ترک تهیه کننده اصلی Gears of War: Judgment به مقصد Bioware.

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member

یکی از تهیه کنندگان اصلی بازی Gears of War: Judgment یعنی Chris Wynn استدیوی Epic games را برای پیوستن به Bioware و کار در نقش کارگردان عنوان جدید Mass Effect ترک کرد.وی همچنین اعلام کرد به هیچ وجه با Bioware غریبه نیست و قبلا نیز به مدت 6 سال در آنجا مشغول به کار بوده است.
به هرحال علاوه بر وی در این مدت افراد سرشناس دیگری نیز Epic games را ترک گفته اند از جمله Rod Fergusson,رییس سابق Mike Capps,طراح بازی Cliff Bleszinski و مسئول اصلی خرید Kendall Boyd.
اما گسترشهایی نیز در این مدت صورت گرفته که میتوان به خرید People Can Fly و استخدام رییس استدیوی LucasArts یعنی Paul Meegan و یا تاسیس دفتری در سیاتل برای تمرکز بر روی Unreal Engine اشاره کرد.

منبع
 
آخرین ویرایش:
هیچ کس هم اینجا نگفت DA تو 2004 معرفی شد. پس DA قدمتش از اسکاریم این چیزا بیشتره.
اگر بخوایم DA2 رو به پای BW بنویسم پس من Ninja Blade به پایFromsoftwar می‌نویسم البته می‌دونم به سبک RPG ربطی نداره گفتم اگر به خرابکاری باشه Fromsoftware بیشتر داره و بتزدا هم Brink رو هم داره ولی BW کلا 1 دونه داره هی تو سرش می‌کوبید.
تاد هوارد تو Morrowind, Oblivion نقش زیاد مهمی نداشت کن رولستون اگر اشتباه تلفظ نکرده باشم این 2 بازی رو خلق کرد.
داستان‌های ٰTES هم آبکی هستند طرف تو زندانه یا دارند اعدامش می‌کنند.
داستان سرایی BW هم همیشه حرف اول رو می‌زنه
N شماره با یک شروع طرف تو زندانه آخرشم هیولا می‌کشه و هرکول میشه. این نشد داستان آزادی زیاد داره ولی داستان آبکی.
شوما درست متوجه نگشتی بحث TES بود و DA O
حالا بگو بینم اولین TES کی اومد؟!
yahoo_5.gif
من اسکاریم رو نصبت به DA گفتم اسم بقیه نسخه‌ها رو نیاوردم
پس کامنت من هم نمیخونی !! بیخیل
biggrin1.gif
من با اولین TES چیکار دارم؟ بحثم اسکایریمه
 
آخرین ویرایش:
هیچ کس هم اینجا نگفت DA تو 2004 معرفی شد. پس DA قدمتش از اسکاریم این چیزا بیشتره.
شوما درست متوجه نگشتی بحث TES بود و DA O
حالا بگو بینم اولین TES کی اومد؟! ;;)
من اسکاریم رو نصبت به DA گفتم اسم بقیه نسخه‌ها رو نیاوردم
پس کامنت من هم نمیخونی !! بیخیل :دی
به نظرم بین BioWare و Bethesda اونی بهتره که Rpg بهتری بسازه که متاسفانه هردو این مورد رو یادشون رفته:d
اشتب نکن دوره زمونه عوض شده :دی وگرنه جفتشون دارن به سبک زمون حال RPG میسازن!! البته به غیر از ME منظورم هستش :دی
FPS ها عوض شدن ،فوتبال ها عوض شدن ،RPG ها هم عوض شدن !!! خلاصه همه عوض و بعضاً غوضی شدن :دی
چون هم گیمر ها و هم گیم سازها (سیاست هاشون) عوض شدن!!
 
من نمیدونستم که Ninja Blade رو From Software ساخته!!!=))
Safety & Peace
حالا دیگه جرات داری بیا از Dark Souls و From Software تعریف کن!!!:d

اشتب نکن دوره زمونه عوض شده
biggrin1.gif
وگرنه جفتشون دارن به سبک زمون حال RPG میسازن!! البته به غیر از ME منظورم هستش
biggrin1.gif

FPS ها عوض شدن ،فوتبال ها عوض شدن ،RPG ها هم عوض شدن !!! خلاصه همه عوض و بعضاً غوضی شدن
biggrin1.gif

چون هم گیمر ها و هم گیم سازها (سیاست هاشون) عوض شدن!!

توجه کنی Dragon Age Origins هنوز هم یه نقش آفرینی کلاسیک و دشوار هستا,پس بایوور واسه همه قشری و همه زمانی بازی میسازه!!!:>:d
مس افکت واسه جدیدا و DA هم واسه قدیمیا!!!:d
 
آخرین ویرایش:
من با اولین TES چیکار دارم؟ بحثم اسکایریمه
وقتی میگم بیخیل این رو هم نمیخونی ؟! :|
توجه کنی Dragon Age Origins هنوز هم یه نقش آفرینی کلاسیک و دشوار هستا,پس بایوور واسه همه قشری و همه زمانی بازی میسازه!!!:>:d
مس افکت واسه جدیدا و DA هم واسه قدیمیا!!!:d
نویچ :دی تا حدودی بود :دی شوماره 2 ــش رو که نمیگی البته!؟
مس افکت TPS ــه :p
بابا کچل کردین مارو با این شماره 2
ساری o:-)
 
آخرین ویرایش:
نویچ :دی تا حدودی بود :دی شوماره 2 ــش رو که نمیگی البته!؟
مس افکت TPS ــه :p

البته بیشتر از حدودی,به هر حال در 10 ساله اخیر فکر کنم نقش آفرینی تر از اون چیز دیگه ای پیدا نمیکنی!!!:d
حالا شاید وارکرفت رو بشه گفت!!
بابا کچل کردین مارو با این شماره 2,شما همون شماره اول رو فقط در نظر بگیر!!!:d
دیگه روت رو زیاد نکن,کدوم TPSای این همه دیالوگ و داستان داره,این همه شخصی سازی و همراه داره!!!:d
حالا بگذریم که المانهای اصلی RPG رو نداره ولی به هر حال اینا رو که داره!!!:d
 
Bioware و گند؟،هاها :دی در بدترین حالا یه چیزی در حد شماره سوم میسازن.
البته اگه EA با خودش فکر نکنه ME عنوان خوبی‌ هست برا رقابت با Cod...

نسخه سوم اتفاقا از خیلی هم عالی بود! حتی داستان بازیش! تنها مشکلش روایت بد پایان بازی بود که با اون DLC حل شد. وگرنه پایان بازی رو با اون DLC در نظر بگیری خدایی دستِ کمی از دو نسخه اول نداشت!
 
نسخه سوم اتفاقا از خیلی هم عالی بود! حتی داستان بازیش! تنها مشکلش روایت بد پایان بازی بود که با اون DLC حل شد. وگرنه پایان بازی رو با اون DLC در نظر بگیری خدایی دستِ کمی از دو نسخه اول نداشت!
منظورم این هست که در بدترین حالت خیلی‌ عالی‌ می‌شه دیگه :دی
===============
Skyrim Back loreفوق‌العاده قوی داره و فکر نکنم تو چند سال اخیر چیزی به اون رسیده باشه ولی‌ بحث اصلی‌ من این بود که اسکایریم از‌Lore ای استفاده می‌کنه که مال TES هست و خودش این رو درست نکرده و قابل مقایسه با یه چیزی مثل DA که چند سال هست به وجود اومده نیست،در کلّ با توجه به اینکه Bethesda یه سری خیلی‌ طولانی‌ رو در دست داره و با این چیزی که ساخته حالا حالا‌ها قصد ادامه دادنش رو داره ولی‌ بازی‌های BW بیشتر متمرکز هستن رو داستان‌های کوتاه و جدا از همِ حماسی, مقایسه بازی‌های این دو شرکت اشتباه هست، یا مثلا DA شخصیت پردازی بهتری داره در عوض سری TES داستان کلی‌ خیلی‌ عظیمی‌ داره که اصلا قابل مقایسه با DA نیست ,حالا گیمپلی متفاوتی هم دارن :دی
 
به عنوان یه کسی‌ که خودمو فن‌ترین فن Bethesda می‌دونم :دی هیچکدوم از ساخته‌ هایBethesda هیچوقت نتونستن در حد DA O کامل باشن , به طور کلی‌ کیفیت کار‌های هر دو استودیو در یه حد هستش.:d

دقیقا :دی
کار در نقش کارگردان عنوان جدید Mass Effect ترک کرد
این حرفش واقعا نگران کنندست !! آخه چرا کارگردان !!؟
جای امیدواریش اینه که 6 سال با Bioware بوده و بعدش هم نقش یکی از تهیه کننده های Gears of War: Judgment رو داشته و حتما نذاشتن کاری بکنه :dالان میخواد خودشو نشون بده !:d
اومیدوارم همینطور که مجتبی میگه باشه :d :
بایوور خودش از افراد عادی نوابغ میسازه و صادر میکنه!!!:>:d
اینجوریاست بایوور!!!:d
 
خالق فال اوت که بتزدا نبوده پس نمیشه به حساب اون گذاشتش!!!:d
تو داری داستان دوتا بازی رو میگی که باید دنیا از خطر نجات بدیم ولی جهان دو بازی خیلی بزرگتر از این حرفها هستن و کلی اتفاق توشون هست,تو همین مس افکت مگه First Contact War رو نداریم یا خلق گث ها به دست quarianها,شکست رکنایها و بعدش شورش کروگانها و مسئله جنفیج,سیستم اداره کهکشان به دست prothean و درگیری صد سالشون با ریپرها,داستان leviathan یا فلسفه ریپرها.بازم بگم؟؟تازه داستانهای کوچیکتری مثل دلیل انقراض drellها و کمک هنارها به اونا یا بوجود اومدن سربروس و اینا دیگه بماند!!
در مورد DA هم داستان درگیری میجها و تمپلارها(به جرات میگیم نمایی که دنیایی بازی از میجها داره تا بحال تو هیچ دنیای نه فیلم و نه بازی دیگه ای ندیدم و کاملا جدید هست),فلسفه Qun و درگیری Qunariها با توینتر,اشغال فرلدن به دست Orleans و بعدا استقلالش,داستان گم شدن کینگ مریک,وجود فلمت و دو دخترش موریگان و یوانا,پا گذاشتن جادوگران توینتر به شهر طلایی و خلق دارک اسپان,سقوط شهرهای دورف مثل Hormak یا Gundaar,داستان الفهای دلیش و الوویان,ابخوام از اینا بگم تا صبح هست پس نگو نمیشه ادامه داد دنیاهاشون رو!!!

من کاری ندارم تو یه بازی از همه این داستانها استفاده کردن یا نه ولی میگم پتانسیل این دو دنیا و پیش زمینشون از TES بیشتره,فقط بایوور به جای بتزدا به جای این که کل جهان بازی رو بریزه تو یه عنوان خیلی عظیم اما بدون جزییات اومده یکی از داستانهای این دنیاها رو برداشته و با جزییات بی نظیری براش داستان نوشه باقی قسمتها هم میره واسه شماره های بعدی یا کتابهاش!!!
دنیای DA به هیچ وجه کوچیک نیست فقط بایوور اومده از یه قسمت کوچیکیش تو بازی استفاده کرده تا بتونه خیلی به جزییات بپردازه که کارش هم درست بوده,شخصت پردازی هم به همون جزییات دنیا و داستان بر میگرده که بتزدا ازش بی بهره هست!!!:d
در مورد موسیقی هم فکر کنم یه بازی دیگه رو به جای DA O بازی کردی!!!:d
باگ هم چون نابودکننده اتمسفر هست گفتم!!!:d

