ترک تهیه کننده اصلی Gears of War: Judgment به مقصد Bioware.

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member

یکی از تهیه کنندگان اصلی بازی Gears of War: Judgment یعنی Chris Wynn استدیوی Epic games را برای پیوستن به Bioware و کار در نقش کارگردان عنوان جدید Mass Effect ترک کرد.وی همچنین اعلام کرد به هیچ وجه با Bioware غریبه نیست و قبلا نیز به مدت 6 سال در آنجا مشغول به کار بوده است.
به هرحال علاوه بر وی در این مدت افراد سرشناس دیگری نیز Epic games را ترک گفته اند از جمله Rod Fergusson,رییس سابق Mike Capps,طراح بازی Cliff Bleszinski و مسئول اصلی خرید Kendall Boyd.
اما گسترشهایی نیز در این مدت صورت گرفته که میتوان به خرید People Can Fly و استخدام رییس استدیوی LucasArts یعنی Paul Meegan و یا تاسیس دفتری در سیاتل برای تمرکز بر روی Unreal Engine اشاره کرد.

منبع
 
آخرین ویرایش:
نمی دونم شاید واقعا من اطلاعات در مورد TES کمه که اینجوری قضاوت میکنم,به هر حال به شخصه دنیای DA و بازیهای بایوور رو خیلی بیشتر میپسندم چون همین اسکایریم شما هرچی هم بگین Loreش قوی هست و کلی پشتوانه پشتش هست ولی تو بازی اصلا به اینا پرداخت نمیشه دقیق برعکس DA که با وجود کمتر بودن خیلی بیشتر از این داستان استفاده میشه و پرداخت میشه!!!
به موضوع ربط نداره ولی یه نیگاه به وارکرفت بندازی میبینی شاید که بهتر از TES هم باشه,به شخصه میگم حتی همین DA هم که سینه چاکشم هیچ حرفی در برابر عظمت و جزییات وارکرفت برای گفتن نداره!!!!:d
چرا هذیون میگی مجتبی؟:d
تو کجای DA به استقلال فرلدن و رها شدنشون از Orlais پرداخته شد؟
کجای DA مریک رو نشون دادن؟
کجای DA اون یکی دختر فلمت رو نشون دادن و بهش پرداختن؟
.
.
.
.
توی DA فقط یه اسم گذرا از اینا آورده شد و اصلا هم بهشون پرداخته نشد. اگر هم پرداخته شد توی کمیک و اینجور چیزا بوده نه خود بازی! یعنی من اگر بخوام این موضوعات بالا رو بدونم باید منتظر بمونم یه شماره جدید بیاد و یا کلا بیخیالش بشم.
ولی توی TES اگر خواستی در مورد یه چیزی بدونی، میری کتاب های مربوطشو که توی خود بازی هستن رو میخونی و اگر هم خواستی میری دنبال سر نخ و نهایتا به یه چیزی میرسی. یعنی اینطور بگم که دستت برای فهمیدن هر چی که دوست داری باز تره. نمونه های این موضوع توی بازی فراوونه. اگر بخوای در مورد Deadra ها بدونیک کلی مطلب هست و کلی مکان توی بازی و ....
پشتوانه بازی بینهایت قوی هست و بهشون هم پرداخته میشه و اون دست بازیکنه که توی بازی بیوفته دنبالشون و پیداشون کنه. یالا دیگه. مثل دو دوتا چهارتاست
yahoo_4.gif

در حالیکه توی DA مجبوری اون روندی که برای بازیکن در نظر گرفته شده رو طی کنی و اگر بخوای در مورد بقیه چیزها بدونی مجبوری بزنی به خارج از بازی و کمیک. مثلا من اگر بخوام بدونم فلمت در واقع کی بوده هیچ منبعی ندارم و مجبور اکتفا کنم به خود بازی و Codex ها و کمیک ها.
نمیدونم در مورد این چی داری بگی:d
 
