تصاویر بازی گرشاسب: معبد اژدها

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
نقل قول از سایت اصلی گرشاسب:

"گرشاسپ و برادرش اوروخش پس از سفری طولانی به معبد اژدها می رسند و در آن جا با ماجراهای عجیبی روبه رو می شوند. داستان گرشاسپ، پهلوان اسطوره ای ایران، همچنان ادامه دارد و در بازی جدید استودیوی فن افزار شریف با نام گرشاسپ: معبد اژدها، گذشته ی این قهرمان اسطوره ای به تصویر کشیده می شود. این بازی به رخدادهای پیش از بازی اول می پردازد."

screenshot




artwork



new poster

 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
میثم تو که واقعان جالبی. از هرچیزی که بدت بیاد بدون در نظر گرفتن کیفیتش و اینکه ممکنه فقط با سلیقه تو جور نباشه اون رو به لجن میکشی. از طرفی با هرچی که بهت خوش بیاد کورکورانه طرفداریش رو میکنی.
 

MAKAV3LI

کاربر سایت
Sep 30, 2011
1,929
نام
آن مرد !
اگه هند یا افغانستان یاا این بازیو می ساخت همه می گفتن افرین به اونا با پیشرفت و خاک تو سر ایران
کلا ما ( شاید هم شما ) ایرانی ها غریبه ها را می پرستیم و از پیشرفت خود خوشحال نمی شویم و از پیشرفت همسایه..
چیه ایرانو دوست داشته باشیم:میگم خود ایران ( ملیتون فقط ) رو دوست داشته باشیم
 

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
اگه هند یا افغانستان یاا این بازیو می ساخت همه می گفتن افرین به اونا با پیشرفت و خاک تو سر ایران
کلا ما ( شاید هم شما ) ایرانی ها غریبه ها را می پرستیم و از پیشرفت خود خوشحال نمی شویم و از پیشرفت همسایه..
چیه ایرانو دوست داشته باشیم:میگم خود ایران ( ملیتون فقط ) رو دوست داشته باشیم

من کار فن افزار رو تحسین میکنم ولی در مورد پیشرفت کشور, کدوم کشور, کدوم وطن , وطن توسط یه عده اشغال شده, اینی که میبینی کسی برای محصول وطنی ارزش قائل نیست ریشه در خیلی مسائل داره که پرداختن به اون جاش اینجا نیست.
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
اگه هند یا افغانستان یاا این بازیو می ساخت همه می گفتن افرین به اونا با پیشرفت و خاک تو سر ایران
تُرکها Dunia Engine ساختن که قدرتش نیاز به تعریف نداره باهاش Farcry 2 رو ساختن. ما به اون میگیم پیشرفت.
یه تیم 15 نفره میاد یه بازی ساید اسکرول رآن & جامپ میسازه و چنان موفق میشه که ماکروسافت دست میزاره روش و... . ما به اون میگیم پیشرفت.
پله ها رو 100 تا 1ـی کردن یا اراده برای رفتن رَهِ 100 ساله اونم در 1 شب یا مو به مو کپی کردن عنوان محبوب ایرانی ها ( God of War) چیزی نیست که بشه بهش گفت پیشرفت.
 

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
بابا بیخیال توروخدا همین مونده گرشاسب رو بزرگ کنین نمیدونم چرا نمیخواین واقعیت رو قبول کنین بابا از دنیا خیلی عقبیم چرا؟؟؟چون شماها توهم زدین که کارمون درسته و بهترین کشور دنیایم براهمین درجا میزنیم.انقدر کورش کورش کردیم که الان میتونیم از نظر تکنولوژی و.. به دوران کورش رقابت کنیم.بخدا شماها هیچوقت بیدار نمیشین فکر کردین خیلی حالیتونه.منتظر اینین که کورش بیاد موتور بازی براتون بسازه.اینترنتو پرسرعت کنه.مشکل بی کاری حل کنه و....بابا گور بابایی کورش بیخیالش هر کی بود گذشت مهم الانه که ایران هیچی نیست هیچی.البته از نظر فساد و طرز فکر های وحشیانه جدید تو دنیا حرف اول رو میزنه.
 

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
:))

یونیتی اصلا میدونی چه جوریه؟ GameMaker هست به صورت سه بعدی، چون هدفش هنرمندهان نه حرفه ایها. میتونی با C اسکریپت نویسی کنی باهش نه برنامه نویسی. JS و #C هم که کارشون اسکریپته. فی الواقع در انجینها همیشه اسکریپت نویسی میکنن. شما چیزی حالیتون نیست که میگید برنامه نویسی.
کارشون bloat کردن یونیتی هست و بس. و البته دوشیدن بنیاد.

41226027878327369490.jpg


باز تو ندونسته خواستی عدای پروفسورها رو در بیاری؟ میدونم قصدت از این پست فقط ترول بود و بس ولی در حد epic fail حرکت ضایعی انجام دادی.

اسم #C رو کنار JavaScript میاری و بعد میگی برای اسکریپ نویسی استفاده میشه. با این سخنت، جمیع کارکنان مایکروسافت جامه دریدن و نعره زنان، سر به بیابون گذاشتن.
البته شاید منظورت Java بود که اونم خودش اصلا ربطی به JavaScript نداره و زمین تا آسمون فرق دارند. یه epic fail دیگه...

فی الواقع در انجینها همیشه اسکریپت نویسی میکنن. شما چیزی حالیتون نیست که میگید برنامه نویسی.

hurr durr

بی سوادی توی این جملت موج میزنه، وقتم رو برای توضیح دادن نمیخوام تلف کنم، پس فقط میخندم بهش...
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,303
نام
بابک
آقا جان این چه کاریه آخه اینا میکنن!
برن یه یونیتی یا آنریل مخصوص موبایل رو بگیرن یه بازی سه بعدی در حد همین گرشاسپ یا اصلا پورت همین رو درست کنن 3000 تومن هم لازم نیست باقیمت 6-7 دلار بزارن تو اپ استور و آندروید مارکت خودایش خیلی بهتر فروش میره الان تیم های سازنده shadowgun-real racing هم تقریبا همین 8-10 نفر هستند تازه تو اون جور بازار ها تقلید هم چیز عادی هست و فروششون هم تقریبا تضمین شدست این جور منتقد هم توش نیست:|
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
البته شاید منظورت Java بود که اونم خودش اصلا ربطی به JavaScript نداره و زمین تا آسمون فرق دارند. یه epic fail دیگه...
تصویری از ایجادِ Assetـه Script در انجین یونیتی:

83ry0yuv1uh3g1ig4pex.jpg


اصلا قصد بحث با یک دانشجوی کامپیوتر رو در این زمینه ندارم اما یک نفر که دانشجوی کامپیوتر هم نباشه ولی از یونیتی باخبر باشه میتونست ایشون رو تصحیح کنه. همه میدونیم اسکریپت نویسی =/= برنامه نویسی.
 
آخرین ویرایش:

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
تصویری از ایجادِ Assetـه Script در انجین یونیتی:


اصلا قصد بحث با یک دانشجوی کامپیوتر رو در این زمینه ندارم اما یک نفر که دانشجوی کامپیوتر هم نباشه ولی از یونیتی باخبر باشه میتونست ایشون رو تصحیح کنه.

من با Unity کار ندارم چون هدفش ساده سازی ساخت بازی برای پلتفرم های موبایل و وب ـه که با بقیه انجین های بازی سازی خیلی تفاوت داره. اون قسمت Script هم برای پیاده سازی یه سری قواعد روتین بازی هست، اما به هر حال برنامه نویسی لازم داره، بری مثال به حرکت در آوردن کاراکترها روی صفحه یا collision detection و ..... این که بگیم انجین ها کارشون script نویسیه، ته خنده ـست.
ضمنا تو گفتی کار #C اسکریپت نویسیه، که از این جملت مشخصه تا حالا محیط IDE و برنامه نویسی #C هم ندیدی.
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
تصویری از محیط Unity:

sy780j0p29bczmgs8lg.jpg

تصویری از محیط GameMaker:

pjzou4qlnp2254xokxn.jpg


---------- نوشته در 12:40 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:28 PM ارسال شده بود ----------

من با Unity کار ندارم چون هدفش ساده سازی ساخت بازی برای پلتفرم های موبایل و وب ـه که با بقیه انجین های بازی سازی خیلی تفاوت داره. اون قسمت Script هم برای پیاده سازی یه سری قواعد روتین بازی هست، اما به هر حال برنامه نویسی لازم داره، بری مثال به حرکت در آوردن کاراکترها روی صفحه یا collision detection و ..... این که بگیم انجین ها کارشون script نویسیه، ته خنده ـست.
ضمنا تو گفتی کار #C اسکریپت نویسیه، که از این جملت مشخصه تا حالا محیط IDE و برنامه نویسی #C هم ندیدی.

در انجینهای کوچیک و ساده مثل یونیتی و گیم میکر کلِّ زبون اسکریپت نویسی بازی متشکل از یک Markup هست با سینتکس JS یا C. این مثلا یک JavaScript Scriptـه یونیتی اگر میخوای خودت بررسی کن:
Code:
#pragma strict

// TODO: Wait for this - will work in 3.3
//import System.Collections.Generic;

@script RequireComponent (Collider)

public var pingPong : boolean = false;
// TODO: In Unity 3.3 remove the System.Collections.Generic and impoprt the namespace instead
public var patrolPoints : System.Collections.Generic.List.<PatrolPoint> = new System.Collections.Generic.List.<PatrolPoint> ();

private var activePatrollers : System.Collections.Generic.List.<GameObject> = new System.Collections.Generic.List.<GameObject> ();

function Register (go : GameObject) {
    activePatrollers.Add (go);
}

function UnRegister (go : GameObject) {
    activePatrollers.Remove (go);
}

function OnTriggerEnter (other : Collider) {
    if (activePatrollers.Contains (other.gameObject)) {
        var ai : AI = other.gameObject.GetComponentInChildren.<AI> ();
        if (ai)
            ai.OnEnterInterestArea ();
    }
}

function OnTriggerExit (other : Collider) {
    if (activePatrollers.Contains (other.gameObject)) {
        var ai : AI = other.gameObject.GetComponentInChildren.<AI> ();
        if (ai)
            ai.OnExitInterestArea ();
    }
}

function GetClosestPatrolPoint (pos : Vector3) : int {
    if (patrolPoints.Count == 0)
        return 0;
    
    var shortestDist : float = Mathf.Infinity;
    var shortestIndex : int = 0;
    for (var i : int = 0; i < patrolPoints.Count; i++) {
        patrolPoints[i].position = patrolPoints[i].transform.position;
        var dist : float = (patrolPoints[i].position - pos).sqrMagnitude;
        if (dist < shortestDist) {
            shortestDist = dist;
            shortestIndex = i;
        }
    }
    
    // If going towards the closest point makes us go in the wrong direction,
    // choose the next point instead.
    if (!pingPong || shortestIndex < patrolPoints.Count - 1) {
        var nextIndex : int = (shortestIndex + 1) % patrolPoints.Count;
        var angle : float = Vector3.Angle (
            patrolPoints[nextIndex].position - patrolPoints[shortestIndex].position,
            patrolPoints[shortestIndex].position - pos
        );
        if (angle > 120)
            shortestIndex = nextIndex;
    }
    
    return shortestIndex;
}

function OnDrawGizmos () {
    if (patrolPoints.Count == 0)
        return;
    
    Gizmos.color = Color (0.5, 0.5, 1.0);
    
    var lastPoint : Vector3 = patrolPoints[0].transform.position;
    var loopCount = patrolPoints.Count;
    if (pingPong)
        loopCount--;
    for (var i : int = 0; i < loopCount; i++) {
        if (!patrolPoints[i])
            break;
        var newPoint = patrolPoints[(i + 1) % patrolPoints.Count].transform.position;
        Gizmos.DrawLine (lastPoint, newPoint);
        lastPoint = newPoint;
    }
}

function GetIndexOfPatrolPoint (point : PatrolPoint) {
    for (var i : int = 0; i < patrolPoints.Count; i++) {
        if (patrolPoints[i] == point)
            return i;
    }
    return -1;
}

function InsertPatrolPointAt (index : int) : GameObject {
    var go = new GameObject ("PatrolPoint", PatrolPoint);
    go.transform.parent = transform;
    var count : int = patrolPoints.Count;
    
    if (count == 0) {
        go.transform.localPosition = Vector3.zero;
        patrolPoints.Add(go.GetComponent.<PatrolPoint>());
    }
    else {
        if (!pingPong || (index > 0 && index < count) || count < 2) {
            index = index % count;
            var prevIndex : int = index - 1;
            if (prevIndex < 0)
                prevIndex += count;
            
            go.transform.position = (
                patrolPoints[prevIndex].transform.position
                + patrolPoints[index].transform.position
            ) * 0.5;
        }
        else if (index == 0) {
            go.transform.position = (
                patrolPoints[0].transform.position * 2
                - patrolPoints[1].transform.position
            );
        }
        else {
            go.transform.position = (
                patrolPoints[count-1].transform.position * 2
                - patrolPoints[count-2].transform.position
            );
        }
        patrolPoints.Insert(index, go.GetComponent.<PatrolPoint>());
    }
    
    return go;
}

function RemovePatrolPointAt (index : int) {
    var go : GameObject = patrolPoints[index].gameObject;
    patrolPoints.RemoveAt (index);
    DestroyImmediate (go);
}

جالبه این انجین اونقدر فرقی با GameMaker نداره...! بازی ملی!
 

MAKAV3LI

کاربر سایت
Sep 30, 2011
1,929
نام
آن مرد !
تُرکها Dunia Engine ساختن که قدرتش نیاز به تعریف نداره باهاش Farcry 2 رو ساختن. ما به اون میگیم پیشرفت.
یه تیم 15 نفره میاد یه بازی ساید اسکرول رآن & جامپ میسازه و چنان موفق میشه که ماکروسافت دست میزاره روش و... . ما به اون میگیم پیشرفت.
پله ها رو 100 تا 1ـی کردن یا اراده برای رفتن رَهِ 100 ساله اونم در 1 شب یا مو به مو کپی کردن عنوان محبوب ایرانی ها ( God of War) چیزی نیست که بشه بهش گفت پیشرفت.

درست
شما بازی های ایرانی قبل از گرشاسپ را بازی کردی من همه رو بازی کردم . با تهوع به اتمام رساندم ولی گرشاسپ نسبت به اون یه گام بزرگ به جلو بود و زیاد جذاب نبود اما نسبت به ایران عالی بود تیم سازنده گرشاسپ اگه اشتباه نکنم18 نفر بودن ولی تیم سازنده god of war چند نفر بودند.
تلاش زیادی کردند که این بازیو با این بودجه و شرایط و فقدان نیروی متخصص و...بسازند
شما هم به جای تخریب کمی حمایت کنید 3 تومن بدین بازی رو بخرین حتی اگه بازی رو انجام نمیدین.
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
میثم تو که واقعان جالبی. از هرچیزی که بدت بیاد بدون در نظر گرفتن کیفیتش و اینکه ممکنه فقط با سلیقه تو جور نباشه اون رو به لجن میکشی. از طرفی با هرچی که بهت خوش بیاد کورکورانه طرفداریش رو میکنی.

یعنی من عاشق استدلالت هستم، اصلا ربطی به سلیقه نداره.
من قبلا هم گفتم، تعریف باید درست باشه، انتقاد هم درست باشه.

الان این بازی باید با بازی های ایرانی مقایسه بشه، در سطح ایران بررسی بشه، نه با ترکیه یا امریکا یا اروپا، چون نه بودجه بازی در اون حد ها بوده نه تیم سازنده و نه ابزار و امکانات ...
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
شما هم به جای تخریب کمی حمایت کنید 3 تومن بدین بازی رو بخرین حتی اگه بازی رو انجام نمیدین.
چرا خوب؟ کارِ خاصی انجام ندادن. با یک انجینِ Artist-ready یک Cloneـه GoW ساختن! این توی گواتومالا هم یک کار خاص نیست، چه برسه به کشوری که اگر پاش به Free Market باز شه و شرکتهای نرم افزاریش بتونن پیمانکاری بگیرن 100 برابر این میتونن کار بکنن!


خواهش میکنم به تاپیکهای آقای ELISAN در بخش بازیسازان ایرانی مراجعه کنید. ایشون دارن کاررو درست انجام میدن. و یا رسانا شکوه کویر. اینها هم دارن کاررو درست انجام میدن.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
من با Unity کار ندارم چون هدفش ساده سازی ساخت بازی برای پلتفرم های موبایل و وب ـه که با بقیه انجین های بازی سازی خیلی تفاوت داره.

کیوان تو آخرین نسخه یونیتی وضع کامل فرق کرده!

اصلا شعار انجین جدید این هست که میخوان مشقت بازیسازی برای تمام بازیسازهارو از بین ببرن!


انجین جدید همه پلتفرم هارو ساپورت میکته و نکته این هست که میتونی بازی رو برای PS3 بسازی و در نهایت با دادن لایسنس کد 360 و Wii بازی رو بدون هیچ دردسری برای انها پورت کنی! محشره! تازه به همه اینها باید رویالتی فری رو هم اضافه کنی!

تازه نکته اصلی یونیتی جدید این هست که یه موتور کامل دوبعدی تو هسته خودش داره که اصلا حرکتی انقلابیه! محیط کاربریش هم انقدر قوی هست که حتی ویژگی های انحصاری زی براش رو هم داره!

کلا خود سونی به ما پیشنهاد کرد برای سادگی کار پروژه رو از موتور خودمون به یونیتی موو کنیم. لایسنس کد رو هم که گرفتیم و وارد کردیم تونستیم خیلی راحت کد خروجی PS3 رو بگیریم تا بازی روی دو کیتش اجرا بشه! برای پورت بازی به 360 هم هیچ مشکلی نداریم و همه چیز با یه کلیک ساده انجام میشه! کلا موتور محشری هست! اندروید و آیپد رو هم ساپورت میکنه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر