بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

^Democracy
Mario

من اگه میگم بهترین باس فایت منظور من مکانیزم نبرد ومبازره هست، حالا اگه از منظر شخصیت پردازی و روایت بخوام نگاه کنم انتخاب من آلبرت وسکر خواهد بود.

در ضمن هیچوقت یه مسئله ساده پیچیده نکن.
نه من پیچیده نکردم, اتفاقا این دو تا وجه رو از هم جدا کردم که برداشت اشتباهی صورت نگیره و اگه میگم باس فایت ها معمولی بودن اینطور تلقی نشه که منظورم معمولی بودن داستان یا شخصیت پردازی باس هاست. در مورد انتخاب یه شخص خاص هم به نظر من ساختار کلی بازی, تشریح وضعیت قبل و بعد شهر, یادداشت هایی که تو گوشه کنار پیدا میکردیم و خیلی داستان وار و توصیفی نوشته شده بودن, انواع شخصیت ها(چه اصلی چه شخصیت های خیلی فرعی و گذرا که تو کات سین ها میدیدیم یا حتی فقط سرگذشتشونو تو مموها میخوندیم) همه در کنار هم این هویت رو تشکیل داده بودن که میشد یه داستان خیلی بزرگ که دوس داشتی هی پیش بری و رازش رو بفهمی. نمیتونم بگم یه شخصیت به تنهایی شده عامل این جریان. اتفاقا من با اون جنبه هایی که زیادی رو شخصیت ها مانور,داده شد و به طرز مسخره ای شدن ابر انسان (چه منفی مانند وسکر و چه مثبت مانند لیون و کریس) مشکل دارم (در مورد منفی ها منظورم زمانی که تبدیل به یه هیولا میشزن نیست, منظورم انسان بودن و دارای فرم فرا انسانیه)
عادی بودن اون ها و ضعفشون برابر یه شهر بحران زده و پر از موجودات جهش یافته یا تغییر ماهیت داده خیلی برام جذاب تره. مثلا نیکولای یا هانک یا انت بیرکین با اینکه تقش منفی حساب میشن اما خودشون به شدت مقابل ویروسها یا زامبی ها اسیب پذیرن, اون ها بازیگردانان این قضیه هستن ولی اینجور نیس که خودشون در خطر نباشن. این مجموعه ی کلی هست که من دوس دارم, درحقیقت میشه گفت داستان پردازی عالی که شخصیت پردازی هم یه بخشی از اونه.
 
Mario
حرفت اینکه از نظر مکانیزم نبرد باس فایت شاخصی مدنظر نداری ؛شخصیت های منفی در دل حوادث بازی و روایت داستان می پسندی، و از فرم ساده بدون تغیر شخصیت ها بیشتر لذت می بری، و پیش زمینه ایی که پشت هر کاراکتر هست میگی همه این فاکتور ها یه داستان رو بزرگ و به یادموندی میکنه، خب این درست، ولی بحث اصلا داستان بازی نیست،
بحث ارزیابی شخصیت های بازی و تاثیر اون بر روند داستانی نیست، من با شروع و معرفی شخصیت ها و رسیدن به بلوغ فکری وشخصیتیش وجایگاهش کاری ندارم،حرف من فقط یک انتخاب هست، که شما هم مورد شاخصی نداری...
Democracy
منظورم از مربوط نمیشه این بود که اون پستم در خطاب به شما نبود که اون طور عصبانی شده بودی، وگرنه مشکلی با فروم و قوانینش ندارم.
 
Mario
حرفت اینکه از نظر مکانیزم نبرد باس فایت شاخصی مدنظر نداری ؛شخصیت های منفی در دل حوادث بازی و روایت داستان می پسندی، و از فرم ساده بدون تغیر شخصیت ها بیشتر لذت می بری، و پیش زمینه ایی که پشت هر کاراکتر هست میگی همه این فاکتور ها یه داستان رو بزرگ و به یادموندی میکنه، خب این درست، ولی بحث اصلا داستان بازی نیست،
بحث ارزیابی شخصیت های بازی و تاثیر اون بر روند داستانی نیست، من با شروع و معرفی شخصیت ها و رسیدن به بلوغ فکری وشخصیتیش وجایگاهش کاری ندارم،حرف من فقط یک انتخاب هست، که شما هم مورد شاخصی نداری...
م
چرا دیگه, نبرد لیان و کراوزر و مکانیزم مبارزات با نمسیس در اون عمارت و مبارزه ی پایانی در اون لابراتوری
 
