بررسی The Last of Us توسط Digital Foundry

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
نسل بعد کنسولهای بازی دارن از راه میرسن و مردم منتظر جهش گرافیکی زیادی به دنبال عرضه سخت افزارهای جدید هستن.در این حال ND به دنبال استخراج چند قطره آخر کنسول PS3 بوده و یکی از بازیهای تعریفی کنسولی رو تولید کرده.

در مورد گرافیک حقیقت اینه که در انتهای عمر کنسولها استخراج گرافیک بالاتر به مراتب سخت تر از دوران دیگه هست.
در بررسی نسخه دمو مشخص شد که ND تغییراتی رو نسبت به قبل در انجین بازی ایجاد کرده ( گرایش به سمت رئالیسم بیشتر با جایگزین کردن تکسچرهای با دست نقاشی شده در U3 و ...) این تغییرات شامل جهش در انیمیشن و نور پردازی هم هستن که البته بدون هزینه هم نبودن و باعث شدن تاثیر قابل توجهی روی نرخ فریم ریت در صحنه هایی که فشار زیاد هست به وجود بیاد.

جزئیات ظریف:


محیط نسبت به Uncharted ها وسیع تر به نظر میرسه و سطح جزئیات برای یک کنسول نسل فعلی چشمگیره.در ساخت کاراکترها هم به جزئیات توجه شده در نماهای نزدیک چین و چروکها و لکه های صورت جوئل و الی معلوم هستن موهای لایه لایه و چین و چرک لباس و سایر تفاوتهای ظریف هم وجود داره.
یکی از دستاوردهای این بازی این هست که نگاه و احساس کاراکتر ها مثل ترس و .. رو میشه در تعامل با محیط دید.
the Last of Us از نظر تجسم عاطفی بی نظیر هست . شبیه سازی حرکت ماهیچه های صورت با استفاده از Normal Map ها (تکسچرهایی که با عکسهای واقعی که از روی مدلهای با کیفیت بالا گرفته شدن ساخته میشه) و ساختار استخوانهای زیر ماهیچه ها طیف وسیعی از احساسات رو در صورت کاراکتر ها با ظرافت خوبی نمایش میده.حتی تغییرات کوچک مانند حرکات چشم با دقت بالایی رندر میشن.
تاکید بر این جزئیات کوچیک باعث شده الی و جوئل زنده و و دارای واکنشهای طبیعی باشن مخصوصا وقتی اتفاقی در اطراف اونها میوفته... وهمه اینها با توجه به قدرت پردازش و حافظه محدود PS3 حتی در قیاس با PC های ارزوان قیمت امروزی واقعا چشمگیره و NDog اون چه بر روی PS3 ممکن هست رو طوری مدیریت کرده که بر سایر قسمتهای بازی اثر منفی زیادی نگذاره.




توجه به جزئیات در The Last of Us جالب توجهه در حالیکه ظاهر شدن اجسام دور به ندرت قابل مشاهده هست.

کیفیت تصویر بسیار خوب هست بازی با رزولوشن واقعی 720p اجرا میشه و post-process anti-aliasing (الگوریتم ضد دندونه ای که لبه هارو شناسایی میکنه و روشون فیلـــــتر بلور میزنه) پوشش بهتری نسبت به بازی Uncharted 3 داره . در حالیکه بافتها (anisotropic ******ing) خوبی دارن ولی از بعضی زوایا بلوری به نظر میرسن.
سطح بالای گرافیک بعض اوقات با تکسچرهای کم رزولوشن پایین میاد.
سوسو زدن تصویر در برخی لبه های طویل ویا اشیایی که پیچیدگی زیادی دارن دیده میشه.
آلفا بافرها رفلکشن ها و بلوری که برای نمایش عمق میدان دید به کار میره (Depth of Field) با رزولوشن پایین رندر میشن و وقتی کاراکتر روشون قرار میگیره لبه های ناهموار به وجود میارن.
شاید به دلیل سطح بالای جزئیات در محیط از set-pieces (قطعات از پیش تنطیم شده) زیاد که در بازی U3 به کار رفته بود در این بازی خبری نیست.و به نظر میرسه ND با کم کردن اکشن سعی در ارائه محیط بزرگتر و پرجزئیات تر داشته و البته در این بازی این سیاست کاملا موفق بوده ...


