بهترین بازیهای دهه اخیر میلادی از نگاه کاربران بازیسنتر

بهترین سال دهه اخیر در صنعت گیم:

  • 2010

  • 2011

  • 2012

  • 2013

  • 2014

  • 2015

  • 2016

  • 2017

  • 2018

  • 2019


Results are only viewable after voting.

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,589
نام
Alireza
d16280b4e52d9dfe-600x338.png

سلام!
باورکردنی نیست ولی همونطور که میدونید، یه دهه‌ی میلادی دیگه پر از بازیهای خفن داره به پایان خودش میرسه...سایت‌های مختلف گیمینگ شروع کردن تا برترین بازیهای 2010s خودشون رو انتخاب کنن...
بد نیست کاربرای بازیسنتر هم یه لیست 10 تایی یا حتی بیشتر از بازیهای موردعلاقه‌ی خودشون رو به اشتراک بزارن تا با نظرات و سلیقه‌شون آشنا بشیم و در صورت امکان یه بحث سالم هم شکل بگیره. اگه در مورد هر انتخاب توضیحی هم بدید و حستون رو در موردش بگید خیلی عالی‌ میشه...البته اجباری نیست :D

=====================
لیست‌هایی که تا حالا از سایت‌های مختلف منتشر شده:
The 100 Best Videogames of the 2010s
The 30 best video games of the decade, ranked
The 100 best games of the decade (2010-2019): 10-1
The Young Folks' Top 50 Video Games of the 2010's | The Young Folks
'Dark Souls'? 'The Last of Us'? Top 50 games of the 2010s
GAMINGbible's Greatest Games Of The Decade
Our 15 favorite video games from the 2010s
The 10 Best Games of the Decade
The best video games of the decade - the top 50 games from 2010-2020, ranked - VG247
The 50 Best Video Games of the Decade (2010-2019)
Games of the Decade • Archive • Eurogamer.net
The Best Games of the Decade
Best Video Games of the Decade (2010-19)
The 20 Best Video Games Of The Decade, Ranked
The games of the decade
The 100 best games of the decade
https://www.washingtonpost.com/graphics/2019/video-games/influential-games-of-the-decade
=====================
اگه استقبال بشه، مثل تاپیک بازی‌های موردانتظارِ هر سال که رای‌گیری می‌کنیم، رای‌ها رو جمع میکنم و در نهایت یه لیست نهایی از بازیهای برتر دهه بدست میاد.
خب دیگه توضیح اضافه نمی‌خواد؛ لیست شخصیِ بهترین بازیهایی که از بازه‌ی ابتدایِ سال 2010 تا انتهای 2019 منتشر شدن رو داخل این تاپیک قرار بدید. از اونجایی که سال به پایان نرسیده، تا انتهای 2019 میتونید لیست خودتون رو ویرایش کنید.
اگه لیست جدیدی از بهترین‌های دهه از سایت‌های دیگه منتشر شد هم همین جا قرار میدم تا تاپیک ماهیت خبری هم داشته باشه...یه نظرسنجی هم اضافه کردم!
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,394
نام
سید محمد حسین
یعنی GOW 2018 که یه سری المانهای گیم پلیش تحت تاثیر سولزبورن بوده شکست بوده؟ :think: استاروارز شکست بوده؟ :think: NioH شکست بوده ؟ :think: Hollow Knight شکست بوده؟ :think: و کلی مثال دیگه. کلا ژانر اکشن ادونچرهای هک اند اسلشی تحت تاثیر سولزبورنها بودن در یه دهه اخیر.

