بحث و گفتگو درباره کنسول های نسل بعد!

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Silenthill_ir

کاربر سایت
Aug 11, 2006
1,613
نام
محمد
:) :D :cheesygri
آخه چرا انقدر می خندونی مارو Wii360 ؟
کسی نیشگونت می گیره ؟
راستی از Lich King خیلی تشکر می کنم بابت مشخصات :love:
می گم Wii360 ؟
تو که از Japoni جماعت خوشت نمیاد پس چرا Wii رو چسبوندی بخودت ؟
حالا که Japoni بودن رو بهونه کردین فقط Sony جاپونیه ؟
این یعنی دارین کم میارین...:thumbsup:
اینم میذارم که برو بچ Sony حالش رو ببرن
اگه بغیه جنبه ندارن نگاه نکنن لطفا :closedeyes:
http://cloob.com/portalpics/251090-p539942.jpg
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
راستی از Lich King خیلی تشکر می کنم بابت مشخصات
اگر به تاریخ پست اون مشخصات توجه کنید می بینید که بسیار قدیمیه. و تمام اطلاعات ps3 , wii که در آنجا نوشته شده غلط می باشد.
اینم میذارم که برو بچ Sony حالش رو ببرن
اگه بغیه جنبه ندارن نگاه نکنن لطفا
http://cloob.com/portalpics/251090-p539942.jpg

گرچه گزاشتن این عکسا به خاطر اینکه نظر شخصیه اشکالی نداره ولی از آنجایی که این عکسا باعث تحریک طرفداران مقابل و احتمالا بحث و گفت گوی های بیخود و سرانجام دعوا می شه. حق گزاشتن چنین عکس های در سایت وجود ندارد!
 

Silenthill_ir

کاربر سایت
Aug 11, 2006
1,613
نام
محمد
سلام دوستان :love:
خوبین ؟
کاش می شد تو یک اتاق چت جمع می شدیم
اونجوری خیلی حال می داد
 

ovis

کاربر سایت
Sep 8, 2006
140
اقايون من بايد چندتا مطلبو اينجا براتون مشخص كنم
اولا اگر بخواهيد يك سيستمي براي كامپيوتر بخريد كه قدرت xbox360 را داشته باشد حداقل بايد 2 ميليون پول بديد . كه براتون حساب ميكنم : 1- cpu پردازنده ي xbox360 از نوع سه هسته اي است با سرعت كلاك 3/2 گيگاهرتز كه هر يك از هسته ها با سرعت كلاك 3/2 گيگاهرتز كار ميكنن پس اگه شما بخواين يك cpu با اين قدرت براي pc بخريد حداقل بايد 600 تا 700 هزار تومان پول بديد كه ميتونيد يه سري به ليست قيمت cpu هاي اينتل بزنيد كه ببينيد كه چه خبره .

2- ماژول(ram) استفاده شده در xbox360 از نوع DDR3 است كه تا كنون در هيچ PC استفاده نشده و اخرين سرعت RAM استفاده شده در PC از نوع DDR2 است . پس نميشه قيمتي به ماژول XBOX360 گذاشت

3- در ضمن كارت گرافيك XBOX360 بسيار قدرتمند است كه طبق گفته ي ATI تاكنون هيچ كارت گرافيكي ساخته نشده كه قدرت پردازش XBOX360 را داشته باشه و بايد بگم كه كارت گرافيك XBOX360 بنابه مشخصات 48 پايپ لاين داره كه از ساختار مشترك استفاده ميكنه و نگته ي مهم اين هست كه ATI در جديدترين كارت گرافيك خود كه RADEON 1900 است از 48 پايپ لاين استفاده ميكنه و نكته مهم ديگه اينكه كارت گرافيك XBOX360 داراي حافظه ي درون ساخت باور نكردني 10 مگابايت است كه هم سرعت با پردازنده ي گرافيكي كار ميكند و پهناي باند غير قابل باور 256 گيگابايت در ثانيه دارد . اين حافظه انقدر بزرگ است كه بتواند به عنوان فريم بافر براي وضوح هاي مختلف HDTV انجام وظيفه كند . پس اميدوارم كه به قدرت پردازش گرافيكي XBOX360 پي ببريد و به جرات ميشه گفت كه هيچ كارت گرافيكي ساخته نشده كه قدرت پردازش XBOX360 را داشته باشه حتي اخرين محصول ATI كه RADEON 1950 است اين قدرت پردازش را نداره .
پس چطور بايد گرافيك PC از XBOX360 بيشتر باشه ايا اين با منطق جور در مياد و براي من اين يك سوال شده . اگه چيزي را كه من نميدونم كه بعيده لطفا بگيد .
پس چطور ممكنه گرافيك بازي PERY در PC بيشتر از XBOX360 باشه . اين مطلب منو خيلي عصباني ميكنه:evil: اگه اين طور باشه مايكروسافت يك دروغگوي بزرگ است . لعنتي
و من يك سوال از شما دارم لطفا هر كي ميدونه جواب بده : تعداد ترانزيستورهاي بكار برده شده در كارت گرافيك XBOX360 چندتا است من تو جايي خوندم كه 330 ميليون ترانزيستور داره كه اگه اينطور باشه محشره . لطفا سريع جواب بدين
در ضمن يك سوال ديگه بازي PERY به كدوم پلتفورم عرضه شده اگه PC ديرتر عرضه بشه كه واضح است كه كار زيادتري روش انجام شده و بايد هم گرافيك بهتري داشته باشه .
ولي به سوال اولم زودتر جواب بديد.:-"

