شایعه تاریخ انتشار احتمالی پلی استیشن 5 پرو

  • Thread starter Thread starter MJ_KING
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    sony

MJ_KING

کاربر سایت
شایعات ادعا می‌کنند که شرکت Sony می‌تواند کنسول پلی استیشن 5 پرو، که ورژن ارتقا یافته کنسول نسل نهمی آنها است، را در سال 2024 به بازارهای جهانی عرضه کند.

PS5-300x173.webp


جف گراب، خبرنگار مشهور رسانه Giant Bomb، گفت که او توانسته است ادعاهایی مبنی بر اینکه سونی درحال کار روی ارتقای میان نسلی پلی استشین 5 است را تایید کند.

نوشته های مشابه
او گفت: «لیک‌های PS5 Pro تقریبا درست هستند و باتوجه به آنچه (از منابعم) شنیده‌ام، بیشترشان واقعی‌اند. البته که من تنها کسی نیستم که این را می‌گویم اما من «سه مرتبه تائید» خودم را روی آن می‌گذارم.»

گراب همچنین این را هم گفت که کنسول میان نسلی جدید سونی، احتمالا در ماه سپتامبر 2024 مصادف با شهریور 1403 منتشر می‌شود.

طبق گفته‌های این فرد، پلی استیشن 5 پرو دارای ویژگی DLSS اختصاصی و یادگیری ماشینی برای بهبود کیفیت تصاویر و بالابردن نرخ فریم آن‌ها در هنگام بازی است؛ اگرچه گراب این را هم گفت که لیست دقیق مشخصات این دستگاه را در اختیار ندارد چرا که هنوز خود سونی هم در اینباره به جمع‌بندی نهایی نرسیده و چیزی مشخص نیست.

DLSS یک ویژگی منحصر به فرد برای کارت گرافیک‌های انویدیا است که از هوش مصنوعی برای ارتقای وضوح بازی‌ها استفاده می‌کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به تنظیمات گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بهتر در سخت‌افزارهای ضعیف‌تر، دست یابند.
 
سرعت پیشرفت تکنولوژی چقدر ترسناک شده :D نسخه پرو پی اس 5 33 ترافلاپس، قدرت خیلی زیادی هست خداوکیلی...همین 5 معمولی هم 10 ترا قدرت داره بازم قدرت زیادی هست...واقعا خوشحالم... از این وضعیت..حتی کنسول های دستی هم خیلی قدرتمند شدن...خدایی هنوز استفاده من از پلی 5 به 200 ساعت نرسیده:D
فقط تو اعداد و ارقام ترسناک شده وگرنه در عمل چیز خاصی نمی بینیم.
یه زمانی از ps2 اومدیم رو xbox 360. هنوزم شبی که GEARS OF WAR رو با داداشام و بچه های فامیل اجرا کردیم یادمه. قشنگ نعره میزدیم از گرافیک بازی.
جهش گرافیکی به اون میگن. جهش PS4 به PS3 رو ببین. از لست ۱ رسیدیم به لست ۲ که قشنگ فک انداز بود.
ولی الان چی؟ دو ساله پلی ۵ خریدم، هنوز یه بازی با جهش بالا نیومده. جهش بخوره تو سرشون. هنوز یه بازی نیومده که بگم ایول، ارزش اون ۲۴ میلیونی که دادم رو داشت. همش شده اعداد و ارقام دهن پرکن که فقط رو کاغذ به کار میان.
 
فقط تو اعداد و ارقام ترسناک شده وگرنه در عمل چیز خاصی نمی بینیم.
یه زمانی از ps2 اومدیم رو xbox 360. هنوزم شبی که GEARS OF WAR رو با داداشام و بچه های فامیل اجرا کردیم یادمه. قشنگ نعره میزدیم از گرافیک بازی.
جهش گرافیکی به اون میگن. جهش PS4 به PS3 رو ببین. از لست ۱ رسیدیم به لست ۲ که قشنگ فک انداز بود.
ولی الان چی؟ دو ساله پلی ۵ خریدم، هنوز یه بازی با جهش بالا نیومده. جهش بخوره تو سرشون. هنوز یه بازی نیومده که بگم ایول، ارزش اون ۲۴ میلیونی که دادم رو داشت. همش شده اعداد و ارقام دهن پرکن که فقط رو کاغذ به کار میان.
اقا خداوکیلی داری سخت میگیری :D
به جرعت میتونم بگم گرافیک بازی ها اینقدر پیشرفت داشته و وحشتناک بوده که دیگه جای زیادی برای پیشرفت نیست تو اینده ، تو اینده مسئله اصلی فقط روزلوشون و فریم ریت بیشتر و RT هست
یک نمونه خیلی کوچیکی گرافیک الن ویک 2 هست ، تاریخ گیمینگ دیگه از این بالاتر نبوده هیچ وقت و بعد از این بازی هم اگر پیشرفتی باشه خیلی کمه چون خدایی این بازی با واقعیت مو نمیزنه.
 
فقط تو اعداد و ارقام ترسناک شده وگرنه در عمل چیز خاصی نمی بینیم.
یه زمانی از ps2 اومدیم رو xbox 360. هنوزم شبی که GEARS OF WAR رو با داداشام و بچه های فامیل اجرا کردیم یادمه. قشنگ نعره میزدیم از گرافیک بازی.
جهش گرافیکی به اون میگن. جهش PS4 به PS3 رو ببین. از لست ۱ رسیدیم به لست ۲ که قشنگ فک انداز بود.
ولی الان چی؟ دو ساله پلی ۵ خریدم، هنوز یه بازی با جهش بالا نیومده. جهش بخوره تو سرشون. هنوز یه بازی نیومده که بگم ایول، ارزش اون ۲۴ میلیونی که دادم رو داشت. همش شده اعداد و ارقام دهن پرکن که فقط رو کاغذ به کار میان.
دقیقا همش شده عدد آخرین باری که از خرید کنسول لذت بردم پلی ۴ فت بود که رسما باورم نمیشد چی میبینم بعدش پرو و ۵ خریدم که رسما همون ۴ فت بودن حالا باز ۵ دمش گرم ۶۰ فریم داشت پرو که رسما ایستگاه گیری بود
اقا خداوکیلی داری سخت میگیری :D
به جرعت میتونم بگم گرافیک بازی ها اینقدر پیشرفت داشته و وحشتناک بوده که دیگه جای زیادی برای پیشرفت نیست تو اینده ، تو اینده مسئله اصلی فقط روزلوشون و فریم ریت بیشتر و RT هست
یک نمونه خیلی کوچیکی گرافیک الن ویک 2 هست ، تاریخ گیمینگ دیگه از این بالاتر نبوده هیچ وقت و بعد از این بازی هم اگر پیشرفتی باشه خیلی کمه چون خدایی این بازی با واقعیت مو نمیزنه.
صنعت گیم به هیچ جا نرسیده همین الان گاهی یه سری دمو های تخیلی تو یوتیوب میبینم می‌فهمم صنعت گیم و بازیا فعلی چقدر جوکن و چقدر راه مونده برای پیشرفت
 
اقا خداوکیلی داری سخت میگیری :D
به جرعت میتونم بگم گرافیک بازی ها اینقدر پیشرفت داشته و وحشتناک بوده که دیگه جای زیادی برای پیشرفت نیست تو اینده ، تو اینده مسئله اصلی فقط روزلوشون و فریم ریت بیشتر و RT هست
یک نمونه خیلی کوچیکی گرافیک الن ویک 2 هست ، تاریخ گیمینگ دیگه از این بالاتر نبوده هیچ وقت و بعد از این بازی هم اگر پیشرفتی باشه خیلی کمه چون خدایی این بازی با واقعیت مو نمیزنه.
آره آلن ویک رو قبول دارم :D
ولی همون آلن ویک هم رو کنسول RT نداشت :|
 
میشه گفت ps5 pro کمک میکنه که اون جهشی که از اول نسل منتظرش بودیم ببینیمش بلاخره اتفاق بیوفته.

احتمالا تمرکز توسعه دهنده ها روی PS5 معمولی از این به بعد 30 فریم خواهد بود ولی تا خرخره جزئیات گرافیکی رو بالا می برند. ولی از اونور روی PS5 Pro میتونیم همین بازی با گرافیک بی نهایت زیبا رو 60 فریم 4k بازی کنیم.

دیگه قرار نیست بخش عمده ای از توانایی های کنسول پایه صرف 60 فریم کردن بازی بشه و استودیو مجبور بشه کلی از جزییات بزنه مثل اول نسل.

شروعش هم با جی تی ای بعدی و Death stranding 2 خواهد بود. گرافیکی که ما از این دو بازی دیدیم روی PS5 پایه به لطف 30 فریم بودنشون بود. حالا تصور کنید همین گرافیک هیولا رو 60 فریم و با رزولوشن بالا بازی کنیم!

روی نقدها هم مسلما تاثیر زیادی خواهد داشت ps5 pro. بی نقص ترین نسخه ممکن در اختیار منتقدین قرار میگیره.

من شخصا واسه انتشار PS5 Pro حتی از لانچ PS5 هم هیجان بیشتری دارم.
به احتمال 99 درصد بازی بعدی ناتی داگ ، گوست بعدی و کلی بازی شاخ بعدی که تو خرداد معرفی میشند روی Pro نمایش داشته باشند.

انتظار سخت شده. من حتی alan wake 2 و سایبرپانک رو هم بازی نکردم و منتظر میمونم Pro عرضه بشه.

شایعات مربوط به توانایی های کنسول هم شدیدا امیدوار کننده هستند و میشه انتظار یک کنسول گیم چنجر داشت.
 
وجود pro برای من به عنوان کسی که پلتفرم اولش پیسی هست و مدتهاس 144 فریم بازی کرده خبر خیلی خوبیه اگر واقعا تمرکزش 4k60 باشه
هر بازی که پرفورمنس مود داشته باشه بدون درنگ فعالش می کنم چون اصلا نمی تونم فریم زیر 60 تحمل کنم سریع سردرد میشم
کلا بر خلاف خیلی از دوستان فرم 60 از گرافیک واسم مهمتره اصلی ترین دلیلی که بازی های مولتی رو روی پیسی میزنم همین فریم هست

در مورد قیمت 600 دلاری هم خیلی امیدوار نیستم همین الان ps5 قیمتش توی اکثر بازارها 550 دلاره فقط 50 دلار بیشتر برای این ارتقا؟
به نظر من نسخه بدون دیسک 650 و دیسکی 700 قیمت میخورن کمتر از این باشه واقعا سوپرایز میشم
 
آخرین ویرایش:
اگه مشخصات درست باشه یه چیز خیلی بیشتر از تجربه میان نسلیه حتی میشه گفت روی کاغذ جهشش از نسل ۸ به ۹ هم بیشتره:D(بدون احتساب معماری، ps5 نسبت به ps4 pro حدود ۲.۵ برابر قوی تره از نظر قدرت خام پردازشی در حالیکه اگه ۳۳.۵ ترافلاپس درست باشه ps5 pro حدود ۳.۵ برابر قوی تر از ps5 هست)
واقعا مشخصاتش خیلی خیلی هیجان انگیز اند در کنار اینا اون پرفورمنس ۴ برابری rt و ai اختصاصی سونی مشخصات و ارزش خرید رو جنون آمیز هم میکنه مخصوصا اگه در نظر داشته باشیم gta vi سال ۲۰۲۵ میاد و حداقل یک سال با اختلاف کهکشانی بهترین پلتفرم برای تجربه اش ps5 pro خواهد بود و طبق شایعات تنها کنسولی توی نسل ۹ هست که 60 فریم اجراش میکنه مطمئنا یه بوست فوق خفن هست برای فروش زیادش و مثل ps4 pro یه ارتقا و فروش متوسط نخواهد داشت در کنار اینا بازیهای انحصاری زیاد و خفن که طبق شایعات ۲۰۲۵ منتشر میشن هم تاثیر زیادی روی فروش زیاد 5 pro خواهد داشت سال ۲۰۲۵ سال سونی و فنهاشه
مطمئنا pro به راحتی میتونه بازیها رو 4k native و ۶۰ فریم رو اجرا میکنه ولی رزولوشن native با اومدن ai آپسکیل چندین سال هست که منسوخ شده و واسه کسی مهم نیست و این باعث میشه بازیها به جهش دموی ماتریکس برسن
 
آخرین ویرایش:
فقط تو اعداد و ارقام ترسناک شده وگرنه در عمل چیز خاصی نمی بینیم.
یه زمانی از ps2 اومدیم رو xbox 360. هنوزم شبی که GEARS OF WAR رو با داداشام و بچه های فامیل اجرا کردیم یادمه. قشنگ نعره میزدیم از گرافیک بازی.
جهش گرافیکی به اون میگن. جهش PS4 به PS3 رو ببین. از لست ۱ رسیدیم به لست ۲ که قشنگ فک انداز بود.
ولی الان چی؟ دو ساله پلی ۵ خریدم، هنوز یه بازی با جهش بالا نیومده. جهش بخوره تو سرشون. هنوز یه بازی نیومده که بگم ایول، ارزش اون ۲۴ میلیونی که دادم رو داشت. همش شده اعداد و ارقام دهن پرکن که فقط رو کاغذ به کار میان.
نسل هفت، بلوغ گرافیک سه بعدی بوده. بعد از اون فقط تکامل تکنیکی رخ داده. برای همینه که گرافیک بازی‌های نسل ۵ و ۶ توی ذوق می‌زنن اما گرافیک بازی‌های نسل ۷ هنوز هم با کمی افزایش رزولوشن قابل قبوله.
چرا راه دور بریم. همین الان Rise of Ronin داره با گرافیک نسل ۷ میاد و تنها مشکلش انیمیشن اسبشه:دی
 
اقا خداوکیلی داری سخت میگیری :D
به جرعت میتونم بگم گرافیک بازی ها اینقدر پیشرفت داشته و وحشتناک بوده که دیگه جای زیادی برای پیشرفت نیست تو اینده ، تو اینده مسئله اصلی فقط روزلوشون و فریم ریت بیشتر و RT هست
یک نمونه خیلی کوچیکی گرافیک الن ویک 2 هست ، تاریخ گیمینگ دیگه از این بالاتر نبوده هیچ وقت و بعد از این بازی هم اگر پیشرفتی باشه خیلی کمه چون خدایی این بازی با واقعیت مو نمیزنه.
جدی میفرمایید !!!:D
پس ما این بازی Unrecord رو از کجا آوردیم ؟؟؟
شاید شما رو جای دیگه بردن :))
 
اطلاعات تکمیلی توسط تام هندرسون:

Following this week’s leaks on the PlayStation 5 Pro GPU specs and performance targets, Insider Gaming has learned more PlayStation 5 Pro specs. For comparison sake, we’ll also include the specifications of the Standard PlayStation 5.

System Memory
Standard PlayStation 5 – 448 GB/s (14 GT/s)
PlayStation 5 Pro – 576 GB/s (18GT/s) – A 28% increase over the standard console.

Also outlined is that the PlayStation 5 Pro’s system memory is more efficient than the standard console, so the bandwidth gain may increase by over 28%.

CPU
The CPU is identical to the standard PlayStation 5, however, the Pro has a ‘High CPU Frequency Mode”, which takes the CPU to 3.85GHz – A 10% increase over the standard console.

In High CPU Frequency Mode, more power is allocated to the CPU and will downclock the GPU by around 1.5%, resulting in roughly 1% lower GPU performance.

Audio
The ACV in the PlayStation 5 Pro runs at a higher clock speed over the standard PlayStation 5, resulting in the ACM library having 35% more performance.

More convolution reverbs can be processed
More FFT or IFFT can be processed
GPU (Previously revealed)
Rendering 45% faster than PS5
2-3x Ray-tracing (x4 in some cases)
33.5 Teraflops
PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) upscaling/antialiasing solution
Support for resolutions up to 8K is planned for future SDK version
Custom machine learning architecture
AI Accelerator, supporting 300 TOPS of 8 bit computation / 67 TFLOPS of 16-bit floating point
In addition: 30 WGPs running specialised BVH8 traversal shaders vs 18 WGPs running BVH4 tranversal shaders on the standard PlayStation 5.

It’s also understood that as a means to make the PlayStation 5 Pro as “competitive” (not my phrasing here) as possible, it will have a detachable disc drive which will be identical to the latest iteration of the standard PlayStation 5, and 1TB of storage space.

Currently, the PlayStation 5 Pro is running on SKD 9.00, and SDK 10.00 is expected in Fall 2024, which is the current targeted release date of the console.

IMG_20240318_015355_390.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or