد بازی‌های آرکید موضوع کاملا روشنه... چون داستان خیلی کمرنگه و بیشتر تمرکز بر روی گیم‌پلیه... و موضوع بحث ما هم نبود

چون من گفتم بازی‌های بزرگ... البته برداشت‌های مختلفی هم از این کلمۀ "بازی‌های بزرگ" شد... که منظورم بازی‌هایی بود که داستانشون از حالت چند خط کوتاه خارج میشه و داستان فرازو نشیب‌های مختلفی داره.
در این نوع بازیها داستان مهم‌ترین قسمته و بقیۀ بخش‌ها زیر مجموعش حساب میشن.... البته که بازیهایی مثل DMC هم وجود دارن که در کنار مهم بودن داستان ، به گیم‌پلی هم اهمیت زیادی داده میشه... که همونطور که گفتم گیم‌پلی خوب باعث بهتر شدن پکیج میشه اما باز هم مهم تر از داستان نیست...

دیگه نمیدونم چجوری منظورمو برسونم و فک کنم این مثال‌ها کافی باشه


و اینم بگم دوست عزیز نظر شخصی و توضیحش نیاز به استناد نداره... همونطور که گفتم این نظری که دارمو تو مصاحبهٔ ساسان سپهر با بازی‌سنتر هم دیدم و داستان مهم تره... البته من با ایشون هم نظرم ولی شما نیستی. حالا شما با گیم‌پلی حال میکنی برو حالشو ببر
ولی با استناد به موضوعاتی که چند جنبۀ مختلف داره هیچوقت محکم بحث نکن
 
آخرین ویرایش:
اینی که میگی فلان بازی اینجوری بوده بعد فلان شده چه ربطی داره... هزارتا استثنا هم وجود داره اینکه دلیل نمیشه (همه جای دنیا شبو روز در حال گردشه ولی ی جاهایی ۶ ماه ۶ ماه شب یا روزه! الان استناد به این مناطق میشه گفت شب ۶ ماه طول میکشه!!!!)

ببین نمیدونم چجوری دیگه منظورمو برسونم...! در گیم‌پلی یک بازی ، سلاحی که وجود داره (یا هر وسیله‌ای که شخصیت بازی دستش میگیره و ازش برای پیشروی استفاده میکنه)
دشمنان ، باس‌ها ، محیط‌ها ، موزیک ووو همه و همه به داستان مربوط میشه و در داستان این مسائل تعریف میشن... هر چند اگه مشخصا بهشون اشاره نشه... یعنی وقتی ی بازی در مورد جنگ جهانیه ، نمیشه موزیکای فانی داشته باشه... یا وقتی ی بازی تو اساطیر مختلف روایت میشه نمیشه توش کلاشینکف برای شخصیت بازی تعریف کرد... وقتی لیمبو داستانش تو برزخه نمیشه همه جا رنگیو شاد باشه... وقتی داستان ی بازی حماسیه نمیشه موزیک شاد داشته باشه...

دیگه نمیدونم چجوری منظورمو برسونم و فک کنم این مثال‌ها کافی باشه


و اینم بگم دوست عزیز نظر شخصی و توضیحش نیاز به استناد نداره... همونطور که گفتم این نظری که دارمو تو مصاحبهٔ ساسان سپهر با بازی‌سنتر هم دیدم که داستان مهم تره... البته ایشون با من هم نظره ولی با شما نیست. حالا شما با گیم‌پلی حال میکنی برو حالشو ببر دیگه
کلا فقط مثالهایی که من میارم و مورد تایید سازنده هستش استثنا محسوب میشن ولی مثالهایی که شما طبق تحلیل شخصی خودتون میارید اصل جنسه:D
اینکه میفرمایید دشمن و سلاح و فلان الزاما تحت داستان شکل گرفتن محل مناقشه ما هستش دیگه:D چون در بسیاری از موارد اینطوری نیست. یعنی خیلی وقتها اول ایده های گیم پلی شکل میگیرن و مکانیزمها در میان و تست میشن. ممکنه یه سری تم کلی از اول در نظر میگیرن که آقا بازیمون فضاش اسطوره ایه و شمشیر محور میخوایم باشه. ولی داستانی هنوز شکل نگرفته، در صورتی که ساخت گیم پلی داره پیش میره. مثل همون مورد GOW که گفتم و شما گفتی استثنائه :D کلا هر استودیویی در عالم مثال بزنم استثنائه:D
البته یه چیز هم بگم. از یه جایی به بعد در پروداکشن انقدر این بخشها در هم تنیده میشن که عمل جدا کردنشون از هم نشدنیه. یعنی یه جا داستان تحت تاثیر گیم پلی شکل میگیره یه جا گیم پلی تحت تاثیر خط داستانی. بحث من اینه که این رابطه یه طرفه نیستش و چه بسا گیم پلی در خیلی جاها محور اصلی بوده.

بله نظر شخصی هر کسی محترمه حرفی هم توش نیست. ولی وقتی شما در مورد پروداکشن یه استودیو صحبت میکنی که نمیتونی بگی نظر شخصی من اینه که اینا اینطوری ساختن بازی رو:D باید دلیل و مدرک داشته باشی رو هوا که نمیشه حرف زد. مثل دوستمون در صفحه قبل که گفت Braid رو اینطوری ساختن در صورتی که درست نبودش.
مصاحبه ساسان سپهر هم دیدم اتفاقا و خیلی هم خوب بود. به هر حال داریم در مورد رمدی و سم لیک صحبت میکنیم که نویسنده قهاریه و مشخصه اهمیت بیشتری به داستان میده استودیوشون. هرچند که در همین بازی جدیدشون یعنی Control در نقد IGN اشاره شده که داستان به قولی After Thought بوده:D
بنده هیچوقت نگفتم فقط گیم پلی حال میکنم اتفاقا گفتم اصلا محدودیتی قائل نیستم شما داری محدودیت میزاری. همین الان بازیی که خودمون داریم توش کار میکنیم (Lona: Realm of Colors) کاملا بیسش داستانه و گیم پلی بر اساس داستان داره سوار میشه.
 
انیمیشن بازیای کوجیما ضعیف و داستان های نینتندو کلیشه ای. عجب :-j
خنده دار ترین جمله ای که تو عمرم دیدم، انیمیشن های سری متال گیر روان ترین و بی نقص ترین و پرچزئیات ترین انیمیشن های صنعت گیم هستن.
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK
یک نمونه بیار که من گفتم فلان استودیو بازیشو اینجوری ساخته ....!
بنده اسم هر بازی‌ای رو آوردم بعنوان مثالی بوده که به صحبتم نزدیک بوده... و برداشتی بوده که من داشتم.... و هیچوقت دربارۀ روند ساخت یک بازی صحبتی نکردم!
ایول بابا این برداشتت بنظرم اصل جنسه... یعنی خوده جنسه :D
الانم دیگه نیازی نمیبینم به این بحث ادامه بدم چون منظورمو کامل رسوندم با مثال‌های مختلف... و رو هوا حرف زدن شوخیه برا ما دوست عزیز وسلام.
دقیقا مشکل اینه که شما هیچ نمونه ای نداری واسه همین میگم رو هوا حرف میزنی :دی
ببین دوست عزیزم:دی اون چیزی که شما در مثالهات به عنوان داستان داری اشاره میکنی سمت ما بهش میگن "تم" :دی داستان نمیگن به اونا:دی شما تحلیل شخصی خودت رو عشق کن ما هم حرفهای خود سازنده ها رو استناد میکنیم :دی بنظر منم ادامه ندیم بهتره چون به جایی نمیرسه
 
دقیقا مشکل اینه که شما هیچ نمونه ای نداری واسه همین میگم رو هوا حرف میزنی :D
ببین دوست عزیزم:D اون چیزی که شما در مثالهات به عنوان داستان داری اشاره میکنی سمت ما بهش میگن "تم" :D داستان نمیگن به اونا:D شما تحلیل شخصی خودت رو عشق کن ما هم حرفهای خود سازنده ها رو استناد میکنیم :D بنظر منم ادامه ندیم بهتره چون به جایی نمیرسه
نمونه میخای از اینکه چه بازیهایی داستان مهمترین عنصر بوده توشون... هزار تا نمونه برات میارم ( فک کنم این عناوین جزو پایه های صنعت گیم باشن دیگه یا سمت شما چیزه دیگه ای میگه!

عناوین استودیو کوانتیک دریم ( فارنهایت - هوی رین - بیاند- دیترویت)​
متا گیرها (داستان حرف اولو آخرو میزنه)​
بازیهای فامیتو اودا (آیکو و شادو و لست گاردین که کل بازی از داستان نشعت میگیره)​
رزیدنت ها ( که داستان حرف اولو میزنه)​
گاد آف وارها ... ( هرچند استثنایی که براش قائل شدیم با چیزی که میبینیم تناقض داره و داستان باز هم حرف اول رو میزنه)​
اسسینس کریدها ( بسته به نوع داستان و زمان روایتش کل بازی شکل گرفته)​
آنچارتدها و لست آف آس ( با توجه به داستان ، عنصرهای اصلیه بازی شکل گرفتن)​
سری کستلوانیا​
فاینال ها​
....

ولمون کن رفیق یه گیم پلیت برس ، تو سمت خودت حال کن... مارو هم اذیت نکن :D

سمت ما تم بازی هم زیر مجموعۀ داستان بحساب میاد... چون بدون داستان تمی وجود نداره !
خواننده عاقل ، شما به هر چی دوس داری استناد کن. فک میکنم دیگه بحثو ادامه ندیم و الکی زمانو هدر ندیم!
 
این ها AAA اند... داستان یا ندارند یا ... داستان خاصی ندارند و اگه دارن هم اون قدرها مهم نیست :D... علیه کاپیتولاسیون و ناسیونالیستم صحبت نمیشه وسط شون :D
و بازی های خفن و بزرگ، پرفروش، یا جریان سازی اند که نمیشه زیر سوال شون برد... سعی می کنم سبک های متفاوتی هم داشته باشن

Civilization Series
THE WHOLE MARIO FRANCHISE (به غیر از بازی های RPG اش... اونا داستان های اتفاقا باحالی دارن :D)
Rayman Series
Super Smash Bros Series
Street Fighter Series
بخش از بازی های The Legend of Zelda (نه همه شون)
Almost EVERY Racing Games :D
DOTA 2
Kirby Series
Monster Hunter Series
Crash Bandicoot Series
Bayonetta Series (باور کنید کسی به خاطر داستان اینو بازی نمی کنه... هر چند نسخه 2، داستان خوبی داره)
Sims!!! و SimCity و...
Dragon Quest Series
درآمدزاترین فرنچایز مدیای تاریخ: Pokemon Series
کاری به بحثتون ندارم ولی این بازی ها رو دیدم جالبه که اکثرشون شخصیت پردازی های عالی دارن
نظر من اینه که داستان و حتی گیم پلی با یه شخصیت پردازی خوب موندگار میشن ، اکثر نوستالژی ها با کاراکترهای مختلف هست ، گیم پلی قدیمی میشه داستان تکراری میشه ولی شخصیت ها همیشه موندگار میمونن (نمونه نینتندوییش ماریو و زلدا و ...)
به نظر من هم داستان هم گیم پلی در صورتی کامل میشن که کاراکترهای قوی پشتش باشه در غیر این صورت با گذر زمان محو میشن پس میتونه مهمترین بخش باشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or