و يك مطلب ديگه نه من و نه شما در مورد نرم افزار نميتونيم حرف بزنيم پس شما نميتونيد نظر بدين كه ايا xbox360 قادر به استفاده directx10 است يا نه . ولي به نظر خوده من صد در صد استفاده خواهد كرد چون با توجه به قدرت گرافيكي xbox360 مشخصه و بايد بگم كه اين محصول خود مايكروسافت هست و امكان نداره مايكروسافت كنسولي كه براي 10 سال ساخته نتونه از ان استفاده كنه . هيچ كس نموتونه از كارهاي مايكروسافت با خبر بشه شايد اين خبر را براي روز بهتر نگه داشته كه روي حريفان را كم كنه . شايد اين خبر را تا حالا نداده كه تا رقبا از ان تقليد نكنن همان كاري كه ps3 در ساخت دسته ها از نينتندو تقليد كرد .
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
دوست عزیز چرا انقدر عصبانی می شی؟
اولا اگر بخواهيد يك سيستمي براي كامپيوتر بخريد كه قدرت xbox360 را داشته باشد حداقل بايد 2 ميليون پول بديد .
خوب ما هم گفتیم که اگه PC بخواد با 360 رقابت کنه قیمت زیادی خواهد داشت!
ماژول(ram) استفاده شده در xbox360 از نوع DDR3 است كه تا كنون در هيچ PC استفاده نشده و اخرين سرعت RAM استفاده شده در PC از نوع DDR2 است . پس نميشه قيمتي به ماژول XBOX360 گذاشت
دلیل نمی شه که هر چیزی که جدید در جایی استفاده می شه باعث پیروزی و افزایش قدرت یه وسیله به طور کامل بشه!
در ضمن كارت گرافيك XBOX360 بسيار قدرتمند است كه طبق گفته ي ATI تاكنون هيچ كارت گرافيكي ساخته نشده كه قدرت پردازش XBOX360 را داشته باشه
خوب معلومه که Ati می یاد از محصولش دفاع می کنه و اونو بزرگ جلو می ده همان کار هایی که هر شرکتی در مورد محصولش می کنه پس قرار بود بیاد بگه که مثلا این کارت معمولیه و زیاد قوی نیست؟ این کارت ممکنه از x1900 یا هر چیز دیگری قوی تر باشه ولی آن چه که مسلمه جلوی R600 که در اواخر امسال به بازار عرضه می شه خیلی نمی تونه ارز اندام کنه! و مهمترین مسئله ای که این وسط سر انقلاب در گرافیک پیش اومده DX10 هست که تا این لحظه هیچ کدام از کنسول ها قادر به پشتیبانی کامل ازش نیستن (البته در مورد 360 هنوز این مسئله در ابهام قرار داره!) چیزی که در سری جدید کارت های گرافیک PC استفاده خواهد شد و فاصله نسبتا زیادی در صورتی که بخواد واقعا از قدرش در بازی های PC استفاده بشه بین PC و کنسول ایجاد خواهد کرد.
نگته ي مهم اين هست كه ATI در جديدترين كارت گرافيك خود كه RADEON 1900 است از 48 پايپ لاين استفاده ميكن
X1900 کارت گرافیک جدیدی نیست و حدودا 8-9 ماه از به بازار عرضه شدنش می گذره!
اينكه كارت گرافيك XBOX360 داراي حافظه ي درون ساخت باور نكردني 10 مگابايت است كه هم سرعت با پردازنده ي گرافيكي كار ميكند و پهناي باند غير قابل باور 256 گيگابايت در ثانيه دارد . اين حافظه انقدر بزرگ است كه بتواند به عنوان فريم بافر براي وضوح هاي مختلف HDTV انجام وظيفه كند .
یکی از بزرگترین نقاط قوت 360 همین عامل که شما ذکر کردین و کسی هم منکر این امر نمی شه!
پس چطور ممكنه گرافيك بازي PERY در PC بيشتر از XBOX360 باشه . اين مطلب منو خيلي عصباني ميكنه اگه اين طور باشه مايكروسافت يك دروغگوي بزرگ است . لعنتي
مایکروسافت دروغگو نیست از محصولش حمایت می کنه! بازی ای مثل Prey اونقدر خارقالعاده نیست که بخواد از تمام امکانات 360 مثل CPU و یا قسمت های دیگش به طور کامل استفاده کنه بنابراین شما با یه PC با توجه به اینکه می تونید رزولوشن را در PC هر چقدر که دوست دارید تغییر بدید و یا AA را به میزان دلخواه بالا و پایین ببرید به همان نسبت هم کیفیت بهتری را دریافت می کنید.
و من يك سوال از شما دارم لطفا هر كي ميدونه جواب بده : تعداد ترانزيستورهاي بكار برده شده در كارت گرافيك XBOX360 چندتا است من تو جايي خوندم كه 330 ميليون ترانزيستور داره كه اگه اينطور باشه محشره . لطفا سريع جواب بدين
تا جایی که یادمه و باز دیدم x360 GPU برابر 232 میلیون ترانزسیتور داره و 90nm می باشد و 105 میلیون هم برای eDRAM می باشد که اگه بخوایم کالا رو هم جمع کنیم می شه 337 میلیون ترازیستور!
خوب تعداد ترانزیستور که الزاما نمی تونه چیزی را به ما نشون بده به فرض کارت X1950XTX معادل 384 میلیون ترازیستور داره!
در ضمن يك سوال ديگه بازي PERY به كدوم پلتفورم عرضه شده اگه PC ديرتر عرضه بشه كه واضح است كه كار زيادتري روش انجام شده و بايد هم گرافيك بهتري داشته باشه .
هر دو ورژن یکسان ساخته شده اند و تقریبا با هم ریلیز شده اند!
و يك مطلب ديگه نه من و نه شما در مورد نرم افزار نميتونيم حرف بزنيم
می تونم بپرسم چر ا نمی تونیم حرفی بزنیم؟
ولي به نظر خوده من صد در صد استفاده خواهد كرد
ما اینجا نظراتمونو نمی گیم که ساپرت می کنه یا نمی کنه! ما با توجه به شواهد و مدارک گفته شده در این مورد اظهار نظر می کنیم!
چون با توجه به قدرت گرافيكي xbox360 مشخصه
فعلا که چیزی مشخص نیست!
در ضمن در صورت تمایل به ادامه این بحث آنرا در اینجا ادامه دهید:
http://forums.bazicenter.com/showthread.php?t=241&page=2
 

ovis

کاربر سایت
Sep 8, 2006
140
اقاي lich king اولا منظور من از RADEON1900 همان RADEONX1900XTX است كه به طور خلاصه نوشته بودم وقتي من ميگم اخرين محصول بايد متوجه بشين شما يعني ميگيد من ديگه اونقدر از دنيا عقب هستم كه نميدونم كدوم محصول اخرين است . ولي كوتاهي از من بود ببخشيد .

و شما گفتين كه كارت گرافيك XBOX360 به تعداد 337 ميليون ترانزيستور داره اگه اين طور باشه ديگه محشره
ودر ضمن كارت گرافيكي كه گفتي (RADEONX1950XTX ) باز به نظر مياد از كارت گرافيك XBOX360 ضعيفتر باشه . اگه هر دو را مقايسه كنيم به نتيجه ميرسيم . اولا ساختارشون مثل هم هستند و هر دو به تعداد يكسان پايپ لاين يا خط لوله دارن و هر دو تقريبا ترانزيستور يكساني دارند البته تعداد ترانزيستور مهم نيست چون شايد تعداد كم اترانزيستور از بيشتر اون بهتر جواب بده مثل اينه كه شما يك لوله به قطر 7 اينچ داشته باشيد و در مقابل 3 لوله به قطر 2 اينچ داشته باشيد پس ميبينيد كه همان يك لوله بهتر جواب ميده چون سر جمع قطر بيشتري داره . همين مثال خوبي بود .
درضمن كارت گرافيك XBOX360 همان طور كه گفتم داراي 10 مگابايت حافظه ي درون ساخت است كه به سرعت باور نكردني 256 گيگابايت بر ثانيه كار ميكنه كه تا حالا در هيچ كارت گرافيكي به كار برده نشده پس در جمع كلي اگه درست فكر كنيم ميبينيم كه ATI زياد هم بيراهه نگفته كه تا حالا هيچ كارت گرافيك ساخته نشده كه قذرت پردازش XBOX360 را داشته باشه كاملا از مشخصات معلومه