کد ورونیکا رو کدوم کنسول بهتر بود؟
dreamcast
ps2
gc

Dreamcast از نظر گرافیکی و طراحی کاراکتر وضوح بهتری نسبت به PS2 داره .ولی یه سری نقص هایی داره.مثلن بعضی دموها از جمله درگیری کریس با وسکر در اون نبود.البتهه فکر کنم توی نسخه ژاپنی Dreamcast دموها کامل بودن. مال نینتندو رو من ندیدم ولی چون در زمان دیرتری عرضه شد از PS2 و Dreamcast باید قاعدتا بهتر باشه.
اما بهترینش در حال حاضر نسخه HD شده اون هست که برای X360 و ps3 عرضه شد.
 
درود

خب بعد از مدت ها به تاپیک رزیدنت خوش امدم. بالاخره یک مقاله اختصاصی راجع به شینجی میکامی نوشتم و مقاله رفت روی صفحه اصلی سایت پردیس گیم:bighug:

پردیس گیم - گذری بر دوران بازیسازی شینجی میکامی

مطلب گذاشته شده تو پردیس گیم کمی متفاوت با اینجا هست که ان هم برمیگرده به قوانین ان سایت

تو سایت هم قرار دادم. میتونید در رابطه با استاد کمی بیشتر بدونید:)

http://forum.bazicenter.com/thread98961/

برای اینکه از بحث تاپیک عقب نباشم بهترین باس فایت سری البرت وسکر هست. چه از نظر مبارزه چه از نظر شخصیت پردازی.:d
 
درود

خب بعد از مدت ها به تاپیک رزیدنت خوش امدم. بالاخره یک مقاله اختصاصی راجع به شینجی میکامی نوشتم و مقاله رفت روی صفحه اصلی سایت پردیس گیم:bighug:

پردیس گیم - گذری بر دوران بازیسازی شینجی میکامی

مطلب گذاشته شده تو پردیس گیم کمی متفاوت با اینجا هست که ان هم برمیگرده به قوانین ان سایت

تو سایت هم قرار دادم. میتونید در رابطه با استاد کمی بیشتر بدونید:)

http://forum.bazicenter.com/thread98961/

برای اینکه از بحث تاپیک عقب نباشم بهترین باس فایت سری البرت وسکر هست. چه از نظر مبارزه چه از نظر شخصیت پردازی.:d

بهزاد اخه مکانیزم مبارزه با وسکر کجاش باحال بود؟ ار پی جی رو با دست میگرفت خیلی حال میداد مثلا :|
 
من میخواستم از غول های شماره چهار اسم ببرم که تک تکشون به یادماندنی هستند. همان طور که خودت گفتی جک کرازر عالی بود. من البرت وسکر و درگیری با ان را از چپتر ۱۳ بازی در نظر میگیرم

احسان قبول کن فوق العاده بود. به خصوص ان قسمت تو هواپیما و ان موسیقی متن و ان لحظه که البرت میخواد شیوا را ببره با خودش بعد یک دفعه کریس یاد اشتباهی میفته که سر جیل کرد و ان اهنگ. واقعا ادم گریش میگیره. چون من به شدت احساساتی ام. بعدم که تو مواد مذاب و.... .. .

تازه درگیری با البرت تو رزیدنت اویل کد ورونیکا هم فوق العاده بود. هر چند کات سین بود. پایان بازی را یادته چه بلایی سر کریس اورد و چه دیالوگ ها و خنده هایی میکرد

استاد میکامی کجایی که یادت بخیر
 
من میخواستم از غول های شماره چهار اسم ببرم که تک تکشون به یادماندنی هستند. همان طور که خودت گفتی جک کرازر عالی بود. من البرت وسکر و درگیری با ان را از چپتر ۱۳ بازی در نظر میگیرم

احسان قبول کن فوق العاده بود. به خصوص ان قسمت تو هواپیما و ان موسیقی متن و ان لحظه که البرت میخواد شیوا را ببره با خودش بعد یک دفعه کریس یاد اشتباهی میفته که سر جیل کرد و ان اهنگ. واقعا ادم گریش میگیره. چون من به شدت احساساتی ام. بعدم که تو مواد مذاب و.... .. .

