برترین IP های جدید نسل هفتم از دیدگاه بازی سنتر (بخش پایانی ارسال شد)

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
files_hotTopics_634064hot%5Bc0fd5efeda46919e8245f800f8ecc807%5D.jpg


نسل‌ها از پی هم می‌گذرند و کنسول‌ها و تکنولوژی‌های گیم جای خود را به ساخته‌ها و عناوین جدیدی می‌‌دهند که گاها موفق و گاها نیز ناموفق ظاهر می‌شوند. عناوین ناموفق بطبع از خاطرات پاک خواهند شد اما عناوینی که کارنامه درخشانی دارند در حافظه‌ها خواهند ماند و حتی به احتمال خیلی زیاد به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شوند. در ابتدا بگذارید توضیح مختصر و عامیانه‌ای در مورد کلمه IP بدهیم تا کسانی که قبلا چنین چیزی نشنیده‌اند با این کلمه آشنا شوند. در هر نسل و دوره‌ای عناوینی ایجاد می‌شوند که قبلا موجودیت نداشته‌اند و تازه متولد شده اند. یعنی برای اولین بار است که پا به دنیا می‌گذارند و با سبک و نام جدیدی که گاها با خود به همراه خواهند داشت، سعی در بدست آوردن نام و نشانی برای خود هستند. در نسل هفتم بازی‌های رایانه‌ای که کم کم پشت سر می‌گذاریم IP های جدید زیادی روانه بازار شدند که همانگونه که گفته شد گاها موفق و گاها نیز ناموفق ظاهر شدند. تعداد این عناوین کم نیست و در حدود 7 سالی که می‌گذرد شاهد عناوین زیادی بودیم اما در این مقاله که توسط تحریریه سایت بازی سنتر گردآوری شده‌، سعی شده 30 عدد از برترین IP هایی که در نسل هفتم خلق شدند را معرفی و مطلبی هرچند کوتاه در مورد آن‌ها بازگو کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید و با آغوشی باز به استقبال نسل بعدی بروید.

لازم است اضافه کنم که این مقاله در 3 روز بر روی سایت قرار خواهد گرفت. یعنی هر روز 10 عنوان.
 
آخرین ویرایش:
حالا گیرز رو چرا انقد تحویل گرفتن و تبدیل به یه استاندارد شد؟ چون همون مکانیزم رو یه خورده بهبود داد و استفاده کرد اما؛ گرافیک فوق خفن داشت برا اون زمان، داستان نسبتا خوب و جذاب داشت، شخصیت های درست حسابی داشت، بقیه ی مواردش هم یه سر و گردن بالا تر از کیل سوییچ بود واسه همین خیلی بیشتر تو چشم اومد و تحویل گرفته شد :دی

به همین سادگی :دی
من نمیخوام وارد بحث بشم اما میشه بگی چی موند که بگیم شماها راضی بشید که این بازی در نوع خودش واقعا یه درجه گیم پلی (یا حالا هر چی) رو ارتقا داد و ثابت بشه که بازی خوبیه؟ :دی (من خودم از گیرز ها خوشم نمیاد و فقط با شماره 1 ـش حال کردم.) اگر بحث سر آنچارتده که منم میتونم یه همچین جمله هایی بگم چون تو نظر خود من آچارتد و گیرز تو یه سطح هستن و هیچ کودوم چیز جدیدی نداشتن، فقط از المان های دیگر بازی ها به نحو احسنت استفاده کردن و یه عنوان ناب تحویل گیمر ها دادن.
 
نگرفتی چی شد :دی چرا مکانیزم گیم پلی Kill.Switch فراگیر نشد ولی مکانیزم گیم پلی Gears فراگیر شد؟ بالاخره یه چیزی تو مکانیزم گیم پلی Gears بوده که فراگیر شده، مکانیزم گیم پلی هم ربطی به گرافیک خفن و داستان خوب (واقعا؟ شماره اول اصلا داستان داشت که بخواد خوب هم باشه؟ :دی) و ... نداره قطعا.
چرا اتفاقا دقیقا گرفتم چی شد :دی وقتی خود بازی تو چشم نیومده و فراگیر نشده طبیعتا مکانیزم گیم پلیش هم اونچنان تو چشم نیومده که بخواد فراگیر بشه دیگه :دی مکانیزم گیم پلیش جزئی از کل هست.

اصلا این رو ولش کن. کیل سوییچ بازی کردی؟ :دی میتونی دقیقا توضیح بدی چه چیزی تو مکانیزم گیم پلی گیرز بوده که تو کیل سوییچ وجود نداشته که باعث این همه تفاوت بین جایگاهشون شده؟ این که بالاخره یه چیزی وجود داشته نشد حرف :دی دقیقا بگو چی وجود داشته :دی
در مورد داستان هم تو به داستان گیرز مزخرف هم بگی کیل سوییچ از این نظر 100 پله پایین تر قرار میگیره :دی همون Still better than و این حرفا :دی
قبلا این که اینجوری همه چیز رو به هم ربط بدین بگم که سری کلاسیک SC هم کاور داشتن، ولی کاور این کجا و اون کجا. به هر حال کاور گرفتن در حین نبرد یه اصل بنیادی به حساب میاد و توی صنعت گیم هم وارد می شد آخر، ولی GeoW با کنترل نرم، و کاربردی کردن این قابلیت تونست اینو یه استاندارد کنه بلافاصله. درست مثه استانداردسازی هیلو برای اول شخص های کنسولی، قبلش Golden eye هم رو کنسول بود ولی هیلو فرمولی رو بیرون داد که راحت و قابل استفاده بود و استاندارد شد.
سوالی که اول باید پرسیده بشه اینه که شما اصلا کیل سوییچ بازی کردی یا فقط اسمش رو شنیدی؟ چون سیستم کاور گیری و مبارزات گیرز و کیل سوییچ (حتی دایو زدن ها) این کجا و آن کجا نبود. بلکه دقیقا یکی هست. کاور گیری هم تو کیل سوییچ فقط یه آپشن نبود. گیم پلی بر مبنای کاورگیری چسبنده بنا شده بود. اگه بازی کرده باشی از لول دیزاین بازی قشنگ میشد فهمید.

- - -ویرایش - - -

من نمیخوام وارد بحث بشم اما میشه بگی چی موند که بگیم شماها راضی بشید که این بازی در نوع خودش واقعا یه درجه گیم پلی (یا حالا هر چی) رو ارتقا داد و ثابت بشه که بازی خوبیه؟ :دی (من خودم از گیرز ها خوشم نمیاد و فقط با شماره 1 ـش حال کردم.) اگر بحث سر آنچارتده که منم میتونم یه همچین جمله هایی بگم چون تو نظر خود من آچارتد و گیرز تو یه سطح هستن و هیچ کودوم چیز جدیدی نداشتن، فقط از المان های دیگر بازی ها به نحو احسنت استفاده کردن و یه عنوان ناب تحویل گیمر ها دادن.
برا اینکه ثابت بشه بازی خوبیه هیچی لازم نیست بگید چون من همینجوریش هم کاملا قبول دارم بازی خیلی خوبیه و خودم هم حال میکنم باهاش :دی

بحث سر اینه که میگن اون مکانیزم گیم پلی نوآوری و ابتکار گیرز بوده و کلا هیچ ربطی به کیل سوییچ و... نداره که ما میگیم اینطور نیست :دی که دوستان میخوان ثابت کنن اینطور هست و باز ما میخوایم ثابت کنیم اینطور نیست :دی

در مورد آنچارتد هم شما اگه همچین چیزی بگی بیراه نگفتی :دی ولی خب فرق میکنه با اینکه بعضیا میگن یه بازی سراسر تقلیدی و کلیشه ای هست :دی
 
معنای تحول رو یاد بگیرین خوب چیزی هست..؟
بهنام من دسترسی به یوتیوب ندارم ولی توصیعه می کنم بری یک گیم پلی از مولتی پلیر گیرز ببینی البته مولتی حرفه ای ها اون وقت معنای کاور گیری رو متوجه میشی..واقعا گفتن اینکه چه جوری هست برام سخته ولی اگر تونستی برو ببین مطمئنم به کل نظرت عوض میشه..
در کل گیرز تحولش فقط کاور گیری نیست از بخش CO-OP گرفته تا ماد های مولتی پلیر همه الهام دهنده یک نسل بودن..
 
تاحالا کاورگیریش نوین بود حالا همه چیش شد تحول.
بســـــــــــــــــــــــــــــــــه
اصن KS تاحالا بازی کردی ؟؟؟ فرق کاورگیریش و با GeoW بگو به من!
 
Geow 1 و Uncharted 2 از بهترین IPهای نسل بودن. یه بازی درجه یک باید تو همه موارد درجه یک باشه. گیم پلی , داستان, گرافیک, صداگذاری و... اصلا انگ تقلید به این دو بازی نمیچسبه.
در مورد انتخاب ها هم عالی بودن . تشکر.
 
در مورد مقایسه Kill.Switch و Gears of War :دی Gears of War یه کاری کرد که کاورگیری به استانداردی واسه شوترهای سوم شخص تو این نسل تبدیل بشه، ولی بنده خدا Kill.Switch حتی خودش به شماره دوم نرسید :)) :دی یعنی اینکه بگیم Gears تو بخش گیم پلی کاری خاصی نکرده همون قدری مسخره هست که بگیم Uncharted یه بازی تقلیدیه :دی

تقلید که نه ولی به نظرم انچارتد از سری تامب رایدر الهام گرفته شده :x

----------
خودتون یکم فکر کنید اصلا انچارتد شباهتی به گیرز داره به جز سوم شخص بودن ؟ :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or