و از من پرسيدين كه چرا نميتونم در باره نرم افزار حرف بزنيم ؟ منظور من اين نيست كه اخبار يا اطلاعات در باره اونها نزاريم منظور من اينه كه نميتونيم از طرف خود كمپاني نظر بديم .
و گفتين كه بر حسب مدارك و شواهد گفتين و بايد در اين باره بگم كه كدوم مدارك . مداركي كه يك شايعه است يا دروغ درسته شايد خود مايكروسافت يا ATI گفتن ولي اين دليل نميشه . مثلا همين بازي رزيدنت اويل 5 كه اصلا قرار نبود براي XBOX360 ساخته بشه ولي الان چي شد يا مثلا بازي UNREAL TOURNAMENT 2007 كه قرار بود فقط براي PS3 ساخته بشه كه تاكيد زيادي هم كرده بودند ولي الان علاوه بر XBOX360 احتمال زياد ساخت ان براي PC هم هست .
يا مثلا مايكروسافت و سوني وقتي از اونها سوال شده بود كه نظر شما در مورد دسته هاي wii چي هست در جواب گفته بودند كه در استفاده طولان مدت اين دسته ها خسته كننده خواهند بود و نعي انتقاد كرده بودند و لي حالا PS3 داره كمي از اين فن اوري wii ااستفاده ميكنه و خبر ديگه مايكروسافت هم داره دسته اي طراحي ميكنه كه از همين فن آوري ( حسگر جنبشي )استفاده ميكنه ولي به گفته مايكروسافت عمل كرد بسيار خوبي دارند و تمركز خودشون را روي آنالوگ سمت راست كردند طبق شايعه ممكنه لمسي باشه يعني شما به صورت لمسي ميتونيد هدف گيري كنيد و قدرت تفكيك ماوس را خواهد داشت!!!!!واي كه اين مايكروسافت داره چيكار ميكنه .
و مورد ديگه امكان استفاده ي xbox360 از directx10 خيلي بيشتره چراكه قبل از اينكه حتي طرح ساخت xbox360 در ميان باشه مايكروسافت در روي ساخت directx10 بود . و اين امكان نداره كه مايكروسافت در فكر ساپورت xbox360 از directx10 نباشه .
اصلا ما چه ميدونيم كه چيكار كرده يا نكرده و چه فكري تو كلش است و مطلبي را كه بايد بگم اينه كه هيچ شركت يا كمپاني اخرين دست اورد خود را وارد بازار نميكنه و اونرا به صورت تدريجي وارد بازار ميكنن كه استفاده ي كامل از بازار كنن
من ميتونم مثال خوبي براتون بيارم :همين كارت گرافيك xbox360 كه به دست ATI ساخته شده داراي شادرهاي يكسان است و داراي 48 پايپ لاين . حالا دقت كنيد چرا ATI همان اول اين محصول را وارد بازار PC نكرد كه داراي همين مشخصات باشه . بعد از اينكه XBOX360 ساخته بشه ATI سري جديد كارت گرافيك خود را با نام X1000 وارد بازار كرد كه از ساختار مشابه پردازنده گرافيكي XBOX360 سود ميجست ولي داراي 16 پايپ لاين بود و به تدريج با ورود سري X1300 و X1600 و X1800 تعداد اين پايپ لاينها زياد شد و به عدد 28 درسيد ولي باز به تعداد پايپ لاين XBOX360 نيست ولي الان ATI با معرفي X1900XTX و X1950XTX كه داراي تعداد 48 پايپ لاين است كه برابر با پايپ لاينهاي XBOX360 است ولي باز يك فناوري در اين كارت ها استفاده نشده كه همان مقدار حافظه ي درون ساخت پردازنده گرافيكي XBOX360 است كه 10 مگابايت است كه اين باز يك برتري ب ديگر كارتها است . ولي باز خيلي از سوالها است كه ايا پردازنده ي گرافيكي XBOX360 قادر به پشتيباني DIRECTX10 است يا نه كه شايد اين محرمانه است يا با اضافه كردن قطعه اي به كنسول بتوان از ان استفاده كرد بالاخره اين يك راز بين مايكروسافت و ATI است كه دير يا زود اعلام ميكنند و اين را فراموش نكنيد كه چند ماه پيش يكي از مسؤلين ATI گفت كه XBOX360 ميتواند از DIRECTX10 استفاده كنه ولي بعد از چند روز باز توسط خود ATI تكذيب شد
ولي چيزي كه مشخص است اولي ميتونه صحت بيشتري داشته باشه كه چرا ATI اين حرفو گفته و بعد تكذيب ميكنه كه مشخصه حتما محرمانه است و براي روز بهتري گذاشتن كه اين خبر را اعلام كنند .
ببخشيد كه سرتون را به درد اوردم در اخر يكمي ااطلاعات در مورد كارت گرافيك XBOX360 براتون ميزلرم كه اميدوارم مفيد باشه:


