بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

نیما ما چیکار به مردم داریم؟بذار هر کی هر جور میخواد فکر کنه.خدا رو شکر که حرفمو قبول داری که شماردار بودن و تعدد تکرار نقش چیز مهمی نیست.اتفاق باید عرض کنم که اگرچه قبول دارم نوبت کلر بود که وارد نسخه 6 بشه ولی اینکه وارد نشد برای من جای خوشحالیه!چون نسخه 6 افتاد دست سازندگانی که واقعا آبروی این سری رو بردن.شما نگاه کن کدوم یکی از این شخصیتهای محبوب کریس و لیونو ایدا شخصیت پردازی و داستان قابل قبولی داشتن؟وقتی هدف فقط فنهای جدید باشه و نخوان به ابهامات و پتانسیلهای کاراکترها بپردازن انتظار داری داستان بهتر ازین باشه؟لیون خودش هم نمیدونه توی نسخه 6 چکاره بود کریس از اون بدتر ایدا هم که فقط شده بوده ناجی و اینکه بی گناهی خودشو در قبل اتهامات کارلا ثابت کنه.شاید در ظاهر این داستان بنظر خوب هم بیاد ولی به چه دردی میخوره؟رولیشنز 2 در قیاس با دو نسخه رولیشنز و 6 خیلی بهتر کارگردانی شد.
البته منظور من از یکی در میان دقیق ن یکی در میان که نیست.ولی بنظر میاد کپکام وقتی یه کاراکتر رو توی یه نسخه بیاره در نسخه بعدی اونو نمیاره.کلر و کریس هم استثنا هستن.کریس پشت سر هم حضور داره ولی کلر برعکس باید ده سال به ده سال منتظر حضورش باشیم!

[FONT=&amp]بله.بله.دقیقا.خوشحالم که منظور هم رو درک کردیم.منم گفتم که شماره دار بودن یا نبودن،برای فن های عوام و خود کپکام (از لحاظ تجاری) مهمه.وگرنه برای ما که داستان در اولویته که فرقی نداره.به قول خودت داستان و آتمسفر رولیشنز 2 کجا و 6 کجا؟ولی خب متاسفانه به خاطر وضعیت اقتصادی بد و عدم داشتن بودجه و زمان کافی،داستان مهم و غنی رولیشنز 2 بازم اونجوری که باید میشد نشد و تبدیل شد به یک داستان کوتاه و پر از چاله چوله که کلی از پتانسیل های خودش رو از دست داد و برعکس داستان تجاری و بی اهمیت 6 به خاطر اینکه بودجه و استدیوی اصلی کپکام بهش اختصاص داده شد،تبدیل شد به یک داستان وسیع و پر از ریزه کاری.[/FONT]حیف که این همه سلیقه و ظرافت،برای یک داستان فرعی و توخالی خرج شد که به قول خودت،هیچ دردی رو از داستان سری دوا نکرد و برعکس داستان به شدت مهم و باپتانسیل رولیشنز 2 که میتونست بعد از 5 مهمترین و غنی ترین داستان رو داشته باشه و داستانش و حتی اسمش قشنگ ادامه ی داستان کد ورونیکا باشه،توی 4 تا اپیزود کوتاه خلاصه بشه و کلی از پتانسیل های کلیر و الکس و استیو و ویروس تی ورونیکا و....رو هدر بده!

