تاپیک جامع خرید و ادغام (Merger & Acquisition) در صنعت بازی

  • Thread starter Thread starter Bax
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bax

کاربر سایت
20220502_212900.jpg

با توجه به این که از چند مدت قبل تعداد زیادی خرید و ادغام در صنعت بازی شروع شده و هر ماه چندین خبر کوچک و بزرگ در این مورد اعلام میشه.
به همین جهت نیاز هست تاپیک جامعی برای اعلام خرید ها و ادغام ها وجود داشته باشه تا خرید های کوچک تر در تاپیک های متفرقه آورده نشه.


۱) بحث پیرامون اخبار ، در تاپیک مجاز هست.
۲) در مورد شایعات، حتما لفظ شایعه در خبر و سرس شایعه آورده بشه.
۳) در مورد اخبار رسمی، حتما لفظ خبر رسمی و لینک مربوطه آورده بشه.
4) در صورت وجود تاپیک مجزا برای خبر در انجمن، لینک تاپیک در پست آورده شود.
 
آخرین ویرایش:
2.4 میلیارد خریدن
1.2 میلیارد پاداش کارمند های که در چند سال اینده استودیو ترک نکن
همین الان DESTINY 2 حداقل سالی 200 میلیون درامد داره
DESTINY 3 احتمالا 2024 عرضه می شه و حداقل 1 میلیارد دلار درامد خواهد داشت + 2 ها IP جدید که 2025 / 2026 عرضه می شه + مشاوره به تمام استودیو های داخلی سونی برای ساخت بازی های سرویس محور


گفتم
ترس از نهاد های نظارتی
احتمالا دارن برای خرید WB مداکره می کنن , نمی خوان اگه اون خرید موفق شد به خاطر خرید همزمان دو تا ناشر غربی با نهاد های نظارتی درگیر بشن
شرمنده ولی منابع نزدیک به وارنر دیسکاوری میگن مایکروسافت الان پوزیشت لید رو توی مذاکرات با وارنر بر عهده داره.باید دید در نهایت چطور پیش میره.
 
2.4 میلیارد خریدن
1.2 میلیارد پاداش کارمند های که در چند سال اینده استودیو ترک نکن
همین الان DESTINY 2 حداقل سالی 200 میلیون درامد داره
DESTINY 3 احتمالا 2024 عرضه می شه و حداقل 1 میلیارد دلار درامد خواهد داشت + 2 ها IP جدید که 2025 / 2026 عرضه می شه + مشاوره به تمام استودیو های داخلی سونی برای ساخت بازی های سرویس محور


گفتم
ترس از نهاد های نظارتی
احتمالا دارن برای خرید WB مذاکره می کنن , نمی خوان اگه اون خرید موفق شد به خاطر خرید همزمان دو تا ناشر غربی با نهاد های نظارتی درگیر بشن
من‌ متوجه یچیزی نمیشم. چجوریاست بانجی و استودیو های زیر مجموعه سونی آیپی هاشون حداکثر تا۲۰۲۵ اینا آماده میشن‌ ولی شرکتای دیگه تا ۲۰۲۸ ۲۰۲۹ طول میکشه؟:-/
 
قیمت عجیب و کاملا غیر قابل باوره!
در این جور مواقع بدون شک همیشه یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست...شاید به سایه جنگ بالای سر سوئد بی ربط نباشه!! :D
 
همون Eidos مونترال با GOG و کیفیت بالایی که از خودشون نشون دادن این خرید رو مضحک نشون میده،. اونهم با 500-400 نفر کارمند!

برای مقایسه کدمسترز 2سال پیش برای اسلایتی مد با اون 2تا افتضاح آخرش 100 میلیون هزینه کرد.

در هر صورت من که خیلی راضیم که امبریسر اینهارو خرید، حداقل دست استودیوها از این به بعد بازتر هست در انتخاب بازی و شرایط توسعه.

دوست دارم از Eidos یک عدد Deus EX جدید ببینم.
=======
آخ آخ LOK هم هست جزو قرارداد :-" :-"
 
شرمنده ولی منابع نزدیک به وارنر دیسکاوری میگن مایکروسافت الان پوزیشت لید رو توی مذاکرات با وارنر بر عهده داره.باید دید در نهایت چطور پیش میره.

باورم نمیشه اینو میگم ولی با کوروش موافقم. بعیده ماکروسافت سر اکتی ریسک کنه.
بهترین فرست برای سونی و سایر شرکت هاست تا هر خریدی در این بازه می خوان انجام بدن.
اگر قصد خرید داشت هیچ جوری نمی گذاشت ادیوس از دستش برن.
تا خرید نهایی بشه بعید می دونم ماکروسافت خرید جدیدی انجام بده.
 
Embracer کل بخش غربی Square Enix رو با تمامی IP ها ، 300 میلیون دلار خریداری کرد
WTF:|
Embracer Group enters into an agreement to acquire Eidos, Crystal Dynamics, and Square Enix Montréal

ادیت: Outriders ، Life is Starnge و Just Cause فروخته نشده - هنوز معلوم نیست Sleeping Dog رو هم فروختن یا نه
بچه های کل انجمنی که می‌گفتن سونی اسکور رو میگیره کجان
هر چند خودمم بودم
من بعد دیدن خبر به افق خیره شدم
ezgif-4-a6421c35f0.jpg
 
  • Smile
Reactions: Bax
من یک توضیحی بدم در مورد خرید ها و قیمت گذاری ها. معمولا روال به این صورت هست که قیمت گذاری استدیوها و ناشر ها براساس ظرفیت بازار، دارایی ها و سود اونها انجام میگیره که در گزارشهای مالیشون منتشر میشه.

برای ما به عنوان یک گیمر در نگاه اول چون سوابق و بازی های یک استدیو یا ناشر را میبینیم شاید یک خرید به شدت مفت یا گرون به نظر بیاد ولی برای اون کسی که معمولا بیزینس انجام میده اینجوری نیست.

چیزی که به وضوح مشخص بود اینه که تقریبا تمام استدیوهای غربی اسکوئر (Edios سابق ) معمولا به لحاظ مالی و برگشت سرمایه خروجی خوبی نداشتند. حالا قطعا یک بخشی از این بحث برمیگرده به مدیریت ناشرها ولی خب به هرحال خروجی این بوده.

برگردیم عقب تر سال 2009 خود اسکوئر کل edios با ip های بیشتر و شامل io intractive را به قیمت 85 میلیون یورو خرید. اون زمان هم اینا دچار بحران بودن و از سال 2003-2004 دنبال خریدار بودند. خرید edios توسط اسکوئر باعث تزریق پول خوبی شد و استدیوهاش توسعه پیدا کردند ولی خب هیچ وقت به اون پتانسیل فروش نرسیدند.

خلاصه قضیه از اینجا نشات میگره. الان مثلا Ubisoft که نزدیک 20 هزارنفر کارمند داره و مالک ده ها ip پرفروش هست ارزش سهامش به دلیل سو مدیریت تا مرز 5 میلیارد سقوط کرده. یعنی یک کمپانی احتمالا با هزینه 7.5 میلیارد دلاری بتونه ubi را تصاحب کنه. اینجوری نگاه کنید خیلی مفت به نظر نمیاد :D
 
توسال ۲۰۰۹ اسکور استودیو eidos رو ۱۲۰.۸ خریده بود با احتساب تورم میشه: ۱۶۲ 😁

Screenshot_20220502-144836_Twitter.jpg

امار خریدهای امبرسر و تعداد کارمندان وبازیها:

Screenshot_20220502-144748_Twitter.jpg

Screenshot_20220502-144725_Twitter.jpg

_______________

جواب klob به سوال :چرا مایکروسافت نخرید؟و دراگون واسه کیه؟





_______

امار تومب ریدر


Screenshot_20220502-150246_Twitter.jpg
 
آخرین ویرایش:
آمار desus ex رو نزاشتید

2022-05-02_15-27-29.jpg

نگیمم ضعیف، این آمارا قوی هم نیست برا یه همچین ایپی محبوبی و احتمالا دلیل عرضه نسخه بعدی هم همینه تا الان.
___________
خرید باحالیه با 300 تا، الان بهت هیچی نمیدن با این پول ولی کلی ایپی باحال گرفته از thief هم نگذرید ایپی باحالیه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or