بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

سلام دوستان عزیزم i missed you so much متاسفم که چند وقتیه که به دلایل کاری افتخار همصحبتی و با شما بودن تو این تاپیک رو نداشتم من درگیر پیج طرفدراان Resident Evil خودم تو فیسبوک هستم به تازگی شروع به نوشتن بیوگرافی پدر رزیدنت اویل آقای شینجی میکامی کردم. که قررا هست هر قسمتشو یک شب تو پیجم بزارم. گفتم قسمت اولشو اینجا هم بزارم اگه دوست داشتید بقیش رو هم میزارم. ;)

f8424_211200.jpg
[/]


بیوگرافی شینجی میکامی - قسمت اول

شینجی میکامی در یازدهم آگوست سال 1965 در منطقه ای بزرگ به نام Yamaguchi در کشور ژاپن چشم به جهان گشود. او یک طراح بازی های ویدئویی است که عمده مشهوریت او به سبب خلق سری های بازمانده - وحشت رزیدنت اویل است (در ژاپن رزیدنت اویل را با نام بایوهازارد میشناسند) او همچنین در ساخت برخی از معروفترین فرانچایز های 32 بیتی (بسیار قدیمی) نیز با کپکام همکاری داشته است که از میان آنها میتوان به Viewtiful Joe و Devil May Cry اشاره کرد.
شینجی میکامی در سال 1990 به استخدام شرکت کپکام در آمد و در آنجا به عنوان یک طراح مشغول به کار شد. اولین بازی او که در آن زمان ساخته شد یک بازی به سبک سوال و جواب با نام Capcom Quiz: Hatena hatena no Daibôken بود که برای گیم بوی ساخته شد و ساخت آن بیش از سه ماه بطول انجامید. سه بازی بعدی شینجی میکامی که بر اساس درون مایه ی کارتون های والت دیزنی ساخته شده بودند مانند Who Framed Roger Rabbit (چه کسی برای راجر خرگوشه پاپوش ساخت) (1991, Game Boy) . علائدین (Aladdin) (1993, SNES) و Goof Troop سربازان احمق (1994, SNES) آقای میکامی همچنین بر روی یک ساخت بازی اتوموبیل رانی فرمول 1 کار کرده بود که 8 ماه پس از شروع ساخت به دلایل نا معلومی توسط شرکت کپکام کنسل شد.
پس ار عرضه ی بازی Goof Troop میکامی تصمیم به ساخت یک بازی با درون مایه ی ترسناک - ماجرایی برای Play Station و Sega Saturn گرفت داستان این بازی در یک امارت که روح مردگان در آنجا زیاد رفت آمد داشتند رخ میداد. ایده ی بازی از Sweet Home اولین بازی ترسناک کپکام که از روی یک فیلم ترسناک با همین نام اقتباس شده بود گرفته شده بود. ساخت این بازی در نهایت منجر به ساخته شدن Biohazard شد یک بازی ترسناک ماجراجویی که ترکیبی از اشیا و کرکتر های سه بعدی با بکگراند های از قبل رندر شده بود. این بازی شامل زامبی ها( در میان هیولاهای دیگر بود) که به شدت تحت تاثیر سری فیلم های مرگ محور George A. Romero قرار گرفته بود. و به پیشنهاد کپکام USA و در طی اقدامی که برای موضعی کردن بازی انجام گرفت دوباره نامگذاری شد و نام Resident Evil به آن داده شد.
سرانجام بازی در روز 22 مارچ 1996 عرضه شد و تبدیل به یکی از اولین عنوان های موفق Play Station شد. آن بازی اولین بازی بود که قرار بود یک عنوان Survival -Horror باشد و یک موقعیت طلایی برای اینکه کپکام بتواند سطح کیفی این بازی را ارتقا بخشد. ( هر چند سری بازی های رزیدنت اویل به سبب ایجاد و معرفی سبک بازمانده - وحشت سه بعدی (3D Survival- Horror) از اهمیت زیادی بر خوردار هستند اما Alone In The Dark یا تنها در تاریکی اولین بازی به سبک بازمانده - وحشت سه بعدی بود که در سال 1992 برای PC عرضه شد.
پس از موفقیت بازی رزیدنت اویل سمت او از طراح به سازنده بازی ترفیع پیدا کرد و او شانس مداخله بیشتری را در بخش های تجاری شرکت بدست آورد و توانست به عنوان یک سازنده بر نحوه ساخت دنباله های بازی رزیدنت اویل نظارت بیشتری داشته باشد رزیدنت اویل 2 , رزیدنت اویل 3 او همچنین یک عنوان بازمانده - وحشت دیگر با نام Dino Crisis بحران دایناسور که در سال 199 ساخته شده بود را کارگردانی کرد.



v8125_RERemake.jpg




بیوگرافی شینجی میکامی - قسمت دوم


مدتی کوتاه پس از عرضه ی رزیدنت اویل 3 Capcom Production Studio 4 در سال 1999 تاسیس شد. اعضای این استیدو سازنده های کلیدی کپکام بودند که بر روی پروژه های survivor Horror کار میکردند. میکامی به عنوان مدیر آن استیدو منصوب شد و به عنوان یک تولید کننده ی اجرایی بر روی بازی های مختلفی تز جمله Devil May Cry شیطان میگرید (که اصالتا به عنوان یک بازی رزیدنت اویل تصور میشد) کار میکرد.
در سال 2000 میکامی به عنوان سازنده پروژه ی ساخت یک بایوهازارد جدید را برعهده گرفت بایوهازارد : نام رمز : روینیکا Biohazard Code: Veronica این بازی در اصل برای کنسول Sega Dreamcast طراحی شده بود که به مراتب قوی تر از Playstation بود. قابلیت های ویژه ی این کنسول به تیم سازنده بازی این اجازه را میداد تا به جای بکگراند های از پیش رندر شده از محیط های 3D در داخل بازی استفاده کنند. رزیدنت اویل کد ورونیکا در سال 200 عرضه شد و بالغ بر 140000 نسخه از آن به فروش رسید . در همان سال یک دنباله برای یکی دیگر از شاهکار های میکامی با نام دینو کرایسیس بنام دینو کرایسیس 2 منتشر شد با انتشار دینو کرایسیس 2 محبوبیت این عنوان رد بین دارندگان Playstation دو چندان شد و این نسخه توانست چیزی در حدود 1190000 نسخه در سرتاسر جهان بفروش برسد.
در سال 2001 یک ویرایش محصوص برای بایوهازارد نام رمز: کد ورونیکا برای کنسول دریم کست و هم چنین برای کنسول جدید سونی playstation 2 ساخته شد . علت ساخته شدن این بازی برطرف کردن نقاط مبهم داستان بود هرچند موارد دیگری نیز به آن اضافه شده بود. برخلاف ویرایش کامل بایوهازارد کد ورونیکا این ویرایش مخصوص در ژاپن بیشتر شناخته شده بود و حتی توانست رکود فروش ورژن اوریجینال را هم بشکند.د ایلات و جاهای دیگر این ورژن با این عنوان شناخته شده بود : Resident Evil Code: Veronica X . بر طبق اطلاعات فروش کپکام در مارچ سال 2006 ورژن نسخه ps2 بازی توانست 1400000 نسخه بفروش برسد.
در سال 2001 در طی پیمان همکاری که میرفت تا یکی از جنجال برانگیز ترین تصمیمات شغلی شینجی میکامی باشد میکامی یک توافق نامه را با شرکت نینتندو به امضا رساند که به موجب آن بازی های اصلی رزیدنت اویل تنها برای کنسول GameCube به فروش خواهد رسید به علاوه ی پورت عناوین قبلی playstation و Sega Dreamcast و همچنین ساخت سه بازی جدید رزیدنت اویل ریمیک , رزیدنت اویل زیرو و رزیدنت اویل 4 (این توافق نامه بازی های رزیدنت اویل بازمانده ی اسلحه و همچنین رزیدنت اویل : شیوع را شامل نمیشد)
رزیدنت اویل ریمیک و زیرو هر دو در سال 2002 ریلیز شدند.
رزیدنت اویل ریمیک در جشن ششمین سالگرد رزیدنت اویل اوریجینال در ماه 22 مارچ سال سال 2002 ریلیز شد و این عنوان به عنوان ورژن اصلی و رزیدنت اویل 1 اصلی در تاریخچه ی سری بازیهای رزیدنت اویل به ثبت رسید. بر اساس گزارشهای بدست آمده در سال 2002 از سوی وبسایت های Bloomberg و وبسایت بازی the-magicbox.com فروش رزیدنت اویل ریمیک حتی از چیزی که کپکام انتظارش را داشت نیز بالاتر بود. کپکام فروش 250000 نسخه از رزیدنت اویل ریمیک را در US پیش بینی کرده بود اما این بازی در US 490000 و در اروپا 360000 نسخه بفروش رسید و این آمار فروش خیلی بیشتر از 180000 نسخه بود که کپکام انتظار فروش آن را داشت . روی هم رفته رزیدنت اویل ریمیک توانست 1250000 نسخه در اولین سال عرضه خودش به فروش برسد. این آمار و ارقام از روی گزارش بازبینی مالی کپکام در سال 2002 بدست آمده بود.

i1414_RE4.jpg





بیوگرافی شینجی میکامی - قسمت سوم

در ماه نوامبر سال 2002 رزیدنت اویل زیرو ریلیز شد . بر اساس گزارش وبسایت بازی gamefront.de 138.855 نسخه از بازی در اولین روز عرضه فروخته شده بود. کپکام انتظار فروش 1.42 میلیون نسخه از رزیدنت اویل زیرو را داشت در حالی که تنها 1.12 میلیون نسخه از این بازی بفروش رسید. در حقیقت رزیدنت اویل زیرو نتوانست رکورد فروش رزیدنت اویل ریمیک را بشکند . نگرانی و ترس از اینکه مبادا رزیدنت اویل 4 نیز به سرنوشت رزیدنت اویل زیرو دچار شود و نتواند به خوبی بر روی کنسول Gamecube فروش کند در چشمان سران کپکام موج میزد .
با اینکه رزیدنت اویل زیرو نتوانست انتظارات کپکام را برآورده کند اما میکامی همچنان با اعتماد بنفسی مثال زدنی به حمایت خودش ار نینتندو ادامه میداد و حتی خبر ساخته شدن چهار عنوان انحصاری علاوه بر رزیدنت اویل 4 را برای نینتندو گیم کیوب را بوسیله ی Production Studio 4 منتشر کرد P.N.03 , Viewtiful Joe, , Killer7 و Dead Phoenix این Line- up به Capcom 5 معروف شد.
اولین بازی این لاین آپ که بوسیله ی خود میکامی کارگردانی شده بود بازی از هر دو نقطه نظر تبلیغاتی و انتقادی یک شکست را برای کپکام به همراه داشت. ریویو های منتشر شده برای این بازی از سوی مطبوعات چنگی به دل نمیزد و فروش آن پایینتر از حد انتظارات بود. واین ناکامی باعث شد نا میکامی مقام مدیریتی استدیو را ترک کند اما همچنان به عنوان یکی از سازنده ای ارشد در میان تیم بازی سازی باقی مانده بود.
بعد از شکست P.N.03 میکامی تصمیم گرفت به جای توجه به جنبه های ساخت Capcom 5 بیشتر بر روی آنها تمرکز کند. سرانجام او وظایف کارگردانی رزیدنت اویل 4 را که در دست کارگردان قبلی بازی آقای Hiroshi Shibata بود بر عهده گرفت زیر نظر او رزیدنت اویل 4 دستخوش تغییراتی اساسی در بازی شد..
سرانجام رزیدنت اویل 4 در سال 2005 عرضه شد و به یکی از عناورین پرفروش گیم کیوب مبدل گشت. چیزی در حدود 1250000 نسخه از رزیدنت اویل 4 در ظرف یکسال در سراسر جهان بفروش رسید بعد از اتشار رزیدنت اویل 4 این بازی بسیار مورد تمجید و ستایش مطبوعات و رسانه ها قررا گرفت و تعداد زیادی از جوایز مختلف بازی های سال را به خود اختصاص داد. شینجی میکامی تنها به این دلیل که این بازی تنها انحصاری گیم کیوب بود توانست نظر مشتریان را به سمت این بازی جلب کند. و او ادعا کرده بود که اگر رزیدنت اویل 4 برای ps2 منتشر شود او خودش را کنار خواهد کشید و کپکام را ترک خواهد کرد. او همین ادعا را پیش از این در مورد بازی God Hand نیز کرده بود. که شامل یک سگ مسابقه ای بود که "Mikami's Head." نامیده میشد. بعد ها او در طی مصاحبه ای از این که رزیدنت اویل 4 قرار است مالتی پلتفرم شود عذر خواهی کرد احساس بسیار بدی به او دست داده بود . میکامی بر این باور بود گه بعضی از افراد تنها برای بازی کردن رزیدنت اویل 4 کنسول Gamecube را خریداری کرده اند بدون اینکه از این موضوع که این بازی قرار است در آینده بر روی کنسول ps2 هم بیاید اطلاعی داشته باشند
پس از موفقیت رزیدنت اویل 4 میکامی استدیو شماره 4 را ترک کرد .در سال 2004 میکامی به Clover Studio منتقل شد که در اصل در جولای سال 2004 تاسیس شده بود. Clover Studio تمام ستارگان با استعداد کپکام را استخدام کرده بود شامل Atsushi Inaba (سازنده ی Viewtiful JoeSteelو Battalion) و Hideki Kamiya کارگردان Devil May Cry
میکامی در Clover Studio بر روی روند پیشرفت God Hand یک بازی به سبک beat 'em up که به سبک فیلم های آمریکایی ژاپنی ساخته شده بود نیز نظارت داشت. این بازی در روز 14 سپتامبر 2006 در ژاپن و 10 اکتبر در آمریکا عرضه شد.
در اکتبر سال 2006 پس ار جلسه ی که باحضور هیئت مدیره ای و ناشر کپکام برگزار شد کپکام اعلام کرد که قصد دارد رسما توافق نامه یخود را با Clover Studio فسخ کند . سرانجام در مارچ سال 2007 شرکت کپکام توافق نامه ی خود را با Clover Studio بطور رسمی فسخ کرد.

ادامه دارد ...

☣Halvlid
 
آخرین ویرایش:
ممنون حميد جان فقط اگه امكانش هست به وقايع سال 2005-2006 و عرضه God Hand هم اشاراتي بكن;)

با تشكر فراوان از دوست عزيز خودم منتظر ادامش هستيم @};-
 
مرسی حمید جان خسته نباشی منتظر ادامش هستیم.


منون حميد جان فقط اگه امكانش هست به وقايع سال 2005-2006 و عرضه God Hand هم اشاراتي بكن;)

با تشكر فراوان از دوست عزيز خودم منتظر ادامش هستيم @};-

همین که شما این بیوگرافی رو میخونید خستگی از تنم در میره :)
 
ممنون حميد جان واقعا كه خوندن هر مطلبي در مورد استاد ميكامي لذت بخشه.

---
فقط حميدجان يه موضوعي الان براي من سوال شد چرا روي تصوير مربوط به RE4 عكس گوئيچي سودا يا همون سودا51 زده شده؟
ادعا کرده بود که اگر رزیدنت اویل 4 برای ps2 منتشر شود او خودش را کنار خواهد کشید و کپکام را ترک خواهد کرد.
دقيقا يادم نمياد ولي يادمه اون موقع يه عده ميگفتن كه استاد حتي به اين موضوع اشاره كرده كه اگه RE4 روي PS2 بياد حاضره گردن خودش رو بزنه:d
در سال 2004 میکامی به Clover Studio منتقل شد که در اصل در جولای سال 2004 تاسیس شده بود. Clover Studio تمام ستارگان با استعداد کپکام را استخدام کرده بود شامل Atsushi Inaba (سازنده ی Viewtiful JoeSteelو Battalion) و Hideki Kamiya کارگردان Devil May Cry
واقعا كه اين استوديو شاهكار نسل بود يكي از بزرگ ترين حسرت هاي زندگي من اينه كه چرا اين استوديو بسته شد وقتي اون تيم رويايي روي هر عنواني دست ميذاشتن آدم مطمئن بود كه با يه عنوان شاهكار روبه رو هستش اگه هنوز پابرجا بود ميتونستن خيلي افتخارآفريني كنن8-|
 
. ریویو های منتشر شده برای این بازی از سوی مطبوعات چنگی به دل نمیزد و فروش آن پایینتر از حد انتظارات بود. واین ناکامی باعث شد نا میکامی مقام مدیریتی استدیو را ترک کند اما همچنان به عنوان یکی از سازنده ای ارشد در میان تیم بازی سازی باقی مانده بود.
من موندم چرا الان که رویو های منتشر شده RE6 چنگی به دل نمیزنه و حتی فروش بازی با این حال که خوب بود ولی طبق انتظارات کپکام پیش نرفت چرا کسی تو کپکام کنار نمیره ؟! جالب اینجاست کنار نمیرند هیچ حتی با اعتماد به نفس بیشتری هم به مارشون ادامه میدن!


پس از موفقیت رزیدنت اویل 4 میکامی استدیو شماره 4 را ترک کرد .در سال 2004 میکامی به Clover Studio منتقل شد که در اصل در جولای سال 2004 تاسیس شده بود. Clover Studio تمام ستارگان با استعداد کپکام را استخدام کرده بود شامل Atsushi Inaba (سازنده ی Viewtiful JoeSteelو Battalion) و Hideki Kamiya کارگردان Devil May Cry
میکامی در Clover Studio مسئولیت نظارت بر God Hand یک بازی به سبک beat 'em up که به سبک فیلم های آمریکایی ژاپنی ساخته شده بود. این بازی در روز 14 سپتامبر 2006 در ژاپن و 10 اکتبر در آمریکا عرضه شد.
در اکتبر سال 2006 پس ار جلسه ی که باحضور هیئت مدیره ای و ناشر کپکام برگزار شد کپکام اعلام کرد که قصد دارد رسما توافق نامه یخود را با Clover Studio فسخ کند . سرانجام در مارچ سال 2007 شرکت کپکام توافق نامه ی خود را با Clover Studio بطور رسمی فسخ کرد.
در این مورد یه خورده میشه بیشتر توضیح بدی ؟! چرا قراردادشون رو فسخ کردن ؟! استدیو خوبی بود... مگه مشکل داشتند با هم ؟! اگه آره چرا و سر چی مشکل داشتند و باعث فسخ قرار داد شد ؟! اصلا اگر مشکل داشتند چرا قرارداد بستند مه بعدش فسخ قرار داد کنند ؟!


راستی این شرکت واسه چی بعد فسخ قرارداد منحل شد ؟! یعنی بدون کپکام نمیتونست ادامه بده ؟!
 
ممنون حميد جان واقعا كه خوندن هر مطلبي در مورد استاد ميكامي لذت بخشه.

---
فقط حميدجان يه موضوعي الان براي من سوال شد چرا روي تصوير مربوط به RE4 عكس گوئيچي سودا يا همون سودا51 زده شده؟

دقيقا يادم نمياد ولي يادمه اون موقع يه عده ميگفتن كه استاد حتي به اين موضوع اشاره كرده كه اگه RE4 روي PS2 بياد حاضره گردن خودش رو بزنه:d

واقعا كه اين استوديو شاهكار نسل بود يكي از بزرگ ترين حسرت هاي زندگي من اينه كه چرا اين استوديو بسته شد وقتي اون تيم رويايي روي هر عنواني دست ميذاشتن آدم مطمئن بود كه با يه عنوان شاهكار روبه رو هستش اگه هنوز پابرجا بود ميتونستن خيلي افتخارآفريني كنن8-|

گردنشو بزنه که فقط یه شوخی بود الان زد مگه منظورش این بود که کلا بکشه کنار خودشو و کار رو ترک کنه بره یه جا دیگه! اشتباه شده الان ویرایشش میکنم.

در این مورد یه خورده میشه بیشتر توضیح بدی ؟! چرا قراردادشون رو فسخ کردن ؟! استدیو خوبی بود... مگه مشکل داشتند با هم ؟! اگه آره چرا و سر چی مشکل داشتند و باعث فسخ قرار داد شد ؟! اصلا اگر مشکل داشتند چرا قرارداد بستند مه بعدش فسخ قرار داد کنند ؟!


راستی این شرکت واسه چی بعد فسخ قرارداد منحل شد ؟! یعنی بدون کپکام نمیتونست ادامه بده ؟!

اینو باید از کپکام بپرسی چون من در مورد این موضوع هیچ اطلاعی ندارم. شرمنده :d

دوستان با عرض شرمندگی قسمت چهارم بیوگرافی هنوز اماده نیست به محض اینکه آماده شد میزارمش اینجا.
 
آخرین ویرایش:
حمیدم ممنون داداش
آره منم موافقم گاد هند واقعا تو نوع خودش یونیک بود
حیفه کلاور...
راستی مگه خوده شینجی کارگردان گاد هند نبود؟!
 
آخرین ویرایش:
اینو باید از کپکام بپرسی چون من در مورد این موضوع هیچ اطلاعی ندارم. شرمنده :d

یعنی حتی تو فروم ها یا سایت های خارجی خبر هیچ گونه خبر یا شایعه ای در این مورد درز نکرده ؟! تو سکوت کامل منحل شد؟! :دی اونم بدن ذکر هیچ دلیلی !
 
یعنی حتی تو فروم ها یا سایت های خارجی خبر هیچ گونه خبر یا شایعه ای در این مورد درز نکرده ؟! تو سکوت کامل منحل شد؟! :دی اونم بدن ذکر هیچ دلیلی !

برات پیگیر میشم ببینم چیزیپیدا میکنم یا نه ;;)

---------- نوشته در 07:26 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 07:17 AM ارسال شده بود ----------

حمیدم ممنون داداش
آره منم موافقم گاد هند واقعا تو نوع خودش یونیک بود
حیفه کلاور...
راستی مگه خوده شینجی کارگردان گاد هند نبود؟!

چرا هم کارگردان بوده هم تهیه کننده منظور این بود که اون بازی رو هم زیر نظر داشته روند پیشرفتشو!
 
گردنشو بزنه که فقط یه شوخی بود الان زد مگه منظورش این بود که کلا بکشه کنار خودشو و کار رو ترک کنه بره یه جا دیگه! اشتباه شده الان ویرایشش میکنم.
آره خوب واضحه شوخي بود اگه جدي بود كه الان زبونم لال سر قبر پاك استاد ميكامي بوديم...
در این مورد یه خورده میشه بیشتر توضیح بدی ؟! چرا قراردادشون رو فسخ کردن ؟! استدیو خوبی بود... مگه مشکل داشتند با هم ؟! اگه آره چرا و سر چی مشکل داشتند و باعث فسخ قرار داد شد ؟! اصلا اگر مشکل داشتند چرا قرارداد بستند مه بعدش فسخ قرار داد کنند ؟!
والا من دقيق اطلاعات ندارم ولي اگه اشتباه نكنم يكي از دلايل اصليش فروش پايين بازي هاي اين استوديو بود دو عنوان Okami و God Hand هردو تو سال 2006 عرضه شدن و هر دو عالي بودن ( به ويژه Okami ) اما برخلاف اينكه بازي هاي بزرگي بودن فروش خيلي پاييني داشتن و حتي ( اگه اشتباه نكنم ) روي هم كمتر از يك ميليون نسخه فروش كردن از سويي هم درگيري ها بالا گرفته بود و ميكامي هم به خاطر اون مسئله مربوط به Re 4 با كپكام به مشكل برخورده بود و همه ي اينا منجر به بسته شدن اين استوديو و رفتن ميكامي و كاميا از اين شركت شد.
راستی مگه خوده شینجی کارگردان گاد هند نبود؟!
چرا محمد جان آخرين پروژه اي هم بود كه استاد ميكامي تو كپكام كارگرداني كرد و بعد از بسته شدن Clover تو سال 2006 اين عنوان هم نتونست خيلي پا بگيره و با رفتن ميكامي كمي شرايط بد شد اما در كل به نظر خود شخص بنده بازي يك شاهكار نو بود.
 
آره خوب واضحه شوخي بود اگه جدي بود كه الان زبونم لال سر قبر پاك استاد ميكامي بوديم...

والا من دقيق اطلاعات ندارم ولي اگه اشتباه نكنم يكي از دلايل اصليش فروش پايين بازي هاي اين استوديو بود دو عنوان Okami و God Hand هردو تو سال 2006 عرضه شدن و هر دو عالي بودن ( به ويژه Okami ) اما برخلاف اينكه بازي هاي بزرگي بودن فروش خيلي پاييني داشتن و حتي ( اگه اشتباه نكنم ) روي هم كمتر از يك ميليون نسخه فروش كردن از سويي هم درگيري ها بالا گرفته بود و ميكامي هم به خاطر اون مسئله مربوط به Re 4 با كپكام به مشكل برخورده بود و همه ي اينا منجر به بسته شدن اين استوديو و رفتن ميكامي و كاميا از اين شركت شد.

چرا محمد جان آخرين پروژه اي هم بود كه استاد ميكامي تو كپكام كارگرداني كرد و بعد از بسته شدن Clover تو سال 2006 اين عنوان هم نتونست خيلي پا بگيره و با رفتن ميكامي كمي شرايط بد شد اما در كل به نظر خود شخص بنده بازي يك شاهكار نو بود.

واقعا امیر حسین گاد هند شاهکار بود در زمان خودش
من کمتر بازی پیش اومده چند بار بازی کنم و از اون کمتر بازییی که به خاطر گیم پلیش دوباره بشینم پاش خیلی کمه
ولی جا خالی هاش و استفاده از آنالوگ خیلی حرفه ای بودو............................... و در یک کلام................نبوغ
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or