[FONT=&amp] [/FONT]
بله.کریس یک استثناست.ولی نه به خاطر اهمیتش و داستان و این حرفا.بلکه به خاطر اینکه ملت دوباره خواستار حضورش شدن،اونم در برابر لیون.به عبارت ساده تر به خاطر فروش.پس بعد از این هم قطعا این استثنائات ممکنه در مورد کریس و لیون و ایدا و حتی جیک و کلا هر کاراکتری که حضور متوالیش میتونه جیب کپکام رو پر کنه انجام بشن.همونطور که کریس توی 3 تا نسخه ی پشت سرهم اومد و لیون و ایدا هم فقط یک 5 بین دو تا حضورشون فاصله انداخت.تازه عملیات:جاوییر و دمنیشن رو هم حساب نمیکنم.کلیر رو هم گفتم.عوامل متعددی در غیبت طولانیش موثر بودن.حتی توی اینکه بعد از 15 سال،بازم در یک نسخه ی بی شماره حضور پیدا کرد.مسئله ای که شاید برای مردم عوام و خود کپکام یک ملاک باشه،ولی برای من کوچکترین ارزشی نداره.هرچند قطعا باعث میشه در دید اکثریت فن ها،کلیر اونطور که باید به چشم نیاد!

[FONT=&amp]بله.ما به مردم کاری نداریم.اما کپکام قطعا کار داره و همین هم روی داستانی که برای ما مهمه تاثیر میذاره.اتفاقی که در مورد 6 و رولیشنز 2 هم به وضوح رخ داد![/FONT]
 
آخرین ویرایش:
Nima
دیگه خودم اصل منتظر یه اویل اصیل نیستم چون دیگه نخواهد آمد ؛ارزش ها و معیار ها دیگه تغیر کردن و نگرش ها عوض شدن ؛از این که اینجور حرف می زنم اصلا خوشم نمیاد و حالم به هم خوره، ولی خب حقیقت اینکه ما باید باهاش روبروشیم اویل دیگه تموم شدست و الان فقط دارن به واسطه ی فن بیس عظیمی که داره ادامش میدن، وگرنه تو هم نسخه 5 به نظرم پروندش بسته شد با مردن روح البرت و اسپنسر چه لزومی داره آخه ادامه پیدا کنه ؛باید یه داستان جدید می آوردن با یه کاراکتر جدید، یا حداقل داستان لیون ادامه می دادن که شاید باز داستان جدید با یه جزیره جدید.
 
80d4ogwipyf85vn7jp3q.jpg
 
بحث های دو سه صفحه رو خوندم و برایندشون خیلی خوب بود, منم مدت هاس میگفتم و کماکان میگم که سوپر هرو شدن شخصیت های بازی خیلی مسخرس, حالت سوروایو و ضعف کاراکترها توی اون بحرانه که میشه رزیدنت اویل, یه اتفاق عظیم که ناگهانی رخ داده, همه جا ی شهرو فلج و پر از زامبی کرده, بیمارستان ها, خانه ها, مغازه ها و حتی اداره های پلیس. داستان باید حول چند صد نفری که تو این چند روز تو شهر باقی موندن و تلاش دارن به هر نحوی شده فرار کنن(از جمله جیل, لیون, کلر و کریس تو نسخه یک و... افرادی که تو یادداشت های,بازی سرگذشتشونو میخونیم یا تو کات سین ها میبینیم ) بچرخه. این میشه رزیدنت اویل. اما این که شخصیت ها که راه میفتن تا منشا رو یک تنه نابود کنن دیگه رزیدنت نیس و نامفهومه, از این نظر پنج و چهار تو سطح پایین تری از یک و دو و سه قرور دارن و حتی کد ورونیکا هم با این معیار پایین تر قرار میگیره. چون اون هم به نوعی یک شخصیت منتخب داره و قضیه ربودنو این حرفا. در حالی که تو یک و دو و سه اصلا کسی حسابی رو اونها نمیکنه و تو سه هم تنها امبرلا میهواد برای پاک کردن شواهد , اعضای, استارز رو نابود کنه.البته داستان ورونیکا و خود بازی خیلی خوب کار شده اما هرچی فکر میکنم رزیدنت وقتی در محدوده ی اقدامات امبرلا تو راکون سیتی هست, اون ماجراها و افراد درگیر باورپذیرتر و رزیدنت تر هستن! در کل این بحث ضعف کاراکترها و عادی بودنشون رو به نوعی توی تاپیک , جدید میبینم و به نظرم درک درستی هست در مقابل سوپر هرو ها(منفی و مثبت)
 
آخرین ویرایش:
Nima
دیگه خودم اصل منتظر یه اویل اصیل نیستم چون دیگه نخواهد آمد ؛ارزش ها و معیار ها دیگه تغیر کردن و نگرش ها عوض شدن ؛از این که اینجور حرف می زنم اصلا خوشم نمیاد و حالم به هم خوره، ولی خب حقیقت اینکه ما باید باهاش روبروشیم اویل دیگه تموم شدست و الان فقط دارن به واسطه ی فن بیس عظیمی که داره ادامش میدن، وگرنه تو هم نسخه 5 به نظرم پروندش بسته شد با مردن روح البرت و اسپنسر چه لزومی داره آخه ادامه پیدا کنه ؛باید یه داستان جدید می آوردن با یه کاراکتر جدید، یا حداقل داستان لیون ادامه می دادن که شاید باز داستان جدید با یه جزیره جدید.
الان ما فقط باید به امید ریمیک کردن کلاسیک ها باشیم:d این شده بزرگترین آرزوی طرفداران سری Re
 
دوستان این Revelations 2 چجوریاس؟ یکش زیاد به دلم ننشست متاسفانه
این یکی ارزش خرید داره؟خلاصه یکم توضیح بدین راجع بهش :d

نظرات مردم که متفاوته باید خودت بازی کنی .شاید خوشت بیاد
از نظر من این بازی نسبت به رولیشنز 1 و نسخه 6 خیلی بهتر بود.اما نقاط ضعف هایی هم داره.
. دمو و دیالوگ زیاد نداره (البته دموهاش قشنگ هستن.) مدت گیم پلی بازی هم خیلی کمه. گرافیک بازی تو ذوق میزنه .بازی باگ و لک و افت فریم زیادی داره(البته توی نسخه PC نسخه کنسولی رو نمیدونم) و واقعا این بازی گیمرها رو کلافه کرد.البته با نصب اپدیت بازی بهبود پیدا میکنه.
اتمسفر بازی جذابه و لی زیادی کشش دادن و تا اخرای بازی دیگه کسل کننده میشه.
داستان بازی قشنگه ولی جای کار زیادی داشت..شخصیت الکس اصلا به دل نمیشینه و واقعا نام وسکر واسش حیفه! شبیه پیرزنهای جادگره. خیلی بهتر میتونستن این شخصیت رو وارد داستان کنن.دو تا پایان داره که پایان بد خیلی قشنگ تموم میشه در مورد ناتالیا .
نقاط مثبت بازی شخصیت مویراس که دختر با نمکیه و لحن صدا و دیالوگ های جالبی داره:d قیافش هم به شری شباهت داره ولی خیلی قشنگتر و خوش لباس تره
شخصیت ناتالیا هم خیلی جالبه و با اینکه بچس ولی بر خلاف اشلی خیلی با عرضه هست و اصلا دست و پا گیر نیست.شخصیت بری هم مثل همیشه خوبه و خانواده دوسته
شخصیت کلر متاسفانه خیلی به دلم ننشست زیاد.من ازش انتظار بیشتری داشتم.مثلن همه میدونیم کلر با بچه ها خوب بلده چطوری رفتار کنه که اونا احساس راحتی بکنن ولی در برخورد با ناتالیا خیلی جدی عمل کرد و در عوض مویرا خودش پیش قدم شد و بهتر از کلر تونست ناتالیا رو اروم کنه!
رید مود بازی هم خیلی هیجان داره ولی بشرطی که بصورت دو نفره بازی کنی تک نفره چیزی نداره که حال کنی
در مورد داستان چیز زیادی نمیگم چون اگه اولین باره میخوای بازی کنی دیگه مزش میپره.
این نظر منه حالا خودت بازی کن و بیا نظرتم اینجا بگو
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or