بحث پیرامون مجله بازیرایانه

Audioslave

کاربر سایت
Aug 10, 2006
52
شما اگه میخواستی ماشین بخری چه کار می کردی؟!:biggrin1:

البته براي خريد ماشين چند وقت پيش اقدام كردم!!!و ماشين ايراني هم نخريدم.از انتخابم هم فوق العاده راضيم.بنده آدم مشكل پسندي نيستم ولي اون حرفايي كه زدم فقط حرف خودم نبود.بلكه حرف اكثر دوستام همين بود.اين كه دارم انتقاد ميكنم هم دليلي نداره جز اينكه اين مجله و نويسنده هاش برام خيلي محترم هستن.و چون بهترينه ميخوام نقص توش جايي نداشته باشه!:smile:

وگرنه مثلا من به مجله ي وزين(!!!) (*******) چه كار دارم با اون سطح بالاي نوشته هاش!!!!:laughing:
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,559
نام
کورش
سلام ، در مورد نقدی که سهيل عزيز در مورد Fallout3 نوشتن چند تا نظر داشتم :
ببين عزيز ، خداييش يکم کم لطفی در حق بازی کرديد ، من از همين اول بگم که اصلا نسخه های 1 و 2 این بازيرو نه ديدم نه بازی کردم ، اما به عنوان کسی که سبک RPG رو بشدت دوست دارم ، این بازی از نظر من فوق العاده بود ،
در مورد تمام انتقاد ها و بدی هايی که گفتی باهات موافقم ، بجز چيزی که در مورد داستان بازی گفتی ، ديگه اینقدر هم بد نبود ، بعضی از جاها داستان واقعا آدم رو شوکه و غافلگير ميکرد .
اما شما آخر مقاله رو هم به نظر من بد تمام کردی ، ميتونستی بهتر بنويسی نه اینکه هرچی ایراده بياری جلوی چشم ما آخرشم با نا اميدی و بدی تمام کنی !! این بازی واقعا خوبی ها و مشخصات منحصر به فردی داشت که آدم رو به تحسين وا ميداره ، اون نقد تصويريتون هم عالی بود ، بازم از اینکارا بکنيد اما پربارتر و پيچيده تر ، این کمی ساده و کوتاه بود.
شما اگر بخوای اینقدر دقيق و پايبند به اصول بازی قبلی مقاله بنويسی ، پس برای بازی Fable2 هم بايد کلی ایراد و ... ميگرفتيم ، چون اون بازی هم کم ایراد علکی و مسخره نداشت ، اما مقاله ای که نوشته شده بود بيشتر مثبت بود تا منفی ، اما مقاله شما کاملا منفی بود + چند نکته مثبت درمورد بازی.
اصلا این چيزا مهم نيست ، به نظر من اگر يکی واقعا بخواد از بازی لذت ببره بايد چشماشو روی نقص های بازی ببنده ، من به شخصه مثلا موقعی که ميبينم شخصيت همراه من ، دچار مشکلات هوشيه و راهشو گم ميکنه ، جای اینکه دائم به سازنده ها و مشکلات هوش مصنوعی و ... گير بدم ، با خودم ميگم هوی مرتيکه اوسکول بيا اینجا ! اگر نيامد ، ميرم دنبالش ، اگر نشد ، هرجا خواستم ميرم ، بعد از اولين لود ، جلوم ظاهر ميشه !! این چيزا باعث ميشه آدم بيشتر از بازی لذت ببره تا عذاب بکشه .
موقعی که يکی مياد نقد شمارو ميخونه ، با اینکه قبول دارم بيشتر چيزايی که گفتی جز حقيقت چيزه ديگه ای نيست ، اما اون طرف بعد از اینکه دوباره بازی رو ادامه داد ديگه مثل قبل بازی بهش نميچسبه ، و مدام حرفا و نکات منفی که شما گفتی مياد جلوی چشمش ، و ناخوداگاه تو بازی جای تفريح و سرگرمی که مشخصه اصلی يک بازيه ، دنبال معايب و اشکالات و باگ های بازی ميگرده ، که بعد از مدتی ، باعث ميشه ديگه حتی بازيرو تمام هم نکنه ،
در حالی که ، من موقعی که بازی ميکردم ، نهايت لذت رو از دنيای بزرگ و باورنکردی بازی ميبردم ، و با پايان بسيار زيبای بازی ، بسيار روحيه شاد و خوبی گرفتم. این چيزيه که هر انسانی بعد از تمام کردن هر بازی بايد احساس کنه ، بازی ها برای همين ساخته شدن .
راستی حالا که اینهمه بدی از بازی گفتی ، مشکلی که بعد از اتمام بخش داستانی بازی ديگه نميشه به بقيه بازی پرداخت رو نگفتی! اینم يک نکته منفی ، که البته فکر نميکنم تو تجربه بازی تاثيری داشته باشه ، به راحتی قابل حله
يکی از نکات مثبتی هم که نگفتی ، جنگ پايانی و حماسی و بزرگ بازی بود ، با اینکه خيلی حماسی نبود ، اما برای دنيای جنگ زده ، خيلی بزرگ بود . و البته فکر ميکنم معنی کامل این جمله رو ميرسوند که ميگه : " War , war never changes "
این نشون ميده که چقدر انسان ها احمق تشريف دارن که بعد از بزرگترين جنگ تاريخ و اون همه فاجعه و نابودی ، بازم باهم ميجنگن . این حس به آدم دست ميده که تو اون دنيای ويران و جنگ زده ، ديگه جنگ بين افراد اهميتی نداره ، حس عجيبی به آدم دست ميده
اینطور فکر نميکنيد ؟

مسلما سهیل عزیز بهتر میتونه جواب نقد شما رو بده ولی فعلا من یخورده توضیح میدم قضیه رو. شما گفتید که شماره های قبلی این بازی رو بازی نکردید. این موضوع باعث میشه شناخت کافی از این بازی نداشته باشید و این طور تصور کنید که کل بازی Fallout 3 زیر سوال رفته در صورتی که این طور نیست. مشکلی که طرفدارهای اصلی این سری با شماره 3 دارند اینه که این بازی دنباله نیست یا بهتر بگم Fallout نیست حتی اگر سازنده ها تاکید زیادی بر دنباله بودن این بازی داشته باشند. جدای از ایراداتی که داخل مقاله بهش اشاره شده بود بازی بخودی خود جذاب بود و نکات مثبت زیادی داشت در این قضیه شکی نیست ولی این نکات نمیتونه پوششی برای خراب کردن یک سری محبوب و تسکینی برای طرفدارهایی باشه که این همه مدت منتظر یک دنباله عالی بودند.
ضمن اینکه اگر نویسنده مقاله بخواد فقط به تعریف و تمجید بازی بپردازه نقدش ارزشی نداره. انصافا در طول نقد هیچ وقت من ندیدم ارزش این بازی رو در حد بازی مثل بایوشاک(نظر شخصی)پایین اورده باشه و در حد یک بازی خوب ارزش گذاری شده بود( حتما کمی هم زیاد بنظر میرسید)
 

McAfeex

کاربر سایت
Sep 24, 2008
1,015
نام
maziar
ممنون کوروش جان بابت این پاسخ ،
اما اینم بايد قبول کنيم که بازيهايی که دنباله های خوبی داشتن انگشت شمار هستن ، کمتر دنباله ای شده که مثل بازی اصلی عالی از آب در بياد ( البته اینم شرايط مختلفی داره )
خلاصه که همونطور که گفتم من به عنوان کسی که اصلا شناختی از نسخه های 1 و 2 این بازی نداشته ، نظر دادم . ممنون ميشم نظرات سهيل عزيز رو هم بشنوم

 

Red_Yashar

کاربر سایت
Feb 23, 2008
822
نام
یاشار
اما اینم بايد قبول کنيم که بازيهايی که دنباله های خوبی داشتن انگشت شمار هستن ، کمتر دنباله ای شده که مثل بازی اصلی عالی از آب در بياد ( البته اینم شرايط مختلفی داره )
همون طور که کوروش جان گفتند، سهیل عزیز بهتر از هر کسی می تونه در مورد نقد این بازی صحبت کنه اما با اجازه ایشون و سایر دوستان، بنده هم به عنوان یکی از طرفدارای Fallout های اصلی قدری صحبت دارم.
حرف شما در مورد اینکه کمتر دنباله ای به بازی اصلی می رسه درست اما مشکل اینه که Fallout 3 یک Fallout نیست. بحث سر کیفیت نیست. شاید از دید کیفی Fallout 3 یک بازی بسیار خوب باشد اما Fallout نیست و فقط سو استفاده از یک اسمه.
شما Half Life و Final Fantasy رو در نظر بگیر. هر دو از بهترین سری های دنیای بازی هستند اما اگر بجای Half Life، اسم بازی زیبای Vavle را Final Fantasy 8 می گذاشتند، به نظر شما طرفداران FF چه حالی پیدا می کردند؟ هر چند مثال خیلی اغراق آمیزه اما کمی به بحث ما می خوره. مثال بهتر فیلم جدید Transformers ه که مایکل بی ساخته و با استقبال خوبی هم مواجه شد. بی شخصیت هایی مثل Optimus Prime و Megatron رو از سریال و فیلم قدیمی و اصلی باز گردانده، دوبلور اصلی Optimus رو هم آورده، صدای تبدیل شدن روبات ها هم بازگشته و از دید Bay و بسیاری از کسانی که سری قدیمی را ندیده اند، این Transformers است اما کسانی که فیلم اصلی سال 1986 را دیده باشند و کارتون های قدیمی و سری را درک می کنند، می دانند که Bay هیچی از Transformers نفهمیده و خود فیلم هم توهینیست به شخصیت های ماندگار سری به ویژه Megatron.

بسیاری Fallout 2 رو دنباله ی خیلی خوبی بر Fallout 1 نمی دونن (که شخصا با آن مخالفم) اما Fallout 2 با وجود ضعف هایی مثل بخش پایانی، باز هم یک Fallout است. حتی Fallout Tactics که کلا حالت استراتژی و تاکتیکی دارد روح Fallout رو حفظ کرده بود. مشکل اساسی Fallout 3 ، تغییر زاویه دوربین یا ریل تایم شدن نیست، مشکل آن Fallout نبودن است. روح سری اینجا وجود ندارد. سیستم RPG افسانه ای و ارتقا شخصیت Fallout های اصلی که هنوز هم بی رقیب هستند در اینجا به یک سیستم Casual و مدرن ساده تبدیل شده اند. از SPECIAL هم فقط یک نام و ظاهر باقی مانده.
Bethesda شاید صدای ران پرلمن و جمله War never changes، افکت صدای ورود به حالت مبارزه در Fallout های قدیمی، شخصیت نمادین Vault Boy، عبارت SPECIAL و خیلی چیز های دیگر را بازگردانده باشد اما همانند مایکل بی، روح و هدف سری رو درک نکرده. حتی تم اصلی Fallout 3 با وجود جذاب بودن بیشتر به درد اکشن های هالیوودی می خورد تا تم Fallout. آنها به نوعی ادای Fallout را در آورده اند و خودش را نساخته اند. کار آنها مثل کاربر های YouTube است که سعی می کنند ادای جوکر Heath Ledger در فیلم شوالیه سیاه را در بیاورند اما نمی دونن که جوکر لجر چیزی فرا تر از زبان بیرون آوردن و گریم مخصوص است.
 

McAfeex

کاربر سایت
Sep 24, 2008
1,015
نام
maziar
ممنون توضيحات کاملی داديد ، خيلی خوب بود ، تفهيم شد ، پس جدا از اینکه اسم این بازی چيه ، در کل فکر ميکنم يکی از بهترين RPG های امسال هست درسته؟
خوب ، ممنون ميشم يکی بياد در مورد این جو و نوع و ... محيط و دنيای بازيهای قبلی يکم برام بگه ، سعی کردم دنبالش بگردم ، اما بيشتر گيج شدم ، دوست دارم بدونم ، اون دنيا ، چجوری بوده ، اگر عکسی هم از گيم پلی اون بازی ها دارين بزارين ، اگر اینجا جاش نيست ، اگر يک تاپيک بزنيد ممنون ميشم،
خيلی جذابه برای من

 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
ممنون توضيحات کاملی داديد ، خيلی خوب بود ، تفهيم شد ، پس جدا از اینکه اسم این بازی چيه ، در کل فکر ميکنم يکی از بهترين RPG های امسال هست درسته؟
توی اینکه یکی از بهترین RPG های امسال هست شکی وجود نداره ولی اگر به عنوان یه ادامه نگاه کنیم خیلی ضعیفه و در کل در بین تمام RPG های تاریخ یه عنوان Casual و متوسط محسوب میشه.
 

MBC PERSIA

کاربر سایت
Aug 14, 2008
307
نام
آرش
فقط Resident Evil5 یه دونه باشه........عجب بازی باشه:love:بصبرانه منتظرشم و مطمعنان هر دو نسخه Xbox360 و Play Staision3 را خریداری میکنم شمادوستان چطور.........ایولا مجله فقط ((((بازی سنتر))))((((Bazi Center)))):love:
 

McAfeex

کاربر سایت
Sep 24, 2008
1,015
نام
maziar
ای بابا ، این نسخه دمو تو دی وی دی من که مشکل داره . اول که يه اسم چينی نوشته عجئيييييب!!
بعد هم که ميخوام بازی کنم مينويسه Cant lunch ...
عجب شانسيه ها ، خوب مواظب باشيد ديگه ، حالا من چيکارکنم؟
 

joorab

کاربر سایت
Jul 13, 2006
212
نام
امین
من خیلی از این مجله بازی رایانه خوشم میومد اما این شماره آخر دیگه خیلی افتضاح بود بیشتر بازی هایی که چند ماهی از اومدنشون به بازار میگذره رو اومده نقد کرده مثل FABEL 2 GOW2 TOMB RIDER NFS DEAD SPACE L4D FALL OUT3 COD5 مخصوصاً این far cry2 که از بس همه جا ازش پوستر و نقد دیدم حالم به هم میخوره. این بازیا بارها و بارها پیش نمایش و نقد شدن. من چند روزه که این شماره جدید رو خریدم اما هنوز نخوندمش چون مطلب تازه ای توش ندیدم . مشکل این مجله اینه که خیلی دیر منتشر میشه و مطالبش دیگه جدید نیست و به اصطلاح بنجل شده. ما دوست داریم مطالب تازه توش ببینیم نه نقد های چندین و چند باره.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
من خیلی از این مجله بازی رایانه خوشم میومد اما این شماره آخر دیگه خیلی افتضاح بود بیشتر بازی هایی که چند ماهی از اومدنشون به بازار میگذره رو اومده نقد کرده مثل FABEL 2 GOW2 TOMB RIDER NFS DEAD SPACE L4D FALL OUT3 COD5 مخصوصاً این far cry2 که از بس همه جا ازش پوستر و نقد دیدم حالم به هم میخوره. این بازیا بارها و بارها پیش نمایش و نقد شدن. من چند روزه که این شماره جدید رو خریدم اما هنوز نخوندمش چون مطلب تازه ای توش ندیدم . مشکل این مجله اینه که خیلی دیر منتشر میشه و مطالبش دیگه جدید نیست و به اصطلاح بنجل شده. ما دوست داریم مطالب تازه توش ببینیم نه نقد های چندین و چند باره.
متاسفانه تنها مشكل مجله همينه.
وگرنه نقدها و پيش نمايشهاش تو ايران بي نظيره.
 

Modern Samurai

کاربر سایت
Aug 31, 2007
1,333
نام
نوین
بیشتر این مشکلات تاخیر به خاطر حجم و کیفیت بالای مقالات و نقد ها است که زمان لازم دارند.دیگه نمیشه اسم ماهنامه رو روش گذاشت.
 

Mo7aMMaD

کاربر سایت
Dec 11, 2007
1,208
نام
محمد
بیشتر این مشکلات تاخیر به خاطر حجم و کیفیت بالای مقالات و نقد ها است که زمان لازم دارند.دیگه نمیشه اسم ماهنامه رو روش گذاشت.
تا اونجايي كه من ميدونم بيشتر مشكلشون به خاطر چاپخونست نويسندهها سر وقت معين مقالهاشون رو تحويل ميدن البته به گفته خودشون و تاخير هم ربطي به حجم و كيفيت نداره
 

King-x360

کاربر سایت
Dec 15, 2006
517
نام
بهزاد
خب عزیز من پس انتظار داشتی بیان چی رو نقد کنن الان بازیهای جدید اینا هستن بازیی که تازه 2-3 ماه از اومدنش میگذره که قدیمی حساب نمیشه
البته من خودم انتقادم از بخش پیش نمایش ها هستش 4تا بیشتر نیست قبلا" بیشتر بود
DVD مجله هم بعد از 10 دقیقه که داشتم دمو RE5 رو بازی میکردم بکدفعه از بازی خارج شد و بعد از اون دیگه اصلا" بازی رو اجرا نمیکنه ولی بخش تریلر ها رو اجرا میکنه
دلم خوش بود دمو RE5 رسیده دستم:(
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر