S I G N A L
کاربر سایت
![yq8o5z79qhunnquvfhf5.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fup.iranblog.com%2Fimages%2Fyq8o5z79qhunnquvfhf5.jpg&hash=c4da194a471a893e2078dfb45bb71eb5)
![20 :(( :((](/styles/default/xenforo/smilies/meep/20.gif)
*******************************************
ایجاد بزرگراه ارتباطی بین ایران و اروپا
ساخت جاده ابریشمی از جنس فیب رنوری
وزرای ارتباطات ایران و روسیه توافقنامه ی چهارجانبه ای را منعقد كردند كه بر اساس آن این دو كشور برای ایجاد بزرگراه ارتباطی اروپا و ایران كه جاده ابریشمی از جنس فیبرنوری است، همكاری كنند.
تلنا: وزرای ارتباطات ایران و روسیه توافقنامه چهارجانبه ای را منعقد كردند كه بر اساس آن این دو كشور برای ایجاد بزرگراه ارتباطی اروپا و ایران كه جاده ابریشمی از جنس فیبرنوری است، همكاری كنند.
جاده ابریشم حس خوشایند اتصال تمدن باستانی ایران، چین و هند با اروپا است ، جاده ای كه نه فقط بازرگانی و تجارت را بین مردم مختلف دنیا رونق داد بلكه به عنوان شاهراه ارتباطی و سیاسی در زمان های دور دنیا را زیر و رو می كرد. این جاده مسیری دریایی و زمینی داشت تا بتواند یك آسیایی را به یك اروپایی پیوند بزند.
امروز نیز نگاه جهان از مرزهای زمینی فراتر رفته و به مرزهای مجازی چشم دوخته تا ببیند كشورها چگونه می توانند از كالبد مرزها بگسلند و وسعت اطلاعات خود را تا هر آنجا كه فیبر، كابل و مخابرات می تواند نفوذ كند گسترش دهد. در این راستا قرار است جاده ابریشمی از جنس فیبر، كابل و فناوری اطلاعات با اتصال آلمان به عمان از طریق كشور ایران تمدن اطلاعاتی و ارتباطی را در فضای مجازی به مرحله ظهور برساند و تداعی كننده ی نقش تاریخی كشورمان به عنوان اتصال دهنده شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا باشد.
بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا نقش مهمی در ترافیك مخابراتی و ارتباطی در جهان خواهد داشت. بر این اساس كنسرسیوم چهار جانبه ای متشكل از شركت های ارتباطات زیرساخت ایران، عمانتل و 30 اند دبلیو و روس تلكم در نظر دارند با همكاری یكدیگر علاوه بر ایجاد یك مسیر بسیار پرقدرت ارتباطی از قلب اروپا (فرانكفورت در آلمان)، سواحل دریای عمان مسیر جایگزینی جهت فیبرهای دریایی كه امروزه وظیفه برقراری ارتباطات شرق و غرب دنیا را برعهده دارند ایجاد كند.
طول مسیری كه از خاك كشورمان به عنوان یك مسیر ایمن، پرقدرت و پایدار متحول كننده آینده ارتباطات در دنیای فعلی خواهد بود 2 هزار و 500 كیلومتر است. این پروژه با مسیر فیبر نوری 6 هزار كیلومتر در شروع با ظرفیت 540 گیگابیت بر ثانیه آغاز به كار خواهد كرد و ظرفیت نهایی این طرح به 3.2 ترابیت بر ثانیه خواهد رسید كه چیزی فراتر از آنچه تا به امروز در سطح مخابرات كشور وجود داشته است را شاهد خواهیم بود.
بر این اساس دیگر تنها كانال سوئز بسته تبادل بین المللی را برعهده ندارد و پروژه ارتباطی ایران و اروپا نیز فرصتی است تا در كنار مسیری كه از طریق كانال سوئز می گذرد راهی میانبر، ایمن و جایگزین برای كشورهای منطقه و اپراتورهای بزرگ بین المللی به وجود بیاید.
این پروژه موفقیتی چشمگیر در عرصه ارتباطات بین الملل خواهد بود و ایران را در دستیابی به اهداف هاب منطقه پیشرفت خواهد داد.
در این پروژه حداقل سهم ایران 3 ترابیت بر ثانیه در ترانزیت غرب به شرق و بالعكس خواهد بود و این امر تسهیل كننده رقابت كشورمان در فضای بین المللی و چشم انداز تازه ای برای نقش آفرینی بیشتر در افق ارتباطات جهانی خواهد بود و می تواند نیازمندیهای پهنای باند اینترنت كشورمان را به خوبی تامین كند.
=======================================
™MASOUD @
مسعود جان ؛ این خبر در رابطه با همون خبر پستای قبلی شماست