تاپیک جامع خرید و ادغام (Merger & Acquisition) در صنعت بازی

  • Thread starter Thread starter Bax
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bax

کاربر سایت
20220502_212900.jpg

با توجه به این که از چند مدت قبل تعداد زیادی خرید و ادغام در صنعت بازی شروع شده و هر ماه چندین خبر کوچک و بزرگ در این مورد اعلام میشه.
به همین جهت نیاز هست تاپیک جامعی برای اعلام خرید ها و ادغام ها وجود داشته باشه تا خرید های کوچک تر در تاپیک های متفرقه آورده نشه.


۱) بحث پیرامون اخبار ، در تاپیک مجاز هست.
۲) در مورد شایعات، حتما لفظ شایعه در خبر و سرس شایعه آورده بشه.
۳) در مورد اخبار رسمی، حتما لفظ خبر رسمی و لینک مربوطه آورده بشه.
4) در صورت وجود تاپیک مجزا برای خبر در انجمن، لینک تاپیک در پست آورده شود.
 
آخرین ویرایش:
Report: Private Equity Eyeing Ubisoft As The Next Big Gaming Acquisition

کوتاکو هم با انتشار مطلبی تاکید کرد که یوبی سافت انگار جدی جدی اماده فروش میشه.
کوتاکو چند دلیل هم بر شمرده که :
- اعضای خانواده گیلموت دیگه خواهان ادامه فعالیت در یوبی نیستن
- مشکلات محیط کاری و شکایت اخیر
- اعضای ارشد دارن یوبی سافت رو ترک می کنند
- پروژه های بزرگ به مشکل خوردن

پ ن: خودم ترجیح میدم سونی یا ماکروسافت سراغ اینا برن. ea / take two یا کمپانی هایی که سبدگردانی می کنند عملا نمی تونن اوضاع رو جمع و جور کنند.
البته ماکروسافت فعلا تو خرید اکتی گیر افتاده، به همین دلیل فکر می کنم شانس سونی زیاده برای این معامله. مخصوصا که تعدد دولوپر های یوبی (20 هزار نیرو) و تخصص سونی تو مدیریت استدیو ها، کنار هم می تونه باعث بشه مشکل محتوای سونی برای رقابت با گیم پس کاملا پوشش داده بشه. حتی می تونه تبدیل به ابزار مهم بشه برای مولتی نگه داشتن خرید های فعلی و آینده. این وسط شایعه جف گراب در مورد خرید سونی که قرار بود یه خرید بزرگ باشه هم چندان بی ربط به نظر نمیاد.
یه حسن بزرگ دیگه برای سونی، محکم کردن جا پای سونی به عنوان ناشر pc و تقویت احتمال عرضه ps + برای pc باید باشه. سیاست اش هم می تونه این باشه یک یا دو سال بعد از عرضه انحصاری روی کنسول بازی هم روی سرویس اشتراکی بیاد هم روی پی سی.
مگه دوران برده داری که نیروی کار بخرن ؟
سونی هیچ وقت سمت یوبی نمی ره
بیشتر بزرگان استودیو های یوبی فرار کردن
Ubisoft is Reportedly Facing an 'Exodus' of Developers

علت فروش هم همین
خبر دارن در 5 سال کیفیت بازی ها بشدت افت می کنه و شرکت نابود می شه
می خوان با بالاترین قیمت بفروشن و فرار کنن :))
-----------------------

همین 18 هزار کارمند معمولی ( سیاهی لشکر ) در ساختار فعلی یوبی جواب میده , اگه کسی بخواد ساختار تغییر بده مجبور نصف کارمند ها رو اخراج کنه
نه یوبی هیچ شرکت دیگه ای ارزش درگیری چند ساله با دولت های فرانسه/ کانادا و ... به خاطر اخراج هزاران کارمند نداره

در ساختار یوبی هر استودیو مسئول بخشی از بازی
هیچکدام از استودیو ها یوبی حاضر نیستن به استودیو درجه 2 / پشتیبان تبدیل بشن
سونی نمی تونه استودیو که تا دیروز مسئول طراحی نقشه بازی های یوبی بوده و ازادی عمل کامل داشته , به استودیو زیر دست ناتی داگ / سانتا مونیکا تبدیل کنه تا صرفا دستورات دراکمن / کوری اجرا کنن
هر کسی یوبی بخره , روز بعد اش همه این 18 هزار کارمند تقاضای افزایش حقوق و مرخصی می کنن :-" بیانه میدن که باید ساعات کاری کاهش پیدا کنه :-" عملا خروجی یوبی تعطیل می شه

----------------------------
سونی نیازی به خرید ناشر برای استحکام جایگاه خودش در بازار pc نداره , کیفیت بازی که پلیر مشخص می کنه نه اسم و ip
1650789867832.png
RUST / Lost Ark /PUBG / ARK و.... همه IP های جدیدی بودن که از ناکجا اباد اومدن و به موفقیت عظیم تبدیل شدن

بازی F2P یکی از مشهور ترین IP تاریخ گیم کجاست ؟
1650790127884.png





 
آخرین ویرایش:
مگه دوران برده داری که نیروی کار بخرن ؟

علت فروش هم همین
خبر دارن در 5 سال کیفیت بازی ها بشدت افت می کنه و شرکت نابود می شه
می خوان با بالاترین قیمت بفروشن و فرار کنن :))
-----------------------

همین 18 هزار کارمند معمولی ( سیاهی لشکر ) در ساختار فعلی یوبی جواب میده , اگه کسی بخواد ساختار تغییر بده مجبور نصف کارمند ها رو اخراج کنه
نه یوبی هیچ شرکت دیگه ای ارزش درگیری چند ساله با دولت های فرانسه/ کانادا و ... به خاطر اخراج هزاران کارمند نداره

در ساختار یوبی هر استودیو مسئول بخشی از بازی
هیچکدام از استودیو ها یوبی حاضر نیستن به استودیو درجه 2 / پشتیبان تبدیل بشن
سونی نمی تونه استودیو که تا دیروز مسئول طراحی نقشه بازی های یوبی بوده و ازادی عمل کامل داشته , به استودیو زیر دست ناتی داگ / سانتا مونیکا تبدیل کنه تا صرفا دستورات دراکمن / کوری اجرا کنن
هر کسی یوبی بخره , روز بعد اش همه این 18 هزار کارمند تقاضای افزایش حقوق و مرخصی می کنن :-" بیانه میدن که باید ساعات کاری کاهش پیدا کنه :-" عملا خروجی یوبی تعطیل می شه

----------------------------
سونی نیازی به خرید ناشر برای استحکام جایگاه خودش در بازار pc نداره , کیفیت بازی که پلیر مشخص می کنه نه اسم و ip
RUST / Lost Ark /PUBG / ARK و.... همه IP های جدیدی بودن که از ناکجا اباد اومدن و به موفقیت عظیم تبدیل شدن
بازی F2P یکی از مشهور ترین IP تاریخ گیم کجاست ؟

برده داری چیه، نیروی انسانی مهم ترین منبع ارزش سازمان هست، مخصوصا تو سازمان های تخصص محور.
البته که علت فروش در خود خبر ذکر شده ولی وقتی Blackstone, KKR (نمی دونم چقدر آشنایی داری ولی کل سیستم بانک داری جهان و بنگاه های بزرگ جهان رو می چرخونن) میاد قیمت گذاری می کنه حتما روی باد هوا نیست. مطمئنا یوبی شدیدا از نظر قیمت به صرفه هست. من مرده شما زنده، پنج سال دیگه ارزش سهام یوبی حداقل دو برابر مقدار فعلی هست.

همچنین برداشت تو از جا پای محکم در پی سی برای سرویس ps+ اشتباه هست. سرویس های اشتراکی دور بازی های سرویس محور نمی گردن. محصول حول تجربه های متنوع و حق انتخاب زیاد می گردن. و گرنه کسی که صبح تا شب COD می زنه، نیازی به اون تعداد بازی نداره. 40 خرده ای استدیو نیرو بزرگی هست برای تولید انواع پروژه بزرگ و کوچیک برای یک سرویس اشتراک محور.

بگذریم که چارت پیک پلیر استیم نشون دهنده تعداد پلیر های سری کاد یا فروش اساسینز کرید (که بیشترین حد خودش بوده) نیست. صحبتت در مورد هیلو هم کاملا بی ربط بود. سری کاد هم چندین سال تلاش کرد تا بتونه به وارزون برسه. باز ماکروسافت حداقل در این بخش سابقه چندین بازی موفق رو داشته، حالا نتیجه 10 بازی سرویس محور سونی در سال های آینده مشخص میشه.

یه اشتباه دیگه هم در مورد مدیریت استدیو های یوبی سافت می کنی. اتفاقا یوبی سافت یکی از مشکلات فعلی اش همینه که کلی استدیو رو گذاشته سر یه فرانچایز (اساسین) و همه ip هاشو به امان خدا رها کرده.
 
Report: Private Equity Eyeing Ubisoft As The Next Big Gaming Acquisition

کوتاکو هم با انتشار مطلبی تاکید کرد که یوبی سافت انگار جدی جدی اماده فروش میشه.
کوتاکو چند دلیل هم بر شمرده که :
- اعضای خانواده گیلموت دیگه خواهان ادامه فعالیت در یوبی نیستن
- مشکلات محیط کاری و شکایت اخیر
- اعضای ارشد دارن یوبی سافت رو ترک می کنند
- پروژه های بزرگ به مشکل خوردن

پ ن: خودم ترجیح میدم سونی یا ماکروسافت سراغ اینا برن. ea / take two یا کمپانی هایی که سبدگردانی می کنند عملا نمی تونن اوضاع رو جمع و جور کنند.
البته ماکروسافت فعلا تو خرید اکتی گیر افتاده، به همین دلیل فکر می کنم شانس سونی زیاده برای این معامله. مخصوصا که تعدد دولوپر های یوبی (20 هزار نیرو) و تخصص سونی تو مدیریت استدیو ها، کنار هم می تونه باعث بشه مشکل محتوای سونی برای رقابت با گیم پس کاملا پوشش داده بشه. حتی می تونه تبدیل به ابزار مهم بشه برای مولتی نگه داشتن خرید های فعلی و آینده. این وسط شایعه جف گراب در مورد خرید سونی که قرار بود یه خرید بزرگ باشه هم چندان بی ربط به نظر نمیاد.
یه حسن بزرگ دیگه برای سونی، محکم کردن جا پای سونی به عنوان ناشر pc و تقویت احتمال عرضه ps + برای pc باید باشه. سیاست اش هم می تونه این باشه یک یا دو سال بعد از عرضه انحصاری روی کنسول بازی هم روی سرویس اشتراکی بیاد هم روی پی سی.
البته طبق متن خبر دو شرکت سرمایه‌گذاری Blackstone و KKR دنبال خرید یوبیسافت هستن

فکر سونی و مایکروسافت خلاصه از دهنتون بیرون کنید

سونی که نیاز نداره
مایکروسافت هم گیر اکتیویژن هست

تازه بماند اینکه اوضاع مدیریت یوبیسافت طی این چند سال طوری بوده که هر شرکتی بخره باید یه نسل کامل رو صرف ترمیمش کنه فقط
 
البته ماکروسافت فعلا تو خرید اکتی گیر افتاده، به همین دلیل فکر می کنم شانس سونی زیاده برای این معامله. مخصوصا که تعدد دولوپر های یوبی (20 هزار نیرو) و تخصص سونی تو مدیریت استدیو ها، کنار هم می تونه باعث بشه مشکل محتوای سونی برای رقابت با گیم پس کاملا پوشش داده بشه. حتی می تونه تبدیل به ابزار مهم بشه برای مولتی نگه داشتن خرید های فعلی و آینده. این وسط شایعه جف گراب در مورد خرید سونی که قرار بود یه خرید بزرگ باشه هم چندان بی ربط به نظر نمیاد.
یه حسن بزرگ دیگه برای سونی، محکم کردن جا پای سونی به عنوان ناشر pc و تقویت احتمال عرضه ps + برای pc باید باشه. سیاست اش هم می تونه این باشه یک یا دو سال بعد از عرضه انحصاری روی کنسول بازی هم روی سرویس اشتراکی بیاد هم روی پی سی.
مشکل محتوا؟!!! این حرف حتی به شوخی هم بگی زشته :D
شما در جریان هستی که یکسال و نیم از نسل نهم گذشته؟ تعداد انحصاری های منتشر شده دوتا پلتفرم در این مدت رو نگاه کنید تا متوجه مشکل محتوا در شرکتی که حدود 100 میلیارد دلار خرج کرده بشید :-"
درضمن رقابتی وجود نداره، سونی بازی های باکیفیت میسازه و میفروشه، مایکرو هم بازی های ایندی یا کالکشنهای نسل هشتم رو میاره روی گیمپس. این دوتا اصلا رقیب هم محسوب نمیشن

احتمال عرضه پلاس برای پی سی؟؟؟ خدایی داری شوخی میکنی دیگه؟ احتمال عرضه اصلا وجود نداره چون پلاس پرمیوم (now سابق) برای پی سی در دسترس هست
 
برده داری چیه، نیروی انسانی مهم ترین منبع ارزش سازمان هست، مخصوصا تو سازمان های تخصص محور.
البته که علت فروش در خود خبر ذکر شده ولی وقتی Blackstone, KKR (نمی دونم چقدر آشنایی داری ولی کل سیستم بانک داری جهان و بنگاه های بزرگ جهان رو می چرخونن) میاد قیمت گذاری می کنه حتما روی باد هوا نیست. مطمئنا یوبی شدیدا از نظر قیمت به صرفه هست. من مرده شما زنده، پنج سال دیگه ارزش سهام یوبی حداقل دو برابر مقدار فعلی هست.

همچنین برداشت تو از جا پای محکم در پی سی برای سرویس ps+ اشتباه هست. سرویس های اشتراکی دور بازی های سرویس محور نمی گردن. محصول حول تجربه های متنوع و حق انتخاب زیاد می گردن. و گرنه کسی که صبح تا شب COD می زنه، نیازی به اون تعداد بازی نداره. 40 خرده ای استدیو نیرو بزرگی هست برای تولید انواع پروژه بزرگ و کوچیک برای یک سرویس اشتراک محور.

بگذریم که چارت پیک پلیر استیم نشون دهنده تعداد پلیر های سری کاد یا فروش اساسینز کرید (که بیشترین حد خودش بوده) نیست. صحبتت در مورد هیلو هم کاملا بی ربط بود. سری کاد هم چندین سال تلاش کرد تا بتونه به وارزون برسه. باز ماکروسافت حداقل در این بخش سابقه چندین بازی موفق رو داشته، حالا نتیجه 10 بازی سرویس محور سونی در سال های آینده مشخص میشه.

یه اشتباه دیگه هم در مورد مدیریت استدیو های یوبی سافت می کنی. اتفاقا یوبی سافت یکی از مشکلات فعلی اش همینه که کلی استدیو رو گذاشته سر یه فرانچایز (اساسین) و همه ip هاشو به امان خدا رها کرده.
نیرو های انسانی متخصص سالهاست یوبی رها کردن و در استودیو های مختلف پخش شدن
همین haven studios که سونی خرید خروجی های یوبی بودن
این 18 هزار نفر سیاهی لشکر های هستن که جای دیگه استخدام نمی شن :-"
سونی سالهاست از همین استودیو سیاهی لشکر چینی / امریکای جنوبی برای توسعه بازی ها کمک می گیره
با 500 میلیون دلار می تونه یه استودیو حرفه ای چینی با 3000 هزار کارمند تاسیس کنه , نیازی به هزینه 10 تا 13 میلیارد دلاری نیست



سهام یوبی یک سال پبش 2.5 برابر مقدار فعلی بوده
1650795617218.png
منهای خرید
یوبی در سال 2021 حدود 2.3 میلیارد دلار هزینه کرده / 2020 حدود 2 میلیارد دلار هزینه کرده :-" با تمرکز روی IP های محدود این همه هزینه کرده :-"
بنابر تصور شما هر استودیو روی پروژه خودش کار کنه و همزمان 10 تا IP ساخته بشه هزینه ها به 3 تا 4 میلیارد دلار در سال می رسه
در 5 سال 15 میلیارد صرفا برای اداره یوبی هزینه کرد :-??

---------
Blackstone/ KKR صرفا دنبال سرمایه گذاری ان و هیچ تغییری در مدیریت یوبی ایجاد نمی کنن
الان میخرن تا چند سال دیگه به اپل / امازون بفروشن

-----------
مثال HALO در مورد اهیمت نداشتن اسم و IP بود

--------------
سرویس های اشتراکی دقیقا با بازی های سرویس محور می گردن
گیمر معمولی یکماه اشتراک می خره و بازی های افلاین مورد علاقه اش بازی می کنه و تمام
فک می کنی یه فن RPG از دو سال پیش ماهی 15 دلار هزینه کرده تا در نهایت اخر امسال استارفیلد بازی کنه :-?? :))
بعد از انتشار استارفیلد هم تنها راه نگه داشتن پلیر ها و تمدید اشتراک عرضه DLC های بزرگ
وگرنه بعد از یکماه که بازی تمام کردن اشتراک لغو می کنن
------------
همین الان Ubisoft+ / EA PLAY / GAME PASS روی PC موجود
دقیقا به چه موفقیت اقتصادی رسیدن ؟
خود جیم رایان هم گفت
اینده صنعت گیم بازی های سرویس محور نه سرویس های اشتراکی
اسکین اسنوپ داگ 20 دلار :-" همین الان وارزون بازی کنید خیلی ها اسکین اسنوب داگ خریدن :)) یه اسکین موفق تر از سرویس اشتراکی با صد ها بازی :))
 
آخرین ویرایش:
سونی میتونه یوبی سافت رو بخره و صاحب یـ عالمه IP ریز و درشت بشه و استدیو های یوبی رو از بند یـ مشت مدیر که فقط فکر و ذکرشون شده چجوری بازی بسازیم پول در بیاریم خلاص کنه واسه گسترش سرویس اشتراکیش هم به کارش میاد .
کاربر بازی سنتر : تو باخودت چی فک کردی هیچ میدونی چهار روز دیگه سونی باید حقوق اینا رو بده میدونی حقوقشون چند در میاد ؟ :| بابا سهام داراش هم اینجوری نگران جیب کمپانی نیستن که بعضیا نگرانن !!! chill-out

یوبی یـ عالمه نیرو کار دار که به فرض مثال سونی میتونه تقسیمشون کنه رو چند تا پروژه کار کنن و دست از شیر دوشی IP هاش برداره . حالا این وسط ممکنه تعدیل نیرو هم داشته باشه که به من گیمر ربطی نداره خودش میودنه و خودش .
پ.ن : همه اینا آرزو ـه و بعید سونی بخواد یوبی رو بخره ولی خوب آرزو بر جوانان عیب نیست :-??
 
آخرین ویرایش:
ظاهرا استدیوهای تازه ای که سونی خریده از دم شدن زیرمجموعه های ND و کارمندانشون هر روز زیر دست نیل دراکمن خبیث شیطان صفت شکنجه میشن.

امیدوارم سونی به هیچ عنوان یوبیسافت رو نخره، چون شکنجه 18 هزارتا سیاهی لشکر واقعا کار یدی زیادی میطلبه و دیگه نمیرسن بازی بسازن. فکر کنم سر همینم ND داره هی نیرو میگیره. حساب کردم الان 600 نفرن، یعنی باید هرکی 30 نفرو تو روز شکنجه کنه که واقعا شدنی نیست.
 
ظاهرا استدیوهای تازه ای که سونی خریده از دم شدن زیرمجموعه های ND و کارمندانشون هر روز زیر دست نیل دراکمن خبیث شیطان صفت شکنجه میشن.

امیدوارم سونی به هیچ عنوان یوبیسافت رو نخره، چون شکنجه 18 هزارتا سیاهی لشکر واقعا کار یدی زیادی میطلبه و دیگه نمیرسن بازی بسازن. فکر کنم سر همینم ND داره هی نیرو میگیره. حساب کردم الان 600 نفرن، یعنی باید هرکی 30 نفرو تو روز شکنجه کنه که واقعا شدنی نیست.

215165.gif
اون مثال در جواب دوستان بود کگه فک می کردن 20 سال پیش :D اون بالا دستور صادر بشه و همه اعضا استودیو بی چون و چرا اجرا کنن :))
الان سونی یوبی می خره و 18 هزار نفر مثل بردگان گوش به فرمان تقسیم می شن و پروژه های مختلف انجام می دن =D>
سونی میتونه یوبی سافت رو بخره و صاحب یـ عالمه IP ریز و درشت بشه و استدیو های یوبی رو از بند یـ مشت مدیر که فقط فکر و ذکرشون شده چجوری بازی بسازیم پول در بیاریم خلاص کنه واسه گسترش سرویس اشتراکیش هم به کارش میاد .
کاربر بازی سنتر : تو باخودت چی فک کردی هیچ میدونی چهار روز دیگه سونی باید حقوق اینا رو بده میدونی حقوقشون چند در میاد ؟ :| بابا سهام داراش هم اینجوری نگران جیب کمپانی نیستن که بعضیا نگرانن !!! chill-out

یوبی یـ عالمه نیرو کار دار که به فرض مثال سونی میتونه تقسیمشون کنه رو چند تا پروژه کار کنن و دست از شیر دوشی IP هاش برداره . حالا این وسط ممکنه تعدیل نیرو هم داشته باشه که به من گیمر ربطی نداره خودش میودنه و خودش . همه اینا البته آرزو ـه و بعید سونی بخواد یوبی رو بخره ولی خوب آرزو بر جوانان عیب نیست ...
بابا سهام داراش هم اینجوری نگران جیب کمپانی نیستن که بعضیا نگرانن :-?? :-?? :-??
دوست عزیز گفت سونی یوبی بخره , من گفتم به این دلایل منطقی نیست :-?? سهام دار :-??

سرنوشت Beyond Good and Evil 2 و Skull and Bones نشون داد چرا یوبی روی IP های محدود تمرکز کرده :-" سونی که نماد مدیریت استودیو هاست , چپ و راست بازی هاش تاخیر می خوره وای به حال یوبی
سونی امروز نمی تونه به استودیو داخلی خودش فشار بیاره
Guerrilla Games Delayed Horizon Forbidden West To Escape Crunch
مجبوره 1.2 میلیارد دلار هزینه کنه تا کارمند ها بانجی استودیو ترک نکن
بعد بیاد کارمند های یوبی به اجبار تقسیم کنه :-??روز بعد از اعلام خرید
همه کارمند ها بیانه میدن و تقاضای افزایش حقوق / مرخصی/ کاهش ساعات کاری میدن
20 تا استودیو اعلام می کنن یه ایده فوق العاده برای ساخت بازی دارن و دیگه نمیخوان جزیی از ماشین یکپارچه یوبی باشن ( بیشتر پروژه ها به سرنوشت Beyond Good and Evil 2 و Skull and Bones دچار می شن )

 
آخرین ویرایش:
با 44 بیلیون دلار، ایلان ماسک توییتر را خرید
نرخ هر سهم 54.2 دلار، 38 درصد بالاتر از قیمت هر سهم در زمانی که فاش کرد بزرگترین سهامدار توییتر میباشد
تاپیک جامع خرید و ادغام (Merger & Acquisition) در صنعت بازی

هر چند خبر بمب بود
 
  • Like
Reactions: Z-fan
تاپیک جامع خرید و ادغام (Merger & Acquisition) در صنعت بازی

هر چند خبر بمب بود
تو صفحات قبل خبر خریدای اینتل و ... هم گذاشتیم و مشکل خاصی هم وجود نداره
و توییتر بخش گیمینگ داره و یه منبع خبری تو زمینه بازیه
و همونطور که اینتل و amd تو صنعت بازی هستن توییتر هم مثل یه رسانه تو صنعت بازی مهمه و خیلی از کمپانیا خبرشونو از اون طریق اعلام میکنن.
پس خبر بی ارتباط با صنعت بازی نیست
____________
وجود همون یه دونه بی ربط شناس که مفهوم ربطو متوجه نمیشه، برا 80 میلیون بسه
 
آخرین ویرایش:
به گزارش vgc ماکروسافت به دنبال ادامه خرید هست و قصد داره یه مدیر برای بررسی خرید های آینده اش به مجموعه اضافه بکنه.

طبق آگهی شغلی جدید ماکروسافت به نظر میاد این شرکت هنوز نیاز به خرید های بیشتری در صنعت داره و به همین جهت در جهت استخدام برای m&a هست.

Xbox job ad suggests it’s not done with acquisitions | VGC
 
1650978147538.png

خیلی خبر خرید و تصاحب و اینا نیست
ولی عربستان سعودی نزدیک یه میلیارد دلار روی صنعت بازیسازی ژاپن (کپکام و نکسون) سرمایه گذاری کرده

با این که کسی چیزی گزارش نکرده ولی تو ماه مارس هم 5 درصد سهام Koei Tecmo رو خریدن

پارسال هم عملا صاحاب SNK شدن :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or