تازه درگیری با البرت تو رزیدنت اویل کد ورونیکا هم فوق العاده بود. هر چند کات سین بود. پایان بازی را یادته چه بلایی سر کریس اورد و چه دیالوگ ها و خنده هایی میکرد

استاد میکامی کجایی که یادت بخیر

قضیه اینجاس که من کلا با اون بحث فراانسانی کریس و وسکر مسکل دارم و اون نبرد توی,هواپیما که بیشتر,شبیه فیلم ماتریکس بود خیلی به نظرم مسخره و فرسنگ ها با روح رزیدنت اویل فاصله دار بود! بله, توی کد ورونیکا عالی بود هنه چیز, اما مکانیزم نبرد و به اصطلاح گیم پلی باس فایت شاهکار نبود, داستان, شخصیت ها, دیالوگ ها, شاهکار بودن اما اگه بحث سر مکانیزم نبرد باشه نه. اصلا اون نبرد پایانی با نمسیس یه چیز شاهکاری بود.
 
سلام
دوستان برای من خاطره انگیز ترین رزیدنت اویل، کد ورونیکا روی کنسول دریم کست بود، تک تک اتفاقاتش برام خاطره شده
شما کدوم شماره رو بیشتر از همه دوست دارید؟

Sent from LG_G4
 
قضیه اینجاس که من کلا با اون بحث فراانسانی کریس و وسکر مسکل دارم و اون نبرد توی,هواپیما که بیشتر,شبیه فیلم ماتریکس بود خیلی به نظرم مسخره و فرسنگ ها با روح رزیدنت اویل فاصله دار بود! بله, توی کد ورونیکا عالی بود هنه چیز, اما مکانیزم نبرد و به اصطلاح گیم پلی باس فایت شاهکار نبود, داستان, شخصیت ها, دیالوگ ها, شاهکار بودن اما اگه بحث سر مکانیزم نبرد باشه نه. اصلا اون نبرد پایانی با نمسیس یه چیز شاهکاری بود.

به هر حال سلیقست. ولی برای من فوق العاده بود:d فراانسانی بودن البرت مسخره نیست چون قابل توجیه هست.چون با انواع اقسام ویروس یک همچین قدرت هایی پیدا کرده. پس قابل توجیه هست.البرت وسکر یک شخصیت منفی خاص هست.

سلام
دوستان برای من خاطره انگیز ترین رزیدنت اویل، کد ورونیکا روی کنسول دریم کست بود، تک تک اتفاقاتش برام خاطره شده
شما کدوم شماره رو بیشتر از همه دوست دارید؟

Sent from LG_G4

بنده همشونا دوست دارم.یادم سر معمای هفت تابلو رزیدنت اویل یک ، یک هفته گیر افتاده بودم.البته خب سنمون کم بود.در رابطه با کدورونیکا هم یک شاهکار بود
 
آخرین ویرایش:
سریال واکینگ دد نشان داد که چطور میشه با یک اتمسفر عالی و شخصیت پردازی و رابطه ی عمیق بین ان ها یک داستان تکراری را تبدیل به یک شاهکار کرد. نه! رزیدنت اویل تمام نشده و میتونه ادامه داشته باشه.

در حال حاضر رزیدنت احتیاج به یک شخصیت منفی داره. یک اتمسفر عالی و یک گیم پلی نرم و روان. اگه تم داستان را هم بتونند مثل 4 تغییر بدند و ایده های جدید داشته باشند همه چی حل هست.
 
سریال واکینگ دد نشان داد که چطور میشه با یک اتمسفر عالی و شخصیت پردازی و رابطه ی عمیق بین ان ها یک داستان تکراری را تبدیل به یک شاهکار کرد. نه! رزیدنت اویل تمام نشده و میتونه ادامه داشته باشه.

در حال حاضر رزیدنت احتیاج به یک شخصیت منفی داره. یک اتمسفر عالی و یک گیم پلی نرم و روان. اگه تم داستان را هم بتونند مثل 4 تغییر بدند و ایده های جدید داشته باشند همه چی حل هست.

این چیزایی که تو میگی عمو ، فقط از خود میکامی بر میاد و بس:| استادم که دیگه از اویل جدا شده:|:-((
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or