فریم ریت
در نسخه دمو ما دیدیم که سکانسهای مبارزه ای و یا زمانیکه تعداد منابع نور زیاد میشد فریم ریت بازی رو از هدف خودش که ثابت موندن بر روی 30 فریم بر ثانیه هست منحرف میکرد.البته اگر شما به آرامی در حال کاوش در محیط بازی باشین این مشکل به چشم نمیاد ولی زمانیکه وارد مبازرات شدید و صحنه های اکشن بشین این مسئله بیشتر مورد توجه قرار میگیره مثلا در صحنه هایی که از اسلحه برای تیراندازی استفاده میکنید و برخورد گلوله های محدود شما به هدف خیلی مهم میشه از بین رفتن نرمی و ایجاد اختلال مشکل درست میکنه.

در نسخه نهایی در بیشتر قسمتها هیچ کدوم از این مشکلات برطرف نشده و در صحنه های به اصطلاح فنی فریم ریت با فشار زیادی که رندر شدن بازی وارد میکنه دست و پنجه نرم میکنه و حتی در صحنه های اکشن که در محیطهای وسیعتر اتفاق میوفته افت بیشتری روی فریم ریت دیده میشه , در این بازی افت 5 فریمی در این مواقع چیز غیر معمولی نیست و حتی در برخی مواقع که از محیطهای با شاخ و برگ زیاد و یا رفلکشن بالا عبور میکنید بیشتر هم میشه.

در مجموع بیشتر مواقع پایین بودن فریم مشکل زیاد جدی ای نیست چون نحوه روایت داستان و ... اکثرا در قسمتهای آروم بازی اتفاق میوفته...
استفاده هوشمندانه از موشن بلور و Depth of Field هم برای پنهان کردن مشکلات فریم ریت بازی موثر واقع شده علاوه بر اینها تمرکز اصلی بازی اجتناب از رویارویی با راه زنها و ... هست که شمارو از در گیر شدن با صحنه های اکشن دور میکنه.
این رو هم باید بگیم که The Last of Us درخواستهای واقعا سنگینی از سخت افزار پلی استیشن 3 داره و به نظر می رسه کنسول برای روشن نگه داشتن v-sync که برای جلوگیری از گسستگی تصویر به کار میره با مشکلاتی مواجه هست.
استفاده از تکنیک triple buffering برای این منظور کارایی خوبی داره ولی دارای عارضه جانبی هم هست و باعث ایجاد Input Lag یا تاخیر میشه که باعث شده قسمت های تیر اندازی بازی کمی سنگین بشه و هدف گیری مشکل باشه.

به هر حال این مشکلات باعث نشده که بازی غیر قابل بازی کردن باشه...

نور پردازی , انیمیشن و هوش مصنوعی کیلیدی برای تحقق واقع گرایی


نور پردازی در بازی ترکیبی از ریل تایم و از قبل محاسبه شده هست ولی عمق بالایی به بازی داده

یکی از نقاط قوت بازی نور پردازی هست .
در محیط آخر زمانی بازی برق تقریبا به طور کامل وجود نداره و خورشید تنها منبع اصلی نور در بازیه که بصورت غیر مستقیم نورها و سایه هارو درون ساختمونها و یا زیر زیر زمینها به وجود میاره.ND یک سیستم مجزارو برای جایگزینی اثر خورشید در محیط در نظر گرفته منابع نور مستقیم مثل خورشید یا آتیش اسلحه و مشعل در بازی به صورت پویا و ریل تایم رندر میشن و سایه های خودشون رو ایجاد میکنن نورهای ثانوی هم به صورت از قبل محاسبه شده (pre-calculating) در بازی اعمال میشن نتیجه نهایی این شده که محیطها طبیعی و با عمق بالا به نظر برسن.
افکتهایی مثل Bloom و تغییر در میزان نوردهی هم وقتی از محیط داخل به خارج میرید دیده میشه , نور پردازی HDR و پرتو های نور هم به زیبایی نور پردازی اضافه کرده و از افکت Depth of Field هم برای شبیه سازی عدم تمرکز چشم انسان در مواجهه با نور شدید مثل زمانیکه به طور مستقیم به خورشید نگاه میکنید استفاده شده.
اطراف کاراکتر هاله سیاه رنگی دیده میشه که به نطر میرسه SSAO (ابزاری برای شبیه سازی سایه ها به صورت فیک) باشه.




کیفیت سایه ها بعضی مواقع مطلوب نیست

استفاده گسترده از نور پردازی محیطی و پویا چیزی هست که ما از کنسولی مثل PS4 انتظار داریم اما ND اون رو بر روی یک سخت افزار نسل فعلی با عوارض جانبی کمی پیاده سازی کرده :
مثلا سایه های ایجاد شده توسط خورشید ضعیف هستن و در فواصل نزدیک نا خوشایند به نظر میرسن و واضحه که به دلیل صرفه جویی در توان پردازشی از شیوه PCF ( مخفف percentage closer ******ing شیوه ای از فیلتـــرینگ که به صورت پله کانی و با نزدیک شدن به سایه ها سعی میکنه اونهارو دقیقتر رسم میکنه ) برای سایه ها استفاده شده.

یکی دیگه از دستاوردهای بازی حرکات خوب الی و جوئل در محیط بازی هست که برخورد خیلی کمی با هم دارن ...
سازنده از یک سیستم انیمیشن سفارشی هم استفاده میکنه که تلفیق انیمیشنهای مختلف رو نرم تر و روونتر از از بازی ای مثل Uncharted 3 اجرا میکنه.
انیمیشنها در TLoU نسبت به محیط هم حساس هستن و انیمیشنهایی برای ارتباط بر قرار کردن شخصیت با محیط اطراف طراحی شدن مثلا نحوه راه رفتن جوئل موقع مواجه شدن با یک قلوه سنگ و یا چگونگی استفاده از یک ستون و یا میز برای کوبیدن سر یک "موجود آلوده شده" به اون ...
همچنین شخصیت به اتفاقهایی که در اطراف رخ میده واکنش نشون میده مثلا الی صورتش رو از آتیش مشعلی که بهش نزدیک میشه میپوشونه و یا ممکنه از آتیش اسلحه شما مبهوت بشه.

در طول یک مبارزه الی یا بقیه متحدهای شما به دشمن با اشیایی که در اون نزدیکی پیدا میشه حمله میکنن و یا مهماتی رو که از روی اجساد پیدا میکنن برای شما پرتاب میکنن هه اینها باعث میشه بازی پویا تر به نظر برسه و هیچ پیش آمد کاملا تکراری ای در طول بازی مشاهده نشه که در نهایت سبب میشه شخصیتهای بازی زنده تر به نظر برسن و کمتر حالت اسکریپت شده (حرکات نمایش نامه نویسی شده) داشته باشن ...
دشمنها هم هوش مصنوعی متفاوتی دارن مثلا بعضی از "آلوده شده ها" کور هستن و شما میتونید اونهارو گول بزنید و توسط صدا منحرف کنید ولی اونها به صدای پاهای شما حساس هستن...
البته هوش مصنوعی بازی خالی از خطا نیست....
مثلا رفتار بعضی دشمنان نسبت به اتفاقاتی که میوفته و یا گیر کردن الی و بقیه متحدهای شما موقع عبور از یک جای باریک و ...

مثل بازیهای قبلی ND کات سینها در بازی به صورت از قبل رندر شده توسط انجین بازی با کیفیت فوق العاده بالا ساخته شدن در حالیکه در کات سینها محیط بازی به اون چیزی که ما در خلال بازی میبینیم نزدیک به نظر میرسه ولی کاراکترها از مدلهای پیچیده تر به همراه Shader های بیشتر استفاده میکنن.


تصویر از کات سین بازی




ریل تایم از داخل بازی



در اخبارهایی که اخیرا منتشر شده نسخه بهبود یافته ای از انجین بازی برای ساخت بازیهای PS4 استفاده خواهد شد .آیا کیفیت کات سینهای بازی رو در گیم پلی ریل تایم هم خواهیم دید؟

منبع:

Tech Analysis: The Last of Us • Articles • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:
این 3 عکس آخری که برای چندمین بار هست که قرار دادی ، حالا چه برای DF باشه چه نباشه فرقی نمیکنه ولی مقایسه ای صورت گرفته از پایه غلطه. یه بار گفتم ، اون تصویر کات-سین مربوط به یه محیط بسته و close-up از چهره ی Joel هست و اون دو تصویر بعدی close-up که نیست هیچ ، محیط کاملا هم بازه + in game هست.
ضمن اینکه این تصویر هم به قول شما Actual in game هست



واگه قراره مقایسه ای بین اون کات-سین و in game صورت بگیره تصویری که من گذاشتم گویاتره.
 
این 3 عکس آخری که برای چندمین بار هست که قرار دادی ، حالا چه برای DF باشه چه نباشه فرقی نمیکنه ولی مقایسه ای صورت گرفته از پایه غلطه. یه بار گفتم ، اون تصویر کات-سین مربوط به یه محیط بسته و close-up از چهره ی Joel هست و اون دو تصویر بعدی close-up که نیست هیچ ، محیط کاملا هم بازه + in game هست.
ضمن اینکه این تصویر هم به قول شما Actual in game هست



واگه قراره مقایسه ای بین اون کات-سین و in game صورت بگیره تصویری که من گذاشتم گویاتره.

عزیز من اون عکسی که تو گذاشتی اولا از فریم بافر بازی کپچر نشده دوما از کات سین هست و داخل بازی نیست هر کاراکتر تو بازی چند سطح LOD داره ... به هر حال DF خیلی بهتر از تو میدونه چه چیزی مبنای مقایسه درست هست مشکلی داری برو تو سایت یورو گیمر اعتراض کن منم فقط چیزی که تو منبع قرار گرفته رو بازتاب میدم نه عکسایی که تو از یه ویدئو کپچر کردی.
 
آخرین ویرایش:
اون عکسی که تو گذاشتی از فریم بافر بازی کپچر نشده به هر حال DF خیلی بهتر از تو میدونه چه چیزی مبنای مقایسه درست هست مشکلی داری برو تو سایت یورو گیمر اعتراض کن منم فقط چیزی که تو منبع قرار گرفته رو بازتاب میدم نه عکسایی که تو از یه ویدئو کپچر کردی.
lol دیگه به یه بچه هم بگی حجم محاسباتی محیط بسته بیشتره یا باز جوابتو میده پس نیازی نیست بخوام با شما بحث کنم که DF بیشتر میدونه یا من. اون مقایسه غلط و بی پایست و متاسفانه من برعکس شما چیزی رو برای خودم قدیس قرار نمیدم که دیگه نتونم نقدش کنم. چیزی که مشکل داره نیازی به دفاع کورکورانه نداره.
در ضمن من نیازی ندارم مثل شما بشینم با این عکس ها خودمو سرگرم کنم. چیزی رو هم از ویدیو کپچر نکردم. شمایی که میری از روی ویدیوی InFomous :SS کپچر میکنی میای تو تاپیک قرار میدی فکر میکنی ما هم چیزی حالیمون نیست. من یا هرکدوم از بچه هایی که این بازی رو بازی کردن میدونن که گرافیک این بازی اصلا قابل مقایسه با عکس هایی که شما میذاری نیست.

اوکی مرسی که نظر دادی دوست عزیز به هر حال شما میتونی هر چی که خودت قبول داری باور کنی کسی تپانچه رو سر شما قرار نداده. اعتراضی هم اگه دارین لینک منبع موجود هست میتنید اونجا مطرح کنید یورو گیمر سایت بزرگی هست حتما رسیدگی میکنن در ضمن تو کامنتهای زیر مقاله اصلی سونی فن تر از شما زیاد هست من ندیدم کسی اعتراضی داشته باشه .

من با یوروگیمر کاری ندارم. دارم روی همین مطلب ترجمه شده توسط شما ( دستتون هم درد نکنه ) نظر میدم. اگه میخواستم اونجا نظر بدم میرفتم همونجا فعالیت میکردم. نمیشه که شما اگه یه مطلبی رو ترجمه کردی ، نشه در موردش نظر داد چون منبعش یه سایت دیگست.
یوروگیمر هم اگه بزرگه ، بازیسنتر هم بزرگه و بچه هایی تو این سایت فعالیت میکنن که نویسندگان یوروگیمر باید جلوشون لنگ بندازن.
در ضمن این بحثی که من کردم ربطی به فن بودن نداره که میگی فن تر از شما !! بعدشم این حرفت بی معنیه ! چطوری به این نتیجه رسیدی که اونا فن تر از من هستن؟ چون خارجی هستن؟ یه کم منطق هم داشته باشی بد نیست.
 
آخرین ویرایش:
lol دیگه به یه بچه هم بگی حجم محاسباتی محیط بسته بیشتره یا باز جوابتو میده پس نیازی نیست بخوام با شما بحث کنم که DF بیشتر میدونه یا من. اون مقایسه غلط و بی پایست و متاسفانه من برعکس شما چیزی رو برای خودم قدیس قرار نمیدم که دیگه نتونم نقدش کنم. چیزی که مشکل داره نیازی به دفاع کورکورانه نداره.
در ضمن من نیازی ندارم مثل شما بشینم با این عکس ها خودمو سرگرم کنم. چیزی رو هم از ویدیو کپچر نکردم. شمایی که میری از روی ویدیوی InFomous :SS کپچر میکنی میای تو تاپیک قرار میدی فکر میکنی ما هم چیزی حالیمون نیست. من یا هرکدوم از بچه هایی که این بازی رو بازی کردن میدونن که گرافیک این بازی اصلا قابل مقایسه با عکس هایی که شما میذاری نیست.

اوکی مرسی که نظر دادی دوست عزیز به هر حال شما میتونی هر چی که خودت قبول داری باور کنی کسی تپانچه رو سر شما قرار نداده. اعتراضی هم اگه دارین لینک منبع موجود هست میتنید اونجا مطرح کنید یورو گیمر سایت بزرگی هست حتما رسیدگی میکنن در ضمن تو کامنتهای زیر مقاله اصلی سونی فن تر از شما زیاد هست من ندیدم کسی اعتراضی داشته باشه .

- - -ویرایش - - -

من با یوروگیمر کاری ندارم. دارم روی همین مطلب ترجمه شده توسط شما ( دستتون هم درد نکنه ) نظر میدم. اگه میخواستم اونجا نظر بدم میرفتم همونجا فعالیت میکردم. نمیشه که شما اگه یه مطلبی رو ترجمه کردی ، نشه در موردش نظر داد چون منبعش یه سایت دیگست.
یوروگیمر هم اگه بزرگه ، بازیسنتر هم بزرگه و بچه هایی تو این سایت فعالیت میکنن که نویسندگان یوروگیمر باید جلوشون لنگ بندازن.
در ضمن این بحثی که من کردم ربطی به فن بودن نداره که میگی فن تر از شما !! بعدشم این حرفت بی معنیه ! چطوری به این نتیجه رسیدی که اونا فن تر از من هستن؟ چون خارجی هستن؟ یه کم منطق هم داشته باشی بد نیست.

ببین عزیز این نظر من در مورد TloU هست برو تو این پست بخون شاید خیلی از دوستام تو همین سایت با نظر من مخالف باشن:

http://forum.bazicenter.com/thread78630/page3/#post2676491

شما نظرتو گذاشتی منم تشکر کردم در مورد عکسها هم من به عنوان کسی که مقاله رو ترجمه کردم حق ندارم از عکس دیگه ای تو مقاله استفاده کنم به هر حال نظر من اینه که واقعیت تو این مقاله انعکاس داده شده شما هم نظرتو دادی ولی اگه اعتراضی داری متاسفانه از دست من خارجه.

اگه شما کارت کپچر یا کارت گرافیکی که از HDMI کپچر میکنه داری و میتونی باهاش از فریم بافر PS3 عکس کپچر کنی قرار بده نه اینکه بری عکسهای بول شات که برای تبلیغ بازی هست یا عکس از روی تریلر کپچر کنی شما عکس واقعی از فریم بافر کپچر کن من میرم تو یورو گیمر لینکشو میزارم اعتراض میکنم که عکسهارو عوض کنن شما هم بیا پشتیبانی کن.
 
ببین عزیز این نظر من در مورد TloU هست برو تو این پست بخون شاید خیلی از دوستام تو همین سایت با نظر من مخالف باشن:

http://forum.bazicenter.com/thread78630/page3/#post2676491

شما نظرتو گذاشتی منم تشکر کردم در مورد عکسها هم من به عنوان کسی که مقاله رو ترجمه کردم حق ندارم از عکس دیگه ای تو مقاله استفاده کنم به هر حال نظر من اینه که واقعیت تو این مقاله انعکاس داده شده شما هم نظرتو دادی ولی اگه اعتراضی داری متاسفانه از دست من خارجه.

اگه شما کارت کپچر یا کارت گرافیکی که از HDMI کپچر میکنه داری و میتونی باهاش از فریم بافر PS3 عکس کپچر کنی قرار بده نه اینکه بری عکسهای بول شات که برای تبلیغ بازی هست یا عکس از روی تریلر کپچر کنی شما عکس واقعی از فریم بافر کپچر کن من میرم تو یورو گیمر لینکشو میزارم اعتراض میکنم که عکسهارو عوض کنن شما هم بیا پشتیبانی کن.

من نگفتم تغییر بده عکس رو. دارم رو همین عکس ها بحث میکنم و میگم مقایسه غلطه حالا خود Neil Druckmann هم ای مقایسه رو کرده باشه فرقی نمیکنه.
در مورد بول شات و ... باید خدمتتون عرض کنم که اگه شما خودت بازی کرده باشی میبینی که اون عکسی که من گذاشتم بول شات نیست بلکه عینا تو بازی وجود داره.
دیگه بیشتر از این هم دلیلی نمیبینم بخوام این بحث رو ادامه بدم. موفق باشی
 


!!!!! nope
can't think of anything
This is pretty freakin awesome
:-" :d
مانور دادن رو گرافیک تلو دل و جرات بی نهایت میخواد ! کانگرتز برادر :bighug:
 
آخرین ویرایش:
ممنون بابت ترجمه.
بازی تو بعضی از صحنه های شلوغ مخصوصا تو محیط های باز برای چند لحظه افت فریم داره ولی به هیچ وجه آزار دهنده نیست.تنها جایی که افت فریم واضح دیده میشد تو چپتر آخر تابستون و داستان سم و برادرش بود
با در نظر گرفتن اینکه بعضی از محیط های بازی 7-8 برابر بزرگتر از محیط های U3 هستند ولی باعث تعجبم شد که گرافیک بهتری رو داره ارائه میده.
مخصوصا محیط های بسته که تصور دیدنشون تو این نسل یک مقدار سخت بود.
نور پردازی بهترین چیزی هست که این نسل دیدم.باعث شده بازی ریل ترین گرافیک این نسل رو داشته باشه.
فکر نمیکردم بهتر از انیمیشن های U3 تو این نسل امکان پذیر باشه ولی این بازی اون رو هم تحث شعاع قرار میده.
مدل سازی کارکتر جول هم که نمونه این نسلی نداره.جزئیات صورت و حالت چهره جول فک براندازه.

این عکس تو پست اول کاملا نور پردازی بی نظیر بازی رو به رخ میکشه:
47862558344566580611.jpg
 
[video=aparat;UXw9A]http://www.aparat.com/v/UXw9A[/video]

حجم ویدئو کمه در حدود 1.3 مگابابیت و با سرعت 1/10 سرعت اصلی برای اینکه فریم به فریم نمایش داده بشه.پیشنهاد میکنم تو لینک اصلی ببینید چون تو BC نسبت تصویر به هم میخوره
http://www.aparat.com/v/UXw9A

اگر اینجا برای دیدنش مشکل داشتین برین به این لینک اصلی.
 
وهمه اینها با توجه به قدرت پردازش و حافظه محدود PS3 حتی در قیاس با PC های ارزوان قیمت امروزی واقعا چشمگیره و NDog اون چه بر روی PS3 ممکن هست رو طوری مدیریت کرده که بر سایر قسمتهای بازی اثر منفی زیادی نگذاره

الان من منظور ایشون رو متوجه نمی شم .
خواسته چی رو ثابت کنه . ؟

بعد یه سوال دیگه از دوستان
الان این بازی گرافیکش خیلی بالا بوده ؟؟
 
الان من منظور ایشون رو متوجه نمی شم .
خواسته چی رو ثابت کنه . ؟

بعد یه سوال دیگه از دوستان
الان این بازی گرافیکش خیلی بالا بوده ؟؟
به نظر شما بالا نبوده؟/:)
البته اگر بازی کرده باشی اگر بازی نکرده باشی که نمیتونم باهات بحثی بکنم
 
به نظر شما بالا نبوده؟/:)
البته اگر بازی کرده باشی اگر بازی نکرده باشی که نمیتونم باهات بحثی بکنم

بالا بودنش که بود . ولی در مقابل یه سری بازی دیگه بیشتر جک بود . البت من بازی نکردم . ولی تریلر هاش رو که دیدم .
بعد اون جمله pc ارزان چه معنی میداد ؟ :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or