من گفتم شايد خيلي از شما از نحوه كاركرد كارت گرافيك ati در xbox360 بيخبريد . واحد پردازش گرافيك(graphics processor unit) از ديگر قسمتهاي قدرتمند موجود در xbox360 ميباشد.xbox360 به كارت پردازش گرافيك ati سفارشي خود با سرعت 500-MHS كه داراي 10MB حافظه DRAMداخلي است ميبالد. با اينكه پردازنده گرافيك500-MHS بسيار قذرتمند بوده و 10MB حافظه اين كارت براي انجام كارهاي ان بيش از حد لازم لازم است ام جالبترين نواوري بكار رفته در اين كارت ساخت ان بر اساسSHADER ARCHITECTURE UNIFIED ميباشد. SHDER ها برنامه هاي رايانه اي هستند كه ظاهر نهايي انچيزي را كه هنگام نگاه كردن به انميشن بر صفحه مي بينيد تعيين مي كنند.shder ها اشياء ترسيم شده سه بعدي كه از جند ضلعي ها ساخته مي شوند( بلوك ساختماني انيميشن سه بعدي ) گرفته و كاري مي كنند كه واقعي تر به نظر برسند. دو نوع shader وجود دارد: shader هاي پيكسلي و vertex . شادرهاي پيكسلي مي توانند براي تغيير نورپردازي رنگ وسطح هر پيكسل به كار روند. اين كار به نوبه خود رنگ . بافت(textur).و شكل كلي اشياء سه بعدي كه از پيكسل ها ساخته مي شوند را تحت تاثير قرار مي دهند. اين نوع شادر به يكنواخت شدن(smoot out ) اشياء سه بعذي كمك كرده و يك نوع بافت ارگانيك به انها مي دهند. vertex shaders با دستكاري موقعيت يك شيي ذر فضاي سه بعدي عمل مي كنند. vertex به محل تقاطع دو مختصات در فضا اشاره دارد. شما موقعيت يك شيي انيميت شدهanimated در فضاي سه بعدي را با دادن يك مقدار به ان مشخص مي كنيد. اين مقادير همان مختصات x.y.z مي باشند. با دستكاري اين مقادير يك ورتكس شادر مي تواند انيميشن هاي واقعي (realtime ) مانند انچه در بازيهاي ويديويي مشاهده مي كنيد. شادرها با پردازنده گرافيكي كر مي كنند. اين شادرها ميلياردها محاسبه در ثانيه انجام مي دهند تا بتوانند وظايف خاص خود را به انجام برسانند. اين محاسبات در مراحلي متشكل از يك سري اجزاء محاسباتي انجام مي گيرند. يك خط توليد را در نظر بگيريد. در دنياي سخت افزار به اين خطوط توليد پايپ لاين( pipeline يا خط لوله ) گفته مي شود. معمولآ shader هاي نوع vertex و pixel هر كدام داراي پايپ لاين خاص خود مي باشند. چرا كه هر كدام از انها نيازهاي بسيار اختصاصي و متفاوتي دارند. انگونه كه قبلآ دانستيم كارت گرافيكي ati جديد موجود در xbox360 داراي شاختار shader از يك پايپ لاين بطور مشترك استفاده مي كنند. ati موفق به يافتن روشي سخت افزاري بزاي پاسخگويي به نيازهاي هر دو نوع شادر در يك پايپ لاين شد.مزيت بارز استفاده از يك پايپ لاين مشترك افزايش خطوط توليد موجود مي باشد. كه باعث سريعتر شدن محاسبات به همان ميزان مي گردد ati ادعا مي كند كه اين ساختار SHDER متحداشكل اجازه انجام 48 ميليارد عمل شادر در يك ثانيه را مي دهد . XBOX360 اولين دستگاهي است كه از اين ساختار بهره مي برد.
 

action

کاربر سایت
Aug 4, 2006
290
نام
حامد
اقايون من بايد چندتا مطلبو اينجا براتون مشخص كنم
اولا اگر بخواهيد يك سيستمي براي كامپيوتر بخريد كه قدرت xbox360 را داشته باشد حداقل بايد 2 ميليون پول بديد . كه براتون حساب ميكنم : 1- cpu پردازنده ي xbox360 از نوع سه هسته اي است با سرعت كلاك 3/2 گيگاهرتز كه هر يك از هسته ها با سرعت كلاك 3/2 گيگاهرتز كار ميكنن پس اگه شما بخواين يك cpu با اين قدرت براي pc بخريد حداقل بايد 600 تا 700 هزار تومان پول بديد كه ميتونيد يه سري به ليست قيمت cpu هاي اينتل بزنيد كه ببينيد كه چه خبره .

2- ماژول(ram) استفاده شده در xbox360 از نوع DDR3 است كه تا كنون در هيچ PC استفاده نشده و اخرين سرعت RAM استفاده شده در PC از نوع DDR2 است . پس نميشه قيمتي به ماژول XBOX360 گذاشت

3- در ضمن كارت گرافيك XBOX360 بسيار قدرتمند است كه طبق گفته ي ATI تاكنون هيچ كارت گرافيكي ساخته نشده كه قدرت پردازش XBOX360 را داشته باشه و بايد بگم كه كارت گرافيك XBOX360 بنابه مشخصات 48 پايپ لاين داره كه از ساختار مشترك استفاده ميكنه و نگته ي مهم اين هست كه ATI در جديدترين كارت گرافيك خود كه RADEON 1900 است از 48 پايپ لاين استفاده ميكنه و نكته مهم ديگه اينكه كارت گرافيك XBOX360 داراي حافظه ي درون ساخت باور نكردني 10 مگابايت است كه هم سرعت با پردازنده ي گرافيكي كار ميكند و پهناي باند غير قابل باور 256 گيگابايت در ثانيه دارد . اين حافظه انقدر بزرگ است كه بتواند به عنوان فريم بافر براي وضوح هاي مختلف HDTV انجام وظيفه كند . پس اميدوارم كه به قدرت پردازش گرافيكي XBOX360 پي ببريد و به جرات ميشه گفت كه هيچ كارت گرافيكي ساخته نشده كه قدرت پردازش XBOX360 را داشته باشه حتي اخرين محصول ATI كه RADEON 1950 است اين قدرت پردازش را نداره .
پس چطور بايد گرافيك PC از XBOX360 بيشتر باشه ايا اين با منطق جور در مياد و براي من اين يك سوال شده . اگه چيزي را كه من نميدونم كه بعيده لطفا بگيد .
پس چطور ممكنه گرافيك بازي PERY در PC بيشتر از XBOX360 باشه . اين مطلب منو خيلي عصباني ميكنه:evil: اگه اين طور باشه مايكروسافت يك دروغگوي بزرگ است . لعنتي
و من يك سوال از شما دارم لطفا هر كي ميدونه جواب بده : تعداد ترانزيستورهاي بكار برده شده در كارت گرافيك XBOX360 چندتا است من تو جايي خوندم كه 330 ميليون ترانزيستور داره كه اگه اينطور باشه محشره . لطفا سريع جواب بدين
در ضمن يك سوال ديگه بازي PERY به كدوم پلتفورم عرضه شده اگه PC ديرتر عرضه بشه كه واضح است كه كار زيادتري روش انجام شده و بايد هم گرافيك بهتري داشته باشه .
ولي به سوال اولم زودتر جواب بديد.:-"

و يك مطلب ديگه نه من و نه شما در مورد نرم افزار نميتونيم حرف بزنيم پس شما نميتونيد نظر بدين كه ايا xbox360 قادر به استفاده directx10 است يا نه . ولي به نظر خوده من صد در صد استفاده خواهد كرد چون با توجه به قدرت گرافيكي xbox360 مشخصه و بايد بگم كه اين محصول خود مايكروسافت هست و امكان نداره مايكروسافت كنسولي كه براي 10 سال ساخته نتونه از ان استفاده كنه . هيچ كس نموتونه از كارهاي مايكروسافت با خبر بشه شايد اين خبر را براي روز بهتر نگه داشته كه روي حريفان را كم كنه . شايد اين خبر را تا حالا نداده كه تا رقبا از ان تقليد نكنن همان كاري كه ps3 در ساخت دسته ها از نينتندو تقليد كرد .


اینم بگو باید5/1میلیون پول تلویزیون HD رو بدیم;) :cheesygri :-" !!!!
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
اقاي lich king اولا منظور من از RADEON1900 همان RADEONX1900XTX است كه به طور خلاصه نوشته بودم وقتي من ميگم اخرين محصول بايد متوجه بشين شما يعني ميگيد من ديگه اونقدر از دنيا عقب هستم كه نميدونم كدوم محصول اخرين است .
تمامی مدل های سری X1900 به جز X1900GT که یکم جدیدتر می باشد همگی با هم وارد بازار شده اند و همگی هم قدیمی هستند. X1950 هم که در موردش صحبت می کنید ساختاری دقیقا مشابه همان X1900 دارد فقط دارای کلاک بیشتر و استفاده از حافظه های پرسرعت DDR4 می باشد!

تعداد ترازیستور باز هم می گم هیچی رو معلوم نمی کنه! (برای ما) کلا سری X1000 دارای ترازیستور های بسیار زیادی هستند و این فقط شامل X1950 نمی شه من فقط اونو مثال زدم!
مثلا بازي UNREAL TOURNAMENT 2007 كه قرار بود فقط براي PS3 ساخته بشه كه تاكيد زيادي هم كرده بودند ولي الان علاوه بر XBOX360 احتمال زياد ساخت ان براي PC هم هست
این بازی از همون روز اول که اسمش اعلام شد قرار شد برای PC بیاد و ورژن PC از کنسول ها زودتر وارد بازار می شه. در مورد نسحه 360 این بازی هم هنوز 100% چیزی معلوم نیست.

در مورد اطلاعاتی هم که در مورد کارت گرافیک Xenos دادید ممنوم ولی توصیه می کنم حتما اون یه مقدار اطلاعاتی هم که در مورد ATi R600 اومده رو هم بخونید و با Xenos مقایسه کنید.

در آخر در مورد جملات شما بگم که دوست عزیز اینجا ما قصد خبر رسانی داریم نه بیان نظراتمون در مورد کنسول ها که دوست داریم چیکارا بکنن! وقتی ما می گیم شواهد نشون می ده که X360 فعلا ساپرت نمی کنه از DX10 شما میای می گی که نه من فکر می کنم ساپرت می کنه و مایکروسافت انقدر دیونه نیست! اینجا با احتمالات کار نمی کنیم ما فقط قصد خبر رسانی صحیح از منابع معتبر به زبان فارسی رو داریم. در این مورد هم که خود ATi و مایکروسافت گفتند که فعلا به طور کامل از DX10 پیشتیبانی نمی شه لینک های بسیار زیادی وجود داره که فکر نمی کنم نیازی به گذاشتن منبع باشه!
 

Esikhafan

کاربر سایت
Jul 5, 2006
1,353
نام
احسان
واقعا این مطلب برای من شده یه معما!!!
این نانچاک تو بسته وی هستش یا نه؟
من که داشتم اون تایپک اخبار رو نگاه میکردم نوشته شده که نیست و فقط وی موت رو روش داریم و باید جداگانه خرید بشه
حالا موضوع اینه که من هر جایی رو که برای پیش فروش نگاه میکنم میبینم نوشته نانچاک در بسته هستش
همچنین داشتم کنفرانس آمریکا وی رو نگاه میکردم اون طرفه گفت که تو بسته نانچاک هستش
میشه یه راهنمایی کنید ببینم چی شده
=====================
این که اپرا برای وی تا سال 2007 مفت هستش درسته؟
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,792
نام
امین
اینم بگو باید5/1میلیون پول تلویزیون HD رو بدیم;) :cheesygri :-" !!!!

bravia شرکت sony که فکر میکنم از بهترین های بازار باشه 3.5 ملیون هست;) در ضمن من قیمت مارکهای دیگه رو تا 1.5 دارم ! که کیفیتش خیلی هم عالیه (اینو گفتم نگید اشغاله)
 

Esikhafan

کاربر سایت
Jul 5, 2006
1,353
نام
احسان
هم از اون ارزونتر هستش هم گرونترش
این لینک رو داشته باش
لینک
این خود مغازه سونی هستش
قیمت رو هم یه دودوتا بکنی میبینی چند تومن میشه
 

imnotaretardlikeu

کاربر سایت
Oct 20, 2006
139
حالا که صحبت امتیاز و اینجور چیزهاست، بازی resistance هم از IGN امتیاز 9.1 گرفت.

به نظر من یکمی بالاتر میتونست باشه توی قسمت های graphics, sound و lasting appeal

9.0 Presentation
Insomniac has created a compelling mythos and the unique blend of World War II-level battles with alien technology is a great mix. Expect load times only at the beginning of stages.
8.5 Graphics
A mix of 20th century war machines and intergalactic alien hordes makes for quite the interesting art style. A solid 30fps framerate and plenty of bells and whistles easily impress.
8.5 Sound
When connected to a capable speaker, Resistance will blow your speakers to kingdom come with great audio effects and stellar voice acting. Don't expect to hear much musically, though.
9.0 Gameplay
Experience the best weapons to come along in a shooter for quite some time united with challenging enemies, tight control, smooth online play, and insane boss battles. Seriously fun.
9.5 Lasting Appeal
Between 12-15 hours of single-player action, multiple (and very challenging) difficulty levels, four hidden weapons, unlockable secrets and skill points, and a ton of multiplayer options. Hot!
9.1
Outstanding OVERALL
(out of 10 / not an average)

در مورد sound امتیاز خیلی پایینه، تنها علتش هم اینه که بازی موسیقی زیادی نداره (که اونهم علتش اینه که بازیباز بیشتر توی جو بازی قرار بگیره و صدای اسلحه ها و ... رو بشنوه) در حالیکه این بازی از سیستم صدای 7.1 فشرده نشده استفاده میکنه که فوق العاده است. به نظر من حداقل باید 1 امتیاز بالاتر از این می بود.
در مورد lasting appeal هم که دیگه معلوم نیست برای چی 10 نگرفته چون بازی قسمت یکنفره اش بین 12-15 ساعته (که با درجه سختی های بالاتر بیشتر هم میشه) و یک بخش مولتی پلیر بسیار خفن با mode های فراوون داره و تا 40 نفر رو هم ساپورت میکنه که به راحتی میشه ماهها شایدم سالها بخش های مختلف این بازی رو بازی کرد.
گرافیک هم یکمی بی انصافی شده در موردش، بازی اصلا و ابدا افت فریم نداره با وجود تمام پارتیکل افکت ها و آبجکت های موجود توی هر صحنه. جزئیات محیطها و شخصیتها خیلی بالاست، کیفیت تکسچرها بسیار خوبه و ...

اینجور که معلومه IGN توی امتیاز دادن به بازی های PS3 خیلی جالب عمل نمیکنه هر چند که این امتیاز واقعا برای یه بازی لانچ امتیاز بالاییه. البته یه جمله توی review این بازی جالب بود:

Owners of some gaming systems have to wait years before they get a true "killer app," but PlayStation 3 users get theirs on day one.

بهرحال امتیازهای این بازی تا حالا:
OPM: 9
Famitsu: 9 / 8 / 8 / 8
Dengeki-PS: 90 / 90 / 100 / 100
IGN: 9.1

این هم چند تا عکس از بازی:

r4sl.jpg


r3sl.jpg


r2sl.jpg


r1sl.jpg
 

imnotaretardlikeu

کاربر سایت
Oct 20, 2006
139
من که فکر میکردم حداقل توی زمینه گرافیک بالاتر از 9 بگیره. بازی ای با این گرافیک و بدون افت فریم نباید 8.5 بگیره.


این Huxley هم احتمالآ جزو بازیهای بزرگ میشه اگه یه کم بیشتر روش کار بشه.بازی ای با این جزییات و گرافیک توی سبک MMO کم نظیره.


البته یه غول با ابهت و شفاف و خیلی شیک و مدرن ! :cheesygri

آره همونطور که گفتم امتیازهایی که به این بازی داده باید یکمی بالاتر میبود (از نظر من گرافیک حداقل 9 - صدا حداقل 9.5 و lasting appeal هم 10)
توی یک سال گذشته تقریبا همه سایتها و مجلات شدیدا علیه PS3 موضع گرفتن که علتهای زیادی داره (اینکه سونی 10 ساله حرف اول رو میزنه توی زمینه کنسولهای خونگی، اشتباهات خود سونی، moneyhat های مایکروسافت و ...) اما خوب بعد از TGS وصعیت یکمی برای سونی بهتر شد. منتهی جدیدا توی زمینه review های بازیهای این کنسول (در مقایسه با 360) خیلی دارن بد عمل میکنن (مایکروسافت خیلی جیبشون رو پر کرده ظاهرا :laughing:)
یه مثال ساده بزنم از میون مثال های خیلی زیادی که میشه زد:

این review بازی genji هستش از سایت IGN:

8.0 Presentation
Everything from character animation and environments to the menu system benefits from a high degree of polish.
8.5 Graphics
Highly detailed character models and slick animation blends with spectacular locales and overall design.
8.0 Sound
While it sounds very good, the score is somewhat limited. Also, the voicework could use a tad of refinement.
6.0 Gameplay
The awesome presentation can't hide dying gameplay mechanics.
7.0 Lasting Appeal
It's a lengthy game, though gameplay gets repetetive after a while.
6.0
Passable OVERALL



حالا برای مقایسه یه بازی از 360 رو هم review ش از همین سایتو میگذارم که ببینیم چقدر فرق دارن، بازی phantasy star universe:

5.0 Presentation
There isn't enough support for telling players what to do or when in both the online and offline modes.
4.0 Graphics
A lifeless port from PS2.
6.0 Sound
The music sounds nice the first few times you hear it loop through. The sound effects are dull.
6.0 Gameplay
Lacking the variety to make it truly enjoyable.
7.0 Lasting Appeal
This game can be addicting, but there isn't nearly enough to see.
6.4
Passable OVERALL


دو تا امتیاز gameplay و lasting appeal برای این دو بازی یکیه (به ترتیب 6 و 7) اما امتیازهای قسمتهای دیگه بازی genji به مراتب از psu بالاتره و جالب اینجاست که genji امتیاز کل 6 گرفته و psu امتیاز 6.4 !!! :laughing:

اگه به تک تک امتیازهای genji هم نگاه کنی میبینی که کمترینش همون 6 بوده (برای gameplay) و بقیه بالاتر از 6 بوده اما امتیاز کل شده 6 !! در صورتیکه برای psu تقریبا بر عکس این قضیه بوده و امتیاز کلش (6.4) از همه امتیازهای بخشهای مختلفش به غیر از lasting appeal بالاتر بوده.
بازی GoW هم با اینکه بازی خیلی خوبیه اما امتیازهایی که گرفته بالاتر از اون چیزیه که واقعا حقش بوده. بهر حال مایکروسافته و زیر میزی دادن و خشکه حساب کردن و ...

در مورد غول بودن کنسول PS3 هم فقط میشه یه چیز گفت: اینکه اگه power brick کنسول 360 رو هم کنارش بگذاریم و به حساب بیاریم اونوقت دو تا کنسول هم از نظر وزن با هم برابر میشن و هم از نظر حجم :laughing:
با این تفاوت که PS3 خیلی ساکت تره و مقداری هم خنک تره هنگام استفاده :cheesygri
 

kherse_siyah

کاربر سایت
Sep 6, 2006
58
واقعا من موندم چرا بعضی از طرفدارهای ps3 میان این طور حرفها میزنن .
نکنه انتظار داشتین که بیاد امتیاز resistance با gears of war یکی بشه مگه کشگه امتیاز دادن .
کسانی که میگن در مورد این بازی (resistance) ظلم شده اخه اینم بگین اگه امتیاز این بازی با gears of war یکی بود اونوقت یه ظلم بزرگ در حق gears of war میشد .دقت کنید که gears of war از سایت ign امتیاز 4/9 گرفته پس امتیاز 1/9 برای resistance خیلی هم منطقی .
مقایسه این دو بازی باهم به قل یه نفر.........::eek:
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر