به مناسبت 4 سالگی عنوان Uncharted 4: A Thief's End

انتخاب بهترین Uncharted از نظر شما

  • Uncharted: Drake's Fortune

  • Uncharted 2: Among Thieves

  • Uncharted 3: Drake's Deception

  • Uncharted 4: A Thief's End

  • Uncharted: The Lost Legacy

  • Uncharted: Golden Abyss


Results are only viewable after voting.

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,568
uncharted-comparisons-nathan-drake-by-gtone339-d7luui8-fullview-min.jpg

شخصیت هایی که تحسینشون می کنیم و دوسشون داریم، بسیاری از خاطرات فوق العاده ما با سری بازی های آنچارتد گره خورده. نیتن، سالی .. 4 سالگیتون مبارک ❤

به همین مناسبت، مقاله ی کوتاهی از این مجموعه برای شما عزیزان آماده کردیم.

Uncharted ترکیبی از عناصر سبک‌های Third-person shooter، پلتفرمر سه بعدی و اکشن ماجراجویی است.

pngguru-com-min.png

Uncharted: Drake's Fortune: اولین شماره از این مجموعه که داستان سفر نیتن دریک به جنگل‌های آمازون را روایت می‌کند. جد بزرگ نیتن دریک یعنی فرانسیس دریک در سفری که قرن‌ها پیش به جزیره‌ای ناشناخته به آمریکای جنوبی داشته، گنج ال دورادو را کشف می‌کند، اما در پی اتفاقاتی آن را از دست می‌دهد. نیتن دریک برای پیدا کردن این گنج به جزیره سفر می‌کند ولی او هم دستش از رسیدن به گنج ال دورادو کوتاه می‌ماند. در این سفر، ویکتور سالیوان و روزنامه نگاری به نام النا فیشر، نیتن را همراهی می‌کنند. شجره‌نامهٔ شخصیت نیتن دریک به فرانسیس دریک می‌رسد که یک شخصیت حقیقی در طول تاریخ است. نیتن در شماره اول این مجموعه برای پیدا کردن گنج گمشده فرانسیس دریک سفر خودش را آغاز می‌کند و در ابتدای بازی دفترچه راهنما و دست نوشته‌های فرانسیس دریک را هم پیدا می‌کند. تقریباً در اواخر بازی با جسد فرانسیس دریک روبرو می‌شود.

Uncharted 2: Among Thieves: در شماره دوم از این مجموعه، نیتن دریک برای پیدا کردن شهر گمشده شامبالا، راهی تبت و رشته کوه های هیمالیا می‌شود. در این قسمت برخی از شخصیت‌های شماره اول مانند ویکتور سالیوان و النا فیشر در کنار شخصیت‌های جدید مانند کلویی فریزر، هری فلین (شریک سابق نیتن دریک) و زوران لازارویچ (یک جنایتکار جنگی صرب، که شخصیت اصلی منفی شماره دوم است) حضور پیدا کردند. این نسخه اولین بازی از این مجموعه بود که بخش چندنفره داشت. این قسمت بسیار مورد تقدیر و تحسین منتقدین قرار گرفت، مجموع امتیازات این بازی 96 و متاکریتیک آن را تاثیرگذارترین بازی سال ۲۰۰۹ برشمرد، همچنین عنوان بهترین بازی سال ۲۰۰۹ را، از دید منتقدین و سایت های معتبر از آن خود کرد. بازی همچنین یک موفقیت تجاری به حساب می‌آمد و تا دسامبر ۲۰۱۱ به فروشی بیش از ۶ میلیون نسخه در سراسر جهان دست پیدا کرد.

Uncharted 3: Drake's Deception: سومین شماره از این مجموعه در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. داستان بازی بیشتر روی رابطه نیتن دریک با دوست قدیمی او ویکتور سالیوان تمرکز دارد. دوستی که برای نیتن حکم یک پدرخوانده دارد.
نیتن برای پیدا کردن شهری گمشده، راهی شبه‌جزیره عربستان می‌شود، نیتن در یکی از سکانس ها مدت زیادی در بیابان گرفتار می‌ماند که این سکانس، به یکی از بهترین سکانس‌های سال ۲۰۱۱ در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده‌است. بازیکن در شماره سوم برای اولین بار در این مجموعه می‌توانست به‌طور همزمان با چند دشمن مبارزه کند. این بازی مورد تحسین بسیاری قرار گرفت و به میانگین امتیاز 92 دست یافت.

Uncharted: Golden Abyss: این قسمت همانند سه شماره قبلی، برای کنسول خانگی پلی‌استیشن 3 منتشر نشد، توسط Bend Studio و زیر نظر استودیوی ناتی داگ به عنوان یک بازی فرعی برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا ساخته شد. بازی ابتدا در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ همراه با عرضه کنسول پلی‌استیشن ویتا در ژاپن منتشر شد و چند ماه بعد در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ در آمریکای شمالی منتشر شد.
وقایع بازی مربوط به قبل از وقایع Drake's Fortune است، ولی داستان آن ارتباطی به داستان شماره ابتدایی مجموعه ندارد و روندی مستقل دارد.
بازی در متاکریتیک امتیاز ۸۰ را بدست آورد که شاید برای مجموعه آنچارتد کمی پایین باشد، اما در نوع خود بسیار خوب بود و یکی از بهترین های کنسول پلی استیشن ویتا است.منتقدان عموماً از گیم پلی و گرافیک تعریف کردند ولی داستان آن را ضعیف دانستند.

kindpng-1286567.png
Uncharted 4: A Thief's End: چهارمین قسمت در سری بازی‌های آنچارتد که با حفظ سبک بازی‌های پیشین، توسط شرکت بزرگ ناتی داگ در می ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. نیتن دریک شخصیت اصلی این مجموعه یک بار دیگر در این نسخه حضور دارد و به عنوان یک جوینده گنج بازنشسته، به ناچار به دنیای دزدان باز می‌گردد. داستان بازی ۳ سال بعد از اتفاقات آنچارتد ۳ رخ می‌دهد، در این قسمت نیت در جستجوی گنج هنری ایوری که سالیان درازی گم شده است به برادر خود سم می‌پیوندد.
آنچارتد 4 بصورت گسترده پذیرای نقدهای مثبت شد و بسیاری از منتقدان: جلوه‌های بصری، گرافیک، گیم‌پلی و روایت داستانی بازی را از نقاط قوت آن ذکر کردند. این بازی در متاکریتیک به میانگین امتیاز فوق العاده 93 رسید.

ba26ee1bab95efad3371ca089e1b3108-min.png

Uncharted: The Lost Legacy: در جریان مراسم E3 2017 شاهد رونمایی عنوان جدیدی از سری با نام میراث گمشده بودیم. این بازی در واقع یک بسته الحاقی برای Uncharted 4: A Thief's End محسوب می‌شود که بازیکن را نه در نقش نیتن دریک، بلکه در نقش کلویی فریزر قرار می‌دهد و وقایع آن حدود ۶ تا ۱۲ ماه بعد از سری اصلی روایت می شود. کلویی که به همراه همکارش، نیدین راس به دنبال عاج گانش (یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین خدایان در مذهب هندوئیسم است) می‌گردد، در حین این ماجراجویی با گروهی خطرناک مواجه می‌شوند. این بازی طولانی‌ترین بستهٔ الحاقی در تاریخ ناتی داگ به‌شمار می‌رود.

fake-logo-uncharted-5.png

یونیورس سری بازی های آنچارتد: با انتشار نسخهٔ چهارم، بسیاری بر این عقیده بودند که این شماره پایان سری آنچارتد خواهد بود، اما در جریان معرفی میراث گمشده، در مصاحبه‌ای شون اسکیگ، نویسنده و کارگردان هنری، با خبرنگار یوروگیمر چنین گفت:
من نمی‌گویم که این پایان کار است. دنیای ما وسعت زیادی دارد و شخصیت‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است. ما حتی پیش از این، دو شخصیت سالیوان و کاتر را بررسی کرده و این دو را به هم ربط داده‌ایم، به این ترتیب نقاط قوت و ضعف داستان مشخص شد. ما به دنبال چیزی جدید و تازه بودیم که در پایان شخصیت کلویی به ذهنمان رسید...
در مورد بسته شدن پرونده‌ یونیورس آنچارتد نیز، به شدت بعید می‌دانم که این مجموعه به پایان راه خود رسیده باشد.

شون اسکیگ نیز تأیید کرد که در آینده احتمالاً بازی‌های جدیدی از دیگر شخصیت‌ها منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
دقیقا اون مورد اول از بزرگترین مشکلات بازی و نقطه ضعفش نسبت به بهترین شماره (۲) هست:D پیسینگ بازی بیش از حد کنده اونم نسبت به استاندارد سری :D بازی برای داستان و ستینگش هم زیادی طولانی و ملال آور میشه، اصلا دلیل داره تنها شماره سری هست که من دو بار بیشتر تموم نکردم :D
اتفاقا بهترین پیسینگ و روایت رو داره تو سری :D اون مدل پیسینگ و روایت به سبک ۲-۳ اصلا جوابگو نبود برا نسل جدید.این مدل روایت تا حدی غیر خطی ۴ تو یه سری قسمتا خیلی به بازی کمک کرده. لوکیشن ها و داستان کاملا در خدمت هم. بازی جایی که لازم باشه پیس رو میاره پایین، داستان و کاراکترها میان جلو به جای ست پیس های انفجاری:D هر جا هم که لازم باشه tension رو میبره بالا. طولانی بودن بازی هم کاملا به جا بود با توجه به اینکه سم و نیدین تازه وارد سری بودن.
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,272
نام
امیر حسین
با اختلاف بهترین بازی نسل تا اینجا :D
با یه اختلاف میلیمتری GOW رو بهتر میدونم و با یه اختلاف میلیمتری FF VII رو پایین تر:-"
و با بهترین بازی سری بودن هم 100% موافقم:-"

اصلا اینکه تنها بازییه که اشکم رو در اورده سر اینکه "چقدرررر این بازی خوبه" و نه سر یک بخش احساسی و ...، خودش حجت رو بر من تمام کرده:-" کلا یهو دیدم احساساتم نسبت به بازی عجیب غریب زد بالا! و تازه اواسط بازی بودم که این اتفاق افتاد:)) (مرحله At Sea ... اگر اشتباه نکنم، مرحله 11 بود:-" )

کلا تغییرات و روایت محیطی که از TLOU به U4 اومد، به نظرم خیلی بهتر از خود TLOU به این بازی میخورد،باعث میشد خیلی بهتر حس ماجراجویی و کشف ناشناخته ها رو حس کنیم:x
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
با یه اختلاف میلیمتری GOW رو بهتر میدونم و با یه اختلاف میلیمتری FF VII رو پایین تر:-"
و با بهترین بازی سری بودن هم 100% موافقم:-"

اصلا اینکه تنها بازییه که اشکم رو در اورده سر اینکه "چقدرررر این بازی خوبه" و نه سر یک بخش احساسی و ...، خودش حجت رو بر من تمام کرده:-" کلا یهو دیدم احساساتم نسبت به بازی عجیب غریب زد بالا! و تازه اواسط بازی بودم که این اتفاق افتاد:)) (مرحله At Sea ... اگر اشتباه نکنم، مرحله 11 بود:-" )

کلا تغییرات و روایت محیطی که از TLOU به U4 اومد، به نظرم خیلی بهتر از خود TLOU به این بازی میخورد،باعث میشد خیلی بهتر حس ماجراجویی و کشف ناشناخته ها رو حس کنیم:x
کلا جز به جز این بازی به یاد موندنیه :D از اون توییست فرار از زندان سم که خودمون تجربه میکنیم بعدا میفهمیم همش دروغ بوده، سرقت زدن به خونه پیرزنه که همکار کاساندرا در میاد، قبرستون کشتی ها، چرخ زدن تو لیبرتالیا که داستان آوری و لردهای پایرت رو خودت کشف میکنی( چه حس فوق العاده خوبی هم داشت این قسمت) ، ایتالیا، اولین ملاقات نیدین و نیت، ماداگاسگار و ست پیس های شاهکارش، ورود به اون جزیره و .... کلا تا صبح بگی تموم نمیشه :D
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,743
نام
علی
مرسی @.Amirone بابت تاپیک واقعا لازم بود :x
برا من هم آنچارتد4 به راحتی یکی از بهترین بازی های نسل بود TOP3 , خلاصه بگم بازی پرفکتی بود یعنی راحت میشد 10/10 داد خیلی بازی ها هستن در عین حال که لذت بخش و عالی هستند ولی باز 10/10 نیستند ولی U4 واقعا پرفکت بود و در هر بخش به اون پختگی رسیده بود .
با توجه به زمان ریلیز بازی ها شاید بشه گفت که U2 بهترین آنچارتد بود حتی من U3 هم خیلی دوست دارم ولی در کل بهترین , کاملترین و پخته ترین آنچارتد U4 هست , اوج کارش هم شخصیت پردازی و روایت فوق العادی داستان هست . شروع بازی فوق العاده , پایان بازی نوستالژیک و بی نظیر (اشک در بیار) , گیم پلی روان ترین و کامل , گرافیک بی نقص و پرفکت (به نظر من هنوزم بهترینه) , لول دیزاین , آخرین فایت , لوکیشن ها , موسیقی (مثلا A Normal Life و A Thief's End و آهنگ باس شاهکار آخر Brother's Keeper) , خلاصه از هر چی بگم فوق العاده بود
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,212
نام
محمد
برای من که بهترین بازی سری و شاید بهترین بازی این نسل بوده برام دلیل اصلیشم فکر کنم اون بعد تاریخیش و داستان هنری اوری بود برام چون به شدت به تاریخ علاقه دارم و خودمم ادبیات انگلیسی خوندم و این گریز به گذشته و اینکه ببینم چه اتفاقی برای گنجه افتاده به شدت برام جذاب بود . از گرافیکش نگم که لحظه دیدن اون شهره ( اسمشو نمیگم که اسپویل نشه مثلا :D ) قشنگ دسته رو گذاشتم کنار یه دوری تو اتاق زدم و گیج بودم ... تابلوی نقاشی بود انگار .... موزیکاش عالی بودن و شخصیت پردازیش هم بینظیر بود واقعا با تک تک لحظه هاش حال کردم امیدوارم سونی یه ریبوتی بکنه این سری رو حالا با یه شخصیت دیگه ولی همین تم اکشن ادونچری ـه ایندیانا جونزی داشته باشه .
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
منم سری انچارتدو خیلی دوست دارم حتی بیشتر از the last of us (البته شاید بعد از تجربه شماره دوم نظرم عوض بشه.)
خوشبختانه همه شماره های سری رو هم تموم کردم. از اون نسخه ویتا که به خاطرش ویتا گرفتم تا شماره سوم که واقعا به زور تمومش کردم و به نظرم به شدت اورریتد بود نسبت به بقیه شماره های سری.
اما از حق نگذریم انچارتد ۲ واقعا فوق العاده بود (یک عنوان انقلابی بود در زمان خودش) و بعد از اون هم شماره چهارم بهترین شماره سری محسوب میشه برای من.
امیدوارم شماره پنجم هم توسط ناتی داگ ساخته بشه.
اینم یک ویدیو طنز که به خاطر زمان بندی دقیق من تو سقوط در دره درست شد :D
 

Adidas95

کاربر سایت
Feb 7, 2016
825
نام
آرش
آنچارتد 4 برای من بهترین شوتینگ و تیراندازی بهترین کنترل بهترین اکشن بهترین داستان و بعد از گاد بهترین گرافیک رو داره اما به دلیل پیسینگ به شدت افتضاح یعنی عجیب افتضاح در بین 4 آنچارتد بخوام رده بندی کنم چهارم میشه چون حتی انچ یک رو هم 3 بار تموم کردم اما اینو یک بارو نیم رفتم و واقعا حوصلم نکشید از بسکه کند بود , یه ضعف دیگم از نظر من داشت و اون پلتفورمیک عجیب غریبش بود که بعضی جاها خیلی تارزان طور میشد!البته این مورد در برابر پیسینگ افتضاح اصلا بحساب نمیاد.
در بین بهترین بازی نسل هم برای من جز ده تا هم نیست!
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,415
نام
محمد
هممون ته قلبمون میدونیم که U1 > بقیه U ها:D

هنوز فرصت نشده 4 رو بازی کنم8-| همین روزا باید برم سراغش ببینم چی چی میگن ملت که بهترینه:D
من که 2 و 3 رو بیشتر از 4 دوست داشتم!
اصلا کاری که با 2 کردن فک نکنم... U ایی بیاد از این بهتر باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر