تصاویر جدید از بازی Killzone 2

rezaigi2004

کاربر سایت
Dec 2, 2006
3,022
نام
رضا محمودی
اولین تصویر رسمی از گیم پلی Killzone 2

Guerrilla Games این تصویر را رسمی تایید کرد و اعلام کرد این تصویر واقعی از گیم پلی Killzone 2 میباشد.
Confirmed : New Gameplay Trailer will be on PSN

به زودی گیم پلی بازی نیز در PSN قرار خواهد گرفت.

50695_med.jpg
 
آخرین ویرایش:

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
همونطور که کیانوش گفت , تکنولوژی که در این بازی استفاده شده کمتر در بازیهای دیگر دیده شده است...سایه های Real-Time بازی که با تغییر منبع نور , تغییر حرکت میدهند , در کمتر بازی ایی دیده شده...نمونه ی یک بازی برای این تکنولوژی Quake IV هست که برای فعال کردن این قابلیت حتما باید تکنولوژی Mega Texture رو فعال میکردین که در این حالت حداقل به 256 MB رم کارت گرافیکی احتیاج داشتین وگرنه بازی Freeze میشد , این قابلیت در نسخه ی 360 بازی در بعضی جاها فعال و در بیشتر جاها (به خاطر حجم زیاد پردازش) غیر فعال بود که خود نشان دهنده ی هزینه ی زیاد پردازش برای همچنین کاری است.
ولی این تکنولوژی در قسمت دوم Killzone به خوبی استفاده شده تا جایی که به قول بسیاری از منتقدان (Gamespot , IGN , Gamespy و ...) در کمتر بازی ایی به اینصورت دیده شده...
یکی از SPU های بازی فقط برای پردازش نور و کمک به RSX در نظر گرفته شده که کارش تا بحال (از نظر نور پردازی و ایجاد سایه) قابل ستایش بوده است...
حتی در این بازی از Volumetric Fog و Volumetric Clouds استفاده شده که باز دوباره لازم به یادآوری هست که همچنین تکنولوژی پیشرفته ایی بصورت کامل فقط در Crysis دیده شده است.
البته لازم به ذکر است که UE 3 هم از 2 تکنولوژی یاد شده استفاده میکنه ولی برای انجام این کار بهینه نیست و به همین دلیل در بسیاری از مراحلی که با این موتور درست شده بازی بصورت داینامیک این تکنولوژی را فعال و یا غیر فعال میکند.
متاسفانه نمیشه گفت که این تریلر بدون اشکال بوده...
سایه ها لبه دار هستند و میشه گفت که بیشترین میزان پردازش در مورد AA برای صاف کردن لبه های کاراکترها استفاده شده...
Texture ها در حد بازیهایی که از Pixel Shader 3 استفاده میکنند نیستند و به نظر میاد (هر چند که اینطور نیست) که در مورد Texture ها بازی از الگوریتمهای Pixel Shader 2 استفاده میکند.احتمالا در آینده باید بیشتر از الان از Texture ها انتظار داشته باشیم.
اگه توجه کرده باشید در این تریلر میبینید که کاراکترهای دوستی که در ابتدای بازی هستند هیچکدام موی قابل توجهی که نیاز به حرکت داشته باشد ندارند ! در واقع یکی از تفاوتهای جالب بین E3 2005 و E3 2007 همین است که در دموی CG ی اولی کاراکترها موهایی تقریبا بلند داشتند ولی در این تریلر کاراکترها یا کچل هستند یا دستمال به سرشان بسته اند یا اینکه مویشان بسیار کوتاه است و اینکار به دو دلیل ممکن است باشد یا از نظر هنری که طراحان این را پسندیده اند یا اینکه چون پردازش حرکت موها و همچنین نیاز به واقعی نشان دادن آنها نیاز به بودجه ی هنگفتی برای پردازش دارد بازیسازها از انجام اینکار سرباز زده اند.
طراحی موهای لق و قابل تکان خوردن از آنجاییکه نیاز به پردازش فیزیک عظیمی دارد و توان بسیار زیادی را از کارت گرافیک نیز میکشد یکی از کابوسهای بازیسازها است بطوریکه حتی در Gears Of War هم موی شخصیتها ثابت بود و تکانهای آن هم بصورت دسته ایی و بسیار بسیار خفیف بود.

خب ! امیدوارم در حل این مشکل بین دوستان توانسته باشم کمکی کرده باشم...

متشکرم...Nemesis
 
آخرین ویرایش:

trancearena

کاربر سایت
Dec 1, 2006
366
من قبلآ نظرمو در مورد گرافیک این بازی گفتم ولی جا داره یکسری نکات دیگه رو هم در مورد این ترایلر به عرضتون برسونم.
نکته اول اینکه بعضی دوستان میگن : ما موندیم که این همه منابع نور توی بازی رو PS3 چجوری پردازش میکنه رو خدمتشون بگم که حدود 50% از نور پردازی توی بازی پویاست و 50% دیگه هم از قبل انجام شده روی تکسچر هاست (مثلآ نوری که بعضی جاها روی دیوار و کف زمین ایجاد شده پویا نیست و تحت هیچ شرایطی اون نور از بین نمیره و اگه یه زمانی شرایط بازی خواست عوض شه مثلآ تو روز باشه فقط با یه تغییر تکسچر میشه این مشکلو بر طرف کرد. خوب این یه حقه و تکنیکیه برای کم کردن حجم و مقدار پردازش. که ما تو این ترایلر شاهد همچین تکنیکی بودیم.(در حال حاظر بازی هایی هست که تو این زمینه از نورپردازی بهتر و منابع نور پویای بیشتری استفاده شده: GRAW2 - CRYSIS - COD4 ) .

نکته دوم که من ندیدم هیچ سایت معتبری در Impressions هاشون بهش اشاره کنن و مطمئنآ متوجه اون نشدن اینه که سازندگان این بازی برای بهتر و زیبا تر جلوه دادن نورپردازی بازی اومدن برای پویا جلوه دادن منابع نور (مپل لامپ و چراغ ها ) روی اونها نور های اضافه گذاشتن که مربوط به خود بازی نیست و اصلا توسط موتور بازی رندر نشدن!!! بلکه با editی که روی ترایلر انجام دادن این کارو کردن (که با دقت کمی هم این کارو انجام دادن که باعث شده بیشتر مواقع اون نورهای اضافه شده روی سرو صورت و دست و پای کاراکتر های بازی بیفته :laughing: که به وفور هم توی ترایلر دیده میشه!!!
برای اینکه بهتر متوجه منظورم بشید به این عکس هایی که از ترایلر بازی گرفتم توجه کنید:
4vgxv2g.jpg


4tr24ba.jpg


6bm35er.jpg


6chr1h2.jpg

نکته بعدی در مورد سیستم انفجار بازی هستش که باید خدمتتون بگم که 90%دش دو بعدی! و نور حاصل از انفجار که بخواد روی محیط اطرافش تآثیر بزاره رو نمیبینیم خواهشآ توجه کنید:

4qdyb0k.jpg


6c2uh79.jpg



خوب بعد از اون میرسیم به سیستم تخریب پذیری و اثر گلوله روی محیط در و دیوار که تخریب پذیری رو غیر از اون ستون ها که از پیش تعیین شدست و جای دیگه نمیبینیم و فقط جای برخورد گلوله یه تصویر دوبعدی قرمز رنگ و داغ میبینیم که فرقی هم نمیکنه چه آهن و سیمان!

504vs5h.jpg


خوب سیستم نورپردازی پویا و Soft Shadows رو هم میتونید اینجا ببینید که نه تنها هیچ برتری نداره بلکه از یسری بازی های گرافیک بالایی که در حال حاظر موجود هستند ضعیف تر به نظر میرسه :

6bwnldt.jpg


در ضمن به غیر از گرد و غبار تمام این عناصر دو بعدی هستند و به هیچ وجه Volumetric نیست
رعد و برق و انفجار و ابرها. در مورد تکسچر هم که نیازی نیست من چیزی بگم.

در آخر هم بگم هدف من فقط نشون دادن واقعیات این ترایلر به کسایی هست که بیخودی جو گیر شدن و با دیدن این ترایلر فکر میکنن این بازی بیشترین هزینه پردازشو توی بازیها میخواد و بهترین گرافیکو داره. این بازی از نظر افکت و جلوه های ویژه هنوز مونده تا به عناوینی چون Mass Effect , GRAW2 , CRYSIS , Alan Wake , GOW , PO و Bioshock برسه.
 
آخرین ویرایش:

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
من قبلآ نظرمو در مورد گرافیک این بازی گفتم ولی جا داره یکسری نکات دیگه رو هم در مورد این ترایلر به عرضتون برسونم.
نکته اول اینکه بعضی دوستان میگن : ما موندیم که این همه منابع نور توی بازی رو PS3 چجوری پردازش میکنه رو خدمتشون بگم که حدود 50% از نور پردازی توی بازی پویاست و 50% دیگه هم از قبل انجام شده روی تکسچر هاست (مثلآ نوری که بعضی جاها روی دیوار و کف زمین ایجاد شده پویا نیست و تحت هیچ شرایطی اون نور از بین نمیره و اگه یه زمانی شرایط بازی خواست عوض شه مثلآ تو روز باشه فقط با یه تغییر تکسچر میشه این مشکلو بر طرف کرد. خوب این یه حقه و تکنیکیه برای کم کردن حجم و مقدار پردازش. که ما تو این ترایلر شاهد همچین تکنیکی بودیم.(در حال حاظر بازی هایی هست که تو این زمینه از نورپردازی بهتر و منابع نور پویای بیشتری استفاده شده: GRAW2 - CRYSIS - COD4 ) .

نکته دوم که من ندیدم هیچ سایت معتبری در Impressions هاشون بهش اشاره کنن و مطمئنآ متوجه اون نشدن اینه که سازندگان این بازی برای بهتر و زیبا تر جلوه دادن نورپردازی بازی اومدن برای پویا جلوه دادن منابع نور (مپل لامپ و چراغ ها ) روی اونها نور های اضافه گذاشتن که مربوط به خود بازی نیست و اصلا توسط موتور بازی رندر نشدن!!! بلکه با editی که روی ترایلر انجام دادن این کارو کردن (که با دقت کمی هم این کارو انجام دادن که باعث شده بیشتر مواقع اون نورهای اضافه شده روی سرو صورت و دست و پای کاراکتر های بازی بیفته :laughing: که به وفور هم توی ترایلر دیده میشه!!!
برای اینکه بهتر متوجه منظورم بشید به این عکس هایی که از ترایلر بازی گرفتم توجه کنید:
4vgxv2g.jpg


4tr24ba.jpg


6bm35er.jpg


6chr1h2.jpg

نکته بعدی در مورد سیستم انفجار بازی هستش که باید خدمتتون بگم که 90%دش دو بعدی! و نور حاصل از انفجار که بخواد روی محیط اطرافش تآثیر بزاره رو نمیبینیم خواهشآ توجه کنید:

4qdyb0k.jpg


6c2uh79.jpg



خوب بعد از اون میرسیم به سیستم تخریب پذیری و اثر گلوله روی محیط در و دیوار که تخریب پذیری رو غیر از اون ستون ها که از پیش تعیین شدست و جای دیگه نمیبینیم و فقط جای برخورد گلوله یه تصویر دوبعدی قرمز رنگ و داغ میبینیم که فرقی هم نمیکنه چه آهن و سیمان!

504vs5h.jpg


خوب سیستم نورپردازی پویا و Soft Shadows رو هم میتونید اینجا ببینید که نه تنها هیچ برتری نداره بلکه از یسری بازی های گرافیک بالایی که در حال حاظر موجود هستند ضعیف تر به نظر میرسه :

6bwnldt.jpg


در ضمن به غیر از گرد و غبار تمام این عناصر دو بعدی هستند و به هیچ وجه Volumetric نیست
رعد و برق و انفجار و ابرها. در مورد تکسچر هم که نیازی نیست من چیزی بگم.

در آخر هم بگم هدف من فقط نشون دادن واقعیات این ترایلر به کسایی هست که بیخودی جو گیر شدن و با دیدن این ترایلر فکر میکنن این بازی بیشترین هزینه پردازشو توی بازیها میخواد و بهترین گرافیکو داره. این بازی از نظر افکت و جلوه های ویژه هنوز مونده تا به عناوینی چون Mass Effect , GRAW2 , CRYSIS , Alan Wake , GOW , PO و Bioshock برسه.


دوست عزيز نظر شما وقتي صدق ميكنه كه بازي عرضه شده باشه بخاطر اينكه اين بازي هنوز مراحل توسعه رو سپري ميكنه بازي كه هنوز به عرضه اش خيلي مونده و يقيناً بهتر خواهد شد. كما اينكه همونطور كه قبلاً توسط كيانوش جان عنوان شد بيشتر تكسچرهاي بازي placeholder هستن و هنوز تا تكميل اونها وقت بسياره. خيلي افكتها ممكنه اصلاً بعداً تغيير كنن و ممكنه در نسخه پاياني افكتهاي بيشتري هم ديده بشه.

مسئله بعدي اينه كه بيشتر مسائلي كه كيانوش عنوان كرد براشون از منتقدين صنعت نقل قول آورد و تنها به گفته خودش اكتفا نكرد، وقتي اينهمه سايت و اشخاص با سابقه نظريات مثبتي روي اين قضيه دارن شما نميتوني بياي و حرف اونها رو رد كني تا حرف خودت رو به كرسي بنشوني. چيزي كه مشخصه اينه كه بازي KillZone فعلاً به وعده هايي كه داده بود عمل كرده و چيزي كه تو e3 2005 نشون داد رو به خوبي پياده كرده. واين خيلي غير منصفانه است كه بخوايم يجا وايسيم و فقط بكوبيمش. Fanboyism FTL!
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
شرمنده اون عکس آخر که گذاشتین دقیقا 1 روز قبل نمایش کیل زون گذاشته شد و فرداش اعلام شد یک پوستر هست که رو دیوار چسبیده شده!
فکر نمیکنم یه عکس که رو دیوار.. داخل بازی چسبیده شده سایه بخواد و تازه بگیم توش soft shadowing رعایت نشده:laughing:
مطمینن این انتقادها از سایت معتبری نبوده
بعدشم بهتره همینجا این بحث رو تموم کنی این تاپیک برا انتقاد از بازی نیست
 

psps1368

کاربر سایت
Jan 3, 2006
165
من قبلآ نظرمو در مورد گرافیک این بازی گفتم ولی جا داره یکسری نکات دیگه رو هم در مورد این ترایلر به عرضتون برسونم....................................

خوب پس حالا که اینجوری شد نتیجه میگیریم که این بازی در حد یه افتضاحه!!!!!!!!!!!!!!!!:eek::laughing:
آخه پسر خوب هر کسی که تو سایتهای مختلف بوده و جز fanboy های 360 بوده خودشون حساب کار دستشون اومده و فهمیدن که این بازی خیلی خفنه حالا تو میایی میگی این تریلر رو نشستن تدوینش کردن!!!!!(کافیه بری تو سایتهای مختلف از جمله گیمتریلرز تا هم نظرات رو راجع به این بازی بخونی و هم امتیازاتی که به تریلر ها دادن.)
اما خوب این حرفهایی که من میزنم میدونم بازم در شما Fanboyهای 360 اثری نداره.آخه میدونید میگن کسی واقعا خوابیده با یه صدا کردن بیدار میشه اما کسی که خودشو به خواب زده اصلا با صدتا صدا کردن هم بیدار نمیشه (شما هم که نمیخواهید این حقیقت رو باور کنید که کیلزون 2 بازی خوبیه و هرچقدر هم دلیل و برهان بیاری براتون باز هم حرف خودتونو میزنید.)


در آخر هم بگم هدف من فقط نشون دادن واقعیات این ترایلر به کسایی هست که بیخودی جو گیر شدن و با دیدن این ترایلر فکر میکنن این بازی بیشترین هزینه پردازشو توی بازیها میخواد و بهترین گرافیکو داره. این بازی از نظر افکت و جلوه های ویژه هنوز مونده تا به عناوینی چون Mass Effect , GRAW2 , CRYSIS , Alan Wake , GOW , PO و Bioshock برسه.

لازم نیست در آخر چیزی بگی.....یکی ندونه انگار که تو Lead Designer این بازی ها بودی و میدونی که هیچ حقه ای تو تریلرهای این بازی ها نیست!!!!!(حالا معلوم نیست چقدر از وقتتو گذاشتی که به این نتایج رسیدی؟)
حالا خوبه یه بار کیانوش بهت گفت که اینقدر اظهار نظر کارشناسانه نکن ها......
حالا چرا پای Crysis رو میکشی وسط...؟ تو میبایستی از همون خود 360ت مایه بذاری!!!!!!



اما از همه این بحث ها گذشته من دیگه نمیخوام راجع به گرافیک صحبت کنم.میخوام راجع به گیم پلی صحبت کنم!!!!!! (از همینجا بگم اینها نظرات خود من هستش.)
من تو این چندروز نشستم Killzone I رو یه بار دیگه بازی کردم و یه سری تفاوتها و شباهتها رو دیدم:
در کیلزون یک بازی خیلی آروم بود و اصلا شما رو درون یک میدان جنگ قرار نمیداد اما در این کیلزون 2 اکشن سریعتری رو شاهد هستیم. ولی باز هم در دموی آخر که از کیلزون دو دیدیم(Demo Conclusion) شاهد بودیم که کمی میدان جنگ آرام هست و مثل بازی هایی چون COD باز اون حس جنگ رو در ما القا نمیکنه (البته اینو هم بگم ما هنوز هیچی نمیدونیم و ممکنه در اون لحظه ای که دمو نشون داده میشه جنگ آرام گرفته باشه که البته با توجه به این که بازیباز در حال انجام ماموریت بود (منهدم کردن اون ماهواره یا برج یا هرچیز دیگه ای.....)) به نظر میرسه در این مورد یه کاستیهایی رو شاهد باشیم. اما بلافاصله بعد از منهدم شدن اون ماهواره شاهد اومدن یک روبات پرنده هستیم که به نظر میرسه بعد از این صحنه شاهد یک اکشن نفس گیر خواهیم بود.(از این روباتها در کیلزون یک هم بود)
همچنین در زوم کردنهای کیلزون یک شاهد یک زوم خیلی بیخود بودیم که در این یکی به مراتب بهتر شده.
در یک صحنه که اون کسی که داره بازی میکنه با یکی از اون هل گاستها مواجه میشه میبینیم که با پنج شیش تا تیر به زیبایی از پا درمیاد اما در کیلزون یک میدیدیم که برای یکی از همین هل گاست ها باید نصف خشاب رو روش خالی میکردی!!!!!!!
بعدی هم این که به نظر میرسه که Melee Attack هم بالاخره به بازی اضافه شده و با کلید ضربدر (X) هم اینکار انجام پذیره چون در اونجایی که بازیباز داره شاسی رو فشار میده بعضی موقع ها اشتباها به جای اکشن فشردن شاسی (که اونهم با ضربدر انجام میشه) Melee Attack رو می زنه. البته در کیلزون یک هم شاهد Melee Attack بودیم که خوب بسیار هم بد بود ودر فاصله های نزدیک هم کار میکرد و اگر به قدرتمند ترین هل گاست هم میزدید با یه ضربه میمرد!!!!!!!!!!!!!
نکته بعدی هم اضافه شدن خون در بازی هستش یعنی از اون هل گاستها خون زیادی بعد از کشتنشون جاری میشه که حس خوبی رو القا میکنه و جنبه اکشن بازی رو بالا میبره (برای مشاهده این نکته هم Extended Trailer بازی رو ببینید.)
یک نکته دیگر هم مونده که البته نه نکته مثبت محسوب میشه و نه نکته منفی که فقط اون رو ذکر میکنم و اون در مورد سوییچ کردن اسلحه هاست که در این دمو از کیلزون میبینیم که بدون هیچ انیمیشنی اسلحه ها سوییچ میشوند اما در کیلزون یک هر اسلحه انیمیشن مخصوص خودش رو داشت. (جالبه که مدل اسلحه ها به کلی تغییر کرده و شاهد اسلحه های جدیدی هستیم در حالی که در E3 2005 دیدیم که Primary Weapon همون چیزی بود که در کیلزون یک دیدیم.)
ببخشید که یکم طولانی شد!:blushing:
 
آخرین ویرایش:

trancearena

کاربر سایت
Dec 1, 2006
366
دوست عزيز نظر شما وقتي صدق ميكنه كه بازي عرضه شده باشه بخاطر اينكه اين بازي هنوز مراحل توسعه رو سپري ميكنه بازي كه هنوز به عرضه اش خيلي مونده و يقيناً بهتر خواهد شد. كما اينكه همونطور كه قبلاً توسط كيانوش جان عنوان شد بيشتر تكسچرهاي بازي placeholder هستن و هنوز تا تكميل اونها وقت بسياره. خيلي افكتها ممكنه اصلاً بعداً تغيير كنن و ممكنه در نسخه پاياني افكتهاي بيشتري هم ديده بشه.
اول اینکه من نظرمو در مورد این ترایلری که از بازی پخش شده دادم و مطمئنآ توی این 2 سال به اندازه کافی وقت داشتن که روش کار کنن دیگه در مورد گرافیک نهایی بازی هم ما نمیتونیم نظر بدیم که بهتر یا بدتر میشه ولی میشه از روی سابقه این شرکت ها توی این موارد حدس زد که...
در ضمن زیاد نمیشه روی حرف این سازنده ها حساب باز کرد.
مسئله بعدي اينه كه بيشتر مسائلي كه كيانوش عنوان كرد براشون از منتقدين صنعت نقل قول آورد و تنها به گفته خودش اكتفا نكرد، وقتي اينهمه سايت و اشخاص با سابقه نظريات مثبتي روي اين قضيه دارن شما نميتوني بياي و حرف اونها رو رد كني تا حرف خودت رو به كرسي بنشوني. چيزي كه مشخصه اينه كه بازي KillZone فعلاً به وعده هايي كه داده بود عمل كرده و چيزي كه تو e3 2005 نشون داد رو به خوبي پياده كرده.

این نکاتی رو که من در مورد ترایلر گفتم همشون واقعیت این ترایلر و باعث تآسف برای سایت هایی مثل GameSpot , IGN هست که متوجه این نکات نشدن مخصوصآ نکته دومی!
منم که میبینی دارم در موردش نظر میدم حتمآ سر رشته ای تو این زمینه دارم که این کارو میکنم.
و اصلآ هم نظر این آقای کیانوش برام مهم نیست که چی گفته.

هدف از این کار هم کوبیدن این بازی نیست میتونی یه بار دیگه ببینی من چی گفتم:
هدف من فقط نشون دادن واقعیات این ترایلر به کسایی هست که بیخودی جو گیر شدن و با دیدن این ترایلر فکر میکنن این بازی بیشترین هزینه پردازشو توی بازیها میخواد و بهترین گرافیکو داره. این بازی از نظر افکت و جلوه های ویژه هنوز مونده تا به عناوینی چون Mass Effect , GRAW2 , CRYSIS , Alan Wake , GOW , PO و Bioshock برسه.


شرمنده اون عکس آخر که گذاشتین دقیقا 1 روز قبل نمایش کیل زون گذاشته شد و فرداش اعلام شد یک پوستر هست که رو دیوار چسبیده شده!
فکر نمیکنم یه عکس که رو دیوار.. داخل بازی چسبیده شده سایه بخواد و تازه بگیم توش soft shadowing رعایت نشده
کسی شمارو مجبور نکرده وقتی حرفو نظر درست حسابی در مورد این موضوع نداری بیای اینجا اظهار نظر کنی;)
مطمینن این انتقادها از سایت معتبری نبوده
بله شما درست میفرمایید.
 

kalagar2142

عضو جدید
Feb 20, 2007
590
نام
Mansour
اين killzone2 بخاطر اينكه سوني قول داده بود كه يك گرافيك حيرت انگيز داشته باشه بايد همينطور بشه. و اگر قرار باشه كه اينطور بشه حتما از همه بازي هاي موجود بهتر خواهد شد . اولا بخاطر اينكه در حدود دو سال دارن روش كار ميكنن و از شروع مبنا بر اين بود كه يك گرافيك خارق العاده به نمايش بزارن. اگه اين بازي زمان عرضه از همه بازي هاي هم زمان خودش از لحاظ بصري برتر نباشه اون زمان بايد گفت سوني گند زد. در مورد گيم پلي بهتره بچه ها تا زماني كه بازي رو انجام ندادن اظهار نظر نكنن كه آي عجب جوي داره يا چه باحال اسلحه رو سويچ كرد يا چيزاي ديگه. اين بازي از اولش قرار بود گرافيك شاخي داشته باشه پس زياد از گيم پليش انتظار نداشته باشيد.
 

psps1368

کاربر سایت
Jan 3, 2006
165
اين killzone2 بخاطر اينكه سوني قول داده بود كه يك گرافيك حيرت انگيز داشته باشه بايد همينطور بشه. و اگر قرار باشه كه اينطور بشه حتما از همه بازي هاي موجود بهتر خواهد شد . اولا بخاطر اينكه در حدود دو سال دارن روش كار ميكنن و از شروع مبنا بر اين بود كه يك گرافيك خارق العاده به نمايش بزارن. اگه اين بازي زمان عرضه از همه بازي هاي هم زمان خودش از لحاظ بصري برتر نباشه اون زمان بايد گفت سوني گند زد. در مورد گيم پلي بهتره بچه ها تا زماني كه بازي رو انجام ندادن اظهار نظر نكنن كه آي عجب جوي داره يا چه باحال اسلحه رو سويچ كرد يا چيزاي ديگه. اين بازي از اولش قرار بود گرافيك شاخي داشته باشه پس زياد از گيم پليش انتظار نداشته باشيد.

اگه منظورت به منه باید بگم که:
اولا من نگفتم "چه باحال سوییچ کرد" فقط گفتم یه همچین چیزی(سوییچ کردن بدون انیمیشن اسلحه) هست.
ثانیا
نکنه فکر میکنی این بازی یه تکنیکال دمو هستش که میگی قراره فقط گرافیک شاخی داشته باشه..؟!
ثالثا
چی شد.....؟ حالا که کم آوردی میگی بذارید بازی منتشر شه....؟! تازه خودت گفتی که در مورد گیم پلی نظرندیم اونوقت آخر پستت نوشتی که نباید از گیم پلی انتظار داشته باشید..؟!
بعد هم اینارو باید به کسی بگی که رفته 5ّّ،6 ماه قبل از انتشار بازی رفته تریلر رو آنالیز کرده که باگ از توش دربیاره.در ضمن از نظر من گیم پلی مسیر مشخص تری رو طی میکنه تا گرافیک و تا زمان انتشار تغییرات کمتری روش صورت میگیره.
 

fly

کاربر سایت
Jun 30, 2007
214
نام
کوروش
اخه اگه سونی اینم نمی داد چیکار باید می کرد؟توی نور پردازی و رندر کردن تصویر و سایه زنی به نظر من بیشتر گرافیک باید عمل کنه نه سی پی یو توی عکسها وقتی خوب دقت می شه سایه زنیها و تکسچور ها زیاد جالب در نیا مده فقط تنها حسنی که این بازی داره فکر کنم گیم پلی بازی باشه.در ضمن تا اونجای که من اطلاع دارم سی پی یو بیشتر توی فیزک بازی تاثیر داره و گرافیک روی محیط بازی و نور پردازی و سایه زنی.
 

farzadlion

کاربر سایت
Sep 30, 2005
2,085
هدف از ایجاد فروم این بوده که افراد بتونند نظرات و دانسته های خودشون را در اختیار دیگران قرار بدند و با هم بحث و تبادل نظر کنند ...
قرار نیست تمام نظرات صد در صد درست باشه و قرار هم نیست که ما نظراتمون را به همدیگه تحمیل کنیم ...این آقای trancearena هم فقط نظرش را گفته حالا در آینده درست بودن یا نادرست بودنش مشخص میشه
اما اگر افراد بخواند در یک بحث اون هم مساله بی اهمیتی مثل یک بازی :) به همدیگه بی احترامی کنند اون بحث هیچ ارزشی نداره ...

در مورد Kill Zone 2 هم اکثر نقد هایی که از نمایش این بازی در E3 شده مثبت بوده اما نکته ی مهم اینه که آیا در زمان انتشار این بازی هم تمام نقد ها به این صورت مثبت خواهد بود ؟؟؟ ;) من نمی دونم !
من میتونم براتون از نمایشگاه E3 پارسال اسم چند تا بازی را نام ببرم که نقد هاشون در بیشتر سایت ها نظیر گیم اسپات ، IGN و Game Spy و ... بسیار بسیار مثبت بود و از بازی تا دلتون بخواد تعریف و تمجید شده بود و حتی کاندید بهترین بازی نمایشگاه هم شد... اما وقتی که بازی منتشر شد همین سایت ها تا تونستند از بازی ایراد گرفتند و کوبیدنش ...

