برترین IP های جدید نسل هفتم از دیدگاه بازی سنتر (بخش پایانی ارسال شد)

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
files_hotTopics_634064hot%5Bc0fd5efeda46919e8245f800f8ecc807%5D.jpg


نسل‌ها از پی هم می‌گذرند و کنسول‌ها و تکنولوژی‌های گیم جای خود را به ساخته‌ها و عناوین جدیدی می‌‌دهند که گاها موفق و گاها نیز ناموفق ظاهر می‌شوند. عناوین ناموفق بطبع از خاطرات پاک خواهند شد اما عناوینی که کارنامه درخشانی دارند در حافظه‌ها خواهند ماند و حتی به احتمال خیلی زیاد به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شوند. در ابتدا بگذارید توضیح مختصر و عامیانه‌ای در مورد کلمه IP بدهیم تا کسانی که قبلا چنین چیزی نشنیده‌اند با این کلمه آشنا شوند. در هر نسل و دوره‌ای عناوینی ایجاد می‌شوند که قبلا موجودیت نداشته‌اند و تازه متولد شده اند. یعنی برای اولین بار است که پا به دنیا می‌گذارند و با سبک و نام جدیدی که گاها با خود به همراه خواهند داشت، سعی در بدست آوردن نام و نشانی برای خود هستند. در نسل هفتم بازی‌های رایانه‌ای که کم کم پشت سر می‌گذاریم IP های جدید زیادی روانه بازار شدند که همانگونه که گفته شد گاها موفق و گاها نیز ناموفق ظاهر شدند. تعداد این عناوین کم نیست و در حدود 7 سالی که می‌گذرد شاهد عناوین زیادی بودیم اما در این مقاله که توسط تحریریه سایت بازی سنتر گردآوری شده‌، سعی شده 30 عدد از برترین IP هایی که در نسل هفتم خلق شدند را معرفی و مطلبی هرچند کوتاه در مورد آن‌ها بازگو کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید و با آغوشی باز به استقبال نسل بعدی بروید.

لازم است اضافه کنم که این مقاله در 3 روز بر روی سایت قرار خواهد گرفت. یعنی هر روز 10 عنوان.
 
آخرین ویرایش:
آنچارد یک بازی همه پسند هست به خاطر داستان فان و رنگبندی شاد و گیم پلی روان و ساده.. ولی گیرز یک بازی کاملا هاردکور هست که شاید هر کسی ازش خوشش نیاد شاید هرکسی به خاطر سختی گیم پلیش نتونه بازیش کنه و قطعا وقتی بخوایم تو یک جمع 20 - 30 نفره که شاید یک عده اصلا گریز رو بازی نکرده باشن نظر سنجی بگزاریم آنچارد به خاطر مواردی که بالا گفتم بیشتر رای بیاره

اما حقیقت رو نمیشه کتمان کرد خیلی از المان های آنچارد از گیرز یا TR الهام گرفته شده در حالی که گیرز خودش به نوعی متحول کنند نسل بود
نمرات و فروش گیرز هم در مقابل آنچارتد گواه به برتری این عنوان میده با وجود اینکه گفتم گیرز اصلا همه پسند نیست اما هر نسخش حدود 7 میلیون فروش کرده که در مقابل انچارد کاملا برتری بهش میده

نکته: تحول به کمال رساندن چیزی گفته میشه نه اختراع آن چیز..برای به تحول رسیدن باید از 100 درصد راه شما 80 درصدش رو رفته باشین

مگه گيرز هاردكورتر نبود ؟ پس چرا فروشش فضاي ـه ؟ :-j:-j
صر ف جهت اطلاع : سه گانه ي آنچارند سال پيش فروش 22 ميليوني رو رد كرده ! =p~
يعني LOL و Facepalm جلو كامنت هاي شما لنگ مي ندازن ! =p~
 
10 تای پایانی همشون یجوری میتونستن اول باشن
ولی اینکه بخوایم یک مجموعه رو مورد بررسی قرار بدیم به مشکل میخوریم
چون یه IP ممکنه 4 نسخه ازش اومده باشه ولی یه IP دیگه ممکنه یک یا 2 نسخه ازش اومده باشه.یه جورایی نمیشه عدالت رو برقرار کرد
 
از تحریریه یه سول دارم میشه بگید چرا عنوان GTA تو لیست نیست اون وقت یه بازی مثل فرار از مرگ باید تو لیست باشه واقعا به آدم زور میگه !!!
چون این بازی ها عناوینی بودن که کلا تو این نسل به وجود اومدن و نسل های قبلی نبودن ولی جی تی ای نسل قبل هم بود!
 
در مورد مقایسه Kill.Switch و Gears of War :دی Gears of War یه کاری کرد که کاورگیری به استانداردی واسه شوترهای سوم شخص تو این نسل تبدیل بشه، ولی بنده خدا Kill.Switch حتی خودش به شماره دوم نرسید :)) :دی یعنی اینکه بگیم Gears تو بخش گیم پلی کاری خاصی نکرده همون قدری مسخره هست که بگیم Uncharted یه بازی تقلیدیه :دی
 
آخرین ویرایش:
بازی ای که تو کارنامش متای 79 داره از 96 بالاتره ؟ از 93 بالاتره ؟ از 88 بالاتره ؟
من خودم گیرز رو بازی کردم نسخه ی سومش هم جز بهترین بازی های 360 بود که انجام دادم ولی یه چیزی نگید که بعدا سوژه ی خاص و عام شید مثل اون رفیقتون که فرموده بودن گرافیک ابرنگب داره این بازی!!!
هر بازی ای که توش کاور بگیری بگی تقلیده از گیرز ه خیلی خنده داره .
Geow سیستم کاور رو بهبود بخشید و کاملش کرد وگرنه نو اوری تو این زمینه نداشت.
برید با یه بازی دیگه مقایسه کنید که حرفی برا گفتن داشته باشید چه میدونم مثلا KZ.
اخه بدبختی اونم نسخه دومش متاش 91 ه . :)):)):))
 
در مورد مقایسه Kill.Switch و Gears of War :دی Gears of War یه کاری کرد که کاورگیری به استانداردی واسه شوترهای سوم شخص تو این نسل تبدیل بشه، ولی بنده خدا Kill.Switch حتی خودش به شماره دوم نرسید :)) :دی یعنی اینکه بگیم Gears تو بخش گیم پلی کاری خاصی نکرده همون قدری مسخره هست که بگیم Uncharted یه بازی تقلیدیه :دی
نه دیگه اینا با هم خیلی فرق میکنن :دی
مکانیزم گیم پلی Kill.Switch به خودی خود هیچ مشکلی نداشت هیچ، یه سر و گردن هم از بازی های هم سبکش جلو تر بود. حالا چرا تحویل گرفته نشد و به شماره ی دوم هم نرسید؟ چون گرافیک خفن نداشت، داستان درست حسابی نداشت، شخصیت پردازی و این چیزاش تعطیل بود.

حالا گیرز رو چرا انقد تحویل گرفتن و تبدیل به یه استاندارد شد؟ چون همون مکانیزم رو یه خورده بهبود داد و استفاده کرد اما؛ گرافیک فوق خفن داشت برا اون زمان، داستان نسبتا خوب و جذاب داشت، شخصیت های درست حسابی داشت، بقیه ی مواردش هم یه سر و گردن بالا تر از کیل سوییچ بود واسه همین خیلی بیشتر تو چشم اومد و تحویل گرفته شد :دی

به همین سادگی :دی
 
نه دیگه اینا با هم خیلی فرق میکنن :دی
مکانیزم گیم پلی Kill.Switch به خودی خود هیچ مشکلی نداشت هیچ، یه سر و گردن هم از بازی های هم سبکش جلو تر بود. حالا چرا تحویل گرفته نشد و به شماره ی دوم هم نرسید؟ چون گرافیک خفن نداشت، داستان درست حسابی نداشت، شخصیت پردازی و این چیزاش تعطیل بود.

حالا گیرز رو چرا انقد تحویل گرفتن و تبدیل به یه استاندارد شد؟ چون همون مکانیزم رو یه خورده بهبود داد و استفاده کرد اما؛ گرافیک فوق خفن داشت برا اون زمان، داستان نسبتا خوب و جذاب داشت، شخصیت های درست حسابی داشت، بقیه ی مواردش هم یه سر و گردن بالا تر از کیل سوییچ بود واسه همین خیلی بیشتر تو چشم اومد و تحویل گرفته شد :دی

به همین سادگی :دی
نگرفتی چی شد :دی چرا مکانیزم گیم پلی Kill.Switch فراگیر نشد ولی مکانیزم گیم پلی Gears فراگیر شد؟ بالاخره یه چیزی تو مکانیزم گیم پلی Gears بوده که فراگیر شده، مکانیزم گیم پلی هم ربطی به گرافیک خفن و داستان خوب (واقعا؟ شماره اول اصلا داستان داشت که بخواد خوب هم باشه؟ :دی) و ... نداره قطعا.
 
نه دیگه اینا با هم خیلی فرق میکنن :دی
مکانیزم گیم پلی Kill.Switch به خودی خود هیچ مشکلی نداشت هیچ، یه سر و گردن هم از بازی های هم سبکش جلو تر بود. حالا چرا تحویل گرفته نشد و به شماره ی دوم هم نرسید؟ چون گرافیک خفن نداشت، داستان درست حسابی نداشت، شخصیت پردازی و این چیزاش تعطیل بود.

حالا گیرز رو چرا انقد تحویل گرفتن و تبدیل به یه استاندارد شد؟ چون همون مکانیزم رو یه خورده بهبود داد و استفاده کرد اما؛ گرافیک فوق خفن داشت برا اون زمان، داستان نسبتا خوب و جذاب داشت، شخصیت های درست حسابی داشت، بقیه ی مواردش هم یه سر و گردن بالا تر از کیل سوییچ بود واسه همین خیلی بیشتر تو چشم اومد و تحویل گرفته شد :دی

به همین سادگی :دی
قبلا این که اینجوری همه چیز رو به هم ربط بدین بگم که سری کلاسیک SC هم کاور داشتن، ولی کاور این کجا و اون کجا. به هر حال کاور گرفتن در حین نبرد یه اصل بنیادی به حساب میاد و توی صنعت گیم هم وارد می شد آخر، ولی GeoW با کنترل نرم، و کاربردی کردن این قابلیت تونست اینو یه استاندارد کنه بلافاصله. درست مثه استانداردسازی هیلو برای اول شخص های کنسولی، قبلش Golden eye هم رو کنسول بود ولی هیلو فرمولی رو بیرون داد که راحت و قابل استفاده بود و استاندارد شد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or