چرا هذیون میگی مجتبی؟:d
تو کجای DA به استقلال فرلدن و رها شدنشون از Orlais پرداخته شد؟
کجای DA مریک رو نشون دادن؟
کجای DA اون یکی دختر فلمت رو نشون دادن و بهش پرداختن؟
.
.
.
.
توی DA فقط یه اسم گذرا از اینا آورده شد و اصلا هم بهشون پرداخته نشد. اگر هم پرداخته شد توی کمیک و اینجور چیزا بوده نه خود بازی! یعنی من اگر بخوام این موضوعات بالا رو بدونم باید منتظر بمونم یه شماره جدید بیاد و یا کلا بیخیالش بشم.
ولی توی TES اگر خواستی در مورد یه چیزی بدونی، میری کتاب های مربوطشو که توی خود بازی هستن رو میخونی و اگر هم خواستی میری دنبال سر نخ و نهایتا به یه چیزی میرسی. یعنی اینطور بگم که دستت برای فهمیدن هر چی که دوست داری باز تره. نمونه های این موضوع توی بازی فراوونه. اگر بخوای در مورد Deadra ها بدونیک کلی مطلب هست و کلی مکان توی بازی و ....
پشتوانه بازی بینهایت قوی هست و بهشون هم پرداخته میشه و اون دست بازیکنه که توی بازی بیوفته دنبالشون و پیداشون کنه. یالا دیگه. مثل دو دوتا چهارتاست:d
در حالیکه توی DA مجبوری اون روندی که برای بازیکن در نظر گرفته شده رو طی کنی و اگر بخوای در مورد بقیه چیزها بدونی مجبوری بزنی به خارج از بازی و کمیک. مثلا من اگر بخوام بدونم فلمت در واقع کی بوده هیچ منبعی ندارم و مجبور اکتفا کنم به خود بازی و Codex ها و کمیک ها.
نمیدونم در مورد این چی داری بگی:d

خب علی خودت داری حرف منو میزنی که,منظورم رو دقیق متوجه نشدی!!!:d
دقیقا حرف منم اینه که تو بازی به اینا به طور کامل پرداخت نمیشه و فقط بهشون اشاره میشه,به جاش میاد یه قسمت دیگه داستان رو بر میداره و به طور خیلی خفنی روایت میکنه و این قسمتهای دیگه رو هم میذاره واسه بعدا!!!
نمیدونم متوجه شدی چی میگم یا نه ولی ببین مثلا فرض کن داستانDA ده قسمت داره,بایوور تو شماره اول اومد قسمت 1 رو برداشت و تا جایی که تونست گسترش داد و جزییات براش ساخت و روایتش کرد و فقط یه اشاره های کوچیکی به باقی شماره ها کرد,شماره های 2 تا 10 میمونه واسه نسخه های بعدی,همینه که میگم دنیای بازی هنوز کلی پتانسیل داره,ولی حرف من در مورد TES این بود فرض کن داستانش و دنیاش 20 قسمت داره و بتسدا هم اومده از این 20 قسمت 18 قسمتش رو ریخته تو بازی به هیچ کدوم هم به اندازه کافی نپرداخته چون نمیتونسته با این همه گستردگی بهشون برسه!!!
کل حرفه من اینه که اگه Lore بازی اسکایریم هم قویتر باشه بجاش DA بهره برداری بهتری از همون مقدار کمتری هم که داره کرده یعنی جزییات بیشتر و روایت بهتری رو وارد بازیش کرده!!!
امیدوارم منظورم رو گرفته باشی!!!:d
 
آخرین ویرایش:
خب علی خودت داری حرف منو میزنی که,منظورم رو دقیق متوجه نشدی!!!:d
دقیقا حرف منم اینه که تو بازی به اینا به طور کامل پرداخت نمیشه و فقط بهشون اشاره میشه,به جاش میاد یه قسمت دیگه داستان رو بر میداره و به طور خیلی خفنی روایت میکنه و این قسمتهای دیگه رو هم میذاره واسه بعدا!!!
نمیدونم متوجه شدی چی میگم یا نه ولی ببین مثلا فرض کن داستانDA ده قسمت داره,بایوور تو شماره اول اومد قسمت 1 رو برداشت و تا جایی که تونست گسترش داد و جزییات براش ساخت و روایتش کرد و فقط یه اشاره های کوچیکی به باقی شماره ها کرد,شماره های 2 تا 10 میمونه واسه نسخه های بعدی,همینه که میگم دنیای بازی هنوز کلی پتانسیل داره,ولی حرف من در مورد TES این بود فرض کن داستانش و دنیاش 20 قسمت داره و بتسدا هم اومده از این 20 قسمت 18 قسمتش رو ریخته تو بازی به هیچ کدوم هم به اندازه کافی نپرداخته چون نمیتونسته با این همه گستردگی بهشون برسه!!!
کل حرفه من اینه که اگه Lore بازی اسکایریم هم قویتر باشه بجاش DA بهره برداری بهتری از همون مقدار کمتری هم که داره کرده یعنی جزییات بیشتر و روایت بهتری رو وارد بازیش کرده!!!
امیدوارم منظورم رو گرفته باشی!!!:d
عجب به یه نتیجه ای رسیدیم:d
خب آره همینیه که تو میگی. فقط این رو اضافه کنم که به خاطر سبک OW سری TES نمیشه به تمام جوانبش به صورت ریز به ریز پرداخت و این وظیفه به بازیکن واگذار میشه که خودش بره دنبال اون چیزی که میخواد.
ولی چون دنیای DA محدوده ، جزئیاتش رو ریز به ریز توضیح میدن.
اینجور بگم تفاوت وسعت این 2 دنیا باعث این موضوع میشه:d
 
لطفا میخواین از خوبی های Bethesda بگین از اسکایریم نگین که داد همه فن های قدیمی ( که من جزشون نیستم ! ) هم در اومده بود انقد بازی وسیع ولی سطحی بود . انصافا هیچ گونه عمق و چالش هیچی نداشت نسبت به چیزی که ازش انتظار می رفت . صرفا یه دنیای وسیع . الان متا رو می کنن برای آدم . :دی
 
لطفا میخواین از خوبی های Bethesda بگین از اسکایریم نگین که داد همه فن های قدیمی ( که من جزشون نیستم ! ) هم در اومده بود انقد بازی وسیع ولی سطحی بود . انصافا هیچ گونه عمق و چالش هیچی نداشت نسبت به چیزی که ازش انتظار می رفت . صرفا یه دنیای وسیع . الان متا رو می کنن برای آدم . :دی

این کاوه جوابت رو داد :d فقط گیم پلی اونقدر که باید پیشرفت و تغییر نداشت (شخصیت پردازیش هم مشکل داشت) که انتظار میرفت وگرنه بقیه قسمت هاش، داستان و جو و موزیک و فضا و ... هیچگونه مشکلی نداشت :d
 
این کاوه جوابت رو داد :d فقط گیم پلی اونقدر که باید پیشرفت و تغییر نداشت (شخصیت پردازیش هم مشکل داشت) که انتظار میرفت وگرنه بقیه قسمت هاش، داستان و جو و موزیک و فضا و ... هیچگونه مشکلی نداشت :d

میخوای مشکلاتشو ردیف کنم ؟ :دی Potion های به درد نخور ( عملا ) Side Quest های عمدتن سطحی ( فقط 2 تا Side Quest بود خیلی خوشم اومد ) و Lvl up دشمنا با تو . اصولا باید چن تا دشمن Lvl بالا تو محیط می بود که وقتی Lvl بالا می شدی می فهمیدی به یه چیزی دست یافتی .
خیلی از آیتم هاشم خوب نبود انصافا من بی غرض می گم خودم 150 ساعت بازیش کردم . :دی
 
متاسفانه دیر رسیدم و بحثتون تموم شده :( ولی خب یه چیزی رو اضافه کنم :دی

شما الان داشتید سر بهترین استدیو RPG ساز بحث میکردید ولی توی بحثتون یه فاکتور خیلی مهم رو نادیده گرفته بودید که دلیل اصلی طولانی شدن و به نتیجه نرسیدن بحثتون هم نبود همین فاکتورـه ...... سلیقه .

الان مجتبی میگه BW بهتره در حالی که علی میگه اینطوری نیست و Bethesda بهتر از Bioware ـه. مسئله اینجاست که حرف هر دوتاتون هم درسته و هم نه. مجتبی دنیای های کوچیکتر ولی پرجزییاتر رو دوست داره برای همینه که به نظرش Dragon Age و Mass Effect بهتر از Skyrim هستن از اون طرف علی ترجیح میده بازیش دنیای خیلی بزرگ و وسیعی داشته باشه و بهش آزادی عمل بیشتری بده، برای همین Skyrim رو برتر میدونه.

اینکه کدوم یکی از این استدیو ها و دنیاهایی که ساختن بهترند یه چیز سلیقه اییه و به نظر شخص بستگی داره. اینطوری نیست که ما یکیشون رو بتونیم به عنوان بهترین انتخاب کنیم. هرچند هرکدوم از این دنیاها اشکالات خودشون رو دارن و میشه در مورد اون ها بحث کرد.

مثلا ضعیف بودن DA2 یه فکته و میشه در مورد اشکالات این نسخه حرف زد یا باگ های فراوان Skyrim که بعضا حتی بازی کردن رو برای شخص غیر ممکنه میکنند از اون دست موضوعاتی هستن که میشه با بحث کردن روشون به نتیجه رسید.

در مورد بهترین RPG ساز هم همونطوری که گفتم یه چیز سلیقه اییه و خب به نظر من در حال حاضر CD Projekt بهترین استدیو توی سبک RPG ـه. آره یه زمانی Bethesda و Bioware بازی های خیلی خوبی توی این سبک میساختن ولی به نظرم CDP با سری بازی های Witcher استاندارد های جدیدی برای داستان پردازی و ساخت دنیاهای پر جزییات ایجاد کرده. هرچند بازم میگم این نظر منه و مطمئنا اگه از احد همین سوال رو بپرسی میگه From Software و Dark Souls بهتر اند :دی

به نظرم خیلی خوبه که استدیو های مختلفی وجود دارن که برای سلیقه های متفاوت توی سبک RPG بازی میسازن. اینطوری هر شخصی با هر سلیقه ایی میتونه از بازی های این سبک لذت ببره.
 