پ.ن:در مورد Awakening هم بله بلایت برای همیشه که نه ولی بلایت پنجم تموم شد ولی وجود دارک اسپاون نه,تو Awakening کامل در مورد فلسفه وجودیشون و هدفشون و اجبار گرایش به یه Old God توضیح میده که بخشی از داستان دارک اسپاونها هست!!
در مورد قسمت بولد شده هر جور حساب میکنم بازم TES یا اصلا همون اسکایریم وحشتناک میشه از توش داستان یا به عبارتی دنیا خلق کنن:biggrin1: اونایی که تو گفتی همشون در قالب یه بازی میگنجن:biggrin1: مثل شماره اول و دوم دراگون ایج که همزمان در مورد Orlais و فلمت و ... میگفت:biggrin1:
یه جا خونده بودم یه نفر توی Oblivion و وسط کور و دهات داشته در مورد اژدها و اینا صحبت میکرده و شماره بعدیش میشه اسکایریم
:biggrin1: همین کافیتونه:biggrin1: دیگه بقیه چیزها بماند:biggrin1:
زحمتی که بایوور پای هر نسخه میکشه در مقابل زحمتی که بتزدا پای هر نسخه TES میکشه مثل جارو کردن خیابون در برابر ساختن یه Metropolis هست:biggrin1:
در مورد قسمت قرمز هم باز هم داری خودت رو گول میزنی:biggrin1: تو فکر کن دنیای TES بی جزئیاته (DAFUQ & REALLY؟:biggrin1: ). توی TES فقط کافیه وارد یه کتابخونه بشی. میدونی چند ده هزارتا کتاب اونجا هست و تک تکشون وقایع تاریخی کل تمریل رو میگن؟
تو واقعا کتاب های دنیای TES رو با Codex های دراگون ایج مقایسه میکنی؟:biggrin1:
بازم میگم، دراگون و ایج و مس افکت از این دست عناوین 3گانه مثل ارباب حلقه ها و ارگون و اینجور چیزها هستن که به محض اینکه تموم بشن یعنی خداحافظ! هیچ دلیلی برای ادامه پیدا کردنشون وجود نداره چون دارن نقطه اوج داستان یه سرزمین رو بازگو میکنن و بعد از اون همشون در سطح بسیار پایین تری قرار میگیرن. همین جا باهات شرط میبندم اگر مس افکت بعدی تونست در حد 3 گانه ظاهر بشه یا دراگون ایج 3 تونست تاثیر شماره اول رو بذاره، من نام کاربریمو تغییر میدم به Alistair خوبه؟:biggrin1: یه هفته هم اشانتیون منو بن کنین:biggrin1:
نظر کاملا شخصی!
بالدورز گیت و نوروینتر اندازه صد تا اسکایریم ارزش دارن:دی
به نظرم بین
BioWare و Bethesda اونی بهتره که Rpg بهتری بسازه که متاسفانه هردو این مورد رو یادشون رفته:d
خب آره یه جورایی! نظر شخصیه ولی بازم ...:biggrin1:
اون خط آخر رو هم که دیگه نیازی به اثبات نداره
:biggrin1:
من نمیدونستم که Ninja Blade رو From Software ساخته!!!=))
Safety & Peace
حالا دیگه جرات داری بیا از Dark Souls و From Software تعریف کن!!!:d
توجه کنی Dragon Age Origins هنوز هم یه نقش آفرینی کلاسیک و دشوار هستا,پس بایوور واسه همه قشری و همه زمانی بازی میسازه!!!:>:d
مس افکت واسه جدیدا و DA هم واسه قدیمیا!!!:d
تا دلت میخواد From Software رو مسخره کن چون در حال حاضر تنها سلاحی که داری همینه:biggrin1: مشکل اینه در حال حاضر در کنار اسم بایوور اعظم! اسم Dark Souls هم میاد و بایوور در حال حاضر باید با ویچر و دارک سولز رقابت کنه>:). پس آره همچنان از FS طرفداری میکنم:biggrin1: دیگه دوران یکه تاز بودن (لولوت:biggrin1:) گذشته برادر:biggrin1:
بنده به شدت با داستان دارک سولز حال کردم (به قول خیلیا اصن داستان نداره! لول) و از دسته داستان هایی رو هم داره که خودت میتونی کلی حدس و گمان بزنی و همشون هم درست از آب در بیان (یه چیزی مثل حدس و گمان هایی در مورد سایلنت هیل میشه زد و بنا به گفته ماساهیرو ایتو همشون هم درستن
biggrin1.gif
). یه جا خوندم کل دنیای دارک سولز میشه ششمین آرچ استون بازی Demon's Souls
biggrin1.gif
بله دارک سولز هم دنیاش بینهایت بزرگه
biggrin1.gif

در ضمن، خب بایوور DAO رو ساخت؟ خب باشه کارش هم فوق العاده درست بود ولی شماره دومش چی؟:biggrin1: مشکلت اینه که نمیخوای بپذیری بایوور دیگه اون بایوور قدیم نیست. این شرکت میباست یه برنامه خیلی عظیم و گنده برای شماره سوم تدارک میدید ولی روزی که خبر معرفی شدن شماره سوم رو زدم، دیدم چقدر در خفا و به دور از هیاهو اعلام شد و اصلا هیچکس همچین ابراز خوشحالی آنچنانی هم نکرد!
البته بیشتر از حدودی,به هر حال در 10 ساله اخیر فکر کنم نقش آفرینی تر از اون چیز دیگه ای پیدا نمیکنی!!!:d
حالا شاید وارکرفت رو بشه گفت!!
بابا کچل کردین مارو با این شماره 2,شما همون شماره اول رو فقط در نظر بگیر!!!:d
دیگه روت رو زیاد نکن,کدوم TPSای این همه دیالوگ و داستان داره,این همه شخصی سازی و همراه داره!!!:d
حالا بگذریم که المانهای اصلی RPG رو نداره ولی به هر حال اینا رو که داره!!!:d
جالبه برام، شماره اول رو چون خوبه حساب میکنین ولی شماره دوم رو چون افتضاحه حساب نمیکنین:lol: بایوور گند زده و باید با این حقیقت کنار بیای که هیچکس تا ابد جاودانه نیست:biggrin1: ولی اگر تونستی از سری TES ایراد بگیری من سراپا گوشم:biggrin1:

پ.ن: در ضمن الان بحث رو مشخص کنین:
اسکایریم در برابر بالدورز گیت، نوروینتر، جید امپایر، دراگون ایج و مس افکت؟؟؟؟!!!
بعد تا اسم TES و Fallout میاد ربطش میدن به دزدی و اینا و میگن بحثش جداست:biggrin1: چرا؟ چون اگر پای TES بیاد وسط درجا میزنین
biggrin1.gif
گرچه همین اسکایریم براتون کافیه
biggrin1.gif

این منطق و تساوی که خلق کردین (
biggrin1.gif
) منو کشته. کلا خیلی باحالین. ادامه بدین:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
در مورد قسمت بولد شده هر جور حساب میکنم بازم TES یا اصلا همون اسکایریم وحشتناک میشه از توش داستان یا به عبارتی دنیا خلق کنن:biggrin1: اونایی که تو گفتی همشون در قالب یه بازی میگنجن:biggrin1: مثل شماره اول و دوم دراگون ایج که همزمان در مورد Orlais و فلمت و ... میگفت:biggrin1:
یه جا خونده بودم یه نفر توی Oblivion و وسط کور و دهات داشته در مورد اژدها و اینا صحبت میکرده و شماره بعدیش میشه اسکایریم
:biggrin1: همین کافیتونه:biggrin1: دیگه بقیه چیزها بماند:biggrin1:
زحمتی که بایوور پای هر نسخه میکشه در مقابل زحمتی که بتزدا پای هر نسخه TES میکشه مثل جارو کردن خیابون در برابر ساختن یه Metropolis هست:biggrin1:
در مورد قسمت قرمز هم باز هم داری خودت رو گول میزنی:biggrin1: تو فکر کن دنیای TES بی جزئیاته (DAFUQ & REALLY؟:biggrin1: ). توی TES فقط کافیه وارد یه کتابخونه بشی. میدونی چند ده هزارتا کتاب اونجا هست و تک تکشون وقایع تاریخی کل تمریل رو میگن؟
تو واقعا کتاب های دنیای TES رو با Codex های دراگون ایج مقایسه میکنی؟:biggrin1:
بازم میگم، دراگون و ایج و مس افکت از این دست عناوین 3گانه مثل ارباب حلقه ها و ارگون و اینجور چیزها هستن که به محض اینکه تموم بشن یعنی خداحافظ! هیچ دلیلی برای ادامه پیدا کردنشون وجود نداره چون دارن نقطه اوج داستان یه سرزمین رو بازگو میکنن و بعد از اون همشون در سطح بسیار پایین تری قرار میگیرن. همین جا باهات شرط میبندم اگر مس افکت بعدی تونست در حد 3 گانه ظاهر بشه یا دراگون ایج 3 تونست تاثیر شماره اول رو بذاره، من نام کاربریمو تغییر میدم به Alistair خوبه؟:biggrin1: یه هفته هم اشانتیون منو بن کنین:biggrin1:

من اینا رو گفتم که نشون بدم دنیای دو تا بازی DA و ME به هیچ وجه کوچیک و محدود نیستن و کلی اتفاق و داستان پشتشون هست,نمی دونم مثلا ورود جادوگران توینتر به شهر طلایی رو با گم شدن کینگ مریک می خوای تو یه بازی قرارش بدی؟یا داستان سقوط الوویان رو با درگیری Qunariها با توینتر,اینا هر کدوم متعلق به یه بازه زمانی جدا هستن که کلی حرف توشون هست,این که تو بازی اشاره هایی بهشون میشه نمیشه گفت که تو بازی هم بوده!!!
من میگم بی جزییات یعنی در روند بازی و داستان یه نسخه بی جزییاته,وگرنه این که کلی هم Codex توی بازی DA هست,میگم بی جزییاته منظورم اینه که مثلا همون داستان حمله اژدهاها یا جنگ داخلی تو اسکایریم رو که داستان اصلیش بود میشه تو یه صفحه نوشت حالا هرچی هم میخواد داستان فرعی که باز هم جزییات ندارن دیگه تو بازی باشه ولی بایوور تمرکزش ر و داستان اصلی بازی میزاره و قسمتهای فرعی رو نگه میداره واسه ساخت یه بازی دیگه ازشون,فرق بتزدا و بایوور اینه,بتزدا تعداد بی نهایتی داستان کوتاه و بی جزییات میریزه تو بازیش ولی بایوور یه داستان بر میداره و به طور دیوانه واری پردازش میده و از همون هم استفاده میکنه به باقی داستانهای دنیاش هم فقط یه اشاراتی میکنه که بمونن واسه نسخه های بعدی یا کتاب!
اتفاقا در مورد DA اشتباه میکنی که میگی نقطه اوج داستان بلایت پنجم بود,درگیری میج ها و تمپلارها خیلی قدمت بیشتری تو داستان سری داره و بر میگرده به بلایت اول و بسیار هم داستان یونیکتری هست پس پتانسیل نسخه سوم حتی از اولی هم بیشتره,در حالی که هیچ ربطی هم به نسخه اول نداره,پس نمیشه گفت اوج داستاناشون گفته شده,دضمن این که این هم بر میگرده به قدرت داستان نویسی,یکی میتونه حتی از قضیه سقوط Hormak یه داستان خیلی عظیم تر از نسخه اول بنویسه,بحث سر پتانسیل داستان نویسیشونه!
خب از الان خودت رو واسه Alistair شدن آماده کن!!!:biggrin1:
تا دلت میخواد From Software رو مسخره کن چون در حال حاضر تنها سلاحی که داری همینه:biggrin1: مشکل اینه در حال حاضر در کنار اسم بایوور اعظم! اسم Dark Souls هم میاد و بایوور در حال حاضر باید با ویچر و دارک سولز رقابت کنه>:). پس آره همچنان از FS طرفداری میکنم:biggrin1: دیگه دوران یکه تاز بودن (لولوت:biggrin1:) گذشته برادر:biggrin1:
بنده به شدت با داستان دارک سولز حال کردم (به قول خیلیا اصن داستان نداره! لول) و از دسته داستان هایی رو هم داره که خودت میتونی کلی حدس و گمان بزنی و همشون هم درست از آب در بیان (یه چیزی مثل حدس و گمان هایی در مورد سایلنت هیل میشه زد و بنا به گفته ماساهیرو ایتو همشون هم درستن
:biggrin1: ). یه جا خوندم کل دنیای دارک سولز میشه ششمین آرچ استون بازی Demon's Souls:biggrin1: بله دارک سولز هم دنیاش بینهایت بزرگه:biggrin1:
در ضمن، خب بایوور DAO رو ساخت؟ خب باشه کارش هم فوق العاده درست بود ولی شماره دومش چی؟:biggrin1: مشکلت اینه که نمیخوای بپذیری بایوور دیگه اون بایوور قدیم نیست. این شرکت میباست یه برنامه خیلی عظیم و گنده برای شماره سوم تدارک میدید ولی روزی که خبر معرفی شدن شماره سوم رو زدم، دیدم چقدر در خفا و به دور از هیاهو اعلام شد و اصلا هیچکس همچین ابراز خوشحالی آنچنانی هم نکرد!
من اون قسمت Ninja Blade رو که شوخی کردم!:biggrin1:
ببین علی من نگفتم DS بازی بدیه ولیبحث سر Loreشون هست که فکر نمی کنم بشه بازیهای From Software رو با بایوور مقایسه کرد چون اصلشون چیز دیگه ای هست,این که همه این دوتا رو واسه 2014 مقایسه میکنن بحث کلیت بازیشون هست که کدوم موفقتر میشه نه داستان و پیش زمینه بازی!!!
خب من گفتم که مگه بعدر از DA 2 دو تا بازی فوق العاده موفق دیگه عرضه نکرد؟؟؟؟چجوری میگی که بعد از اون مرد پس؟؟
این که کسی اینجا ابراز خوشحالی نکرده چون کمتر کسی علاقه آنجنانی و دیوانه وار به این بازی اینجا داره:biggrin1: و ضمن اینکه معرفی بازی هم فقط با یه صفحه بلاگ بود و این که مشخص بود شماره سوم هم قراره بیاد پس چیزی هم واسه خوشحالی نداشت,هنوز نمایش گیم پلی بازی مونده که اون میشه معرفی اصلیش!!!:biggrin1:
جالبه برام، شماره اول رو چون خوبه حساب میکنین ولی شماره دوم رو چون افتضاحه حساب نمیکنین:lol: بایوور گند زده و باید با این حقیقت کنار بیای که هیچکس تا ابد جاودانه نیست:biggrin1: ولی اگر تونستی از سری TES ایراد بگیری من سراپا گوشم:biggrin1:

پ.ن: در ضمن الان بحث رو مشخص کنین:
اسکایریم در برابر بالدورز گیت، نوروینتر، جید امپایر، دراگون ایج و مس افکت؟؟؟؟!!!
بعد تا اسم TES و Fallout میاد ربطش میدن به دزدی و اینا و میگن بحثش جداست:biggrin1: چرا؟ چون اگر پای TES بیاد وسط درجا میزنین:biggrin1: گرچه همین اسکایریم براتون کافیه:biggrin1:
این منطق و تساوی که خلق کردین (:biggrin1: ) منو کشته. کلا خیلی باحالین. ادامه بدین:biggrin1:
این مقایسه ای که داریم میکنیم در مورد خلق دنیا و داستان توسیط بتزدا و بایوور هست که کدوم برترن!!!
واسه همین میگم فال اوت رو نمیشه حساب کرد چونبتزدا تو خلقش و گسترشش هیچ کاره بوده,یدونه TES داره در برابر کوهی از دنیایهای خلق شده توسط بایوور!!!!:biggrin1:
شاید تک تک به طور جزیی از TES کتر باشن و با هم درسته بتزدا رو قورت میدن,بحث سر اینه!!!
 
علی‌ الان میخواهی‌ دراماتیک تر بکنی‌ نوشته رو یه سطر سیاه می‌نویسی یه سطر سفید؟:دی نمی‌شه خوند به خدا :دی
===========
جدی دیگه فکر نمیکردم یه روز بحث سر این باشه که Bethesda بهتر هست یا BW و اونا مقایسه بشن با Fromsoftware :دی :lol: یه نفر مثل من که داستان‌های عظیم و بازتر رو ترجیح میده TES رو بیشتر دوست داره و یه نفر که جزئیات بیشتر رو فدای حماسی بودن و عظمت و داستان‌های زیاد نمی‌کنه DA رو دوست داره. اصلا برتری ندارن نسبت به هم :دی فقط طرز روایت فرق داره,یکیتون دارین میگین این باز تر و عمیق تر هست پس بهتر هست اون یکی‌ هم جواب میده اینم جزئیات بیشتر و شخصیت پردازی بهتری داره با اینکه کوچیک تر هست پس بهتر هست :دی
 
خب ببینین ما بحثمون چارچوب مشخصی نداره. از دنیای بازی میپریم سر داستان و سریعا میپریم سر شخصیت پردازی و دو باره بر میگردیم سر جزئیات و ..
اینجوری نمیشه بحث کرد و نتیجه گرفت.
ولی یه نتیجه گیری کلی میشه کرد. دنیای بازی های TES چون بینهایت بزرگ و اینا، هر گوشه و کنارش یه روایت داستانی قرار داره و همه اینا در کنار هم TES و تاریخچه عظیم اون رو شکل میدن.
اما دنیای بازی های بایوور کوچکن و متمرکز و تمام این تمرکزش روی داستان و شخصیت هاش هست. نمیخوام نظر خودمو تحمیل کنم ولی این یه چیز واضحه. حالا چون TES یک سری بازی Open World کامل هستن فکر میکنین داستانش سطحیه.
اینجور برداشت کردن اصلا درست نیست. ایده جفت بازیا در نگاه اول کلیشه ای هست (یه چیزی حمله میکنه و باید متحد کنی | یه چیزی حمله میکنه و یه قهرمان ظهور میکنه) ولی وقتی بهشون دقیق بشیم قضیه دیگه ظاهر بینی نیست.
فکر نکنم کسی منکر عظمت دنیای بازی های TES بشه. چون پراکنده هستن، بعضیا فکر میکنن داستانشون سطحی هست و عمق ندارن. در حالیکه اگر همه این موارد رو کنار هم جمع کنیم، داستانش به مراتب بزرگ تر از اون چیزی هست که در ظاهر به نظر میرسه. قضاوت شماها درست نیست. من هر 3تا عنوان رو به صورت کامل بازی کردم. چه اسکایریم، چه دارک سولز و چه دراگون ایج (اگرچه اسکایریم رو به اندازه کاوه بازی نکردم). ولی تو مجتبی بیشتر روی عناوین بایوور تمرکز میکنی که خب اطلاعات کافی از بقیه بازی ها نداری و یک طرفه قضاوت میکنی.
=========================================================
خب من گفتم که مگه بعدر از DA 2 دو تا بازی فوق العاده موفق دیگه عرضه نکرد؟؟؟؟چجوری میگی که بعد از اون مرد پس؟؟
آره درسته ببین عرضه کرد ولی با توجه به گفته طرفدارها، سطح بازی نسبت به شماره دومش و باز هم نسبت به شماره اول نزول نکرده بود؟
در مورد ابراز علاقه هم اتفاقا اینجا همه با DAO آشانی کامل دارن و طرفدارهای خیلی زیادی هم داره. اون روز به خودم گفتم الان همه میان و ابراز خوشحالی میکنن ولی حدسم اشتباه از آب در اومد. خب چرا اینجوریه؟ چون بایوور سر شماره دوم اشتباه بزرگی کرده و بقیه اعتمادشون رو نسبت بهش از دست دادن. علاوه بر این هم رقبای بایوور توی این چند سال در حد فوق العاده ای ظاهر شدن و تا حدودی فن بیس بایوور رو کشوندن به سمت خودشون. به خاطر همینه که میگم کار بایوور خیلی سخت ار از هر زمان دیگه ای هست.
=========================================================
در مورد گیم پلی هم که هر 3تا کاملا با هم فرق دارن. گیم پلی DA تا حدودی تاکتیکی، TES سوم شخص و معمولی ولی دارک سولز همه جانبه و بهترین گیم پلی رو از نظر من داره چون آزادی عملت توی بیشتره.
=========================================================
این مقایسه ای که داریم میکنیم در مورد خلق دنیا و داستان توسیط بتزدا و بایوور هست که کدوم برترن!!!
واسه همین میگم فال اوت رو نمیشه حساب کرد چونبتزدا تو خلقش و گسترشش هیچ کاره بوده,یدونه TES داره در برابر کوهی از دنیایهای خلق شده توسط بایوور!!!!:biggrin1:
شاید تک تک به طور جزیی از TES کتر باشن و با هم درسته بتزدا رو قورت میدن,بحث سر اینه!!!
دنیای TES بینهایت بزرگه و مشکل اینجاست تو نمیخوای قبول کنی. چه از نظر وسعت و چه از نظر Lore بازی های بایوور جلوی TES اصلا به چشم نمیان. اونم یه دونه TES نیست. 5 تا هستن که به عقیده خیلیا همون Morrowind و Oblivion کافیه تا برتری یه موضوع رو برسونه چه بسا به عقیده خیلیا اسکایریم در حد اون 2تا قوی نیست (با اینکه بدونیم اسکایریم از همه نظر فوق العاده عمل کرده).
تو فکر میکنی TES فقط داستان اصلی و کلیشه ایش حساب میشه در حالی که طرز تفکرت اشتباهه و فکر میکنی چون داستان بازی های بایوور متمرکز تره، پس ارزش عناوینش بیشتر از TES هست در حالیکه کاملا غلطه. متمرکز بودن به معنای برتری نیست.
اون حرفی رو هم که مورد 3گانه زدم قشنگ بخون. چون حقیقت امر همینجوریه. برای مثال با وجود اینه ارباب حلقه ها Lore خیلی بزرگی داره ولی اصلا نمیشه ادامه-ش داد چون گند میخوره توش.
=========================================================
رده بندی که من از این 3تا دارم به این صورته:
اول دارگون ایج که متمرکز هست و جایی برای بحث در مورد داستانش نمیذاره و همه چیز رو کامل توضیح میده.
بعد اسکایریم و TES که پراکنده ولی در نهایت یک یک داستان عظیم رو شکل میده. یک سری چیزا رو تا حدودی مبهم باقی میذاره ولی در نهایت اگر توی دنیای بازی بگردی، میتونی جواب سوالاتت رو توی کتاب ها یا با حرف زدن با شخصیت ها پیدا کنی
نوع آخر هم بازی مبهم دارک سولز هست. که دروغ چرا، من این نوع رو بیشتر میپسندم چون حدس و گمان زیادی میشه در رابطه با Lore بازی زد و جای بیشتری برای بحث میذاره. اصولا به نتیجه ای هم نمیرسین چون چیزی که من بگم و چیزی که تو بگی جفتشون درست هستن.
 
خب ببینین ما بحثمون چارچوب مشخصی نداره. از دنیای بازی میپریم سر داستان و سریعا میپریم سر شخصیت پردازی و دو باره بر میگردیم سر جزئیات و ..
اینجوری نمیشه بحث کرد و نتیجه گرفت.
ولی یه نتیجه گیری کلی میشه کرد. دنیای بازی های TES چون بینهایت بزرگ و اینا، هر گوشه و کنارش یه روایت داستانی قرار داره و همه اینا در کنار هم TES و تاریخچه عظیم اون رو شکل میدن.
اما دنیای بازی های بایوور کوچکن و متمرکز و تمام این تمرکزش روی داستان و شخصیت هاش هست. نمیخوام نظر خودمو تحمیل کنم ولی این یه چیز واضحه. حالا چون TES یک سری بازی Open World کامل هستن فکر میکنین داستانش سطحیه.
اینجور برداشت کردن اصلا درست نیست. ایده جفت بازیا در نگاه اول کلیشه ای هست (یه چیزی حمله میکنه و باید متحد کنی | یه چیزی حمله میکنه و یه قهرمان ظهور میکنه) ولی وقتی بهشون دقیق بشیم قضیه دیگه ظاهر بینی نیست.
فکر نکنم کسی منکر عظمت دنیای بازی های TES بشه. چون پراکنده هستن، بعضیا فکر میکنن داستانشون سطحی هست و عمق ندارن. در حالیکه اگر همه این موارد رو کنار هم جمع کنیم، داستانش به مراتب بزرگ تر از اون چیزی هست که در ظاهر به نظر میرسه. قضاوت شماها درست نیست. من هر 3تا عنوان رو به صورت کامل بازی کردم. چه اسکایریم، چه دارک سولز و چه دراگون ایج (اگرچه اسکایریم رو به اندازه کاوه بازی نکردم). ولی تو مجتبی بیشتر روی عناوین بایوور تمرکز میکنی که خب اطلاعات کافی از بقیه بازی ها نداری و یک طرفه قضاوت میکنی.
=========================================================

آره درسته ببین عرضه کرد ولی با توجه به گفته طرفدارها، سطح بازی نسبت به شماره دومش و باز هم نسبت به شماره اول نزول نکرده بود؟
در مورد ابراز علاقه هم اتفاقا اینجا همه با DAO آشانی کامل دارن و طرفدارهای خیلی زیادی هم داره. اون روز به خودم گفتم الان همه میان و ابراز خوشحالی میکنن ولی حدسم اشتباه از آب در اومد. خب چرا اینجوریه؟ چون بایوور سر شماره دوم اشتباه بزرگی کرده و بقیه اعتمادشون رو نسبت بهش از دست دادن. علاوه بر این هم رقبای بایوور توی این چند سال در حد فوق العاده ای ظاهر شدن و تا حدودی فن بیس بایوور رو کشوندن به سمت خودشون. به خاطر همینه که میگم کار بایوور خیلی سخت ار از هر زمان دیگه ای هست.
=========================================================
در مورد گیم پلی هم که هر 3تا کاملا با هم فرق دارن. گیم پلی DA تا حدودی تاکتیکی، TES سوم شخص و معمولی ولی دارک سولز همه جانبه و بهترین گیم پلی رو از نظر من داره چون آزادی عملت توی بیشتره.
=========================================================

دنیای TES بینهایت بزرگه و مشکل اینجاست تو نمیخوای قبول کنی. چه از نظر وسعت و چه از نظر Lore بازی های بایوور جلوی TES اصلا به چشم نمیان. اونم یه دونه TES نیست. 5 تا هستن که به عقیده خیلیا همون Morrowind و Oblivion کافیه تا برتری یه موضوع رو برسونه چه بسا به عقیده خیلیا اسکایریم در حد اون 2تا قوی نیست (با اینکه بدونیم اسکایریم از همه نظر فوق العاده عمل کرده).
تو فکر میکنی TES فقط داستان اصلی و کلیشه ایش حساب میشه در حالی که طرز تفکرت اشتباهه و فکر میکنی چون داستان بازی های بایوور متمرکز تره، پس ارزش عناوینش بیشتر از TES هست در حالیکه کاملا غلطه. متمرکز بودن به معنای برتری نیست.
اون حرفی رو هم که مورد 3گانه زدم قشنگ بخون. چون حقیقت امر همینجوریه. برای مثال با وجود اینه ارباب حلقه ها Lore خیلی بزرگی داره ولی اصلا نمیشه ادامه-ش داد چون گند میخوره توش.
=========================================================
رده بندی که من از این 3تا دارم به این صورته:
اول دارگون ایج که متمرکز هست و جایی برای بحث در مورد داستانش نمیذاره و همه چیز رو کامل توضیح میده.
بعد اسکایریم و TES که پراکنده ولی در نهایت یک یک داستان عظیم رو شکل میده. یک سری چیزا رو تا حدودی مبهم باقی میذاره ولی در نهایت اگر توی دنیای بازی بگردی، میتونی جواب سوالاتت رو توی کتاب ها یا با حرف زدن با شخصیت ها پیدا کنی
نوع آخر هم بازی مبهم دارک سولز هست. که دروغ چرا، من این نوع رو بیشتر میپسندم چون حدس و گمان زیادی میشه در رابطه با Lore بازی زد و جای بیشتری برای بحث میذاره. اصولا به نتیجه ای هم نمیرسین چون چیزی که من بگم و چیزی که تو بگی جفتشون درست هستن.

ببین علی درسته من دارک سولز رو فقط در حد 5 یا 6 ساعت بازی کردم ولی اسکایریم اینجوری نیست,بخوای سیوهاشم دارم که تا حدود 120 ساعت باهاش سر و کله زدم,Oblivion هم همینطور پس نمیشه گفت که من اطلاعات کافی ازش ندارم!
مس افکت 3 نسبت به شماره اول نزول کرد؟کی همچین حرفی رو زده؟؟؟شماره سوم کاملا موفق بود و همه انتظاراتش رو برآورده کرد حالا چون کمی از شماره دوم عقبتره که نمیشه گفت موفق نبوده و نزول کرده,در مورد معرفی DA 3 هم بهت گفتم که چرا خیلی خوشحال نشدن,چون معرفی خاصی نبود,غیر از اسم بازی هیچ چیز دیگه ای مشخص نشد,حتی تا چند ماه یه آرتوورک هم از بازی رونمایی نشد,مشخصه که کسی استقبال نمیکنه از این رونمایی,باید نمایش گیم پلی صبر کرد!
قبول دارم که یه سری فنهای قدیم بایوور و کسایی که تازه با این سبک آشنا شدن بیشتر گرایش به CPR یا FS دارن ولی هنوز تا مردن بایوور خیلی فاصله داریم!
من گفتم یه دونه منظورم یه IP بود وگرنه اینکه بایوور هم سه تا مس افکت,دو تا DA,دو تا BG و ... داره.
این سه گانه رو که در مورد DA میگی حرف درستی نیست,این دنیا هنوز خیلی پتانسیل داره که استفاده نشده,اینجوری نیست که موضوع اصلیش گفته شده و دیگه هیچی توش نداره,همون حرفیه که میزنم,بایوور یکی از ده ها داستان و اتفاق بزرگ دنیای DA رو برداشت و شماره اول رو ساخت میتونه ده ها بار دیگه هم این کار رو انجام بده و بازی تو این دنیا بسازه,هنوز کلی قصه گفته نشده داره این دنیا,چنتا مثال هم واست زدم,مگه همین داستان ورود به شهر طلایی چه ربطی به داستان نسخه اول و دوم داره؟؟؟رو همین یه موضوع میشه یه بازی کامل ساخت فقط!!!
در مورد اسکایریم وقتی میگم جزییات نداره چنتا مثال میزنم,شخصیت پردازی اولفریک و جنگ داخلی اسکایریم تو بازی رو بخوای توضیح بودی کلا چند خط میشه؟؟؟اصلا چند خط دیالوگ براش نوشتن؟؟؟داستان گروه بلید چی؟؟؟اینا به تنهایی خیلی سطحی هستن حرف من اینه که دنیای TES پره از داستانهای سطحی که وقتی کنار هم قرار میگیرن درسته خیلی عظیم میشن ولی چیزی به عمقشون اضافه نمیشه!
شاید بشه اینجوری مثال زد,TES یه اقیانوسه که فقط یه متر عمق داره ولی DA یه دریاچه هست که صدها متر عمقشه,شما رو نمیدونم ولی من اون دریاچه رو ترجیح میدم!
 
آخرین ویرایش:
ببین علی درسته من دارک سولز رو فقط در حد 5 یا 6 ساعت بازی کردم ولی اسکایریم اینجوری نیست,بخوای سیوهاشم دارم که تا حدود 120 ساعت باهاش سر و کله زدم,Oblivion هم همینطور پس نمیشه گفت که من اطلاعات کافی ازش ندارم!
مس افکت 3 نسبت به شماره اول نزول کرد؟کی همچین حرفی رو زده؟؟؟شماره سوم کاملا موفق بود و همه انتظاراتش رو برآورده کرد حالا چون کمی از شماره دوم عقبتره که نمیشه گفت موفق نبوده و نزول کرده,در مورد معرفی DA 3 هم بهت گفتم که چرا خیلی خوشحال نشدن,چون معرفی خاصی نبود,غیر از اسم بازی هیچ چیز دیگه ای مشخص نشد,حتی تا چند ماه یه آرتوورک هم از بازی رونمایی نشد,مشخصه که کسی استقبال نمیکنه از این رونمایی,باید نمایش گیم پلی صبر کرد!
قبول دارم که یه سری فنهای قدیم بایوور و کسایی که تازه با این سبک آشنا شدن بیشتر گرایش به CPR یا FS دارن ولی هنوز تا مردن بایوور خیلی فاصله داریم!
من گفتم یه دونه منظورم یه IP بود وگرنه اینکه بایوور هم سه تا مس افکت,دو تا DA,دو تا BG و ... داره.
این سه گانه رو که در مورد DA میگی حرف درستی نیست,این دنیا هنوز خیلی پتانسیل داره که استفاده نشده,اینجوری نیست که موضوع اصلیش گفته شده و دیگه هیچی توش نداره,همون حرفیه که میزنم,بایوور یکی از ده ها داستان و اتفاق بزرگ دنیای DA رو برداشت و شماره اول رو ساخت میتونه ده ها بار دیگه هم این کار رو انجام بده و بازی تو این دنیا بسازه,هنوز کلی قصه گفته نشده داره این دنیا,چنتا مثال هم واست زدم,مگه همین داستان ورود به شهر طلایی چه ربطی به داستان نسخه اول و دوم داره؟؟؟رو همین یه موضوع میشه یه بازی کامل ساخت فقط!!!
در مورد اسکایریم وقتی میگم جزییات نداره چنتا مثال میزنم,شخصیت پردازی اولفریک و جنگ داخلی اسکایریم تو بازی رو بخوای توضیح بودی کلا چند خط میشه؟؟؟اصلا چند خط دیالوگ براش نوشتن؟؟؟داستان گروه بلید چی؟؟؟اینا به تنهایی خیلی سطحی هستن حرف من اینه که دنیای TES پره از داستانهای سطحی که وقتی کنار هم قرار میگیرن درسته خیلی عظیم میشن ولی چیزی به عمقشون اضافه نمیشه!
شاید بشه اینجوری مثال زد,TES یه اقیانوسه که فقط یه متر عمق داره ولی DA یه دریاچه هست که صدها متر عمقشه,شما رو نمیدونم ولی من اون دریاچه رو ترجیح میدم!
بیشتر از چند صد خط می‌شه :دی فقط این جنگ داخلی‌ رو در نظر بگیریم باید بپردازیم به دلیل وجود Dominion و جنگ‌های باستانی تو عصر اول و دلیل ضعیف شدن امپراطوری و مبدأ امپراطوری اول تو اسکایریم و خیلی‌ چیز‌های دیگه که اگه خواستی‌ بیا تاپیک TES بحث کنیم :دی همه گیلد‌ها هم یه چیزی مثل این دارن، با اینکه با حرفت در مورد عمیق تر بودن و احساسی‌ تر بودن شخصیت‌های DA موافق هستم ولی‌ با اینکه‌LORE های TESساده ولی‌ بزرگ هستن به شدت مخالفم، هر اتفاقی‌ که تو بازی میافته از اولین سری بازی براش مقدمه چینی‌ شده :دی اینکه تو شخصاً طرز روایت DA رو بیشتر دوست داری دلیل بر این نمی‌شه که TES LORE ضعیف تر هست. قبلا هم گفتم الان تو صنعت بازی سازی که هیچ تو صنعت فیلم هم هیچ چیزی وجود نداره که بتونه با LORE سری TES رقابت کنه.
 
بیشتر از چند صد خط می‌شه :دی فقط این جنگ داخلی‌ رو در نظر بگیریم باید بپردازیم به دلیل وجود Dominion و جنگ‌های باستانی تو عصر اول و دلیل ضعیف شدن امپراطوری و مبدأ امپراطوری اول تو اسکایریم و خیلی‌ چیز‌های دیگه که اگه خواستی‌ بیا تاپیک TES بحث کنیم :دی همه گیلد‌ها هم یه چیزی مثل این دارن، با اینکه با حرفت در مورد عمیق تر بودن و احساسی‌ تر بودن شخصیت‌های DA موافق هستم ولی‌ با اینکه‌LORE های TESساده ولی‌ بزرگ هستن به شدت مخالفم، هر اتفاقی‌ که تو بازی میافته از اولین سری بازی براش مقدمه چینی‌ شده :دی اینکه تو شخصاً طرز روایت DA رو بیشتر دوست داری دلیل بر این نمی‌شه که TES LORE ضعیف تر هست. قبلا هم گفتم الان تو صنعت بازی سازی که هیچ تو صنعت فیلم هم هیچ چیزی وجود نداره که بتونه با LORE سری TES رقابت کنه.

نمی دونم شاید واقعا من اطلاعات در مورد TES کمه که اینجوری قضاوت میکنم,به هر حال به شخصه دنیای DA و بازیهای بایوور رو خیلی بیشتر میپسندم چون همین اسکایریم شما هرچی هم بگین Loreش قوی هست و کلی پشتوانه پشتش هست ولی تو بازی اصلا به اینا پرداخت نمیشه دقیق برعکس DA که با وجود کمتر بودن خیلی بیشتر از این داستان استفاده میشه و پرداخت میشه!!!
به موضوع ربط نداره ولی یه نیگاه به وارکرفت بندازی میبینی شاید که بهتر از TES هم باشه,به شخصه میگم حتی همین DA هم که سینه چاکشم هیچ حرفی در برابر عظمت و جزییات وارکرفت برای گفتن نداره!!!!:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or