با حرف قبلیت آخه جور درنمیان...
هیچ کدوم متای 95 به بالا ندارن خدایی...:D و البته مهم نیست، گاو و سالار مگس ها رو من بیشتر از خیلی بازی های همین لیست می پسندم
خود بلادبورن تو سبکش هنوزم رکورد داره حداقل بر حسب متا
 
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,296
با حرف قبلیت آخه جور درنمیان...
هیچ کدوم متای 95 به بالا ندارن خدایی...:D و البته مهم نیست، گاو و سالار مگس ها رو من بیشتر از خیلی بازی های همین لیست می پسندم
خود بلادبورن تو سبکش هنوزم رکورد داره حداقل بر حسب متا
البته اون پست رضا طائل بود نه من:D حالا گاو 95 نشد 94 شد یه نمره رو شما ببخشید:D منظور اینکه کلا تاثیرشون خیلی زیاد بوده و یکی از جریان سازهای اصلی دهه گذشته بودن
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
683
ببین لست چیه که با وجود اونهمه بازی که حتی متای بالاتری ازش داشتن دوم شده توی دهه اخیر.اونم توسط چنین سورس معتبری.اگه ماریو و زلدا رو گام اول انقلاب و جهش توی این مدیوم بدونیم و re4 رو گام دوم حساب کنیم لست گام سوم انقلاب رو توی مدیوم ویدئو گیم داره و به نوعی انقلاب عصر مدرن هست
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
ببین لست چیه که با وجود اونهمه بازی که حتی متای بالاتری ازش داشتن دوم شده توی دهه اخیر.اونم توسط چنین سورس معتبری.اگه ماریو و زلدا رو گام اول انقلاب و جهش توی این مدیوم بدونیم و re4 رو گام دوم حساب کنیم لست گام سوم انقلاب رو توی مدیوم ویدئو گیم داره و به نوعی انقلاب عصر مدرن هست
متا خودش دسته بندی نکرده اینا رتبه هاشون دلیل داره به خاطر نحوه انتخاب شوند توسط سایت های معتبر هست که 3 امتیاز داره و لست من یادمه تو همون سال 2013 بالای 220 تا گوتی پیک شد توسط سایت ها و رسانه های مختلف که رکوردی بود دوره خودش
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,394
نام
سید محمد حسین
البته اون پست رضا طائل بود نه من:D حالا گاو 95 نشد 94 شد یه نمره رو شما ببخشید:D منظور اینکه کلا تاثیرشون خیلی زیاد بوده و یکی از جریان سازهای اصلی دهه گذشته بودن

هاع آره از اون لحاظ که مسلمه
در کل یادمه یه مقاله ای داشت نمیدونم کوتاکو بود یا پالیگان... در مورد ژانرهایی بود که این دهه تو ویدیو گیم خلق شدن، سولزبورن لاشون بود، بقیه لیستش هم خیلی خوب بود باید بگردم پیداشون کنم
 
  • Like
Reactions: Sepi_60

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
یعنی GOW 2018 که یه سری المانهای گیم پلیش تحت تاثیر سولزبورن بوده شکست بوده؟ :think: استاروارز شکست بوده؟ :think: NioH شکست بوده ؟ :think: Hollow Knight شکست بوده؟ :think: و کلی مثال دیگه. کلا ژانر اکشن ادونچرهای هک اند اسلشی تحت تاثیر سولزبورنها بودن در یه دهه اخیر.
گاد او وار تحت تاثیر دارک سولز؟؟؟ اینو با تجربه خودتون به این نتیجه رسیدید،، یا جایی شنیدید؟؟؟

Nioh رو هم جدا از نقد هاش، تاپیکش موجوده خود فن های سولزبورن چقدر مسر بودن که بگن nioh یه کپی ضعیف از سولزبورن بوده.... استار وارز؟ دقیقا کدوم استار وارز؟ در هر صورت اینا پاسخگوی اون فرضیه متای 95-96 نیستن...
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,296
گاد او وار تحت تاثیر دارک سولز؟؟؟ اینو با تجریه خودتون به این نتیجه رسیدید،، یا جایی شنیدید؟؟؟

Nioh رو هم جدا از نقد هاش، تاپیکش موجوده خود فن های سولزبورن چقدر مسر بودن که بگن nioh یه کپی ضعیف از سولزبورن بوده.... استار وارز؟ دقیقا کدوم استار وارز؟ در هر صورت اینا پاسخگوی اون فرضیه متای 95-96 نیستن...
دقیقا آخرین استاروارزی که اومده:D یه گیم پلی لطف کن ازش ببین بازی هم نمیخواد بکنیش. در خیلی از نقدهاش هم اشاره شده به این قضیه
NioH خیلی ها هم هستن که از خود سولزبورنها بیشتر دوستش دارن پس نمیشه اینطوری قضاوت کرد
گاو هم با تجربه خودمون رسیدیم. بحث هم یادمه سرش زیاد شد. حالا شما نرسیدی ما چه کنیم:D
تاثیر سولزبورنها روی این صنعت کاملا واضحه بنظرم سر بدیهیات دیگه نمیخواد بحث بکنیم واقعا
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
گاد او وار تحت تاثیر دارک سولز؟؟؟ اینو با تجربه خودتون به این نتیجه رسیدید،، یا جایی شنیدید؟؟؟

Nioh رو هم جدا از نقد هاش، تاپیکش موجوده خود فن های سولزبورن چقدر مسر بودن که بگن nioh یه کپی ضعیف از سولزبورن بوده.... استار وارز؟ دقیقا کدوم استار وارز؟ در هر صورت اینا پاسخگوی اون فرضیه متای 95-96 نیستن...
کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش به خواب زده رو نه حالا خودتو بزن به کوچه علی چپ زیاد مهم نیست دیگه مصاحبه خود استیگ هست که در روند ساخت استاروارز از سولز صحبت می‌کنه بزنی تو گوگل قشنگ پیدا می‌کنی دنبال بهونه نگرد
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش به خواب زده رو نه حالا خودتو بزن به کوچه علی چپ زیاد مهم نیست دیگه مصاحبه خود استیگ هست که در روند ساخت استاروارز از سولز صحبت می‌کنه بزنی تو گوگل قشنگ پیدا می‌کنی دنبال بهونه نگرد
الان استار وارز استیگ یه بازی درجه یکه؟؟؟

اتفاقا یکی از دلایلی که میازاکی و سولزبورنه تو چشم اومدن و خفن شدن این بود که هیچ کس نتونست با کپی کردن فرمولش بازی هایی در حد سولزبورن بسازن...

گاو هم با تجربه خودمون رسیدیم. بحث هم یادمه سرش زیاد شد. حالا شما نرسیدی ما چه کنیم:D
خوب توضیحش بده شاید منم متوجه شدم :D
 
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,296
الان استار وارز استیگ یه بازی درجه یکه؟؟؟

اتفاقا یکی از دلایلی که میازاکی و سولزبورنه تو چشم اومدن و خفن شدن این بود که هیچ کس نتونست با کپی کردن فرمولش بازی هایی در حد سولزبورن بسازن...


خوب توضیحش بده شاید منم متوجه شدم :D
ببین بحث استفاده از الگوی استاندارده. سولزبرونها یه سری استاندارد توی کامبت سیستمشون ایجاد کردن که بقیه بازیهای مشابه بعد خودشون کم و بیش از اون رویه پی روی کردن. مثلا مدل لاک آن شدن روی دشمن، یا نحوه کار مکانیزمهای اتک و بلاک و مپ شدنشون روی L و R، نوع پری کردن ضربات .... هیچکدوم از اینها ممکنه اختراع میازاکی نباشه، ولی استاندارد سازیش با سولزبورنها شکل گرفتش. مثلا گیرز هم خالق کاوربیس شوتینگ و دوربین روی شونه نبوده ولی استاندارد سازیش رو انجام داد و یجورایی همه بازیهای شوتر بعد خودش از الگوهای گیرز استفاده کردن. گاو هم از یه سری از این موارد رو توی کامبت دیزاینش استفاده کرده مثل همون لاک آن شدن یا مپینگ اتک و بلاک و نحوه کارکردشون .... و اینها رو با یه سری المانهای دیگه ترکیب کرد و یجور استایل مخصوص خودش رو پیدا کرد که خیلی کمبو بیس تر هستش (مشابه گاوهای کلاسیک)
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,795
نام
مراد حلیمی
یعنی GOW 2018 که یه سری المانهای گیم پلیش تحت تاثیر سولزبورن بوده شکست بوده؟ :think: استاروارز شکست بوده؟ :think: NioH شکست بوده ؟ :think: Hollow Knight شکست بوده؟ :think: و کلی مثال دیگه. کلا ژانر اکشن ادونچرهای هک اند اسلشی تحت تاثیر سولزبورنها بودن در یه دهه اخیر.
دقیقا
تو این 10 سال اخیر سولزبورن یکی از سه تا بازی هست که بیشترین تاثیرشو تو صنعت گذاشته و نمونه هاشم به خوبی گفتین