میخوای مشکلاتشو ردیف کنم ؟ :دی Potion های به درد نخور ( عملا ) Side Quest های عمدتن سطحی ( فقط 2 تا Side Quest بود خیلی خوشم اومد ) و Lvl up دشمنا با تو . اصولا باید چن تا دشمن Lvl بالا تو محیط می بود که وقتی Lvl بالا می شدی می فهمیدی به یه چیزی دست یافتی .
خیلی از آیتم هاشم خوب نبود انصافا من بی غرض می گم خودم 150 ساعت بازیش کردم . :دی
اینا کدوم به Lore ربط دارن؟:دی همشون مشکلات گیمپلی هستن دیگه
 
به انحراف کشیده شدن بحث در این تاپیک مفهوم تازه ای پیدا کرد بهتر بگم به نقطه ی اوجش رسید :d

اتفاقا نوید تاپیک داره به بهترین حالت ممکن پیش میره :دی بحث کاملا سازنده و پیرامون موضوع اصلی تاپیکه و داریم در مورد استدیو Bioware و مقایسه ساخته های این استدیو با بقیه استدیو های RPG ساز بحث میکنیم.
 
میخوای مشکلاتشو ردیف کنم ؟ :دی Potion های به درد نخور ( عملا ) Side Quest های عمدتن سطحی ( فقط 2 تا Side Quest بود خیلی خوشم اومد ) و Lvl up دشمنا با تو . اصولا باید چن تا دشمن Lvl بالا تو محیط می بود که وقتی Lvl بالا می شدی می فهمیدی به یه چیزی دست یافتی .
خیلی از آیتم هاشم خوب نبود انصافا من بی غرض می گم خودم 150 ساعت بازیش کردم . :دی

Lore رو که اشاره کردن بالاتر :d
والا من یادم نمیاد که side Quest ی به بزرگی Stormcloak Vs. Empire تو بازیی دیده باشم. عملا مثل یه داستان دوم به همون بزرگی میمونه و طولانی بودن میمونه که از یه Side Quest حتی فراتره و میشه خودش رو یه بازی کرد :d
اینکه شخصیت پردازیش به جز خود alduin ضعییفه و باعث میشه خیلی از کارهاش اون جذبه لازم رو نداشته باشه، بحثش جداس. یا اینکه خیلی از Side Quest هاش فقط وقت پر کردنه. اما همین ساید ها تو بقیه بازیا هم همینه. خیلی عمق خاصی نه تو DA نه تو Witcher ندارن. حالا جزئیات رو کار ندارم بحث سر همون کلیت کاره. که خب اسکایریم به همون اندازه که مثل بقیه ساید کوئست های ضعییف داره، یه سری ساید کوئست داره که عملا تو جای دیگه ای نیست (چیزایی به بزرگی و کامل بودن ساید کوئست هایی مثل Dark Brotherhood و Stormcloak Vs. Empire و ....)
 
آخرین ویرایش:
Lore رو که اشاره کردن بالاتر :d
والا من یادم نمیاد که side Quest ی به بزرگی Stormcloak Vs. Empire تو بازیی دیده باشم. عملا مثل یه داستان دوم به همون بزرگی میمونه و طولانی بودن میمونه که از یه Side Quest حتی فراتره و میشه خودش رو یه بازی کرد :d
اینکه شخصیت پردازیش به جز خود alduin ضعییفه و باعث میشه خیلی از کارهاش اون جذبه لازم رو نداشته باشه، بحثش جداس. یا اینکه خیلی از Side Quest هاش فقط وقت پر کردنه. اما همین ساید ها تو بقیه بازیا هم همینه. خیلی عمق خاصی نه تو DA نه تو Witcher ندارن. حالا جزئیات رو کار ندارم بحث سر همون کلیت کاره. که خب اسکایریم به همون اندازه که مثل بقیه ساید کوئست های ضعییف داره، یه سری ساید کوئست داره که عملا تو جای دیگه ای نیست (چیزایی به بزرگی و کامل بودن ساید کوئست هایی مثل Dark Brotherhood و Stormcloak Vs. Empire و ....)

البته به جرات میگم ویچر از این قضیه جداست,هیچ بازی به اندازه شماره دومش و بعضی جاهای اولیش رو side Quest پردازش نکرده,اکثرشون واقعا داستانهای جذاب و عجیبی پشتشون نهفته بود!!
فقط کافیه اون ماموریت تیمارستون تو اکت اول بازی دوم یا پیدا کردن دختر چشم آبی تو شماره اولش رو یادتون بیاد!!!
ولی در کل حرفت درسته,البته بازم یه چیز بگم که داستان اصلی هم تو بازیهای DA و W به علت کمتر بودن تعداد side Quest خیلی خیلی طولانی تر و جذاب تر از اسکایریم هست!!!:d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or