بحران Crytek ادامه دارد؛ سازندگان Homefront The Revolution دست از کار کشیدند.

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
crytek-logo-672x372.jpg


طی گزارشی از سایت Kotaku چهار تن از منابع مرتبط با استودیوی انگلیسی Crytek UK -استودیوی سازنده Homefront: The Revolution- تایید کرده اند که اعضای این استودیو تمام مبلغ بدهکاریشان را دریافت نکرده اند و به گفته دو منبع اعضای استودیو پس از ارائه شکایت نامه رسمی دست از کار کشیده و به خانه هایشان رفتند!

پیشتر نیز خبرهایی در مورد ورشکستگی Crytek و وضعیت نه چندان مناسب مالی این شرکت منتشر شده بود که Cevat Yerli مدیر عامل و رییس کمپانی کرایتک آنها را تکذیب و شایعات دراماتیک شده نامید و از تزریق پول به این کمپانی خبر داد. حال به نظر میرسد مبلغ فوق الذکر کافی نبوده و مشکلات مالی کرایتک همچنان ادامه دارد.

شاید خالی از لطف نباشد که اشاره ای نیز به یکی از شایعات عجیب غریب پیرامون این مسئله، یعنی امکان خریداری شدن Crytek UK توسط Deep Silver داشته باشیم.

منبع
 
آخرین ویرایش:
به نظرم موفقیت Evolve می تونه تاثیر زیادی در افزایش رقبت سازنده ها به لایسنس کردن انجین کرایتک داشته باشه، یه بازی خاص و پرفروش کاملا می تونه اوضاع انجین رو از این رو به اون رو کنه.
وضعیت درآمد حاصله از cryengine همین الان هم خوبه. یه نسخه ارزون داره واسه بازی سازهای مستقل الان خیلی پرطرفدار شده. تبلیغات لازم برای موتور روی crysis3 انجام شد الان ديگه باید به فکر مشهور کردن بازیهاشون از جهت گیم پلی و داستان باشن.
 
واقعآ واسم سواله چرا حقه لایسنس کرای انجین انداز انریل نمیفروشه

باید بازی ساز باشی بدونی چقدر فرق داره.
کرای تک پر از باگ و ارور هستش و خیلی اذیت میکنه و موتورش فقط به درد اول شخص شوتر میخوره.پشتیبانی آنلاینشم بشدت ضعیفه.سازگاریش با برنامه های طراحی خوب نیست.انعطاف پذیر نیست.
برعکس شاهکار اپیک یعنی آنریل تو همه اون موارد سرتر هستش و اگر بخری موتورشو ، کاملا سفارشی میکنن برات.البته با کرای انجین رایگان کار کردیم شاید پولیش بهتر باشه.
الان بزرگان بازی ساز کپکام ، یوبی سافت ، الکترونیک آرتز ، سونی اینترتیمنت ، ماکروسافت استدیو ، برادران وارنرز ، نینتندو و بتثدا هستند.بقیه باید بروند زیر چتر اینها تا بتونن نفس بکشند.دوره این نیست با هزینه زیاد یه موتور طراحی بکنی ، بعد سه سال یکبار یه بازی برون بدی که کلی هم حرف و حدیث پشتش باشه.بعد چهار سال هم یه بازی انحصاری بدی ، واقعا فکر میکردن ورشکست نمیشن؟نمیشدن جای شک داشت.
 
شما با دوتاش کار کردی؟
اصلا نیازی به استفاده کردن من نیست!
وقتی که تو یک نسل 80 درصد بازی ها از آنریل انجین استفاده می کنن و پر کاربردترین انجین نسل شناخته میشه و از اون طرف کرای انجین فقط در تعداد محدود و انگشت شماری بازی به کار گرفته میشه نشونه ی بهتر بودن آنریل هست!
حتما نکات مثبت خیلی بیشتری در این انجین هست که اکثریت به سمت اون می رن و کمتر از کرای انجین استفاده میشه!
جلوه های بصری که آنریل خلق می کنه خیلی متنوع تر و انعطاف پذیر تر از کرای انجین هست! تقریبا هر بازی ای که با کرای انجین ساخته میشه در نهایت خروجی تقریبا شبیه هم میشه ولی از دل آنریل انجین از گیرز آو وار و بتمن گرفته تا بردرلندزی که جلوه هاشون زمین تا آسمون با هم فرق داره بیرون میاد!
دیگه این از بدیهیات هست که انریل خیلی سرتره حتی اگه با کرای انجین گرافیک فنی قویتری بشه ساخت!
 
اصلا نیازی به استفاده کردن من نیست!
وقتی که تو یک نسل 80 درصد بازی ها از آنریل انجین استفاده می کنن و پر کاربردترین انجین نسل شناخته میشه و از اون طرف کرای انجین فقط در تعداد محدود و انگشت شماری بازی به کار گرفته میشه نشونه ی بهتر بودن آنریل هست!
حتما نکات مثبت خیلی بیشتری در این انجین هست که اکثریت به سمت اون می رن و کمتر از کرای انجین استفاده میشه!
جلوه های بصری که آنریل خلق می کنه خیلی متنوع تر و انعطاف پذیر تر از کرای انجین هست! تقریبا هر بازی ای که با کرای انجین ساخته میشه در نهایت خروجی تقریبا شبیه هم میشه ولی از دل آنریل انجین از گیرز آو وار و بتمن گرفته تا بردرلندزی که جلوه هاشون زمین تا آسمون با هم فرق داره بیرون میاد!
دیگه این از بدیهیات هست که انریل خیلی سرتره حتی اگه با کرای انجین گرافیک فنی قویتری بشه ساخت!

من داشتم اونو تایپ میکردم که شما , OMG پست دادی.
واقعا حساب کن از GOW تا Mirror's Edge و Mortal Kombat و Injustice همه با آنریل انجین هستند.این نشون دهنده انعطاف و سازگاری آنریل هستش.همچنین سطح سفارشی شدن موتور بسیار بالا.
حتی بازی مثل لاست پلانت که موتور گرافیکی انحصاری داشت توی نسخه های اخیرش میاد آنریل اِنجین استفاده میکنه.
 
کرایتک بازیچه دست مایکروسافت و انویدیا و ... شده بود همون بهتر که نمونه طرفداراشم بدونن که هزار سال دیگه این استودیو زنده باشه نمیاد شاهکاری مثل اولین کرایسیز رو تکرار کنه
 
وضعیت درآمد حاصله از cryengine همین الان هم خوبه. یه نسخه ارزون داره واسه بازی سازهای مستقل الان خیلی پرطرفدار شده. تبلیغات لازم برای موتور روی crysis3 انجام شد الان ديگه باید به فکر مشهور کردن بازیهاشون از جهت گیم پلی و داستان باشن.

نسخه ارزون ؟
تا انجین Easy To Use مثل یونیتی هست کی با Cry کار میکنه ؟
چندتا استودیو دارن با این انجین کار میکنن.؟!!!!!
مشکل اصلی CryE ، پیچیدگی بیش از حدشه . من با هر سه انجین کارکردم و اتفاقا 3 تا خروجی با یونیتی هم داشتم .
کار با CryE واقعا عذاب آوره . بخاطره همینه که کسی حاضر نیس با این انجین سروکله بزنه .
 
نسخه ارزون ؟
تا انجین Easy To Use مثل یونیتی هست کی با Cry کار میکنه ؟
چندتا استودیو دارن با این انجین کار میکنن.؟!!!!!
مشکل اصلی CryE ، پیچیدگی بیش از حدشه . من با هر سه انجین کارکردم و اتفاقا 3 تا خروجی با یونیتی هم داشتم .
کار با CryE واقعا عذاب آوره . بخاطره همینه که کسی حاضر نیس با این انجین سروکله بزنه .
آرزو به دل موندم یه بار پست بدی بولد نکنی، بخدا جالب و قشنگ و Cool نیست8-|
 
اگه رایز اقلا بازیش خوب بود شاید میومدن مولتی پلتفرم میکردن یه سودی از فروش رایز میکردن که بدبختانه اینقد داغون بود که مولتی پلتفرمشم بکنن بعید میدونم کسی بخره!
عنوانای F2P که دارن میسازن , اگه واقعن خوب کار کنن و P2W نشده و یکمم شانس بیارن پلیر زیاد بگیرن و مردم جذبش بشن واقعا میتونه کمکشون کنه !!!
من کرایتکُ موقعی که انحصاری پی سی میساخت واقعا قبول داشتم , مو لا درزشون نمیرفت , از کرایسیس 2 که خواستن کنسولی هم بسازن افت کردن بنظرم...هرچند هنوز کرایسیس 2 یکی از بهترین شوترایی بوده که تجربه کردم ولی بنظرم هدف اصلیشون رو گم کردن ... مخصوصن با این عنوان آخرشون ینی رایز!

خواهشن Deep Silver نخردش :| Deep Silver هرچی عنوان خوبِ داره میگیره سودشُ میبره در صورتی که یکی دیگه اون Ip رو تبدیل به اون عنوان قابل قبول و عالی کرده نه دیپ سیلور :| ... رسمن لاشخوری داره میکنه :دی نمونش عنوانای THQ و Saint Row و...
 
این Homefront از لحاظ گیم پلی و روایت داستانی از معدود FPS هایی بود که میتونست روی COD رو قشنگ کم کنه چون بازی یک روند خطی با کلی اتفاقات و انفجارات داشت که آدم رو تا آخر میخ میکرد. داستان بازی هم الحق خیلی خوب وبد
ولی تا اینجای کار هرچی از HF2 نشون دادن، یک بازی Sandbox عین Crysis2 بوده که هیچ هیجانی تو گیم پلیه بازی نیست و میتونی تو کل محیط بدوئی و از دست دشمنا فرار کنی بری مرحله بعد!
این هم بیاد یک شکست دیگه میشه برای کرایتک چیز خاصی نیست!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or