البته اینم باید گفت وقتی میگیم تاثیر گذاشته قرار نیس اونایی که ازش تاثیر گرفتن متاشون بشه 95 تا بشه گفت شکست نخوردن........خود دارک و بلاد مگه چند شده متاشون؟ :Dتمامی این بازیایی که دوستمون گفت کلی تاثیر گرفتن از سولز بورن و خیلی هم موفق بودن

واقعا دهه دهه میازاکی بود............حالا باید دید میتونه تکرار کنه این موفقیتو یا مثه خیلی از سازنده های بالاخص ژاپنی تو یه فرم گیر می کنه

.
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,616
نام
Armin
ولی gow 2018 اونقدری که از Tlou الهام گرفته به نظرم از سولز نگرفته . یعنی بیشتر وامدار تلوئه تا سری سولز ... ( روایت و ... )بحث لایت اتک و هوی اتک ، بلاک ، پری هم خیلی به سری سولز شباهت نداره . یعنی بصورت فرمول سولز که یکی بزن جا خالی بده یا بلاک کن ، بعد یکی دیگه بزن نیست . ( البته سری سولز هم دراکثر مواقع اینجوری نیست ) . گاو 2018 ، این شکلیه . میری تو دل دشمنا شروع می کنی به کمبو زدن ... چیزی که توی سری سولز خیلی امکان پذیر نیست توی اکثر موارد . ( حالا اولش یه نظر شخصی هم گفتم واسه کسایی که هنوز نمی دونن چیزی که کسی میگه قطعا نظر شخصیشه )
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
ببین بحث استفاده از الگوی استاندارده. سولزبرونها یه سری استاندارد توی کامبت سیستمشون ایجاد کردن که بقیه بازیهای مشابه بعد خودشون کم و بیش از اون رویه پی روی کردن. مثلا مدل لاک آن شدن روی دشمن، یا نحوه کار مکانیزمهای اتک و بلاک و مپ شدنشون روی L و R، نوع پری کردن ضربات .... هیچکدوم از اینها ممکنه اختراع میازاکی نباشه، ولی استاندارد سازیش با سولزبورنها شکل گرفتش. مثلا گیرز هم خالق کاوربیس شوتینگ و دوربین روی شونه نبوده ولی استاندارد سازیش رو انجام داد و یجورایی همه بازیهای شوتر بعد خودش از الگوهای گیرز استفاده کردن. گاو هم از یه سری از این موارد رو توی کامبت دیزاینش استفاده کرده مثل همون لاک آن شدن یا مپینگ اتک و بلاک و نحوه کارکردشون .... و اینها رو با یه سری المانهای دیگه ترکیب کرد و یجور استایل مخصوص خودش رو پیدا کرد که خیلی کمبو بیس تر هستش (مشابه گاوهای کلاسیک)
دقیقا یعنی اگه میازاکی این استاندارد سازی نمکیرد الان هنوز بازی ها تو همون H&S سنتی مونده بودن بزن پشت سر هم..
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
683
متا خودش دسته بندی نکرده اینا رتبه هاشون دلیل داره به خاطر نحوه انتخاب شوند توسط سایت های معتبر هست که 3 امتیاز داره و لست من یادمه تو همون سال 2013 بالای 220 تا گوتی پیک شد توسط سایت ها و رسانه های مختلف که رکوردی بود دوره خودش
میدونم دوست عزیز به طور کلی گفتم.این منبع سایتها و مراجع مهمی که مجوزهای لازم برای متا دادن رو دارن و سایت و سورس معتبری هستند رو حساب کرده که بهترین بازیهای دهه اخیر رو هر کدومش انتخاب کردن.اگه بازی تو اون لیست اول بشه ۳ امتیاز اگه دوم بشه دو امتیاز اگه سوم تا دهم بشه یک امتیاز داره و مجموع اونا بهترین بازی هایی دهه رو لیست بندی میکنه که لست با وجود بازیهایی با متاهای بالاتر دومه و میشه گفت انقلابی ترین بازی و ip جدید دهه اخیره.۲۴۹ تا گوتی مجموع داره و هنوز که هنوزه اگه فقط جوایز گوتی منتقدان رو حساب کنیم با 191 تا جایزه گوتی پرافتخارترین بازی تاریخه‌.متا هم ۹۵ و کلی نمره پرفکت و ۱۰ از ۱۰ و فروش فوق العاده حدود ۲۰ میلیون نسخه ای برای یه بازی انحصاری اونم تو سبکی که همه پسند نیست.واقعا این بازی اعجوبه ای هست برای خودش.به قول به سایتی که نمره اش تو متاکریتیک ثبت شده بود هر نسلی سقفی دارد و سقف نسل ۷ tlou هست
 
  • Like
Reactions: Un_Tlou

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,296
ولی gow 2018 اونقدری که از Tlou الهام گرفته به نظرم از سولز نگرفته . یعنی بیشتر وامدار تلوئه تا سری سولز ... ( روایت و ... )بحث لایت اتک و هوی اتک ، بلاک ، پری هم خیلی به سری سولز شباهت نداره . یعنی بصورت فرمول سولز که یکی بزن جا خالی بده یا بلاک کن ، بعد یکی دیگه بزن نیست . ( البته سری سولز هم دراکثر مواقع اینجوری نیست ) . گاو 2018 ، این شکلیه . میری تو دل دشمنا شروع می کنی به کمبو زدن ... چیزی که توی سری سولز خیلی امکان پذیر نیست توی اکثر موارد . ( حالا اولش یه نظر شخصی هم گفتم واسه کسایی که هنوز نمی دونن چیزی که کسی میگه قطعا نظر شخصیشه )
قطعا از TLoU هم خیلی الهام گرفته ولی بیشتر در مسائل روایی و نه کامبت دیزاین. آره خب من گفتم که به استایل شخصی خودش رسید و یه چیز خیلی کمبو بیس تر و اکشن تر تحویل داد و قطعا کوری بارلوگ گاو های کلاسیک رو هم مد نظر قرار داده بوده.
یه دوره ای خود گاوهای کلاسیک تبدیل به استاندارد شده بودن و لایت اتک و هوی اتک رو کامل باب کرده بودن و شما هر بازی هک اند اسلشی که انجام میدادی ناخودآگاه انتظار داشتی مربع لایت اتک بزنه و مثلث هوی اتک:D خیلی بازی ها مثل کسلوینیا لردز آو شدو هم از این سیستم پیروی کردن ولی المانهای مخصوص به خودشون رو هم حفظ کردن و تبدیل به یه چیز خاص خودشون شدن.

حالا جدای همه این حرفها تاثیر سولزبورن ها بر صنعت گیم فقط در بحث کامبت دیزاین نبوده.
نحوه روایت مینیمال و وابسته به محیط داستان که کلا بعد دارک سولز خیلی طرفدار زیادی پیدا کرده.
زیبایی شناسی خاصی که با خودش آورد بخصوص در بحث معماری و فضاسازی گوتیک که شاید در هیچ بازیی تا بحال به اندازه دارک سولز به این معماری توجه نشده باشه.
و از همه مهمتر چالش برانگیزی:D نسل پیش یادتون باشه خیلی ها داشتن از آبدوغ خیاری شدن بازی ها شکایت میکردن. ظهور دیمنز سولز مثل دمیده شدن روح Retro در یک پوسته کاملا مدرن بودش:D خیلی ها سولز ها رو ادامه رو حقیقی Zelda: OoT میدونستن. عبارت "فلان بازی دارک سولز فلان سبک هستش" دقیقا از همین بحث چالش برانگیزی سولزها سردرآوردش.
جدای عناوین AAA ، توی کامیونیتی های ایندی هم تاثیرگذاری سولزبورن ها خیلی مشهود بوده. از Hollow Knight و Hyper Light Drifter گرفته تا Blasphemous و Salt and Sanctuary و خیلی بازی های دیگه چه در بحث روایت مینیمال چه کامبت و چالش، همشون تحت تاثیر سولزبورنها بودن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر