تمرکز بازی Death Stranding بر داستان‌سرایی است

Fardad Maboudi

کاربر سایت
Death-Stranding-2.jpg

تمرکز بازی Death Stranding به مانند تمامی آثاری که پیش از این هیدئو کوجیما تولید کرده روی روایت داستان خواهد بود. این بازیساز بزرگ ژاپنی همواره در تمامی عناوین خود تمرکز ویژه و مهمی روی داستان داشته با این حال ضعف بخش داستانی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که ناامیدی مخاطبین از بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را به همراه داشت.
رویکرد سازندگان برای ساخت یک اثر جهان باز سبب شد تا در The Phantom Pain، مکانیک‌ها و گیم‌پلی در مرکز بازی قرار بگیرد و داستان به حاشیه رانده شود. اکنون Death Stranding، ساخته جدید کوجیما نیز رویکرد جهان باز را برای خود اتخاذ کرده و همین مسئله موجب شده تا بسیاری نگران شوند که این بازی هم به مشکلاتی مشابه Metal Gear Solid 5 دچار شود. اما به گفته خود کوجیما چنین موضوعی پیش نخواهد آمد. رئیس استودیو Kojima Productions به تازگی در گفتگویی که با 4Players...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:
چرا منتظرید یه نفر یه چیزی بگه کپ کنید سرش! منم موافق نیستم که داستان مهم تر از گیم پلیه، ولی اگه بازی گیم پلی خوبی نداشته باشه ولی داستان و شخصیت پردازیش عالی باشه ، همچنان میپسندم و حال میکنم با بازی
عجب :دی شما کلا متوجه بحث ما شدی یا فقط خواستی کپ کنی سرمون؟ :دی اصلا کی گفتش که داستان مهم نیست؟ بحث ادعایی بود که مطرح شد مام گفتیم خیر چنین چیزی نیست. حداقل برا اکثریت بازیها چنین چیزی نیست. وسلام
 
عجب :D شما کلا متوجه بحث ما شدی یا فقط خواستی کپ کنی سرمون؟ :D اصلا کی گفتش که داستان مهم نیست؟ بحث ادعایی بود که مطرح شد مام گفتیم خیر چنین چیزی نیست. حداقل برا اکثریت بازیها چنین چیزی نیست. وسلام
این حرف جهان شمول نیست ولی حرف بی ربطیم نیست که گیم پلی خیلی از بازی از روی بیس و موضوع داستانیشون پیاده و ساخته میشه ! مثال هاشم خیلی زیاده!

حالا چون مثال نقض وجود داره دلیل نمیشه کلیت حرف ایشون اشتباه باشه!
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK
این حرف جهان شمول نیست ولی حرف بی ربطیم نیست که گیم پلی خیلی از بازی از روی بیس و موضوع داستانیشون پیاده و ساخته میشه ! مثال هاشم خیلی زیاده!

حالا چون مثال نقض وجود داره دلیل نمیشه کلیت حرف ایشون اشتباه باشه!
قطعا بازی های زیادی در تاریخ بودن که بر اساس گیم پلی پیش نرفتن، یا کمتر پیش رفتن. ولی اینکه بگیم اکثر بازیهای بزرگ اینطوری بودن خب غلطه
 
انیمیشن بازیای کوجیما ضعیف و داستان های نینتندو کلیشه ای. عجب :-j
واقعا میخوای بگی کنترل و انیمیشن های سری mgs خوبه؟(5 نمیگم چون خودتم میدونی بازی نکردم سعی نکن ازش استفاده کنی) لول دیگه فن بازی هم یه حدی داره من که خودم طرفدار بازای کوجیما ام قبول دارم که انیمیشناش غیر طبیعی و کنترل هاش تانکیه و این داستانشه که قشنگش میکنه نمیگم گیم پلیش بده اتفاقا خلاقانس که همه میدونن ولی انیمیشن ها به هیچ وجح خودت با اسپلینترسل مقایسش کن ببینم میگی کدوم بهتره...........
درباره نینتندو هم بازی نکردی نظر نده خود نینتندو فنا هم میدونن خوبی بازیای نینتندو به داستانشون نیست تازه نگفتم داستاناش بده بنظرت کلمه کلیشه ای معنای بد بودن داستان میده؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: vaan 2
در مورد ارتباط داستان و گیم پلی...
جفتشون به هم ربط دارن یه جورایی، مثلا اگر GOW نمیومد اسکاندیناوی، احتمالا تبر هم نبود، احتمالا کل سیستم مبارزات بازی با شرایط فعلی متفاوت میشد:D
شاید منظور دوستمون از اینکه گیم پلی(و کلا بقیه بخش های یک بازی) از داستان تاثیر میگیرن، اون موقع چنین مثالی تو ذهنش بوده... یا مثلا در مورد Horizon هم احتمالا اول ایده ی یک دنیای پسا آخرالزمانی این شکلی تو ذهنشون بوده، بعد ایده ی نحوه ی مبارزه با این جک و جونورها اومده تو ذهنشون...

اون Braid هم فکر کنم سازنده هاش اول داستان(پایان) رو تو ذهنشون داشتن و بعد با اون ایده خفن، کل مراحل و پازل ها رو طراحی کردن و اصلا همون قابلیت اصلیه بازی ، اصلا یکم سخته برام تصورش که بگن یه بازی بسازیم طرف یه جورایی قابلیت برگردوندن زمان داشته باشه...بعد از چند وقت بگن فلان حرکت رو تو پایان بازی بزنیم خیلی خفن میشه:دی

---
مشخصا مثال نقضش هم زیاده! ولی میگم صرفا منظور دوستمون احتمالا اینجوری بوده(من حداقل سریعا این برداشت رو کردم و این مثال ها اومد تو ذهنم:دی )
 
مگه داستان جدای از گیم پلیه؟
ببین عزیز توضیح این جریان سخته ولی گیم پلی قطعا مهم ترین رکن بازی هست
الن ویک داستان پردازی خیلی خوبی داره یا حتی کوانتوم بریک اما وقتی نمیتونه با گیم پلی ش گیمر رو از خودش زده نکنه حالا اصلا بگو داستان بهترین چیزی هست که تا حالا نوشته شده اما کارساز نیست
کوانتوم بریک هم همین طور
بازی های کوانتیک دریم بهترین مثال هست داستان های خیلی خوب اما گیم پلی فقط برو کلید بزن
گیم پلی هست که منو پشت بازی نگه میداره وگرنه اگه فقط بخوایم داستان رو بررسی کنیم پاشیم بریم فیلم ببینیم بهتره
 
قطعا بازی های زیادی در تاریخ بودن که بر اساس گیم پلی پیش نرفتن، یا کمتر پیش رفتن. ولی اینکه بگیم اکثر بازیهای بزرگ اینطوری بودن خب غلطه
اینکه درست فقط نمیدونم که چرا وقتی ما همین میگیم خیلیا (Outer Heaven) جوش میارن و بعد اینکه ضایع میشن هیچی نمیگن:| من خودم اکثر بازیای نینتندو رو بازی کردم و میدونم خوبیشون به داستانشون نیست(نمیگم بده) یا یجور رفتار میکنن انگار مثلا کوجیما خداس و بازیاش بی عیب خب این چه کاریه؟ دوستان دنبال دردسرن ظاهرا
 
اولا مثال هایی که آوردی خیلی جالب اند چون هر دوی لیمبو و برید، بازی هایی اند که یه سری عناصر داستان گویی دارن که کمتر از لغت "پشم ریزون" نمیشه براشون آورد :D

و بازی های بزرگ... منظورت از بازی های بزرگ چیه؟
اگه منظورت بازی های AAA ـه که من زیر متن پست، یه لیست از بازی های بزرگ، موفق، و ماندگاری میدم که واقعا داستان خاصی ندارن!!!
اگه منظورت از بازی های بزرگ، اکشن ادونچر های سوم شخص سینماتیک ـه... پا شیم بریم :D... بحث کردن فایده ای نداره :D
لیمبو کلا تو ی برزخ بود تمام! از لحاظ داستانی میگم برداشت بدی در مورد این شاهکار نشه :D داستان braid هم در مورد گرفتن ملکه از چندگال مانستر بود :D که البته ی پایان دومم داشت که اونم چیز خاصی نبود... این دو عنوان داستان پشم ریزانی ندارن... بیشتر موفقیتشونو مدیونه گیم‌پلی و بخش‌های دیگن...
بازی‌های بزرگ تمام این چیزایی که گفتی رو شامل میشه! بازی‌ای که هزینهٔ بالایی در ساختش شده و ی تیم بزرگ پشتشه...
آره بنظرم فایده‌ای نداره چون کلا داستانه که تو ی بازی برای من بولده که خب معلومه برای تو در اولویت پایین‌تری قرار داره....
و اون لیستی که میخای بیاری مسلما و شاید از نظر من لیست قوی‌ای نباشه...! هر چند که اون عناوین فروش بالایی هم داشته باشن...
اونموقع من ی لیست میارم که بازی‌هایی که فروش بالایی داشتن ولی در حقیقت معنای ی بازی خوب رو به دوش نکشیدن و فقط ی بخش بازی باعث فروش بالاشون شده
در مجموع سلیقه حرف اول رو میزنه ی نفر گیم‌پلی رو مهم‌ترین بخش میدونه ی نفر مثل من داستان رو... و هر دو نظر هم قابل احترامن :Thumbup:
 
اون Braid هم فکر کنم سازنده هاش اول داستان(پایان) رو تو ذهنشون داشتن و بعد با اون ایده خفن، کل مراحل و پازل ها رو طراحی کردن و اصلا همون قابلیت اصلیه بازی ، اصلا یکم سخته برام تصورش که بگن یه بازی بسازیم طرف یه جورایی قابلیت برگردوندن زمان داشته باشه...بعد از چند وقت بگن فلان حرکت رو تو پایان بازی بزنیم خیلی خفن میشه:D
شما بفرما فیلم Indie Game : The Movie رو تماشا بکن جواب این حرفت هم میگیری:دی خلاصش اینه که خیر، از اول بهش فکر نکرده بودن:دی ایده اولیه ساخت Braid از مکانیزم برگردوندن زمان در پرینس آو پرشیا گرفته شده بوده. نسخه اولیه بازی هم در یه بازه دو هفته ای ( اگه اشتباه نکنم) ساخته میشه که توش مکانیزمهای بازی رو ایجاد میکنن و پروتوتایپش رو میسازن. بعد تازه میرن سراغ بقیه چیزها:دی
 
  • Like
Reactions: masoud101
که البته ی پایان دومم داشت که اونم چیز خاصی نبود...

خداییش :دی
واقعا خداییش :دی... من هنوز تو کف کانسپت اون پایانم... ولی خب در ادامه باهات موافقم که اینا همش سلیقه است...پست اولت یه چیز دیگه و غیر سلیقه ای تری می گفت :دی
اگه سلیقه نبود که همه بازی ها از یه شیوه ساخته میشدن
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK
آره منم مس
بازی های بزرگ؟ :D یعنی مثلا ماریو و زلدا چون بر پایه داستان نبودن بزرگ نیستن؟ :D حرفایی میزنیدا
گاد آو وار هم اگه برید مستند های ساخته شدنش رو ببینید اتفاقا بر پایه داستان ساخته نشده و بر پایه اینکه یه بازی اکشن هک و اند اسلشی ساخته بشه شکل گرفته. یعنی اول هدف گیم پلی بوده. خیلی از وقایع مهم داستانی در طول پروسه ساخت شکل گرفته و اصلا از اول مد نظر نبوده که مثلا کریتوس چه گذشته ای داشته باشه و ....
مستند ریزینگ رو دیدم بیشتر از گاد آف وار بعنوان مثال استفاده شد که نمونه بارزی در مورد بحث ماست که چطور داستان تاثیر گذاره در بازی
اگه مصاحبهٔ ساسان سپهرو دیده باشین کسی که تو استودیوهای بزرگی کار کرده و آدم‌های بزرگی رو دیده از نظر ایشون هم داستان تاثیرگذارترین بخش ی بازی بحساب میاد... جالبه این حرف رو کسی میگه که مدیریت بخش گیم‌پلی بازیها رو بر عهده داره
 
  • Like
Reactions: dark spartan
خداییش :D
واقعا خداییش :D... من هنوز تو کف کانسپت اون پایانم... ولی خب در ادامه باهات موافقم که اینا همش سلیقه است...پست اولت یه چیز دیگه و غیر سلیقه ای تری می گفت :D
اگه سلیقه نبود که همه بازی ها از یه شیوه ساخته میشدن
پست اول نظرم بود دیگه الانم همونه... جدا از بحثمون که به نتیجهٔ قابل قبولی هم رسیدیم :D آره حاجی مگه پایان دومشو نرفتی!
دیدن این پایان انقدر سخت و طاقت فرساست که نابود میکنه ولی ارزششو داره... انصافا سخته و من از اینترنت بعضی جاهاشو کمک گرفتم... تا الان پازل سخت‌تر از ستاره‌های braid ندیدم تو گیم دیگه‌ای
کوتاه بگم اگه تمام ستاره‌های مخفیه بازی رو بگیری میتونی در روند بازی تغییر ایجاد کنی و پایان طبیعی بازی رونبینی... یادته مرحله‌ای که راه رو برای پرنسس باز میکنی تا جلو بره و بعد زمانو برمیگردونی و برعکس میشه داستان و اون راه رو برات میبنده تا بهش نرسی!
اگه ۸ تا ستاره مخفی رو بگیری ازش جلو میفتی و بهش میرسی ، صفحه سفید میشه و همه چی آرومو بی حرکت میمونه که بنظرم یعنی پرنسس میمیره
تو یوتوب ببین حتما
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Z-fan
پست اول نظرم بود دیگه الانم همونه... جدا از بحثمون که به نتیجهٔ قابل قبولی هم رسیدیم :D آره حاجی مگه پایان دومشو نرفتی!
دیدن این پایان انقدر سخت و طاقت فرساست که نابود میکنه ولی ارزششو داره... انصافا سخته و من از اینترنت بعضی جاهاشو کمک گرفتم... تا الان پازل سخت‌تر ستاره‌های braid ندیدم تو گیم دیگه‌ای
کوتاه بگم اگه تمام ستاره‌های مخفیه بازی رو بگیری میتونی در روند بازی تغییر ایجاد کنی و پایان طبیعی بازی رونبینی... یادته مرحله‌ای که راه رو برای پرنسس باز میکنی تا جلو بره و بعد زمانو برمیگردونی و برعکس میشه داستان و اون راه رو برات میبنده تا بهش نرسی!
اگه ۸ تا ستاره مخفی رو بگیری ازش جلو میفتی و بهش میرسی ، صفحه سفید میشه و همه چی آرومو بی حرکت میمونه که بنظرم یعنی پرنسس میمیره

برید خیلی سخت بود... آره... دلم میخواد دوباره برمش... من Completionist نیستم آخه... ولی واقعا کار پازل شبیهش نیومد دیگه در اون حد باحال و سخت... خود ویتنس جاناتان بلو بود که نزدیک شد... FEZ هم باحال بود
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or