تمرکز بازی Death Stranding بر داستان‌سرایی است

Fardad Maboudi

کاربر سایت
Death-Stranding-2.jpg

تمرکز بازی Death Stranding به مانند تمامی آثاری که پیش از این هیدئو کوجیما تولید کرده روی روایت داستان خواهد بود. این بازیساز بزرگ ژاپنی همواره در تمامی عناوین خود تمرکز ویژه و مهمی روی داستان داشته با این حال ضعف بخش داستانی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که ناامیدی مخاطبین از بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را به همراه داشت.
رویکرد سازندگان برای ساخت یک اثر جهان باز سبب شد تا در The Phantom Pain، مکانیک‌ها و گیم‌پلی در مرکز بازی قرار بگیرد و داستان به حاشیه رانده شود. اکنون Death Stranding، ساخته جدید کوجیما نیز رویکرد جهان باز را برای خود اتخاذ کرده و همین مسئله موجب شده تا بسیاری نگران شوند که این بازی هم به مشکلاتی مشابه Metal Gear Solid 5 دچار شود. اما به گفته خود کوجیما چنین موضوعی پیش نخواهد آمد. رئیس استودیو Kojima Productions به تازگی در گفتگویی که با 4Players...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:
داستان و نحوۀ روایت اون... بنظرم مهم‌ترین بخش یک بازی بحساب میاد و بخش‌های دیگه از داستان تاثیر میگیرن و ساخته میشن.

WHAAAT??? :o
البته یه گستره ای از بازی ها همین جوری ساخته میشن ولی به طور کلی خیلی بازی ها رو این پایه ساخته نمیشن و شاهکارن...
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK
داستان و نحوۀ روایت اون... بنظرم مهم‌ترین بخش یک بازی بحساب میاد و بخش‌های دیگه از داستان تاثیر میگیرن و ساخته میشن.
از اون حرفا زدی ها
دیگه کی هست که ندونه مهم ترین بخش بازی گیم پلی هست
مگه عزیز قراره فیلم تماشا کنیم که داستان بشه رکن اصلی
مگه مریضیم 600 تومن بدیم که یه فیلم چند ساعته بازی کنیم؟
گیم پلی حرف اول رو زده و میزنه و خواهد زد
 
آخرین ویرایش:
WHAAAT??? :o
البته یه گستره ای از بازی ها همین جوری ساخته میشن ولی به طور کلی خیلی بازی ها رو این پایه ساخته نمیشن و شاهکارن...
آره خب خیلی از بازیها هستن... بعنوان مثال ی بازی مثل Limbo ، Braid و... که شاهکارن و داستان خاصی هم ندارن

این حرفم در مورد بازیهای بزرگ بود و تو تاپیک بازیه DS هم زده شد...
بزار ی مثال بزنم تا منظورمو بهتر برسونم بعنوان مثال ی بازی مثل گادآف وار چون داستانش تو اساطیر مختلف روایت میشه کلیهٔ محیط‌ها دشمنان و باس‌ها از اون اساطیر الهام گرفته میشن... بصورت کلی حرفم برای تمام بازیها صدق نمیکنه ولی اکثرا برای بازیهای بزرگ داستان حرف اولو میزنه
 
  • Like
Reactions: dark spartan
از اون حرفا زدی ها
دیگه کی هست که ندونه مهم ترین بخش بازی گیم پلی هست
مگه عزیز قراره فیلم تماشا کنیم که داستان بشه رکن اصلی
مگه مرضیم 600 تومن بدیم که یه فیلم چند ساعته بازی کنیم؟
گیم پلی حرف اول رو زده و میزنه و خواهد زد
گیم‌پلی هم جزو مسائل اصلیه و مسلما اولین چیز درباره ارتباط گیمر با دنیای بازیه... ولی از نظر من اول داستان و بعد گیم‌پلی...
اگه بازیهای آرکید ، ایندی و کوچیکو فاکتور بگیریم در بازیهای بزرگ داستانه که باعث جذابیت بازی میشه و گیم‌پلی پل ارتباطی بین قسمت‌های مختلف داستانه... بشخصه در بازیهای بزرگ داستان برای من حرف اولو میزنه... هر چند از شاهکار بودن عناوین مختلفه بدون داستان خاصی هم نمیشه به راحتی گذشت
 
آخرین ویرایش:
از اون حرفا زدی ها
دیگه کی هست که ندونه مهم ترین بخش بازی گیم پلی هست
مگه عزیز قراره فیلم تماشا کنیم که داستان بشه رکن اصلی
مگه مرضیم 600 تومن بدیم که یه فیلم چند ساعته بازی کنیم؟
گیم پلی حرف اول رو زده و میزنه و خواهد زد
بازیهای مزخرف مایکروسافتم گیمپلی خوبی دارن ولی چه چیزی باعث میشه متای ضعیفی بگیرن و شکست بخورن؟عدم وجود داستان و روایت داستان سطح بالا.بدون وجود داستان عالی بازیه بی هدف و پوچ و خسته کننده میشه(اگه بازیهای ورزشی رو بذاریم کنار).همین وجود داستان عالی تو بازیهای سونی باعث شده متای و جوایز فوق العاده زیادی داشته باشن و اسپنسری که گفته بود بازیهای داستان محور تاثیر گذشته رو ندارن مجبور بشه به این نوع بازیها توجه ویژه ای داشته باشه بعد دیدن موفقیتهای فوق العاده سونی تو ساخت بازیهای داستان محور
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK
آره خب خیلی از بازیها هستن... بعنوان مثال ی بازی مثل Limbo ، Braid و... که شاهکارن و داستان خاصی هم ندارن

این حرفم در مورد بازیهای بزرگ بود و تو تاپیک بازیه DS هم زده شد...
بزار ی مثال بزنم تا منظورمو بهتر برسونم بعنوان مثال ی بازی مثل گادآف وار چون داستانش تو اساطیر مختلف روایت میشه کلیهٔ محیط‌ها دشمنان و باس‌ها از اون اساطیر الهام گرفته میشن... بصورت کلی حرفم برای تمام بازیها صدق نمیکنه ولی اکثرا برای بازیهای بزرگ داستان حرف اولو میزنه

اولا مثال هایی که آوردی خیلی جالب اند چون هر دوی لیمبو و برید، بازی هایی اند که یه سری عناصر داستان گویی دارن که کمتر از لغت "پشم ریزون" نمیشه براشون آورد :D

و بازی های بزرگ... منظورت از بازی های بزرگ چیه؟
اگه منظورت بازی های AAA ـه که من زیر متن پست، یه لیست از بازی های بزرگ، موفق، و ماندگاری میدم که واقعا داستان خاصی ندارن!!!
اگه منظورت از بازی های بزرگ، اکشن ادونچر های سوم شخص سینماتیک ـه... پا شیم بریم :دی... بحث کردن فایده ای نداره :دی
 
آره خب خیلی از بازیها هستن... بعنوان مثال ی بازی مثل Limbo ، Braid و... که شاهکارن و داستان خاصی هم ندارن

این حرفم در مورد بازیهای بزرگ بود و تو تاپیک بازیه DS هم زده شد...
بزار ی مثال بزنم تا منظورمو بهتر برسونم بعنوان مثال ی بازی مثل گادآف وار چون داستانش تو اساطیر مختلف روایت میشه کلیهٔ محیط‌ها دشمنان و باس‌ها از اون اساطیر الهام گرفته میشن... بصورت کلی حرفم برای تمام بازیها صدق نمیکنه ولی اکثرا برای بازیهای بزرگ داستان حرف اولو میزنه
بازی های بزرگ؟ :دی یعنی مثلا ماریو و زلدا چون بر پایه داستان نبودن بزرگ نیستن؟ :دی حرفایی میزنیدا
گاد آو وار هم اگه برید مستند های ساخته شدنش رو ببینید اتفاقا بر پایه داستان ساخته نشده و بر پایه اینکه یه بازی اکشن هک و اند اسلشی ساخته بشه شکل گرفته. یعنی اول هدف گیم پلی بوده. خیلی از وقایع مهم داستانی در طول پروسه ساخت شکل گرفته و اصلا از اول مد نظر نبوده که مثلا کریتوس چه گذشته ای داشته باشه و ....
 
این ها AAA اند... داستان یا ندارند یا ... داستان خاصی ندارند و اگه دارن هم اون قدرها مهم نیست :دی... علیه کاپیتولاسیون و ناسیونالیستم صحبت نمیشه وسط شون :دی
و بازی های خفن و بزرگ، پرفروش، یا جریان سازی اند که نمیشه زیر سوال شون برد... سعی می کنم سبک های متفاوتی هم داشته باشن

Civilization Series
THE WHOLE MARIO FRANCHISE (به غیر از بازی های RPG اش... اونا داستان های اتفاقا باحالی دارن :دی)
Rayman Series
Super Smash Bros Series
Street Fighter Series
بخش از بازی های The Legend of Zelda (نه همه شون)
Almost EVERY Racing Games :دی
DOTA 2
Kirby Series
Monster Hunter Series
Crash Bandicoot Series
Bayonetta Series (باور کنید کسی به خاطر داستان اینو بازی نمی کنه... هر چند نسخه 2، داستان خوبی داره)
Sims!!! و SimCity و...
Dragon Quest Series
درآمدزاترین فرنچایز مدیای تاریخ: Pokemon Series
 
این ها AAA اند... داستان یا ندارند یا ... داستان خاصی ندارند و اگه دارن هم اون قدرها مهم نیست :D... علیه کاپیتولاسیون و ناسیونالیستم صحبت نمیشه وسط شون :D
و بازی های خفن و بزرگ، پرفروش، یا جریان سازی اند که نمیشه زیر سوال شون برد... سعی می کنم سبک های متفاوتی هم داشته باشن

Civilization Series
THE WHOLE MARIO FRANCHISE (به غیر از بازی های RPG اش... اونا داستان های اتفاقا باحالی دارن :D)
Rayman Series
Super Smash Bros Series
Street Fighter Series
بخش از بازی های The Legend of Zelda (نه همه شون)
Almost EVERY Racing Games :D
DOTA 2
Kirby Series
Monster Hunter Series
Crash Bandicoot Series
Bayonetta Series (باور کنید کسی به خاطر داستان اینو بازی نمی کنه... هر چند نسخه 2، داستان خوبی داره)
Sims!!! و SimCity و...
Dragon Quest Series
درآمدزاترین فرنچایز مدیای تاریخ: Pokemon Series
ببین اصلا اشتباه نکن. بحث این نیست که داستان نداشته باشن. بحث اینه که بر پایه داستان ساخته نشده باشن. همون گاد آو واری که دوستمون مثال زده اولین شمارش اصلا بر پایه داستان نبوده. خیلی قبل اینکه وارد فضای داستانی بازی بشن داشتن تست مکانیزمهای گیم پلی رو میزدن و بعدش ستینگ داستانی رو چیدن
 
الان بحث سر چیه دقیقا :دی این دوستمونم که نگفت گیم پلی مهم نیست داستان فقط مهمه.
اینکه یکی بازی های داستان محور رو بیشتر دوس داره بنظرم کاملا سلیقه ایه، بازی میتونه داستان نداشته باشه ولی گیم پلی بار نبود داستانو با خودش بکشه (مثل بازیهایی که بالا گفته شده)، همینطور یک بازی میتونه داستان محور باشه و اصلا گیم پلی خاصی هم نداشته باشه مثل Life is Strange یا TWD ـه Telltale، یا حتی این اواخر A Pleage Tale که گیم پلی خیلی ساده ای داره اما روایت و داستان و لول دیزاین آدمو تا آخرش میکشونه.
 
ببین اصلا اشتباه نکن. بحث این نیست که داستان نداشته باشن. بحث اینه که بر پایه داستان ساخته نشده باشن. همون گاد آو واری که دوستمون مثال زده اولین شمارش اصلا بر پایه داستان نبوده. خیلی قبل اینکه وارد فضای داستانی بازی بشن داشتن تست مکانیزمهای گیم پلی رو میزدن و بعدش ستینگ داستانی رو چیدن

خب این که خیلی بیشتر میشن... اساسا خیلی از بازی های موفق، برعکس رو کانپست های گیم پلی ای و مکانیک ها سوار میشن و بعد رو داستانشون کار می کنند.
این که داستان بخش مهمیه خیلی حرف درستیه... ولی این که همه بازی های موفق (بزرگ) بر پایه داستان خوب درست شدن از گلوی من پایین نمیره خدایی :دی
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK
الان بحث سر چیه دقیقا :D این دوستمونم که نگفت گیم پلی مهم نیست داستان فقط مهمه.
اینکه یکی بازی های داستان محور رو بیشتر دوس داره بنظرم کاملا سلیقه ایه، بازی میتونه داستان نداشته باشه ولی گیم پلی بار نبود داستانو با خودش بکشه (مثل بازیهایی که بالا گفته شده)، همینطور یک بازی میتونه داستان محور باشه و اصلا گیم پلی خاصی هم نداشته باشه مثل Life is Strange یا TWD ـه Telltale، یا حتی این اواخر A Pleage Tale که گیم پلی خیلی ساده ای داره اما روایت و داستان و لول دیزاین آدمو تا آخرش میکشونه.
مام نگفتیم ایشون چنین چیزی گفتن:D ولی ایشون یه ادعایی کردن که زیادی تخیلی بود:D گفتن اکثر بازیهای بزرگ بر پایه داستان ساخته شدن و گیم پلی نقشش جانبی تره، که خب ادعای بسیار غلطیست:D تو همون مثالی هم که خودشون گفتن حرفشون فیل شد :D
خب این که خیلی بیشتر میشن... اساسا خیلی از بازی های موفق، برعکس رو کانپست های گیم پلی ای و مکانیک ها سوار میشن و بعد رو داستانشون کار می کنند.
این که داستان بخش مهمیه خیلی حرف درستیه... ولی این که همه بازی های موفق (بزرگ) بر پایه داستان خوب درست شدن از گلوی من پایین نمیره خدایی :D
آره دیگه منم دقیقا همینو میگم:دی اتفاقا خیلی از بازیها ( کوچیکو بزرگ:دی) بر پایه مکانیزمهای کیم پلی شکل گرفتن بعد داستان حولشون ایجاد شده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or