من قبلآ نظرمو در مورد گرافیک این بازی گفتم ولی جا داره یکسری نکات دیگه رو هم در مورد این ترایلر به عرضتون برسونم.
نکته اول اینکه بعضی دوستان میگن : ما موندیم که این همه منابع نور توی بازی رو PS3 چجوری پردازش میکنه رو خدمتشون بگم که حدود 50% از نور پردازی توی بازی پویاست و 50% دیگه هم از قبل انجام شده روی تکسچر هاست (مثلآ نوری که بعضی جاها روی دیوار و کف زمین ایجاد شده پویا نیست و تحت هیچ شرایطی اون نور از بین نمیره و اگه یه زمانی شرایط بازی خواست عوض شه مثلآ تو روز باشه فقط با یه تغییر تکسچر میشه این مشکلو بر طرف کرد. خوب این یه حقه و تکنیکیه برای کم کردن حجم و مقدار پردازش. که ما تو این ترایلر شاهد همچین تکنیکی بودیم.(در حال حاظر بازی هایی هست که تو این زمینه از نورپردازی بهتر و منابع نور پویای بیشتری استفاده شده: GRAW2 - CRYSIS - COD4 ) .
نکته دوم که من ندیدم هیچ سایت معتبری در Impressions هاشون بهش اشاره کنن و مطمئنآ متوجه اون نشدن اینه که سازندگان این بازی برای بهتر و زیبا تر جلوه دادن نورپردازی بازی اومدن برای پویا جلوه دادن منابع نور (مپل لامپ و چراغ ها ) روی اونها نور های اضافه گذاشتن که مربوط به خود بازی نیست و اصلا توسط موتور بازی رندر نشدن!!! بلکه با editی که روی ترایلر انجام دادن این کارو کردن (که با دقت کمی هم این کارو انجام دادن که باعث شده بیشتر مواقع اون نورهای اضافه شده روی سرو صورت و دست و پای کاراکتر های بازی بیفته :laughing: که به وفور هم توی ترایلر دیده میشه!!!
برای اینکه بهتر متوجه منظورم بشید به این عکس هایی که از ترایلر بازی گرفتم توجه کنید:
نکته بعدی در مورد سیستم انفجار بازی هستش که باید خدمتتون بگم که 90%دش دو بعدی! و نور حاصل از انفجار که بخواد روی محیط اطرافش تآثیر بزاره رو نمیبینیم خواهشآ توجه کنید:
خوب بعد از اون میرسیم به سیستم تخریب پذیری و اثر گلوله روی محیط در و دیوار که تخریب پذیری رو غیر از اون ستون ها که از پیش تعیین شدست و جای دیگه نمیبینیم و فقط جای برخورد گلوله یه تصویر دوبعدی قرمز رنگ و داغ میبینیم که فرقی هم نمیکنه چه آهن و سیمان!
خوب سیستم نورپردازی پویا و Soft Shadows رو هم میتونید اینجا ببینید که نه تنها هیچ برتری نداره بلکه از یسری بازی های گرافیک بالایی که در حال حاظر موجود هستند ضعیف تر به نظر میرسه :
در ضمن به غیر از گرد و غبار تمام این عناصر دو بعدی هستند و به هیچ وجه Volumetric نیست
رعد و برق و انفجار و ابرها. در مورد تکسچر هم که نیازی نیست من چیزی بگم.
در آخر هم بگم هدف من فقط نشون دادن واقعیات این ترایلر به کسایی هست که بیخودی جو گیر شدن و با دیدن این ترایلر فکر میکنن این بازی بیشترین هزینه پردازشو توی بازیها میخواد و بهترین گرافیکو داره. این بازی از نظر افکت و جلوه های ویژه هنوز مونده تا به عناوینی چون Mass Effect , GRAW2 , CRYSIS , Alan Wake , GOW , PO و Bioshock برسه.