پس نمیشه از یک دمو و چند تا پیش نمایش با صراحت گفت که بازی چطوری از آب در میاد ...

سعی کنید به نظرات همدیگه احترام بزارید ... بلخره آینده مشخص میکنه حق با کی بوده ...;)

در ضمن هیچ کس حق نداره در اینجا به کسی بگه که در مورد چه چیزی اظهار نظر کنه و در مورد چه چیزی اظهار نظر نکنه ... حالا طرف هر کس که می خواد باشه ...
 
آخرین ویرایش:

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
متاسفانه ظاهرا هنوز خیلی ها کوچک ترین اصول رو هم در مورد بحث و فروم و ... نمی دونن.
اینکه هر کسی یه نظری داره و همه هم می تونن بیان نظرشون رو بدن (نه فقط نظرشون رو بدن، بلکه هی پافشاری کنن روش با اینکه 1000 تا منبع و مدرک مخالفش رو میگن) یکی از مضحک ترین چیزهایی بودش که تا حالا شنیدم (حتی خنده دار تر از این دو سه تا پست اخیر trancearena که بیشتر به جوک شبیه هستن)
نظر یه زمانی subjective هستش و هر کسی هم میتونه نظرش رو بده و حق هم داره که اینکارو بکنه کسی هم نمیتونه بگه چرا نظرت اینه. من RPG دوست دارم یکی دیگه FPS یکی هم Adventure.
یه زمانی هم نظر objective هستش که دیگه اونجا نمیشه گفت هر کسی نظری داره و میتونه نظرشو بده چون فروم برای همین درست شده !!!!!!!!!!!
وقتی بازی playable بوده و بازی شده اونوقت یه بابایی توی یه پست (که نظیرش رو فقط میشه توی فروم های teamxbox و ps3forums پیدا کرد) که احتمالا تنها دلیلش خندوندن و شاد کردن بچه هاست میاد میگه:
نکته دوم که من ندیدم هیچ سایت معتبری در Impressions هاشون بهش اشاره کنن و مطمئنآ متوجه اون نشدن اینه که سازندگان این بازی برای بهتر و زیبا تر جلوه دادن نورپردازی بازی اومدن برای پویا جلوه دادن منابع نور (مپل لامپ و چراغ ها ) روی اونها نور های اضافه گذاشتن که مربوط به خود بازی نیست و اصلا توسط موتور بازی رندر نشدن!!! بلکه با editی که روی ترایلر انجام دادن این کارو کردن (که با دقت کمی هم این کارو انجام دادن که باعث شده بیشتر مواقع اون نورهای اضافه شده روی سرو صورت و دست و پای کاراکتر های بازی بیفته :laughing: که به وفور هم توی ترایلر دیده میشه
این دیگه نمیشه نظر شخصی که بگیم هر کسی نظری داره !!!
ظاهرا این بابا بیشتر دنبال خندوندن بچه هاست تا بحث کردن چون هزار بار گفته شده که بازی playable بوده و 20 دقیقه اش رو توی event مخصوص این بازی، بازی کردن. روز بعدش هم توی کنفرانس سونی باز دوباره این بازی بازی شده، پس یعنی چی که موتور بازی رندر نمیکرده و ادیت کردن و نورهای اضافه گذاشتن روش؟؟؟ :laughing::laughing:
از دو حال خارج نیست
1. یا این بابا اصلا نگاه نمیکنه ببینه طرف مقابلش چی میگه (چون فقط خود من چندین بار گفتم که بازی playable بوده و بازی شده نه اینکه فقط یه تریلر باشه !!!)
2. میبینه اما به عمد و با هر قصد و غرضی میاد و حرفهای غلطش رو تکرار میکنه

با هر دو حالتش هم همیشه فقط و فقط یه نوع برخورد میشه (البته نه اینجا، اینجا که ظاهرا ازش طرفداری هم میشه :laughing:)
قصد نداشتم و ندارم جواب اون پست های خنده دار رو بدم (میشد به اندازه 2 برابر اون پست از توش سوژه برای خنده پیدا کرد اما واقعا دیگه حوصله اش نیست) فقط و فقط قصدم این بود که یه چیزهایی مشخص بشه توی این فروم.
اگه ادمین های سایت فکر می کنن حرفهای من غلطه (در مورد subjective و objective نه در این مورد خاص) که هیچی اگرم فکر می کنن درسته بهتره به مدیرهاشون توصیه کنن که دیگه نسخه من در آوردی واسه فروم نپیچن !!
 

SUPERMHR

کاربر سایت
Nov 1, 2005
1,942
این دیگه نمیشه نظر شخصی که بگیم هر کسی نظری داره !!!
ظاهرا این بابا بیشتر دنبال خندوندن بچه هاست تا بحث کردن چون هزار بار گفته شده که بازی playable بوده و 20 دقیقه اش رو توی event مخصوص این بازی، بازی کردن. روز بعدش هم توی کنفرانس سونی باز دوباره این بازی بازی شده، پس یعنی چی که موتور بازی رندر نمیکرده و ادیت کردن و نورهای اضافه گذاشتن روش؟؟؟
از دو حال خارج نیست
1. یا این بابا اصلا نگاه نمیکنه ببینه طرف مقابلش چی میگه (چون فقط خود من چندین بار گفتم که بازی playable بوده و بازی شده نه اینکه فقط یه تریلر باشه !!!)
2. میبینه اما به عمد و با هر قصد و غرضی میاد و حرفهای غلطش رو تکرار میکنه

با هر دو حالتش هم همیشه فقط و فقط یه نوع برخورد میشه (البته نه اینجا، اینجا که ظاهرا ازش طرفداری هم میشه )
قصد نداشتم و ندارم جواب اون پست های خنده دار رو بدم (میشد به اندازه 2 برابر اون پست از توش سوژه برای خنده پیدا کرد اما واقعا دیگه حوصله اش نیست) فقط و فقط قصدم این بود که یه چیزهایی مشخص بشه توی این فروم.
اگه ادمین های سایت فکر می کنن حرفهای من غلطه (در مورد subjective و objective نه در این مورد خاص) که هیچی اگرم فکر می کنن درسته بهتره به مدیرهاشون توصیه کنن که دیگه نسخه من در آوردی واسه فروم نپیچن !!
میگم کیانوش جان شما که اینهمه زور زدی و کیبورد فرسایی کردی!
نمیتونستی خدایی نکرده کنار این خندیدن و خندوندن یکم توضیح میدادی قضیه این نورها چیه؟
خوب چرا همچی ضایع بازیی توی گیم پلی وجود داره؟
اگر توی گیم پلی اصلی بازی (که انجام هم شده!) اینجوریه که بگین چرا!
اما اگه توی تریلر همین گیم پلی این چیز وجود داشته باشه و توی گیم پلی ارائه شده همچی چیزی نبوده باز شما بگین چرا اینکار انجام شده؟
من خیلی کوچیکم که چیزی بخوام بگم! شما اصلا اینو به حساب بچگی من بذارین!
ولی دو بند مسخره کردن بهتره یا چهارکلمه اطلاع رسانی و جواب؟
دیگه از شما انتظار میره اگه پستی خیلی مسخره باشه ایگنور کنین و برین سراغ بعدی!!
بازهم ببخشید!
باتشکر...
 

Erebus

کاربر سایت
Jun 8, 2007
574
نام
کیانوش
میگم کیانوش جان شما که اینهمه زور زدی و کیبورد فرسایی کردی!
نمیتونستی خدایی نکرده کنار این خندیدن و خندوندن یکم توضیح میدادی قضیه این نورها چیه؟
خوب چرا همچی ضایع بازیی توی گیم پلی وجود داره؟
اگر توی گیم پلی اصلی بازی (که انجام هم شده!) اینجوریه که بگین چرا!
اما اگه توی تریلر همین گیم پلی این چیز وجود داشته باشه و توی گیم پلی ارائه شده همچی چیزی نبوده باز شما بگین چرا اینکار انجام شده؟
من خیلی کوچیکم که چیزی بخوام بگم! شما اصلا اینو به حساب بچگی من بذارین!
ولی دو بند مسخره کردن بهتره یا چهارکلمه اطلاع رسانی و جواب؟
دیگه از شما انتظار میره اگه پستی خیلی مسخره باشه ایگنور کنین و برین سراغ بعدی!!
بازهم ببخشید!
باتشکر...
اتفاقا منم همین کار رو کردم، چون اون پست رو من ظهر دیدم اما مسخره تر از اونی بود که بخواهم بهش جواب بدم (کشفیات و چیزهایی که هیچ کس نفهمیده و هیچ سایتی هم تشخیص نداده فقط یه عضو بازی سنتر بهشون پی برده !!)
اون پست رو من وقتی دادم که پست بالایی پست خودم (که پست مدیر سایته !!) رو دیدم.
در ضمن فکر کنم اینجا جوش اینجوریه که کسی که بخواهد و به نفع سلایقش باشه حرف منو یا هر کس دیگه ای رو قبول میکنه، کسی هم که نخواهد نمیکنه. به اندازه کافی سایت های خیلی خیلی معتبر در مورد این بازی و افکت ها و تکنیک هایی که توی بازی به کار رفته نوشتن که دیگه نیازی نباشه من چیزی بگم. حالا اگه سؤال خاصی داری که من میتونم جواب بدم بپرس اگه بدونم حتما جواب میدم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر