تاپیک جامع خرید و ادغام (Merger & Acquisition) در صنعت بازی

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
20220502_212900.jpg

با توجه به این که از چند مدت قبل تعداد زیادی خرید و ادغام در صنعت بازی شروع شده و هر ماه چندین خبر کوچک و بزرگ در این مورد اعلام میشه.
به همین جهت نیاز هست تاپیک جامعی برای اعلام خرید ها و ادغام ها وجود داشته باشه تا خرید های کوچک تر در تاپیک های متفرقه آورده نشه.


۱) بحث پیرامون اخبار ، در تاپیک مجاز هست.
۲) در مورد شایعات، حتما لفظ شایعه در خبر و سرس شایعه آورده بشه.
۳) در مورد اخبار رسمی، حتما لفظ خبر رسمی و لینک مربوطه آورده بشه.
4) در صورت وجود تاپیک مجزا برای خبر در انجمن، لینک تاپیک در پست آورده شود.
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
آخرش کار به این جا رسید هاه؟ :D

حالا که با خبر فاکینگ 12.7 میلیارد دلاری خرید زینگا توسط تیک-تو این تاپیک شروع شده
مقاله Satire شاهکار بچه های Hard-Drive هم بخونید :D


Take-Two Decides to Acquire Zynga for $12.7 Billion Instead of Waiting 24 Hours
در راستای این مقاله، فعلا که سهام take two شدیداً افت کرده...

Screenshot_20220110-225919~2.png
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
گفتن چجوری t2 که کلا 17-18 بیلیون دلاره کل ارزش سهامش اینو خریده. البته الان رسیده 16.15 بیلیون دلار
به ازای هر سهم 3.5 دلار نقدی میدن و 6.36 دلار رو سهام t2 میدن که اینم بگم 2.7 بیلیون از jpmorgan وام گرفتن
بعد از این خرید سهام t2 افت کرده و در مقابل سهام زینگا بیش از 41 درصد افزایش پیدا کرد.
البته اینم بگم برای این خرید، t2 مجبور شده قیمت هر سهم رو 64 درصد بیشتر از آخرین قیمت روز جمعه بخره یعنی 9.86 دلار به ازای هر سهم که با رشد 41 درصدی که داشته الان قیمت هر سهم زینگا به 8.48 رسیده.
____________________
در واقع 4.5 بیلیون رو نقدی دادن که 2.7 اون وامه و 1.8 بیلیون دلار از خودشون دادن و بقیه این رقمو با سهام پرداخت کردن که میشه حدود 8.2 بیلیون
 
آخرین ویرایش:

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
685
ملت شرکت میخرن که ارزش سهام شرکتشون افزایش پیدا کنه
این اول کار ۱۵ درصد سهام شرکت خودش افت کرد !!
کاملا مشخصه این خرید چقدر موفقیت امیز بوده!
حال و روز سهام دارهای T2:

View attachment doc_2021-12-20_15-27-06.mp4
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
یه نکته ساده هست الان نصف تیک تو دست بازیسازای موبایلیه.
و خود تیک تو الان بازیساز موبایلیه. انتظار هر تغییری تو بازیای تیک تو و همینطور راکستار رو داشته باشید.
هر چیزی ممکنه رخ بده، حتی ایده های عجیب و غریب.
t2 پولی نداره و اگه میگه میخوام بخرم یعنی بازم سهام میفروشه، واقعا آینده تیک تو شدیدا نامشخصه، با تغییرات جدید.
____________
افت سهام تیک تو به ضرر زینگایی هاست بیشتر، چون تیک تویی ها الان نصف تیک تو براشونه و کل سهام زینگا براشونه.
و این ترسناکه که زینگایی ها ببینن فرمول تیک تو خوب نیست، تیک تو رو بکنن زینگایی دیگر.
___________________
یه مدت قبل سر gta trilogy گفتیم یکم ترسناکه، باید مواظب باشه تا بلایی که سر بقیه اومد سر این شرکت نیاد.
تغییراتی که الان تو تیک تو رخ داده شدیدتر از بقیه هست و ممکنه باعث اتفاقات عجیب غریب بشه. حتی کراس پلی با موبایل که قبلا نمونه هاشو تو بازیایی مثل pes دیدیم.
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
zynga یه شرکت کوچک نیست همین سال 2021 درامد اش به حدود 2.7 میلیارد دلاری میرسه
Strauss Zelnick داره قمار می کنه
100 درصد به دنبال عرضه نسخه های فرعی GTA/RDR/BULLY /شوتر انلاین /تمام بازی هلی ورزشی روی موبایل
اگه سیاسیت هاش جواب بده سال 2024/25 تیک تو به یه دیو عظیم با درامد بالای 10 حتی 15 میلیارد دلار درسال تبدیل می شه
 
  • Like
Reactions: Vice City FM

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,442
zynga یه شرکت کوچک نیست همین سال 2021 درامد اش به حدود 2.7 میلیارد دلاری میرسه
Strauss Zelnick داره قمار می کنه
100 درصد به دنبال عرضه نسخه های فرعی GTA/RDR/BULLY /شوتر انلاین /تمام بازی هلی ورزشی روی موبایل
اگه سیاسیت هاش جواب بده سال 2024/25 تیک تو به یه دیو عظیم با درامد بالای 10 حتی 15 میلیارد دلار درسال تبدیل می شه
https://t.co/ztu8zL3Vyz?amp=1&s=09

خوبه آقایون قبل از برقراری مراسم ختم و چهلم تیک تو یه نگاه به گزارشات مالی قبلی و برنامه های آینده تیک تو بندازن 😂
 
  • Smile
Reactions: S0lid Snake

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
امروز سهام تیک تو حدود 5 درصد مثبت خورده و داره تا حدی دیروز رو جبران می کنه.
نکته مهم اینه با وجود زینگا درآمد ثابتی به مجموعه تیک تو اضافه میشه، کاری که ea و اکتی/بلیزارد، قبلا ازش جواب خوبی گرفتن. همین امسال ea ، فقط بخش playdemic رو از وارنر بالای یک میلیارد دلار خرید(قبلا هم که glu رو خریده بودن)، که نشون میده که چه درآمد سرشاری از بازار موبایل وجود داره اونم برای یه استدیوی نسبتا ناشناس.
البته این قضیه درآمد به شوری چیزی که دوستان میگن هم نیست. بیش از 10 تا 15 میلیارد دلار درآمد سالانه برای 24/25 ، برای شرکتی که الان ارزش 18 میلیارد دلاری داره هدف دست نیافتنی هست. نمی دونم این این اعداد از کجا میاد، اگر منبع خاصی داره ممنون میشم ذکر کنید.
باید دید تیک تو قراره از این درآمد ثابت استفاده کنه تا بازی های aaa بیشتری بسازه یا تمرکز بیشتری روی بازار موبایل بزاره. البته که در گزارش مالی گفتن هر دو ! ولی خب بخوان نخوان به یه سمت غش می کنن. با توجه به درآمد موبایل، بعید نیست غش بیشتر سمت بازار free to play و game as a service باشه.

در کل به عنوان بزرگ ترین خرید صعنت گیم، می تونه خیلی جالب باشه. الان هر سه ناشر ترد پارتی بزرگ ، خرید های میلیارد دلاری توی بازار موبایل انجام دادن. باید دید این رقابت به کدوم سمت میره.
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,576
نام
alireza
امروز سهام تیک تو حدود 5 درصد مثبت خورده و داره تا حدی دیروز رو جبران می کنه.
نکته مهم اینه با وجود زینگا درآمد ثابتی به مجموعه تیک تو اضافه میشه، کاری که ea و اکتی/بلیزارد، قبلا ازش جواب خوبی گرفتن. همین امسال ea ، فقط بخش playdemic رو از وارنر بالای یک میلیارد دلار خرید(قبلا هم که glu رو خریده بودن)، که نشون میده که چه درآمد سرشاری از بازار موبایل وجود داره اونم برای یه استدیوی نسبتا ناشناس.
البته این قضیه درآمد به شوری چیزی که دوستان میگن هم نیست. بیش از 10 تا 15 میلیارد دلار درآمد سالانه برای 24/25 ، برای شرکتی که الان ارزش 18 میلیارد دلاری داره هدف دست نیافتنی هست. نمی دونم این این اعداد از کجا میاد، اگر منبع خاصی داره ممنون میشم ذکر کنید.
باید دید تیک تو قراره از این درآمد ثابت استفاده کنه تا بازی های aaa بیشتری بسازه یا تمرکز بیشتری روی بازار موبایل بزاره. البته که در گزارش مالی گفتن هر دو ! ولی خب بخوان نخوان به یه سمت غش می کنن. با توجه به درآمد موبایل، بعید نیست غش بیشتر سمت بازار free to play و game as a service باشه.

در کل به عنوان بزرگ ترین خرید صعنت گیم، می تونه خیلی جالب باشه. الان هر سه ناشر ترد پارتی بزرگ ، خرید های میلیارد دلاری توی بازار موبایل انجام دادن. باید دید این رقابت به کدوم سمت میره.

جسارتا اضافه کنم.. امار دسامبر (بازی های موبایل)..که چقدر پرسودن

Screenshot_20220112-010707_Twitter.jpg


Screenshot_20220112-010644_Twitter.jpg



Top Grossing Mobile Games Worldwide for December 2021
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
امروز سهام تیک تو حدود 5 درصد مثبت خورده و داره تا حدی دیروز رو جبران می کنه.
نکته مهم اینه با وجود زینگا درآمد ثابتی به مجموعه تیک تو اضافه میشه، کاری که ea و اکتی/بلیزارد، قبلا ازش جواب خوبی گرفتن. همین امسال ea ، فقط بخش playdemic رو از وارنر بالای یک میلیارد دلار خرید(قبلا هم که glu رو خریده بودن)، که نشون میده که چه درآمد سرشاری از بازار موبایل وجود داره اونم برای یه استدیوی نسبتا ناشناس.
البته این قضیه درآمد به شوری چیزی که دوستان میگن هم نیست. بیش از 10 تا 15 میلیارد دلار درآمد سالانه برای 24/25 ، برای شرکتی که الان ارزش 18 میلیارد دلاری داره هدف دست نیافتنی هست. نمی دونم این این اعداد از کجا میاد، اگر منبع خاصی داره ممنون میشم ذکر کنید.
باید دید تیک تو قراره از این درآمد ثابت استفاده کنه تا بازی های aaa بیشتری بسازه یا تمرکز بیشتری روی بازار موبایل بزاره. البته که در گزارش مالی گفتن هر دو ! ولی خب بخوان نخوان به یه سمت غش می کنن. با توجه به درآمد موبایل، بعید نیست غش بیشتر سمت بازار free to play و game as a service باشه.

در کل به عنوان بزرگ ترین خرید صعنت گیم، می تونه خیلی جالب باشه. الان هر سه ناشر ترد پارتی بزرگ ، خرید های میلیارد دلاری توی بازار موبایل انجام دادن. باید دید این رقابت به کدوم سمت میره.
درآمد یه بخشه و سود بخش دیگه. هزینه کرد تو زینگا بالاست، برا همین بارم مثبت مالی نداشته امسال.
Farmville Developer Zynga Set To Make Nearly $3 Billion This Year
Zynga Financial Statements 2008-2020 | ZNGA

2022-01-12_0-47-41.jpg

جدول دقیق نیست ولی خوبه. میبینی معمولا سود نداشتن و ضررده میشدن.
تو سه ماهه سوم امسال 42 میلیون ضرر دادن که بازم از پیش بینیشون که 110 میلیون بوده خیلی بهتر بوده و همینطور نسبت به سال گذشته همین سه ماهه که 122 میلیون بوده.
_____________
تو اقتصاد اصل سوده و درآمد تو جایگاه دومه با اختلاف .
و بحث دومی هم که شده، ساده هست .تیک تو خودش دنبال رفتن سمت موبایله. چیزی که اولش هم گفتیم و یکسری از فنا دوباره ..............
2022-01-12_0-30-03.jpg

خود تیک تو گفته 1/3 بازیاش تا سال مالی 2024 برا موبایله و با این خرید ممکنه افزایش پیدا کنه.
6 تاش بازیهای ایندی هست
4 تا عنوان کوچیکتر داره که میگن اینان
  1. WWE 2K Battlegrounds 2
  2. 2K NFL Bobblehead Blitz
  3. NBA Playgrounds 3
  4. Sid Meier's Pirates! of Penzance
9 تا هم بازیایی که قبلا ریلیز شدن و باز ریلیز میشن مثل همین تریلوژی و نسل بعدی gta و مافیا و ........
23 عنوان هاردکور هم که یه قسمتیش wwe و pga و nba هست باید دید بقیه چی هست.
______________
ولی در کل این مهمه که تیک تو میخواد یا نمیخواد بازار گذشته رو با بازار موبایل ادغام کنه. کاری که برا بازیهایی مثل fortnite و اینا مضر نیست ولی وقتی کونامی خواست اینکارو با عنوانی مثل pes کنه، بازی له و لورده شد.
همینطور که تریلوژی میخوایست موبایلی بشه و یه فاجعه شد.
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
آدم میخواد یه چیزی رو نقد کنه و منصفانه دربارش صحبت کنه والا این هیتر بودن رو آدم بذاره کنار بهتره و اونم برای کمپانی هایی مثل Take-Two که صنعت گیم رو با بازی های مشهور و با کیفیت خودشون نگه داشتن و خداییش فقط همینا موندن !

Take-Two مقدس نیست. ولی به شدت قابل احترامه ! Take-Two اشتباه نمیکنه ؟ چرا اشتباه میکنه و اصولا ناشر و استودیو و .. بی اشتباه ما نداریم و نخواهیم داشت. Take-Two خیلی پوزش میخوام این طوری میگم، مار موز بازی ها و عوضی بازی های خودش رو نداره ؟ چرا داره ولی روی دیگر سکه دستاورد های این ناشر و کارایی هم که کرده، حتی در نسل هشتم ( در بخش راکستار و با بازی افسانه ای RDR 2 ) هم باید بهش احترام گذاشت. استودیو ها و زیر مجموعه های Take-Two بازی های ضعیف نداشتن ؟ چرا داشتن، ولی روی سپید ماجرا، کلی بازی با کیفیت و قابل احترام داشتن و حداقل بازی هایی از این ناشر ( منظور استودیوی های زیر مجموعه این ناشر هستش ) دیدیم که هنوز میتونیم به صنعت گیم و آینده این صنعت امیدوار بمونیم ( ناشرانی مثل Take-Two کم شدن، حقیقتا کم شدن. فقط ببینید یوبیسافت چه کمپانی قابل احترامی بود چه بازی های شاهکار و سطح بالایی میساخت و حالا ببینید به چه روزی افتاده ! ... صحبت واقعا زیاده. )

همه چیز رو با هم قاطی نکنیم. برای زدن و به سلاخی کشیدن یه چیزی به در و دیوار نزنیم ! که مثلا بگیم ای وای، ای داد بیداد، کمپانی Take Two بدبخت شد ! عجب اشتباهی کرد ! دیگه داره ورشکسته میشه ! دیگه از بین داره میره ! چرا انقدر گرون قیمت خریده این Zynga رو ؟ اونم فقط به خاطر بازی های موبایل ؟ کار Zynga فقط بازی های موبایل هستش ؟ حالا کسی که میاد بدون هیت به Take Two این کمپانی و کار هاش رو نقد میکنه رو من کاری ندارم و اصلا خیلی هم عالی و بسیار هم استفاده می کنیم و لذت می بریم و بازیسنتر کلی کاربر دانا و کار بلد داره و کم هم نیستن. ولی قشنگ یه سری هیتر Take Two هستن و اونم دلایل خودش رو داره و بگذریم از این موضوع !

حالا برسیم به داستان خرید Zynga و کمی موشکافانه تر صحبت کنیم که واقعا Take-Two قصدش از خرید Zynga فقط و فقط و فقط بازی های موبایلی و توسعه بازی هایی موبایل بوده و بَس ؟! و اصولا Take-Two در این سال های اخیر کار های دیگه ای هم انجام داده و به عبارتی زیر ساختار های این کمپانی در بخش هایی به جز بخش موبایل توسعه پیدا کرده یا خیر ؟!

Zynga صاحب NaturalMotion هستش. حالا NaturalMotion چی هستش ؟ NaturalMotion یک شرکت نرم افزاری انگلیسی هستش که در سال 2001 در دانشگاه آکسفورد تاسیس شده بود و بعد ها هم کارشون توسعه پیدا کرد و تو لندن و برایتون و بعدش هم یک دفتر بازرگانی در سانفرانسیسکو تاسیس کردن و سر آخر در سال 2014 شرکت NaturalMotion توسط Zynga به مبلغ 527 میلیون دلار خریداری شد. در ادامه داستان NaturalMotion صاحب چه چیزی هستش ؟ کارش چیه ؟ چی کار می کرده و Zynga چرا انقدر اومده به قیمتی بالا NaturalMotion رو خریداری کرد ؟ NaturalMotion خالق موتور فیزیک/انیمیشن Euphoria هستش !!! حالا گرفتید چی شد ؟ Take Two از این به بعد صاحب NaturalMotion هم شده که بخشی از زیر مجموعه Zynga بوده . حالا برید فقط همین یه بخش NaturalMotion رو یه نگاهی بهش بندازید که چه کار های دیگه ای هم میکنه !
View attachment NaturalMotion – We make games that wow.mp4

تو این سال های اخیر Take-Two به شدت فعالیت هاش رو گسترش داده و با سودی که از سری بازی های خودش به دست آورده و موفقیت آی پی های بزرگ و ... خودش تونسته امپراطوری خودش رو گسترش بده و یه سری خرید های دیگه هم داشته در بخش های مختلف :

حالا این فقط بخشی از مجموعه خبر های کمپانی Take Two هستش. خود همین استودیوی visual concepts سازنده سری بازی های NBA 2k که این استودیو از زیر مجموعه های 2K هستش که مقر اصلی 2K در کالیفرنیا واقع شده که خود 2K هم که بخشی از زیر مجموعه های Tak Two هستش.

چنمد وقت پیش visual concepts رفته یه استودیوی جدید خریداری کرده و الان visual concepts با خرید این استودیوی جدید در نقاط مختلف آمریکا و جهان هفت استودیوی جداگانه داره. visual concepts اومده استودیوی HookBang مستقر در شهر Austin رو با برنامه‌هایی برای یک استودیوی جدید خریداری کرده و همین چند وقت پیش ( به عبارتی Take-Two خریداری کرده ) و در نهایت Visual Concepts بخش HookBang رو اومده به یک استودیوی جدید به نام Visual Concepts Austin تبدیل کرده و صدها توسعه‌ دهنده را برای پشتیبانی از سری NBA 2K استخدام کرده.

همین طور Greg Thomas رئیس Visual Concepts در بیانیه‌ ای کتبی گفت : HookBang طی چند سال گذشته با ما در NBA 2K شریک بوده و ما خوشحالیم که از تیم با استعداد واقع در این استودیو در خانواده Visual Concepts استقبال می کنیم.

HookBang در سال 2012 در شهر Austin که در ایالت تکزاس واقع شده، به عنوان یک استودیوی طراحی نرم افزار و برنامه های کاربردی بازی تاسیس شد. سپس این شرکت در تعدادی از بخش ها از جمله توسعه بازی ها،قرار داد های تجاری، و تحقیق و توسعه و .... درگیر بوده و همین طور این استودیو همچنین اخیراً به پشتیبانی طراحی هنری و مهندسی برای فرانچایز NBA 2K21 کمک شایانی کرده.

Take-Two Acquires Visual Concepts, Announces 2K Games Brand

همین چند وقت پیش هم بود که Take-Two استودیوی Dynamixyz که در فرانسه مستقر هستش و خدمات طراحی انیمیشن چهره را برای بازی‌های GTA و Red Dead Redemption 2 و NBA 2K21 انجام داده میداده رو اومده به خدمت گرفته.

Take-Two Acquires Facial Animation Studio Behind Avengers: Endgame And More

hmc_single02.jpg

به عبارتی Take-Two تقریبا اومده با هر کمپانی،استودیو و ... که در توسعه و ساخت بازی هاش همکاری داشته رو خریداری کرده. سال ها با NaturalMotion که بخشی از زیر مجموعه Zynga بوده همکاری نزدیک در توسعه موتور فیزیک Euphoria داشته و انقدر این موتور فیزیک برای راکستار اهمیت بالایی داره که در کد سورس پایه موتور گرافیکی این کمپانی، موتور فیزیک Euphoria باهاش همسان سازی میشه و در راستای هم توسعه پیدا میکنن و NaturalMotion کمک های بسیاری در این رابطه کرده و یکی از مهم ترین بخش هایی بوده که هم راکستار و هم هم بخش 2K باهاشون همکاری نزدیک داشته. حالا Take Two اومده Zynga رو خریداری کرده و تمامی زیر مجموعه هاش که بخش بزرگیشون هم تو کار ساخت و توسعه بازی های موبایلی هستن رو خریداری کرده.

Take-Two می خواد بازی های موبایل خودش رو گسترش بده و وسیع تر بکنه ؟ مشخصه قصد چنین کاری رو داره ولی این طوری نیست که مثلا بیاد در بازی ها و آی پی های بلاک باستر خودش رو تخته کنه و الان دوستان اومدن این کمپانی رو با کونامی ( امپراطور زباله غیر قابل بازیافت در بخش گیم ) مقایسه کردن و الان مثلا فکر می کنن Take-Two میاد یکی از مهم ترین آی پی های خودش رو مثل سری NBA 2K کراس پلتفرم میکنه تا حد نسخه موبایلی ؟! :Smoke1: و با دستای خودش سری بازی خودش رو که سالانه به راحتی داره 12 میلیون نسخه فروش میکنه و .... نابود کنه و الان اینا رو چه طوری میاین با اون کونامی زباله مقایسه می کنید آخه !؟

بعد اون gta trilogy رو یه طوری ازش صحبت میکنن ( اون بخشی که دیگه سر این بازی کل پرونده راکستار رو بستن و نابودش کردن و کسایی که به درستی نقد کردن خیلی هم قابل احترام ) انگاری یه آی پی جدید بوده که تیم اصلی و استودیو های اصلی راکستار داشتن میساختن در طولانی مدت و بعد هم منتشر کردن و بازی فاجعه از آب در اومده !!! :))

راکستار، بازی gta trilogy رو داده دست یه استودیوی دیگه و اونا هم بنا به دلایل مختلف ( تو بازیکست بازیسنتر، کسری کریمی طار و محمد طالبیان عزیز قشنگ توضیح دادن داستان دقیقا چی بوده ) بازی افتضاح از آب در اومده ( با آپدیت های اخیر بازی خیلی بهتر شده ) و مقصر اصلی که صد در صد در مرحله اول ناشر یعنی Take-Two بوده و بعد هم راکستار ( نظارت ضعیف راکستار بر روی gta trilogy و حرص و طمع بی مورد Take-Two دست به دست هم داد که gta trilogy اصلا موفق نباشه و انتقاد های منطقی به راکستار و Take-Two رو به هر حال میشه درک کرد. )

راکستار هم که فعلا سخت مشغول ساخت و توسعه GTA بعدی ( وشاید هم یه سری آی پی دیگه ) و در زمان معین خودش بازی رو معرفی میکنه.

بیشترین انتقادی رو که میشه در حال حاضر ار کمپانی Take-Two و صد البته خود راکستار گرفت این شیر دوشی هست که از GTA V دارن میکنن ( یه سری دلیل این رو میارن که گیمر ها باعث و بانیش هستن که خب من به شخصه قبول ندارم و خود کمپانی باید برای خودش احترام قائل باشه و اونم Take-Two و راکستار که اصلا نیازی به چنین کارایی ندارن و گیمر ها هر چقدر سر این مورد راکستار و تیک تو رو ترول و ... کنن، بازم کمه ) و سود وحشتناکی از بخش آنلاین این بازی میکنن باعث شده ساخت و توسعه بازی های داستان محور خودشون رو دیگه بیش از حد کش بدن و خیلی روند تولید بازی های داستان محورشون آهسته بوده و این بخش رو میشه ازشون به شدت انتقاد کردن و همین طور صد البته روند توسعه gta trilogy و انتشار نهایی این بازی که اصلا در حد و نام آوازه این سری مشهور در صنعت گیم نبود. ولی دیگه نه این که بیایم بگیم ای وای راکستار و ... نابود شدن و از این به بعد بازی های زباله غیر قابل بازیافت رو شاهد خواهیم بود. آدم میخواد نقد کنه منصفانه این کار رو بکنه و هیتر بودن سر آخر با اعصاب و روان خود اون شخص بیشتر بازی میکنه و بهش آسیب میزنه.​
 
آخرین ویرایش:

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید

Zynga صاحب NaturalMotion هستش. حالا NaturalMotion چی هستش ؟ NaturalMotion یک شرکت نرم افزاری انگلیسی هستش که در سال 2001 در دانشگاه آکسفورد تاسیس شده بود و بعد ها هم کارشون توسعه پیدا کرد و تو لندن و برایتون و بعدش هم یک دفتر بازرگانی در سانفرانسیسکو تاسیس کردن و سر آخر در سال 2014 شرکت NaturalMotion توسط Zynga به مبلغ 527 میلیون دلار خریداری شد. در ادامه داستان NaturalMotion صاحب چه چیزی هستش ؟ کارش چیه ؟ چی کار می کرده و Zynga چرا انقدر اومده به قیمتی بالا NaturalMotion رو خریداری کرد ؟ NaturalMotion خالق موتور فیزیک/انیمیشن Euphoria هستش !!! حالا گرفتید چی شد ؟ Take Two از این به بعد صاحب NaturalMotion هم شده که بخشی از زیر مجموعه Zynga بوده . حالا برید فقط همین یه بخش NaturalMotion رو یه نگاهی بهش بندازید که چه کار های دیگه ای هم میکنه !

همین طور Greg Thomas رئیس Visual Concepts در بیانیه‌ای کتبی گفت HookBang طی چند سال گذشته با ما در NBA 2K شریک بوده و ما خوشحالیم که از تیم با استعداد واقع در این استودیو در خانواده Visual Concepts استقبال می کنیم.

HookBang در سال 2012 در Austin به عنوان یک استودیوی طراحی نرم افزار و برنامه های کاربردی بازی تاسیس شد. این شرکت در تعدادی از بخش ها از جمله قراردادهای دولتی، توسعه بازی و تحقیق و توسعه و .... درگیر بوده و همین طور این استودیو همچنین اخیراً به پشتیبانی طراحی هنری و مهندسی برای فرانچایز NBA 2K21 کمک کرده.

Take-Two Acquires Visual Concepts, Announces 2K Games Brand

همین چند وقت پیش هم بود که Take-Two استودیوی Dynamixyz که در فرانسه مستقر هستش و خدمات طراحی انیمیشن چهره را برای بازی‌های GTA و Red Dead Redemption 2 و NBA 2K21 انجام داده میداده رو اومده به خدمت گرفته.

Take-Two Acquires Facial Animation Studio Behind Avengers: Endgame And More

به عبارتی Take-Two تقریبا اومده با هر کمپانی،استودیو و ... که در توسعه و ساخت بازی هاش همکاری داشته رو خریداری کرده. سال ها با NaturalMotion که بخشی از زیر مجموعه Zynga بوده همکاری نزدیک در توسعه موتور فیزیک Euphoria داشته و انقدر این موتور فیزیک برای راکستار اهمیت بالایی داره که در کد سورس پایه موتور گرافیکی این کمپانی، موتور فیزیک Euphoria باهاش همسان سازی میشه و در راستای هم توسعه پیدا میکنن و NaturalMotion کمک های بسیاری در این رابطه کرده و یکی از مهم ترین بخش هایی بوده که هم راکستار و هم هم بخش 2K باهاشون همکاری نزدیک داشته. حالا Take Two اومده Zynga رو خریداری کرده و تمامی زیر مجموعه هاش که بخش بزرگیشون هم تو کار ساخت و توسعه بازی های موبایلی هستن رو خریداری کرده.


ممنون بابت اطلاعات جالبی که در مورد خرید های اخیر تیک تو در میون گذاشتین. این موتور Euphoria سال های سال هست روی لبه تکنولوژی های انیمیشن هست و هنوز رقیب نداره. برام عجیب بود که خود راک استار قبل از 2014 تصاحبش نکرده .

با تمامی این موارد، نمی شه روی این چشم بست که خرید 12.7 میلیارد دلاری زینگا برای تصاحب NaturalMotion نیست و هدف اصلی سرمایه گذاری روی بخش موبایل هست. گواه این موضوع فایل های سرمایه گذاری خود شرکت تیک تو هست که بالاتر دوستان قرار دادن.
شاید بشه گفت Euphoria ، یه جورایی cherry on top بوده در این خرید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر